Shimano Tx-35 VS Tz-50

Data: 2014-05-16 12:26:00
Autor: TheGhost
Shimano Tx-35 VS Tz-50
Witam!

Problem jest następujący. Jest sobie przerzutka TX-35, która właściwie w obecnej sytuacji nadaje się już tylko do utylizacji. Kupiłem więc jako zamiennik TZ-50. Jest jednak pewien problem. Hak TX-35 jest troszeczkę dłuższy od Tz-50, w efekcie czego łańcuch jest luźny (a przerzutka wydaje się być nieprawidłowo zamontowana, co widać na załączonym obrazku). W związku z powyższym mam następujące pytanie. Jest jakaś redukcja (ogólnodostępna, najlepiej za przyszłowiowe kilka złotych), aby móc tą Tz-kę normalnie zamontować? Pytanie numer 2: jak jest w kwestii kompatybilności (próbowałem kuknąć do instrukcji serwisowej, znalazłem coś takiego - http://fish.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Tourney/SL-RS41-RS31/SI-RS41E-POL_v1_m56577569830688001.pdf , natomiast nie ma tam nic w tabeli kompatybilności nt. TZ-ki)? . Pyt nr 3: jak względnie niewielkim kosztem ten problem rozwiązać, aby to miało ręce i nogi? Wolnobieg nakręcany (7 biegów)

Foto: http://tiny.pl/q29dh

Pozdrawiam, M.

P.S. jak dorwać resztę tego rodzaju instrukcji serwisowych? Bylem na głównej stronie SHIMANO, ale nie dość, że nie ma tam nawet języka polskiego, to co dopiero takich instrukcji -- -

Data: 2014-05-16 16:19:23
Autor: Ignac
Shimano Tx-35 VS Tz-50
W dniu piątek, 16 maja 2014 12:26:00 UTC+2 użytkownik TheGhost napisał:

jak wzgl�dnie niewielkim kosztem ten problem rozwi�za�, aby to mia�o >r�ce i nogi?

Zacznij od wymierzenia dwóch mocnych kopniaków,temu,kto do takiego
stanu ten napęd doprowadził,a potem:
-pomaluj przy pomocy pędzelka olejem:łańcuch,wolnobieg,przerzutkę  przednią i tylną,żeby ruchome elementy odzyskały swoją ruchomość.
-ustaw łańcuch na najmniej zębatce z tyłu i najmniejszej tarczy z
 przodu i poluzuj nieco śrubę mocującą przerzutkę do haka i obróć
 w prawo(do tyłu)jej ramię(to czarne),aby wózek przerzutki naciągnął  łańcuch do takiego położenia:
 http://www.parktool.com/uploads/images/blog/repair_help/chain54.jpg
 Napęd nie był jeżdżony prawie wcale,więc może starą do się reanimować.  Mogą być jakieś niewielkie różnice wygięciu haków,lub ramion przerzutek
 (musisz je porównać)i ewentualnie indwidualnie dobrać wygięcie haka,
 umożliwiające przerzutce obsługę wolnobiegu.Jak będziesz regulował  wychylenia wózka,to odłącz linkę.
 Reszta regulacji to już standard,i nie zapomnij o kopach.

Data: 2014-05-17 03:12:55
Autor: TheGhost
Shimano Tx-35 VS Tz-50

"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:51c442d4-8e51-4cfc-96a3-573ab150311bgooglegroups.com...
[...]

Dwa razy "wziął prysznic" w WD-40 (wolnobieg i łańcuch), przy czym:
- przerzutka jest pęknięta i rzeczywiście nadaje się już właściwie tylko i wyłącznie do utylizacji
- wolnobieg ma zjechaną szóstkę (wg manetki) i łańcuch przeskakuje, a więc w sumie też kwalifikuje się do wymiany, a więc ten punkt odpada. Nową przerzutkę mam (j.w.), wuelotryb też.

http://www.parktool.com/uploads/images/blog/repair_help/chain54.jpg

To muszę sprawdzić. Do tej pory próbowałem metodą, że na najwyższej tarczy + najmniejszej koronce na wolnobiegu kółeczka przerzutki są w jednej linii (pionowej). Sprawdzę to :-)

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-05-16 22:06:50
Autor: ToMasz
Shimano Tx-35 VS Tz-50
nie wiem czy zrozumiałem problem, ale czy nie wystarczy skrócić łańcuch?
ToMasz

Data: 2014-05-17 03:30:27
Autor: TheGhost
Shimano Tx-35 VS Tz-50
nie wiem czy zrozumiałem problem, ale czy nie wystarczy skrócić łańcuch?

I tak i nie. Skróciłem łańcuch o trzy oczka. Natomiast po regulacji (patrz: opowiedź dwa posty niżej) jest pewien problem z regulacją przerzutki. Kuknąłem na tablicę kompatybilności i z tego, co tam wyczytałem TZ-50 jest do wolnobiegów 6 biegowych. W sumie zachowanie przerzutki zdaje sie to potwierdzać. Regulując (regulacja śrubą baryłkową tylnej przerzutki, przy układzie na średniej tarczy z przodu) z największej koronki z tyłu nie chce zejść na niższą, zaś z najmniejszej z tyłu nie można wrzucić na większą. Regulacja zakresem więc raczej odpada. Próbowałem regulować naciąg łańcucha (śrubą z tyłu - ta dokręcana do ramy, ale w sumie też bez efektu). Spróbuję metody kolegi Ignaca.

Pozdrawiam, M.

P.S. mam wrażenie, że ta TZ-ka sprawdziłaby się, ale nie na manetkach z indexem (ciekawe, czy ktoś wogóle pamięta co to jest :-) -- -

Shimano Tx-35 VS Tz-50