Sharan odgłosy zawieszenia przód

Data: 2017-06-12 11:45:35
Autor: quent
Sharan odgłosy zawieszenia przód
Sharan 2001 (już nowa buda).
Opiszę skrótowo.

Poległo już 2 mechaników. Może na grupie ktoś coś podpowie.
Zaczęło się od tego, że na jakimś wyboju strzelił mi prawy amor - wylał się z niego olej.
No to pojechałem na wymianę obu z przodu.
Wstawiono na KYB-y. Niestety po wymianie pojawiły się dziwne stuki i luzy, które czuć było szczególnie podczas wolnej jazdy (5kmph) po nierównościach, podjazdach pod krawężniki itp.
Wróciłem do warsztatu, który zwyczajnie mnie olał twierdząc, że to stuka coś innego.

W warsztacie nr 2 podniesiono auto i okazało się, że chwytając koło można poruszać nim w każdej płaszczyźnie.  Tzn ja nie miałem tyle siły ale mechanik przy mnie to robił i stwierdził, że tak nie może być i na pewno zostało coś źle poskładane.

Po "naprawie" okazało się, że poskładano w odwortnej kolejności nakrętki na górze kolumny. Wyższą dano tam gdzie poduszka z łożyskiem a niższą od góry co powodowało luzy bo łożytsko opierało się na tej za wysokiej nakrędce. Wymieniono przy okazji łożyska i poduszki na nowe (sachs).

Auto jeżdzi lepiej, nie czuję luzów jak wcześniej ale zostały stuki, które słychać mocno podczas wolnej jazdy (5kmph) nawet po równej drodze asfaltowej.

Warsztat nr 2 w drugim podejściu wymienił tależyki spręzyny (oryginał) i sprężyny (KYB)
http://www.auto-truck3.pl/img/p/3868-4888-thickbox.jpg

Efekt - bez zmian zostały stuki (częste, ale nie-metaliczne), które słychać wyraźnie podczas wolnej jazdy (5kmph) nawet po równej drodze asfaltowej. Jednak tym razem lewa strona ucichła choć nie do końca.
Mechanik rozkłada ręce.

Po każdej naprawie odwiedzam diagnostę, który diagnozuje, że coś jest nie tak w kolmunach mcpersona.

Dziś auto poszło do warsztatu nr 3. Właściciel robił jazdę próbną i stwierdza, że lata przód i to gdzieś na górze, czyli jakby potwierdza słowa diagnosty.
Czekam aż coś stwierdzą, choć wiara we mnie gaśnie.

Ki ch.. wodę mąci? Jak sądzicie?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-06-12 09:51:12
Autor: Przemyslaw P.
Sharan odgłosy zawieszenia przód
Nie wiem, jak jest w VW, ale u mnie w Omedze poduszki mają określone położenie, mimo że da się je poskładać w dowolnej pozycji. Jeżeli nie są założone zgodnie ze sztuką, powodują stukanie

Data: 2017-06-12 14:24:19
Autor: miumiu
Sharan odgłosy zawieszenia przód
mnie gaśnie.

Ki ch.. wodę mąci? Jak sądzicie?

Moze poduszki amorow? Lozysko amorow? Moze za slabo dokręcone te poduszki?

Sharan odgłosy zawieszenia przód