Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej

Data: 2012-07-25 14:07:41
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
Witam, mój pierwszy post na tej grupie, i trochê ¿a³ujê , ¿e muszê poznaæ Was w takich, a nie innych okoliczno¶ciach. Konkrety:

Mój ojciec posiada(³) od 33 lat telefon stacjonarny w TPSA. Którego¶ dnia nowy operator (dalej NO) zadzwoni³ z ofert± podaj±c siê za pracownika Telekomunikacji Polskiej - ¶liczna gadka, ¿e bêdzie taniej i gratisowe minuty. Poniewa¿ wa³kiem czuæ by³o z daleka, poleci³em rodzicom przeganiaæ wszystkich, którzy pojawi± siê w drzwiach z now± umow± na telefon. Szkopu³ w tym, ¿e nie pojawi³ siê nikt, natomiast z pocz±tkiem nastêpnego miesi±ca ruszy³a procedura przenosin numeru do NO, której przez ca³y czerwiec nie uda³o siê zatrzymaæ, pomimo dwóch rezygnacji z zamówienia WLR wys³anych poleconym, jednego z³o¿onego w Telepunkcie i jakiej¶ tam ilo¶ci telefonów do TP. Tak te¿ z pocz±tkiem lipca, zdaniem TPSA zamówienie zosta³o zrealizowane "zgodnie z wnioskiem operatora NO". Oczywi¶cie w miêdzyczasie zg³oszenie do prokuratury, wszczête dochodzenie, podpisy jak najbardziej podrobione, w dodatku postawione w miejscach do tego nie przeznaczonych, tj. poza kratkami/linijkami - na dole strony. (Zgadujê, ¿e kto¶ bêdzie siê t³umaczy³, ¿e tylko zapisa³ tam sobie imiê i nazwisko). Koniec koñców NO swoj± us³ugê ju¿ ¶wiadczy (od pocz±tku lipca), za co nie omieszka³ przys³aæ wczoraj faktury.

Pytanie do Was - co dalej z tym zrobiæ? Kolejne zg³oszenie do prokuratury o próbie wy³udzenia? Czy umowa (której egzemplarza oczywi¶cie nie mamy) jest podstaw± do wystawiania faktur(y)? Domy¶lam siê, ¿e je¶li nie op³acimy tej faktury (mniejsza ni¿ w TPSA, ale chodzi o zasadê) to dane ojca zostan± przekazane jakiej¶ firmie, zajmuj±cej siê windykacj±. Wtedy zostaje chyba tylko pozew cywilny?

Poratujcie, proszê, jakim¶ pomys³em bo TPSA piêknie od wszystkiego umywa rêce, ale oczywi¶cie bardzo chêtnie przygarnie nas z powrotem, kiedy my ca³y ten chlew uprz±tniemy. Przepraszam ¿e du¿o tekstu, ale chcia³em na¶wietliæ sytuacjê z zaznaczeniem, ¿e nie padli¶my ofiar± "nowoczesnego marketingu" podpisuj±c co¶ nie¶wiadomie.

Bêdê wdziêczny za dyskusjê i odpowiedzi.

--
Tomasz

Data: 2012-07-25 14:16:14
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2012-07-25 14:07, ja pisze:
[...]

Na pewno nie zaszkodzi z³o¿yæ reklamacjê u NO (na pi¶mie - najlepiej w BOK-u), po odpowiedzi w zale¿no¶ci jaka bêdzie skierowaæ sprawê do UKE itd... Pozew cywilny na koncu - najpierw próba za³atwienia wg procedur, a przy okazji zdobêdziesz ró¿ne dokumenty dodatkowe, które moga przydaæ siê w ewentualnym procesie. Kilka przej¶æ z jednym z operatorów mia³em, zazwyczaj koñczy³o siê na UKE.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-07-25 14:35:33
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 14:16, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Na pewno nie zaszkodzi z³o¿yæ reklamacjê u NO (na pi¶mie - najlepiej w
BOK-u), po odpowiedzi w zale¿no¶ci jaka bêdzie skierowaæ sprawê do UKE
Przedwczoraj (dzieñ przed znalezieniem faktury w skrzynce) posz³o pismo, nie tyle z reklamacj±, co ¿±daniami. Mo¿e rzeczywi¶cie za nerwowo.

Pozew cywilny na koncu - najpierw próba za³atwienia wg procedur,
Nie u¶miecha nam siê gibaæ 200+ km w jedn± stronê do stolicy na rozprawy, wiêc wcale nie rwiemy siê do cywilnego.

a przy okazji zdobêdziesz ró¿ne dokumenty dodatkowe, które moga przydaæ
siê w ewentualnym procesie.[...]
Orygina³y wszystkich dokumentów ojciec ostatnio widzia³ w lokalnej komendzie policji, je¶li o nie chodzi. Nie wiem, kto ma je teraz, zgadujê, ¿e zabezpieczono je jako dowód.

Pozdrawiam i dziêkujê z odpowied¼.

Data: 2012-07-25 15:06:27
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2012-07-25 14:35, ja pisze:
[...]

tak czy inaczej reklamacjê z³ó¿ (niech znajd± siê tam wszystkie niezbêdne dane - wygooglaj jak powinna wygl±daæ prawid³owo reklamacja ¶wiadczenia us³ug telekomunikacyjnych - powinno byæ na stronie UKE). Procedura, to procedura, mo¿e uznaj±, je¶li nie, bêdzie podstawa o mediacje do UKE (tu jest bezp³atne i mo¿na drog± internetow±).

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-07-27 10:58:36
Autor: Massai
Sfa³szowany podpis na umowie teleko=?ISO-8859-2?Q?=?munikacyjnej
Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]

Procedura, to procedura, mo¿e uznaj±, je¶li nie, bêdzie podstawa o
mediacje do UKE (tu jest bezp³atne i mo¿na drog± internetow±).

Niestety, wiêkszo¶æ z tych pseudooperatorów dzia³a na bezczelnego,
¶wiadomie toleruj± takie praktyki, licz±c na to ¿e ludziom "nie bêdzie
siê chcia³o".

Bêd± szli w zaparte ¿e umowa zosta³a zawarta i zostanie tylko s±d.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-07-27 13:05:35
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.07.2012 12:58, Massai pisze:

[...]

Ba, ró¿nego rodzaju nieuczciwe praktyki s± wrêcz wpisane w szkolenie
ró¿nych handlowców - np ostatnio jest moda na "obni¿anie rachunków za
pr±d". Dzi¶ znowu przylaz³ jaki¶ gnojek i bezczelnie twierdzi³, ¿e by³ z
prezesem umówiony. Klasyczna psychotechnika, ¿eby od razu wpu¶ciæ!

Data: 2012-07-27 11:25:58
Autor: Massai
Sfa³szowany podpis na umowie teleko=?ISO-8859-2?Q?3D=3FISO-8859-2=3FQ=3Fmunikacyjnej=3F=3D?
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

pr±d". Dzi¶ znowu przylaz³ jaki¶ gnojek i bezczelnie twierdzi³, ¿e
by³ z prezesem umówiony. Klasyczna psychotechnika, ¿eby od razu

Oj tam, odpowiadasz "Nie przypominam sobie" i ju¿ ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-07-27 23:05:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 27 Jul 2012, Massai wrote:

Andrzej Lawa wrote:

Dzi¶ znowu przylaz³ jaki¶ gnojek i bezczelnie twierdzi³, ¿e
by³ z prezesem umówiony. Klasyczna psychotechnika, ¿eby od razu
wpu¶ciæ!

Oj tam, odpowiadasz "Nie przypominam sobie" i ju¿ ;-)

  Jest jeszcze wersja "u mnie nie ma tak niskiego stanowiska"
  ;P

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-29 11:37:23
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-27 12:58, Massai pisze:
Tomasz Kaczanowski wrote:

[...]

ale lepiej te¿ nie samemu sk³adaæ pozew a poczekaæ na pozew
z pozdrowieniami i u¶miechami
smal
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/

Data: 2012-07-30 08:04:59
Autor: Massai
Sfalszowany podpis na umowie teleko
Tadeusz Smal wrote:

> ¶wiadomie toleruj± takie praktyki, licz±c na to ¿e ludziom "nie
> bêdzie siê chcia³o".
> ale lepiej te¿ nie samemu sk³adaæ pozew a poczekaæ na pozew
z pozdrowieniami i u¶miechami

Nie znasz ¿ycia.
Oni na pocz±tek wpisz± ciê do jakiego¶ rejestru d³ugów, potem po jakim¶
czasie pójd± po nakazowy, jak siê zorientujesz i wniesiesz sprzeciw -
zacznie siê zabawa.
Chcia³oby ci siê chodziæ do sadu zeby udowadniaæ ¿e nie jeste¶
wielb³±dem?

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-07-29 11:32:56
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-25 14:16, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]
:)
UKE jest bardzo pomocne w zdobyciu tak jak okresli³e¶
dokumentów dodatkowych ale nie jest ono w³adne  do rozs±dzenia sytuacji czy umowa jest wa¿na tzn czy dosz³o do fa³szerstwa bo to jest domen± sadu cywilnego.
Mo¿e zaproponowaæ postêpowanie polubowne ale je¶li nowy operator lub tpsa  nie bêdzie chcia³o uznaæ reklamacji to tylko tryb sadowy.

Przerabiam aktualnie taka sprawê jestem po dwóch rozprawach i czekam na trzeci± bo nikt nie pojawi³ siê na sprawach z kancelaiii , ktorej sprawê przekaza³a firma windykacyjna a jednocze¶nie brak w aktach potwierdzenia,ze dosz³a do nich informacja o postêpowaniach, ktore sie odby³y.

Data: 2012-07-29 11:43:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.07.2012 11:32, Tadeusz Smal pisze:

[...]

A od kiedy s±d powiadamia o toku postêpowania stronê, która prawid³owo zawiadomiona nie pojawia³a siê na rozprawach?

S±d powiadamia tylko o rozprawach, a jak kto¶ siê na nich nie stawi³ - to jego strata. Kiedy¶ pozywa³em cwaniary, co mi nie zap³aci³y za t³umaczenie, wezwania ola³y wiêc o przegranej dowiedzia³y siê dopiero, jak im kasa z konta zniknê³a.

Data: 2012-07-29 20:52:16
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-29 11:43, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Mój "wysoki" s±d wys³a³ powodowi - jakiej¶ znanej kancelarii z Wroc³awia po pierwszej rozprawie  kopie dokumentów jakie przedstawi³em s±dowi.
Na drugiej  "wysoki" rzek³ mi,
¿e  musi równie¿ wys³uchaæ strony przeciwnej i dlatego wyznacza termin kolejnej rozprawy ale  tym razem za dwa miesi±ce aby mieæ czas
wyja¶niæ dlaczego w aktach nie ma tzw zwrotek od powoda.
S³ysza³em jak w pokoju narad opierdziela³ protokulantkê czy aby nie namiesza³a w papierach i nie wsadzi³a tego do innych akt.
W sumie to nic nie jestem w stanie zrobiæ
i muszê poczekaæ do kolejnej rozprawy.

Data: 2012-07-25 14:27:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.07.2012 14:07, ja pisze:

[...]

Mo¿e najpierw powiadomienie tego NO o tocz±cym siê postêpowaniu w
sprawie i zagro¿enie, ¿e je¶li siê nie odczepi±, zaczniesz ich
podejrzewaæ o dzia³anie wspólnie i w porozumieniu z oryginalnym fa³szerzem.

Data: 2012-07-25 14:37:17
Autor: ja
W dniu 25.07.2012 14:27, Andrzej Lawa pisze:

Mo¿e najpierw powiadomienie tego NO o tocz±cym siê postêpowaniu w
sprawie i zagro¿enie, ¿e je¶li siê nie odczepi±, zaczniesz ich
podejrzewaæ o dzia³anie wspólnie i w porozumieniu z oryginalnym fa³szerzem.

NO przekaza³ orygina³y dokumentów policji, wiêc chyba powinien wiedzieæ.

Data: 2012-07-25 15:20:59
Autor: ja
W dniu 25.07.2012 15:07, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Mniejsza z naszym pogro¿eniem paluchem i tupniêciem nó¿k±. Nasuwa mi siê pytanie: op³aciæ tê fakturê czy zignorowaæ i (wbrew domowemu zwyczajom telefonowania) korzystaæ bezczelnie i bez umiaru z nowej, nie zamawianej us³ugi? Nie ¿ebym chcia³ lub potrzebowa³ wykorzystaæ sytuacjê, chcia³bym tylko byæ troszkê z³o¶liwy.

Dziêki za zainteresowanie.

Data: 2012-07-26 08:43:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.07.2012 15:20, ja pisze:

To tym bardziej.

Mniejsza z naszym pogro¿eniem paluchem i tupniêciem nó¿k±. Nasuwa mi siê
pytanie: op³aciæ tê fakturê czy zignorowaæ i (wbrew domowemu zwyczajom

Oczywi¶cie ¿e nie p³aciæ - dlaczego masz p³aciæ za us³ugê zamówion±
przez przestêpcê?

Data: 2012-07-26 07:21:05
Autor: jureq
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
Dnia Thu, 26 Jul 2012 08:43:24 +0200, Andrzej Lawa napisa³(a):

[...]

A kto z tej us³ugi korzysta³? Te¿ przestêpca?

Data: 2012-07-26 09:28:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.07.2012 09:21, jureq pisze:
[...]

On korzysta³ z us³ugi w TPSA. Nie jego wina, ¿e mu podmienili.

Data: 2012-07-29 11:40:54
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-26 09:28, Andrzej Lawa pisze:
[...]

tu to sie wszystko ³atwo pisze
ale pó¼niej w sadzie trzeba to wszystko udowodniæ.

Data: 2012-07-29 11:45:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.07.2012 11:40, Tadeusz Smal pisze:

On korzysta³ z us³ugi w TPSA. Nie jego wina, ¿e mu podmienili.
:)
tu to sie wszystko ³atwo pisze
ale pó¼niej w sadzie trzeba to wszystko udowodniæ.

Co udowodniæ? Mia³ umowê z TPSA? Mia³. Ten nowy operator mia³ umowê z nim? Nie mia³. Mia³ z jakim¶ oszustem :)

Data: 2012-07-29 20:00:09
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-29 11:45, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Jedynie s±d jest w³adny  rozs±dziæ czy by³o oszustwo
i czy umowa z nowym operatorem jest wa¿na i trzeba honorowaæ zapewne istniej±cy w tej nowej umowie zapis o tzw uldze instalacyjnej
:)
http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/117538778284639

Data: 2012-07-29 20:07:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.07.2012 20:00, Tadeusz Smal pisze:

[...]

Zwracam uwagê, ¿e to nowy operator ma jakie¶ roszczenie. Wiêc to on musi siê wysiliæ i udowodniæ, ¿e jest zasadne, o ile inicjator w±tku dobrowolnie nie uzna tego roszczenia.

Wiêc póki co nowy operator mo¿e spadaæ na drzewo banany prostowaæ.

Data: 2012-07-29 22:02:01
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-29 20:07, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie jakie¶ roszczenie ale konkretne za wykonan± us³ugê i zasadniczo nie musi siê on wysilaæ tylko po jakim¶ czasie sprzeda d³ug firmie windykacyjnej a przeczytaj parê w±tków poni¿ej jak sprawa mo¿e dalej siê potoczyæ.
Tak do koñca nie mo¿na byæ pewnym czy podpis jest sfa³szowany
bo mo¿e Ojciec boi siê i ¶ciemnia Synowi,¿e niczego nie podpisywa³ albo zapomnia³ albo podpisa³ j± ktos inny z rodziny.

Poza tym w procedurze zmiany operatora jest obowi±zek aby stary operator powiadomi³ swojego abonenta, ze wp³yn±³ do niego taki wniosek i musi on poinformowaæ z jakim dniem przestaje ¶wiadczyæ swoje us³ugi.

Data: 2012-07-29 22:33:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.07.2012 22:02, Tadeusz Smal pisze:

[...]

W³a¶nie wykona³em us³ugê przeczytania twojego listu i napisania odpowiedzi. Jeste¶ mi winien 5000z³ ;->

musi siê on wysilaæ tylko po jakim¶ czasie sprzeda d³ug firmie
windykacyjnej a przeczytaj parê w±tków poni¿ej jak sprawa mo¿e dalej siê
potoczyæ.

Wtedy oni bêd± musieli wykazaæ, ¿e co¶ im siê nale¿y. Kupienie rzekomego "d³ugu" nie wystarcza.

Tak do koñca nie mo¿na byæ pewnym czy podpis jest sfa³szowany
bo mo¿e Ojciec boi siê i ¶ciemnia Synowi,¿e niczego nie podpisywa³ albo

Co to za jaka¶ dziwna maniera wstawiania wielkiej litery w ¶rodku zdania?

zapomnia³ albo podpisa³ j± ktos inny z rodziny.

Na potrzeby dyskusji zak³adamy, ¿e inicjator w±tku pisze prawdê. Inaczej dyskusja nie ma sensu.

Poza tym w procedurze zmiany operatora jest obowi±zek aby stary operator
powiadomi³ swojego abonenta, ze wp³yn±³ do niego taki wniosek i musi on
poinformowaæ z jakim dniem przestaje ¶wiadczyæ swoje us³ugi.

I w odpowiedzi dosta³ informacjê "to jaka¶ pomy³ka - proszê nie zaprzestawaæ ¶wiadczenia us³ugi" - i telefon nadal dzia³a³.

Data: 2012-07-30 00:16:26
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-29 22:33, Andrzej Lawa pisze:

W³a¶nie wykona³em us³ugê przeczytania twojego listu i napisania
odpowiedzi. Jeste¶ mi winien 5000z³ ;->
:)
Twoje prawo mec ró¿ne fantazje...

[...]

Dla e-s±du nie potrzeba innych dowodów poza faktur± i  umow±
dowody przedstawia siê po z³o¿eniu sprzeciwu i na realnej rozprawie w sadzie rejonowym.

> [...]
zapomnia³ albo podpisa³ j± ktos inny z rodziny.

Na potrzeby dyskusji zak³adamy, ¿e inicjator w±tku pisze prawdê. Inaczej
To Ty przyj±³e¶ takie za³o¿enie bo mnie akurat taki wariant wydaje siê najbardziej prawdopodobny

[...]

?????
Wydaje mi siê, ¿e nie wiesz o czym piszesz

Data: 2012-07-30 05:24:20
Autor: ja
W dniu 30.07.2012 00:16, Tadeusz Smal pisze:
[...]

Dziêki grupie przynajmniej dowiedzia³em siê czego mo¿na spodziewaæ siê w nastêpnej kolejno¶ci.

> [...]

dyskusja nie ma sensu.
:)
To Ty przyj±³e¶ takie za³o¿enie bo mnie akurat taki wariant wydaje siê

Zada³em sobie trud obejrzenia tych "podpisów". Nikt z domowników ich nie zrobi³.

Data: 2012-07-30 08:10:08
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Taka sama fantazja, jak nowego operatora, ¿e kto¶ u niego zamówi³ us³ugê.

Ja te¿ mogê mieæ umowê z "twoim" podpisem.

[...]

I póki tego nie zrobi±, gówno dostan±.

> [...]

dyskusja nie ma sensu.
:)
To Ty przyj±³e¶ takie za³o¿enie bo mnie akurat taki wariant wydaje siê

Opisana jest pewna sytuacja. Za³o¿enie w jej omawianiu jest takie, ¿e
opisywana jest rzetelnie. Inaczej wszelka dyskusja nie ma najmniejszego
sensu.

Odmawiam omawiania twoich wariantów.

[...]

Wiem. Wysy³a siê reklamacjê i skoro us³ug nadal dzia³a, to reklamacja
zosta³a uwzglêdniona.

Data: 2012-07-31 18:19:23
Autor: John Ko³alsky
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej

U¿ytkownik "Tadeusz Smal" <smal@supermedia.pl>

To jaka¶ loteria ?

Data: 2012-07-31 18:17:01
Autor: John Ko³alsky
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej

U¿ytkownik "Tadeusz Smal" <smal@supermedia.pl>

Tak do koñca nie mo¿na byæ pewnym czy podpis jest sfa³szowany
bo ...albo podpisa³ j± ktos inny z rodziny.

czyli ... mo¿na byæ pewnym

Data: 2012-07-26 10:37:42
Autor: ja
[...]

Tak siê sk³ada, ¿e w czasach gdy w domu jest wiêcej komórek ni¿ domowników, nikt nie ma zwyczaju korzystaæ ze stacjonarnego. Raz zadzwoni³em na 800 500 005.

Data: 2012-07-25 15:33:28
Autor: Sonn
[...]

Stary numer. NO podszywaj±cy siê pod dawne TP S.A. i umowa jest zawierana telefonicznie na odleg³o¶æ. poniewa¿ przepisy wymagaj± potwierdzenia umowy na pi¶mie twój NO zapewne wys³a³ ja kurierem lub przez swojego lokalnego przedstawiciela do twojego ojca. A poniewa¿ panu kurierowi/przedstawicielowi nie chcia³o siê jechaæ zwyczjnie podrobi³ podpis ojca.
Niestety chyba ju¿ min±³ ci termin do odst±pienia umowy zawartej na odleg³o¶æ - 10 dni, a 30 je¶li nie potwierdzono umowy na pi¶mie. raczej ciê¿ko bêdzie ci odpowiedzialno¶æ za podrobienie podpisu przerzuciæ na NO i wykorzystaæ to jako pretekst do zerwania umowy, poniewa¿ mia³es czas do wypowiedzenia umowy - 30 dni

--
Sonn

Data: 2012-07-25 15:58:06
Autor: ja
W dniu 25.07.2012 15:33, Sonn pisze:
[...]
Dok³adnie tak. Ma³o tego, pozyskiwaniem klientów dla NO zajmuje siê zupe³nie odrêbna spó³ka, która z reszt± mie¶ci siê pod tym samym adresem co NO.

[...]
Niestety, znów zgadzam siê ze wszystkim powy¿ej. Ja nie pytam o mo¿liwo¶æ zerwania tej umowy, pytam jakim cudem taka umowa mo¿e byæ wa¿na i wej¶æ w  ¿ycie z wszelkimi konsekwencjami. Ale znowu tak stary nie jestem, ¿eby wszystko ju¿ widzieæ i rozumieæ, wiêc nie zdziwi³bym siê, je¶li oka¿e siê, ¿e to normalne w "pañstwie prawa".

Data: 2012-07-29 11:50:03
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-25 15:58, ja pisze:

[...]
Pytanie jest retoryczne bo jedynie "wysoki" s±d mo¿e rozstrzygn±æ
czy która z umów jest wa¿na.

Data: 2012-07-29 13:43:01
Autor: Robert Tomasik
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
U¿ytkownik "Tadeusz Smal" <smal@supermedia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jv314s$nsu$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jakby tak by³o, to by siê s±dy nie odrobi³y. Równie dobre same zainteresowane strony mog± tak uznaæ.

Data: 2012-07-29 20:03:10
Autor: Tadeusz Smal
Sfa�szowany podpis na umowie telekom unikacyjnej
W dniu 2012-07-29 13:43, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "Tadeusz Smal" <smal@supermedia.pl> napisał w wiadomości
W dniu 2012-07-25 15:58, ja pisze:

Niestety chyba już minął ci termin do odstąpienia umowy zawartej na
odległość - 10 dni, a 30 jeśli nie potwierdzono umowy na piśmie. raczej
ciężko będzie ci odpowiedzialność za podrobienie podpisu przerzucić na
NO i wykorzystać to jako pretekst do zerwania umowy, ponieważ miałes
czas do wypowiedzenia umowy - 30 dni.
Niestety, znów zgadzam się ze wszystkim powyżej. Ja nie pytam o
możliwość zerwania tej umowy, pytam jakim cudem taka umowa może być
ważna i wejść w  życie z wszelkimi konsekwencjami.
:)
Pytanie jest retoryczne bo jedynie "wysoki" sąd może rozstrzygnąć
czy która z umów jest ważna.

Jakby tak było, to by się sądy nie odrobiły. Równie dobre same
zainteresowane strony mogą tak uznać.
:)
Oczywiście masz rację ale z tego co napisał twórca tego wątku
ten nowy operator nie jest skłonny do ugody.
z pozdrowieniami i uśmiechami

Data: 2012-07-29 22:56:47
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Tadeusz Smal" <smal@supermedia.pl> napisał w wiadomości news:jv3u3r$5v3$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ale umowÄ™ ma ten stary, a nie nowy.

Data: 2012-07-30 01:06:32
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-29 22:56, Robert Tomasik pisze:

Oczywiście masz rację ale z tego co napisał twórca tego wątku
ten nowy operator nie jest skłonny do ugody.

Ale umowÄ™ ma ten stary, a nie nowy.
:)
Umowę ma zarówno nowy i stary tyle,ze stary ma rozwiązaną na wniosek abonenta, który upoważnił NO przy podpisywaniu nowej do załatwienia wszystkich formalności.

Data: 2012-07-30 02:35:21
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Tadeusz Smal" <smal@supermedia.pl> napisał w wiadomości news:jv4fr5$8lb$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jesli abonent oświadczył, że nowego nie upoważniał, to stary nie może się powoływać na to upoważnienie.

Data: 2012-07-30 12:21:28
Autor: Marcin Kuczera
Tadeusz Smal wrote:
[...]

Rzekomo. Tylko i wyłączni.

Marcin

Data: 2012-07-25 16:02:13
Autor: m
[...]

Jak mu móg³ min±æ termin do odst±pienia od umowy, skoro umowy nie zawarto?

raczej
ciê¿ko bêdzie ci odpowiedzialno¶æ za podrobienie podpisu przerzuciæ na
NO i wykorzystaæ to jako pretekst do zerwania umowy, poniewa¿ mia³es
czas do wypowiedzenia umowy - 30 dni

¯e co? To ¿e nie zd±¿y³ wypowiedzieæ umowy której nie zawar³, zgodnie z terminami które by go wi±za³y gdyby j± zawar³, ma byæ powodem do tego ¿e siê nie da odpowiedzialno¶ci± za podrobienie podpisu obci±¿yæ NO?

No to kogo w takim razie?

p. m.

Data: 2012-07-25 16:13:50
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-07-25 16:02, m pisze:
¯e co? To ¿e nie zd±¿y³ wypowiedzieæ umowy której nie zawar³, zgodnie z
terminami które by go wi±za³y gdyby j± zawar³, ma byæ powodem do tego ¿e
siê nie da odpowiedzialno¶ci± za podrobienie podpisu obci±¿yæ NO?

Ojciec nie podpisa³ = umowy nie ma i nie by³o. Kropka. NO na drzewo banany prostowaæ. Ew. niech dowodzi, ¿e to jednak ojciec podpisa³.

--

Dziêkujê i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-25 16:18:32
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 16:02, m pisze:

[...]
[...]

Ano w³a¶nie jak wspomnia³em wy¿ej, odrêbn± spó³kê, mieszcz±c± siê pod tym samym adresem co NO, która to mnie ju¿ spu¶ci³a na drzewo do NO. Obawiam siê, ¿e NO spu¶ci mnie teraz tak samo do tej spó³eczki od zawierania umów. Jak nie b³êdne ko³o to urobor.

Data: 2012-07-25 17:54:01
Autor: Marcin Kuczera
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
ja wrote:
W dniu 25.07.2012 16:02, m pisze:

[...]
[...]

Nie boksuj siê z nimi, wy¶lij informacje o prowadzonej sprawie w sprawie podrobienia podpisu i wy³udzenia us³ug telekomunikacyjnych.
Tyle. I przenie¶ numer z powrotem do TP.

Marcin

Data: 2012-07-25 18:06:07
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 17:54, Marcin Kuczera pisze:
[...]
[...]

Tutaj te¿ dziêkujê Ci za rzeczow± odpowied¼.

Data: 2012-07-26 05:42:06
Autor: NKAB -
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
ja <brak@brak.org> napisa³(a):

Tutaj te¿ dziêkujê Ci za rzeczow± odpowied¼.

Rzeczowa to by by³a jak by na spokojnie pomy¶la³ i zdecydowa³.

Wy³udzona? Tak - i za to powinien winny odpowiedzieæ.
Czy p³aciæ? Przecie¿ us³uga jest wykonywana i to za mniejsz± op³atê.

Stuknij siê.

Andrzej.

Data: 2012-07-26 09:47:45
Autor: Marcin Kuczera
NKAB - wrote:
ja <brak@brak.org> napisa³(a):
[...]

Ale on nie chce TEJ us³ugi, on jej nie zamawia³, nie podpisa³ umowy i dlatego nie ma powodu ¿eby za ni± p³aciæ.
W³a¶ciwie to te¿ powinien nie dzwoniæ z tego telefonu, ale nie jest jego win± ¿e zosta³ oszukany. Niech NO sobie sprawy rozliczy z TP, a TP ewentualnie zafakturuje klienta.

Wybacz, ale nale¿y mieæ w dupie marketing wciskany i zlewaæ ciep³ym moczem takie akcje.

Marcin

Data: 2012-07-27 14:55:41
Autor: NKAB -
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
Marcin Kuczera <marcin@leon.usun-to.pl> napisa³(a):
[...]

Ja te¿ by³em przeciwny wyd³u¿eniu pracy do 67 lat
a jednak kretyni przyjêli tak nie logiczn± ustawê.
Ja za to Tuska postawi³bym przed s±dem powszechnym
bo on to wszystko robi z mysl± o osobistych korzy¶ciach
(chce obj±æ dobrze p³atne stanowisko w kierownictwie UE).

Ale gdyby ta ustawa skraca³a pracê do 60 lat
to protestowa³bym przeciwko takiemu systemowi wpropwadzania
przepisów, nie mniej by³bym przeciwnym za powrotem
do poprzednich mniej korzystnych zasad.

Autor w±tku powinien inteligentnie rozwarzyæ czemu
musi siê sprzeciwiæ a co zaakceptowaæ (a w³a¶ciwie zapytaæ
siê ojca, którego ta sprawa dotyczy, czy mo¿e tak zostaæ
jak teraz jest, czy jednak wróciæ do stanu sprzed zmiany)
A ju¿, jak wyczyta³em z w±tków chce tak po polsku - nie bo nie
i jeszcze siê podroczyæ jak w "Samych swoich" jest dla mnie
nie do zaakceptowania.

Andrzej.

Data: 2012-07-28 16:57:04
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 27.07.2012 16:55, NKAB - pisze:
[...]

[...]
Masz racjê. Teraz sam uwa¿am, ¿e dla zdrowia lepsze by³oby, jak obecnie mawia m³odzie¿, "mieæ wyjebane" na sprawê, wyci±gn±æ wnioski i przeczekaæ te 26 miesiêcy. Jednak co¶ mi puka we ³bie, ¿e chyba w tym wypadku mamy obowi±zek poinformowaæ o zachodz±cym podejrzeniu wa³ka, choæby po to by nie¶wiadomie w nim nie pomagaæ. Mo¿e siê mylê, na tej grupie lepiej siê orientujecie, dlatego pozwoli³em sobie na w±tek.

A ju¿, jak wyczyta³em z w±tków chce tak po polsku - nie bo nie
Odno¶nie osobistej wycieczki pod moim adresem:). Sam nie lubiê jêczenia ludzi kiedy trzeba zap³aciæ mandat. Albo nagrzeszy³em i biorê pokutê, albo siê nie zgadzam i nie przyjmujê. Trzeba siê cieszyæ, kiedy krzywda ma wymiar kilku stówek i na tym siê koñczy. Cena za wnioski. A je¶li chodzi o meritum, znów podeprê siê tym, ¿e nie chcia³em wspó³uczestniczyæ w wa³ku.

i jeszcze siê podroczyæ jak w "Samych swoich" jest dla mnie
nie do zaakceptowania.

Nie poczuwam siê do "ma³ego polaczka":/  Ja tylko nie lubiê byæ krewien, jak kto¶ mnie wk... :D.

Dziêki za komentarz.

Data: 2012-07-27 12:23:48
Autor: Sonn
W dniu 2012-07-25 16:02, m pisze:

Jak mu móg³ min±æ termin do odst±pienia od umowy, skoro umowy nie zawarto?

Zawarto. S³ysza³e¶ o zawieraniu umów na odleg³o¶æ i ¶wiadczeniu us³ug drog± telekomunikacyjn±?
Umowê zawiera siê USTNIE przez telefon, a nastêpnie wymagane jest jej POTWIERDZENIE na pi¶mie.

¯e co? To ¿e nie zd±¿y³ wypowiedzieæ umowy której nie zawar³, zgodnie z
terminami które by go wi±za³y gdyby j± zawar³, ma byæ powodem do tego ¿e
siê nie da odpowiedzialno¶ci± za podrobienie podpisu obci±¿yæ NO?

Umowa zosta³a zawarta.

No to kogo w takim razie?

Jak to kogo? Firma podrobi³a podpis, czy konkretna osoba? Uwa¿asz, ¿e kurier/przedstawiciel podrobi³ podpis na zlecenie zarz±du firmy? I mo¿e jeszcze ma polecenie dokonania tego na pi¶mie?!

--
Sonn

Data: 2012-07-27 14:21:42
Autor: WAM
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
On Fri, 27 Jul 2012 12:23:48 +0200, Sonn <costamcostam@paszolwon.pl>
wrote:

[...]
Wlasciwie to w startowym poscie w watku nie znalazlem informacji czy
telefonicznie zawarto te umowe czy nie. Ty znalazles?

WAM

Data: 2012-07-27 14:40:41
Autor: Sonn
wrote:

[...]

To po co sporz±dzono umowê na pi¶mie i podrobiono podpis? Dla celów kolekcjonerskich? ;)
Zreszt± po to zawsze dzwoni± i nagrywaj± rozmowy. Telemarketer ma za zadanie tak prowadziæ rozmowê, aby rozmówca w koñcu powiedzia³ "TAK" lub "Wyra¿am zgodê" po odczytaniu lub wypowiedzeniu odpowiednio spreparowanej formu³ki. W tym momencie dochodzi do zawarcia umowy na odleg³o¶æ

--
Sonn

Data: 2012-07-28 13:39:18
Autor: WAM
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
On Fri, 27 Jul 2012 14:40:41 +0200, Sonn <costamcostam@paszolwon.pl>
wrote:

To po co sporz±dzono umowê na pi¶mie i podrobiono podpis? Dla celów kolekcjonerskich? ;)
Zeby popelnic oszustwo. Nie trzeba do tego "TAK" w rozmowie
telefonicznej. Skad wiesz ze bylo? WAM

Data: 2012-07-27 14:40:42
Autor: m
W dniu 27.07.2012 12:23, Sonn pisze:
W dniu 2012-07-25 16:02, m pisze:

[...]

Dla mnie sprawa jest jasna. Skoro potwierdzenie jest wymagane, a go nie ma (bo przecie¿ nie sposób traktowaæ potwierdzenia ze sfa³szowanym podpisem jako potwierdzenia umowy gdzie stron± jest osoba której podpis sfa³szowano), to umowy by³o/jest niewa¿na.

[...]

Nie da siê tego udowodniæ.

[...]

W tym przypadku jasne jest, ¿e konsekwencje finansowe (w sensie - brak rzekomo umówionej zap³aty) musi ponie¶æ firma. Mo¿e sobie odbije to od tego kto sfa³szowa³ - mo¿e nie ...

Konsekwencje karne - oczywi¶cie konkretna osoba: kurier. Jego prze³o¿ony, je¿eli kurier fa³szowa³ na jego polecenie (i da siê to udowodniæ).

p. m.

Data: 2012-07-27 14:51:38
Autor: Sonn
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 2012-07-27 14:40, m pisze:

Umowa zosta³a zawarta.

Nie da siê tego udowodniæ.

Hint: nagranie rozmowy telemarketera z klientem.

ZTCP dla _wa¿no¶ci_ i obowi±zywania umowy zawartej na odleg³o¶æ nie jest wymagane potwierdzenie jej na pi¶mie. Ma to znaczenie tylko dla biegu terminu w jakim mo¿na odst±piæ od umowy, aczkolwiek mogê siê myliæ, a nie mam akurat czasu ¿eby szukaæ w przepisach

--
Sonn

Data: 2012-07-27 15:14:44
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2012-07-27 14:51, Sonn pisze:
W dniu 2012-07-27 14:40, m pisze:

[...]

Prawo telekomunikacyjne
Art 56
2. Umowê o ¶wiadczenie us³ug telekomunikacyjnych zawiera siê w formie pisemnej. Wymóg formy pisemnej nie dotyczy umowy o ¶wiadczenie us³ug telekomunikacyjnych zawieranej przez dokonanie czynno¶ci faktycznych obejmuj±cych w szczególno¶ci umowy o ¶wiadczenie us³ug przedp³aconych ¶wiadczonych w publicznej sieci telefonicznej, us³ug telefonicznych ¶wiadczonych za pomoc± aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostêpu do sieci dostawcy us³ug.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-07-25 15:59:53
Autor: m
[...]

Dlaczego kolejne? Czy pojawi³o siê co¶ nowego w sprawie od czasu poprzedniego zg³oszenia? Je¿eli tak - to (UWAGA: rozwa¿am to "na ch³opski rozum" który w konkretnej sytuacji mo¿e nie mieæ zastosowania) ja bym dos³a³ "to co¶ nowego" jako za³±cznik do sprawy.

p. m.

Data: 2012-07-25 16:22:07
Autor: ja
W dniu 25.07.2012 15:59, m pisze:

Kolejne zg³oszenie do prokuratury o próbie wy³udzenia?
Dlaczego kolejne?
Choæby dlatego, ¿e to przestêpstwa z innego artyku³u kk, to nie wystarczaj±cy powód?

Data: 2012-07-25 17:09:29
Autor: m
W dniu 25.07.2012 16:22, ja pisze:
W dniu 25.07.2012 15:59, m pisze:

Kolejne zg³oszenie do prokuratury o próbie wy³udzenia?
Dlaczego kolejne?
Choæby dlatego, ¿e to przestêpstwa z innego artyku³u kk, to nie
wystarczaj±cy powód?

Ale czyn ten sam? Je¿eli tak - to nie ma (z zastrze¿eniem jak w poprzednim po¶cie) sensu s³aæ osobnego zawiadomienia do prokuratury, mo¿naby, poinformowaæ prokuratora ¿e ten czyn wg Ciebie to jest nie tylko fa³szerstwo a tak¿e wy³udzenie. IMHO to nie ma jednak wiêkszego sensu (takie informowanie)

A i to czy to jest wy³udzenie - to bym polemizowa³. Jest tam na 99% fa³szerstwo. Ale ¿eby by³o wy³udzenie, to ten kto rzekomo wy³udza, musi byæ ¶wiadomy tego ¿e domaga siê od Ciebie czego¶ co mu siê nie nalezy. Moim zdaniem tak nie jest, a nawet jakby by³o - jest to nie do udowodnienia (przez co prokuratorowi nawet nie pomy¶li ¿eby i¶æ tym tropem).

p. m.

Data: 2012-07-25 17:26:09
Autor: ja
W dniu 25.07.2012 17:09, m pisze:

[...]

Mo¿liwe, ¿e masz racjê ale jak czytam art. 286. § 1. kk to nie widzê tam niczego na temat ¶wiadomo¶ci lub nie¶wiadomo¶ci czynu. Ale ja siê w prawie nie wyrabia³em, w dodatku mam dzi¶ zarwan± nockê, dlatego z problemem uderzy³em na tutejsz± grupê.

Data: 2012-07-25 17:56:05
Autor: Marcin Kuczera
W dniu 25.07.2012 15:59, m pisze:

[...]

NO powiadomiony o niewa¿nej umowie z powodu podrobienia podpisu, nadal uparcie wystawiaj±cy faktury - wy³udza pieni±dze.

Marcin

Data: 2012-07-25 18:06:47
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 17:56, Marcin Kuczera pisze:
[...]
[...]

I tu te¿ trzecie podziêkowania wêdruj± do Ciebie.

Data: 2012-07-25 20:30:45
Autor: m
W dniu 25.07.2012 15:59, m pisze:

[...]

Niekoniecznie.

Nie wiadomo, czy do tego który wystawia faktury dotar³a informacja od "ja". Je¿eli dotar³a - to ten musia³by uznaæ j± za wiarygodn±, nie zapomnieæ o tym, nie zgubiæ itd... ¿eby by³o przestêpstwo.

Je¿eli jednak on tej wiadomo¶ci nie dosta³, ewentualnie dosta³ ale zgubi³, zapomnia³, ewentualnie nie zgubi³ ale zignorowa³ bo uzna³ ¿e jest to niewiarygodna informacja - nie ma (na mój laicki i nieprawniczy nos) tutaj nic do roboty dla prokuratora. W sensie - zostaje dla prokuratora tylko temat podrobionego podpisu.

p. m.

Data: 2012-07-25 22:17:02
Autor: Marcin Kuczera
[...]

wiem wiem, zasadniczo do NO mo¿e siê zg³osiæ 1000 osób twierdz±cych ¿e zg³osi³y to na policjê i ¿e kto¶ podrobi³ ich podpisy.
I s± przypadki ¿e tak robi± ludzie ¿eby siê z umowy wykrêciæ.
Nie mniej jednak s± to idioci którzy potem "gin±" od paragrafów za sk³adanie fa³szywych zeznañ/oskar¿eñ.

Wy³udzenia mo¿na u¿yæ jako argumentu wzmacniaj±cego. Tak robi± czasami niektóre firmy i dla powagi sytuacji dobrze to dodaæ. Podkre¶la nasze wkurzenie.

Marcin

Data: 2012-07-25 23:12:07
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 20:30, m pisze:
[...]

[...]

No dobrze, ale policjant, który zg³osi³ siê po orygina³ rzekomej umowy i wniosku WLR przecie¿ nie wpad³ tam na kawê i o pogodzie pogadaæ. Domy¶lam siê, ¿e musia³ mieæ jakie¶ umocowanie z prokuratury z uzasadnieniem. To nie wystarczy? Mam to jeszcze wiceprezesowi na Facebooku zamie¶ciæ? (Poinformowa³em NO korespondencj± rejestrowan±, w sumie mo¿e i trzeba by³o do potwierdzenia odbioru doinwestowaæ).

Data: 2012-07-25 23:22:28
Autor: m
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 23:12, ja pisze:
W dniu 25.07.2012 20:30, m pisze:
[...]

[...]

Wpad³ po orygina³ rzekomej umowy.

Domy¶lam siê, ¿e musia³ mieæ jakie¶ umocowanie z prokuratury z
uzasadnieniem. To nie wystarczy?

Nie wiem. Ale nawet je¿eli to uzasadnienie jednoznacznie wskazuje na to ¿e umowa jest sfa³szowana, to jak ju¿ wspomnia³em, ten kto wystawia faktury niekoniecznie musi o tym wiedzieæ.

Bo mo¿e byæ s³aba komunikacja w firmie, mo¿e nawaliæ system komputerowy a mo¿e wreszcie system komputerowy autonomicznie wystawiaæ faktury.

Oszustwo/wy³udzenie bêdzie wtedy, kiedy kto¶ albo explicite wystawi twoj± fakturê, wiedz±c o tym ¿e nic siê im od Ciebie nie nale¿y bo umowa jest sfa³szowana, albo je¿eli ¶wiadomie nie wprowadzi informacji do systemu, po to ¿eby wiêcej zarobiæ.

Wyobra¿asz sobie udowodnienie powy¿szego?

p. m.

Data: 2012-07-25 23:35:57
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 23:22, m pisze:
[...]
[...]

A tego nie mogê skwitowaæ "I don't give a shit"? Obi³o mi siê o uszy pojêcie takie jak przestêpstwo nieumy¶lne (niezawinione?). Nie pasuje do sytuacji?

[...]

Nie, ale wiem jaka jest ró¿nica miêdzy z³o¿eniem zawiadomienia o dokonaniu przestêpstwa a zawiadomienia o podejrzeniu pope³nienia przestêpstwa ;->.

Data: 2012-07-26 00:16:23
Autor: m
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 23:35, ja pisze:
W dniu 25.07.2012 23:22, m pisze:
[...]
[...]

Przestêpstwo nieumy¶lne mi siê obi³o o uszy. IMHO nie pasuje do wy³udzenia i ogólnie do tej sytuacji.

Za¶ przestêpstwo niezawinione to dla mnie oksymoron.

[...]

Ale po co sk³adaæ zawiadomienie o podejrzeniu pope³nienia przestêpstwa, skoro nic z tym siê dalej nie stanie, ze wzglêdu na wy¿ej opisan± niemo¿no¶c udowodnienia umy¶lno¶ci czynu?

p. m.

Data: 2012-07-26 01:36:50
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 26.07.2012 00:16, m pisze:
[...]

[...]

Gwoli sprawdzenia. NO przekaza³ dokumenty jako dowód. Wszczêto dochodzenie, o czym musia³ zostaæ poinformowany przez policjê. To jednak nie powstrzyma³o go przed wystawieniem faktury. Wcze¶niej pyta³em, czy wa¿na, zawarta umowa o ¶wiadczenie us³ug telefonii jest warunkiem koniecznym dla wystawienia faktur(y), jednak jednoznacznej odpowiedzi na grupie nie otrzyma³em. W tym miejscu mam ju¿ jednak przes³ankê aby stwierdziæ, ¿e NO o fakcie fa³szerstwa wiedzia³, jednak nie chcia³ poczekaæ z domaganiem siê kasy. Pytanie czy mia³ do tego podstawê.

Mo¿e to lekko naci±gane uzasadnienie z mojej strony, jednak nie satysfakcjonuje mnie, ¿e zrobi siê koz³a ofiarnego z szeregowego pracownika spó³ki zajmuj±cej siê pozyskiwaniem klientów dla NO. Nie jestem zwolennikiem konspiracyjnych teorii, jednak uwa¿am, ¿e ca³o¶æ jest dobrze zorganizowana i NO zdaje sobie sprawê, w jaki sposób klienci ci s± mu podawani. Woli jednak przymkn±æ na to oko. Dodatkowo wiem, ¿e nasza Komenda Powiatowa Policji prowadzi co najmniej jedn± podobn± sprawê, a to ju¿ nie jest ma³o jak na 20-tysiêczne miasteczko.
Pytanie te¿, ile osób w mojej okolicy jeszcze nie wie, ¿e zmieni³o operatora, bo ja o przygotowaniach do zmiany dowiedzia³em siê przy okazji zg³aszania problemu technicznego z neostrad±. Mo¿e s± te¿ tacy, którzy niczego nie podpisywali i nie zg³aszali. Po prostu dostan± trochê inn± kopertê z rachunkiem za telefon. Nic wielkiego. Grunt, ¿e taniej. :/

Dziwnym trafem, docelowa grupa pozyskiwacza to osoby w wieku 60+ lat.
Ten sam adres obu spó³ek to oczywi¶cie te¿ przypadek. Tutaj mam pytanie, czy spó³ki te mog± wymieniaæ nasze dane osobowe miêdzy sob± jak im siê podoba? Sk±d je wziê³y to te¿ interesuj±ca kwestia, jednak nie do Was. S³ysza³em te¿ (bo sam nie ogl±dam TV), ¿e Orange p³aci ju¿ za czas antenowy, aby "reklamowaæ" swój nr 800 500 005 s³u¿±cy zg³aszaniu nadu¿yæ.

Je¶li wiêc pytasz o moje motywacje, to rozjuszy³em siê lekko i marzy mi siê co¶ wiêcej ni¿ krew kozio³ka. Prawdopodobnie nic nie ugram, bo praktycznie niewykonalne jest udowodnienie tego, o czym piszê. Ale chcê spróbowaæ. Choæby w celu zahartowania skóry w miejscu cia³a, gdzie plecy koñcz± swoj± szlachetn± nazwê;).

Dziêkujê wszystkim za zainteresowanie i cenne rady. My¶lê, ¿e pora jest taka, ¿e do ewentualnej dalszej dyskusji wrócimy jutro. Spokojnej nocy wszystkim ¿yczê.

Data: 2012-07-26 08:46:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.07.2012 01:36, ja pisze:

[...]

Ja bym w takim momencie zawiadomi³ jednak o próbie wy³udzenia przez NO
dzia³aj±cego wspólnie i w porozumieniu z fa³szerzem, i domaga³ siê ich
ukarania.

Za³o¿ê siê, ¿e oni doskonale wiedz± o tym procederze i go wrêcz popieraj±.

Data: 2012-07-27 11:11:56
Autor: Massai
Sfalszowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

ukarania.

Za³o¿ê siê, ¿e oni doskonale wiedz± o tym procederze i go wrêcz

No có¿, ja znam sytuacjê gdzie przedstawiciel prawie si³± (m³ody byczek
na si³ê siê wpycha do domu) i gro¼b±/k³amstwem ("niech pani podpisze,
bo odetniemy telefon i jak siê pani co¶ stanie to nawet na pogotowie
pani nie bêdzie mog³a zadzwoniæ")  - wymusi³ na starszej kobiecie
podpisanie umowy.

Umowa w dodatku antydatowana (ze 2 miesi±ce wstecz), tak ¿e nie da³o
siê z tego wycofaæ.

Po z³o¿onej skardze odpowied¼ "zlecamy us³ugi na zewn±trz, bla bla".
Nieoficjalnymi kana³ami siê dowiedzia³em ¿e na szkoleniach tych
przedstawicieli jest ta metoda na ¶ciemê o od³aczaniu numeru wprost
przekazywana w ustnych instrukcjach. Przez pracowników operatora.

Serio, znaczn± czê¶æ tych niezale¿nych operatorów powinno siê zaoraæ.
Stosuj± tak bandyckie metody pozyskiwania klientów ¿e ociera siê to
wymuszenia.

A ju¿ szczególnie tych co u¿ywaj± nazwy która ewidetnie ma na celu
wprowadzanie w b³±d klienta.
Jest sobie operator o nazwie "Telekomunikacja Dzieñ Dobry". Dzwoni±, i
mówi± "Telekomunikacja, Dzieñ Dobry" - tak ¿e ten przecinek jest
wyra¼nie s³yszalny.
Konia z rzêdem temu kto siê skapnie ¿e to nie jest grzeczne przywitanie
siê, tylko nazwa firmy...

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-07-27 18:28:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.07.2012 13:11, Massai pisze:

[...]

Dobrze, ¿e moi rodzice s± czujni... i nie maj± stacjonarnego telefonu ;-> (tylko "numer stacjonarny" z Ery)

[ciach]

Serio, znaczn± czê¶æ tych niezale¿nych operatorów powinno siê zaoraæ.
Stosuj± tak bandyckie metody pozyskiwania klientów ¿e ociera siê to
wymuszenia.

Ociera siê? To s± wymuszenia! Nieco subtelniejsze od przystawienia no¿a do gard³a, ale jednak.

[ciach]

Konia z rzêdem temu kto siê skapnie ¿e to nie jest grzeczne przywitanie
siê, tylko nazwa firmy...

Kolejna ciekawostka: jaki¶ czas temu z g³upa frant zamówi³em przez stronê tepsy t± niby ¶wiat³owodow± neostradê. Potrwa³o to ze dwa tygodnie, rzekomo przyje¿d¿ali technicy (dziwne, bo akurat w mój urlop przyjechali, wiêc by³em ca³y czas w domu i nadgania³em prace domowo-ogrodowe), ale widaæ byli jacy¶ niewidzialni i wysz³o im, ¿e niestety nie maj± warunków technicznych.

Jaki¶ tydzieñ pó¼niej na moj± komórkê dzwoni jaka¶ paniusia "z telekomunikacji" (numer oczywi¶cie siê nie wy¶wietla) i chce mi zaoferowaæ internet. OK, fajnie, ale jak, skoro technik by³ i stwierdzi³ brak mo¿liwo¶ci technicznych. Och, sprawdzili¶my pana ³±cze ponownie, na 40Mb nie dadz± rady, ale 10Mb/s jak najbardziej z numerem stacjonarnym na ekstra warunkach. Czy zamawia pan? No, wygl±da zachêcaj±co, ale proszê mi najpierw przys³aæ umowê na pi¶mie, ¿ebym móg³ siê z ni± zapoznaæ... W tym momencie pani "z telekomunikacji" prosi o podanie adresu...

Notabene najbli¿sza fizyczna (i to pojedyncza miedziana) linia tepsy jest jakie¶ 100m ode mnie.

W sumie wiêcej szacunku mam do "tirówek" ni¿ do takich kurew...

Data: 2012-07-27 22:51:51
Autor: Marcin Kuczera
[...]

Nazywanie tych firm operatorami to niez³e nadu¿ycie... (niestety maj± taki status).
To firmy w wiêkszo¶ci korzystaj±ce z narzuconej TP umowie WLR.

Do tego nie trzeba mieæ ¯ADNEJ infrastruktury.
WLR polega na tym, ¿e technicznie wszystko ¶wiadczy TP, ów "niezale¿ny" operator jedynie dostaje billing od TP, dolicza swoj± mar¿ê i fakturuje klienta. Te ostatnie operacje fizycznie pewnie i tak robi firma wynajêta tylko w tym celu i obs³uguj±ca wielu takich "niezale¿nych".

Ów niezale¿ny p³aci TP cenê abonamentu minus rabat hurtowy (z minutami to samo), potem dolicza swoj± mar¿ê (mniejsz± ni¿ rabat hurtowy) i odsprzedaje taniej ni¿ TP.

Wszystko niby ³adnie, ale w UKE chyba nie przewidzieli ¿e to idealny mechanizm dla oszustów i krêtaczy..

Marcin

Data: 2012-07-26 11:34:35
Autor: m
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 26.07.2012 01:36, ja pisze:
W dniu 26.07.2012 00:16, m pisze:
[...]

[...]

IMHO jest to bardzo prawdopodobne ...

[...]

.... ale mo¿liwe do udowodnienia tylko jakby takich zg³oszeñ by³o wiele. Tj - mo¿liwe do udowodnienia by by³o mo¿e nawet przy jednym zg³oszeniu, ale wysi³ek w stosunku do rangi problemu by by³ ma³y.

Bo jeszcze wyobra¿am sobie udowodnienie tego w taki sposób, ¿e prokurator "wchodzi do firmy" i przes³uchuje wszystkich po kolei, wychodz± rozbie¿no¶ci w zeznaniach, kto¶ tam pêknie, kto¶ tam zezna jak by³o naprawdê na z³o¶æ pracodawcy i siê jako¶ wyklaruje obraz sytuacji i materia³ dowodowy.

Tylko takie co¶ to w przypadku morderstwa a nie faktury za 100z³ :).

p. m.

Data: 2012-07-26 17:39:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 26 Jul 2012, ja wrote:

Gwoli sprawdzenia. NO przekaza³ dokumenty jako dowód.
Wszczêto dochodzenie, o czym musia³ zostaæ poinformowany przez policjê.
To jednak nie powstrzyma³o go przed wystawieniem faktury.

  IMO nie musia³o.

Wcze¶niej pyta³em, czy wa¿na, zawarta umowa o ¶wiadczenie us³ug telefonii
jest warunkiem koniecznym dla wystawienia faktur(y), jednak jednoznacznej
odpowiedzi na grupie nie otrzyma³em.

  Ale kto¶ pyta³, czy z us³ugi korzystano.

W tym miejscu mam ju¿ jednak przes³ankê aby stwierdziæ, ¿e NO o fakcie fa³szerstwa
wiedzia³, jednak nie chcia³ poczekaæ z domaganiem siê kasy. Pytanie czy mia³
do tego podstawê.

  IMO podstaw± jest fakt skorzystania z us³ugi.
  IMO zero korzystania dawa³oby podstawy do rozwa¿añ, ¿e jednak nic
siê nie nale¿y, natomiast je¶li us³uga by³a ¶wiadczona, to po
prostu maj± prawo do zap³aty czy to z tytu³u prowadzenia cudzych
spraw bez zlecenia, czy to z tytu³u odszkodowania.
  IMO bêd± siê trzymaæ wersji "bez zlecenia", a to z powodu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html
+++
Art. 5.
[...]
2. Czynnoœci okreœlone w ust. 1 podlegaj¹ opodatkowaniu niezale¿nie od
  tego, czy zosta³y wykonane z zachowaniem warunków oraz form okreœlonych
  przepisami prawa.
-- -
....co powoduje, ¿e mog± stosowaæ "normaln±" fakturê (przy odszkodowaniu
rzecz jasna f-ry nie ma).

Mo¿e to lekko naci±gane uzasadnienie z mojej strony, jednak nie satysfakcjonuje mnie, ¿e zrobi siê koz³a ofiarnego z szeregowego pracownika spó³ki zajmuj±cej siê pozyskiwaniem klientów dla NO.

  Je¶li podpis podrobi³ kto inny, to wysoce prawdopodobne jest, ¿e
pracownik "koz³em" nie zostanie. Firmie to na rêkê, nie mo¿e wiêc
zachêcaæ pracowników do niestosowania takich metod, w postaci
wykorzystania *mo¿liwego* podrobienia podpisu przez osob± trzeci±.

Nie jestem zwolennikiem
konspiracyjnych teorii, jednak uwa¿am, ¿e ca³o¶æ jest dobrze zorganizowana

  Ba, a co powiesz na zwolenników konspiracyjnych teorii, je¶li
siê zgodz± z prawdopodobieñstwem takiej tezy? ;)

[...]

  Nie, ale jak "pozyskiwacz" dzia³a jako przedstawiciel (pe³nomocnik)
operatora, to przecie¿ on tych danych ... nie zbiera.
  Sci¶lej: mo¿e nie mieæ bazy. "Bierze i przekazuje".
  Poza ewentualnymi dokumentami ksiêgowymi, które mo¿e mieæ z mocy prawa oczywiscie.

Sk±d je wziê³y to te¿ interesuj±ca kwestia

  Te¿.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-27 22:56:44
Autor: Marcin Kuczera
Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 26 Jul 2012, ja wrote:

[...]

Wybacz, ale on korzysta³ z us³ug TP a nie NO.
I nagle siê okazuje - bo siê domy¶li³ po przys³anym rachunku ¿e jednak kto¶ mu podmieni³ dostawcê.
Co klienta ma to obchodziæ ? Niech siê NP z TP dogada.

Marcin

Data: 2012-07-25 17:50:00
Autor: Marcin Kuczera
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej

Jak dla mnie - nie reklamowaæ.
Reklamacje jest dla abonenta, a skoro Twój ojciec umowy nie podpisa³, to abonentem nie jest.
Tyle.

To co ja bym zrobi³, poszed³ do TP i zg³osi³ przeniesienie numeru z NO do TP i podpisanie nowej umowy z TP.
W ten sposób ojciec zabezpieczy sobie prawo do numeru.

A równoleg³ym torem - zg³oszenie pope³nienia przestêpstwa i przes³anie kopi zg³oszenia do NO z informacj± aby darowali sobie wysy³anie faktur.

Marcin

Data: 2012-07-25 18:02:19
Autor: ja
W dniu 25.07.2012 17:50, Marcin Kuczera pisze:

[...]

To brzmi bardzo rozs±dnie. Dziêkujê Ci za pomys³.

A równoleg³ym torem - zg³oszenie pope³nienia przestêpstwa i przes³anie
kopi zg³oszenia do NO z informacj± aby darowali sobie wysy³anie faktur.
To ju¿ niemal zrobione. "Niemal" dlatego, ¿e nie wys³a³em im kopii zg³oszenia, ale poinformowa³em o fakcie. Powinni zdawaæ sobie z tego sprawê, zw³aszcza, ¿e policja zwróci³a siê do nich po orygina³ rzekomej umowy jeszcze przed nasz± korespondencj±. Z reszt± jako strona w postêpowaniu maj± wgl±d do akt.

Data: 2012-07-30 01:02:30
Autor: Tadeusz Smal
W dniu 2012-07-25 18:02, ja pisze:
[...]

Tak a za jaki¶ czas oprócz tej zaleg³ej faktury otrzymasz od NO
fakturê za tzw zwrot ulgi instalacyjnej za okres pozosta³y do konca tej umowy czyli dwadzie¶cia parê miesiêcy po kilka z³  za dzieñ
Nie dziel jeszcze skóry na niedzwiedziu bo mo¿e naprawdê siê okazaæ,
¿e umowê podpisa³ jednak Twój Ojciec i albo zapomnia³ albo boi siê
Tobie przyznaæ do tego.

Poza tym to sprawa Twojego Ojca i trochê dziwiê siê,¿e TPsa oraz ten NO gadaj± z Tob± skoro nie Ty jeste¶ dysponentem tego numeru.
Je¿eli przedstawiasz siê w rozmowach jako Ojciec to te¿ dokonujesz fa³szerstwa i wyjdzie to na ewentualnej sprawie
:)

Data: 2012-07-30 05:38:58
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 30.07.2012 01:02, Tadeusz Smal pisze:
[...]
[...]
Dziêki za praktyczne informacje, bo mam wra¿enie, ¿e przerobi³e¶ temat.

¿e umowê podpisa³ jednak Twój Ojciec i albo zapomnia³ albo boi siê
Tobie przyznaæ do tego.
Odwa¿nie za³ó¿my, ¿e w tym przypadku wiem co robiê.

Poza tym to sprawa Twojego Ojca i trochê dziwiê siê,¿e TPsa oraz ten NO
gadaj± z Tob± skoro nie Ty jeste¶ dysponentem tego numeru.
Gdzie napisa³em, ¿e ze mn± gadaj±?

Je¿eli przedstawiasz siê w rozmowach jako Ojciec to te¿ dokonujesz
fa³szerstwa i wyjdzie to na ewentualnej sprawie
J.w, odwa¿nie za³ó¿my, ¿e w tym przypadku wiem co robiê.

Data: 2012-07-25 22:24:54
Autor: Marcin Kuczera
Marcin Kuczera wrote:

[...]

Aa, ¿eby wyja¶niæ kwestiê przenoszalno¶ci. Taka operacja jest jak najbardziej mo¿liwa (powrót z powrotem do TP).
Operatora biorcy nie obchodzi absolutnie to czy klient jest zwi±zany z operatorem dawc± jak±¶ umow± terminow± czy te¿ nie. Nawet operator biorca nie ma w prawie zapisanego ¿±dania zerkniêcia do takiej umowy.
Tak wiêc przychodzi klient, o¶wiadcza ¿e to jego numer, na tej podstawie operator biorca podpisuje odpowiednie kwity które wysy³a te¿ do operatora dawcy. Dochowuje terminów ¿eby nowy klient nie mia³ problemów, ale da³o by siê to zrobiæ w terminie 2 tygodni, zawsze - oczywi¶cie z konsekwencjami dla klienta za zerwanie umowy przed terminem wypowiedzenia.

A pó¼niej ów NO bêdzie siê szarpa³ z klientem, który i tak zg³osi³ sprawê podrobienia podpisu któr± wygra bez problemu.

Jest jednak jedno ma³e ale - s±dy elektroniczne (czy jak siê te¿ to zwie), je¿eli NO siê tam zg³osi, a oszukany klient nie zareaguje w odpowiednim czasie to mo¿e siê to skoñczyæ egzekucj± komornicz±.

Marcin

Data: 2012-07-25 23:24:33
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 22:24, Marcin Kuczera pisze:
[...]
[...]
Dot±d wszystko jasne, oczywiste i w miarê do przewidzenia, nawet jak dla mnie.

[...]

W jakiej sprawie tam siê zg³osi? Egzekwowania kar umownych?

Data: 2012-07-26 10:13:48
Autor: Marcin Kuczera
[...]

Tak, niestety...

Marcin

Data: 2012-07-26 10:33:21
Autor: ja
W dniu 26.07.2012 10:13, Marcin Kuczera pisze:

[...]

Ale umowy podpisanej przecie¿ nie mamy. Znowu urobor...

Data: 2012-07-26 16:23:03
Autor: Marcin Kuczera
ja wrote:
[...]

Tak, to niestety jest miejsce na fraud z u¿yciem majestatu prawa..

Marcin

Data: 2012-07-26 17:07:53
Autor: pekaes
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej

U¿ytkownik "ja" <brak@brak.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:501100d1$0$26701$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeszcze ciekawiej i tylko czekam na takich cwaniaków. Mechanizm jest pro¶ciuteñki :)

1) Generujesz fakturkê z roku np. 1995 na losowo wybranego p. Kowalskiego ale takiego którego w miarê ³atwo bedzie namierzyæ komornikowi (np. EGON-ie)
2) Wysy³asz ze dwa wezwania do zap³aty na zupe³nie inny ni¿ Kowalskiego losowo wybrany adres najlepiej gdzie¶ przeciwpo³o¿ne województwo
3) Sk³adasz do e-s±du pozew o wydanie nakazu zap³aty podaj±c adres pozwanego ten zupe³nie losowo wybrany z pkt 2)
4) S±d informuje pozwanego wysy³aj±c powiadomienia pod zupe³nie losowo wybrany adres z pkt 2)
5) S±d orzeka, ¿e nast±pi³o skuteczne doreczenie zastêpcze i wystawia nazkaz zap³aty a zaraz potem opatruje je klauzul± wykonalnosci
6) Nakaz zanosisz komornikowi a ten namierza ju¿ skutecznie Kowalskiego i zajmuje mu konta.
7) Znim Kowalski siê zorientuje to
    a) mina³ termin na wniesienie sprzeciwu i wniesienie zarzutu przedawnienia i konto ma pozamiatane
    b) zorientowa³ siê przed up³ywem terminu i wniós³ sprzeciw, i nawet s±d przyja³, bo przyjmuje w takiej sytuacji, ale zanim do komornika trafi decyzja o anulowaniu nakazu zap³aty, to  Kowalski ma konta pozamiatane, a stosowne ¶rodki trafiaj± na cwaniackie konto.
8) Potem Kowalski bez ¶rodków do ¿ycia z pozamiatanymi kontami musi dobijaæ siê o zwrot kasy w s±dach zasadniczo juz nie w trybie EPU, ale zwyk³ym cywilnym zmuszony na kontaktowanie siê z s±dem w przeciwpo³o¿nym województwie.

W majestacie .... prawa ....  :P

bingo

Data: 2012-07-26 18:29:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.07.2012 17:07, pekaes pisze:

[...]

Zasadniczo to w tym momencie list powinien wróciæ z adnotacj± "adresat nieznany" zamiast "niepodjête w terminie", ale listonosze strasznie uparcie broni± siê przed pisaniem takich adnotacji na pismach z s±du, bo ponoæ s±d pocztê niezbyt legalnie ci¶nie (tak siê t³umacz±).

Data: 2012-07-27 11:15:06
Autor: Massai
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

strasznie uparcie broni± siê przed pisaniem takich adnotacji na
pismach z s±du, bo ponoæ s±d pocztê niezbyt legalnie ci¶nie (tak siê

Oj tam, wystarczy namierzyæ jaki¶ adres pod którym nikt siê nie
pojawia, bo wyjecha³ etc.
Listonosz wrzuci do skrzynki i sru...

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-07-27 13:22:40
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.07.2012 13:15, Massai pisze:

Oj tam, wystarczy namierzyæ jaki¶ adres pod którym nikt siê nie
pojawia, bo wyjecha³ etc.
Listonosz wrzuci do skrzynki i sru...

I m.in. dlatego po raz n-ty powtarzam, ¿e skoro istnieje co¶ takiego jak
"meldunek", to korespondencja s±dowo-urzêdowa powinna i¶æ wy³±cznie na
taki adres i tyle. Dostêp do ewidencji s±d ma.

Data: 2012-07-27 13:37:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2012-07-27 13:22, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Pod warunkiem, ¿e nie ma siê dodatkowo meldunku czasowego - tak w okolicach prze³omu wieków tak mia³em i wiele instytucji nie wiedzia³o jak zareagowaæ :) Aczkolwiek by³a to silna karta przetergowa do tego, by korespondencjê kierowano na w³a¶ciwy adres.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-07-27 13:52:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.07.2012 13:37, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

Albo zlikwidowaæ meldunek a w to miejsce zrobiæ "adres do korespondencji
urzêdowej" (ze skrytk± pocztow± w³±cznie).

Data: 2012-07-27 23:15:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 27 Jul 2012, Andrzej Lawa wrote:

W dniu 27.07.2012 13:37, Tomasz Kaczanowski pisze:

Albo zlikwidowaæ meldunek a w to miejsce zrobiæ "adres do korespondencji
urzêdowej" (ze skrytk± pocztow± w³±cznie).

  ¯eby by³o ¶mieszniej, nie trzeba tak bardzo "robiæ", a z grubsza
przepisaæ z jednej ustawy do drugiej.
  Jak pañstwo ma w tym interes, to potrafi w przepisach podatkowych
zadbaæ o oparcie korespondencji o adres zamieszkania, w³±cznie
z obowi±zkiem aktualizacji oraz (obowi±zkiem) wskazania przedstawiciela
na czas d³u¿szego wyjazdu i oparcia *o te* dane skuteczno¶ci dorêczania.
  Ale ¿eby daæ obywatelowi szansê w sprawie cywilnej... a co tam
pañstwo obchodzi, ¿e jeden obywatel drugiego okradnie poprzez wys³anie
oskar¿enia w kosmos.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-27 23:20:04
Autor: Andrzej Lawa
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej

  Ale ¿eby daæ obywatelowi szansê w sprawie cywilnej... a co tam
pañstwo obchodzi, ¿e jeden obywatel drugiego okradnie poprzez wys³anie
oskar¿enia w kosmos.

Obchodzi. Przecie¿ ma z tego zysk (op³aty s±dowe, komornik te¿ zarobi).

Data: 2012-07-30 00:39:28
Autor: Tadeusz Smal
[...]

Zapis tej tre¶ci jest w regulaminie ¶wiadczenia us³ug pocztowych i nie mog± one byæ naprzyk³ad przekierowywane na inny adres nawet je¶li na ca³± inn± korespondencjê masz podpisan± z pocztê umowê aby wysy³ali Tobie na inny adres.
  Ja mam tak± sytuacjê i z tym siê nie zgadzam uwa¿aj±c to za przejaw
cenzurowania mojej korespondencji bo poczty nie powinno obchodzic kto do mnie wysy³a pisma a tylko dostarczyæ mi je na adres jaki poda³em w przekierowaniu.
Teraz nie mam na to czasu ale zim± zamierzam wys³±c pare zapytan o poprawno¶c tego zapisu w regulaminie.
  Ty jeste¶ emerytem i siedzisz ca³ymi dniami w domu z kotami
a ja natomiast rano wyje¿d¿am z domu i wracam wieczorem.
W domu gdzie jestem zameldowany do 18 nie nawet kota bo on jedzie razem ze mn±
:)

Data: 2012-07-30 08:06:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 30.07.2012 00:39, Tadeusz Smal pisze:

[...]

O czym ty bredzisz?? Co mnie obchodzi WEWNÊTRZNY regulamin poczty?

Ja piszê o adresie, na jaki powinna byæ kierowana korespondencja przez
s±d i inne urzêdy.

Data: 2012-07-27 23:01:28
Autor: Marcin Kuczera
pekaes wrote:

[...]

£adnie opisa³e¶ mechanizm o którym wspomnia³em.
Dla nas (operator) - to jest dobre, ale niestety zapewne pojawi siê plaga cwaniaczków lub wrêcz zorganizowane grupy czerpi±ce z tego korzy¶ci.

Marcin

Data: 2012-07-25 22:45:28
Autor: Robert Tomasik
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
U¿ytkownik "ja" <brak@brak.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:500fe18d$0$1208$65785112news.neostrada.pl...

Pytanie do Was - co dalej z tym zrobiæ? Kolejne zg³oszenie do prokuratury o próbie wy³udzenia?

Na przysz³o¶æ i dla innych. Sk³adamy zawiadomienie o sfa³szowaniu podpisu. Bierzemy z Komendy za¶wiadczenie o z³o¿eniu zawiadomienia. Wysy³amy jego kopiê do operatora z pro¶b± o wstrzymanie procedury do czasu zakoñczenia postêpowania. To zawsze dzia³a. Dzia³a, bo operator musi mieæ ¶wiadomo¶æ, ¿e w pos³uguje sie sfa³szowanym dokumentem i nie mo¿e udawaæ g³upa, ¿e nie wiedzia³.

Data: 2012-07-25 23:40:46
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 25.07.2012 22:45, Robert Tomasik pisze:
[...]
[...]

No, dziêki. Szkoda, ¿e ja taki m±dry miesi±c temu nie by³em. Cz³owiek uczy siê przez ca³e ¿ycie i m±drzeje z wiekiem. Szkoda, ¿e to wieko to mu na trumnê po³o¿±.

Data: 2012-07-25 23:52:43
Autor: ja
[...]
Uaktualnienie:
Wraz z wnioskiem o rezygnacji z zamówienia WLR posz³o do TP ksero opieczêtowanego przez prokuraturê naszego zawiadomienia o podejrzeniu pope³nienia przestêpstwa. Nie zadzia³a³o. To równie¿ tak na przysz³o¶æ.

Data: 2012-07-26 01:35:59
Autor: Robert Tomasik
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
U¿ytkownik "ja" <brak@brak.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:50106aab$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No wiêc:
Do TP SA pismo z wnioskiem o wznowienie us³ug,bo nikt ich nie wypowiada³. Do tego drugiego operatora wniosek o zaprzestanie przetwarzania danych osobowych albo opatrzenie ich (na podstawie art. 35 uoodo) adnotacj±, ze je zebrano bez zgody osoby.

Data: 2012-07-26 02:37:24
Autor: ja
W dniu 26.07.2012 01:35, Robert Tomasik pisze:
[...]

Dostanê odpowied¼, ¿e zamówienie zrealizowano zgodnie z wnioskiem WRL z³o¿onym przez nowego operatora. W³a¶ciwie to ju¿ dosta³em. Jak gdzie¶ ju¿ wcze¶niej wspomnia³em TP SA umywa rêce, ale bardzo chêtnie przyjmie nas z powrotem kiedy my ju¿ ten syf ogarniemy. Zgadujê, ¿e zechc± wtedy uszczê¶liwiæ nas swoj± now± ofert± na czas okre¶lony, a my mieli¶my do tej pory wycofan± ju¿ ze sprzeda¿y taryfê w umowie na czas nieokre¶lony. Najdalej za 2 miesi±ce chcieli¶my przej¶æ na FunPacka, ale w tej sytuacji sta³o siê to niemo¿liwe.

Do tego drugiego operatora wniosek o zaprzestanie
przetwarzania danych osobowych albo opatrzenie ich (na podstawie art. 35
uoodo) adnotacj±, ze je zebrano bez zgody osoby.
To ju¿ posz³o, czekamy na odpowied¼. Kiedy zg³osili¶my takie (oraz kilka innych) ¯¡DANIE do spó³ki pozyskuj±cej klientów (czyli winnej sfa³szowania) dla nowego operatora, dostali¶my obra¼liw± w takim wypadku odpowied¼, ¿e powinni¶my zg³osiæ siê do spó³ki, z któr± to PODPISALI¦MY UMOWÊ (dos³ownie!) i która ¶wiadczy us³ugê. To chyba g³ówny powód, ¿e zrobi³em siê do¶æ zaciek³y na obie te spó³ki. Przy okazji pytanie: czy wolno im tak wymieniaæ miêdzy sob± nasze dane osobowe, których to z reszt± nikomu z nich nie przekazali¶my?

Data: 2012-07-26 10:17:17
Autor: Marcin Kuczera
[...]

Na podstawie odpowiedniej umowy miêdzy spó³kami - tak.
To tak jak CallCenter mo¿e byæ obs³ugiwane przez firmê Y i mieæ dostêp do danych osobowych firmy X.
Ale musi byæ to zgodne z ustaw± o ochronie danych osobowych.

Marcin

Data: 2012-07-26 17:45:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 26 Jul 2012, ja wrote:

[...]

  I to by wskazywa³o na wersjê "my jeste¶my tylko ich pe³nomocnikiem od
podpisywania umów, my pañskich danych nie mamy i co nam pan zrobisz"...
(nie licz±c dokumentów ksiêgowych, "prowizja od podpisania umowy
z p. X.Y. zam Z. nr AA/bb ul.TTT", a to wolno trzymaæ z mocy prawa,
równie¿ w razie konieczno¶ci korekty.
  :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-26 19:40:45
Autor: Robert Tomasik
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
U¿ytkownik "ja" <brak@brak.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:50109144$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wyja¶nijcie, ze ¿adnego wniosku nie by³o, a nowy operator pos³uguje sie sfa³szowanym dokumentem.

Data: 2012-07-27 09:38:39
Autor: ja
W dniu 26.07.2012 19:40, Robert Tomasik pisze:

Wyja¶nijcie, ze ¿adnego wniosku nie by³o, a nowy operator pos³uguje sie
sfa³szowanym dokumentem.

To niestety g³owa i mur. Z którym¶ tam telefonem odkrywasz ¿e, nie ma sensu grzaæ s³uchawki uchem. W kolejce na poczcie nadaj±c trzeci polecony podobnie. Mo¿e jak bêdê mia³ kwit o wyniku postêpowania.

Data: 2012-07-27 09:42:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.07.2012 09:38, ja pisze:
[...]

W sumie tak siê zastanawiam, czy nie mo¿na by zwyczajnie zawiadomiæ o
pope³nieniu przez tego NO przestêpstwa w postaci u¿ywania podrobionego
dokumentu...

Niech siê potem oni przed prokuratorem t³umacz±, ¿e "nie wiedzieli" mimo
wielokrotnych zawiadomieñ.

Data: 2012-07-27 10:05:06
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 27.07.2012 09:42, Andrzej Lawa pisze:
[...]
[...]

To te¿ jaki¶ pomys³ dla mnie, za który Ci dziêkujê.

Data: 2012-07-26 10:19:14
Autor: Marcin Kuczera
ja wrote:
[...]

TP jedzie po procedurach (inaczej UKE robi im z dupy kosmodrom), a w procedurach nie ma czego¶ takiego. Niestety paragrafy nie przewiduj± takich wa³ków.
Mo¿esz natomiast wróciæ do TP zrywaj±c niepodpisan± umowê z NO.
Niestety do TP ju¿ na nowych zasadach.

Marcin

Data: 2012-07-26 10:47:40
Autor: ja
Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
W dniu 26.07.2012 10:19, Marcin Kuczera pisze:
[...]
[...]

Tego siê domy¶la³em.

Mo¿esz natomiast wróciæ do TP zrywaj±c niepodpisan± umowê z NO.
Niestety do TP ju¿ na nowych zasadach.
W³a¶nie, na nowych zasadach, czyli na czas okre¶lony. Brak mi wiedzy, jak zostanie to potraktowane, kiedy zechcê przej¶æ na FunPacka. Czy rozwi±zanie umowy bêdzie skutkiem migracji technicznej, czy te¿ zerwanie z naszej winy i kary umowne.

Sfa³szowany podpis na umowie telekomunikacyjnej