Shrek 3D Imax vs Multikino

Data: 2010-07-10 13:34:51
Autor: poznanchyk
Shrek 3D Imax vs Multikino
Czym jako¶ciowo różni± się filmy 3D wy¶wietlane w Imaxie i Multikinie?
Kiedy¶ ogl±dałem Avatara w Multi i podobało mi się, Imax obecnie jest oblegany więc znów wybiorę się do M. Co¶ tracę?
Imax to niby jaki¶ DMR
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_filmów_IMAX_DMR
Nie znam się na tych technikaliach, niby większe-lepsze, ale skoro film jest nowy, to co tu ulepszać?
Co to tak naprawdę daje przeciętnemu zjadaczowi popkornu? Odczuje jak±¶ różnicę? Shrek jest bardziej wyraĽny? większy?

Data: 2010-07-10 12:41:00
Autor: rs
Shrek 3D Imax vs Multikino
On Sat, 10 Jul 2010 13:34:51 +0200, "poznanchyk"
<poznanchyk@poznan.pl> wrote:

[...]

jedna technologia pokazuje przestrzen przed ekranem inna wewnatrz. tak
jakbys ogladal przez okno. zalezy co ci lezy. <rs>

Data: 2010-07-10 16:47:35
Autor: Arek
Shrek 3D Imax vs Multikino
poznanchyk pisze:
[..]
oblegany więc znów wybiorę się do M. Co¶ tracę?

Tak.  W chwili obecnej normalne wrażenia 3D to tylko w kinie
do tego od pocz±tku przystosowanym, czyli u nas w IMAXie.

Jeżeli masz pod nosem IMAX i inne kino to tylko IMAX.

W pozostałych kinach jest namiastka 3D.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-10 23:29:37
Autor: zly
Shrek 3D Imax vs Multikino
Dnia Sat, 10 Jul 2010 16:47:35 +0200, Arek napisał(a):

Tak.  W chwili obecnej normalne wrażenia 3D to tylko w kinie
do tego od pocz±tku przystosowanym, czyli u nas w IMAXie.

Też mi tak mówili, więc czekałem, aż będ± wolne miejsca na Avatara. Efekt
imo mocno przereklamowany, do tego brudne tłuste okulary. Co więcej, jaki¶
czas póĽniej na szkoleniu Microsoftu, była taka mała dyskusja i ogólnie
paru go¶ci twierdziło, że wbrew temu co mówi± lepiej jednak multi.  W multi
nie byłem ale w imaxie widziałem i Alicję i Avatara i imo nic szczególnego

--
marcin

Data: 2010-07-10 23:59:29
Autor: Arek
Shrek 3D Imax vs Multikino
zly pisze:
Też mi tak mówili, więc czekałem, aż będ± wolne miejsca na Avatara.
> Efekt imo mocno przereklamowany, do tego brudne tłuste okulary.

Bo Avatar NIE BYŁ filmem 3D.
Kina, gdzie krawędzie obrazu - szczególnie dół - s± w polu widzenia
nie sprawdzaj± się w 3D.
To tak jakby¶ ze ¶rodka pokoju patrzył przez okno. Kicha.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-11 20:16:20
Autor: Ghost
Shrek 3D Imax vs Multikino

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomo¶ci news:i1aqg1$u7c$1news.onet.pl...
zly pisze:
Też mi tak mówili, więc czekałem, aż będ± wolne miejsca na Avatara. Efekt imo mocno przereklamowany, do tego brudne tłuste okulary.

Bo Avatar NIE BYŁ filmem 3D.

Oboze, znow ten waryjat.

Data: 2010-07-10 21:35:37
Autor: Habeck Colibretto
Shrek 3D Imax vs Multikino
Dnia 10.07.2010, o godzinie 19.00.45, na pl.rec.film, Bohdan 'Nexus' Horst
napisał(a):

- nie trzeba trzymać głowy nieruchomo (separacja po kolorach a nie po
  polaryzacji)

Byłem przekonany, że to 3D cyfrowe jest także polaryzowane. Jest gdzie¶
jaka¶ szczegółowa informacja o budowie takich okularów?

I kilka uwag praktycznych - duża ilo¶ć kin nieprawidłowo wy¶wietla film
w formacie Dolby 3D - powinni podkręcić jasno¶ć projektora ale
oszczędzaj± na żarówkach i film wydaje się przez to ciemny..

To jest makabra. Z tego względu nie chodzę na filmy 3D (po Alicji
zrezygnowałem całkowicie).

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2010-07-11 16:34:31
Autor: Arek
Shrek 3D Imax vs Multikino
Bohdan 'Nexus' Horst pisze:
obiektyw przesuwa częstotliwości rgb lekko w lewo i w prawo, okulary
blokują sygnał z drugiego kanału.
http://www.astronomie.de/termine/sonstige/2007/laupheim/att00047.jpg

A jak przesuwa czerń ? :)

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-11 20:17:22
Autor: Ghost
Shrek 3D Imax vs Multikino

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:i1ckpm$eov$1news.onet.pl...
Bohdan 'Nexus' Horst pisze:
obiektyw przesuwa częstotliwości rgb lekko w lewo i w prawo, okulary
blokują sygnał z drugiego kanału.
http://www.astronomie.de/termine/sonstige/2007/laupheim/att00047.jpg

A jak przesuwa czerń ? :)

Masz na mysli czern 3D?

Data: 2010-07-11 21:43:52
Autor: Arek
Shrek 3D Imax vs Multikino
Ghost pisze:
Masz na mysli czern 3D?

Tak mam na myśli jak w tej technice separuje się czerń?
A może w niej nie może być czerni? :)

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-12 10:13:52
Autor: Ghost
Shrek 3D Imax vs Multikino

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:i1d6tq$ue9$1news.onet.pl...
Ghost pisze:
Masz na mysli czern 3D?

Tak mam na myśli jak w tej technice separuje się czerń?
A może w niej nie może być czerni? :)

Ty naprawde jestes az tak nie kumaty?

Data: 2010-07-12 10:31:47
Autor: Arek
Shrek 3D Imax vs Multikino
Ghost pisze:
Ty naprawde jestes az tak nie kumaty?

Odpowiesz na pytanie?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-12 10:48:02
Autor: Ghost
Shrek 3D Imax vs Multikino

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:i1ejtj$qh6$1news.onet.pl...
Ghost pisze:
Ty naprawde jestes az tak nie kumaty?

Odpowiesz na pytanie?

Oczywiscie - czarny kolor koduje sie dokladnie tak samo jak cisze w analogowym, radiowym systemie stereofonii.

Data: 2010-07-12 11:51:54
Autor: Arek
Shrek 3D Imax vs Multikino
Ghost pisze:
Oczywiscie - czarny kolor koduje sie dokladnie tak samo
> jak cisze w analogowym, radiowym systemie stereofonii.

Słyszę więc, że nie masz kompletnie pojęcia o czym milczysz.

A teraz skup się i pomyśl jak w tym systemie - operującym na
ISTNIEJĄCYCH składowych częstotliwościach - przekazać
właściwie obraz np.
pudełka z jednym czarnym bokiem albo choćby czarnym napisem
na tym boku skoro czerń jest wynikiem... braku składowych.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-12 12:01:32
Autor: Ghost
Shrek 3D Imax vs Multikino

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:i1eojr$9l0$1news.onet.pl...
Ghost pisze:
Oczywiscie - czarny kolor koduje sie dokladnie tak samo jak cisze w analogowym, radiowym systemie stereofonii.

Słyszę więc, że nie masz kompletnie pojęcia o czym milczysz.

To sie nazywa gluchota.

[...]

Boze, Ty naprawde jestes az tak glupi. A teraz skup sie i pomysl jak to sie odbywa w realnym swiecie, skoro zadne fotony nie docieraja do oka z rzeczonych powierzchni (mowa o prawdziwej czerni), badz napisow i dlaczego w systemie 3D mialyby sie one pojawiac.

BTW jakie kólega ma wykształcenie?

Shrek 3D Imax vs Multikino