Data: 2010-07-26 13:39:38 | |
Autor: kamil | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:op.vggai3po13q3bqpiotr-komputer...
Witam. Nie od dzis wiadomo, ze zadne uszkodzenia mechaniczne z winy uzytkownika nie podlegaja gwarancji (a porwany kabel raczej sam sie tak nie urzadzil). Peknieta matryce tez oddasz na gwarancji przemilczajac fakt, ze usiadles na niej? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-07-26 14:53:10 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 14:39:38 kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:op.vggai3po13q3bqpiotr-komputer... Oczywi¶cie że nie. Istniej± wady produkcyjne lub złe rozwi±zania konstrukcyjne, które wpływaj± póĽniej na pęknięcia i inne uszkodzenia mechaniczne. Oczywi¶cie to s± wyj±tki. Gdybym zobaczył taki kabel co oddałem, też mógłbym zakwalifikować go za uszkodzenie użytkownika, dlatego napisałem że jak na zło¶ć rozwarstwił się. Wygl±dało to tak jakbym równiutko przeci±ł nożem sam± osłonkę od kabla. Peknieta matryce tez oddasz na gwarancji przemilczajac fakt, ze usiadles na niej? Kabel nie został uszkodzony z mojej winy, dlatego nie muszę nic przemilczać. Pech, że tak to wygl±dało. Ale nie fair jest to że jestem stratny z iny Asusa i to że mnie wkręca na dodatkowe koszta za jaki¶ transport i w dodatku kiedy sam do sklepu przynoszę sprzęt. Jest to stała praktyka? Gdybym wiedział to bym może go nie oddawał a naprawił ten kabel. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-07-26 16:43:52 | |
Autor: qwerty | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.vggbewzy13q3bq@piotr-komputer...
Kabel nie został uszkodzony z mojej winy, dlatego nie muszę nic przemilczać. Pech, że tak to wygl±dało. Ale nie fair jest to że jestem stratny z iny Asusa i to że mnie wkręca na dodatkowe koszta za jaki¶ transport i w dodatku kiedy sam do sklepu przynoszę sprzęt. Jest to stała praktyka? Gdybym wiedział to bym może go nie oddawał a naprawił ten kabel. Postaw się w ich sytuacji. Przychodzi osoba z zasilaczem, który wygl±da na rozcięty. Gdyby¶ od razu zareagował i wysłał do nich to niemiałby¶ problemów. -- Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity |
|
Data: 2010-07-26 21:12:00 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 16:43:52 qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.vggbewzy13q3bq@piotr-komputer... Tak, dlatego traktuje to w kategorii pecha swojego, a napisałem tu w charakterze podzielnia się historyjk±. Inna sprawa, co mnie akurat zaskoczyła mocno to ten koszt transportu, tym bardziej co przeciec jest to oddawane do sklepu. I ciekawe podej¶cie że jak sie zostawi u nich taki zasilacz ("niby" celem utylizacji) to odstępuj± od kosztu transportu. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-07-26 22:21:20 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 21:12:00 +0200, Piotr M napisał(a):
Tak, dlatego traktuje to w kategorii pecha swojego, a napisałem tu w charakterze podzielnia się historyjką. Nie wiem czemu cię to dziwi - zasilacz do serwisu producenta pieszo sam nie pójdzie, a firma kurierska nie przewiezie go dlatego, że ktoś się pięknie uśmiecha. I ciekawe podejście że jak sie zostawi u nich taki zasilacz ("niby" celem utylizacji) to odstępują od kosztu transportu. Dziwi cię to? Płacą kurierowi ze swoich funduszy, z czegoś to pokryć muszą jak nie odbierzesz sprzętu. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "The beer was good and there was even a free lunch. The demons tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been beautiful. Everything was beautiful." |
|
Data: 2010-07-27 02:18:52 | |
Autor: Marcin Wasilewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości news:1w2su2mnwse9q.jawuifunvp0g$.dlg40tude.net...
Dziwi cię to? Płacą kurierowi ze swoich funduszy, z czegoś to pokryć muszą Ale jesteś świadomy, że usługi firmy kurierskiej to kilkanaście złotych, a nie kilkadziesiąt? |
|
Data: 2010-07-27 09:21:57 | |
Autor: qwerty | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i2l8l7$p30$1@news.task.gda.pl...
Ale jesteś świadomy, że usługi firmy kurierskiej to kilkanaście złotych, a nie kilkadziesiąt? Trzeba przeczytać warunki umowy gwarancji. Bo gwarancja nie jest obowiązkowa i mogli zapisać, że jeżeli towar został zwrócony 2 środę miesiąca koszty wysyłki są 5x większe. -- Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity |
|
Data: 2010-07-27 10:20:11 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 02:18:52 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości news:1w2su2mnwse9q.jawuifunvp0g$.dlg40tude.net... No to wyślij za kilnanaście złotych na swój koszt. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "The beer was good and there was even a free lunch. The demons tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been beautiful. Everything was beautiful." |
|
Data: 2010-08-01 08:57:02 | |
Autor: Chichotek | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Był 26 lipiec (poniedziałek) gdy o godz. 16:43 *qwerty* napisał(a):
Postaw się w ich sytuacji. Przychodzi osoba z zasilaczem, który wygl±da na rozcięty. Gdyby¶ od razu zareagował i wysłał do nich to niemiałby¶ problemów. Ha, ostatnio byłem ¶wiadkiem w sklepie komputerowym jak przyszedł kole¶ z uszkodzonym zasilaczem do laptopa i beztrosko o¶wiadczył że wyrwał kawałek kabla z zasilacza i "domaga się" wymiany na gwarancji... :D -- Pozdrawiam, Chichotek P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+, 2x Seagate 250/400GB, Topower P3 450W EZ, Zalman GS1000se, 21" Gateway, Razer DeathAdder+Destructor, Logitech UltraX Flat, Windows 7 Pro x64 |
|
Data: 2010-07-26 17:57:18 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:53:10 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 26-07-2010 o 14:39:38 kamil <kamil@spam.com> napisał(a): No, ja widziałem gościa, króry twierdził, że gniazdo ethernetowe siłowo wyrwane z płyty tak, że ta aż popękała, jest wadą fabryczną. Ostrożności serwisów się więc akurat nie dziwię... -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga." |
|
Data: 2010-07-26 19:25:31 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 17:57:18 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
(ciach...) No, ja widziałem go¶cia, króry twierdził, że gniazdo ethernetowe siłowo Z drugiej strony, jak widzę co wyprawia serwis Nokii z moj± E52, to mam ochotę owych serwisantów... -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life? ] [ House: I'd hate it - that's why I cleverly have no personal life. ] [ ("House M.D. 1x13 Cursed") ] |
|
Data: 2010-07-26 19:44:15 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 19:25:31 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Dnia Mon, 26 Jul 2010 17:57:18 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): Każdy kij ma dwa końce, o Nikonie to nawet poczytać na specjalnej stronie można :) -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-26 10:59:11 | |
Autor: Smagic | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Eh wiem co czujesz!
Ja miałem tak± historię z lapkiem HP. Gniazdko przerywało stale a robota była konkretna na nim :) Też stopił się kabelek przy końcówce. To był dramat! Zasilacz 160 PLN, i czekanie 2 tygodnie...(serwis hp) Problem rozwi±zał znajomy student zajmuj±cy się robotyk± (nie wiem czy to ma znaczenie ;)) Przylutował kabelek z nowym gniazdkiem (na końcu) w miejscu starego gniazdka. Co prawda szlag trafił gwarancję ale lap ¶miga już na tym 4 rok bez problemu :) Koszt: 4pak bronxa! W serwisie mówili niestworzone rzeczy o wielowarstwowej płycie itp. niemożliwych historiach ;) Dasz radę! Nie wyrzucaj kasy na nowy zasilacz bo nie warto moim zdaniem. Taki kabelek z gniazdkiem jest o tyle lepszy, że masz mniejsz± możliwo¶ć naginania wtyczki (laptop). Ja dodatkowo przykleiłem go do matrycy ta¶m± więc już wogole nie ma kontaktu z nogami. Wygl±da dodupnie, ale działa - i tak ma być! Ma działać! ;) Pzdr |
|
Data: 2010-07-26 21:20:41 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 19:59:11 Smagic <suppliesmagic@gmail.com> napisał(a):
To był dramat! Zasilacz 160 PLN, i czekanie 2 tygodnie...(serwis hp) Gdybym wiedział, że mnie obci±ż± kosztami, to bym go nie oddawał i naprawił ten kabel. No jeszcze żeby obci±żali normalnymi kosztami "transportu". Np 10-20zł to też bym zaryzykował i go oddał. Ale ponad 50zł? To to leciało samolotem dookoła ¶wiata? A poza tym jak to idzie przez sklep, to przecież jest jeszcze taniej, bo jedzie razem np na jednej palecie itd itd. Jak dla mnie to podejrzana sprawa i mogę powiedzieć, że w mojej ocenie na obecn± wiedzę ze na granicy jakiego¶ złodziejstwa. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-07-26 12:47:36 | |
Autor: Smagic | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Tak na szybko to my¶lę, że rzecznik praw konsumenta to jest osoba do
której powiniene¶ się zgłosić. a) czy masz jaki¶ kwit od nich , że przyjęli zasilacz do "utylizacji"? b) jak± masz pewno¶ć , że zasilacz był gdziekolwiek wysłany? c) jeżeli "utylizowali" zasilacz, powiniene¶ dostać minimum protokół zdawczo-odbiorczy. Nic w przyrodzie nie ginie! Oni musz± wykazać w księgowo¶ci taki fakt, tj. przyjęcie hardware w zamian z zwrot kosztu transportu :) (wiesz podatki , rozliczenia , te sprawy ) numer seryjny zasilacza, data etc. No i papier który potwierdza "utylizację" tegoż. Jeżeli nie, to maj± problem.... Prawo stoi po Twojej stronie. Oddać za nic zasillacz wart 150? Komu? Matacz± wszędzie! Czekaj± na takich klientów i ciesz± się, że się pojawiaj± ;P Ty jeste¶ bez zasilacza, a oni załtwi± komu¶ "taniej" np na aukcji :( Skopiuj te posty i wydrukuj sobie, będzie łatwiej przedstawić sytuację rzecznikowi :) Rozmowa z rzecznikiem nic nie kosztuje (urzędnik jest dla nas, nie my dla urzędnika - pamiętaj!), będziesz miał wiedzę :) Powodzenia! |
|
Data: 2010-07-26 13:06:11 | |
Autor: Smagic | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Wydrukuj sobie maila który chcesz wysłać do rzecznika w 2
egzemplarzch, i zanie¶ mu osobi¶cie. Na drugim musi podbić piecz±tkę pt. wpłynęło + data (0k?) Email w takich sprawach bywa zawodny. Jak masz potwierdzenie, że przyjęli pismo to z pewno¶ci± się tym zajm±. Email nic nie znaczy dopóki nie posiadasz tzw podpisu elektronicznego ;) (To tak jak rozmowa o "utylizacji") |
|
Data: 2010-07-26 22:21:20 | |
Autor: Animka | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
W dniu 2010-07-26 22:06, Smagic pisze:
Wydrukuj sobie maila który chcesz wysłać do rzecznika w 2 Potwierdzają otrzymanie e-maila i nadają numer sprawy. Tak więc e-mail coś znaczy. Później można się umówić na wizytę u rzecznika. -- animka |
|
Data: 2010-07-26 22:13:53 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 12:47:36 -0700 (PDT), Smagic napisał(a):
/.../ Panowie, paranoja to temat na inną grupę... może pl.sci.psychologia? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-26 22:17:01 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 21:47:36 Smagic <suppliesmagic@gmail.com> napisał(a):
Tak na szybko to my¶lę, że rzecznik praw konsumenta to jest osoba do Nie, na razie dzwoniłem dzi¶ do nich i to wszystko. Tak w ogóle to używeam ich zasilacz bo dali mi na czas reklamacji. Taki poobijany jaki¶ "Delta Elekcronics" ale ważne że chodzi :) b) jak± masz pewno¶ć , że zasilacz był gdziekolwiek wysłany? No żadnej, potwierdzenia też nie mam. Może maj± jakie¶ papiery od Asusa odno¶nie przebiegu reklamacji itd. c) jeżeli "utylizowali" zasilacz, powiniene¶ dostać minimum protokół No racja. Wła¶nie. Matacz± wszędzie! Czekaj± na takich klientów i ciesz± się, że się No o to ich nie podejrzewam. Bo to by było przegięcie. Nie jest to jaki¶ sklepik mały, krzak. Tak my¶lę zreszt±. Skopiuj te posty i wydrukuj sobie, będzie łatwiej przedstawić sytuację Zadzwonię aby dowiedzieć się czy można pobierać jakie¶ opłaty za transport w przypadku nieuwzględnionej naprawy gwarancyjnej. Nie słyszałem wcze¶niej o tym po prostu. No chyba że ktos tu potwierdzi że to standard. Zreszt± przed dzwonieniem trochę się chciałem dowiedzieć. Co za wszystkie informacje tutaj dziękuję. Ja rozumiem taki serwis Asusa, ludzie mog± wysyłać różne awarie pierdołki, z góry skazane na winę użytkownika i tym samym narażać serwis na koszta tego transportu. Ale. Ja tego nie wymy¶liłem i normalnie chce dać na gwarancję i dlaczego mam być pod presj± obci±żenia kosztami 50zł, dwa ze to zanoszę do sklepu, czyli nie korzystam z kuriera itd. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-07-26 22:25:30 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:17:01 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 26-07-2010 o 21:47:36 Smagic <suppliesmagic@gmail.com> napisał(a): No więc potwierdzam ci po raz kolejny, że jest to normalna procedura w każdym serwisie D2D, nie tylko Asusa. Inaczej jest chyba tylko w HP (jeśli chodzi o zasilacze, bo z notebookiem już jest normalnie), bo oni po zgłoszeniu problemu z zasilaczem wołają tylko skan karty gwarancyjnej i dowodu zakupu, a jak to dostaną to wysyłają nowy zasilacz - inna rzecz, że czasem czeka się na to miesiącami. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga." |
|
Data: 2010-07-26 22:12:25 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 21:20:41 +0200, Piotr M napisał(a):
Jaka jedna paleta? Czy ty w ogóle wiesz, o czym mówisz? Najwyraźniej nie - każda paczka serwisowa MUSI być spakowana osobno, bo ma nadany przez serwis unikalny numer RMA. Paczka MUSI być wysłana kurierem - wiesz, ile kosztują przesyłki kurierskie? Za 10zł to możesz sobie pocztą wysłać - w jedną stronę zresztą, bo w obie już ci kasy nie starczy. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-07-26 22:27:30 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 26-07-2010 o 22:12:25 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a):
Jaka jedna paleta? Czy ty w ogóle wiesz, o czym mówisz? NajwyraĽniej nie - Być może. Nie wiem. Ale jak takiego sprzętu idzie kilka sztuk.. Nie ważne zreszt±. unikalny numer RMA. Paczka MUSI być wysłana kurierem - wiesz, ile kosztuj± No wła¶nie tyle kurier kosztuje. 15zł to drobny przedsiębiorce może sobie wynegocjować. S±dzę że takie 2 punkty w Polsce co zbieraj± reklamacje codziennie z całej Polski, to maj± stawki bardzo dobre (żeby nie powiedzieć zryczałtowane jakie¶) -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-07-26 22:40:48 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:27:30 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 26-07-2010 o 22:12:25 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a): Jak takiego sprzętu idzie kilka sztuk to każda musi być spakowana w osobną paczkę i mieć nadany osobny numer naprawy. Inaczej zapłaci za przesyłkę sklep, a raczej pracownik, który nie tego nie dopatrzył.
Lepsze na niż zwykłe, ale jednak na pewno nie 10zł w obie strony. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape shifted from mural to reality at his back." |
|
Data: 2010-07-27 09:16:51 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:12:25 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
Jaka jedna paleta? Czy ty w ogóle wiesz, o czym mówisz? NajwyraĽniej nie - No nie wydaje mi się, że akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie przy zamówieniu poniżej 99 zł przesyłka kurierem (w jedn± stronę oczywi¶cie) kosztuje 11 zł, a poczt± - 12,50. -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ I bł±d przyda się na co¶ - przynajmniej na przestrogę dla drugich. ] [ (A.M. Fredro) ] |
|
Data: 2010-07-27 01:45:43 | |
Autor: Karthoon | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
On 27 Lip, 09:16, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:
A jak kupisz za XXX to w ogóle za free. Nie wpadłe¶ na to, że dopłacaj± do przesyłki bo zarabiaj± na sprzedaży? |
|
Data: 2010-07-27 11:26:51 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 01:45:43 -0700 (PDT), Karthoon napisał(a):
No nie wydaje mi się, że akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie A Asus niby laptopy charytatywnie rozdaje... -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta. (Oskar Wilde) ] |
|
Data: 2010-07-27 10:25:06 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 09:16:51 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:12:25 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): To już zależy od firmy kurierskiej, szczegółów umowy i wagi przesyłki. Tak czy owak, opłata transportowa inkasowana przez serwis w przypadku odrzucenia gwarancji i tak ma charakter umowny. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-27 11:16:51 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 10:25:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
No nie wydaje mi się, że akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie IMVHO zasilacz do notebooka będzie porównywalny z porz±dniejsz± ksi±żk± wagowo czy gabarytowo. :) A odno¶nie umowy z firm± kuriersk± - jako¶ nie wydaje mi się, żeby taka firma, jak Asus wynegocjowała takie stawki, że przesyłka wychodzi za 50 dych. Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to obrazowo można stwierdzić - owce się strzyże, a nie zażyna. ;) Nie mówię, że w przypadku nieuzasadnionej reklamacji przesyłka ma być na koszt firmy, do której ona szła. Pytanie tylko, czy faktycznie była to nieuzasadniona reklamacja. -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Wykonaj rzecz niemożliw±, a szef zaliczy j± do twoich obowi±zków. ] [ (znalezione gdzie¶ w necie) ] |
|
Data: 2010-07-27 11:53:11 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:16:51 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Dnia Tue, 27 Jul 2010 10:25:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): Ale opłata jest ceną ustaloną przez serwis, nie musi (i zapewne tego nie robi) w 100% odwzorowywać ceny firmy kurierskiej. W końcu serwis tak czy owak wykonuje diagnostykę z zachowaniem swoich procedur i dopiero potem odrzuca lub nie rządanie naprawy gwarancyjnej. Te 42zł netto wygląda na całkiem sensowną kwotę. Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to Zapewne była. Kable same raczej się nie rozwarstwiają - chyba że urządzenie jest nieprawidłowo eksploatowane. A jak coś szwankuje, to się to od razu wysyła na serwis, a nie dożyna dalej, licząc, że nic się więcej nie stanie. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-27 13:16:51 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:53:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
IMVHO zasilacz do notebooka będzie porównywalny z porz±dniejsz± ksi±żk± "Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesięczny i zasilacz padł, a wła¶ciwie kabel. Reklamacja nieuwzględniona gdyż usterka z winy użytkownika. Gdy reklamacje nie s± uwzględniane to klient jest obci±żany kosztami transportu, i to nie małymi bo 42zł netto, czyli ponad 50zł." Message-ID: <op.vggai3po13q3bq@piotr-komputer> IMVHO jest to opłata tylko i wył±cznie za transport. Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to Wiesz - przy reklamacjach obuwia częstym przypadkiem jest tekst, że były nieprawidłowo użytkowane. Znaczy się - używałe¶ obuwia do chodzenia, a to przecież nie jest normalne. Mój telefon nawet raz nie spadł z biurka - wiesza się, wyl±dował trzeci raz w serwisie w ci±gu półtora miesi±ca. Jedn± z wykonanych operacji było np. wgranie ponownie tej samej wersji oprogramowania. Wygrzebane na jednym forum informacje o wadliwej partii słuchawek pani w serwisie skwitowała słowem "bzdura", ale już na pi¶mie mi tego nie chciała dać. Więc ja bym był jednak do¶ć ostrożny z tym zwalaniem wszystkiego na użytkownika. -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będ± odciski na dupie. ] [ (Tadeusz Kochanowicz) ] |
|
Data: 2010-07-27 13:46:11 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 13:16:51 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:53:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): Ale to serwis ustala sobie taryfę za ten transport, co z tego rozlicza to już osobna sprawa. W każdym razie, zostawiając rzecz na boku, taka opłata jest podobna we wszystkich serwisach, nie tylko u Asusa. Lenovo, HP - jeden pies.
Czyżbyś nabył Etena? ;) Jedną Widziałem już tyle serwisów, że ostrożny to jestem jak klient się zaklina, że jest czysty jak łza i nic nie robił ze sprzętem niewłaściwego. Obejmuje to komputery zalane, z wyyrwanymi na siłę gniazdami i tak dalej. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-28 00:20:27 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 13:46:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
"Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesięczny i zasilacz padł, a wła¶ciwie kabel. Reklamacja nieuwzględniona gdyż usterka z winy użytkownika. Gdy reklamacje nie s± uwzględniane to klient jest obci±żany kosztami transportu, i to nie małymi bo 42zł netto, czyli ponad 50zł." Szkoda tylko, że normalnie i wprost się nie mówi, że opłata pokrywa koszty transportu i sprawdzenia / testowania wysłanego sprzętu. Maj± ludzi za tłuszczę, która nie potrafi sobie sprawdzić cen przesyłek kurierskich tu i ówdzie? Choć w sumie... Zapewne była. Kable same raczej się nie rozwarstwiaj± - chyba że urz±dzenie Nie. Nokię E52. (ciach...) Więc ja bym był jednak do¶ć ostrożny z tym zwalaniem wszystkiego na Przecież to jest do spunktowania w 30 sekund. Mnie do firmy kiedy¶ monitor przyszedł. Też się podobno co¶ "samo" zepsuło. Chłopaki w serwisie doj¶ć nie mogli za bardzo co i jak, dopóki kto¶ z biura (kociarz z zamiłowania) nie wpadł, nie ruszył ze dwa razy nosem i nie spytał z głupia frant "kocięta zaczęli¶cie hodować, czy co?". Się okazało, że obrażony na wymianę legowiska na CRTku futrzak tak się w¶ciekł, że potraktował LCDka sikiem parabolicznym... Klient dostał uprzejmie informację o przyczynach uszkodzenia i przewidywanych kosztach naprawy i tyle. -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.] [ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ] [ can't fail. Are you really that simple? ("House M.D. 4x09 Games") ] |
|
Data: 2010-07-28 00:24:31 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 28-07-2010 o 00:20:27 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):
Się okazało, że LOL -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-07-28 00:43:48 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:24:31 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 28-07-2010 o 00:20:27 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a): Nie takie rzeczy się zdarzają. Widziałem efekty tego, że szczeniak użył matrycy pewnego HPka do ćwiczenia sobie ząbków. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-28 00:50:27 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:24:31 +0200, Piotr M napisał(a):
Się okazało, że obrażony na wymianę legowiska na CRTku futrzak tak się Charakterne bydlę widać było... :D -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym. ] [ ("House M.D. 3x08 Whac-A-Mole") ] |
|
Data: 2010-07-28 00:42:52 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:20:27 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
Jak myślisz, ile osób zadało sobie w ogóle trud przeczytania całego tekstu gwarancji na stronie producenta?
No proszę, a zabrzmiało jakby to był Eten M800 :)
Ci najbardziej uparci nawet po pokazaniu zdjęć, gdzie wszystko doskonale widać (z bibułkami - detektorami wilgoci włącznie) potrafią iść w zaparte. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|
Data: 2010-07-28 02:10:27 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:42:52 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
Szkoda tylko, że normalnie i wprost się nie mówi, że opłata pokrywa koszty Dlatego napisałem "Choć w sumie...", bo jako¶ tak zdaję sobie sprawę z tego, że czytanie (generalnie), a już czytanie ze zrozumieniem (szczególnie), to mocno kuleje... Sobie pozwoliłem którego¶ dnia popełnić jeden mały tekst odno¶nie tego zjawiska - tu się powtarzać nie będę (jak kto¶ chce, to zapraszam na http://maverick.jogger.pl/2010/07/16/czytanie-ze-zrozumieniem/) (ciach...) Wiesz - przy reklamacjach obuwia częstym przypadkiem jest tekst, że były Pół roku spokoju, wieszanie się, problemy z wł±czeniem - generalnie cyrk. Teksty pracowników z serwisu dalej cholernie mocno podnosz± mi ci¶nienie, ale pozwolę sobie zacytować (może mi aorta nie pieprznie - jednocze¶nie przepraszam za offtopa): - po pierwszej wizycie i wymianie płyty głównej, przy wizycie drugiej: "Pan przywracał ustawienia z kopii zapasowej? Och, to mogło spowodować problemy". Na pytanie które konkretnie ustawienia owe problemy spowodować mogły i dlaczego przez poprzednie pół roku użytkownia (ze star± płyt± główn±) problemów nie raczyły sprawiać, pani się zawiesiła i odpowiedzi udzielić nie potrafiła; - odbiór telefonu po drugiej wizycie. Czytam, że dokonano "aktualizacji oprogramowania". Pytam pani, co to ma znaczyć, skoro wersja oprogramowania jest dokładnie identyczna z t±, któr± miałem przed oddaniem aparatu do naprawy. Pani mi na to, że takie ponowne wgranie softu może pomóc. Na pytanie, czy jak jej silnik w samochodzie zga¶nie i nie pozwala się ponownie uruchomić, stosuje metodę pt. "wysi±¶ć, wsi±¶ć i spróbować ponownie odpalić", pani się znowu zawiesiła. Może nie ma samochodu. W każdym b±dĽ razie wymamrotała pod nosem magiczne stwierdzenie o "procedurach". Spytałem się pani, o co się chce założyć, że będę tu przed upływem tygodnia. Niestety - nie zaryzykowała. - dogrzebałem się w sieci (http://www.ipmart-forum.pl/archive/index.php/t-23358.html) informacji, że po prostu czę¶ć telefonów tego modelu jest fabrycznie uwalona. Sprawdziłem sobie numery seryjne płyt głównych - pierwsza niby nie pasowała (9 cyfr± IMEI u mnie była AFAIR 9 (nie mam teraz karty gwarancyjnej pod ręk± - leży w serwisie z aparatem)). Może dlatego słuchawka wytrzymała pół roku. Po wymianie płyty IMEI na 9 polu miał już cyfrę 2. Telefon wytrzymał miesi±c, zaliczaj±c ze dwa razy zwis. Oddaję do naprawy, pani mi wyjeżdża z tekstem o "aktualizacji oprogramowania", na co mnie zaczęło już szkliwo z zębów schodzić. Pokazuję wydruk z tym w±tkiem. Pani rzuca tekste "to pewnie z jakiego¶ forum? Wie pan, na forach to ludzie bzdury wypisuj±". Tylko jako¶ nie chciała mi dać na pi¶mie zapewnienia, że znalezione i przedstawione przeze mnie informacje to wła¶nie bzdury. Dziwnym też trafem (telefon oddany w ostatni± sobotę) jeszcze nie dawali znać, że jest do odbioru (poprzednio się w niecałe 48 godzin "uwinęli"). Inna sprawa, że jak przyjdę po odbiór i zobaczę ten tekst (o aktualizacji softu), to sobie zapotrzebuję owego "serwisanta", który to wymy¶lił i rozwieszę po okolicznych latarniach, bo - przepraszam wrażliwych - wkurwiony już jestem do wiwatu. Podobnie zreszt±, jak zobaczę IMEI ewentualnie wymienionej płyty głównej z 1 czy 2 na 9 pozycji. Kolejn± już kwesti± jest, że pieprzę się z tym tematem od 14 czerwca. Jak by nie patrzeć - półtora miesi±ca, podczas których serwis Nokii najwyraĽniej usiłuje rżn±ć głupa koncertowo. Nie wiem, na ile się to zda, ale nie zamierzam odpu¶cić - albo telefon dostanę sprawny, albo zaż±dam wymiany na sprawny u sprzedawcy. Nokię Poland i to podej¶cie do nabywcy i tak opiszę gdzie się da, ł±cznie ze skierowaniem pisma do rzecznika praw konsumenta i naczalstwa Nokii Poland. Poziom wk***ienia przekroczył już u mnie po prostu warto¶ci krytyczne. (ciach...) Wiesz - wychodzę z założenia, że z siebie nie dam robić idioty, niezależnie od tego "z której strony biurka" jestem. Podej¶cie się sprawdza, choć czasami bywa gor±co. :) -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Fortuna to niestała dziwka. ] [ (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ] |
|
Data: 2010-07-27 14:04:37 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 11:53:11 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a):
Kable same raczej się nie rozwarstwiaj± - chyba że urz±dzenie Zasilanie laptopa zaczęło coraz czę¶ciej przerywać. Byłem pewien że to gniazdko. Piszesz że od razu się wysyła. A to nie tak hop-siup pozbyć się laptopa na kilka tygodni. z czego się będę utrzymywać? Nie mówi±c już o tym, że codzienne zlecenia trzeba realizować bo się współpraca posypie. Na czas naprawy przygotowałem się z decyzj± do zakupu jakiej¶ tymczasowej stacjonarki za kilka stów. BTW. Nie wiedziałem że taki wysoki "serwis" czyli ogóln± pojęt± obsługę klienta można trafić, co na czas naprawy daj± zastępczy sprzęt, np laptopa. W tym przypadku skorzystałem z zastępczego zasilacza. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-07-27 14:28:14 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia Tue, 27 Jul 2010 14:04:37 +0200, Piotr M napisał(a):
Dnia 27-07-2010 o 11:53:11 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a): Nie no, jasne. Niemniej należało zrobić to najszybciej jak się da. z czego się będę utrzymywać? Wiesz, jeśli to kwestia utrzymania, to wydałbym te parędziesiąt złotych na zamiennik a dopiero potem bym naprawiał stary. Nie wziąłeś pod uwagę, że używanie wadliwego zasilacza może się skończyć awarią całego notebooka? Jak utrzymałbyś się WTEDY? Nie mówiąc już o tym, że codzienne zlecenia trzeba realizować bo się współpraca posypie. Na czas naprawy przygotowałem się z decyzją do zakupu jakiejś tymczasowej stacjonarki za kilka stów. Nie rozumiem tej logiki - rozważałeś stacjonarkę za parę stów, a nie zasilacz za kilkadziesiąt do stukilkudziesięciu złotych?
Zdaża się, czemu nie. Jeśli tylko firma dysponuje sprzętem zastępczym to czemu ma go nie udostępnić? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was". |
|
Data: 2010-07-27 14:52:36 | |
Autor: Piotr M | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 27-07-2010 o 14:28:14 Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a):
Wiesz, je¶li to kwestia utrzymania, to wydałbym te parędziesi±t złotych na A wiesz że nie pomy¶lałem że takie przerywanie zasilania może tak się skończyć. Nie mówi±c już o Pewnie że bym kupił zasilacz. Ale stawiałem że to gniazdko nawala :) W serwisie w sklepie sprawdzili¶my. A tam dostałem zastępczy :) W ogóle miałem drugiego lapka HP Pentium M, wła¶nie tylko po to, aby był ewentualnie rezerwowy. I tak leżał nietykany w szafie kilka miesięcy, aż w końcu go sprzedałem, bo co tak będzie leżał.. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-07-27 01:42:16 | |
Autor: Karthoon | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
On 26 Lip, 21:20, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote:
Gdybym wiedział, że mnie obci±ż± kosztami, to bym go nie oddawał i No to przecież masz - kurier w dwie strony to akurat wychodzi +- 42 pln |
|
Data: 2010-07-27 08:33:23 | |
Autor: januszek | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Piotr M napisa?(a):
Oczywiście że nie. Istnieją wady produkcyjne lub złe rozwiązania konstrukcyjne, które wpływają później na pęknięcia i inne uszkodzenia mechaniczne. Oczywiście to są wyjątki. Skoro potrafisz uzasadnic wade produkcyjna tego sprzetu to lepsza droga bylo zlozenie reklamacji na podstawie niezgodnosci z umowa u sprzedawcy sprzetu. j. -- bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym... |
|
Data: 2010-07-27 10:43:43 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja | |
Dnia 27 Jul 2010 10:33:23 +0200, januszek napisał(a):
Piotr M napisa?(a): Ale obawiam się, że bez zrobionej na własny koszt ekspertyzy nie ma szansz na pozytywne załatwienie w takich warunkach. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Krocz naprzód, mężny światłości synu A te sedesy w kolorze jaśminu Skąpanego w bladej poświacie miesiąca Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!" |
|