Shimano Tx-35 VS Tz-50

Data: 2014-05-16 22:06:50
Autor: ToMasz
Shimano Tx-35 VS Tz-50
nie wiem czy zrozumiałem problem, ale czy nie wystarczy skrócić łańcuch?
ToMasz

Data: 2014-05-17 03:30:27
Autor: TheGhost
Shimano Tx-35 VS Tz-50
nie wiem czy zrozumiałem problem, ale czy nie wystarczy skrócić łańcuch?

I tak i nie. Skróciłem łańcuch o trzy oczka. Natomiast po regulacji (patrz: opowiedź dwa posty niżej) jest pewien problem z regulacją przerzutki. Kuknąłem na tablicę kompatybilności i z tego, co tam wyczytałem TZ-50 jest do wolnobiegów 6 biegowych. W sumie zachowanie przerzutki zdaje sie to potwierdzać. Regulując (regulacja śrubą baryłkową tylnej przerzutki, przy układzie na średniej tarczy z przodu) z największej koronki z tyłu nie chce zejść na niższą, zaś z najmniejszej z tyłu nie można wrzucić na większą. Regulacja zakresem więc raczej odpada. Próbowałem regulować naciąg łańcucha (śrubą z tyłu - ta dokręcana do ramy, ale w sumie też bez efektu). Spróbuję metody kolegi Ignaca.

Pozdrawiam, M.

P.S. mam wrażenie, że ta TZ-ka sprawdziłaby się, ale nie na manetkach z indexem (ciekawe, czy ktoś wogóle pamięta co to jest :-) -- -

Shimano Tx-35 VS Tz-50