Shimano hamulec rolkowy.

Data: 2015-04-13 10:26:42
Autor: Andrzej W.
Shimano hamulec rolkowy.
Cześć,

Zastanawiałem się, nad wstawieniem piasty z dynamem i hamulcem rolkowym (inter m coś tam), ale..
Ostatnio ujeżdżam rowery miejskie w Wawie i nie udało mi się jeszcze trafić na taki z działający hamulcem.
Cisnę, klamka się wygina, a rower może zaczyna zwalniać, ale trudno zauważyć.
Te hamulce po prostu tak mają, czy to kwestia kultury użytkowania i serwisowania miejskich rowerów?

--
AWa.

Data: 2015-04-13 02:11:00
Autor: rmikke
Shimano hamulec rolkowy.
W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 10:26:26 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:
[...]

A co mają miejskie rowery do hamulców rolkowych?
Te rowery mają z przodu zwykłe szczękowe (v-brake, OIDP), z tyłu kontrę...

Hamulce rolkowe hamują dość słabo, to fakt. Mi pasuje, bo mam je w zimowym rowerze, gdzie wcale mi nie zależy na gwałtownym
zblokowaniu koła. Poza tym, podobno mają taki myk, że jak się
zagrzeją, to przestają hamować i z tego powodu w paru krajach
są zabronione. Ale na płaskie miasto są w sam raz, bo mają
przy tym wszystkim jedną zaletę - są absolutnie pogodoodporne.

Data: 2015-04-13 14:48:38
Autor: Andrzej W.
Shimano hamulec rolkowy.
W dniu 2015-04-13 o 11:11, rmikke pisze:
A co mają miejskie rowery do hamulców rolkowych?
Te rowery mają z przodu zwykłe szczękowe (v-brake, OIDP),
z tyłu kontrę...

W mojej wiosce wszystkie, których używałem miły hamulce rolkowe zintegrowane z piastą z dynamem Shimano.

--
AWa.

Data: 2015-04-13 06:18:25
Autor: rmikke
Shimano hamulec rolkowy.
W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 14:48:24 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:
> [...]
> z tyłu kontrę...

W mojej wiosce wszystkie, których używałem miły hamulce rolkowe zintegrowane z piastą z dynamem Shimano.

A... Bo pisałes coś o Warszawie...

Data: 2015-04-13 15:34:46
Autor: Andrzej W.
Shimano hamulec rolkowy.
W dniu 2015-04-13 o 15:18, rmikke pisze:
A... Bo pisałes coś o Warszawie...

Tak mieszkam w Warszawie i jak na razie spotkałem same rowery veturilo z hamulcem rolkowym. Ale używam tego tylko w jednej dzielnicy.

Przez "zintegrowane" hamulce, rozumiem piastę z dynamem i hamulcem rolkowym, np. IB-DR70.

--
AWa.

Data: 2015-04-14 02:11:12
Autor: rmikke
Shimano hamulec rolkowy.
W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 15:35:04 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:
> [...]

Przez "zintegrowane" hamulce, rozumiem piastę z dynamem i hamulcem rolkowym, np. IB-DR70.

Aż się wybrałem obejrzeć te rowery.

Ty masz rację, to wygląda na hamulec rolkowy zintegrowany z piastą.

Mogę Cię pocieszyć, że te, co nie chcą hamować, to chyba cecha
miejsckich rowerów, moje jeżdżą już cztery zimy i hamują bez problemu.
Może i niezbyt gwałtownie, ale do miejskiej jazdy znakomicie
wystarczają. A już do zimowej, to wręcz nie ma lepszych.

Data: 2015-04-13 06:22:24
Autor: rmikke
Shimano hamulec rolkowy.
> [...]
> z tyłu kontrę...

W mojej wiosce wszystkie, których używałem miły hamulce rolkowe zintegrowane z piastą z dynamem Shimano.

Zaraz, jak to zintegrowane?

U mnie to wygląda tak, że owszem, jest specjalna wersja dynamopiasty
pod hamulec rolkowy, ale to nie jest jeden kawałek. Hamulec jest osobno.
Wiem na pewno, bo co ja się nakombinowałem, żeby taką piastę kupić...

Jest jakaś wersja zintegrowana? W sensie, że hamulec jest wbudowany
w piastę?

Shimano hamulec rolkowy.