Data: 2009-07-27 06:12:29 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Shimmy a łożysko główki ramy w VTX | |
On Jul 25, 7:43 am, "ZBYSZEK" <zbigg...@poczta.onet.pl> wrote:
kazałem dokręcic łozysko glówki ramy ostatnio w moim vtx-cie i wszytko To moze jeszcze 2 slowa o samej charkaterystyce dzialania lozysk sterowych: na dole i na gorze glowki ramy sa dwa lozyska, zeby kierownica obracala sie plynnie. Kulkowe lozysko najczesciej bedzie mialo kulki osobno i bieznie (wewn. i zewn.) osobno. Po skreceniu za mocno ruch ten nie bedzie plynny, ale jesli bieznie nie sa jeszcze uszkodzone opor bedzie taki sam w calej amplitudzie ruchow kierownicy. Nie bedzie to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost. |
|
Data: 2009-07-27 15:22:28 | |
Autor: Kuczu | |
Shimmy a łożysko główki ramy w VTX | |
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
Nie bedzie to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost. Bzdura. Zbyt mocne skrecenie lozysk skutkuje bujaniem calego motocykla. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-27 15:42:01 | |
Autor: Ireneusz Dyła | |
Shimmy a łożysko główki ramy w VTX | |
Użytkownik "Kuczu" napisał:
O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi o bujaniu całego motocykla. Pozdrawiam Irek i ktm-y |
|
Data: 2009-07-27 19:42:43 | |
Autor: Kuczu | |
Shimmy a łożysko główki ramy w VTX | |
Ireneusz Dyła pisze:
O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi I uwazasz ze zbyt mocne skrecenie lozysk nie bedzie mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy ? Otoz bedzie mialo, ostatnio sprawdzilem to empirycznie gdy za mocno dokrecilem lozyska. Kierownica owszem, nie trzepala, ale wlasciwie to w trakcie jazdy w ogole bylo ja ciezko ruszyc. A lozyska byly nowiutkie, Timkena. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-27 22:50:57 | |
Autor: Ireneusz Dyła | |
Shimmy a łożysko główki ramy w VTX | |
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi U mnie wygądało to dokładnie tak samo, czyli na skręconych łożyskach cały motocykl bujał sie na boki przy 60 km/h, ale jechał stabilnie przy Vmax 190-200 km/h. Jak wymienili łożyska na nowe i prawidłowo je dokręcili to bujanie ustało całkowicie, ale przy V=180km/h dostawał właśnie trzepotania kierownicy, która dalej juz potrafiła rozbujać cały motocykl. Właściwie do dzisiaj z tym walczę, zdejmowałem szybkę, obciążałem to przód to tył i nic. Nie wiem, może rzeczywiście to jest złe wyważenie kół bo tego faktycznie nie robiłem już od wielu lat. Motocykl to Elimiator ZL 900. Pozdrawiam Irek i ktm-y |
|