Shell ssie

Data: 2015-01-16 14:17:46
Autor: Maciek
Shell ssie
Witam

No i zdaje się, że mamy koniec rebrandingu Neste->Shell. Przez jakiś
czas działały popłuczyny po automatycznych stacjach Neste w barwach
Shella, ale obecnie nawet te resztki nieczynne/przerabiane na stacje z
interfejsem białkowym. I znów będę musiał łazić do jakiejś budy, stać w
kolejce i wysłuchiwać "punkty pan zbiera? a może parówkę? a może loda, a
może darmowe dropsy za 3,99? a może płyn do spryskiwaczy? a może
fakturę? o! jesteśmy wielkim koncernem, ale nie mamy centralnej bazy,
podyktuje pan?". K*!

Czy ja się jeszcze doczekam stacji na której zapłacę kartą w
dystrybutorze, a zbiorcza faktura przyjdzie pocztą na koniec miesiąca???

Maciek

Data: 2015-01-16 07:12:00
Autor: Jimiasty
Shell ssie
W dniu piątek, 16 stycznia 2015 14:17:56 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

Czy ja się jeszcze doczekam stacji na której zapłacę kartą w
dystrybutorze, a zbiorcza faktura przyjdzie pocztą na koniec miesiąca???

Z tego co pamietam to na Neste to nie dzialalo do konca dobrze, najpierw sie
stalo w kolejce, nastepnie placilo jakas deklarowana kwote a potem sie wlewalo,
 reszta kiedys tam jakos wracala na konto. Z faktura to nawet nie wiem jak to sie robilo, bo wymagalo to przeczytania jakiejs instrukcji i pewnie jakiejs rejestracji gdziestam - za duzo roboty :)  Ja tam wole zaplacic tyle ile ma byc w okienku np na takim Statolej 123 i od razu odebrac fakture. Nie proponuja hot
dogow, punktow ani "lepszej" benzyny 98.

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2015-01-16 19:57:04
Autor: Maciek
Shell ssie
W dniu 2015-01-16 o 16:12, Jimiasty pisze:
Z tego co pamietam to na Neste to nie dzialalo do konca dobrze, najpierw sie
stalo w kolejce, nastepnie placilo jakas deklarowana kwote a potem sie wlewalo,
 reszta kiedys tam jakos wracala na konto.
Tak mogło się zdarzyć tylko w przypadku, gdy załadowałeś w automat za
dużo kasy. Znacznie wygodniej było płacić kartą - deklarowałeś kwotę, a
zdejmowało z konta tyle ile zatankowałeś.

Z faktura to nawet nie wiem jak to
sie robilo, bo wymagalo to przeczytania jakiejs instrukcji i pewnie jakiejs rejestracji gdziestam - za duzo roboty :)
No tak. Znacznie lepiej podawać za każdym razem dane w okienku.

 Ja tam wole zaplacic tyle ile ma byc w okienku np na takim Statolej 123 i od razu odebrac fakture. Nie proponuja hot
dogow, punktow ani "lepszej" benzyny 98.
Co kto lubi. Ja np. nie lubię księgować 10 faktur, gdy mogę jedną zbiorczą.

Maciek

Data: 2015-01-16 20:07:02
Autor: J.F.
Shell ssie
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Z tym ze wedle opisu nalezalo sie dwa razy pofatygowac z karta do automatu - przed i po.
Podejrzewam ze bez drugiego tez by w koncu samo zdjelo ... choc w przypadku jakis prepaidowych kart ... no, jestem ciekaw :-)

Z faktura to nawet nie wiem jak to
sie robilo, bo wymagalo to przeczytania jakiejs instrukcji i pewnie jakiejs
rejestracji gdziestam - za duzo roboty :)
No tak. Znacznie lepiej podawać za każdym razem dane w okienku.

Podajesz nip, i stalemu klientowi drukuja bez opoznienia :-)

[...]

Ale to jakas karta "flota" jest dla Ciebie.
P.S. Czy przepisy nie wymagaja faktury do 7 dni po wydaniu towaru ?

Tak czy inaczej, we Wroclawiu:
-po jednej stacji Neste nie ma juz sladu - miala pecha stac obok stacji Shell.
-jedna sie teraz nazywa eMila
-jest jeszcze jedna, ktora firmuje Statoil, i chyba taka byla od poczatku - kolo marketu Simply przy Hubskiej.

J.

Data: 2015-01-16 19:44:46
Autor: masti
Shell ssie
J.F. wrote:

[...]

do tego obok którego stoisz? cały metr czy dwa?

Podejrzewam ze bez drugiego tez by w koncu samo zdjelo ... choc w przypadku jakis prepaidowych kart ... no, jestem ciekaw :-)

faktury na Neste nie brałem ale nie było potrzeby wkładania karty drugi
raz.

[...]

teraz już nie. Do 15 następnego miesiąca. Ale faktury zbiorcze zawsze
się dawało wystawiać.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-16 21:29:08
Autor: Tomasz Pyra
Shell ssie
Dnia Fri, 16 Jan 2015 20:07:02 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Zawsze zdejmuje tyle ile trzeba.
Deklarowana kwota jest blokowana na karcie, a po transakcji pobierana jest
kwota faktycznie zatankowanego paliwa.

Drugie podejście potrzebne jest tylko jak chce się dostać paragon.

-jedna sie teraz nazywa eMila

No u mnie Neste zmieniło się też w eMilę, jest jakies 300m od Shella.
Jedna z najtańszych stacji w kraju :)

Data: 2015-01-16 21:59:05
Autor: re
Shell ssie

Użytkownik "Tomasz Pyra"

Zawsze zdejmuje tyle ile trzeba.
Deklarowana kwota jest blokowana na karcie, a po transakcji pobierana jest
kwota faktycznie zatankowanego paliwa.
-- -
Jeśli jest blokowana to do realizacji następującej znacznie później

Data: 2015-01-16 23:35:34
Autor: jerzu
Shell ssie
On Fri, 16 Jan 2015 21:59:05 +0100, "re" <re@re.invalid> wrote:

Jeśli jest blokowana to do realizacji następującej znacznie później

Ile? Jeden dzień, dwa?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2015-01-17 17:03:18
Autor: Jarek
Shell ssie

Deklarowana kwota jest blokowana na karcie, a po transakcji pobierana jest
kwota faktycznie zatankowanego paliwa.
-- -
Jeśli jest blokowana to do realizacji następującej znacznie później

Rzeczywiście problem, góra kilkadziesiąt złotych....

Data: 2015-01-17 17:37:24
Autor: J.F.
Shell ssie
Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:03:18 +0100, Jarek napisał(a):
[...]

No, patrze na wskaznik, na oko ze 30 l wejdzie, ale moze 40, ile to
bedzie po 5.37 ... liczyc mi sie nie chce, wiec wbijam 300 .. a
wchodzi za 170 ...

J,

Data: 2015-01-18 11:27:01
Autor: Artur Miller
Shell ssie
W dniu 2015-01-17 o 17:37, J.F. pisze:
[...]

i następnego dnia roboczego masz transakcję zaksięgowaną i blokadę z reszty zdjętą. nie wiem skąd wziął się pomysł, że rozliczają przy następnym tankowaniu. bzdet kompletny. blokada środków a księgowanie transakcji to dwie osobne wiadomości do banku z centrum kart...

@

Data: 2015-01-18 14:36:34
Autor: J.F.
Shell ssie
Dnia Sun, 18 Jan 2015 11:27:01 +0100, Artur Miller napisał(a):
[...]

Po cos kaza te karte poraz drugi wsadzic. Dziwne to, bo dobrze piszesz - wszyscy inni zdejmuja te blokade
automatycznie po 1-2 dniach.
Zeby wydrukowac paragon, ktory i tak maja obowiazek drukowac ?

Ale potem pomyslalem o prepaidach ... czy tam aby na pewno jest tak
samo ?

J.

Data: 2015-01-18 21:38:54
Autor: jerzu
Shell ssie
On Sun, 18 Jan 2015 14:36:34 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Po cos kaza te karte poraz drugi wsadzic.

Nikt nie każe. Drugi raz wkładasz tylko, gdy chcesz paragon.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2015-01-18 02:42:19
Autor: re
Shell ssie

Użytkownik "Jarek"

[...]

No zależy ile przeszacowałeś. Mogło w ogóle nie udać się zatankować to będziesz czekał na zdjęcie z 2 tygodnie.

Data: 2015-01-17 14:46:02
Autor: J.F.
Shell ssie
Dnia Fri, 16 Jan 2015 21:29:08 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Pewnie tak, ale

1) kupuje karte prepaid
2) wplacam na nia 200zl,
3) podjezdzam na Neste i deklaruje 200
4) tankuje za 150

6) odjezdzam
7) wsiadam do tramwaju
8) kupuje bilet w automacie
9) automat ponoc robi autoryzacje off-line.

Sprzeda mi bilet czy nie sprzeda ? Czy cos by zmienilo, gdybym w pkt 5 wsadzil karte i pobral paragon ?

Zaraz ... a Neste nie ma obowiazku wydrukowac paragonu fiskalnego do
kazdej transakcji ?

-jedna sie teraz nazywa eMila
No u mnie Neste zmieniło się też w eMilę, jest jakies 300m od Shella.
Jedna z najtańszych stacji w kraju :)

No, we Wrocku mamy takie male zaglebie stacjowe przy ulicy Armii
Krajowej. Ceny tam bardzo niskie. eMila jest od tego jakis kilometr,
moze poltora ... i juz nie zawsze jest najtansza :-)

J.

Data: 2015-01-17 14:27:34
Autor: masti
Shell ssie
J.F. wrote:

[...]

jeżeli robi offline to sprzeda

Czy cos by zmienilo, gdybym w pkt 5 wsadzil karte i pobral paragon ?

nic bo automat i tak nigdnie nie sprawdza

Zaraz ... a Neste nie ma obowiazku wydrukowac paragonu fiskalnego do
kazdej transakcji ?

ma, a ty możesz go nie wziąć.
Choc ostatnio coś było o sprzedawcy do którego się przywaliła kontrola
skarbowa bo klient nie wziął paragonu. Tak jakby sprzedawca miał
możliwość wciśnięcia mu go na siłę

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-17 17:34:27
Autor: J.F.
Shell ssie
Dnia Sat, 17 Jan 2015 14:27:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

Mocno watpie. Toz moglbym tych biletow milion kupic, i kto by za to
zaplacil ? Na razie wiem ze:
-na karty prepaid sprzedaje,
-po wyczerpaniu konta przestaje sprzedawac,
-rozni ludzie narzekali, ze im karte ukradli, zastrzegli, a na
wyciagach nadal byly platnosci za bilety.

Moze akurat byla lacznosc, moze prepaidy zawsze autoryzuje on-line,
.... ale IMO bylby sens, zeby gdzies na karcie zapisac pozostala kwote.

Zaklocarke GMS chetnie pozycze :-)

Czy cos by zmienilo, gdybym w pkt 5 wsadzil karte i pobral paragon ?
nic bo automat i tak nigdnie nie sprawdza

No chyba ze ta kwota jednak jest zapisana, i ja koryguje ...

Zaraz ... a Neste nie ma obowiazku wydrukowac paragonu fiskalnego do
kazdej transakcji ?
ma, a ty możesz go nie wziąć.

To kiedy drukuje, jak nie podejde z karta ?
Fakt - widywalem tam stare paragony.

J.

Data: 2015-01-17 23:25:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Shell ssie
On Sat, 17 Jan 2015, J.F. wrote:

Dnia Sat, 17 Jan 2015 14:27:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):
jeżeli robi offline to sprzeda

Mocno watpie. Toz moglbym tych biletow milion kupic, i kto by za to
zaplacil ?

  Albo Ty, albo "nikt".
  W tym drugim przypadku miałbyś do wyboru odsiedzenie w więzieniu
lub ukrywanie się przed "wymiarem".
  Oszustwo jak każde (bo miliona SZTUK nie da się obronić,
że to przez "nieuwagę", jedną sztukę za milion może łatwiej).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-17 23:43:01
Autor: masti
Shell ssie

J.F. wrote:
[...]

no właśnie.

Moze akurat byla lacznosc, moze prepaidy zawsze autoryzuje on-line,
... ale IMO bylby sens, zeby gdzies na karcie zapisac pozostala kwote.

bezsens. System offline autoryzuje do pewnej kwoty, tak jak teraz karty
NFC do 50zł. Powyżej żąda PINu. Pamiętam, że kiedyś byłotak, ze do 50zł
wszystkie karty, które miałem, były offline, a powyżej się łączył. Wię
teoretycznie mogłeś z bankomatu wyjąć więcej niż miałeś. ale wtedy
miałeś debet na koncie, który bywał bolesny. Opieranie się na zapisie na
karcie to dodatkowa rzecz na kótrej bank może polec bo ktoś kartę
zhackował i dopisał sobie stan konta.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-18 15:33:32
Autor: J.F.
Shell ssie
Dnia Sat, 17 Jan 2015 23:43:01 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

Ale to karta prepaid, wiec kogo zaboli ? Przeciez nie moga sobie pozwolic, zeby takich kart  nie sprawdzac.

Opieranie się na zapisie na
karcie to dodatkowa rzecz na kótrej bank może polec bo ktoś kartę
zhackował i dopisał sobie stan konta.

Na niesprawdzaniu tez polegnie i to masowo i blyskawicznie :-)

Nie ma tam autoryzacji off-line ?

J.

Data: 2015-01-18 18:25:29
Autor: masti
Shell ssie

J.F. wrote:
[...]

kwestoa oceny ryzyka. Poza tym to nie stacja ryzykuje tylko operator
kartowy.
[...]

co to znaczy według Ciebie autoryzacja off-line?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-18 21:41:30
Autor: J.F.
Shell ssie
Dnia Sun, 18 Jan 2015 18:25:29 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

Ocena ryzyka jest taka, ze jak ktos to odkryje, to zaraz sie rozniesie
i wszyscy beda kupowac za darmo.
[...]

Taka, ze terminal nie sprawdza z bankiem/visa/posrednikiem czy dana
karta jest wazna i czy ma srodki na koncie.

Byc moze na prepaidach jest wylaczona.

J.

Data: 2015-01-18 21:00:18
Autor: masti
Shell ssie

J.F. wrote:
[...]

to się wyłączy. Banki naprawdę mają dobry przegląd tego co robią klienci

może

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-17 22:50:24
Autor: m
Shell ssie
W dniu 16.01.2015 16:12, Jimiasty pisze:
> [...]

  reszta kiedys tam jakos wracala na konto. Z faktura to nawet nie wiem jak to sie robilo, bo wymagalo to przeczytania jakiejs instrukcji i pewnie jakiejs

Fakt że było to upierdliwe trochę, ale jak się już wyrobiło tą ich kartę to już było wygodne. I te faktury zbiorcze na koniec.

p. m.

Data: 2015-01-16 21:44:06
Autor: re
Shell ssie

Użytkownik "Maciek"

[...]

Na Shellu :-) Tylko kaucję zapłać to i kredytowo będziesz miał

Data: 2015-01-17 00:09:56
Autor: Maciek
Shell ssie
W dniu 2015-01-16 o 21:44, re pisze:
Na Shellu :-) Tylko kaucję zapłać to i kredytowo będziesz miał
I nie będę musiał łazić do baraku po parówkę??? :-)

Maciek

Data: 2015-01-16 23:15:22
Autor: P.B.
Shell ssie
Dnia Fri, 16 Jan 2015 14:17:46 +0100, Maciek napisał(a):

Czy ja się jeszcze doczekam stacji na której zapłacę kartą w
dystrybutorze, a zbiorcza faktura przyjdzie pocztą na koniec miesiąca???

Ja się doczekałem! eMila! Szkoda, że mało stacji mają, ale akurat w Gdyni i
okolicach jest ich tyle, że zawsze mam którąś po drodze.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-01-17 00:08:52
Autor: Maciek
Shell ssie
W dniu 2015-01-16 o 23:15, P.B. pisze:
Ja się doczekałem! eMila! Szkoda, że mało stacji mają, ale akurat w Gdyni i
okolicach jest ich tyle, że zawsze mam którąś po drodze.
O! Szkoda tylko, że w moim zaścianku nie występują :-/
No i w marketingu są boscy: "nasze stacje znajdują się na terenie całej
Polski", a powyżej na stronie mapka, gdzie południowy i północny wschód
to jakaś czarna dziura, a reszta "całej Polski" to parę stacji na krzyż ;-)

Maciek

Data: 2015-01-17 10:22:23
Autor: MarcinJM
Shell ssie
W dniu 2015-01-17 00:08, Maciek pisze:
[...]

No i mają racje: innej Polski jak "cała" nie ma. ;)
Nawet mając jedna stacje można stwierdzić, że mamy stacje na teranie całej Polski. :D

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

Data: 2015-01-17 13:17:56
Autor: Liwiusz
Shell ssie
W dniu 2015-01-17 o 10:22, MarcinJM pisze:
No i mają racje: innej Polski jak "cała" nie ma. ;)

Jest - np. część Polski, północna część Polski itp.

Nawet mając jedna stacje można stwierdzić, że mamy stacje na teranie
całej Polski. :D

Nie moĹźna.

--
Liwiusz

Data: 2015-01-17 16:42:10
Autor: Slavekk
Shell ssie
W dniu 2015-01-17 o 13:17, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-01-17 o 10:22, MarcinJM pisze:
No i mają racje: innej Polski jak "cała" nie ma. ;)

Jest - np. część Polski, północna część Polski itp.

W której to części maja swoje stacje - Trójmiasto, Słupsk, Szczecin

Nawet mając jedna stacje można stwierdzić, że mamy stacje na teranie
całej Polski. :D

Nie moĹźna.

Ale oni maja teĹź:
- na zachodzie - Szczecin, Ĺťary
- na południu - Wrocław, Śląsk
- na wschodzie - Lublin
- w centrum - Łódź, Warszawa, Radom, Toruń
No, w całej Polsce normalnie ...;)

Sławek

Data: 2015-01-17 18:12:12
Autor: P.B.
Shell ssie
Dnia Sat, 17 Jan 2015 16:42:10 +0100, Slavekk napisał(a):

Ale oni maja też:
- na zachodzie - Szczecin, Żary
- na południu - Wrocław, Śląsk
- na wschodzie - Lublin
- w centrum - Łódź, Warszawa, Radom, Toruń
No, w całej Polsce normalnie ...;)

Sochaczew, zapomniałeś o Sochaczewie :) Ja mieszkam w Gdyni - w najbliższej okolicy mam 4 eMile i szwagierkę w
Sochaczewie. Normalnie jakby na moje zamówienie te stacje budowali :) Ale
przyznaję rację, że jak ktoś po całej Polsce jeździ i mieszka w miejscu, z
którego do najbliższej eMili jest 100 kilometrów, to wiele u nich sobie nie
zatankuje. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-01-18 21:41:17
Autor: jerzu
Shell ssie
On Sat, 17 Jan 2015 16:42:10 +0100, Slavekk <slavekk@gazeta.pl> wrote:

- w centrum - Łódź, Warszawa, Radom, Toruń

W Warszawie nie ma ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2015-01-17 23:30:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Shell ssie
On Sat, 17 Jan 2015, MarcinJM wrote:

Nawet mając jedna stacje można stwierdzić,
że mamy stacje na teranie całej Polski. :D

  Tylko po zmianie ustawy o języku polskim (albo organu oceniającego,
który zgodzi się na zniesienie różnicy między "stację" a "stacje").
  Żeby nie było, historia zna takie przypadki :>
(hint: "ordynacyj, historyj" -> niejednoznaczne "ordynacji, historii")

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-18 19:02:21
Autor: Cavallino
Shell ssie

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m9b322$8m1$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Emila.
Ale wysyłają emailem.

Data: 2015-01-19 13:24:55
Autor: Maciek
Shell ssie
W dniu 2015-01-18 o 19:02, Cavallino pisze:
Emila.
Ale wysyłają emailem.
Niestety do mojego miasteczka nie dotarli, a do Sochaczewa nie chce mi
się jeździć na tankowanie ;-)

Maciek

Shell ssie