Sfrustrowany homo sovieticus.

Data: 2015-12-27 04:06:39
Autor: stevep
Sfrustrowany homo sovieticus.
# Bardzo nas razi, kiedy czytamy o olbrzymim poparciu, jakim cieszy się  Putin w Rosji. Putin skonfliktował się z całym niemal światem (poza Koreą  Północną), jego działania rujnują gospodarkę Rosji. Wiemy, że Putin Rosji  szkodzi, ale przyjmujemy, że Rosjanie go popierają, bo są głupimi kacapami.

Bardzo nas razi, śmieszy i trwoży, kiedy czytamy o olbrzymim poparciu,  jakim cieszy się Putin w Rosji. Putin skonfliktował się z całym niemal  światem (poza Koreą Północną), jego działania szkodzą gospodarce Rosji,  wartość rubla i aktywów najważniejszych firm spadają. Wiemy, że Putin  Rosji szkodzi, ale przyjmujemy, że Rosjanie go popierają, bo są głupimi  kacapami. Nie umieją cenić demokracji, wierzą, że cały świat knuje  przeciwko nim. A skoro tyle jest zagrożeń (bo na zewnątrz wrogowie, a w  kraju zdrajcy) – Rosjanie cenią mocną władzę.. Akceptują łamanie praw  obywatelskich wobec własnych obywateli, nieufność i arogancję wobec  obcych. Rubel coraz słabszy, nie starcza na wypłatę emerytur – to nie wina  Putina, ale amerykańskich imperialistów, europejskich wrogów, żydowskich  finansistów.
Głupie to, straszne i smutne, że naród daje się tak tumanić, ale co  zrobić. Przecież to kacapy...

Bardzo szkodliwe słowa prezesa Kaczyńskiego o najgorszym sorcie Polaków,  którzy skarżą się na Polską zagranicy byłyby śmieszne, gdyby nie były  straszne. Pomijam już oczywistą schizofrenię prezesa, który jakoś w poczet  najgorszego sortu Polaków nie zalicza prezydenta Dudy, który rok temu  omawiając wybory samorządowe (sfałszowane zdaniem PiS), grzmiał w  Brukseli: „Czy można mówić, że w naszym kraju jest demokracja?”. Szerzej o  brukselskiej batalii o polską demokrację europosła Dudy można przeczytać w  artykule „Europarlament zażenowany polskimi wyborami”, który ukazał się na  łamach Gazety Polskiej Codziennie 12 grudnia 2014 roku.
Skoro krytykuje go zachód, to znaczy że robi wiele dobrego dla nas!  Dokładnie tak samo myślą Rosjanie o Putinie.
Skoro krytykuje go zachód, to znaczy że robi wiele dobrego dla nas!  Dokładnie tak samo myślą Rosjanie o Putinie.•inernet

Nie chodzi mi, uchowaj Boże, by panu Dudzie przypisywać zdradę, a  przeciwnie - zachęcić do większej powściągliwości przy wskazywaniu  zdrajców. Po to przecież wstąpiliśmy do Unii Europejskiej, by wspólnie i  solidarnie bronić standardów demokratycznych. No właśnie, tylko czy  właśnie po to wstąpiliśmy do UE? Bo może tylko po to, żeby doić dotacje.  Brać kasę powtarzając gładkie frazesy, ale w duszy pamiętać świętą prawdę:  „Jak świat światem, Niemiec nie będzie Polakowi bratem”. Tych świętych  prawd jest zresztą więcej, w większości odnoszą się one właśnie do obcych:  Niemców, Rosjan, Żydów. Święte prawdy powtarzane są niczym katechizm  polskiego „patrioty”, którego świętym obowiązkiem jest szukanie zdrajców i  wrogów. O przyjaciołach wśród tych świętych prawd wiele nie ma. Aaa, nie!  Jest: „Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki!”

Nie próbuję porównać Jarosława Kaczyńskiego do Władimira Putina. Sądzę  jedynie, że obaj odwołują się do tych samych metod propagandowych wobec  własnego społeczeństwa. Obaj podsycają atmosferę zagrożenia, wskazują  wciąż na wrogów. Wszelkich zaś przeciwników pomawiają o sprzyjanie wrogom  zewnętrznym. A wiadomo, że ze zdrajcą nie warto gadać; nie trzeba, a nawet  nie należy go słuchać. Wobec zdrajcy trzeba ostro, nie przejmując się  jakimiś kruczkami prawnymi.

Nawet porównywanie metod Putina i Kaczyńskiego nie jest tak frustrujące,  jak konstatacja ich skuteczności. Odwołując się do naszego polskiego  patriotyzmu, odsłania jego ciemne, wstydliwe strony. Wydaje się, że  ciemnotę zawinioną biedą, zacofaniem i zaborami utrwaliła jeszcze  deprawacja komunistyczną propagandą. Nauki przedwojennego ksenofoba  księdza Trzeciaka, utrwalał Władysław Gomułka. Widać wyraźnie, jak wiele w  naszym społeczeństwie nieufności i wrogości wobec wszystkiego co obce,  tęsknoty za silną ręką, która przed wrogami ochroni, zadba o nas samych.  Ot, taki homo sovieticus, który nie przejmuje się zanadto ideałami  demokracji, chętnie poświęcając je w imię obrony przed obcymi. Homo  sovieticus pogrążony jest w kompleksach i poczuciu własnej słabości, więc  łaknie przekonania o mocarstwowości, jaką daje mu silne państwo, choćby  jego samego trzymało za mordę. Homo sovietucus jest sfrustrowany i  pozbawiony własnej inicjatywy, dlatego pożąda „sprawiedliwości  społecznej”, łaknie obietnicy, że ktoś wreszcie zabierze się za to  wszystko, zrobi ze wszystkim porządek: wrogom pogrozi pięścią, zdrajców  wsadzi do więzienia, złodziejom odbierze majątek. Homo sovieticus jest  przecież biedny z winy wrogów, zdrajców, złodziei. Żeby było lepiej, to  trzeba przede wszystkim szukać wrogów – nie przyjaciół. Tak wierzy homo  sovietucus w Rosji, i dlatego za swą biedę wini imperialny zachód. Tak  myśli homo sovieticus w Polsce, i dlatego przyjmując dziesiątaki miliardów  euro z Unii Europejskiej, wierzy że ta Unia tak naprawdę chce go okraść.  No i zniewolić, przed czym przestrzega prezes Kaczyński. No bo dlaczego  Unia pilnuje przestrzegania standardów demokratycznych? Żeby nas zniewolić!

Mieszkam na warszawskiej Saskiej Kępie, przy ul. Zwycięzców. Nazwa odnosi  się do zwycięskiej koalicji, która wygrała I Wojnę Światową, do nowego  europejskiego ładu określonego układem wersalskim. Dlatego na Saskiej  Kępie jest ulica Francuska, Brukselska, Wersalska, Paryska, Haska. Ulice  dedykowano zresztą wielu innym krajom. Jest zatem Łotewska, Estońska,  Meksykańska, Kubańska, Finlandzka. Polska nie była stowarzyszona z Unią  Europejską, bo ta wówczas nie istniała, a jednak nasi dziadkowie krwawo  odwojowawszy niepodległą Polskę, czuli się dumnymi uczestnikami  europejskiego porządku, uczestnikami światowego ładu. Bezpośrednio  zagrożeni wrogą Rosją bolszewicką, szukali sojuszników, przyjaciół.

Zdaję sobie sprawę, że historia dwudziestolecia międzywojennego jest  bardzo złożona: że politycy atakowali się bezpardonowo, często okładając  się w parlamencie pięściami; że przeciwników pomawiano o agenturę  rosyjską, sprzyjanie interesom niemieckim, masońskim, żydowskim; że  demokrację wreszcie pogwałcono wprowadzając dyktaturę sanacyjną; że  powtarzając hasła o mocarstwowej Polsce, przeciwników politycznych  zamykano w Berezie Kartuskiej.

Oburzonych porównaniami metod Kaczyńskiego i Putina chyba uspokoiłem nieco  odnajdując podobieństwa pomiędzy dążeniami Kaczyńskiego, a porządkami  wprowadzanymi przez piłsudczykowską sanację. Mnie oba podobieństwa bardzo  smucą. Oba wydają się realne i groźne. #
Ze strony:
http://skroc.pl/94ed3

--
  stevep
-- -- -

Data: 2015-12-26 20:32:42
Autor: jsen
Sfrustrowany homo sovieticus.
W dniu niedziela, 27 grudnia 2015 04:06:55 UTC+1 uytkownik stevep napisa:

Oburzonych porwnaniami metod Kaczyskiego i Putina chyba uspokoiem nieco  odnajdujc podobiestwa pomidzy deniami Kaczyskiego, a porzdkami  wprowadzanymi przez pisudczykowsk sanacj. Mnie oba podobiestwa bardzo  smuc. Oba wydaj si realne i grone. #
Ze strony:
http://skroc.pl/94ed3

--    stevep
-- -- -

nie wiem, co tam wzie ze strony podanej,
a co sam mwisz.
powiem moe tylko to:
PO to zwykli zdrajcy i sprzedawczyki.
i naprawd guzik mnie obchodzi, e maj takie czy inne pogldy.
wane, aby dbali przynajmniej o rwno w powiedzmy "dorabianiu si"
pomidzy polakami, a korporacyjnymi pijawkami.

Data: 2015-12-27 14:59:08
Autor: stevep
W dniu .12.2015 o 05:32 <jsen@op.pl> pisze:

[...]

Chyba tego, e idiota nie musz ci mwi bo sam to wiesz.
--
  stevep
-- -- -

Data: 2015-12-27 20:20:06
Autor: Mark Pejsdak
On Sun, 27 Dec 2015 14:59:08 +0100, stevep wrote:

W dniu .12.2015 o 05:32 <jsen@op.pl> pisze:

W dniu niedziela, 27 grudnia 2015 04:06:55 UTC+1 użytkownik stevep
napisał:

[...]

nie wiem, co tam wziąłeś ze strony podanej,
a co sam mówisz.
powiem może tylko to:
PO to zwykli zdrajcy i sprzedawczyki.
i naprawdę guzik mnie obchodzi, że mają takie czy inne poglądy. ważne,
aby dbali przynajmniej o równość w powiedzmy "dorabianiu się"
pomiędzy polakami, a korporacyjnymi pijawkami.

Chyba tego, żeś idiota nie muszę ci mówić bo sam to wiesz.

pokwiczysz tak przez nastepne kilka lat

Data: 2015-12-28 07:45:35
Autor: stevep
W dniu .12.2015 o 21:20 Mark Pejsdak <pejsdak@pejsdakowo.com> pisze:

[...]

[...]

[...]

[...]