Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [TECH] Serwis fulla.

[TECH] Serwis fulla.

Data: 2009-08-19 07:18:15
Autor: CleaneR
[TECH] Serwis fulla.
Użytkownik "CleaneR" <msciazko@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5obq7$sru$1news.onet.pl...

Czy ktos moze poradzic jak sie powinno serwisowac fulla? W instrukcji do mojego Treka wyraznie jest napisane zeby nie "oliwic" piwotow. Super
fajnie,  ale od kilku dni zaczal mi rower strasznie, nawet nie skrzypiec
tylko  "strzelac" wlasnie z jednego z piwotow no i nie mam pojecia, czy
rozebrac  calosc, nasmarowac i zlozyc (tylko zebym dal rade), czy? No
wlasnie? Jakies  porady?
http://i28.tinypic.com/vg4cci.jpg

Hej,

    Za waszymi poradami, rozkrecilem zawias, wykrecilem dampera, wszystko wyczyscilem, uzylem tylko niebieskiego Lokcita na gwinty i skrecilem. Wskoczylem na rower i okazalo sie ze dalej strzela. Wiec rozberalem ponownie z zamiarem nasmarowania, ale okazalo sie ze jedno miejsce pominalem poprzednio, otoz przed tylnym piwotem - tym laczacym wachacz z tylnym widelcem, jest tuleja aluminowa zamontowana, widac to na obu zdjeciach, ta tuleja jest skrecona od gory (przed nia) dwoma srubami do kazdej ze stron. Rozkrecilem, wyjalem ja, wyczyscilem i skrecilem... nastala bloga cisza:) Okazalo sie ze winna calego zamieszania byla wlasnie ta tuleja... to chyba jakis odprezacz?
Ogolnie kazda sruba, nakretka, gwint w ramie zostaly oczyszczone, odtluszczone etc. Sruby wychodzily bardzo ciezko, byly oryginalnie nasmarowane jakis klejem zapobiegajacym odkrecaniu, ktorego bylo ciezko wyczyscic z gwintow.

http://i28.tinypic.com/35by2k8.jpg

PS. sorki jesli uzylem nie wlasciwa terminologie, jak cos to prosze o poprawe, chetnie wzbogace aktualnie posiadane informacje.

pozdrawiam
--
z pokladu lotniskowca HMS "INVINCIBLE" specjalnie dla pl.rec.rowery

    Michał "CleaneR" Sciążko

Data: 2009-08-19 10:22:24
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[TECH] Serwis fulla.
Dnia 19.08.2009 08:18 użytkownik CleaneR napisał :
laczacym wachacz z tylnym widelcem

Wąchacz?

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-19 17:39:41
Autor: Marcin J.
[TECH] Serwis fulla.
Użytkownik "CleaneR" <msciazko@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:h6g5ee$qg2$1news.onet.pl...
   Za waszymi poradami, rozkrecilem zawias, wykrecilem dampera, wszystko
wyczyscilem, uzylem tylko niebieskiego Lokcita na gwinty i skrecilem.
Wskoczylem na rower i okazalo sie ze dalej strzela.

No coż, to był tylko rachunek prawdopodobieństwa ;)

Wiec rozberalem ponownie z zamiarem nasmarowania, ale okazalo sie ze jedno
miejsce pominalem poprzednio, otoz przed tylnym piwotem - tym laczacym
wachacz z tylnym widelcem, jest tuleja aluminowa zamontowana, widac to na
obu zdjeciach, ta tuleja jest skrecona od gory (przed nia) dwoma srubami
do kazdej ze stron.

Poprzednio nawet jej nie zauważyłem.

Rozkrecilem, wyjalem ja, wyczyscilem i skrecilem... nastala bloga cisza:)
Okazalo sie ze winna calego zamieszania byla wlasnie ta tuleja... to chyba
jakis odprezacz?

Usztywniacz - dzięki niej zawieszenie jest sztywniejsze bocznie. Oczywiście
ten element nie może się ruszać. Skoro strzelało to było luźne, a było
luźne, bo producent za słabo przykręcił lub coś się uszkodziło (ogólnie
rzecz ujmując). Im mocniej tę tuleję skręcisz tym mniejsze
prawdopodobieństwo, że znów się poluzuje ale większe, że coś pęknie (w ten
sposób zwiększasz naprężenia statyczne, a więc przyspieszasz zmęczenie
materiału). Osobiście przykręciłbym "dość mocno ale nie na maxa".

Ogolnie kazda sruba, nakretka, gwint w ramie zostaly oczyszczone,
odtluszczone etc. Sruby wychodzily bardzo ciezko, byly oryginalnie
nasmarowane jakis klejem zapobiegajacym odkrecaniu, ktorego bylo ciezko
wyczyscic z gwintow.

Gwintów nie trzeba oczyszczać (przeważnie) - one nie powinny się ruszać, a
co za tym idzie - wydawać odgłosów. Mam nadzieję, że skręciłeś wszystko jak
trzeba i nałożyłeś tego Loctite'a na śruby mocujące shocka. Na inne nie
trzba, choć pewnie nie zaszkodzi. Generalnie śruby wkręcamy albo na smar
albo na Loctite (lub podobny), nigdy na sucho.


http://i28.tinypic.com/35by2k8.jpg

PS. sorki jesli uzylem nie wlasciwa terminologie, jak cos to prosze o
poprawe, chetnie wzbogace aktualnie posiadane informacje.

Dodam tylko, że element zawieszenia do którego przymocowana jest strzelająca
tuleja to po ang. "rocker arm" lub "upper link", a po polsku chyba "górny
łącznik". To na wypadek gdybyś chciał się kontaktować z jakimś serwisem.

--
Pozdrowionka
marcin

[TECH] Serwis fulla.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona