Shutter Island

Data: 2010-06-22 07:48:34
Autor: Tomek GÅ‚owacki
Shutter Island
Hej,

Mam pytanie odnośnie fabuły ale...

SPOILER SPACE

Czy w scenie przesłuchania pacjentów, kiedy przesłuchują tą starszą kobitkę co męża siekierą zarąbała, która prosi następnie o szklankę wody, celowym jest, że podnosi do ust pustą rękę w jednym ujęciu? Później odkłada już na stół szklankę.

Czy ma to jakieś znaczenie odnośnie "urojeń" Teddiego? Czy jedynie to jest taki "goof" ?

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-06-22 10:41:12
Autor: WRonX
Shutter Island
Tomek GÅ‚owacki pisze:
[...]

Cholera, myslalem ze mi sie przywidzialo! Mysle, ze wpadka to nie jest, bo byloby trudno takowa niechcacy popelnic. Ale jaka to ma miec symbolike... nie wiem, "there's no glass", czy cos w tym stylu? :)

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= WRonX@-CUT-WRonX.NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

Data: 2010-06-22 12:58:08
Autor: Tomek GÅ‚owacki
Shutter Island
W dniu 2010-06-22 10:41, WRonX pisze:
Tomek GÅ‚owacki pisze:
[...]

Z 10 razy przewijałem :) Faktycznie efekt jest niesamowity, bo tak na granicy percepcji. Tylko zastanawiam się z czym to ma związek, w sensie - kto widzi szklankę a kto jej nie widzi :)

W każdym razie - film pochłonięty. Miał parę momentów "słabszych" i przegadanych, ale ładnie poprowadzony i wykończony.

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-06-22 12:59:19
Autor: Michal Jankowski
Shutter Island
imdb zalicza to do goofs, ale imdb do¶æ czêsto siê myli...

  MJ

Data: 2010-06-22 13:04:02
Autor: Tomek G³owacki
Shutter Island
W dniu 2010-06-22 12:59, Michal Jankowski pisze:
imdb zalicza to do goofs, ale imdb do¶æ czêsto siê myli...

   MJ

... i chwilê pó¼niej pisze "Incorrectly regarded as goofs" odno¶nie tej samej sceny :)

Czyli nie wiadomo...

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-06-23 02:10:01
Autor: moon
Shutter Island
Tomek G³owacki wrote:
[...]

E tam, nie wiadomo.
Oczywi¶cie, ¿e wiadomo - to w³a¶nie jedna z pierwszych wskazówek.
Nie wszystko jest tak, jak wygl±da, choæby realistycznie.
Szklankê widzi i ma j± kobieta, widzi nasz bohater, ale... jej nie ma.

moon

Data: 2010-06-23 09:53:30
Autor: WRonX
Shutter Island
moon pisze:

E tam, nie wiadomo.
Oczywi¶cie, ¿e wiadomo - to w³a¶nie jedna z pierwszych wskazówek.

Jedna z pierwszych, czy jedyna? Bo chyba pozostale przegapilem, chyba ze bym sie bawil w anagramy w trakcie ogladania :)

Pozdrawiam.

Data: 2010-06-23 21:33:49
Autor: moon
Shutter Island
WRonX wrote:
moon pisze:

[...]

wskazówka nie oznacza tylko 'obrazka'.
wskazówki s± w dialogach.
a obrazek masz jeszcze kiedy wchodzi porozmawiaæ z "zaginionym" przestêpc±.
kogo¶ innego widaæ przez chwilê.

nie kombinuj, dobry film.

moon

Data: 2010-06-23 22:36:25
Autor: Habeck Colibretto
Shutter Island
Dnia 23.06.2010, o godzinie 21.33.49, na pl.rec.film, moon napisa³(a):

[...]

Przeciêtny IMO. I wiej±cy nud±. Niby wszystko jest okej. Scenariusz fajny,
aktorzy dobrzy, gra na poziomie, skrêcony jak za starych dobrych czasów...
tyle tylko, ¿e jaki¶ taki bez duszy. Ogl±da³o siê jak grê, w której trzeba
przej¶æ od punktu A do B... itd. ¿eby dotrzeæ do Z. Co najgorsze bez
szczególnych zaskoczeñ, bo od po³owy domy¶li³em siê, co oni tam robi±... --
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Ka¿da rzecz ma dwie strony. Fanatycy widz± tylko jedn±/
- Schutzbach

Data: 2010-06-23 23:39:30
Autor: RedLite
Shutter Island
W dniu 2010-06-23 22:36, Habeck Colibretto pisze:
Co najgorsze bez
szczególnych zaskoczeñ, bo od po³owy domy¶li³em siê, co oni tam robi±...

Mnie gdzie¶ w po³owie twojej drogi nasz³o skojarzenie z koñcówk± Sixth Sense.
Ale film niez³y.

--

"If we want things to stay as they are, things will have to change"

Data: 2010-06-24 07:33:09
Autor: Atlantis
Shutter Island
W dniu 2010-06-23 23:39, RedLite pisze:

Mnie gdzie¶ w po³owie twojej drogi nasz³o skojarzenie z koñcówk± Sixth
Sense.

Ja z kolei spodziewa³em siê drugiego dna w chwili, kiedy wyja¶niali ca³±
intrygê. ;)

Data: 2010-06-24 14:52:52
Autor: Habeck Colibretto
Shutter Island
Dnia 24.06.2010, o godzinie 07.33.09, na pl.rec.film, Atlantis napisa³(a):

Mnie gdzie¶ w po³owie twojej drogi nasz³o skojarzenie z koñcówk± Sixth
Sense.
Ja z kolei spodziewa³em siê drugiego dna w chwili, kiedy wyja¶niali ca³±
intrygê. ;)

Te¿ my¶la³em, ¿e jak±¶ woltê zrobi±... A tu koniec.

Data: 2010-06-29 08:47:23
Autor: WRonX
Shutter Island
Habeck Colibretto pisze:

Te¿ my¶la³em, ¿e jak±¶ woltê zrobi±... A tu koniec.

Mialem podobnie. Niemniej jednak podobalo mi sie, jak glowny bohater sam sie podlozyl na koncu. Filozoficznie wyszlo :)

Pozdrawiam.

Data: 2010-07-20 23:07:36
Autor: Arkadiusz Dymek
Shutter Island
W dniu 6/23/2010 11:39 PM, RedLite wrote:
[...]

W³a¶nie obejrza³em. Rzeczywi¶cie niez³e, ale w tych klimatach du¿o bardziej mi siê Harry Angel. Choc po czê¶ci odpowiada za to zbyt wiele filmów, o których siê wie, ¿e maj± zaskoczyæ i cz³owiek zamiast ch³on±æ film zastanawia siê, gdzie go zaskocz± i czym.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2010-07-22 09:44:49
Autor: grzessiek
Shutter Island
Tomek GÅ‚owacki wrote:
[...]

coś podobnego jest kiedy pierwszy raz wchodzi do płonącego domu i widzi
swoją żonę. ta trzyma w ręku butelkę whisky a po przebitce już jej nie ma.

IMHO film bardzo słaby, zlepiony z ogranych pomysłów, przewidywalny i za
długi. końcówka też słaba. w podobnym klimacie polecam polski palimpsest.
g.

Data: 2010-07-23 03:10:30
Autor: moon
Shutter Island
grzessiek wrote:

IMHO film bardzo słaby, zlepiony z ogranych pomysłów, przewidywalny i
za długi. końcówka też słaba.

to co lepszego polecasz, w "klimacie"?

moon

Data: 2010-07-23 17:13:35
Autor: grzessiek
Shutter Island
moon wrote:
grzessiek wrote:

IMHO film bardzo słaby, zlepiony z ogranych pomysłów, przewidywalny i
za długi. końcówka też słaba.

to co lepszego polecasz, w "klimacie"?

pisałem wcześniej o palimpsest. podobne motywy znaleźć można w pięknym
umyśle, fight club czy 12 małp. IMHO wszystkie dużo lepsze.

g.

Data: 2010-07-24 01:13:10
Autor: moon
Shutter Island
grzessiek wrote:
moon wrote:
grzessiek wrote:

[...]

ale "piękny umysł" raczej nie jest podobny w niczym, poza tym, że gość siedział w psychiatryku. to koniec podobieństw.
"fight club" to już bliżej - fakt - lepszy, ale i z większym rozmachem robiony, "shutter isl." to kameralne kino.
"12 małp" to sci-fi i w ogóle nie w tym "klimacie", hałaśliwe, efekciarskie i bez nastroju.

moon

Data: 2010-07-26 17:32:27
Autor: grzessiek
Shutter Island

ogólnie widzę że "shutter island" ludziom się podoba i w swojej ocenie
jestem odosobniony. najbardziej raziła mnie wtórność i przewidywalność
tego filmu. jedyny plus to di caprio, który zawsze jest niezły w takich
rolach. choć tu i tak wypadł słabiej niż w aviatorze.

g.

Data: 2010-07-26 19:43:54
Autor: Arkadiusz Dymek
Shutter Island
W dniu 7/24/2010 1:13 AM, moon wrote:
grzessiek wrote:
moon wrote:
grzessiek wrote:

[...]

Zależnie od definicji klimatu, to wg mnie jak już wcześniej napisałem Harry Angel. Zbliżone czasy, też historia detektywistyczna, podobne rozwiązanie historii.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Shutter Island