Serwisowanie piasty Sachs T3,

Data: 2018-11-29 01:48:40
Autor: andrzej.ozieblo
Serwisowanie piasty Sachs T3,
Wianuszki doszły, piasta złożona, wyregulowana. Nareszcie mogę się przemieszczać jak człowiek. :)

A regulacja tej piasty w systemie z hamulcem bębnowym jest wyjątkowo upierdliwa. Imadło musi być do zafiksowania osi. I włożenie koła też niełatwe.

Data: 2018-12-09 13:40:46
Autor: PeJot
W dniu 2018-11-29 o 10:48, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:

A regulacja tej piasty w systemie z hamulcem bębnowym jest wyjątkowo upierdliwa. Imadło musi być do zafiksowania osi. I włożenie koła też niełatwe.

To samo dotyczy piasty Sturmey-Archer. O ile pamiętam regulacja luzu jest tak beznadziejnie zaprojektowana że piasta musi funkcjonować z luzem. Taki urok konstrukcji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-12-09 06:09:20
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu niedziela, 9 grudnia 2018 13:40:48 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

> To samo dotyczy piasty Sturmey-Archer. O ile pamiętam regulacja luzu jest tak beznadziejnie zaprojektowana że piasta musi funkcjonować z luzem. Taki urok konstrukcji.

True. Doszedłem do tego metodą prób i błędów. Lekki luz musi być. Do tego oś musi być ustawiona odpowiednio w stosunku do bębna hamulcowego. Dlaczego? Bo ma nacięcia na podkładki. Gdy źle skorelujemy, podkładki, w tym taka co trzyma osłonę łańcucha nie ustawią się właściwie. I nie trafią w otwory. No ale teraz już jestem ekspertem od tych piast. :)

Serwisowanie piasty Sachs T3,