Seweryn Blumsztajn: "Wałęsa ma prawo kłamać na temat swojej przeszłości".

Data: 2016-03-07 10:59:22
Autor: mkarwan
Seweryn Blumsztajn: "Wałęsa ma prawo kłamać na temat swojej przeszłości".
Podczas programu "Loża prasowa" na antenie TVN24 dziennikarz "Gazety Wyborczej" , odnosząc się do kwestii współpracy Lecha Wałęsy z SB wyraźnie zdenerwowany oświadczył, że były prezydent ma prawo kłamać na temat swojej przeszłości.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5CGbeUUm_E
"Mnie to tak denerwuje, tak mnie złości, tak mnie upokarza.. te wszystkie sądy takich 30-latków jak Pan" - irytował się Seweryn Blumsztajn, zwracając się do Marcina Makowskiego z tygodnika "Do "Rzeczy".
"Człowiek ma prawo kłamać na temat swojej przeszłości. Ma prawo się bronić" - stwierdził.

Słusznie, albowiem jak czytamy w Talmudzie: "I przysiągł rabbi Akiba ustami, a w sercu swoim przysięgę unieważnił".
My mamy historię, a "straszni bracia" haggadę, my prawo uniwersalne, oni plemienne, my moralnosc absolutną, oni sytuacyjną.

Niby nihil novi sub sole, ale dobrze czasem usłyszeć potwierdzenie tych różnic z ust takich luminarzy, jak nieżyjacy już naczelny rabin Izraela Józef Obadia ( "goje żyją po to, by nam służyć" ) czy nasz może umysłowo przyciasny, ale własny redaktor Blumsztajn.

źródlo http://macgregor.neon24.pl/post/130146,zydlo-z-worka-talmud-z-blumsztajna

Seweryn Blumsztajn: "Wałęsa ma prawo kłamać na temat swojej przeszłości".