Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.

Data: 2011-10-14 06:54:26
Autor: Ryszard Mikke
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.
Ryszard Mikke <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
http://rmikke.bikestats.pl/599074,Z-kolem-na-plecach-BO-TO-ZLY-SERWIS-BYL-
bikespotting-28-13.html

(lub w skrócie: http://u.42.pl/2GT0 )

Jako¶ wiosn± w okolicy (konkretnie w pawilonie Ostrzycka 2/4) pojawił się serwis rowerowy firmy Wygodny Rower (wygodnyrower.pl). Ucieszyłem się, nie powiem. Wprawdzie mam parę serwisów, w których naprawiali mi rowery całkiem dobrze, ale każdy jest co najmniej dwa kilometry ode mnie, a zimówkę serwisuję u Arka na Nowowiejskiej. Niby rowerem niedaleko, ale do serwisu nie zawsze bierze się rower nadaj±cy się do jazdy. A tu proszę, serwis pod domem. Na próbę dałem im przerzutkę do regulacji i co¶ tam jeszcze (nie pamiętam, w końcu wiosn± to było) - nawet zrobili, choć trochę drogo mi się wydało. Na drugi dzień co¶ jeszcze było nie tak (trzeba było linkę podci±gn±ć, albo popu¶cić) - zdarza się, regulowali przy mnie, nie mieli kiedy pojeĽdzić i przetestować w ruchu, a nie na stojaku. Poprawili i git.

Ale już przy zakupie dzwonków dla młodzieży (i do zimówki) był zgrzyt. 25zł? DWADZIE¦CIA PIĘĆ ZŁOTYCH??? Przecież nie kupuję takiego gongu, jak parę razy w mieszczuchach widziałem, tylko zwykły, owszem, solidny i ładnie dzwoni±cy, ale jednak zwykły dzwonek. Znalazłem gdzie indziej takie same w cenie 10-15zł...
Czyli dobrze mi się zdawało, że drodzy.

No, ale pod samym domem.

Kolejna wizyta we wrze¶niu. Jak już zamierzałem wsi±¶ć z powrotem na rower po złamaniu rzepki. Był czwartek, a ja chciałem już jeĽdzić w poniedziałek do pracy (a jak się da, to i w sobotę do parku). A przy oględzinach roweru (pierwszych od wypadku), okazało się, że jedna szprycha w tylnym kole wyrwała się z nypla. No, to do Wygodnego Roweru, niech mi zmieni± - w końcu ma się te dwie lewe ręce, koło demontować na razie się boję, może kiedy¶... Pytam kiedy i za ile, a oni mi mówi±, że zrobi± na ¶rodę. Zawin±łem dupę w troki i pojechałem do Marcela. Zrobili mi w pół godziny i taniej.

A miarka się przebrała przy kole od zimówki. Jest tam piasta Nexus 8, któr± należy co jaki¶ czas rozebrać i przesmarować. JeĽdziła cał± zimę, to przed następn± wypadałoby jej ten serwis zafundować. A Wygodny Rower specjalizuje się w rowerach miejskich (choć naprawiaj±, oczywi¶cie, wszystkie), to Nexusa powinni mi zrobić bez problemu. Zreszt±, pytałem ich wcze¶niej i stwierdzili, że nie ma problemu. No, to zaniosłem koło. Dwa tygodnie temu, we czwartek. Miało być "w przyszłym tygodniu" i za 50zł.

Pojawiłem się "w przyszłym tygodniu". Konkretnie we ¶rodę. Koło nie zrobione, bo "klucza nie maj±", poprosili Centralę, żeby im dostarczyła i czekaj±. Aż w internecie sprawdziłem, co to za cudo jest potrzebne. Piastę rozkręca się zwykł± piętnastk±, ale owszem, do wyci±gnięcia jakiego¶ bebecha ze ¶rodka jest specjalne narzędzie, pewnie wła¶nie to mieli na my¶li, mówi±c o kluczu. Mniejsza o nomenklaturę. Powiedzieli, że zadzwoni±, jak zrobi±.

Ale nie dzwoni±, kolejny tydzień mija, no to po drodze z pracy zajrzałem. Centrala nadal klucza nie dostarczyła. Szybki telefon, zabrałem koło do domu, uwi±załem do plecaka i zawiozłem na Nowowiejsk± do Arka. Ma być jutro, ale pewnie w sobotę odbiorę. No i za połowę tej ceny.

Czyli serwis Wygodnego Roweru na Ostrzyckiej należy omijać szerokim łukiem.

Tak sobie potem pomy¶lałem - moze im Centrala próbuje kupić to narzędzie w
Shimano Polska? Je¶li tak, to po moich walkach o dynamopiastę z hamulcem
rolkowym życzę im powodzenia i tym bardziej słuszna byłaby decyzja o zabraniu
koła - mógłbym do wiosny czekać...

A, i oczywiscie nie napisałem o jakie miasto chodzi, więc wszyscy sie
domy¶lili, że DC, prawda?

--
rmikke

Data: 2011-10-14 10:07:38
Autor: Jaroslaw Berezowski
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.
Dnia Fri, 14 Oct 2011 06:54:26 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

Tak sobie potem pomyślałem - moze im Centrala próbuje kupić to narzędzie
w Shimano Polska? Jeśli tak, to po moich walkach o dynamopiastę z
hamulcem rolkowym życzę im powodzenia i tym bardziej słuszna byłaby
decyzja o zabraniu koła - mógłbym do wiosny czekać...
Do przesmarowania nie trzeba rozkładać bebechów, wystarczy że serwis kupi taki zajebisty niebieski olej od Szitmano, zanurzy to co wyciągnie z piasty i pozwoli obcieknąć. Ma starczyć na rok.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-14 08:31:51
Autor: Ryszard Mikke
Jaroslaw Berezowski <prezydent@gov.pl> napisał(a):
> [...]

Do przesmarowania nie trzeba rozkładać bebechów, wystarczy że serwis kupi taki zajebisty niebieski olej od Szitmano, zanurzy to co wyciągnie z piasty i pozwoli obcieknąć. Ma starczyć na rok.

Serio?

W takim razie wlasnie mi rece opadly. Mowisz, ze wystarczy otworzyc zwyklym
plaskim kluczem, wykapac w oleju i NA TO czekalem bez skutku dwa tygodnie? Ze
czegos takiego nie wiedza w serwisie, ktory ponoc specjalizuje sie w rowerach
miejskich? Albo sciemniali z tym kluczem...

Tak czy owak, tym bardziej serwis nalezy omijac. I wzrok odwracac przy tem.

W ten wlasnie sposob radosc (otworzyli mi serwis pod domem!) zmienia sie w
uczucie zawodu (do dupy ten serwis...)

--
rmikke

Data: 2011-10-15 00:26:36
Autor: Jaroslaw Berezowski
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.
Dnia Fri, 14 Oct 2011 08:31:51 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

Serio?
<http://www.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/
tech_support/tech_tips.download.-Par50lparsys-0014-downloadFile.html/07)%
20Maintenance%20Oil.pdf>

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-16 17:51:37
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.
Do przesmarowania nie trzeba rozkładać bebechów, wystarczy że serwis kupi
taki zajebisty niebieski olej od Szitmano, zanurzy to co wyci±gnie z
piasty i pozwoli obciekn±ć. Ma starczyć na rok.

A jest jaki¶ zamiennik tego oleju? Np. Vexol nie dałby rady?

Data: 2011-10-16 20:42:17
Autor: Jaroslaw Berezowski
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.
Dnia Sun, 16 Oct 2011 17:51:37 +0200, Kuba \"inimicus\" Stasiak
napisał(a):

A jest jaki¶ zamiennik tego oleju? Np. Vexol nie da³by rady?
Nie wiem. Producent z oczywistych powodĂłw nie chwali siÄ™ co za parametry ten olej ma, ale z opisu na jednym forum moĹĽna wnioskować, ĹĽe ten olej ma bardzo wysokÄ… jak na olej lepkość (piasta nie pracuje w kÄ…pieli, tylko jest oblepiona tym olejem jak smarem). Trzeba poszukać moĹĽe olejĂłw do pracy  wysokich temperaturach (w normalnych bÄ™dÄ… miaĹ‚y wysokÄ… lepkość) albo jakiegoĹ› zagÄ™szczacza w niewielkich iloĹ›ciach uĹĽyć.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-17 19:51:31
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Jaroslaw Berezowski wrote:

Dnia Sun, 16 Oct 2011 17:51:37 +0200, Kuba \"inimicus\" Stasiak
napisał(a):

A jest jakiś zamiennik tego oleju? Np. Vexol nie dałby rady?

Nie wiem. Producent z oczywistych powodĂłw nie chwali siÄ™ co za
parametry ten olej ma, ale z opisu na jednym forum można wnioskować,
że ten olej ma bardzo wysoką jak na olej lepkość (piasta nie pracuje w
kąpieli, tylko jest oblepiona tym olejem jak smarem). Trzeba poszukać
może olejów do pracy wysokich temperaturach (w normalnych będą miały
wysoką lepkość) albo jakiegoś zagęszczacza w niewielkich ilościach
użyć.

Generalnie ludzie stosują olej do skrzyń automatycznych a.k.a. ATF i
raczej nietrudno doszukać się raportów nt. tego jak to się sprawuje.

Ja stawiam na olej Shimano - przy kilku piastach nie widzÄ™ powodu, ĹĽeby
im żałować ;) Może kiedyś porównam z ATF. Jeśli miałbym w ogóle jakieś
obawy, to jedynie dotyczące lepkości w bardzo niskich temperaturach.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-10-18 15:27:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Mon, 17 Oct 2011 19:51:31 +0200, Krzyś Cierpiętnik napisał(a):

Generalnie ludzie stosują olej do skrzyń automatycznych a.k.a. ATF i
raczej nietrudno doszukać się raportów nt. tego jak to się sprawuje.
Ale ATF ma raczej niską lepkość (nie może mieć za wysokiej, bo przetwornik momentu będzie miał niską sprawność i grzał mocno ten olej, nie mówiąc o wzroście spalania), co oznacza klasyczną kąpiel olejową. Nie wiem, czy Nexus nie ma za słabo uszczelnionych bebechów na kąpiel.

Ja stawiam na olej Shimano - przy kilku piastach nie widzÄ™ powodu, ĹĽeby
im żałować ;) Może kiedyś porównam z ATF. Jeśli miałbym w ogóle jakieś
obawy, to jedynie dotyczące lepkości w bardzo niskich temperaturach.
Patrząc na sposób aplikacji i objętość kanistra, jeden powinien starczyć na 30-50 serwisów. 80 funtów dla zawodowego serwisu na taką ilość usług to nie jest wysoka kwota, powinni to dawno mieć.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-18 16:33:05
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości news:aeb0n8-cs3.ln1news.yarross.net.pl...
[...]

Robiłem serwis nexusa na zasadzie długiej marynaty olejowej ( http://endurorider.pl/2006/12/olej-przekladniowy-gl-4-80w90/ ) + nieco smaru wedle mojego uznania. Pisałem już wcześniej, że piasta dostała drugiego życia a opory spadły o paredziesiąt procent. W czasie testu nic mi nie ciekło z piasty jednak to nie była kąpiel olejowa sensu stricte.

Po tym doświadczeniu uważam, że marynata olejowa raz na pół roku gdzie wystarczy wyjąć bebechy i wymoczyć w oleum powinna załatwić sprawę na lata :)

Dokładnie tak.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-18 14:54:17
Autor: Ryszard Mikke
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
[...]

Ej, a moze bys napisal, jak to sie sprawuje na dluzsza mete?
I czy masz jakies wrazenia z jazdy na mrozie?
Szczegolnie to ostatnie byloby dla mnie interesujace, skoro ja taka piaste w
zimowce mam.

--
rmikke

Data: 2011-10-18 17:50:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7k3up$lqf$1inews.gazeta.pl...

[...]

Joł! Tak jak pisałem w te¶cie samej piasty musiałem j± w końcu oddać :( W lato było bardzo dobrze. W zimę może być ciężej jednak stawiam na to, że po pierwszym kilometrze, kiedy oleum sie rozgrzeje, będzie ok. Mechanizm jest zaolejony jednak sama piasta nie pływa w oleju wobec czego niska temperatura nie powinna być aż takim problemem.

Sytuacja jest analogiczna do skrzyni biegów w samochodzie gdzie jest wlany olej mineralny. Przy -20*C czuć, że jest budyń w ¶rodku, ale po kilku minutach jest ok.

Wobec ceny rzędu 12 PLN za 0,5l propnuję spróbować :) Na zimę rozwi±zaniem może być oleum syntetyczne z tym, że nie wiem czy ono występuje w takiej lepko¶ci. Ja brałem to co było najbardziej lepkie ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-18 16:47:35
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Sytuacja jest analogiczna do skrzyni biegów w samochodzie gdzie jest wlany olej mineralny. Przy -20*C czuć, że jest budyń w ¶rodku, ale po kilku minutach jest ok.

No tak, ale skrzynia biegow grzeje sie od zwykle od bloku silnika, a piasta
rowerowa raczej sie wychlodzi od wyjscia na dwor. Mam spore watpliwosci co do
tej analogii.

--
rmikke

Data: 2011-10-18 23:19:14
Autor: kamil/Endurorider.pl
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7kaj7$cp1$1inews.gazeta.pl...
No tak, ale skrzynia biegow grzeje sie od zwykle od bloku silnika, a piasta
rowerowa raczej sie wychlodzi od wyjscia na dwor. Mam spore watpliwosci co do
tej analogii.

Skrzynia grzeje się od bloku? A w jakim to samochodzie tak jest? :) Analogia jest bardzo prosta i sprowadza się do tego, że przez pierwsze kilka minut/km po uruchomieniu jest możliwe, że będzie czuć większe opory ale kiedy się olej "rozejdzie" to nie ma problemu.

Data: 2011-10-19 11:23:36
Autor: Ryszard Mikke
> [...]
> tej analogii.

Skrzynia grzeje się od bloku? A w jakim to samochodzie tak jest? :)

W kazdym, jak sadze. Przeciez jest obok, a silnik jest goracy...
W sumie, caly samochod grzeje sie mniej lub bardziej posrednio od silnika,
nieprawdaz?

Analogia jest bardzo prosta i sprowadza się do tego, że przez pierwsze kilka minut/km po uruchomieniu jest możliwe, że będzie czuć większe opory ale kiedy się olej "rozejdzie" to nie ma problemu.

Ale ja rozumiem, jakiego efektu sie spodziewasz, natomiast watpie, zeby piasta
sie rozgrzala. W kazdym razie - moja po przejechaniu parudziesieciu kilometrow
przy ujemnych temperaturach byla zimna jak sk...syn.

--
rmikke

Data: 2011-10-19 13:49:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7mbvo$qtp$1inews.gazeta.pl...

[...]

Od silnika to się grzeje układ chłodzenia :) Owszem ciepło silnika ogrzewa cał± komorę, ale olej w skrzyni musi być gotowy do pracy _ZANIM_ silnik osi±gnie swoje 90*C.

Ale ja rozumiem, jakiego efektu sie spodziewasz, natomiast watpie, zeby piasta
sie rozgrzala. W kazdym razie - moja po przejechaniu parudziesieciu kilometrow
przy ujemnych temperaturach byla zimna jak sk...syn.

Może być zimna jak ocean arktyczny pod warunkiem, że olej w ¶rodku przestał być w konsystencji budyniowej i płynnie przelewa się po bebechach. Opakowania po 0,5l s± naprawdę tanie i możesz spokojnie kupić na zimę jaki¶ olej syntetyczny jeżeli obawiasz się, że mineralny zrobi się tak gęsty że piasta będzie się cieżko obracać.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-14 15:31:03
Autor: Andy Niwiński
Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.

"Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> >
A, i oczywiscie nie napisałem o jakie miasto chodzi, więc wszyscy sie
domy¶lili, że DC, prawda?

Będę zło¶liwy i nieprzyjemny:

po jak± cholerę, aby dopisać do swojego własnego tekstu parę linijek, zacytowałe¶ całego posta?

Serwis na Ostrzyckiej - omijajcie.