Serwis piasty z wbudowanym dynemem.

Data: 2011-03-18 15:24:20
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Serwis piasty z wbudowanym dynemem.
Po ponad 20000 km postanowiłem przeserwisować swoją piaste z dynamem (shimano). Zabrałem się za nią i powstało kilka problemów.

By dostać się do kulek musiałem zdjąć tą kopułkę:

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

Data: 2011-03-18 15:30:06
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Serwis piasty z wbudowanym dynemem.
By dostać się do kulek musiałem zdjąć tą kopułkę http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/inside/IMG_1103_s.JPG

Pod nią jest przewód, który idzie w rynience osi.

Nie miałem klucza 17mm do piast więc z drugiej strony nie mogłem odkręcić konusa. Zabrałem się więc za wyjmowanie dynama, które schowane jest pod blachą z kluczem 32mm.

http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/inside/IMG_1091_s.JPG

Jednakźe ta nakrętka zrobiona jest bodajże z alu i pięknię zjechała się, co widać na zdjęciu poniżej. Czy potrzebny jest do niej jakiś pecjalistyczny klucz, czy zaopatrzyć się w klucz oczkowy 32mm. A może w ogóle nie trzeba tego odkręcać tylko wystarczy mi klucz 17mm do konusów? Ktoś się bawił ta piasta? Proszę o pomoc.

Data: 2011-03-18 16:14:50
Autor: piecia aka dracorp
Serwis piasty z wbudowanym dynemem.
Dnia Fri, 18 Mar 2011 15:30:06 +0100, Kuba \"inimicus\" Stasiak
napisał(a):

Po pierwsze popraw sobie czytnik.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-03-18 17:16:34
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Serwis piasty z wbudowanym dynemem.
Po pierwsze popraw sobie czytnik.

Jaki czytnik?

Data: 2011-03-18 19:34:50
Autor: Kazimierz Uromski
On 18.03.2011 17:16, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
Po pierwsze popraw sobie czytnik.

Jaki czytnik?

Ciężko mi to wymówić lub wypisać - skręca kiszki (-:
Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931

hint: HTML jest ble, plain text jest cacy

Data: 2011-03-18 19:55:30
Autor: Tomasso
Serwis piasty z wbudowanym dynemem.
U¿ytkownik "Kazimierz Uromski" napisa³:

Ciê¿ko mi to wymówiæ lub wypisaæ - skrêca kiszki (-:
Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931

Ludziska, a jaki to ma zwi±zek z tre¶ci± pytania zadanego przez Kubê?

Hint: Nie chcesz, nie czytaj.

Data: 2011-03-18 23:37:32
Autor: Kazimierz Uromski
On 18.03.2011 19:55, Tomasso wrote:
U¿ytkownik "Kazimierz Uromski" napisa³:

Ciê¿ko mi to wymówiæ lub wypisaæ - skrêca kiszki (-:
Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931

Ludziska, a jaki to ma zwi±zek z tre¶ci± pytania zadanego przez Kubê?

Taki sam jak twoje niedeklarowane kodowanie pliterek - utrudnia zapoznanie się z treścią.

Hint: nie chcesz też nie czytaj
Hint#2: nie chcesz nie pisz

Data: 2011-03-18 23:45:13
Autor: Kazimierz Uromski
On 18.03.2011 15:30, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
[...]
jest pod blachÄ… z kluczem 32mm.
[...]

Ciężko mi coś podpowiedzieć w tej konkretnej piaście, gdyż nie miałem z nią do czynienia - ale na chłopski rozum jeśli coś jest nakrętką i ktoś ją nakręcił to da się ją i odkręcić (:
Klucz oczkowy jest dość podstawowym elementem, nawet jeśli nakrętka jest z beton-stali to zawsze wygiąć potrafi się... klucz.
Spróbowałbym ją odkręcić kluczem oczkowym, a przy tym poszukał nowej takiej nakrętki, gdyż tę trudno będzie przykręcić z siłą zbliżoną do tej, którą przykręcona jest teraz.

Data: 2011-03-21 20:30:01
Autor: Saurus
W dniu 2011-03-18 23:45, Kazimierz Uromski pisze:
[...]

Czy oczkowe nie są czasem jakąś wielokrotnością 6 kątów, np. 12 albo 18 kątne (tak jakby kilka sześciokątów o wspólnej osi obróconych o pewien kąt)? Na 8-kątną nakrętkę nie będą wtedy pasować. Poza tym na uparte śruby najlepsze są nasadki które nie opierają się na rogach jak oczkowe.

Data: 2011-03-19 02:52:49
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Serwis piasty z wbudowanym dynemem.
Kuba "inimicus" Stasiak wrote:

Tak jak już Ci inni radzili - zrób coś z tym.

By dostać się do kulek musiałem zdjąć tą kopułkę http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/inside/IMG_1103_s.JPG
 Pod niÄ… jest przewód, który idzie w rynience osi.

Nadal jest cały? :)

Nie miałem klucza 17mm do piast więc z drugiej strony nie mogłem
odkręcić konusa. Zabrałem się więc za wyjmowanie dynama, które
schowane jest pod blachÄ… z kluczem 32mm.
 http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/inside/IMG_1091_s.JPG
 Jednakźe ta nakrÄ™tka zrobiona jest bodajże z alu i piÄ™kniÄ™ zjechaÅ‚a
się, co widać na zdjęciu poniżej.

Jakim zdjęciu?

Czy potrzebny jest do niej jakiś pecjalistyczny klucz, czy zaopatrzyć
się w klucz oczkowy 32mm. A może w ogóle nie trzeba tego odkręcać
tylko wystarczy mi klucz 17mm do konusów?

Odkręciłem bez problemów zwykłym kluczem 36 (trochę inna wersja piasty).
Niby nie trzeba tego robić, ale moim zdaniem po 20 tys. km zdecydowanie
warto się przekonać co tam w środku zastaniesz (podziel się wrażeniami
i modelem piasty).

Ktoś się bawił ta piasta? Proszę o pomoc.

Krótko mówiąc ta instrukcja jest bardzo pomocna:

http://dl.dropbox.com/u/759095/Overhauling_Shimano_Dynamo_Hubs.pdf

--
KrzyÅ›

Serwis piasty z wbudowanym dynemem.