Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?

Data: 2009-05-15 02:07:44
Autor: Leszek Karlik
Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
On Fri, 15 May 2009 00:25:42 +0200, de Fresz <defresz@nospamo2.pl> wrote:

[...]
Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -  ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to  drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak  spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później  manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem  nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu  drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod  ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.

Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa? Bo jak ja wymieniłem
filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i  wstawiając
subfiltr to żeby go włożyć z powrotem na miejsce to po kilku nieudanych  próbach
poszedłem po rozum do głowy, rozkręciłem go z powrotem, wyjąłem filtr i  włożyłem
samą dolną część na krócce, korzystając z noża i kombinerek :-)

(Kombinerkami wciągałem większe krawędzie do środka airboxa a potem nożem  delikatnie
podważałem tak żeby całość weszła, śrubokręt też by się pewnie sprawdził)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-05-15 08:25:19
Autor: de Fresz
On 2009-05-15 02:07:44 +0200, "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> said:

Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa?

Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących łapy - sama rozkosz. Nie zauważyłem nigdzie możliwiości rozkręcenia, ale na wszelki sprawdzę jeszcze dokładnie.

Bo jak ja wymieniłem
filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i  wstawiając
subfiltr

Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-05-15 12:42:57
Autor: Leszek Karlik
Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
On Fri, 15 May 2009 08:25:19 +0200, de Fresz <defresz@nospamo2.pl> wrote:

[...]
[...]

Oj, to bardzo współczuję. :-) W NTV-ce to też nieforemna bryła ale z
dwóch kawałków plastiku, żeby wymienić filtr trzeba ją rozkręcić na
dwie połówki (górną i dolną) a filtr do środka wchodzi.

Biorąc pod uwagę to, jak się i tak namęczyłem ze swoim to zakładanie
nierozkręcalnego to musi być horror. OK, to jeszcze jedna rzecz, która
powinna ułatwić - posmarować króćce i otwory żelem poślizgowym opartym
na wodzie? Może niekoniecznie smakowym ;-) ale na zachodnich forach np.
czytałem że K-Y Jelly bardzo dobrze się sprawdza do wymiany opon, a że
jest oparty na wodzie to później odparowuje i nic nie przeszkadza. Powinno
trochę pomóc.

Bo jak ja wymieniłem filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i wstawiając subfiltr
Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.

Ja, jak się okazuje, też nie miałem, mimo że powinienem mieć. ;-)

W NTV-ce jest od spodu taki mały kawałek gąbki nasączony olejem, którego
u mnie niestety nie było. Dorobiłem sobie, ale niesmak pozostał. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?