Shimano HT II

Data: 2017-11-13 16:07:52
Autor: PeJot
Shimano HT II
Czołem. Sądząc po braku utyskiwań na trwałość HT, czyżby w temacie był postęp ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-11-13 08:13:12
Autor: Rowerex
Shimano HT II
W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 16:07:55 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Czołem. Sądząc po braku utyskiwań na trwałość HT, czyżby w temacie był postęp ?

Nie postęp, tylko stabilizacja i brak alternatywy - stabilizacja na tyle długa, by stare pokolenie znające inne rozwiązania przyzwyczaiło się, a nowe pokolenie nie znające starszych rozwiązań wierzyło, że "tak ma być" lub że "tak było zawsze"...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-11-14 00:26:39
Autor: Prot Ogenes
Shimano HT II
On 2017-11-13 17:13, Rowerex wrote:
[...]

11.08.2015 roku pisałem że od 3,5 roku mam HTII. Posumujcie sobie ile to razem wyjdzie bezawaryjnej pracy do dzisiaj. W tym czasie tylko raz zrobiłem konserwację. Zdjąłęm korbę, przeczyściłem co się dało i nasmarowałem. Nadal więc polecam.

pozdr
Prot

Data: 2017-11-13 19:20:13
Autor: grzegorz.zbrozek
Shimano HT II
[...]

Ja też polecam, ale ja nie wiem co mam. Mam od 20 lat w górskim sztywniaku, traktowalem karcherem, nic nie smarowalem. Przy zmianie lancucha (jak zakrecisz bez) to już niezle chrupie i halasuje, zatem niedlugo wymiana. Wtedy po wyjęciu bede wiedział co mam i chetnie sie poradze co mam kupic, aby znowu miec.

Data: 2017-11-14 09:30:00
Autor: ń
Shimano HT II
Dobry Octalink nie jest gorszy, tyle że trudniej dobrać elementy (wkład suportu, korby) do ramy (długości/odległości).

-- -- -
Nadal więc polecam.

Data: 2017-11-14 07:14:10
Autor: Ignac
Shimano HT II
W dniu wtorek, 14 listopada 2017 00:26:47 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał:

11.08.2015 roku pisałem że od 3,5 roku mam HTII. Posumujcie sobie ile to razem wyjdzie bezawaryjnej pracy do dzisiaj.

Co to za kryterium,lata?
Lepiej podaj ile km ma przejechane!

Data: 2017-11-15 00:42:30
Autor: Prot Ogenes
Shimano HT II
On 2017-11-14 16:14, Ignac wrote:
[...]

Tego niestety nie jestem ci w stanie podać, ponieważ nie prowadzę takich statystyk. Licznik zgubiłem całkiem niedawno przy 25 tyś ale nie jestem w stanie określić ile z nich przejechane było na HTII.

Zważ jednak na fakt, że te kilka lat, które się uzbierało daje tak czy inaczej kilka sezonów ze zmiennymi warunkami pogodowym. Jeździłem po śniegu i błocie, w suszy i deszczu, po nizinach w Polsce i wielokilometrowe podjazdy w Alpach.

Dla mnie trwałośc potwierdzona w ten sposob wystarczy.

pozdr
Prot

Data: 2017-11-15 09:44:55
Autor: ń
Shimano HT II
Moje paroletnie HT II (jazda miejska całoroczna) pracuje wyraźnie głośniej niż równolatek Octalink.
Być może to kwestia pyłu (piach itp.) dostającego się pomiędzy rurę suportu (ramę), a zewnętrzną obudowę łożyska HT (zaostrzoną zapałką czyścić roweru nie będę).

-- -- -
Dla mnie trwałośc potwierdzona w ten sposob wystarczy.

Data: 2017-11-17 19:17:19
Autor: PeJot
Shimano HT II
W dniu 2017-11-13 o 17:13, Rowerex pisze:
[...]

Czy to znaczy że dziś nadal łożyska HT II wymienia się co sezon ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-11-22 14:20:55
Autor: Dominik Mirowski
Shimano HT II
> Nie postęp, tylko stabilizacja i brak alternatywy
Czy to znaczy że dziś nadal łożyska HT II wymienia się co sezon ?

Zależy co masz za suport - ja mam kilka do wglądu w swoich rowerach i w rodzinie. Wszystkie były zakładane na splanowane mufy - więc nie dostawały obciążeń kątowych.

Oryginalne Shimano XTR / XT - rok 2 lata jeżdżenia i mycia łożyska do wymiany.
105 - po 3-4 latach się kreci ale trochę się zjeżdżają i wypadało by wymienić.
Accent Pro / Neco (jeden h) - jeśli nie zasmarujesz porządnie po roku łożysko od strony napędu pójdzie w H jak w oryginale. Sam właśnie w jednym wymieniłem łożyska na EZO i zasmarowałem - zobaczymy za rok.

Acros Ceramic - podwójna uszczelka wargowa od zewnętrznej i super duper smar w środku - co roku zdejmuje redukcję, czyszczę uszczelkę wargową daję nowy smar na wierzch, składam i jeżdżę dalej. Tak już z 10 lat będzie - tyko kosztował ok 100 ojro.

pozdrawiam
Dominik --
Dominik Mirowski
dominik(at)light-test.info
http://www.light-test.info

Data: 2017-11-23 17:10:50
Autor: PeJot
Shimano HT II
W dniu 2017-11-22 o 23:20, Dominik Mirowski pisze:
[...]

MZ splanowanie mufy nie gwarantuje osadzenia łożysk w jednej osi. Tu dochodzą luzy na gwintach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-11-23 20:10:08
Autor: PeJot
Shimano HT II
W dniu 2017-11-23 o 17:10, PeJot pisze:
[...]

I jeszcze niechlujstwo technologiczne producentów ram przy gwintowaniu mufy. Gwinty z prawej i lewej strony *powinny* leżeć w jednej osi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-11-23 21:19:26
Autor: MadMan
Shimano HT II
Dnia Thu, 23 Nov 2017 20:10:08 +0100, PeJot napisał(a):

I jeszcze niechlujstwo technologiczne producentów ram przy gwintowaniu mufy. Gwinty z prawej i lewej strony *powinny* leżeć w jednej osi.

IMO bez splanowania mufy przed gwintowaniem niewykonalne. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2017-11-24 09:01:42
Autor: cytawa
Shimano HT II
MadMan pisze:

I jeszcze niechlujstwo technologiczne producentów ram przy gwintowaniu
mufy. Gwinty z prawej i lewej strony *powinny* leżeć w jednej osi.

IMO bez splanowania mufy przed gwintowaniem niewykonalne.

A to dlaczego? Gwintownik do suportu zapewnia osiowosc nawet na mocno niesplanowanej mufie.

Jan Cytawa

Data: 2017-11-24 18:00:20
Autor: PeJot
Shimano HT II
W dniu 2017-11-24 o 09:01, cytawa pisze:
MadMan pisze:

[...]

Osiowość z czym ? Mnie się rozchodzi o taką technologię wykonywania gwintów z prawej i lewej strony aby leżały w jednej osi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-11-27 16:13:38
Autor: PeJot
Shimano HT II
W dniu 2017-11-27 o 08:23, cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

Tak wlasnie jest. Wkladasz w mufe gruba os na ktorej sa 2 gwintowniki i krecisz oba w jedna strone (BESA). Musi byc dobrze.

Nie musi. Wystarczy że narzędzie będzie zużyte i rozkalibrowane, a stąd gwint luźny.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-11-14 12:08:44
Autor: solar
Shimano HT II
W dniu 13.11.2017 o 16:07, PeJot pisze:
Czołem. Sądząc po braku utyskiwań na trwałość HT, czyżby w temacie był
postęp ?

Korba jak korba, ale suport lepiej np. Accent BB-EX Pro
Ma ogólnodostępne, znormalizowane łożyska.
Tu opis:
https://www.endurorider.pl/accent-bb-ex-pro/
Ja swoją korbę tłukę po górach i mieście od kilku lat. Najpierw jako 3x9, teraz jako 2x10 i wymieniam zębatki, gdy już wymagają wymiany. :)
https://photos.google.com/photo/AF1QipPhITK93skoe-fYypqStcMP0M3oRue3LdB8FQpZ

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Wieko trumny od strony użytkownika nie jest ozdobne."

Data: 2017-11-14 16:53:15
Autor: piotrus
Shimano HT II
W dniu 2017-11-13 o 16:07, PeJot pisze:
Czołem. Sądząc po braku utyskiwań na trwałość HT, czyżby w temacie był postęp ?

Użytkuję supporty Campy Power Torque - łożyska sypią się średnio po kilku tysiącach kilometrów. Brak sensownego uszczelnienia to wielka porażka tego rozwiązania. Za to poczciwy support Tiagry trzyma się mimo ponad 10 tysięcy na liczniku i kilku zim w mieście przejechanych. Dobrej jakości "kwadraty" też są nie do zajechania (oczywiście te z uszczelnieniami).

P.S.

Shimano HT II