Data: 2010-07-26 14:34:05 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Witam.
Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesiczny i zasilacz pad, a waciwie kabel. Reklamacja nieuwzgldniona gdy usterka z winy uytkownika. Gdy reklamacje nie s uwzgldniane to klient jest obciany kosztami transportu, i to nie maymi bo 42z netto, czyli ponad 50z. Ale Asus moe i "na rk" i zasilacz sobie zachowa "utylizujc go" i tym sposobem wyzwoli klienta od obciajcego kosztu. Jak dla mnie to jest nie fair. Id do sklepu, oddaje na gwarancje zasilacz i jestem obciony kosztami. BTW. Kabel zacz przerywa (raz zasila raz nie, w ogle mylaem e to gniazdko), ale jak na zo dzie przed oddaniem rozwarstwia si izolacja na dugoci 2 cm. Przy samej wtyczce, na bank przez temperatur. Bo w tym miejscu laptop najbardziej si rozgrzewa, a wtyczka te nie taka prosta a ktowa i kabelek przylega do sprztu. W tym miejscu nagrzewa si tak, e nieraz w dotyku bywa taki mikki. I sam si w kocu rozwarstwi.. I taka to historia pozbycia si oryginalnego zasilacza wartego 150z i potrzeba zakupu drugiego, zamiennika za ok 50z lub oryginau 3x droszego. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 13:39:38 | |
Autor: kamil | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:op.vggai3po13q3bqpiotr-komputer...
Witam. Nie od dzis wiadomo, ze zadne uszkodzenia mechaniczne z winy uzytkownika nie podlegaja gwarancji (a porwany kabel raczej sam sie tak nie urzadzil). Peknieta matryce tez oddasz na gwarancji przemilczajac fakt, ze usiadles na niej? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-07-26 14:53:10 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 14:39:38 kamil <kamil@spam.com> napisa(a):
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:op.vggai3po13q3bqpiotr-komputer... Oczywicie e nie. Istniej wady produkcyjne lub ze rozwizania konstrukcyjne, ktre wpywaj pniej na pknicia i inne uszkodzenia mechaniczne. Oczywicie to s wyjtki. Gdybym zobaczy taki kabel co oddaem, te mgbym zakwalifikowa go za uszkodzenie uytkownika, dlatego napisaem e jak na zo rozwarstwi si. Wygldao to tak jakbym rwniutko przeci noem sam osonk od kabla. Peknieta matryce tez oddasz na gwarancji przemilczajac fakt, ze usiadles na niej? Kabel nie zosta uszkodzony z mojej winy, dlatego nie musz nic przemilcza. Pech, e tak to wygldao. Ale nie fair jest to e jestem stratny z iny Asusa i to e mnie wkrca na dodatkowe koszta za jaki transport i w dodatku kiedy sam do sklepu przynosz sprzt. Jest to staa praktyka? Gdybym wiedzia to bym moe go nie oddawa a naprawi ten kabel. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 16:43:52 | |
Autor: qwerty | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Uytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:op.vggbewzy13q3bq@piotr-komputer...
Kabel nie zosta uszkodzony z mojej winy, dlatego nie musz nic przemilcza. Pech, e tak to wygldao. Ale nie fair jest to e jestem stratny z iny Asusa i to e mnie wkrca na dodatkowe koszta za jaki transport i w dodatku kiedy sam do sklepu przynosz sprzt. Jest to staa praktyka? Gdybym wiedzia to bym moe go nie oddawa a naprawi ten kabel. Postaw si w ich sytuacji. Przychodzi osoba z zasilaczem, ktry wyglda na rozcity. Gdyby od razu zareagowa i wysa do nich to niemiaby problemw. -- Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity |
|
Data: 2010-07-26 21:12:00 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 16:43:52 qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisa(a):
Uytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:op.vggbewzy13q3bq@piotr-komputer... Tak, dlatego traktuje to w kategorii pecha swojego, a napisaem tu w charakterze podzielnia si historyjk. Inna sprawa, co mnie akurat zaskoczya mocno to ten koszt transportu, tym bardziej co przeciec jest to oddawane do sklepu. I ciekawe podejcie e jak sie zostawi u nich taki zasilacz ("niby" celem utylizacji) to odstpuj od kosztu transportu. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 22:21:20 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 21:12:00 +0200, Piotr M napisał(a):
Tak, dlatego traktuje to w kategorii pecha swojego, a napisałem tu w charakterze podzielnia się historyjką. Nie wiem czemu cię to dziwi - zasilacz do serwisu producenta pieszo sam nie pójdzie, a firma kurierska nie przewiezie go dlatego, że ktoś się pięknie uśmiecha. I ciekawe podejście że jak sie zostawi u nich taki zasilacz ("niby" celem utylizacji) to odstępują od kosztu transportu. Dziwi cię to? Płacą kurierowi ze swoich funduszy, z czegoś to pokryć muszą jak nie odbierzesz sprzętu. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "The beer was good and there was even a free lunch. The demons tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been beautiful. Everything was beautiful." |
|
Data: 2010-07-27 02:18:52 | |
Autor: Marcin Wasilewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości news:1w2su2mnwse9q.jawuifunvp0g$.dlg40tude.net...
Dziwi cię to? Płacą kurierowi ze swoich funduszy, z czegoś to pokryć muszą Ale jesteś świadomy, że usługi firmy kurierskiej to kilkanaście złotych, a nie kilkadziesiąt? |
|
Data: 2010-07-27 09:21:57 | |
Autor: qwerty | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i2l8l7$p30$1@news.task.gda.pl...
Ale jesteś świadomy, że usługi firmy kurierskiej to kilkanaście złotych, a nie kilkadziesiąt? Trzeba przeczytać warunki umowy gwarancji. Bo gwarancja nie jest obowiązkowa i mogli zapisać, że jeżeli towar został zwrócony 2 środę miesiąca koszty wysyłki są 5x większe. -- Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity |
|
Data: 2010-07-27 10:20:11 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 02:18:52 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości news:1w2su2mnwse9q.jawuifunvp0g$.dlg40tude.net... No to wyślij za kilnanaście złotych na swój koszt. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "The beer was good and there was even a free lunch. The demons tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been beautiful. Everything was beautiful." |
|
Data: 2010-08-01 08:57:02 | |
Autor: Chichotek | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
By 26 lipiec (poniedziaek) gdy o godz. 16:43 *qwerty* napisa(a):
Postaw si w ich sytuacji. Przychodzi osoba z zasilaczem, ktry wyglda na rozcity. Gdyby od razu zareagowa i wysa do nich to niemiaby problemw. Ha, ostatnio byem wiadkiem w sklepie komputerowym jak przyszed kole z uszkodzonym zasilaczem do laptopa i beztrosko owiadczy e wyrwa kawaek kabla z zasilacza i "domaga si" wymiany na gwarancji... :D -- Pozdrawiam, Chichotek P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+, 2x Seagate 250/400GB, Topower P3 450W EZ, Zalman GS1000se, 21" Gateway, Razer DeathAdder+Destructor, Logitech UltraX Flat, Windows 7 Pro x64 |
|
Data: 2010-07-26 17:57:18 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:53:10 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 26-07-2010 o 14:39:38 kamil <kamil@spam.com> napisał(a): No, ja widziałem gościa, króry twierdził, że gniazdo ethernetowe siłowo wyrwane z płyty tak, że ta aż popękała, jest wadą fabryczną. Ostrożności serwisów się więc akurat nie dziwię... -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga." |
|
Data: 2010-07-26 19:25:31 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 17:57:18 +0200, Andrzej Libiszewski napisa(a):
(ciach...) No, ja widziaem gocia, krry twierdzi, e gniazdo ethernetowe siowo Z drugiej strony, jak widz co wyprawia serwis Nokii z moj E52, to mam ochot owych serwisantw... -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life? ] [ House: I'd hate it - that's why I cleverly have no personal life. ] [ ("House M.D. 1x13 Cursed") ] |
|
Data: 2010-07-26 19:44:15 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 19:25:31 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Dnia Mon, 26 Jul 2010 17:57:18 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): Każdy kij ma dwa końce, o Nikonie to nawet poczytać na specjalnej stronie można :) -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-26 10:59:11 | |
Autor: Smagic | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Eh wiem co czujesz!
Ja miaem tak histori z lapkiem HP. Gniazdko przerywao stale a robota bya konkretna na nim :) Te stopi si kabelek przy kocwce. To by dramat! Zasilacz 160 PLN, i czekanie 2 tygodnie...(serwis hp) Problem rozwiza znajomy student zajmujcy si robotyk (nie wiem czy to ma znaczenie ;)) Przylutowa kabelek z nowym gniazdkiem (na kocu) w miejscu starego gniazdka. Co prawda szlag trafi gwarancj ale lap miga ju na tym 4 rok bez problemu :) Koszt: 4pak bronxa! W serwisie mwili niestworzone rzeczy o wielowarstwowej pycie itp. niemoliwych historiach ;) Dasz rad! Nie wyrzucaj kasy na nowy zasilacz bo nie warto moim zdaniem. Taki kabelek z gniazdkiem jest o tyle lepszy, e masz mniejsz moliwo naginania wtyczki (laptop). Ja dodatkowo przykleiem go do matrycy tam wic ju wogole nie ma kontaktu z nogami. Wyglda dodupnie, ale dziaa - i tak ma by! Ma dziaa! ;) Pzdr |
|
Data: 2010-07-26 21:20:41 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 19:59:11 Smagic <suppliesmagic@gmail.com> napisa(a):
To by dramat! Zasilacz 160 PLN, i czekanie 2 tygodnie...(serwis hp) Gdybym wiedzia, e mnie obci kosztami, to bym go nie oddawa i naprawi ten kabel. No jeszcze eby obciali normalnymi kosztami "transportu". Np 10-20z to te bym zaryzykowa i go odda. Ale ponad 50z? To to leciao samolotem dookoa wiata? A poza tym jak to idzie przez sklep, to przecie jest jeszcze taniej, bo jedzie razem np na jednej palecie itd itd. Jak dla mnie to podejrzana sprawa i mog powiedzie, e w mojej ocenie na obecn wiedz ze na granicy jakiego zodziejstwa. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 12:47:36 | |
Autor: Smagic | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Tak na szybko to myl, e rzecznik praw konsumenta to jest osoba do
ktrej powiniene si zgosi. a) czy masz jaki kwit od nich , e przyjli zasilacz do "utylizacji"? b) jak masz pewno , e zasilacz by gdziekolwiek wysany? c) jeeli "utylizowali" zasilacz, powiniene dosta minimum protok zdawczo-odbiorczy. Nic w przyrodzie nie ginie! Oni musz wykaza w ksigowoci taki fakt, tj. przyjcie hardware w zamian z zwrot kosztu transportu :) (wiesz podatki , rozliczenia , te sprawy ) numer seryjny zasilacza, data etc. No i papier ktry potwierdza "utylizacj" tego. Jeeli nie, to maj problem.... Prawo stoi po Twojej stronie. Odda za nic zasillacz wart 150? Komu? Matacz wszdzie! Czekaj na takich klientw i ciesz si, e si pojawiaj ;P Ty jeste bez zasilacza, a oni zatwi komu "taniej" np na aukcji :( Skopiuj te posty i wydrukuj sobie, bdzie atwiej przedstawi sytuacj rzecznikowi :) Rozmowa z rzecznikiem nic nie kosztuje (urzdnik jest dla nas, nie my dla urzdnika - pamitaj!), bdziesz mia wiedz :) Powodzenia! |
|
Data: 2010-07-26 13:06:11 | |
Autor: Smagic | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Wydrukuj sobie maila ktry chcesz wysa do rzecznika w 2
egzemplarzch, i zanie mu osobicie. Na drugim musi podbi piecztk pt. wpyno + data (0k?) Email w takich sprawach bywa zawodny. Jak masz potwierdzenie, e przyjli pismo to z pewnoci si tym zajm. Email nic nie znaczy dopki nie posiadasz tzw podpisu elektronicznego ;) (To tak jak rozmowa o "utylizacji") |
|
Data: 2010-07-26 22:21:20 | |
Autor: Animka | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-26 22:06, Smagic pisze:
Wydrukuj sobie maila który chcesz wysłać do rzecznika w 2 Potwierdzają otrzymanie e-maila i nadają numer sprawy. Tak więc e-mail coś znaczy. Później można się umówić na wizytę u rzecznika. -- animka |
|
Data: 2010-07-26 22:13:53 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 12:47:36 -0700 (PDT), Smagic napisał(a):
/.../ Panowie, paranoja to temat na inną grupę... może pl.sci.psychologia? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-26 22:17:01 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 21:47:36 Smagic <suppliesmagic@gmail.com> napisa(a):
Tak na szybko to myl, e rzecznik praw konsumenta to jest osoba do Nie, na razie dzwoniem dzi do nich i to wszystko. Tak w ogle to uyweam ich zasilacz bo dali mi na czas reklamacji. Taki poobijany jaki "Delta Elekcronics" ale wane e chodzi :) b) jak masz pewno , e zasilacz by gdziekolwiek wysany? No adnej, potwierdzenia te nie mam. Moe maj jakie papiery od Asusa odnonie przebiegu reklamacji itd. c) jeeli "utylizowali" zasilacz, powiniene dosta minimum protok No racja. Wanie. Matacz wszdzie! Czekaj na takich klientw i ciesz si, e si No o to ich nie podejrzewam. Bo to by byo przegicie. Nie jest to jaki sklepik may, krzak. Tak myl zreszt. Skopiuj te posty i wydrukuj sobie, bdzie atwiej przedstawi sytuacj Zadzwoni aby dowiedzie si czy mona pobiera jakie opaty za transport w przypadku nieuwzgldnionej naprawy gwarancyjnej. Nie syszaem wczeniej o tym po prostu. No chyba e ktos tu potwierdzi e to standard. Zreszt przed dzwonieniem troch si chciaem dowiedzie. Co za wszystkie informacje tutaj dzikuj. Ja rozumiem taki serwis Asusa, ludzie mog wysya rne awarie pierdoki, z gry skazane na win uytkownika i tym samym naraa serwis na koszta tego transportu. Ale. Ja tego nie wymyliem i normalnie chce da na gwarancj i dlaczego mam by pod presj obcienia kosztami 50z, dwa ze to zanosz do sklepu, czyli nie korzystam z kuriera itd. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 22:25:30 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:17:01 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 26-07-2010 o 21:47:36 Smagic <suppliesmagic@gmail.com> napisał(a): No więc potwierdzam ci po raz kolejny, że jest to normalna procedura w każdym serwisie D2D, nie tylko Asusa. Inaczej jest chyba tylko w HP (jeśli chodzi o zasilacze, bo z notebookiem już jest normalnie), bo oni po zgłoszeniu problemu z zasilaczem wołają tylko skan karty gwarancyjnej i dowodu zakupu, a jak to dostaną to wysyłają nowy zasilacz - inna rzecz, że czasem czeka się na to miesiącami. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga." |
|
Data: 2010-07-26 22:12:25 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 21:20:41 +0200, Piotr M napisał(a):
Jaka jedna paleta? Czy ty w ogóle wiesz, o czym mówisz? Najwyraźniej nie - każda paczka serwisowa MUSI być spakowana osobno, bo ma nadany przez serwis unikalny numer RMA. Paczka MUSI być wysłana kurierem - wiesz, ile kosztują przesyłki kurierskie? Za 10zł to możesz sobie pocztą wysłać - w jedną stronę zresztą, bo w obie już ci kasy nie starczy. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-07-26 22:27:30 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 22:12:25 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa(a):
Jaka jedna paleta? Czy ty w ogle wiesz, o czym mwisz? Najwyraniej nie - By moe. Nie wiem. Ale jak takiego sprztu idzie kilka sztuk.. Nie wane zreszt. unikalny numer RMA. Paczka MUSI by wysana kurierem - wiesz, ile kosztuj No wanie tyle kurier kosztuje. 15z to drobny przedsibiorce moe sobie wynegocjowa. Sdz e takie 2 punkty w Polsce co zbieraj reklamacje codziennie z caej Polski, to maj stawki bardzo dobre (eby nie powiedzie zryczatowane jakie) -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 22:40:48 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:27:30 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 26-07-2010 o 22:12:25 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a): Jak takiego sprzętu idzie kilka sztuk to każda musi być spakowana w osobną paczkę i mieć nadany osobny numer naprawy. Inaczej zapłaci za przesyłkę sklep, a raczej pracownik, który nie tego nie dopatrzył.
Lepsze na niż zwykłe, ale jednak na pewno nie 10zł w obie strony. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape shifted from mural to reality at his back." |
|
Data: 2010-07-27 09:16:51 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:12:25 +0200, Andrzej Libiszewski napisa(a):
Jaka jedna paleta? Czy ty w ogle wiesz, o czym mwisz? Najwyraniej nie - No nie wydaje mi si, e akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie przy zamwieniu poniej 99 z przesyka kurierem (w jedn stron oczywicie) kosztuje 11 z, a poczt - 12,50. -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ I bd przyda si na co - przynajmniej na przestrog dla drugich. ] [ (A.M. Fredro) ] |
|
Data: 2010-07-27 01:45:43 | |
Autor: Karthoon | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
On 27 Lip, 09:16, Przemysaw Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:
A jak kupisz za XXX to w ogle za free. Nie wpade na to, e dopacaj do przesyki bo zarabiaj na sprzeday? |
|
Data: 2010-07-27 11:26:51 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 01:45:43 -0700 (PDT), Karthoon napisa(a):
No nie wydaje mi si, e akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie A Asus niby laptopy charytatywnie rozdaje... -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta. (Oskar Wilde) ] |
|
Data: 2010-07-27 10:25:06 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 09:16:51 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:12:25 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): To już zależy od firmy kurierskiej, szczegółów umowy i wagi przesyłki. Tak czy owak, opłata transportowa inkasowana przez serwis w przypadku odrzucenia gwarancji i tak ma charakter umowny. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-27 11:16:51 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 10:25:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisa(a):
No nie wydaje mi si, e akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie IMVHO zasilacz do notebooka bdzie porwnywalny z porzdniejsz ksik wagowo czy gabarytowo. :) A odnonie umowy z firm kuriersk - jako nie wydaje mi si, eby taka firma, jak Asus wynegocjowaa takie stawki, e przesyka wychodzi za 50 dych. Rozumiem, e firma chce zarobi, ale - jak to obrazowo mona stwierdzi - owce si strzye, a nie zayna. ;) Nie mwi, e w przypadku nieuzasadnionej reklamacji przesyka ma by na koszt firmy, do ktrej ona sza. Pytanie tylko, czy faktycznie bya to nieuzasadniona reklamacja. -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Wykonaj rzecz niemoliw, a szef zaliczy j do twoich obowizkw. ] [ (znalezione gdzie w necie) ] |
|
Data: 2010-07-27 11:53:11 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:16:51 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Dnia Tue, 27 Jul 2010 10:25:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): Ale opłata jest ceną ustaloną przez serwis, nie musi (i zapewne tego nie robi) w 100% odwzorowywać ceny firmy kurierskiej. W końcu serwis tak czy owak wykonuje diagnostykę z zachowaniem swoich procedur i dopiero potem odrzuca lub nie rządanie naprawy gwarancyjnej. Te 42zł netto wygląda na całkiem sensowną kwotę. Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to Zapewne była. Kable same raczej się nie rozwarstwiają - chyba że urządzenie jest nieprawidłowo eksploatowane. A jak coś szwankuje, to się to od razu wysyła na serwis, a nie dożyna dalej, licząc, że nic się więcej nie stanie. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-27 13:16:51 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:53:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisa(a):
IMVHO zasilacz do notebooka bdzie porwnywalny z porzdniejsz ksik "Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesiczny i zasilacz pad, a waciwie kabel. Reklamacja nieuwzgldniona gdy usterka z winy uytkownika. Gdy reklamacje nie s uwzgldniane to klient jest obciany kosztami transportu, i to nie maymi bo 42z netto, czyli ponad 50z." Message-ID: <op.vggai3po13q3bq@piotr-komputer> IMVHO jest to opata tylko i wycznie za transport. Rozumiem, e firma chce zarobi, ale - jak to Wiesz - przy reklamacjach obuwia czstym przypadkiem jest tekst, e byy nieprawidowo uytkowane. Znaczy si - uywae obuwia do chodzenia, a to przecie nie jest normalne. Mj telefon nawet raz nie spad z biurka - wiesza si, wyldowa trzeci raz w serwisie w cigu ptora miesica. Jedn z wykonanych operacji byo np. wgranie ponownie tej samej wersji oprogramowania. Wygrzebane na jednym forum informacje o wadliwej partii suchawek pani w serwisie skwitowaa sowem "bzdura", ale ju na pimie mi tego nie chciaa da. Wic ja bym by jednak do ostrony z tym zwalaniem wszystkiego na uytkownika. -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Nie naley siada na honorze, bo jedynym efektem bd odciski na dupie. ] [ (Tadeusz Kochanowicz) ] |
|
Data: 2010-07-27 13:46:11 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 13:16:51 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:53:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): Ale to serwis ustala sobie taryfę za ten transport, co z tego rozlicza to już osobna sprawa. W każdym razie, zostawiając rzecz na boku, taka opłata jest podobna we wszystkich serwisach, nie tylko u Asusa. Lenovo, HP - jeden pies.
Czyżbyś nabył Etena? ;) Jedną Widziałem już tyle serwisów, że ostrożny to jestem jak klient się zaklina, że jest czysty jak łza i nic nie robił ze sprzętem niewłaściwego. Obejmuje to komputery zalane, z wyyrwanymi na siłę gniazdami i tak dalej. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-28 00:20:27 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 13:46:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisa(a):
"Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesiczny i zasilacz pad, a waciwie kabel. Reklamacja nieuwzgldniona gdy usterka z winy uytkownika. Gdy reklamacje nie s uwzgldniane to klient jest obciany kosztami transportu, i to nie maymi bo 42z netto, czyli ponad 50z." Szkoda tylko, e normalnie i wprost si nie mwi, e opata pokrywa koszty transportu i sprawdzenia / testowania wysanego sprztu. Maj ludzi za tuszcz, ktra nie potrafi sobie sprawdzi cen przesyek kurierskich tu i wdzie? Cho w sumie... Zapewne bya. Kable same raczej si nie rozwarstwiaj - chyba e urzdzenie Nie. Noki E52. (ciach...) Wic ja bym by jednak do ostrony z tym zwalaniem wszystkiego na Przecie to jest do spunktowania w 30 sekund. Mnie do firmy kiedy monitor przyszed. Te si podobno co "samo" zepsuo. Chopaki w serwisie doj nie mogli za bardzo co i jak, dopki kto z biura (kociarz z zamiowania) nie wpad, nie ruszy ze dwa razy nosem i nie spyta z gupia frant "kocita zaczlicie hodowa, czy co?". Si okazao, e obraony na wymian legowiska na CRTku futrzak tak si wciek, e potraktowa LCDka sikiem parabolicznym... Klient dosta uprzejmie informacj o przyczynach uszkodzenia i przewidywanych kosztach naprawy i tyle. -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.] [ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ] [ can't fail. Are you really that simple? ("House M.D. 4x09 Games") ] |
|
Data: 2010-07-28 00:24:31 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 28-07-2010 o 00:20:27 Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa(a):
Si okazao, e LOL -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-28 00:43:48 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:24:31 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 28-07-2010 o 00:20:27 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a): Nie takie rzeczy się zdarzają. Widziałem efekty tego, że szczeniak użył matrycy pewnego HPka do ćwiczenia sobie ząbków. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-28 00:50:27 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:24:31 +0200, Piotr M napisa(a):
Si okazao, e obraony na wymian legowiska na CRTku futrzak tak si Charakterne bydl wida byo... :D -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym. ] [ ("House M.D. 3x08 Whac-A-Mole") ] |
|
Data: 2010-07-28 00:42:52 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:20:27 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Jak myślisz, ile osób zadało sobie w ogóle trud przeczytania całego tekstu gwarancji na stronie producenta?
No proszę, a zabrzmiało jakby to był Eten M800 :)
Ci najbardziej uparci nawet po pokazaniu zdjęć, gdzie wszystko doskonale widać (z bibułkami - detektorami wilgoci włącznie) potrafią iść w zaparte. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-28 02:10:27 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:42:52 +0200, Andrzej Libiszewski napisa(a):
Szkoda tylko, e normalnie i wprost si nie mwi, e opata pokrywa koszty Dlatego napisaem "Cho w sumie...", bo jako tak zdaj sobie spraw z tego, e czytanie (generalnie), a ju czytanie ze zrozumieniem (szczeglnie), to mocno kuleje... Sobie pozwoliem ktrego dnia popeni jeden may tekst odnonie tego zjawiska - tu si powtarza nie bd (jak kto chce, to zapraszam na http://maverick.jogger.pl/2010/07/16/czytanie-ze-zrozumieniem/) (ciach...) Wiesz - przy reklamacjach obuwia czstym przypadkiem jest tekst, e byy P roku spokoju, wieszanie si, problemy z wczeniem - generalnie cyrk. Teksty pracownikw z serwisu dalej cholernie mocno podnosz mi cinienie, ale pozwol sobie zacytowa (moe mi aorta nie pieprznie - jednoczenie przepraszam za offtopa): - po pierwszej wizycie i wymianie pyty gwnej, przy wizycie drugiej: "Pan przywraca ustawienia z kopii zapasowej? Och, to mogo spowodowa problemy". Na pytanie ktre konkretnie ustawienia owe problemy spowodowa mogy i dlaczego przez poprzednie p roku uytkownia (ze star pyt gwn) problemw nie raczyy sprawia, pani si zawiesia i odpowiedzi udzieli nie potrafia; - odbir telefonu po drugiej wizycie. Czytam, e dokonano "aktualizacji oprogramowania". Pytam pani, co to ma znaczy, skoro wersja oprogramowania jest dokadnie identyczna z t, ktr miaem przed oddaniem aparatu do naprawy. Pani mi na to, e takie ponowne wgranie softu moe pomc. Na pytanie, czy jak jej silnik w samochodzie zganie i nie pozwala si ponownie uruchomi, stosuje metod pt. "wysi, wsi i sprbowa ponownie odpali", pani si znowu zawiesia. Moe nie ma samochodu. W kadym bd razie wymamrotaa pod nosem magiczne stwierdzenie o "procedurach". Spytaem si pani, o co si chce zaoy, e bd tu przed upywem tygodnia. Niestety - nie zaryzykowaa. - dogrzebaem si w sieci (http://www.ipmart-forum.pl/archive/index.php/t-23358.html) informacji, e po prostu cz telefonw tego modelu jest fabrycznie uwalona. Sprawdziem sobie numery seryjne pyt gwnych - pierwsza niby nie pasowaa (9 cyfr IMEI u mnie bya AFAIR 9 (nie mam teraz karty gwarancyjnej pod rk - ley w serwisie z aparatem)). Moe dlatego suchawka wytrzymaa p roku. Po wymianie pyty IMEI na 9 polu mia ju cyfr 2. Telefon wytrzyma miesic, zaliczajc ze dwa razy zwis. Oddaj do naprawy, pani mi wyjeda z tekstem o "aktualizacji oprogramowania", na co mnie zaczo ju szkliwo z zbw schodzi. Pokazuj wydruk z tym wtkiem. Pani rzuca tekste "to pewnie z jakiego forum? Wie pan, na forach to ludzie bzdury wypisuj". Tylko jako nie chciaa mi da na pimie zapewnienia, e znalezione i przedstawione przeze mnie informacje to wanie bzdury. Dziwnym te trafem (telefon oddany w ostatni sobot) jeszcze nie dawali zna, e jest do odbioru (poprzednio si w niecae 48 godzin "uwinli"). Inna sprawa, e jak przyjd po odbir i zobacz ten tekst (o aktualizacji softu), to sobie zapotrzebuj owego "serwisanta", ktry to wymyli i rozwiesz po okolicznych latarniach, bo - przepraszam wraliwych - wkurwiony ju jestem do wiwatu. Podobnie zreszt, jak zobacz IMEI ewentualnie wymienionej pyty gwnej z 1 czy 2 na 9 pozycji. Kolejn ju kwesti jest, e pieprz si z tym tematem od 14 czerwca. Jak by nie patrze - ptora miesica, podczas ktrych serwis Nokii najwyraniej usiuje rn gupa koncertowo. Nie wiem, na ile si to zda, ale nie zamierzam odpuci - albo telefon dostan sprawny, albo zadam wymiany na sprawny u sprzedawcy. Noki Poland i to podejcie do nabywcy i tak opisz gdzie si da, cznie ze skierowaniem pisma do rzecznika praw konsumenta i naczalstwa Nokii Poland. Poziom wk***ienia przekroczy ju u mnie po prostu wartoci krytyczne. (ciach...) Wiesz - wychodz z zaoenia, e z siebie nie dam robi idioty, niezalenie od tego "z ktrej strony biurka" jestem. Podejcie si sprawdza, cho czasami bywa gorco. :) -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Fortuna to niestaa dziwka. ] [ (Konowa, Glen Cook "Czarna Kompania") ] |
|
Data: 2010-07-27 14:04:37 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 11:53:11 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa(a):
Kable same raczej si nie rozwarstwiaj - chyba e urzdzenie Zasilanie laptopa zaczo coraz czciej przerywa. Byem pewien e to gniazdko. Piszesz e od razu si wysya. A to nie tak hop-siup pozby si laptopa na kilka tygodni. z czego si bd utrzymywa? Nie mwic ju o tym, e codzienne zlecenia trzeba realizowa bo si wsppraca posypie. Na czas naprawy przygotowaem si z decyzj do zakupu jakiej tymczasowej stacjonarki za kilka stw. BTW. Nie wiedziaem e taki wysoki "serwis" czyli ogln pojt obsug klienta mona trafi, co na czas naprawy daj zastpczy sprzt, np laptopa. W tym przypadku skorzystaem z zastpczego zasilacza. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-27 14:28:14 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 14:04:37 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 27-07-2010 o 11:53:11 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a): Nie no, jasne. Niemniej należało zrobić to najszybciej jak się da. z czego się będę utrzymywać? Wiesz, jeśli to kwestia utrzymania, to wydałbym te parędziesiąt złotych na zamiennik a dopiero potem bym naprawiał stary. Nie wziąłeś pod uwagę, że używanie wadliwego zasilacza może się skończyć awarią całego notebooka? Jak utrzymałbyś się WTEDY? Nie mówiąc już o tym, że codzienne zlecenia trzeba realizować bo się współpraca posypie. Na czas naprawy przygotowałem się z decyzją do zakupu jakiejś tymczasowej stacjonarki za kilka stów. Nie rozumiem tej logiki - rozważałeś stacjonarkę za parę stów, a nie zasilacz za kilkadziesiąt do stukilkudziesięciu złotych?
Zdaża się, czemu nie. Jeśli tylko firma dysponuje sprzętem zastępczym to czemu ma go nie udostępnić? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was". |
|
Data: 2010-07-27 14:52:36 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 14:28:14 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa(a):
Wiesz, jeli to kwestia utrzymania, to wydabym te pardziesit zotych na A wiesz e nie pomylaem e takie przerywanie zasilania moe tak si skoczy. Nie mwic ju o Pewnie e bym kupi zasilacz. Ale stawiaem e to gniazdko nawala :) W serwisie w sklepie sprawdzilimy. A tam dostaem zastpczy :) W ogle miaem drugiego lapka HP Pentium M, wanie tylko po to, aby by ewentualnie rezerwowy. I tak lea nietykany w szafie kilka miesicy, a w kocu go sprzedaem, bo co tak bdzie lea.. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-27 01:42:16 | |
Autor: Karthoon | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
On 26 Lip, 21:20, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote:
Gdybym wiedzia, e mnie obci kosztami, to bym go nie oddawa i No to przecie masz - kurier w dwie strony to akurat wychodzi +- 42 pln |
|
Data: 2010-07-27 08:33:23 | |
Autor: januszek | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Piotr M napisa?(a):
Oczywiście że nie. Istnieją wady produkcyjne lub złe rozwiązania konstrukcyjne, które wpływają później na pęknięcia i inne uszkodzenia mechaniczne. Oczywiście to są wyjątki. Skoro potrafisz uzasadnic wade produkcyjna tego sprzetu to lepsza droga bylo zlozenie reklamacji na podstawie niezgodnosci z umowa u sprzedawcy sprzetu. j. -- bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym... |
|
Data: 2010-07-27 10:43:43 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 27 Jul 2010 10:33:23 +0200, januszek napisał(a):
Piotr M napisa?(a): Ale obawiam się, że bez zrobionej na własny koszt ekspertyzy nie ma szansz na pozytywne załatwienie w takich warunkach. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-26 17:53:41 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:34:05 +0200, Piotr M napisał(a):
Witam. Jesteś obciążony kosztami, bo gwarancja NIE jest uwzględniona. Łapiesz różnicę? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-26 18:21:07 | |
Autor: MAR | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
On Mon, 26 Jul 2010 17:53:41 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:
Jesteś obciążony kosztami, bo gwarancja NIE jest uwzględniona. Łapiesz Ale dlaczego musi być obciażany gdy reklamacja została odrzucona ? Coś jest o tym w gwarancji ? Dodatkowo, jeśli oddał do sklepu, to tam powinien odebrać. Ewentualnie za opłatą, o ile w gwarancji o tym pisali. -- Mar. |
|
Data: 2010-07-26 18:33:50 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 18:21:07 +0200, MAR napisał(a):
On Mon, 26 Jul 2010 17:53:41 +0200, Andrzej Libiszewski wrote: Dlaczego by miało być, skoro koszt należy ponieźć przy nieuznaniu gwarancji? Dodatkowo, jeśli oddał do sklepu, to tam powinien odebrać. Ewentualnie za Sklep nie jest instytucją charytatywną, pokrywającą koszty zamiast klienta. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was". |
|
Data: 2010-07-26 21:07:15 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 18:21:07 MAR <MAR100610@spox.org> napisa(a):
On Mon, 26 Jul 2010 17:53:41 +0200, Andrzej Libiszewski wrote: Zadzwoni jutro do rzecznika z ciekawoci. Bo to jest dziwne. No chyba e kto tu napisze wiarygodnie e to norma. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 21:47:30 | |
Autor: Animka | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-26 21:07, Piotr M pisze:
Dnia 26-07-2010 o 18:21:07 MAR<MAR100610@spox.org> napisał(a): Nie dodzwonisz się. Lepiej wyślij maila, napisz wszystko. Odpowiedź otrzymasz. -- animka |
|
Data: 2010-07-26 22:19:27 | |
Autor: Jawi | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-26 21:47, Animka pisze:
Nie dodzwonisz się. Lepiej wyślij maila, napisz wszystko. Odpowiedź Ty to potrafisz jednak... Ja dzwoniłem w ostatnim roku trzy razy, też problem z gwarancją, dzodzwoniłem się za każdym razem. Druga sprawa jak oddałeś do sklepu to wcale nie musisz korzystać z gwaranta tylko z niezgodności towaru z umową, niska jakość kabla do zasilania i tyle. |
|
Data: 2010-07-26 22:28:13 | |
Autor: Animka | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-26 22:19, Jawi pisze:
W dniu 2010-07-26 21:47, Animka pisze: W Warszawie? -- animka |
|
Data: 2010-07-26 22:44:59 | |
Autor: Jawi | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-26 22:28, Animka pisze:
W dniu 2010-07-26 22:19, Jawi pisze:no nie, ale zadzwonić może poza warszawę. Swoją drogą to mnie ta pani rzecznik ciągle ganiła za używanie słowa gwarancja, "co Pan z tą gwarancją ciągle, ona jest nieistotna, z dowodem zakupu do sklepu..." |
|
Data: 2010-07-26 22:47:53 | |
Autor: Animka | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-26 22:44, Jawi pisze:
no nie, ale zadzwonić może poza warszawę. Ale nie z paragonem, tylko z fakturą (chyba). -- animka |
|
Data: 2010-07-27 02:30:36 | |
Autor: Marcin Wasilewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i2ksa2$im6$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-07-26 22:44, Jawi pisze: Ale nie z paragonem, tylko z fakturą (chyba). Jesteś niezawodna - zawsze coś głupiego napiszesz. |
|
Data: 2010-07-27 14:37:05 | |
Autor: Animka | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-27 02:30, Marcin Wasilewski pisze:
Użytkownik "Animka"<animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości Tzn, spotkałeś się z przypadkiem, że uwzględniono reklamację na podstawie samego paragonu? Bo faktury zakupu były wymagane. -- animka |
|
Data: 2010-07-27 20:15:03 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-27 14:37, Animka pisze:
Lol, Animka, przestań już... tak, każda reklamacja może być uwzględniona na podstawie paragonu. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-07-27 20:40:59 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 20:15:03 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa(a):
W dniu 2010-07-27 14:37, Animka pisze: Ale to wyjtkowa raczej praktyka lub do jaki pierduek, odziey, butw itp. Co do sprztu to raczej nie bo przecie na paragonie nie ma np numerw seryjnych sprztu. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-27 20:54:33 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-27 20:40, Piotr M pisze:
Na fakturze także nie ma numerów seryjnych i nie, nie jest to wyjątkowa praktyka. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-07-27 22:20:27 | |
Autor: Przemysaw Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 20:54:33 +0200, Andrzej Libiszewski napisa(a):
Ale to wyjtkowa raczej praktyka lub do jaki pierduek, odziey, butw Ja Ci czowieku podziwiam. Taki autorytet podwaa... Trzeba mie cohones... ;) -- [ Przemysaw "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Kobieta, to jedyna zdobycz, ktra czatuje na swojego owc... ] [ (Jrg Knr) ] |
|
Data: 2010-07-27 22:28:16 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 20:54:33 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa(a):
W dniu 2010-07-27 20:40, Piotr M pisze: Racja. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-28 03:05:46 | |
Autor: Marcin Wasilewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i2n3ld$ttb$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-07-27 02:30, Marcin Wasilewski pisze: Ale nie z paragonem, tylko z fakturą (chyba).Jesteś niezawodna - zawsze coś głupiego napiszesz. Tzn, spotkałeś się z przypadkiem, że uwzględniono reklamację na podstawie samego paragonu? Bo faktury zakupu były wymagane. A spotkałaś się z sytuacją aby ktoś posiadał paragon i fakturę do tej samej transakcji jednocześnie? |
|
Data: 2010-07-26 22:22:34 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 21:47:30 Animka <animka@to.nieja.wp.pl> napisa(a):
W dniu 2010-07-26 21:07, Piotr M pisze: A to Ci zaskocz, bo z rzecznikiem rozmawiaem ju w swojej historii z, ja wiem, ponad 10 razy. A to krawaty w pralni mi zaatwili, a to w Media Markt co tam. Poza tym mamy do wyboru duo rzecznikw :) Nie dodzwonisz si do Warszawy to dzwonisz do Gdaska, jak nie to do Szczecina, Krakowa itd :) No chyba e rzecznik ma pokierowa jak spraw, papiery itd (bo chyba mona w takim aspekcie te liczy na pomoc, nie miaem okazji i cae szczcie) to wtedy trzeba (lub najatwiej) z tym najbliszym rzecznikiem, "swoim".. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 21:07:40 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 17:53:41 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa(a):
Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:34:05 +0200, Piotr M napisa(a): A apiesz fakt, e to oni decyduj? -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 22:18:42 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 21:07:40 +0200, Piotr M napisał(a):
A kto ma o tym decydować, jeśli nie autoryzowany serwis? Nie chcesz płacić - nie odbierasz sprzętu. Proste. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape shifted from mural to reality at his back." |
|
Data: 2010-07-26 18:22:44 | |
Autor: MAR | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
On Mon, 26 Jul 2010 14:34:05 +0200, Piotr M wrote:
Jak dla mnie to jest nie fair. Idę do sklepu, oddaje na gwarancje zasilacz i jestem obciążony kosztami. Przy kilkumiesięcznym sprzęcie lepiej korzystać z niezgodności z umową. Przynajmniej nie każą płacić. -- Mar. |
|
Data: 2010-07-26 18:34:31 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 18:22:44 +0200, MAR napisał(a):
On Mon, 26 Jul 2010 14:34:05 +0200, Piotr M wrote: Uszkodzenie mechaniczne też nie jest podstawą do reklamacji z tytułu niezgodności z umową. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "The beer was good and there was even a free lunch. The demons tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been beautiful. Everything was beautiful." |
|
Data: 2010-07-26 20:02:07 | |
Autor: ToMasz | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Piotr M pisze:
Witam.(...) I taka to historia pozbycia si oryginalnego zasilacza wartego 150z i 1. kupie go w sklepie czy wysykowo? jak w sklepie, to nie bardzo maj prawo wysya towar na Twj koszt. tzn mog Ci powiedzie ze ich zdaniem to uszkodzenie mechaniczne, ale przesdzajce zdanie ma producent i jeli dasz jego opinni - to moze bedzie trzeba ponie koszty rwne: i tu pojawia sie cena. bez tego - nie pacisz. (dobrze ze do chin nie wysali umynym kurierem - bo by musia mieszkanie sprzeda zeby kuriera spaci) 2. uszkodzny sprzt jest Twoj wasnoci i masz prawo da jego zwrotu. wyobra sobie ze uszkodzie silnik we Fiacie - te Ci go zutylizuj? Zabierajc Ci zasilacz, odebrali Ci prawo przedstawienia go niezalenemu rzeczoznawcy. wygrasz t spraw przed kadym sdem. pofatyguj sie do Urzdu miejskiego, pogadaj z rzecznikiem praw konsumenta. ToMasz PS handlowiec na 1/2 etatu... PS2. napisz co to za cwaniaki takie "numerki" odwalaj |
|
Data: 2010-07-26 11:30:05 | |
Autor: Smagic | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Zgadzam sie z ToMaszem! Nie oddawaj zasilacza bo jest dobry!
Wyglda to na serwisow ciemk. Jaka utylizacja? Kolo bdzie mia zasilacz za free ;) Bo nic nie wpisze do raportu ;) a lutnie sobie tylko now kocwk. Ja bym z takich pasy dar! Napisz co wicej jak sprawa wyglda! Nie daj sie robi w bambuko! |
|
Data: 2010-07-26 21:35:58 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 20:02:07 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisa(a):
1. kupie go w sklepie czy wysykowo? jak w sklepie, to nie bardzo maj Kupiony w sklepie. Zreszt to nie taki sklepik tylko oglnopolska sie salonw z notebookami Primakomp. I ten oddzia krakowski te ma swj serwis (nie wiem jak inne). Ale sprawy Asusa odsyaj, nie maj umowy na robienie u siebie. A byo to tak, e poszedem oddaem i koniec. Czekaem na telefon i si nie doczekaem to dzwonie dzi. A gociu (w dziale serwisu i reklamacji) mwi, e reklamacja nie zostaa uwzgldniona przez Asus i w takim przypadku jestem obciony kosztem transportu 40z netto. Mwili e s 2 miejsca w Polsce serwisowania Asus, jeden w Koszalinie i drugi, jak si nie myl, to we Wrocawiu, i koszt transporu nieuwzgldnionej reklamacji rni si midzy nimi o 2 z, tzn w jednym 40 a w drugim 42 netto. ale eby tego byo mao (ju nie pisaem o tym), to ten serwisant z tego dziau mwi e ma odnotowane e prbowali skontaktowa si ze mn (by moe, nie wiem, nie istotne przecie), bo musieli w cigu 2 dni da odpowied Asusowi czy maj odsya ten zasilacz czy utylizowa.. No i ten serwisant podj za mnie decyzj aby utylizowa. Oglnie ten serwis i sklep robi pozytywne wraenie. Daj zastpcze laptopy t i rne inne jak oddaje si na reklamacje gwarancyjn i nie tylko, ale to jakie dziwne jest nie? -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-26 22:24:32 | |
Autor: Jawi | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-26 21:35, Piotr M pisze:
A byo to tak, e poszedem oddaem i koniec. Czekaem na telefon i si:)))) pogadaj z rzecznikiem, serio. Najlepiej papier z piecztami ze sklepu o ich decyzji:) Niech Ci to dadz na papierze. Kiedy miaem podobny problem z wem i filtrek do pralki. Gadali gupoty, chciaem to na pimie, poinformowaem dzwonic, na drugi dzie zjawiam si po pismo a tam czeka w nowy z filterkiem. |
|
Data: 2010-07-26 22:26:40 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:24:32 +0200, Jawi napisał(a):
:)))) pogadaj z rzecznikiem, serio. Najlepiej papier z pieczątami ze sklepu o ich decyzji:) Niech Ci to dadzą na papierze. Wszystko ok, tylko zwracam uwagę, że tu sklep nie ma nic do gadania, decyzja jest serwisu producenta. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape shifted from mural to reality at his back." |
|
Data: 2010-07-28 18:59:18 | |
Autor: BQB | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Andrzej Libiszewski pisze:
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:24:32 +0200, Jawi napisał(a): A masz całkowitą pewność, że sklep ten uszkodzony zasilacz gdziekolwiek wysyłał? Może nigdzie nie wysłał a sam podał takie info, bo "ktoś" potrzebował taki zasilacz? |
|
Data: 2010-07-28 19:10:58 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-28 18:59, BQB pisze:
Andrzej Libiszewski pisze: Gdyby tak było, to nie proponowano by zwrotu. Drobiazg, ale chyba ważny? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-07-30 18:41:46 | |
Autor: BQB | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Andrzej Libiszewski pisze:
W dniu 2010-07-28 18:59, BQB pisze: To był dopiero okres szukania zasilacza, klient się zgodził zostawić zasilacz, to zasilacz został przekazany do właściwej osoby :P |
|
Data: 2010-07-27 01:50:11 | |
Autor: Karthoon | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
On 26 Lip, 21:35, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote:
Dnia 26-07-2010 o 20:02:07 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisa(a): W tym wypadku sprbowabym wyegzekwowa to od sklepu. |
|
Data: 2010-07-27 12:56:32 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 10:50:11 Karthoon <karthoon@gmail.com> napisa(a):
On 26 Lip, 21:35, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote: Zadzwoniem do sklepu i poprosiem aby sprawdzili w Asusie, czy ten zasilacz na pewno zosta ju zutylizowany, bo moe bym go chcia odebra (podjli za mnie decyzj). Maj da zna. a i ja si zastanowi czy za te 50z go odbiera (za tyle kupi nowy zamiennik, a tak to musiabym jeszcze rozpruwa ten mj i kabelek kupi) Dzwoniem do rzecznika i mwi e: - ustawy nie reguluj o tym, czy producent moe da jaki opat przy nieuwzgldnionej reklamacji i nie reguluje te wysoko takich opat. Powinien by zapis w gwarancji o tym. W ksieczce gwarancyjnej Asusa nie ma ale, dzwoniem do Asusa i mwi e gdzie tam jest w internecie. Pewnie podpisujc co klient zgadza si z gdzie tam umieszczonymi zapisami. - to czy klient wyle przez kuriera czy zaniesie do sklepu nie rzutuje na te ewentualne koszta - w sklepie w widocznym miejscu powinna by informacja e taki ewentualny koszt jest moliwy, lub powinien poinformowa klienta o tym. - oczywicie sklep nie ma prawa podejmowa decyzji o jakiejkolwiek utylizacji (da na pimie powodu niewydania towaru) - Asus wysa zapytanie o t utylizacj i w tym przypadku, na sklepie spoczywa obowizek dotarcia do klienta i uzyskania przez niego ewentualnej decyzji. Nieprawd jest, e Asus daje jaki termin na t decyzj (w sklepie powiedzieli e mieli 2 dni na to), moe by to tydzie, dwa i trzy. Popeniem bd, e nie sprawdziem czy zapisali numer seryjny zasilacza na "Przyjciu zgoszenia", wpisali nr laptopa. W sumie to mog mi teraz wyda jaki inny jak faktycznie Asus ju zutylizowa tamten. Pomylaem teraz te, e serwis w tym sklepie krci jaki wasny biznes i specjalnie tak robi (nie informuj o ewentualnych kosztach, e ju podjli decyzj, itd), aby sobie taki zasilacz odebra, naprawi i sprzeda. Chocia nie, bo jak by to udokumentowali klientowi, musi by przecie jaki papier o utylizacji od Asusa. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-27 13:08:24 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 12:56:32 +0200, Piotr M napisał(a):
Zasilacze często nie mają numerów seryjnych, tylko PN, taki sam dla wszystkich sztuk danego modelu. A na zgłoszeniu MUSI się znaleźć numer seryjny notebooka, do którego przypisany był zasilacz. W sumie to mogą mi teraz wydać jakiś inny jak faktycznie Asus już zutylizował tamten. Pomyślałem teraz też, że serwis w tym sklepie kręci jakiś własny biznes i specjalnie tak robią (nie informują o ewentualnych kosztach, że już podjęli decyzję, itd), aby sobie taki zasilacz odebrać, naprawić i sprzedać. W jakim celu miałby tak robić? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was". |
|
Data: 2010-07-27 13:24:39 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 13:08:24 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa(a):
Dnia Tue, 27 Jul 2010 12:56:32 +0200, Piotr M napisa(a): Nr seryjny laptopa jest. Ale co z tego skoro zasilacz mog wyda teraz jaki inny? A rzecznik powiedziaa, e wcale nie musi by numer seryjny, w sensie, e to klient powinien ich pilnowa. W sumie to mog mi teraz To co napisaem. Aby sobie sprzt za te 5 dych odebra, naprawi i sprzeda. Ale to tylko takie moje ewentualne podejrzenie. -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-27 13:49:19 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 13:24:39 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 27-07-2010 o 13:08:24 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a): Dlaczego na każdym kroku zakładasz złą wolę serwisu?
Rzecznik ma pojęcie o prawie, ale nie ma pojęcia o procedurach serwisowych. Ja ci mówię co się musi znaleźć w zgłoszeniu do producenta, żeby W OGÓLE rozpoczął procedurę serwisową.
Taaa, jasne. Nie mają co robić tylko na boku walnięte zasilacze dilują. Weź się trochę zastanów zanim coś napiszesz. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "The beer was good and there was even a free lunch. The demons tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been beautiful. Everything was beautiful." |
|
Data: 2010-07-27 13:53:45 | |
Autor: Maciek | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-27 13:49, Andrzej Libiszewski pisze:
Taaa, jasne. Nie mają co robić tylko na boku walnięte zasilacze dilują. WeźSklep oficjalnie nie musi, ale pracownicy mogą sobie tak dorabiać "na piwo". Zdziwiłbyś się co potrafią wyczyniać obrotni pracownicy :-> -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2010-07-27 14:06:25 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 13:53:45 Maciek <maciek@nospam.pl> napisa(a):
W dniu 2010-07-27 13:49, Andrzej Libiszewski pisze: Dzia serwisu i reklamacji to cakowicie inna bajka od tego salonu (mimo te e w jednym budynku, ale osobne zewntrzne wejcie), yje pewnie swoim yciem, a i wyglda jak nieze archiwum x :) -- pzdr, Piotr M "Najczstsze kamstwo w Internecie? - Szukaem, ale nie znalazem." |
|
Data: 2010-07-27 14:24:35 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 13:53:45 +0200, Maciek napisał(a):
W dniu 2010-07-27 13:49, Andrzej Libiszewski pisze: Mój dobry człowieku, piąty rok w tej branży robię :) -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-27 14:35:22 | |
Autor: Maciek | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-27 14:24, Andrzej Libiszewski pisze:
Cieszę się, ale widać mało jeszcze widziałeś :-)Sklep oficjalnie nie musi, ale pracownicy mogą sobie tak dorabiać "naMój dobry człowieku, piąty rok w tej branży robię :) -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2010-07-27 20:15:58 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-27 14:35, Maciek pisze:
W dniu 2010-07-27 14:24, Andrzej Libiszewski pisze: Może i dobrze :D -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-07-27 16:24:41 | |
Autor: qwerty | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ibm1qtspnxqe$.1934kcb2o80e1.dlg@40tude.net...
Dlaczego na każdym kroku zakładasz złą wolę serwisu? Wystarczy poczytać o serwisach niektórych producentów. Nie każdy jest taki, ale może utkwić w pamięci jeden przypadek i osoba uważa, że każdy serwis jest taki sam. -- Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity |
|
Data: 2010-07-27 22:24:18 | |
Autor: ToMasz | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Piotr M pisze:
Dnia 26-07-2010 o 20:02:07 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisa(a):no to _maj_ problem. Jak ja stwierdzam ze przyjmuje sprzt na gwarancji (za porozumieniem telefonicznym), to gwarant naprawia (w sensie daje czsci i paci mi za wymian). JEli gwarant mwi : "nie nie naprawiaj" to sprzt jedzie UPSem na koszt gwaranta. no i wreszcie sie im udao i powiedziae ze chcesz go spowrotem. Co jest do cholery? bo musieli w cigu 2 dni daMj serwis robi opakane wraenie, i co z tego. Niedaj sie "rucha" od tyu. Rzecznik praw konsumenta w najbliszym U.M. obowiazkowo |
|
Data: 2010-07-26 22:16:56 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 20:02:07 +0200, ToMasz napisał(a):
Piotr M pisze: Kosztami przesyłki obciąża serwis, nie sklep w tym przypadku - Asus ma serwis D2D i to on opłaca kurierów. Sklep nie dokonuje ekspertyzy (nie ma takiego prawa w ogóle) w celu orzeczenia czy uszkodzenie jest mechaniczne czy nie, opiera się na opinii autoryzowanego serwisu. 2. uszkodzny sprzęt jest Twoją własnością i masz prawo żądać jego Ależ oczywiście, ma prawo rządać zwrotu, podobnie jak serwis ma prawo rządać zwrotu kosztów przesyłki przy nieuzasadnionym rządaniu naprawy gwarancyjnej. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape shifted from mural to reality at his back." |
|
Data: 2010-07-27 02:36:29 | |
Autor: Marcin Wasilewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości news:xihmsvq1em5e$.14ctwwajxa7xb.dlg40tude.net...
Ależ oczywiście, ma prawo rządać zwrotu, podobnie jak serwis ma prawo Podstawę prawną podasz? Przy okazji, co to jest "rządanie"? |
|
Data: 2010-07-27 10:22:27 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 02:36:29 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości news:xihmsvq1em5e$.14ctwwajxa7xb.dlg40tude.net... "rządanie" to jest "żądanie" po kilku godzinach czytania wypocin na różnych forach :) Przepraszam za orta. Czego podstawę prawną chcesz? Żądania zapłacenia za usługę transportową? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-07-27 22:40:53 | |
Autor: ToMasz | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Andrzej Libiszewski pisze:
Dnia Tue, 27 Jul 2010 02:36:29 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):tak. 1. O ile kupujesz COŚ w stacjonarnym sklepie, MUSISZ dostać informacje o CAŁKOWITYM koszcie sprzętu, abonamecnie, serwisach, naprawach, WSZYSTKIM za co BYC MOZE zapłacisz. jeśli jest inaczej to nazywa sie to wada prawna. Normalnie zostałeś oszukany. jak już wiesz ze to klitka, firma kogucik, ale mają bardzo tani sprzęt, to możesz podjąć decyzje o tym czy kupisz czy nie. 2. PRzychodzisz do serwisu z towarem - zepsuł sie. serwis ogląda i mówi: - naszym zdaniem to jest tak a tak. mozemy MY dokonać oględzin, i jak to PANA wina - płaci PAn 30zł. - jesteśmy pół mózgi i Asus na m nie ufa ni w ząb, musimy wszystko do niego wysyłać - za co prawodopodobnie PAn zapłaci, - co był napisane/powiedziane w momoencie zakupu. - przychodzisz do sklepu i mówisz ze masz w dupie gwarancje, produkt ma wadę i chesz odstąpić od umowy ( tzw rękojmia) i w tym przypadku sklep ponosi 100% odpowiedzialności, choć jest to durne prawo. Z drugiej strony, albo po paru latach sklep+serwis podpisuje stosowne umowy, dzieki którym przeszkolony pracownik na miejscu "załatwia" reklamacje, albo taki sklep plajtuje 3. Pracuje w serisie całe życie. serisie mechanicznym żeby nie było. Wszystko, absolutnie wszystko, pomnożone przez ilość i dni pracy ma kolosalną wartość. Na złomie i makulaturze mozna zarobić 13 wypłatę w roku. Tyle ze akurat u mnie, NIGDY stara część nie została i nie zostanie sprzedana jak nowa. w 99% stara część jest "sprzedawana" za 0zł+koszt usługi |
|
Data: 2010-07-27 22:54:31 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 22:40:53 +0200, ToMasz napisał(a):
Andrzej Libiszewski pisze: O pogodzie na najbliższe 5 lat, nadejściu el nino i kto jest winny katastrofie smoleńskiej zapewne też? jeśli jest inaczej to nazywa sie to wada Ależ wolna wola, Asus ma serwis D2D i nie ma potrzeby korzystać z pośrednictwa sprzedawcy. Możesz też odnieść pieszo do serwisu, czemu nie - to że to pół kraju dalej to już nieważne. Dlaczego uważasz, że sprzedawca ma tu ponosić jakieś koszty (serwis D2D, przypominam), skoro nie jest gwarantem? - jesteśmy pół mózgi i Asus na m nie ufa ni w ząb, musimy wszystko do Zaczynasz pitolić od rzeczy, wiesz? - przychodzisz do sklepu i mówisz ze masz w dupie gwarancje, produkt ma A sklep odrzuca twoje rządanie odstąpienia od umowy ze względu na niewspółmierność żądania do szkody i oferuję naprawę, albo też odrzuca w ogóle żądanie po otrzymaniu ekspertyzy, że szkoda to uszkodzenie mechaniczne i prawdopodobnie powstało z winy użytkownika. Z drugiej Sklep w przypadku serwisu D2D nie podpisuje żadnych umów. Nie jest stroną w postępowaniu. dzieki którym przeszkolony pracownik na miejscu "załatwia" reklamacje, Masz bujną fantazję. Za reklamacje odpowiadają działy reklamacji i prawnicy - no chyba, że zatrudnisz prawników jako handlowców, ale to raczej droga sprawa. 3. Pracuje w serisie całe życie. serisie mechanicznym żeby nie było. Serwis elektroniczny to jednak trochę inna sprawa. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape shifted from mural to reality at his back." |
|
Data: 2010-07-28 16:40:04 | |
Autor: ToMasz | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Andrzej Libiszewski pisze:
to inaczej. ogladasz sprzęt. Suszarkę do włosów. i ona buczy. pytasz1. O ile kupujesz COŚ w stacjonarnym sklepie, MUSISZ dostać informacje o sie: czy to normalne? Tak o czywiście. a jak będzie bardziej buczeć? nic takiego sie nie wydarzy, jest przecież na gwarancji. za 2 tygodnie Buczy mocniej, przychodisz do sklepu, raklamacja jest "do oceny" ale odpłatnie. Ja Ci powiem z pozycji sprzedawcy - ja bym tak chciał w imieniu prawa klientów ruchać..... PRzecież wszyscy będą na allegro kupować... nawet bułki.. czyli kupuje u ASUSA i prowizja sprzedawcy to zero zł - to sie zgodzę. Możesz też odnieść pieszo do serwisu, czemu nie -jeśli kupujesz wysyłkowo - to chyba logiczne ze serwis bedzie wysyłkowy i obowiązek dostarczenia towaru do miejsca zakupu ciąży na kliencie. Oczywiste jest "miejsce zakupu" bo przecież mozesz sprzedawać w Gdańsku, a jedydny serwis mieć w Tokyo Dlaczego uważasz, że sprzedawcamoment z tym d2d. sprzedawca żyje z marży, i musi rozpatrywać roszczenia gwarancyjne, ewentualnie "rękojmie". nakazuje mu to prawo. o ile nie zostało powiedziane inaczej, a tego nie wiemy, kient ma prawo oddać sprzęt do sprzedawcy - koniec, albo wysłać na koszt.... własny (chyba ze ma to d2d). Po to sprzedawca ma zarobek na sprzęcie zeby albo płacił sam za przesyłkę - bo jest dupa, albo sprzedaje sprzęt dziwnej firmy, albo miał przeszkololenie i stwierdzał sam co jest powodem uszkodzenia. jeśli jest jakas umowa D2D to jej postanowienie przesądzają kto za co płaci. domyślnie, przez pół roku wszystko jest winą sprzedawcy. to sprzedawca- przychodzisz do sklepu i mówisz ze masz w dupie gwarancje, produkt ma musi udowodnić ze towar został zniszczony. niestety. durne to ale miałem taką nieprzyjemność. Nie wiem o co Ci chodzi z "odrzuceniem żądania" ale jak już zrobisz ekspertyze na korzyść kienta, to cieńko to widze... Sklep w przypadku serwisu D2D nie podpisuje żadnych umów. Nie jest stroną wnie wiem skąd to D2D? jeśli jest taka umowa - to masz racje Towar z zasady ma działać. JAk nie działa, to sklep ma problem. Tym bardziej w sklepie elektronicznym, komputerowym, ciężko jest wykryć przepięcie, celowe zwarcie itp. tak wiec do czego prawnicy? jasne ze lepiej odesłać do producenta, ale zeby sklep handlujący ze światowym producentem komputerów nie miał lepszej umowy "wysyłkowej"? JA do moich dostawców wysyłam towar /sprawny/niesprawny/złomowy zamawiając kuriera i podając mu sprytny numerek. Po numerku wie, do kogo nalezy paczkę wysłać i ze odbiorca zapłaci. O ile wiem, płacą 10 netto za przesyłki do 30 kg. ToMasz |
|
Data: 2010-07-28 17:42:47 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-28 16:40, ToMasz pisze:
Andrzej Libiszewski pisze: Coś mylisz - diagnostyka gwarancyjna nie jest płatna, płatna może być jeśli serwis (nie sklep!) gwarancji nie uzna. Sprzedawca ze sklepu nie ma tu NIC do rzeczy, nie zyska ani nie straci niezależnie od wyniku. PRzecież wszyscy będą na allegro kupować... nawet bułki.. Co ma do tego allegro? czyli kupuje u ASUSA i prowizja sprzedawcy to zero zł - to sie zgodzę. Sprawdź co to jest serwis Door to Door i jak działa, zanim coś napiszesz. Dlaczego uważasz, że sprzedawcamoment z tym d2d. sprzedawca żyje z marży, i musi rozpatrywać roszczenia Sprzedawca nie rozpatruje zgłoszeń gwarancyjnych. Rozpatruje je autoryzowany serwis lub dystrybutor, jeśli ma umowę z producentem. nakazuje mu to prawo. Nie. o ile nie zostało powiedziane inaczej, a tego nie wiemy, kient ma prawo oddać Jeśli serwis nie jest d2d to jak najbardziej sklep płaci. Ale dlaczego miałby sklep płacić za odrzucony serwis gwarancyjny?
Sklep nie zapłaci za D2D.
Nie ma rękojmi przy sprzedaży dla osoby fizycznej. Wnosić o odstąpienie od umowy możesz, skutecznie rzadko kiedy. domyślnie, przez pół roku wszystko jest winą sprzedawcy. to sprzedawca I na bazie ekspertyzy autoryzowanego serwisu z reguły bez problemu to udowodni, czasem wbrew idącemu w zaparte klientowi (panie, ja nie wyrwałem tego gniazda, co pan!) Nie wiem o co Ci chodzi z "odrzuceniem żądania" ale jak już zrobisz Ja nie robię ekspertyz, robi je _autoryzowany_ przedstawiciel producenta.
O co ci właściwie chodzi? Każdy laptop ma teraz serwis D2D. Nie potrzeba do tego jakiejś umowy między sklepem a serwisem.
Sklep NIC nie wykrywa, zajmuje się tym serwis i jego pracownicy. jasne ze Coś mylisz. Umowę wysyłkową ma serwis, co ma do tego niby sklep? JA do moich Wybacz, ale Asus nie zechciał mi ujawnić jaką ma umowę. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-07-30 09:02:46 | |
Autor: ToMasz | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
(...)
Wybacz, ale Asus nie zechciał mi ujawnić jaką ma umowę. ok. fajnie sie dyskutowało, ale twórca wątku nas olał, wiec dajmy sobie spokój. wyjaśnij mi jednak jedną sprawę. masz sklep sprzedajesz laptopy -mam racje (jeśli nie to wczuj sie w rolę sprzedawcy). Kupujesz laptopy hurtowo u asusa i raczej na pewno masz jakiś upust od czegoś co sie nazywa sugerowana cena dla klienta. Wiadomo ze klient i tak taniej kupi, ale to już inna sprawa. U Ciebie w sklepie towar kosztuje 2000zł na allegro ten sam towar kosztuje 2000zł - wysyłka gratis czym przekonasz klienta mieszkającego "za rogiem" zeby kupił u Ciebie? ToMasz |
|
Data: 2010-07-30 09:45:01 | |
Autor: RadoslawF | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 2010-07-30 09:02, Uytkownik ToMasz napisa:
U Ciebie w sklepie towar kosztuje 2000z W przypadku problemw do sklepu ma bliej i taniej ni do allegro. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-07-30 10:59:17 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia Fri, 30 Jul 2010 09:45:01 +0200, RadoslawF napisał(a):
Dnia 2010-07-30 09:02, Użytkownik ToMasz napisał: To również, bo choć serwis i tak jest ten sam (D2D), to drobne sprawy z reguły próbuje się załatwić w sklepie bez wysyłania. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-30 11:27:11 | |
Autor: RadoslawF | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Dnia 2010-07-30 10:59, Uytkownik Andrzej Libiszewski napisa:
To rwnie, bo cho serwis i tak jest ten sam (D2D), to drobne sprawy zU Ciebie w sklepie towar kosztuje 2000zW przypadku problemw do sklepu ma bliej i taniej ni do allegro. Dodatkowo taniej i szybciej mona uzgodni co w sklepie na miejscu ni telefonicznie ze sprzedawc z drugiego koca kraju. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-07-30 10:58:14 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Fri, 30 Jul 2010 09:02:46 +0200, ToMasz napisał(a):
(...) Chyba na to czas. wyjaśnij mi jednak jedną sprawę. Nie, pracuję w salonie sieciowym. Ale fakt, sprzedaję laptopy - między innymi. (jeśli nie to wczuj sie w rolę Z reguły nie kupuje się bezpośrednio u Asusa, tylko u któregoś z resellerów.
Ależ Tomku, to bardzo proste - kupując przez Allegro, nawet taniej niż w salonie, nie możesz sprzętu przed zakupem pomacać, obejrzeć jak świeci, porównać z innym, stojącym obok. Klient kupujący na allegro nie może porozmawiać ze sprzedawcą twarzą w twarz i utwierdzić się w tym, że podejmuje dobrą decyzję. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape shifted from mural to reality at his back." |
|
Data: 2010-07-26 21:37:33 | |
Autor: Czeresniak | |
Serwis Asus i nieuwzgldniona reklamacja | |
Piotr M pisze:
I taka to historia pozbycia si oryginalnego zasilacza wartego 150z i potrzeba zakupu drugiego, zamiennika za ok 50z lub oryginau 3x droszego. Powiniene si cieszy, e nie uniewanili gwarancji na laptopa. I dobra rada na przyszo - jeli moesz to korzystaj z niezgodnoci z umow. Pozdrawiam Darek |