Siła naciągu linki hamulca v-brake

Data: 2009-12-02 00:53:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Siła naciągu linki hamulca v-brake
Ktoś wie ile można wycisnąć z klamki hamulcowej?
Z jaką siłą klamka może pociągnąć linkę?
Ja wiem, że to sprawa indywidualna, ale jakie są rzędy wielkości dla przeciętniaka?

Nie mam pod ręką dynamometru.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-01 16:01:46
Autor: Saurus
Siła naciągu linki hamulca v-brake
On 2 Gru, 00:53, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
[...]

Co kombinujesz? Ja mogę tylko powiedzieć, że linka (w dobrym stanie)
pierwsza się zerwie. Sprawdzone. Nie wiem czy to pomoże :P Zresztą
zależy to nie tylko od siły w łapie ale także od długości klamki (i
miejsca chwytu) oraz "przełożenia" klamki (chociażby różnica między
canti a v-brake lub kwestia klamek regulowanych).

Data: 2009-12-02 01:16:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Obróbka skrawaniem... lodu.

Ale jaki jest zakres?
Potrzebuję znać konkretne liczby.

Chyba kupię jutro wagę wędkarską.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-01 16:24:21
Autor: Saurus
Siła naciągu linki hamulca v-brake
On 2 Gru, 01:16, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
Obróbka skrawaniem... lodu.

Ale jaki jest zakres?
Potrzebuj znać konkretne liczby.

Chyba kupię jutro wagę wędkarską.

Piła z linki pociąganej klamką? :>
Może znajdziesz cokolwiek nt. siły potrzebnej do zerwania linki bo
wiedząc że jest to możliwe daje to jakieś pojęcie o tym jaki jest
zakres :P

Data: 2009-12-02 01:33:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Siła naciągu linki hamulca v-brak e

Obróbka skrawaniem... lodu.

Ale jaki jest zakres?
Potrzebuj znać konkretne liczby.

Chyba kupię jutro wagę wędkarską.

Piła z linki pociąganej klamką? :>

Piła ma się średnio do obróbki skrawaniem.

Może znajdziesz cokolwiek nt. siły potrzebnej do zerwania linki bo
wiedząc że jest to możliwe daje to jakieś pojęcie o tym jaki jest
zakres :P

Kłerwa. Mnie nie interesuje siła zerwania linki!
Mnie interesuje, z jaką siłą przeciętny (bo ja nie jestem przeciętny, czyli ścisnę mocniej) człowiek może uciągnąć ściskając klamkę.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-02 02:00:48
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

http :/ /zarzecki. com/ skibob/ model/

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-02 17:30:54
Autor: Pawel Ratajczak
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Co kombinujesz? Ja mogę tylko powiedzieć, że linka (w dobrym stanie)

http :/ /zarzecki. com/ skibob/ model/

Z tego co zaczilem to chyba idzie o hamulec do pojazdu na snieg/lod.
Jak potrzebujesz wiekszej sily zawsze mozesz uzyc rozwiazan
mechanicznych na zasadzie ramienia i dzwigni, ktore da Ci odpowiednio
duze przelozenie sily na koniec skarawajacy bez wychodzenia za zakres,
ktory spowoduje zerwanie linki czy tez bedzie za wysoki dla przecietnego
naciskacza hamulca.
W najgorszym przypadku spowoduje uniesienie pojazdu na koncu skrawajacym ;D

Pozdrawiam serdecznie,
Pawel

Data: 2009-12-02 17:51:06
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Serio?

ktory spowoduje zerwanie linki czy tez bedzie za wysoki dla przecietnego
naciskacza hamulca.

Odczepcie się od zerwania linki!

W najgorszym przypadku spowoduje uniesienie pojazdu na koncu skrawajacym ;D

Nooo co ty nie napiszesz!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-02 05:41:19
Autor: PeJot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Ktoś wie ile można wycisnąć z klamki hamulcowej?
Z jaką siłą klamka może pociągnąć linkę?

Firmowej linki raczej nie urwiesz, i tak większość klamek gnie się niemiłosiernie.

Nie mam pod ręką dynamometru.

No to trzeba wykombinować.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-02 18:48:04
Autor: Rzaq

Użytkownik "Tomasz Kordat"  napisał w wiadomości

[...]

Tyle to można bez większego wysiłku uzyskać na klamce do V naciskając jednym palcem.

Klamką canti czterema palcami ktoś w miarę silny pociągnie spokojnie 1000N.

--
Rzaq

Data: 2009-12-03 18:49:37
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Si�a naci�gu linki hamulca v-brake

Kto� wie ile mo�na wycisn�� z klamki hamulcowej?
Z jak� si�� klamka mo�e poci�gn�� link�?
Ja wiem, �e to sprawa indywidualna, ale jakie s� rz�dy wielko�ci dla
przeci�tniaka?

Nie mam pod r�k� dynamometru.

50-80N?

Tyle to mo�na bez wi�kszego wysi�ku uzyska� na klamce do V naciskaj�c jednym
palcem.

Klamk� canti czterema palcami kto� w miar� silny poci�gnie spokojnie 1000N.

Oj mylisz się.
Z braku dynamometru zrobiłem eksperyment.
Powiesiłem 5l butelkę z wodą na lince, czyli 50N.
I to juĹź jest sporo.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-03 21:00:18
Autor: muk
On 2009-12-02 00:53, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Ktoś wie ile można wycisnąć z klamki hamulcowej?
Z jaką siłą klamka może pociągnąć linkę?

A z jaką siłą potrafisz zacisnąć pięść? To mniej więcej te same wartości.

Data: 2009-12-03 15:00:26
Autor: Saurus
On 2009-12-02 00:53, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

> Ktoś wie ile można wycisnąć z klamki hamulcowej?
> Z jaką siłą klamka może pociągnąć linkę?

A z jaką siłą potrafisz zacisnąć pięść? To mniej więcej te same wartości.

Raczej pomnożone przez dźwignię klamki. A dla ścisłości to pewnie
jeszcze pomniejszone o straty na sztywności klamki, odkształceniu
pancerza itp. ;)

Data: 2009-12-04 00:29:32
Autor: muk
On 2009-12-04 00:00, Saurus wrote:
Raczej pomnożone przez dźwignię klamki. A dla ścisłości to pewnie
jeszcze pomniejszone o straty na sztywności klamki, odkształceniu
pancerza itp. ;)

Akurat ta dźwignia ma tak "gigantyczne" ramię, że można ten fakt pominąć :]

Data: 2009-12-03 18:31:07
Autor: Saurus
On 4 Gru, 00:29, muk <n...@mam.i.juz> wrote:
Akurat ta dźwignia ma tak "gigantyczne" ramię, że można ten fakt pominąć :]

Na końcu klamki może mieć i ponad 2:1 (zalezy od klamki) więc nie
bardzo.

Data: 2009-12-04 17:57:43
Autor: muk
On 2009-12-04 03:31, Saurus wrote:
Na końcu klamki może mieć i ponad 2:1 (zalezy od klamki) więc nie
bardzo.

A hamujesz naciskając klamkę na jej samym końcu (i to całą dłonią/wszystkimi palcami)?

Data: 2009-12-04 11:58:42
Autor: Saurus
On 4 Gru, 17:57, muk <n...@mam.i.juz> wrote:
A hamujesz naciskając klamkę na jej samym końcu (i to całą
dłonią/wszystkimi palcami)?

W pewnym uproszczeniu, tak.

Data: 2009-12-05 01:41:34
Autor: muk
On 2009-12-04 20:58, Saurus wrote:

W pewnym uproszczeniu, tak.

Zatem zachowując to samo uproszczenie możesz mieć rację ;)

Data: 2009-12-05 11:46:46
Autor: Saurus
On 2009-12-04 20:58, Saurus wrote:

> W pewnym uproszczeniu, tak.

Zatem zachowując to samo uproszczenie możesz mieć rację ;)

Zaznaczę że mam długą klamkę na 3 palce i trzymam je na końcu.
Instynktownie.

Data: 2009-12-04 10:35:16
Autor: Coaster
muk wrote:
On 2009-12-04 00:00, Saurus wrote:
[...]

Skoro tak twierdzisz, to skroc ramie 3/4 i zobacz, czy nie ma roznicy ;-)

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2009-12-04 18:09:51
Autor: muk
On 2009-12-04 10:35, Coaster wrote:
Skoro tak twierdzisz, to skroc ramie 3/4 i zobacz, czy nie ma roznicy ;-)

Różnica jest - klamki zrobiły się niewygodne dla kogoś z normalnym rozmiarem dłoni ;)

Data: 2009-12-04 11:29:13
Autor: kaczor1
muk pisze:
On 2009-12-04 00:00, Saurus wrote:
[...]

To zgnieć orzech w pięści a potem użyj dziadka.
Ramie dźwigni podobne.

--
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-12-04 18:02:42
Autor: muk
On 2009-12-04 11:29, kaczor1 wrote:
To zgnieć orzech w pięści a potem użyj dziadka.
Ramie dźwigni podobne.

No, nie do końca. Zobacz jaką drogę pokonuje klamka (w miejscu, gdzie przykładasz palec wskazujący) i ile wybiera linki, a jak to wygląda u "dziadka".
Nie twierdzę, że w przypadku hamulca nie mamy do czynienia z dźwignią. Po prostu jest ona mała i siła jaką można z niej uzyskać jest rzędu siły zaciskanej pięści.

Siła naciągu linki hamulca v-brake