Serwis amortyzatorów Magury - pomocy :(

Data: 2009-07-14 12:29:38
Autor: Rowerex
Serwis amortyzatorów Magury - pomocy :(
Cieszyłem się moim Roninem niezbyt długo, może za długo leżał
nieużywany czekając na nową ramę i się skubany zepsuł :(

Pewnie na preclu nikt nie miał do czynienia z tym amorem, wiec nie
będę pisał o co chodzi.

Szukam więc jakiegoś sprawdzonego serwisu znającego się na
amortyzatorach Magury i mającego dostęp do ewentualnych części
zamiennych - ja trafiłem na 'cozmobike' i nie wiem czy warto im ufać.
Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-14 21:58:44
Autor: kml

--

Sugestia cienka ale może warto wysłać do Rzeszy?

kml
Last update 07/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-14 22:42:37
Autor: M_X
Serwis amortyzatorów Magury - pomocy :(
Swojego czasu przedstawicielem Magury w PL był KM Sport (erowery.pl). Nie wiem jak jest teraz ale może warto zapytać? - dane kontaktowe masz na wspomnianej stronie.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-07-14 21:31:27
Autor: Rowerex
On 14 Lip, 22:42, "M_X" <rdutk...@poczta.onet.lp> wrote:

Swojego czasu przedstawicielem Magury w PL był KM Sport (erowery.pl). Nie
wiem jak jest teraz ale może warto zapytać? - dane kontaktowe masz na
wspomnianej stronie.

Spróbuję i tam, dzięki. Może najpierw spróbuję go sam rozebrać i
obejrzeć. Napiszę jednak w czym rzecz, może ktoś będzie miał jakiś
pomysł.

Otóż, Ronina należy pompować w specyficzny sposób, tzn uginać w
trakcie pompowania powyżej połowy ugięcia aby samoczynnie wypełniła
się komora negatywna.

Niestety podczas jazdy dzieje się coś dziwnego - po kilkunastu km
jazdy przy odbiciu słychać mocny stuk (np przy poderwaniu koła do
góry), a amortyzator niemal zupełnie traci tłumienie. Na forum Magury
wyczytałem o podobnym przypadku i jedną z możliwości powstania takiego
efektu jest pusta komory negatywna.

Co ciekawe uginanie powyżej połowy skoku niczego nie poprawia, choć
teoretycznie powinno spowodować wypełnienie komory negatywnej. Pomaga
dopiero całkowite
spuszczenie powietrza i ponowne pompowanie. Pomaga niestety tylko
dopóki rower stoi - podczas jazdy, po paru kilometrach trudniejszego
terenu, znów pojawiają się stuki i brak tłumienia.

Nie stwierdziłem też by uciekało powietrze - po podłączeniu pompki
ciśnienie było niemal takie jak przy wczesniejszym pompowaniu (ok.
100psi)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-15 08:41:17
Autor: kml

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:cd4eaa2d-f262-47da-b47a-3ca95ba903e6o7g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -

Może tam jest jakaś nieszczelność w środku i powietrze migruje z komory negatywnej?

Data: 2009-07-15 01:24:01
Autor: Rowerex
On 15 Lip, 07:41, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

Na to wygląda.

Wziąłem dziś dzień urlopu (to mój pierszy rozbebeszany amortyzator
więc mogło być różnie :o) i rozebrałem prawą goleń w ktorej jest
komora powietrzna. Rozbiera się to banalnie, w środku czyściutki
zielony smar, choć głownie w miejscach które nie pracują.

Jednej rzeczy tylko nie potrafiłem rozebrać, poszukam na forum magury
może coś znajdę, albo po prostu tam zapytam jakąś łamaną
angielszczyzną. To coś może być kluczowe, a może nie...

Jeden z oringów w okolicy zaworu do pompowania był prakrycznie suchy,
inny taki dość duży w środku tez nie miał za dużo smaru. Wygrzebałem
więc trochę zielonego smaru ze ścianek dolnych goleni,  przesmarowałem
wszystkie oringi i złożyłem do kupy.

Jeśli przesmarowanie nie pomoże, to będę inaczej kombinował -
uszkodzić to się tam za bardzo nie ma co. Amortyzator nazbyt mi się
podoba, by zniego rezygnować.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-15 14:54:51
Autor: kml
Serwis amortyzatorów Magury - pomocy :(

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:356b3f59-b4de-4982-9c84-f1f56a11ab36a7g2000yqk.googlegroups.com...

[cut]

Nie zapomnij o 2 ml oleju do zawieszeń do środka komory wpuścić :) Jeżeli nadal tak będzie to za radą Wojtka wymieniłbym o-ringi etc. BTW: gdyby dało się je wyjąć to dobrze je z powrotem włożyć ale posmarowane smarem ze wszystkich stron.

Data: 2009-07-15 07:25:55
Autor: Rowerex
On 15 Lip, 13:54, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

Wszystko w środku jest jak nowe, czysto, świeży smar itp. Niestety
rozebranie niczego nie zmieniło. Po napompowaniu jest OK, po
przejażdżce koło domu też, ale wystarczy dosłownie kilka kilometrów po
terenie i znów amortyzator zaczyna stukać.

Obawiam się (może na wyrost), że wysyłka do serwisu skończy się
rozebraniem, przesmarowaniem i wzięciem kasy, no bo złożony do kupy
amor działa jak trzeba i nic nie stuka...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-15 16:28:53
Autor: kml

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:6168ff19-e272-47ad-89da-34647b92f70bs31g2000yqs.googlegroups.com...
[...]

-- -

To sam go rozbierz jeszcze raz, załóż nowe o-ringi posmarowane smarem albo olejem do zawieszeń, złóż do kupy, zaolej komorę nieco i zobacz co się będzie działo. Jeżeli mówisz, że jest prosty i wszystko jak na dłoni masz to trzeba zacząć eliminować wszystko po kolei. Zobacz czy magura ma jakiś repair kit do amora i co tam jest - powinno być to co się psuje :)

Data: 2009-07-15 08:43:12
Autor: Rowerex
On 15 Lip, 15:28, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

Podejrzewam, że na moim zadupiu zrobią w sklepach wielkie oczy jak im
pokaże oringi i stwierdzą, że nigdy takich nie widzieli, nie ma
takich, nie można zdobyć ;-)

Chyba porobię fotki i wyślę bezpośrednio do Magury z pytaniami lub
założe temat na ich forum.

Albo kupię inny a Ronina wystawię na allegro z opisem - "super stan,
jak spod igły, jeżdżony testowo przez dzieciaka po pierwszej komunii,
przebieg max 10km po asfalcie i tylko po suchym" ;o))

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-15 18:06:16
Autor: kml

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:ec7093c4-d00a-42c2-a285-d8b0f5fd75bfh11g2000yqb.googlegroups.com...

[...]

Wyjmij, pomierz, kup na allegro ;) RACZEJ nie powinno być kłopotu z tym.

Data: 2009-07-16 08:52:38
Autor: Rowerex
Serwis amortyzatorów Magury - pomocy :(
On 15 Lip, 15:28, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Zobacz czy magura ma jakiś
repair kit do amora i co tam jest - powinno być to co się psuje :)

Napisałem do dystrybutora Magury (PolSport) - odpowiedź mile mnie
zaskoczyła i wstępnie nastraja optymistycznie. Będę musiał przeżyc
jakiś czas ze starym rozklekotanym Judy XC, sikającym wręcz olejem.
Cóż, pożyjemy zobaczymy...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-16 17:56:07
Autor: kml

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:f51ef9b4-0a90-4286-b112-383016c769f3m11g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Znaczy odsyłasz Romka? Do POLSKA? :)

Data: 2009-07-16 09:04:32
Autor: Rowerex
On 16 Lip, 16:56, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Znaczy odsyłasz Romka? Do POLSKA? :)

Ja, ja, serwis w Polska, nein Duetchland ;)

Nie mam po prostu ochoty przeprowadzać "głębokich analiz teoretyczno-
praktycznych zaistniałego problemu w komorze powietrznej, albo gdzie
indziej", graniczących wręcz z doktoratem ;) U mnie większość spraw
się do tego sprowadza, więc niektóre wolę odpuścić i zdać się na
innych :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-16 18:43:08
Autor: kml

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:0d436e2f-add4-4e0a-9e03-6cdea605a8a3c36g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

W sumie to trochę szkoda bo liczyłem na jakieś ładnego manuala czy cuś :)

Data: 2009-07-15 10:59:07
Autor: Wojtek
Rowerex pisze:

[...]

Wygląda na to, że masz nieszczelność pomiędzy neg a poz.

Więc najpierw powtórz sto razy: "O JA GUPI PACZEMU NIE KUPIŁEM RSa"... ;) a potem rozłóż wszystko, przesmaruj i wymień oringi.

Sugestia: jeżeli amor długo stoi - przed jazdą dobrze jest go obrócić na dłuższą chwilę do góry nogami, coby się oringi przesmarowały.

Powodzenia

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-15 07:30:22
Autor: Rowerex
On 15 Lip, 09:59, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:

Więc najpierw powtórz sto razy: "O JA GUPI PACZEMU
NIE KUPIŁEM RSa"...

A co by to zmieniło? Prawdopodobienstwo trafienia na wadliwy
egzemplarz byłoby takie samo.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-15 16:37:06
Autor: kml

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:a961184d-7d5f-423b-b446-a316e63951e7h21g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Ale na wadliwy spośród dobrze znanego modelu, którego zdiagnozowanie nie powinno byc problemem bo dużo osób na tym jeździ ;)

Data: 2009-07-15 08:29:37
Autor: Rowerex
On 15 Lip, 15:37, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Ale na wadliwy spośród dobrze znanego modelu, którego zdiagnozowanie nie
powinno byc problemem bo dużo osób na tym jeździ ;)

Pierwsza Reba którą widziałem, dotykałem, macałem, itp była wadliwa -
wylazła na wierzch uszczelka przeciwkurzowa i nie dało się jej
wepchnąć. Ja to mam szczęście, co nie? :P

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-15 18:07:07
Autor: kml

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:f07e17b3-ee8b-4672-a9c1-45b2b316715bh18g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

Kiedyś czytałem o tym na mtbr.com i to zdaje się była siakaś pierwsza seria? Każdy chociaż raz w życiu miał takiego farta nie :)

Data: 2009-07-15 10:12:34
Autor: mucher
On Jul 15, 6:07 pm, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Rowerex" <rowe...@op.pl> napisał w wiadomościnews:f07e17b3-ee8b-4672-a9c1-45b2b316715bh18g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

Kiedyś czytałem o tym na mtbr.com i to zdaje się była siakaś pierwsza
seria? Każdy chociaż raz w życiu miał takiego farta nie :)

Pierwsza (z 2005) właśnie puszczała powietrze do negatywnej.

mucher
(póki co 3 lata na rebie, bez żadnych problemów)

Serwis amortyzatorów Magury - pomocy :(