Sharm el-Sheikh - pytania laika

Data: 2010-03-16 17:55:13
Autor: FaziR
Sharm el-Sheikh - pytania laika
Cześć
Niebawem wybieram się w to miejsce dlatego mam parę pytań :
1. Którą z operujących baz nurkowych polecacie i dlaczego ? - może te pytanie są monotonne śledzę w miarę grupę ale oferta cały czas się rozwija i myślę, że warto zapytać może są nowe osoby godne polecenia - przykładowe ceny ?
2. Intryguje mnie sprawa rezerwacji z PL widzę , że jest taniej pytanie dlaczego jakie koszty dochodzą na miejscu różnica sięga 20EUR ? Rezerwacja ta wiąże się również z faktem , że na dzień dzisiejszy nie wiem kiedy dokłądnie będę chciał skorzystać z "nura" - może np w zarezerwowanym dniu będzie cos atrakcyjniejszego typu klątwa faraona ;p
3. Zastanawia mnie również fakt , że ceny są podane w EUR a nie w USD - z reguły większość osób zabiera własnie USD - być może poźniejszy przelicznik jest korzystniejszy dla ... no własnie ;-) nie klienta
4. W ofertach nie jest napisane czy transfer do np. portu zapewnia baza ?
5. Rożne rafy może jedne są ciekawsze inne mniej ?
6. Jak na miejscu kształtują się ceny sprzętu ? Chodzi o ew podstawowe abc - czy to jest dostępne w jakichs sklepach - czy są korzystniejsze ceny ?

Pozdrawiam

Dzięki za info

FaziR

Data: 2010-03-16 13:38:09
Autor: kadrom
Sharm el-Sheikh - pytania laika
Co prawda też uważam sie za laika, ale miałem okazje korzystać m.in.. z
usług polskiej bazy Nautica:

Ad.1
Korzystałem ostatni raz w 2008 z Nautica. Polecam jak najbardziej.
Sympatyczni ludzie, porządna łódka, przyjazna atmosfera. Ceny do
sprawdzenia na ich stronie.
Ad. 2
Na temat przyczyn różnicy w cenie sie nie wypowiadam, bo nie wiem.
Jeżeli chodzi o wykorzystanie zapłacoego pakietu w konkretne dni to
nie ma problemu. Możesz to sobie ustalic indywidualnie. Jeden dzień
nurków, drugi dzień sobie odpuszczasz, nurkujesz na trzeci dzień, itd..
Codziennie na łodzi lub po nurkowaniu ustalana jest lista na dzień
kolejny.
Ad. 3
Znowu ekonomia wię się nie wypowiadam. Każde szanujące się centrum ma
swoją stronę. Możesz porównac ceny, poszukac opinii. Wszystko jest w
necie. Wybór należy do Ciebie. Pamietaj tylko, że nie zawsze najtaniej
znaczy najlepiej...
Ad. 4
Chyba każde porządne centrum zapewnia transport. W każdym razie te z
których ja korzystałem.
Ad. 5
Fakt. Jedne rafy są ciekawsze od innych. Poczytaj opisy w necie. Z
reguły masz niewielki wpływ gdzie płyniecie, chyba że grupa jest
zgodna co do tego i cel jest ustalany wspólnie.
Ad. 6
W Sharm są sklepy ze sprzetem, ale nie jestem w stanie porównać cen bo
specjalnie się tym nie interesowałem. Myślę jednak że lepiej kupić
sprzet w Polsce, w porządnym sklepie gdzie fachowcy doradzą Ci co i
jak.

No to tyle od laika do laika.
Pozdrawiam i miłego nurkowania.
Marcin

Data: 2010-03-16 18:06:29
Autor: QJ
Sharm el-Sheikh - pytania laika
Niebawem wybieram się w to miejsce dlatego mam parę pytań :

pisz na priva do Janka Dudzińskiego, naszego rezydenta w Szarm i wybranego przez grem. międzynarodowe najlepszym instruktorem wogóle

Qba

Data: 2010-03-19 17:18:46
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

cześć Mnie zastanawia fakt skąd masz takie informacje że klieńci najczęściej zabierają dolary a nie euro i druga rzecz skąd wiesz że tracisz jeżeli zapłacisz w euro a nie w dolarach

Ja mam inne obserwacje , klieńci w większości przywożą EURO , jak potrzebuje dolary to muszę iść do banku i wymieniać Euro na DOLARY

druga sprawa to że kursy walut w Egipcie są rynkowe i steruje nimi giełda ( dwa razy w ciągu dnia zminia sie kurs waluty oprócz piątku i soboty - dni wolne ) tak jak w Polsce i ze świerzego przeliczenia

aby kupić 1000 funtów egipskich za sprzedane dolary potrzebujesz kupić dolarów za 536zł Aby kupić 1000 funtów egipskich za sprzedane Euro musisz kupić Euro za 540zł albo inaczej

za 100zł polskich dostaniesz dolarów które sprzedaż i uzyskasz z tej sprzedaży 186,3396 funta egipskiego

za 100zł polskich dostaniesz Euro które sprzedaż i uzyskasz z tej sprzedaży  185,1558 funta egipskiego ok , jest różnica na 100zł polskich w wysokości 1,1837 funta egipskiego a jak kupisz waluty za 1000zł polskich to różnica wyniesie 11,837 funta egipskiego tak więc na 1000zł polskich z różnicy kursów dolar - Euro jesteś w stanie kupić ??????   no właśnie dwie butelki wody niegazowanej 1,5l w supermarkecie bo w hotelu nie dostaniesz nawet jednej o butelce piwa w Sharmie zapomnij , chyba że dołożysz drugie tyle !!!!!!!!!!!

i dla Twojej ciekawości jak masz chęć i czas
http://www.nbe.com.eg/en/ExchangeRate.aspx
oraz jakakolwiek strona banku w Polsce.

Jak masz zacięcie cinkciarskie to masz pole do popisu !!!!!

A tak prywatnie to podpowiem Ci że mniej stracisz  jak weźmiesz ze sobą karte bankomatową lub kredytową i wypłacisz gotówkę z bankomatu niż na kupnie waluty w Polsce i jej wymianie w Sharmie, prowizja banku jest mniejsza niż koszt zakupu i wymiany walut.

Pozdrawiam z Egiptu Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania - Dahab / Egipt

Data: 2010-03-19 13:55:59
Autor: kadrom
Sharm el-Sheikh - pytania laika
Doskonałe CBDU, czyli Co Było Do Udowodnienia.
Ponieważ zdarza mi się pisywac na forum egipskim gazeta.pl pozwolę
sobie w razie potrzeby zamieścić link do Twojego posta w odpowiedzi na
odwieczne pytanie: Co lepiej zabrać: euro czy dolary ? itd. itp.
Mam nadzieję, że nie masz nic naprzeciw ?

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2010-03-20 14:11:02
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Oczywiście jak najbardziej możesz podlinkować  , podobnie jest z pytaniem o wizę (płatną) szczególnie osób które ląduja w Tabie i jadą z lotniska na objazdówke do Izraela - Czy kupować wizę egipską???

Albo:  Jadę do Petry lub jadę do Jerozolimy a nie mam wizy egipskiej czy to będzie duży problem na granicy ???

Tak naprawdę nie wiem czy biura podróży lub ageńci nie informuja o przepisach , chociażby tych najprostrzych , a może sa to klieńci którzy rezerwują przez internet "żeby  było taniej" Pozdrawiam

Adam

Data: 2010-03-20 21:09:53
Autor: FaziR
Sharm el-Sheikh - pytania laika
Mnie zastanawia fakt skąd masz takie informacje że klieńci najczęściej
zabierają dolary a nie euro
Hej
Informacje mam od znajomych, którzy przemieszczali się w tamtym kierunku
Mówili, że lepiej brać dolary (kilka osób). W Egipcie chyba bardziej dominujące były dolary ? i o nich też piszą w przewodnikach .

Odnośnie rezerwacji nurkowania to jeszcze jedna ciekawa rzecz ostatnio zwróciła mą uwagę
Znajomy w ub roku był i korzystał z PL bazy w Hurghadzie  - nie wiem dokładnie jaką nazwę miała (do sprawdzenia) ale pomagierzy to egipcjanie
Efekt był taki że dostał takiego gościa lokalnego jako asekurację, a ten nie sprawdził zawartości butli - po 5 min problemy z oddychaniem i szybkie wynurzenie.
Dlatego chcę zasięgnąć opinii nie tylko zawodoców ale też i amatorów bo tacy też przeglądają grupę ;-)

Odnośnie wiz, jeżeli ktoś miałby ochotę z "tambylców' ;-) chciał opisać co i jak chetnie zasięgnę tej wiedzy przy okazji tego tematu .
Wiem, że na Półwysep Synaj jest mała wiza SYNAJ ONLY jest za free, ale jak ktoś chce jechać do Jerozolimy potrzebuje wizy za 15 USD (?) wykupionej na lotnisku
Nie wiem jak to ma się poźniej po ew przekroczeniu granicy z Izraelem wygasa ta wiza ? Za Izraelską się płaci ? (chyba nie )
Słyszałem opinie, że po wbiciu Izraelskiej są problemy z paszportem w krajach arabskich - mit czy fakt ?

Pozdrawiam

FaziR

Data: 2010-03-20 22:15:53
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

W Egipcie dominuje wydawanie pieniedzy w jakiejkolwiek formie chyba poza Rublami. Wszystkie wymienialne waluty są akceptowane ale i tak najkorzystniejsze sa ichniejsze funty , po prostu zawzze wydadzą ci reszte i maja je możliwość rozmienić , osobiście przyjmuje wszystkie waluty jakie można wymienić w NBE ( Narodowy Bank Egipski) właćznie z Polskimi Złotymi.
Nwet Japończycy przyjeżdzają z Jenami a nie z dolarami. No niestety u nas jeszcze nie ma unijnej waluty wiec masz wybór.

Podstawowa rzecz zapomnij o wszystkim co dowiedziałeś się z przewodnika i od znajomych którzy raz i to pewnie dawno byli w Egipcie . Niedawno kupiłem najnowszą edycję polskiego Pascala po pewnym rejonie bliskowschodnim , autorzy chyba sami nie wiedzą co napisali lub nikt nie czytał tego przed wydaniem , w jednym miejscu opisuja pewne fakty aby za parę stron zanegowac te fakty i tak w kilkunastu miejscach , a treść skłania do wyciągnięcia wniosku że opracowany przewodnik jest na podstawie jakiegoś starego i nieaktualnego wydania lub autorzy nie byli w miejscach które opisują.
Mieszkam tu siedem lat i obserwuje trędy a przede wszystkim mam kontakt z rzeczywistością na codzień i niestety z turystami którzy czytają przewodniki i to nie pierwszej świeżości.

[...]

U kogo były te trudności z oddychaniem , u tubylca czy u Twojego kolegi ???
Ale to nieistotne , i tak za ten incydent odpowiada Twój znajomy ponieważ jego psim obowiązkiem było zrobienie Budycheck (sprawdzenie partnerskie) z partnerem a w tym przypadku z tubylcem , i tylko on odpowiada za to że nie sprawdził zapasu czynnika oddechowego a czy to był jego czy partnera zapas to nie istotne , ma obowiązek upewnić się w parze przed wejściem do wody ile kto ma np. powietrza.

[...]

I własnie przed chwilą sugerowałem taki przypadek. Słuchaj , przyjeżdzasz na Synaj gdzie nie jest wymagana płatna wiza za 15 $ i możes sobie na jej podstawie podróżować od Sharmu do Taby i na Św. Katarzyne więć powiedz mi proszę co ma wiza płatna do wyjazdu z Synaju poza Egipt ?????
Przeciez jak tylko przekroczysz granice egipską i dostaniesz stempelek na wyjazd to ona traci ważność , tak jak skasowany jednorazowy bilet w autobusie, czyli kupiłeś wizę za 15$ i pojechałeś przez teren nieobjety obowiązkiem wizowym do następnego przejścia gdzie ta wiza straciła ważność !!!!!!!!!!!!

Czy widzisz sens kupowania tej wizy jadąc do Jerozolimy ?????

Nie wiem jak to ma się poźniej po ew przekroczeniu granicy z Izraelem wygasa ta wiza ? Za Izraelską się płaci ? (chyba nie )

Nie za wizę izraelską sie nie płaci, ale się nie ciesz , w Izraelu płaci się za wyjazd z niego i to jest jakieś 15 dolarów , oczywiście biuro podróży które sprzeda Ci wycieczkę do Jerozolimy ma ta opłatę już uwzględnioną w cenie.

Słyszałem opinie, że po wbiciu Izraelskiej są problemy z paszportem w krajach arabskich - mit czy fakt ?

I dobrze słyszałeś: zapomnij z tym paszportem o wjeździe do Syrii, Libanu , Libii , Arabi Saudyjskiej i innych krajów Półwyspu Arabskiego i Zatoki Perskiej.

Ale nawet jak nie będziesz miał wizy izraelskiej to będziesz miał stempel z drogowego przejścia granicznego w Tabie (Egipt ) a to samo za siebie mówi że jak opóściłeś Egipt tym przejściem to nie zostałeś na ziemi niczyjej tylko wjechałeś do Izraela .

Ale się nie przejmuj , sądze że 120 zł nie jest aż takim wydatkiem, żebyś wrazie potrzeby musiał sobie odpóścić wyjazd do któregoś z tych krajów. Poprostu wymieniasz paszport i cheja do przodu!!!!!

Pozdrawiam

FaziR

Ja też pozdrawiam

Data: 2010-03-22 10:20:45
Autor:
CTP VENTURI venturi@o2.pl <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania - Dahab / Egipt

Witam.
W takim wypadku Adamie proszę o dokładne "łopatologiczne" wyjaśnienie, kiedy kupić wizę, a kiedy nie. Również wybieram sie do SSH, będzie to mój pierwszy wyjazd i nie wiem, czy kupić na lotnisku wizę, czy nie. W planach mamy Kair, Jerozolimę i nurkowanie. Nie wiem jeszcze, czy damy radę finansowo z Petrą, ale to się zobaczy na miejscu.
Liczę na zrozumienie mnie laika i dokładne wytłumaczenie.
pozdrawiam Maciej

Data: 2010-03-23 16:50:36
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Witam Wizę płatną za 15 dolarów potrzebują wszystkie osoby które udają sie Kairu lub gdziekolwiek które po wylądowaniu w Sharm planują udać się w kierunku północnym w stronę Suezu i przekroczyć Kanał Sueski, potrzebują jej również osoby które chcą nurkować na wraku HMS Thiestlegorm oraz w Parku Narodowym Ras Mohhammad, potrzebują jej również osoby które planują pozostać na Synaju powyżej dwóch tygodni (można tu ewentualnie powołać się na pewne udogodnienie i nie kupować wizy ale należy opóścić Egipt najpóźniej w 30tym dniu pobytu).

W Twoim wypadku rozsądnie będzie kupić wizę za 15$ i pojechać najpierw do Kairu na wycieczkę, następnie jeżeli planujesz Ras Mohammad lub wrak to ponurać a w ostatnij kolejności pojechać do Jerozolimy ponieważ jak przekroczysz granicę to wiza jaest jednorazowa i traci ważność, wracając do Egiptu z Jerozolimy musiałbyś kupować wizę ponownie lub prosić o jej odnowienie co kosztuje tyle samo. Ta samam procedura dla wyjazdu do Petry. Wiza to jak jednorazowy bilet na autobus , wsiadasz , kasujesz , wysiadasz i możesz bilet wyrzucić . To tyle w tym temacie Jak coś więcej to zapraszam na venturi@o2.pl lub skype: venturictp

Pozdrawiam

Data: 2010-03-23 22:23:43
Autor: bolechowiec
> [...]

Pozdrawiam

Adam Klimek instruktor płetwonurkowania Dahab Egipt

Noooooooo... nareszcie! Dzięki Adamie, bo już słyszałem, że nie muszę kupować wizy, po co wydawać kasę itp. Teraz wiem czego się trzymać.
A i jeszcze jedno, czy dziecko, ktore podczas wyjazdu bedzie miało cztery lata (lecimy 17.05 a 4lata konczy 24.05) tez musi miec wize?
pozdrawiam
Maciej

Data: 2010-03-24 15:33:15
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Witam Wszystkie osoby muszą mieć wizę, w każdym paszporcie musi być wklejona i ostemplowana wiza

pozdrawiam

Adam

Data: 2010-03-24 16:26:50
Autor: bolechowiec
> [...]
> Maciej

Witam Wszystkie osoby muszą mieć wizę, w każdym paszporcie musi być wklejona i ostemplowana wiza

OK.
Dziękuję za informacje
pzdr Maciej

--