Data: 2012-05-06 12:56:09 | |
Autor: Big Jack | |
Shell FuelSave? | |
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie zużycia?
-- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- |
|
Data: 2012-05-06 12:16:21 | |
Autor: G Nowak | |
Shell FuelSave? | |
On 06/05/2012 11:56, Big Jack wrote:
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może Spotkalem sie z opiniami paru znajomych, jakoby na paliwie Shell mieli przejezdzac wiecej mil, anizeli na Tesco czy innym. Niektorzy z nich mieli diesle, niektorzy benzyniaki. Znam tez goscia, ktoremu BP placilo stypendium, kiedy robil przydatne im badania podczas prac nad swoim doktoratem. Mial on jakas swoista teorie, dla ktorej tankowal tylko na Shellu. Niestety moj TDI nie wydaje sie byc bardziej zadowolony z Vpower, czy jakiegokolwiek innego wynalazku. Moze czerwone paliwo daje mu troche wiecej wiguru ;) -- Pozdr G |
|
Data: 2012-05-06 17:38:39 | |
Autor: gregor | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 13:16, G Nowak pisze:
Niestety moj TDI nie wydaje sie byc bardziej zadowolony z Vpower, czy Czerwone paliwo przeznaczone jest dla ciuchci na ropę :) gregor |
|
Data: 2012-05-06 16:00:51 | |
Autor: Lewis | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że cały ten fuel save to jedynie marketing. Natomiast 100oktanowy racing faktycznie daje mniejsze zużycie paliwa i większą moc ale niestety jest nieopłacalnie droższy od pozostałych. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-05-06 19:25:46 | |
Autor: szufla | |
Shell FuelSave? | |
Natomiast 100oktanowy racing faktycznie daje mniejsze zużycie paliwa i większą moc Z jakiego powodu ? sz. |
|
Data: 2012-05-06 19:47:00 | |
Autor: Lewis | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 19:25, szufla pisze:
Natomiast 100oktanowy racing faktycznie daje mniejsze zużycie paliwa i Z takiego że silnik i soft w ECU jest zrobiony tak aby wykorzystywać paliwo z większą ilością oktanów. A zużycie mniejsze dlatego że jest więcej energii z tej samej ilości paliwa, której jak nie trzeba to nie wykorzystujesz i możesz dawkować mniej paliwa. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-05-06 20:08:41 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 19:47, Lewis pisze:
W dniu 2012-05-06 19:25, szufla pisze:Raczej nie. http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf Przeczytaj ;) Dodatkowo: http://autokult.pl/2011/06/02/liczba-oktanowa-a-moc-silnika Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-05-06 20:11:25 | |
Autor: szufla | |
Shell FuelSave? | |
Z takiego że silnik i soft w ECU jest zrobiony tak aby wykorzystywaćRaczej nie. Przepraszam was chlopaki, to byla podpucha. Tylko sie nie pokluccie za bardzo :) sz. |
|
Data: 2012-05-06 20:23:42 | |
Autor: Lewis | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 20:11, szufla pisze:
Z takiego że silnik i soft w ECU jest zrobiony tak aby wykorzystywaćRaczej nie. Nie mam zamiaru z nikim się kłócić, wyniki z hamowni i parametry pracy silnika wystarczająco mnie upewniają. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-05-06 21:34:03 | |
Autor: anacron | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 20:08, Cezary Daniluk pisze:
Raczej nie. A to jednak nie wina silnika była, jak pisałem wcześniej na 98 109KM silnik na hamowni wyszedł na 103. Mam wiec pytanie, są samochody, które w instrukcji maja napisane, aby lać im 98? |
|
Data: 2012-05-06 20:48:36 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
Shell FuelSave? | |
anacron <anacron@anacron.pl> napisaĹ(a)
[...] Mam wiec pytanie, sÄ samochody, ktĂłre Evo -- Tomek KaĹka |
|
Data: 2012-05-06 22:02:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Shell FuelSave? | |
On Sun, 06 May 2012 21:34:03 +0200, anacron wrote:
W dniu 2012-05-06 20:08, Cezary Daniluk pisze: Moja Vectra ma napisane żeby lać 98 - można też lać 95, ale wtedy ECU przełącza się na bardziej przeciwstukowe mapy opóźnienia zapłonu i silnik nie uzyskuje pełnej mocy co potwierdziła hamownia (11KM różnicy). Ale w drugą stronę to nie działa - lanie paliwa o wyższej niż zalecana liczbie oktanowej nic nie daje. |
|
Data: 2012-05-07 05:16:56 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Shell FuelSave? | |
Tomasz Pyra wrote:
On Sun, 06 May 2012 21:34:03 +0200, anacron wrote: a gdzie jest czujnik liczby oktanowej? |
|
Data: 2012-05-07 06:09:56 | |
Autor: MarcinJM | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-07 05:16, Marek Dyjor pisze:
a gdzie jest czujnik liczby oktanowej? Tam, gdzie kazdy czujnik spalania stukowego. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 |
|
Data: 2012-05-06 23:09:51 | |
Autor: Lewis | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 21:34, anacron pisze:
W dniu 2012-05-06 20:08, Cezary Daniluk pisze: Saab 900, 9-3I, 9-3II, 9-5 z silnikami B204R, B205R, B207R. A jak mocniejsza mapa to i 98+ -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-05-06 23:11:13 | |
Autor: Lewis | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 23:09, Lewis pisze:
W dniu 2012-05-06 21:34, anacron pisze:A no i zapomniałem o serii B234R i B235R ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-05-07 10:01:58 | |
Autor: Chris | |
Shell FuelSave? | |
anacron nabazgrał(a):
W dniu 2012-05-06 20:08, Cezary Daniluk pisze: Mazda 6 MPS -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-05-07 06:51:41 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 19:47, Lewis pisze:
A zużycie mniejsze dlatego że jest więcej energii z tej samej ilości paliwa To nie jest prawda, liczba oktanowa to nie wartość energetyczna. P. |
|
Data: 2012-05-07 07:16:50 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Shell FuelSave? | |
Pan Piskorz wrote:
W dniu 2012-05-06 19:47, Lewis pisze: ale wielu tak myśli :) |
|
Data: 2012-05-07 09:46:49 | |
Autor: Lewis | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-07 07:16, Marek Dyjor pisze:
Pan Piskorz wrote: Dobra źle napisałem, więcej mocy generuje silnik, ze względu na optymalną wartość oktanową paliwa dla obecnej konfiguracji. A moc ma bezpośredni wpływ na powstającą energię. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-05-06 16:12:30 | |
Autor: neoniusz | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 06.05.2012 12:56, Big Jack pisze:
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może Obiecuja 1 litr mniejsze spalanie przy 50 litrach zatankowanych. Raczej trudne do zaobserwowania. Skoro obiecuja tak malo, to pewnie realnie bedzie w okolicach bledu statystycznego. |
|
Data: 2012-05-08 11:30:57 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Shell FuelSave? | |
Sun, 06 May 2012 16:12:30 +0200, w <jo60sd$1fc$3@node2.news.atman.pl>, neoniusz
<neon@joemonster.org> napisał(-a): W dniu 06.05.2012 12:56, Big Jack pisze: Nie macie co się spierać czy zauważalnie, czy niezauważalnie. Brytyjski magazyn konsumenta (WatchDog) przetestował to paliwo. Różnica w stosunku do standardowego wynosi 0,0%. |
|
Data: 2012-05-06 18:17:43 | |
Autor: Czeslawek | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i możeZużycie to może i jest mniejsze, ale niezauważalnie. Za to będąc kiedyś u znanego chipownika diesli dowiedziałem się, że "ulepszany" olej napędowy powoduje wzrost temperatury spalin, a więc zwiększa prawdopodobieństwo uszkodzenia turbosprężarki. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-05-06 20:06:42 | |
Autor: JohnyK | |
Shell FuelSave? | |
Big Jack wrote:
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i możeNie odczułem żadnej różnicy. Ani w momencie obrotowym, ani vmax ani w wielkosci spalania (ON). -- JK |
|
Data: 2012-05-06 20:59:08 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może Tankowałem toto (95) kilkakrotnie w Czechach już dawniej. Nie ma żadnej różnicy w porównaniu z jakąkolwiek benzyną z innej stacji. S. |
|
Data: 2012-05-06 21:29:26 | |
Autor: anacron | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może Nie wiem dokładnie o jakim paliwie mówisz, ale mój kuzyn tankował jakiś VPower i jedyne co zaobserwował to wyższą temperaturę na wskaźniku. Ponoć na zwykłym zawsze miał jak w mordę 90, a na Vpower ponoć miał wskazówek powyżej lekko. Z mojego doświadczenia, mogę Ci powiedzieć, że swoje auto zalałem 98 jak na hamownie jechałem pierwszy raz i o zonk, zamiast 109KM, było tylko 103. Tydzień później na zwykłym hamowania pokazała 108, ale to pewnie zależy od silnika, ten po prostu nie trawił 98. |
|
Data: 2012-05-07 10:34:36 | |
Autor: Arek | |
Shell FuelSave? | |
W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może Ja ostatnio tym zalałem, nie ze względu na oszczędności po prostu tak wypadło. Zwykle spalanie mam ok. 7l, czasem więcej czasem mniej wiadomo zależnie od stylu jazdy, 6,8 to min jaki udało mi się uzyskać na polskim paliwie. A tego spaliło mi 6,4 i jest to mój rekord spalania na polskim paliwie i polskich drogach. A. |