Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Serwis diy Raidona air - pytanie

Serwis diy Raidona air - pytanie

Data: 2012-02-20 13:25:25
Autor: Marcin J.
Serwis diy Raidona air - pytanie
Użytkownik "dżep" <punk_rock_101.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jht7p8$6tf$1inews.gazeta.pl...
Cześć, mam dość zajeżdżonego raidona z 2009r, podczas czyszczenia widelca z
komory powietrznej wyleciał mi olej, było go tam bardzo mało jednak czytałem
że jest on niezbędny i ponoć nalezy tam wlac troche oleju o gestości 100W?
Jaki to olej? Co to oznacza skąd taki olej pozyskać/ kupić? Olej do
amortyzatora jaki mam to 5W więc raczej sie nie nada?

Zawsze używam oleju silnikowego 10W40 (Castrol GTX) ale w zasadzie każdy (silnikowy czy amortyzatorowy) sie nada, najlepiej o lepkości 10-15W (druga liczba mniej istotna). Jeśli konstrukcja Raidona przypomina Epicona (i wiele innych) to ilością oleju w komorze powietrznej możesz regulować progresję pod koniec skoku: więcej oleju = twardszy pod koniec skoku (ok. 5 ml OIDP). Możesz też użyć tego samego oleju jako smarującego w przestrzeni między goleniami (7 ml w goleni z tłumikiem, 12 - w g. ze sprężyną OIDP), oczywiście posmarować smarem podczas składania też nie zaszkodzi. BTW na stronie Suntoura powinien być service manual (-> tuning tip). Tylko nie nawal oleju/smaru między goleniami za dużo, bo nadciśnienie pod koniec skoku wypchnie uszczelki.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-02-21 13:54:50
Autor: dżep
Serwis diy Raidona air - pytanie
Marcin J. <xc-rider@wp.pl> napisał(a):
Użytkownik "dżep" <punk_rock_101.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jht7p8$6tf$1inews.gazeta.pl...
> Cześć, mam dość zajeżdżonego raidona z 2009r, podczas czyszczenia
widelca
> z
> komory powietrznej wyleciał mi olej, było go tam bardzo mało jednak > czytałem
> że jest on niezbędny i ponoć nalezy tam wlac troche oleju o gestości
100W?
> Jaki to olej? Co to oznacza skąd taki olej pozyskać/ kupić? Olej do
> amortyzatora jaki mam to 5W więc raczej sie nie nada?

Zawsze używam oleju silnikowego 10W40 (Castrol GTX) ale w zasadzie każdy (silnikowy czy amortyzatorowy) sie nada, najlepiej o lepkości 10-15W
(druga
liczba mniej istotna). Jeśli konstrukcja Raidona przypomina Epicona (i
wiele
innych) to ilością oleju w komorze powietrznej możesz regulować progresję pod koniec skoku: więcej oleju = twardszy pod koniec skoku (ok. 5 ml
OIDP).
Możesz też użyć tego samego oleju jako smarującego w przestrzeni między goleniami (7 ml w goleni z tłumikiem, 12 - w g. ze sprężyną OIDP), oczywiście posmarować smarem podczas składania też nie zaszkodzi. BTW na stronie Suntoura powinien być service manual (-> tuning tip). Tylko nie nawal oleju/smaru między goleniami za dużo, bo nadciśnienie pod koniec
skoku
wypchnie uszczelki.



O dzięki za pomoc, tak właśnie zrobię. Mam nadzieje że po złozeniu będzie trzymał szczelność.
pozdro

--


Serwis diy Raidona air - pytanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona