Shimmy a łożysko główki ramy w VTX

Data: 2009-07-27 06:12:29
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
On Jul 25, 7:43 am, "ZBYSZEK" <zbigg...@poczta.onet.pl> wrote:
kazałem dokręcic łozysko glówki ramy ostatnio w moim vtx-cie i wszytko
byloby ok ,gdyby nie ostatnie jazdy , mianowicie przy predkości około 190
zacznała mi trzepotac kierownica . wczesniej bylo to do niedo pomyslenia
(czlowiek nieczęsto podrózuje z takimi prędkościami :D ) ale zdazalo mi sie
parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic bezproblemo i maszyna szła jak po
sznurku , a tutaj takie kuku? i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?

sprawdzilem to kilka razy ,za kazdym razem +/_ dochdzoac do 190 kikerownica
mi trzepotała i musialem przymykac gaz

pozdrawiam

To moze jeszcze 2 slowa o samej charkaterystyce dzialania lozysk
sterowych:

na dole i na gorze glowki ramy sa dwa lozyska, zeby kierownica
obracala sie plynnie. Kulkowe lozysko najczesciej bedzie mialo kulki
osobno i bieznie (wewn. i zewn.) osobno. Po skreceniu za mocno ruch
ten nie bedzie plynny, ale jesli bieznie nie sa jeszcze uszkodzone
opor bedzie taki sam w calej amplitudzie ruchow kierownicy. Nie bedzie
to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost.

Data: 2009-07-27 15:22:28
Autor: Kuczu
frank.castle0407@googlemail.com pisze:

Nie bedzie to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost.

Bzdura. Zbyt mocne skrecenie lozysk skutkuje bujaniem calego motocykla.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-27 15:42:01
Autor: Ireneusz Dyła

Użytkownik "Kuczu" napisał:

Nie bedzie to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost.

Bzdura. Zbyt mocne skrecenie lozysk skutkuje bujaniem calego motocykla.

O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi
o bujaniu całego motocykla.

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

Data: 2009-07-27 19:42:43
Autor: Kuczu
Ireneusz Dyła pisze:

O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi
o bujaniu całego motocykla.

I uwazasz ze zbyt mocne skrecenie lozysk nie bedzie mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy ? Otoz bedzie mialo, ostatnio sprawdzilem to empirycznie gdy za mocno dokrecilem lozyska. Kierownica owszem, nie trzepala, ale wlasciwie to w trakcie jazdy w ogole bylo ja ciezko ruszyc. A lozyska byly nowiutkie, Timkena.

Data: 2009-07-27 22:50:57
Autor: Ireneusz Dyła

Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości
[...]

U mnie wygądało to dokładnie tak samo, czyli na skręconych
łożyskach cały motocykl bujał sie na boki przy 60 km/h, ale
jechał stabilnie przy Vmax 190-200 km/h. Jak wymienili łożyska
na nowe i prawidłowo je dokręcili to bujanie ustało całkowicie,
ale przy V=180km/h dostawał właśnie trzepotania kierownicy,
która dalej juz potrafiła rozbujać cały motocykl. Właściwie do
dzisiaj z tym walczę, zdejmowałem szybkę, obciążałem to przód
to tył i nic. Nie wiem, może rzeczywiście to jest złe wyważenie
kół bo tego faktycznie nie robiłem już od wielu lat. Motocykl
to Elimiator ZL 900.

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

Shimmy a łożysko główki ramy w VTX