Siła wyższości tylnego napędu.

Data: 2010-02-12 13:07:17
Autor: Filip KK
Siła wyższości tylnego napędu.
Ten filmik dedykuję wszystkim tym, którzy uważają że przedni napęd jest lepszy od tylnego:
http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I&feature=related

I mity nt. dociskania przedniej osi silnikiem możecie wsadzić między książki.

Data: 2010-02-12 13:19:27
Autor: Lewis
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3ga1$vho$23news.task.gda.pl...
[...]

Ale jak radzi sobie FWD na śniegu to w tym filmiku nie pokazali, w zasadzie to niewiele w tym filmiku pokazali w związku z powyższą dyskusją czyli RWD vs FWD na ŚNIEGU.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-02-12 13:25:59
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 13:19, Lewis pisze:

Ale jak radzi sobie FWD na śniegu to w tym filmiku nie pokazali, w
zasadzie to niewiele w tym filmiku pokazali w związku z powyższą
dyskusjÄ… czyli RWD vs FWD na ÅšNIEGU.

A co mają pokazywać? Stojące audi? <lol>

Data: 2010-02-12 13:32:37
Autor: Lewis
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3hd3$k54$3news.task.gda.pl...
[...]

Wiesz film ewidentnie robiony przez koncern BMW, cholernie stronniczy. Najlepszym przykładem filmiku byłoby postawienie 2 aut o mocy przykładowo 120KM na identycznych oponach jednego FWD drugiego RWD i nakręcenie filmiku jak radzą sobie w danej sytuacji w śniegu. Nie chcę sie wypowiadać na temat wyższości jednego nad drugim napędem bo zimą jeździłem tylko i wyłacznie FWD i obecnie od dwóch lat AWD ale jak popatrzę co wyprawiają ludzie na parkinach nowymi BMW to sie tylko radośnie uśmiecham w duszy podchodzę do swojego starego ałdi odpalam czekam aż się nagrzeje w międzyczasie skrobie szyby wsiadam i bez jakichkolwiek problemów opuszczam miejsce parkingowe, na którym nikt nie mógł zaparkować bo było za dużo śniegu ;)

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-02-12 13:34:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Nie chcę sie wypowiadać na temat wyższości jednego nad drugim napędem bo zimą jeździłem tylko i wyłacznie FWD i obecnie od dwóch lat AWD

Ja jeździłem i RWD i FWD i po zmianie z RWD i FWD ulga na śliskim była tak duża, że od tego czasu nawet nie pomyślałem o żadnym badziewiu z napędem na tył.
To się może nadaje do zabawy, ale do normalnej jazdy niestety nie.

Data: 2010-02-13 18:36:09
Autor: Yans van Horn
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Cavallino wrote:
U¿ytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Nie chcê sie wypowiadaæ na temat wy¿szo¶ci jednego nad drugim napêdem bo zim± je¼dzi³em tylko i wy³acznie FWD i obecnie od dwóch lat AWD

Ja je¼dzi³em i RWD i FWD i po zmianie z RWD i FWD ulga na ¶liskim by³a tak du¿a, ¿e od tego czasu nawet nie pomy¶la³em o ¿adnym badziewiu z napêdem na ty³.
To siê mo¿e nadaje do zabawy, ale do normalnej jazdy niestety nie.

Jeste¶ bardzo kategoryczny w swoich wypowiedziach - przez co nie pozostaje nic innego jak napisaæ, ¿e pitolisz :-)
BTW, mo¿esz siê przyznaæ o jakich samochodach piszesz ? (konkretne marki/modele)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 21:40:11
Autor: Cavallino
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
U¿ytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:

[...]

Bo siê nie zgadza z Twoim wyobra¿eniem o ¶wiecie?
Wisi mi to i powiewa, dla mnie licz± siê bardziej moje w³asne do¶wiadczenia, ni¿ teoreyjki jakich¶ neofitów (to akurat nie o Tobie - ¿eby nie by³o).

BTW, mo¿esz siê przyznaæ o jakich samochodach piszesz ? (konkretne marki/modele)

Konkretnie to by³o BMW 318 a potem Audi Coupe 1.8.
Mo¿e byæ?

Data: 2010-02-13 22:01:40
Autor: Yans van Horn
Cavallino wrote:
[...]

No i wszystko ok. Tobie RWD nie pasuje, za to pasuje FWD a innym osobom na odwrót (mi ;-)
Ale nie uogólniajmy. Tak naprawdê wszystko sprowadza siê do umiejêtno¶ci kierowcy -
wprawny rajdowiec zawstydzi nas jad±c s³abszym samochodem z tym innym, gorszym rodzajem napêdu :-)

BTW, mo¿esz siê przyznaæ o jakich samochodach piszesz ? (konkretne marki/modele)

Konkretnie to by³o BMW 318 a potem Audi Coupe 1.8.
Mo¿e byæ?

Mo¿e :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 05:00:48
Autor: Filip KK
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
W dniu 2010-02-13 21:40, Cavallino pisze:

Konkretnie to by³o BMW 318

No i wszystko teraz jasne, dlaczego masz takie a nie inne zdanie nt "badziewia z tylnym napêdem".

Data: 2010-02-12 13:38:18
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 13:32, Lewis pisze:

[...]

Jestem chętny na ten experyment.

Potrzebny ktoÅ› z kamerkÄ….

Miejsce: Gdańsk zaspa.
Chętni podpisywać się i piszcie kiedy pasuje?

Nie chcÄ™
sie wypowiadać na temat wyższości jednego nad drugim napędem bo zimą
jeździłem tylko i wyłacznie FWD i obecnie od dwóch lat AWD ale jak
popatrzÄ™ co wyprawiajÄ… ludzie na parkinach nowymi BMW to sie tylko
[...]

Jedyną zaletą przedniego napędu, gdy cofasz masz tylny.
http://www.youtube.com/watch?v=Fhe90-y6ick&feature=related
<lol>
Zobacz co robi przedni napęd jak jedzie do przodu i zaciąga ręczny zatrzymuje się i dalej nie może jechać. Na tym filmiku trzy razy jest urwany moment przed całkowitym zatrzymaniem się tego przednionapędowca. A tylnym napędem to tam po prostu sobie jeździ jak chce. Pełna kontrola.

Data: 2010-02-12 14:48:06
Autor: Mirek Ptak
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Dnia 2010-02-12 13:38,  *Filip KK* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Jedyn± zalet± przedniego napêdu, gdy cofasz masz tylny.
http://www.youtube.com/watch?v=Fhe90-y6ick&feature=related
<lol>
Zobacz co robi przedni napêd jak jedzie do przodu i zaci±ga rêczny
zatrzymuje siê i dalej nie mo¿e jechaæ. Na tym filmiku trzy razy jest
urwany moment przed ca³kowitym zatrzymaniem siê tego przednionapêdowca.
A tylnym napêdem to tam po prostu sobie je¼dzi jak chce. Pe³na kontrola.

http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q&feature=related

:)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-02-12 14:58:16
Autor: MadMan
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Dnia Fri, 12 Feb 2010 14:48:06 +0100, Mirek Ptak napisa³(a):

http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q&feature=related

:)

Mo¿e jaki¶ komentarz? Bo to wszystko po germañsku jest... Nie wiem które
auto ma jaki napêd. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 15:14:07
Autor: Mirek Ptak
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Dnia 2010-02-12 14:58,  *MadMan* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
[...]

Wystarcz± dwa - BMW (nie ten X5 bodaj, co ca³kiem ³adnie pojecha³) RWD, Volvo FWD :) (o ile dobrze zrozumia³em)

Data: 2010-02-12 16:14:47
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 15:14, Mirek Ptak pisze:

Wystarcz± dwa - BMW (nie ten X5 bodaj, co ca³kiem ³adnie pojecha³) RWD,
Volvo FWD :) (o ile dobrze zrozumia³em)

Co Ty gadasz za bzdury?!

Wszystkie samochody w te¶cie maj± napêd na cztery ³apy:

BMW e46 xd
Volvo V70XC Cross Country

Data: 2010-02-12 16:12:27
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 14:48, Mirek Ptak pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q&feature=related

:)

No fajny ten te¶cik cztero-napêdowców :)

Data: 2010-02-12 14:51:35
Autor: Mirek Ptak
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Dnia 2010-02-12 13:38,  *Filip KK* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

No i jeszcze:
http://www.youtube.com/watch?v=97NVgvq2SzY ;)

Data: 2010-02-12 16:17:45
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 14:51, Mirek Ptak pisze:

No i jeszcze:
http://www.youtube.com/watch?v=97NVgvq2SzY ;)

Przecie¿ tu widaæ wyra¼nie, ¿e jest na letnich szerokich oponach...

Data: 2010-02-12 14:58:44
Autor: Mirek Ptak
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Dnia 2010-02-12 13:38,  *Filip KK* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

I to :):
http://www.youtube.com/watch?v=oR7pKBIoHl4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MMuxmCztFUk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gDJQXFrBHLU&feature=related

No nie chce mi siê wiêcej wklejaæ - masa tego jest :)

Data: 2010-02-12 15:46:13
Autor: Jakub Witkowski
Mirek Ptak pisze:
[...]

Wykopywanie siê RWD z zaspy jest jak walka z zawi±zanymi rêkami :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2010-02-12 16:22:26
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 14:58, Mirek Ptak pisze:

I to :):
http://www.youtube.com/watch?v=oR7pKBIoHl4&feature=related

To jest w Anglii, na bank na letnich oponach. Tam nikt zimówek nie zak³ada, bo nie ma takiej potrzeby.

http://www.youtube.com/watch?v=MMuxmCztFUk&feature=related

Ten filmik nic nie mówi, nic nie widaæ. Przedni napêd te¿ móg³by tam nie wjechaæ, cholera wie co by³o przed przednimi ko³ami.

http://www.youtube.com/watch?v=gDJQXFrBHLU&feature=related

Tutaj te¿ na letnich i te¿ w Anglii.

Jak ju¿ wspomina³em, w tylnym napêdzie podstaw± s± dobre opony! A nie letnie ³yse kapcie.

Data: 2010-02-12 15:43:42
Autor: Jakub Witkowski
Filip KK pisze:

Jedyną zaletą przedniego napędu, gdy cofasz masz tylny.

Spróbuj tylnym wykopać się łapiąc przyczepność np. 5cm bardziej z prawej strony... :)

Bardzo lubiłem tylny, ale lepszym na śniegu go nie nazwę.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-02-12 16:27:17
Autor: Filip KK
[...]

Wszyscy, którzy próbujecie uargumentować lepszość przedniego napędu nad tylnym podajecie przykład "wykopywanie się z zaspy". Co to za porównywanie?! Z napędem na 4 koła też się nie da wyjechać: http://www.youtube.com/watch?v=pFimXgpOh_Q&feature=related i co Wy na to?!
Porównajcie sobie jaka jest jazda z tylnym napędem i przednim...

Data: 2010-02-13 18:39:51
Autor: Yans van Horn
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Lewis wrote:
Nie chcê sie wypowiadaæ na temat wy¿szo¶ci jednego nad drugim napêdem bo zim± je¼dzi³em tylko i wy³acznie FWD i obecnie od dwóch lat AWD ale jak popatrzê co wyprawiaj± ludzie na parkinach nowymi BMW to sie tylko rado¶nie u¶miecham w duszy podchodzê do swojego starego a³di odpalam czekam a¿ siê nagrzeje w miêdzyczasie skrobie szyby wsiadam i bez jakichkolwiek problemów opuszczam miejsce parkingowe, na którym nikt nie móg³ zaparkowaæ bo by³o za du¿o ¶niegu ;)

Ja natomiast podchodzê do swojego samochodu. Odpalam,
czekam a¿ siê nagrzeje w miêdzyczasie skrobie szyby wsiadam i bez
jakichkolwiek problemów opuszczam miejsce parkingowe. W duszy ¶miejê siê tylko, ¿e ludzie
musz± parkowaæ w miejcach gdzie jest za du¿o ¶niegu ;)

BP, NMSP :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 19:55:07
Autor: J_K_K
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
U¿ytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl6oqi$o97$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Podchodzê, odpalam, wyje¿d¿am,
zamykam brame gara¿u
i niczego nie skrobiê ;-)))

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-13 18:42:09
Autor: Yans van Horn
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Lewis wrote:
U¿ytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl3ga1$vho$23news.task.gda.pl...
Ten filmik dedykujê wszystkim tym, którzy uwa¿aj± ¿e przedni napêd jest lepszy od tylnego:
http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I&feature=related
I mity nt. dociskania przedniej osi silnikiem mo¿ecie wsadziæ miêdzy ksi±¿ki.

Ale jak radzi sobie FWD na ¶niegu to w tym filmiku nie pokazali, w zasadzie to niewiele w tym filmiku pokazali w zwi±zku z powy¿sz± dyskusj± czyli RWD vs FWD na ¦NIEGU.

Wiem, ¿e nie na ¶niegu - ale mniej tendencyjne ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=uYUWIcw8_xg&feature=fvsr

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 21:28:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.

U¿ytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl6our$o9h$1nemesis.news.neostrada.pl...

Wiem, ¿e nie na ¶niegu - ale mniej tendencyjne ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=uYUWIcw8_xg&feature=fvsr

Bylo.

ps. tyle, ze to nie zimowe warunki..

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 23:23:57
Autor: J.F.
Si³a wy¿szoœci tylnego napêdu.
On Sat, 13 Feb 2010 18:42:09 +0100,  Yans van Horn wrote:
Wiem, ¿e nie na ¶niegu - ale mniej tendencyjne ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=uYUWIcw8_xg&feature=fvsr

IMO ten filmik jest bardzo tendencyjny.

Kto w takiej sytuacji wciska glebiej gaz ? No i ciekawe czy alfa nie dalo sie lepiej pojechac, a ile razy
cwiczono "prawidlowy" przejazd bmw.

J.

Data: 2010-02-14 01:08:01
Autor: Yans van Horn
Siła wyższo�ci tylnego napędu.
J.F. wrote:
On Sat, 13 Feb 2010 18:42:09 +0100,  Yans van Horn wrote:
Wiem, że nie na śniegu - ale mniej tendencyjne ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=uYUWIcw8_xg&feature=fvsr

IMO ten filmik jest bardzo tendencyjny.

Nie wypowiadam siÄ™ w tej kwestii.

Kto w takiej sytuacji wciska glebiej gaz ?

Wsłuchaj się uważnie. Oni go jedynie nie puścili. Jedyna reakcja to kierownica.

No i ciekawe czy alfa nie dalo sie lepiej pojechac, a ile razy
cwiczono "prawidlowy" przejazd bmw.

Z DSC włączonym ? Myślę, że za jednym z pierwszych.

Nie jestem zwolennikiem polegania na tego typu wynalazkach, ale z doświadczenia wiem, że do pewnej granicy działają
*naprawdę* dobrze. Testowałem wielokrotnie w różnych warunkach. Między innymi na 5-10cm śniegu. Normalnie najlepiej jeździ się ze zrelaksowanymi ustawieniami. Na torze oczywiście full-off.

PS: Może zatem jeszcze to ;-) ? (akurat 2xRWD i AWD)
http://www.youtube.com/watch?v=DaZExdTHHjY

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 09:01:15
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:hl7fib$59q$1nemesis.news.neostrada.pl...

PS: Może zatem jeszcze to ;-) ? (akurat 2xRWD i AWD)
http://www.youtube.com/watch?v=DaZExdTHHjY

jeszcze brakuje nowego focusa zeby FWD przedstawic ;)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 18:41:35
Autor: Yans van Horn
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Focus jest niezly, ale czy czasem niedomaga mocÄ… ?

PS: Polecam jeszcze to (jeśli chodzi o kontrolę)
http://www.youtube.com/watch?v=wD3AwQ_fsfs

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 17:52:25
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 18:41:35 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Focus jest niezly, ale czy czasem niedomaga moc± ?

 RS MkII?

PS: Polecam jeszcze to (je¶li chodzi o kontrolê)
http://www.youtube.com/watch?v=wD3AwQ_fsfs

 Z tego filmu wynika, co wiedz± wszyscy wtajemniczeni: Clarkson
 nie umie je¼dziæ. Je¼dziæ umie np. Needell.

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-02-14 19:33:47
Autor: Yans van Horn
wrote:

Focus jest niezly, ale czy czasem niedomaga moc± ?

 RS MkII?

~300KM i 205KM/tone - to nie za wiele.

PS: Polecam jeszcze to (je¶li chodzi o kontrolê)
http://www.youtube.com/watch?v=wD3AwQ_fsfs

 Z tego filmu wynika, co wiedz± wszyscy wtajemniczeni: Clarkson
 nie umie je¼dziæ. Je¼dziæ umie np. Needell.

Ale sensem tego filmu nie by³o to kto umie je¼dziæ lepiej.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 18:52:46
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 19:33:47 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

 RS MkII?

~300KM i 205KM/tone - to nie za wiele.

 A ile jest wiele? 200KM/t to ju¿ ca³kiem przyzwoity wska¼nik w
 aucie na ulicê.

 Z tego filmu wynika, co wiedz± wszyscy wtajemniczeni: Clarkson
 nie umie je¼dziæ. Je¼dziæ umie np. Needell.

Ale sensem tego filmu nie by³o to kto umie je¼dziæ lepiej.

 Tylko ¿e udowadnianie wy¿szo¶ci czegokolwiek za pomoc± Klaksona
 vs kierowca wy¶cigowy jest pewnym nadu¿yciem. Chyba ¿e chcia³e¶
 powiedzieæ, ¿e RWD wymaga wiêkszych umiejêtno¶ci i jaj. Owszem,
 wymaga.

Data: 2010-02-14 19:49:15
Autor: Kuba \(aka cita\)
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.

U¿ytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl9gbn$37f$1nemesis.news.neostrada.pl...
wrote:

Focus jest niezly, ale czy czasem niedomaga moc± ?

 RS MkII?

~300KM i 205KM/tone - to nie za wiele.

no chyba, ze¶ ocipia³ :P ;)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 19:55:29
Autor: Yans van Horn

wrote:

Focus jest niezly, ale czy czasem niedomaga moc± ?

 RS MkII?

~300KM i 205KM/tone - to nie za wiele.

no chyba, ze¶ ocipia³ :P ;)

Popatrz z czym go porównujemy: RS4, M3 i Merc AMG. W tym
porównaniu nie wypada najlepiej.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 18:57:39
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 19:55:29 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Popatrz z czym go porównujemy: RS4, M3 i Merc AMG. W tym
porównaniu nie wypada najlepiej.

 Bo ogólnie jest to porównanie dwóch ró¿nych klas pojazdów.

Data: 2010-02-14 20:13:34
Autor: Yans van Horn
wrote:

Popatrz z czym go porównujemy: RS4, M3 i Merc AMG. W tym
porównaniu nie wypada najlepiej.

 Bo ogólnie jest to porównanie dwóch ró¿nych klas pojazdów.

Dlaczego ró¿nych ? Ten Ford to najlepsze FWD (chyba, ze podasz lepsze). Pozosta³e to bardzo dobre
RWD jednak nie najlepsze.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 19:27:43
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 20:13:34 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

 Bo ogólnie jest to porównanie dwóch ró¿nych klas pojazdów.

Dlaczego ró¿nych ?

 Bo RS kosztuje ~120k, a tamte dwa-trzy razy tyle?

Ten Ford to najlepsze FWD (chyba, ze podasz lepsze).

 Proszê bardzo R26R.

Data: 2010-02-14 20:50:33
Autor: Yans van Horn
wrote:

 Bo ogólnie jest to porównanie dwóch ró¿nych klas pojazdów.
Dlaczego ró¿nych ?

 Bo RS kosztuje ~120k, a tamte dwa-trzy razy tyle?

Nie zak³adali¶my ¿adnego limitu. Szukamy lepszego osi±gami FWD - wska¿ taki.

Ten Ford to najlepsze FWD (chyba, ze podasz lepsze).

 Proszê bardzo R26R.

I jak wypada w porównaniu z tamtymi ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 20:21:30
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 20:50:33 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

 Proszê bardzo R26R.

I jak wypada w porównaniu z tamtymi ?

 Na ringu od M3 E90 dosta³, ale z M3 E46/E36 wygra³. To samo z
 Boxsterem S, Lexem IS-F czy SKL 55AMG. Nie jest ¼le, jak na
 dwulitrowego hatcha za u³amek ich ceny.

Data: 2010-02-14 21:50:30
Autor: Yans van Horn
wrote:

[...]

Oczywi¶cie, ¿e wynik zacny. Natomiast za u³amek ceny dostajesz te¿ u³amek samochodu. W porównaniu z R26R tamte to jednak limuzyny (4-ry drzwi, znacznie wiêksze).

No i przez to, ¿e to lekki hatch, to wsadzenie pasa¿era mo¿e diametralnie zmieniæ wynik. Co¶ za co¶.

PS: BMW M3 CSL (E46) 7:50 158 ´03 360 / 1385 Sport Auto

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 21:07:54
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 21:50:30 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Oczywi¶cie, ¿e wynik zacny. Natomiast za u³amek ceny dostajesz te¿ u³amek samochodu. W porównaniu z R26R tamte to jednak limuzyny (4-ry drzwi, znacznie wiêksze).

 Boxster te¿?

No i przez to, ¿e to lekki hatch, to wsadzenie pasa¿era mo¿e diametralnie zmieniæ wynik. Co¶ za co¶.

 Przede wszystkim to R26R jest dwuosobowy i raczej dla
 hardkorowców. Ale co¶ za co¶.

PS: BMW M3 CSL (E46) 7:50 158 ´03 360 / 1385 Sport Auto

 Przecie nie napisa³em, ¿e CSL-em wygra³.

Data: 2010-02-14 22:20:26
Autor: Yans van Horn
wrote:

Oczywi¶cie, ¿e wynik zacny. Natomiast za u³amek ceny dostajesz te¿ u³amek samochodu. W porównaniu z R26R tamte to jednak limuzyny (4-ry drzwi, znacznie wiêksze).

 Boxster te¿?

W szczególy siê nie wdawa³em :-)

No i przez to, ¿e to lekki hatch, to wsadzenie pasa¿era mo¿e diametralnie zmieniæ wynik. Co¶ za co¶.

 Przede wszystkim to R26R jest dwuosobowy i raczej dla
 hardkorowców. Ale co¶ za co¶.

Ja tam nic przeciwko nie mam. Do¶æ jasno okre¶lone zastosowanie, dobry w tym w czym ma byæ.

PS: BMW M3 CSL (E46) 7:50 158 ´03 360 / 1385 Sport Auto

 Przecie nie napisa³em, ¿e CSL-em wygra³.

Nie napisa³em, ¿e napisa³e¶ ;-) To by³o gwoli uzupe³nienia. Nieco l¿ejszy, ciut mocniejszy a wynik znacznie lepszy.
Nie wiem czy czyta³e¶, ¿e turbodo³adowane M3 (E9X) zrobi³o wynika 7:22 - tyle co super samochody. Ponoæ poza turbem jedynie kosmetyczne zmiany (zawieszenie). Te samochody maj± ogromny potencja³ - co¶ czego nie da siê osi±gn±c w FWD.
R26R i Focus RS to praktycznie kres mo¿liwo¶ci...

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 21:55:38
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 22:20:26 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Nie wiem czy czyta³e¶, ¿e turbodo³adowane M3 (E9X) zrobi³o wynika 7:22 - tyle co super samochody. Ponoæ poza turbem jedynie kosmetyczne zmiany (zawieszenie).

 Ciekawe, jak bardzo kosmetyczne. Bo nowa geometria te¿ mo¿e byæ
 kosmetyczna, tylko na ulicê mog³aby byæ np. z lekka mêcz±ca.

Te samochody maj± ogromny potencja³ - co¶ czego nie da siê osi±gn±c w FWD.

 Znów porównujesz jab³ka z pomarañczami. Bo...

R26R i Focus RS to praktycznie kres mo¿liwo¶ci...

 Jeszcze nie sprawdzali¶my, co potrafi± wy¶cigowe FWD, wiêc nie
 wyci±gajmy tu aut po rasowaniu. Bo...
  zawsze mo¿na wzi±æ na tapetê Radicala SR8LM, jest klasyczn±
 szuflad±, choæ Radical tak bardzo chcia³ udowodniæ jego
 uliczno¶æ, ¿e pojechali nim z UK na tor na ko³ach.

Data: 2010-02-14 23:12:28
Autor: Yans van Horn
wrote:

[...]

Doczyta³em. Jednak zmian by³o znacz±co wiêcej. Ponadto nie turbo a supercharger. I nie M3 a M3 CSL

http://carscoop.blogspot.com/2007/11/bmw-m3-csl-supercharged-laps.html

[...]

U góry artyku³. Jeszcze nie jest tak ¼le z nim.

 zawsze mo¿na wzi±æ na tapetê Radicala SR8LM, jest klasyczn±
 szuflad±, choæ Radical tak bardzo chcia³ udowodniæ jego
 uliczno¶æ, ¿e pojechali nim z UK na tor na ko³ach.

To ju¿ lekka skrajno¶æ. Samochody, o których pisa³em na pocz±tku: merc, m3, rs4 wspomniany przez CIebie is-f, boxter
to bardzo cywylizowane samochody. Spor± czê¶ci± z nich mo¿na z rodzin± na wakacje pojechaæ :-)

Jedyny problem, to ¿e s± drogie ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 22:31:43
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 23:12:28 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Doczyta³em. Jednak zmian by³o znacz±co wiêcej. Ponadto nie turbo a supercharger. I nie M3 a M3 CSL

http://carscoop.blogspot.com/2007/11/bmw-m3-csl-supercharged-laps.html

 APRacing, 1427kg z kompresorem, klatk±, kierowc± i paliwem,
 530RWHP. Czyli bez kierowcy i paliwa 1340? To auto by³o grubo
 przerobione. CSL gotowy do drogi wa¿y 1385kg, po kuracji
 odchudzaj±cej, która odjê³a mu 110kg od standardowego M3. W to
 wchodzi³o usuniêcie wyg³uszeñ, elektryki, klimy, nawigacji i
 panele z tworzyw (CFRP/GRP).

U góry artyku³. Jeszcze nie jest tak ¼le z nim.

 Nawet nie wyobra¿asz sobie, jak bardzo daleko od orygina³u. CSL,
 który sam w sobie jest ju¿ niez³ym hardkorem i chudziaczkiem w
 porównaniu ze zwyk³ym M3, a tu jeszcze wyjêli z niego jakie¶
 ~80kg (kompresor i klatka te¿ wa¿±).

To ju¿ lekka skrajno¶æ. Samochody, o których pisa³em na pocz±tku: merc, m3, rs4 wspomniany przez CIebie is-f, boxter
to bardzo cywylizowane samochody. Spor± czê¶ci± z nich mo¿na z rodzin± na wakacje pojechaæ :-)

 I koñcz± kó³ko Ringu wtedy, kiedy kole¿ka z Radicala ma pó³
 kanapki w ¿o³±dku? ;)

Data: 2010-02-14 23:54:33
Autor: Yans van Horn
wrote:

[...]

To fakt :-) Ale fryz ma niezbyt. No i musi i¶æ na drog± wizytê do laryngologa oraz krêgarza ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 23:00:32
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 23:54:33 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

To fakt :-) Ale fryz ma niezbyt.

 Z w³asnego do¶wiadczenia wiem, ¿e pod kaskiem najlepiej sprawdza
 siê zapa³ka.

No i musi i¶æ na drog± wizytê do laryngologa oraz krêgarza ;-)

 No bo wiesz. M3 CSL -- miêciutkie jak kaczuszka... :)

Data: 2010-02-15 10:58:13
Autor: Yans van Horn
wrote:

To fakt :-) Ale fryz ma niezbyt.

 Z w³asnego do¶wiadczenia wiem, ¿e pod kaskiem najlepiej sprawdza
 siê zapa³ka.

Albo ³ysa pa³a :-)

No i musi i¶æ na drog± wizytê do laryngologa oraz krêgarza ;-)

 No bo wiesz. M3 CSL -- miêciutkie jak kaczuszka... :)

W porównaniu z radicalem mo¿e siê takie okazaæ :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 22:28:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.

U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnhngjlf.n4u.rekindrapak.wkurw.org...
wrote:

[...]

jakby nie mozna bylo napisaæ po ludzku Renault Megane

ps. w czym jest lepsza ta Meganka od Focusa?
(i czy czasem nie ma jeszcze mniej KM/t ni¿ Focus?)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 21:57:37
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 22:28:43 +0100, Kuba (aka cita)
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

jakby nie mozna bylo napisaæ po ludzku Renault Megane

 Miêdzy Renault Megane, a Renault Megane R26R jest mniej wiêcej
 taka sama ró¿nica jak miêdzy krzes³em, a krzes³em elektrycznym.

ps. w czym jest lepsza ta Meganka od Focusa?

 10 sekund na Ringu.

Data: 2010-02-14 22:21:19
Autor: Tomek Kańka
Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a)
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

ps. w czym jest lepsza ta Meganka od Focusa?

 10 sekund na Ringu.

Ale z Wikipedii wynika, że te 10s różnicy zrobili na wyścigowych oponach
(Toyo R888). To też są jabłka i pomarańcze.

--
Tomek

Data: 2010-02-14 22:14:00
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 22:21:19 +0000 (UTC), Tomek Kañka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

Ale z Wikipedii wynika, ¿e te 10s ró¿nicy zrobili na wy¶cigowych oponach
(Toyo R888). To te¿ s± jab³ka i pomarañcze.

 1. R888 s± oponami drogowymi -- semislickami, ale maj± pe³ne
 dopuszczenie do ruchu,
 2. R888 s± dla R26R oponami seryjnymi.

Data: 2010-02-14 23:24:43
Autor: Tomek Kańka
Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a)
On Sun, 14 Feb 2010 22:21:19 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

Ale z Wikipedii wynika, że te 10s różnicy zrobili na wyścigowych oponach
(Toyo R888). To też są jabłka i pomarańcze.

 1. R888 sÄ… oponami drogowymi -- semislickami, ale majÄ… peÅ‚ne
 dopuszczenie do ruchu,
 2. R888 sÄ… dla R26R oponami seryjnymi.

Nie wiedziałem :(. Ale to nie są "normalne" opony, ile kilomterów
wytrzymajÄ…?

A założenie takich opon do RS-a pewnie parę sekund by odjęło. Ale nie
potrafie oszacować ile.

PS. Ja nie chcę dyskutować o wyższości jednego samochodu nad drugim, ja
nawet nie wiem jak taka Meganka wyglÄ…da :)

--
Tomek

Data: 2010-02-14 23:25:30
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 23:24:43 +0000 (UTC), Tomek Kañka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

Nie wiedzia³em :(. Ale to nie s± "normalne" opony,

 S± tak samo normalne, jak Michelin Pilot Sport Cup czy Potenza
 RE070. Maj± DOT czy inne E i wolno na nich je¼dziæ po ulicy.

ile kilomterów
wytrzymaj±?

 A jakie to ma znaczenie? My¶lisz, ¿e te ContiSportContact 3,
 które Continental ponoæ zrobi³ specjalnie dla RS-a, s± mistrzami
 d³ugich dystansów? Opona UHP nie jest od tego, ¿eby trzaskaæ na
 niej dziesi±tki tysiêcy kilometrów.

A za³o¿enie takich opon do RS-a pewnie parê sekund by odjê³o. Ale nie
potrafie oszacowaæ ile.

 Ale¿ nikt nie zabroni³ Fordowi zbudowaæ RS-a w takiej
 specyfikacji. Albo jakie¶ edycji specjalnej (jak± jest R26R dla
 R26).

PS. Ja nie chcê dyskutowaæ o wy¿szo¶ci jednego samochodu nad drugim, ja
nawet nie wiem jak taka Meganka wygl±da :)

 Jak Megane II 3d, tylko zamiast tylnej kanapy ma jakie¶ rury CO.

Data: 2010-02-15 00:20:26
Autor: Tomek Kańka
Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a)
On Sun, 14 Feb 2010 23:24:43 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

A założenie takich opon do RS-a pewnie parę sekund by odjęło. Ale nie
potrafie oszacować ile.

 Ależ nikt nie zabroniÅ‚ Fordowi zbudować RS-a w takiej
 specyfikacji. Albo jakieÅ› edycji specjalnej (jakÄ… jest R26R dla
 R26).

RS to jest hot-hatch, którym można jeździć do pracy, czy na wakacje i
standardowo ma pewnie jakieÅ› w miarÄ™ normalne opony (chyba Micheliny
Pilot). Założenie mu R888 pewnie zmniejszyłoby 10 sekundową różnicę
tylko nie wiem o ile. I nie trzeba do tego budować jakiejś edycji
specjalnej, można to zrobić samemu :).

Ale ja już kończę w tym wątku, bo moja wiedza o wpływie opon na czas
okrążenia pochodzi bardzej z GranTurismo na Playstation, niż z życia :)

Tomek

Data: 2010-02-15 15:54:21
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Mon, 15 Feb 2010 00:20:26 +0000 (UTC), Tomek Kañka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

RS to jest hot-hatch, którym mo¿na je¼dziæ do pracy, czy na wakacje i
standardowo ma pewnie jakie¶ w miarê normalne opony (chyba Micheliny
Pilot). Za³o¿enie mu R888 pewnie zmniejszy³oby 10 sekundow± ró¿nicê
tylko nie wiem o ile. I nie trzeba do tego budowaæ jakiej¶ edycji
specjalnej, mo¿na to zrobiæ samemu :).

 Ino ¿e to by³o porównanie aut seryjnych, w specyfikacji
 fabrycznej. R26R mog³e¶ sobie wybraæ z Toyo, a RS-a nie. Bo
 zrobiæ ,,samemu'' to mo¿na takiego potwora, jak przytaczane
 tutaj M3 E46 z kompresorem.

Data: 2010-02-15 20:08:23
Autor: Tomek Kańka
Siła wyższo?ci tylnego napędu.

Miałem się już nie odzywać, ale co tam. Ten wątek jest w 90% bez sensu,
to mogę jeszcze coś dopisać :)-.

Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a)
On Mon, 15 Feb 2010 00:20:26 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

[...]

 Ino że to byÅ‚o porównanie aut seryjnych, w specyfikacji
 fabrycznej. R26R mogÅ‚eÅ› sobie wybrać z Toyo, a RS-a nie.

Ja bym w ogóle nie mógł nic wybrać, bo do Megana nie zmieści mi się
rodzina, a RS-a AFAIRC było bardzo trudno kupić, a w dodatku pewnie
kosztował więcej niż mółbym wydać :)

Bo zrobić ,,samemu'' to można takiego potwora, jak przytaczane
 tutaj M3 E46 z kompresorem.

Znaj proporcjum Mocium Panie.

Włożenie turbo, swap silnika itp. to nie to samo co zmiana kół przed
wjazdem na tor.

Naprawdę EOT, bo chodziło mi tylko o to ile sekund zyskałby RS na
lepszych oponach.

--
Tomek

Data: 2010-02-15 20:10:12
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Mon, 15 Feb 2010 20:08:23 +0000 (UTC), Tomek Kañka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

Mia³em siê ju¿ nie odzywaæ, ale co tam. Ten w±tek jest w 90% bez sensu,
to mogê jeszcze co¶ dopisaæ :)-.

 Dlaczego tylko w 90%? ;)

Ja bym w ogóle nie móg³ nic wybraæ, bo do Megana nie zmie¶ci mi siê
rodzina, a RS-a AFAIRC by³o bardzo trudno kupiæ,

 Spróbuj zamówiæ, nie wiem, czy przydzia³ na 2010 ju¿ zosta³
 wyprzedany :)

a w dodatku pewnie
kosztowa³ wiêcej ni¿ mó³bym wydaæ :)

 Nie by³ specjalnie drogi, jak na takie auto: 125k.

Naprawdê EOT, bo chodzi³o mi tylko o to ile sekund zyska³by RS na
lepszych oponach.

 Tego prawdopodobnie nie wie nikt, ale ponoæ ma wyj¶æ jaka¶
 edycja specjalna, mo¿e w opcji bêdzie semi-slick.

Data: 2010-02-15 23:10:40
Autor: Tomek Kańka
Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a)
On Mon, 15 Feb 2010 20:08:23 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

Miałem się już nie odzywać, ale co tam. Ten wątek jest w 90% bez sensu,
to mogę jeszcze coś dopisać :)-.

 Dlaczego tylko w 90%? ;)

Bo siÄ™ tu udzielam ;))

a w dodatku pewnie
kosztował więcej niż mółbym wydać :)

 Nie byÅ‚ specjalnie drogi, jak na takie auto: 125k.

Ja kupiłem rok temu CTR-a za 88k, to jednak spora różnica. Nie mówiąc
już o tym, że miałem górne ograniczenie 100k i RS-a nie było.

Naprawdę EOT, bo chodziło mi tylko o to ile sekund zyskałby RS na
lepszych oponach.

 Tego prawdopodobnie nie wie nikt, ale ponoć ma wyjść jakaÅ›
 edycja specjalna, może w opcji bÄ™dzie semi-slick.

Miałem nadzieję na jakąś analogię, jakiś inny samochód na takich oponach
tyle, a na semi-wyścigowych tyle.

--
Tomek

Data: 2010-02-16 07:23:17
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Mon, 15 Feb 2010 23:10:40 +0000 (UTC), Tomek Kañka
<tom@tomkan.eu.org> wrote:

Mia³em nadziejê na jak±¶ analogiê, jaki¶ inny samochód na takich oponach
tyle, a na semi-wy¶cigowych tyle.

 Analogii mo¿na by szukaæ w czasach z polskiego timeattacku, ale
 strona le¿y i czasów nie ma. Tylko ¿e tam raczej: R888->slick.
 Niestety fastestlap.com przechowuje tylko czasy aut seryjnych, a
 na szukanie innych nie mam zdrowia.

Data: 2010-02-14 20:10:48
Autor: Kuba \(aka cita\)
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.

U¿ytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl9h3t$le4$2atlantis.news.neostrada.pl...

wrote:

[...]

a znasz lepsz± seryjn± o¶ke?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 19:25:49
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 20:10:48 +0100, Kuba (aka cita)
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

a znasz lepsz± seryjn± o¶ke?

 R26R. Choæ do tamtych smoków wci±¿ trochê brakuje.

Data: 2010-02-14 21:07:18
Autor: Yans van Horn
Robert Rędziak wrote:
On Sun, 14 Feb 2010 20:10:48 +0100, Kuba (aka cita)
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

a znasz lepszą seryjną ośke?

 R26R. Choć do tamtych smoków wciąż trochÄ™ brakuje.

Między RS a Meganką specjalnej różnicy nie będzie.

RS AIMING FOR 8MIN 15SEC 'RING LAP

PistonHeads learns that Ford Focus RS and Megane R26R are near identical around Nurburgring
http://www.pistonheads.com/news/defa...?storyId=18331

An early development mule of the new Ford Focus RS with between 250-260bhp has been lapping the Nurburgring in 8min 27seconds, PistonHeads has learnt. The car has around 45bhp less than the production version and was driven by a Bentley test driver on a very hot day.
A source has told us that when the full fat version arrives with 295bhp, and with a racing driver at the wheel, we should expect a lap time of 8min 15sec or maybe less. We have also learnt that whereas Ford originally announced the RS will have 302lb ft when it is launched it will in fact have 324lb ft.

Meanwhile Renault’s new super-Megane, the R26R, has apparently been unofficially clocked around the ‘Ring at 8min 12sec but that was on Toyo Cup tyres. The RS is understood to have been riding on totally standard Continentals when it did its time, and now Ford is seriously thinking about offering Cup tyres as a brochure option for the car.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 20:14:58
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 21:07:18 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Miêdzy RS a Megank± specjalnej ró¿nicy nie bêdzie.

RS AIMING FOR 8MIN 15SEC 'RING LAP

 Miêdzy aiming, a aimed jest 10 sekund ró¿nicy:

 http://fastestlaps.com/track2.html

Data: 2010-02-14 20:23:57
Autor: Yans van Horn

wrote:

[...]

Masz na my¶li FWD czy RWD ? Bo to chyba zwolennicy FWD powinni takowe wskazaæ (istnieje ? :-). Ja jako zwolennik RWD wska¿e lepsze RWD.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 20:25:56
Autor: Kuba \(aka cita\)
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.

U¿ytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl9ip8$pq0$1atlantis.news.neostrada.pl...

Masz na my¶li FWD czy RWD ? Bo to chyba zwolennicy FWD powinni takowe wskazaæ (istnieje ? :-). Ja jako zwolennik RWD wska¿e lepsze RWD.

RWD mamy ju¿ ca³kiem przyzwoite. Szukamy czego¶ co ew. mog³oby im dorównaæ, a skoro lepszego FWD nie znam (i zdaje sie Ty te¿ nie) to poda³em wlasnie to.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 19:49:37
Autor: DoQ
Yans van Horn pisze:

 RS MkII?
~300KM i 205KM/tone - to nie za wiele.

Twierdzisz ze maly kompakt o masie 1000kg i mocy 205KM nie pojezdzi za dobrze?

 Z tego filmu wynika, co wiedz± wszyscy wtajemniczeni: Clarkson
 nie umie je¼dziæ. Je¼dziæ umie np. Needell.
Ale sensem tego filmu nie by³o to kto umie je¼dziæ lepiej.

Sens tego filmu jest mniej wiecej taki sam jak sens tego w±tku.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2010-02-14 19:57:43
Autor: Yans van Horn
DoQ wrote:
Yans van Horn pisze:

 RS MkII?
~300KM i 205KM/tone - to nie za wiele.

Twierdzisz ze maly kompakt o masie 1000kg i mocy 205KM nie pojezdzi za dobrze?

No kolejny kurde. Patrz na kontekst!

[...]

Z³e wnioski wyci±gasz :-) TopGear to program rozrywkowy, który nale¿y traktorwaæ z przymró¿eniem oka.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 19:00:36
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 19:57:43 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Z³e wnioski wyci±gasz :-) TopGear to program rozrywkowy, który nale¿y traktorwaæ z przymró¿eniem oka.

 Z przmru¿eniem... to ma³o powiedziane.  Dlatego z tego filmu
 wynika tylko tyle, ¿e Klakson nie umie je¼dziæ.

Data: 2010-02-14 20:02:31
Autor: DoQ
Yans van Horn pisze:

Twierdzisz ze maly kompakt o masie 1000kg i mocy 205KM nie pojezdzi za dobrze?
No kolejny kurde. Patrz na kontekst!

No widocznie cos w tym jest :P

Sens tego filmu jest mniej wiecej taki sam jak sens tego w±tku.
Z³e wnioski wyci±gasz :-) TopGear to program rozrywkowy, który nale¿y traktorwaæ z przymró¿eniem oka.

No wlasnie, dlatego mozna powiedziec ze Clarkson nie umie jezdzic:)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-14 22:35:42
Autor: J.F.
On Sun, 14 Feb 2010 17:52:25 +0000 (UTC),  Robert Rêdziak wrote:
PS: Polecam jeszcze to (je¶li chodzi o kontrolê)
http://www.youtube.com/watch?v=wD3AwQ_fsfs

Z tego filmu wynika, co wiedz± wszyscy wtajemniczeni: Clarkson
nie umie je¼dziæ.

Nie umie, albo tak bylo w scenariuszu :-)
Kariery sportowej nie ma, ale widac ze zawrocic na dymiacych oponach
potrafi :-)

A tak swoja droga - potraficie przejechac takie jablko ? w zakrecie ? Nawet przy malej predkosci ..

J.

Data: 2010-02-14 22:10:29
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 22:35:42 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Nie umie, albo tak bylo w scenariuszu :-)
Kariery sportowej nie ma,

 Nawet na ich ¶miesznym ,,torze'' paru celebrytów (owszem,
 niektórzy jak Jay Kay, s± niez³ymi petrolheadami) z³oi³o mu
 konkretnie dupê (2 sekundy od Kaya, prawie 6 sekund od Stiga).
 Chcia³bym zobaczyæ pojedynek Klakson vs Needell czy Vicky
 Butler-Henderson, choæ niestety do nich nie dojdzie.

ale widac ze zawrocic na dymiacych oponach
potrafi :-)

 AjWaj.

A tak swoja droga - potraficie przejechac takie jablko ? w zakrecie ? Nawet przy malej predkosci ..

 Ja siê nigdy upiera³em przy tym, ¿e je¼dziæ potrafiê. Z tych
 wszystkich, którzy tutaj pisz±, te¿ prawdopobonie niewielu mo¿e
 powiedzieæ, ¿e je¼dziæ potrafi. Reszcie najwy¿ej siê wydaje.

Data: 2010-02-14 23:00:25
Autor: Yans van Horn
J.F. wrote:
[...]

W sensie jad±c w po¶lizgu ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 19:26:05
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:hl9d9q$1gl$2nemesis.news.neostrada.pl...

Focus jest niezly, ale czy czasem niedomaga mocÄ… ?

ojojoj

http://www.v10.pl/Nowy,Ford,Focus,RS,galeria,951.html
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=1833

Gdzieś był też jeden tendencyjny wyścig na torze z Mistu i ... Focus
wygrał
Później widzialem taki test w PL (chyba w Automaniaku) i Focus przegrał (5s
na torze poznań), ale tym razem Mitsubishi Evolution X mial nie tylko swoje 4x4 (vs FWD)
ale i 40 tuningowych KM więcej od serii

http://aw.poznan.pl/media2009/2009/Inne/09/14.pdf

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 19:53:38
Autor: Yans van Horn
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Ok, ale chcieliśmy go dołożyc do porównania z RS4, Mercem i M3.

M3 to 420KM/1.67t - ~251KM/tone i 5.1s lub 4.8s (M3 CSL) do 100km/h
Focus RS to 300KM/1.46t -> ~205KM/tone i 5.9 do 100km/h

http://www.youtube.com/watch?v=QS8wT6nCOyo&feature=player_embedded
Evo szybsze w obu testach.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 18:55:53
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 19:53:38 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

M3 to 420KM/1.67t - ~251KM/tone i 5.1s lub 4.8s (M3 CSL) do 100km/h
Focus RS to 300KM/1.46t -> ~205KM/tone i 5.9 do 100km/h

 Ale te 300kg ma równie¿ znaczenie w innych aspektach jazdy.

Data: 2010-02-14 20:19:13
Autor: Yans van Horn
wrote:

M3 to 420KM/1.67t - ~251KM/tone i 5.1s lub 4.8s (M3 CSL) do 100km/h
Focus RS to 300KM/1.46t -> ~205KM/tone i 5.9 do 100km/h

 Ale te 300kg ma równie¿ znaczenie w innych aspektach jazdy.

200 raczej :-)

W jakich aspektach ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-14 19:30:11
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Sun, 14 Feb 2010 20:19:13 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

200 raczej :-)

 No 200.

W jakich aspektach ?

 Maksymalne przeci±¿enia na winklach, droga hamowania. Na torze
 to wystarczy, ¿eby czasem dzielnie siê broniæ przed zakusami
 kierowców w mocniejszych autach.

Data: 2010-02-14 20:13:08
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:hl9h0e$le4$1atlantis.news.neostrada.pl...

Ok, ale chcieliśmy go dołożyc do porównania z RS4, Mercem i M3.

M3 to 420KM/1.67t - ~251KM/tone i 5.1s lub 4.8s (M3 CSL) do 100km/h
Focus RS to 300KM/1.46t -> ~205KM/tone i 5.9 do 100km/h

dobra. Podaj lepszą, seryjną ośke, bo może są.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 14:13:10
Autor: J.F.
On Sun, 14 Feb 2010 01:08:01 +0100,  Yans van Horn wrote:
J.F. wrote:
On Sat, 13 Feb 2010 18:42:09 +0100,  Yans van Horn wrote:
Wiem, ¿e nie na ¶niegu - ale mniej tendencyjne ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=uYUWIcw8_xg&feature=fvsr

Kto w takiej sytuacji wciska glebiej gaz ?
Ws³uchaj siê uwa¿nie. Oni go jedynie nie pu¶cili. Jedyna reakcja to kierownica.

No to przy takiej umiarkowanej predkosci IMO nie zalezy to od rodzaju
napedu.
PS: Mo¿e zatem jeszcze to ;-) ? (akurat 2xRWD i AWD)
http://www.youtube.com/watch?v=DaZExdTHHjY

Czy dobrze zrozumialem:
Lotus 2:15
AMG   3 z kawalkiem
Audi  2:43
BMW   2:38 J.

Data: 2010-02-14 15:03:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4ifn51oa2hsrg39g2a7kv1no2kt08taio4ax.com...

Czy dobrze zrozumialem:
Lotus 2:15
AMG   3 z kawalkiem
Audi  2:43
BMW   2:38

Mi sie wydawa³o ze BMW 2:48

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 18:38:14
Autor: Yans van Horn
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Rozwieje w±tpliwo¶ci :-)

Lotus 2:15.16
Merc 2.43
Audi 2.43.9
M3 2:38.9

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-12 13:32:40
Autor: Cavallino
Siła wyższości tylnego napęd u.
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3ga1$vho$23news.task.gda.pl...
Ten filmik dedykujÄ™ wszystkim

A ja już nie mam ochoty męczyć się czytając bredzenie neofity.
PLONK

Data: 2010-02-12 14:43:21
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 13:07:17 +0100,  Filip KK wrote:
[...]

To nie sa mity, tylko pojedz na wage. Silnik ciezki, i w FWD trzeba
kombinowac jak niekorzystny rozklad mas zrownowazyc, ale akurat przy
ruszaniu to on jest korzystny, a w RWD tez trzeba kombinowac jak
niekorzystny rozklad mas zrownowazyc, bo nacisk na tylna os za maly
:-)

Pomysly typu transaxle nie wziely sie bez potrzeby :-)

J.

Data: 2010-02-12 16:28:51
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 14:43, J.F. pisze:

To nie sa mity, tylko pojedz na wage.

Nie znam wagi jeżdżącej. Podczas startu przednia ośka jest odciążana a dociskana tylna. Gdyby przedni napęd był lepszy, montowaliby go do Porsche, Ferrari, Lambo i innych cacek.

Data: 2010-02-12 16:35:22
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 16:28:51 +0100,  Filip KK wrote:
W dniu 2010-02-12 14:43, J.F. pisze:
To nie sa mity, tylko pojedz na wage.

Nie znam wagi je¿d¿±cej. Podczas startu przednia o¶ka jest odci±¿ana a dociskana tylna.

Owszem. Na sliskim efekt jest znacznie mniejszy.

Gdyby przedni napêd by³ lepszy, montowaliby go do Porsche, Ferrari, Lambo i innych cacek.

Tu moga tez calkiem inne wzgledy grac role.

J.

Data: 2010-02-12 16:40:48
Autor: MadMan
Siła wyższo�ci tylnego napędu.
Dnia Fri, 12 Feb 2010 16:28:51 +0100, Filip KK napisa³(a):

Gdyby przedni napêd by³ lepszy, montowaliby go do Porsche, Ferrari, Lambo i innych cacek.

Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - dlaczego na przednich ko³ach nie
mo¿e byæ wiêcej ni¿ jakie¶ 300 KM. Poza tym co znaczy "lepszy"? Raz lepszy jest napêd na przód, raz na ty³. No i najwa¿niejsze - to nie s± samochody do jazdy po ¶niegu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 16:48:19
Autor: Filip KK
Siła wyższo�ci tylnego napędu.
W dniu 2010-02-12 16:40, MadMan pisze:

Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - dlaczego na przednich kołach nie
może być więcej niż jakieś 300 KM.
Poza tym co znaczy "lepszy"? Raz lepszy jest napęd na przód, raz na tył.
No i najważniejsze - to nie są samochody do jazdy po śniegu.

Podaj mi choć jeden przykład, w którym przedni napęd jest lepszy od tylnego.. :D

Oczywiście, że to nie są samochody do jazdy po śniegu, bo nikt nie będzie ryzykował rozbicia auta a za milion dolarów.

Data: 2010-02-12 16:54:22
Autor: MadMan
Siła wyższo�ci tylnego napędu.
Dnia Fri, 12 Feb 2010 16:48:19 +0100, Filip KK napisa³(a):

Podaj mi choæ jeden przyk³ad, w którym przedni napêd jest lepszy od tylnego.. :D

Normalna jazda po mie¶cie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 16:58:29
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 16:54, MadMan pisze:

Podaj mi choć jeden przykład, w którym przedni napęd jest lepszy od
tylnego.. :D

Normalna jazda po mieście.

Właśnie widzę, jak przednie napędy nie mogą ruszyć z pod świateł.

Data: 2010-02-12 17:17:23
Autor: MadMan
Siła wyższo�ci tylnego napędu.
Dnia Fri, 12 Feb 2010 16:58:29 +0100, Filip KK napisa³(a):

W³a¶nie widzê, jak przednie napêdy nie mog± ruszyæ z pod ¶wiate³.

Ja dzisiaj widzia³em jak tylny napêd 10 sekund rusza³ z zielonego. Na
czarnej, acz mokrej drodze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 16:24:32
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Fri, 12 Feb 2010 17:17:23 +0100, MadMan
<madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Ja dzisiaj widzia³em jak tylny napêd 10 sekund rusza³ z zielonego. Na
czarnej, acz mokrej drodze.

 A ja widzia³em s³onia w karafce. Te¿ pewnie mia³ ten straszny,
 tylny napêd, który nie pozwala ruszyæ na mokrym czarnym.

Data: 2010-02-12 17:35:43
Autor: MadMan
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
Dnia Fri, 12 Feb 2010 16:24:32 +0000 (UTC), Robert Rêdziak napisa³(a):

[...]

Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - to nie napêd pozwala ruszaæ spod
¶wiate³ sprawnie, tylko ten organiczny ³±cznik miêdzy kierownic± a
peda³em gazu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 16:47:48
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
On Fri, 12 Feb 2010 17:35:43 +0100, MadMan
<madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - to nie napêd pozwala ruszaæ spod
¶wiate³ sprawnie, tylko ten organiczny ³±cznik miêdzy kierownic± a
peda³em gazu.

 Ja ogarniam, tylko ¿e tu co¶ o wy¿szo¶ci napêdów, a nie o tym,
 ze 75% amatorskich wk³adek miêsnych powinno siê przesi±¶æ do
 zbiorkomu.

Data: 2010-02-12 18:09:02
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 17:35, MadMan pisze:

Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - to nie napêd pozwala ruszaæ spod
¶wiate³ sprawnie, tylko ten organiczny ³±cznik miêdzy kierownic± a
peda³em gazu.

Sugerujesz, ¿e 95% u¿ytkowników samochodów je¼dzi kompletnie bez mózgu? Wiesz co? Tak patrz±c na to co siê dzieje na ulicach, mo¿e masz racjê....

Data: 2010-02-12 18:16:51
Autor: MadMan
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.
Dnia Fri, 12 Feb 2010 18:09:02 +0100, Filip KK napisa³(a):

Sugerujesz, ¿e 95% u¿ytkowników samochodów je¼dzi kompletnie bez mózgu?

A¿ tyle nie, ale ca³kiem du¿a czê¶æ. Zbyt du¿a. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 17:32:33
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 17:17, MadMan pisze:
Dnia Fri, 12 Feb 2010 16:58:29 +0100, Filip KK napisał(a):

Właśnie widzę, jak przednie napędy nie mogą ruszyć z pod świateł.

Ja dzisiaj widziałem jak tylny napęd 10 sekund ruszał z zielonego. Na
czarnej, acz mokrej drodze.

Przed kilkoma sekundami przejechał mi czołg za plecami w pokoju. Przysięgam!
Miął napęd na tylna oś, jak boga kocham.

Data: 2010-02-12 18:01:51
Autor: MadMan
Siła wyższo�ci tylnego napędu.
Dnia Fri, 12 Feb 2010 17:32:33 +0100, Filip KK napisa³(a):

Ja dzisiaj widzia³em jak tylny napêd 10 sekund rusza³ z zielonego. Na
czarnej, acz mokrej drodze.

Przed kilkoma sekundami przejecha³ mi czo³g za plecami w pokoju. Przysiêgam!
Mi±³ napêd na tylna o¶, jak boga kocham.

Masz jakie¶ wsparcie? Bo ja mam takie ¿e Lublin w ka¿dej wersji ma napêd
na ty³. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 16:46:17
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 16:34, MadMan pisze:

Gdyby przedni napęd był lepszy, montowaliby go do
Porsche, Ferrari, Lambo i innych cacek.

Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - dlaczego na przednich kołach nie
może być więcej niż jakieś 300 KM.

A co to, nie ma słabszych 200 konnych wersji?

Ogarniam a raczej odgarniam śnieg na podwórku. A z powyższego przykładu jasno wynika, że tylny napęd jest lepszy.

Data: 2010-02-15 21:16:24
Autor: Plumpi

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3s3v$25c$19news.task.gda.pl...

To nie sa mity, tylko pojedz na wage.

Nie znam wagi jeżdżącej. Podczas startu przednia ośka jest odciążana a dociskana tylna. Gdyby przedni napęd był lepszy, montowaliby go do Porsche, Ferrari, Lambo i innych cacek.

Które auto jest lepsze ?
Ciężarowa Scania czy Porsche 911 ?
To jest takie pier....nie.
Po prostu pisanie to jest lepsze od tego to totalna bzdura.

Całkiem inaczej zachowują się te 2 rodzaje napędów i inne jest ich przeznaczenie.

Data: 2010-02-12 14:56:05
Autor: Darek.
[...]

Gówno widac na tym filmiku...
I tak uwa¿am ¿e przedni napêd jest lepszy od tylnonapêdowca.
Ciekawe jakby zachowywa³ siê na ¶liskich zakrêtach?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-02-12 14:29:21
Autor: kamil

"Darek." <news-gazeta@gazeta.pl> wrote in message news:hl3mlk$iit$1inews.gazeta.pl...
[...]

A ciekawe, ktory z nich to zrobi?

http://www.youtube.com/watch?v=lOdTCNRWrH4

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-12 16:29:28
Autor: Filip KK
Si�a wy�szo�ci tylnego nap�du.
W dniu 2010-02-12 14:56, Darek. pisze:

Ciekawe jakby zachowywa� si� na �liskich zakr�tach?

Przejedź się, to sprawdzisz.

Data: 2010-02-12 21:58:39
Autor: =radek=
Siła wyższości tylnego napędu.
Dnia Fri, 12 Feb 2010 13:07:17 +0100, Filip KK napisa³(a):

[...]

Tiaaa...
Wczoraj wieczorkiem jecha³em za bmw, napêd na ty³, skrzy¿owanie,
skrêcali¶my w lewo, ruszylismy i dobrze, ¿e kulturalny odstêp zachowa³em,
bo  zobaczy³em jak na zakrêcie autko ¶licznego b±czka wykrêca i wali bokiem
w prawy krawê¿nik...

PS Zimówki jak najbardziej mia³, a i jego przy¶pieszenie nie by³o jakie¶
pora¿aj±ce.
PSS O tym jak dwa razy s±siadowi (te¿ bmw, napêd na ty³) pomaga³em na
parkingu z miejsca ruszyæ, bo pod 5 cm zaspê nie móg³ podjechaæ, to ju¿ nie
wspominam.

Data: 2010-02-12 23:05:19
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 21:58, =radek= pisze:

[...]

Jak kto¶ nie potrafi je¼dziæ, to i z przednim napêdem sobie nie poradzi.
Kto wsiada za kierownicê BMW i jedzie bez ¿adnych systemów nie ujmuj±c nogi z gazu w zakrêcie?! Bezmózg.

[...]

Ja podje¿d¿am pod wiêksze zaspy, zapewniam Ciê. Widocznie s±siad po¿a³owa³ na opony, nie wierzê ¿e mia³ dobre opony. 5 cm ¶niegu, beka! Na letnich mo¿e by³...

Data: 2010-02-12 23:10:43
Autor: masti
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Dnia pięknego Fri, 12 Feb 2010 23:05:19 +0100, osobnik zwany Filip KK
wystukał:

W dniu 2010-02-12 21:58, =radek= pisze:

Tiaaa...
Wczoraj wieczorkiem jechałem za bmw, napęd na tył, skrzyżowanie,
skręcaliśmy w lewo, ruszylismy i dobrze, że kulturalny odstęp
zachowaÅ‚em, bo  zobaczyÅ‚em jak na zakrÄ™cie autko Å›licznego bÄ…czka
wykręca i wali bokiem w prawy krawężnik...

Jak ktoś nie potrafi jeździć, to i z przednim napędem sobie nie poradzi.
Kto wsiada za kierownicę BMW i jedzie bez żadnych systemów nie ujmując
nogi z gazu w zakręcie?! Bezmózg.

a teraz zmień "przedni napęd" na tylny i zobacz co ci wyjdzie. Zafiksowałeś się na ulubionym samochodzie i nie podałeś żadnego uzasadnienia owej "lepszości". Nie podałeś nawet warunków brzegowych. Idź lepiej się poucz.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-14 05:03:34
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-13 00:10, masti pisze:

a teraz zmień "przedni napęd" na tylny i zobacz co ci wyjdzie.
Zafiksowałeś się na ulubionym samochodzie i nie podałeś żadnego
uzasadnienia owej "lepszości". Nie podałeś nawet warunków brzegowych. Idź
lepiej siÄ™ poucz.

Chcesz się zmierzyć z moim rwd na śniegu?

Data: 2010-02-15 10:10:28
Autor: masti
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Dnia pięknego Sun, 14 Feb 2010 05:03:34 +0100, osobnik zwany Filip KK
wystukał:

już dawno wyrosłem z takich zabaw. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-15 20:53:13
Autor: Yogi\(n\)
[...]

A ja ten, od 3 minuty mniej więcej tym, którzy wierzą w przewage tylnego nad przednim
http://www.youtube.com/watch?v=kfXrkGMAKss

--
Yogi(n)

Data: 2010-02-16 00:01:37
Autor: złoty
Yogi(n) pisze:

[...]

....na szybko przegladam ten jakze rozbudowany watek i ...podziwiam Cie (i innych w tym watku). Gadacie z gosciem, ktory cala swoja wiedze nt jazdy czerpie z PS2/3 i tego co wyczyta w internecie. Aha..i brat czasem dawal mu sie przejechac golfem III w stanie agonalnym z '92r. od czasu do czasu... dliugo tak jeszcze bedzie sie dawac wciagac w ta kretynska dyspute? To oczywiscie wasza sprawa ale.. nie czujecie, ze gosc was po prostu robi w bambuko? Cokolwiek napiszecie..i tak nie ma najmniejszego sensu..

pzdr
A.

Data: 2010-02-16 00:06:29
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-16 00:01, złoty pisze:

[...]

Idź przeglądnij lepiej czy odrobiłeś wszystkie lekcje dzieciaku.

*PLONK*

Data: 2010-02-16 00:28:40
Autor: złoty
Filip KK pisze:

Idź przeglądnij lepiej czy odrobiłeś wszystkie lekcje dzieciaku.

*PLONK*

buahahahhaa... dziecko neostrady mi PLONKA zrobilo..no niesamowite.  Z wrazenia chyba pojdze sie odalac..hahahha

A.

Data: 2010-02-16 02:06:41
Autor: złoty
Filip KK pisze:

Idź przeglądnij lepiej czy odrobiłeś wszystkie lekcje dzieciaku.

*PLONK*

,,nie ludz sie, ze w ten sposob cos zyskasz. Obiecuje komentarze do twoich durnych postow :) Jeszcze ktos twoje przeczyta i sugerujac sie, iz to grupa samochodowa..wezmie je powaznie.

A.

Data: 2010-02-16 01:21:46
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hlcjop$khu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Cóż, dziekujÄ™ za ostatnie dwa sÅ‚owa pierwszej linijki. Nie zgadzam siÄ™, że "gadamy z goÅ›ciem", ja na przykÅ‚ad podaÅ‚em wyÅ‚Ä…cznie ów link, do którego nawet siÄ™ (w tym:  pozamerytorycznie) nie odniósÅ‚.

No a z ostatnimi słowami Twojego postu nie zgadzam się po dwakroć. Sensu nie ma to, co on napisze, nie to co napiszmy my. Na tym przecież polega usenet, że tylko ja moge mieć rację, prawda? ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2010-02-16 01:34:02
Autor: złoty
Yogi(n) pisze:

No a z ostatnimi słowami Twojego postu nie zgadzam się po dwakroć. Sensu nie ma to, co on napisze, nie to co napiszmy my. Na tym przecież polega usenet, że tylko ja moge mieć rację, prawda? ;-)

heh..cos w tym jest. Dlatego postaram sie odniesc do mozliwie duzej ilosci postow tego sralucha :) W koncu..to ponoc zostaje w archiwach ;)

pzdr
A.

Data: 2010-02-15 21:09:34
Autor: Plumpi
[...]

Przestań wierzyć w takie stronnicze brednie.
Dam Ci prosty przykład. Zrób sobie próbę np. z wóżkiem choćby nawet sklepowym. Wjedź nim na śnieg, albo nawet jadąc po sklepie - próbuj go raz pchać, a raz ciągnąć. Zauważysz, że pchając go bedzie Ci ciężej, a do skrętów bedziesz musiał użyć dużo większej siły niż w przypadku ciągniecia. Ciągnąc go za sobą wózek łatwiej pokona śnieg i bez problemów będzie jechał tam, gdzie będziesz go ciągnął.
Dokładnie tak samo jest z samochodami.
W przypadku RWD na koła skrętne oprócz siły działającej dokładnie w kierunku jazdy, na koła działa siła poprzeczna działająca wzdłuż samochodu do przodu, która powoduje, że w stosunku do FWD łatwiej wpaść w poślizg przednimi kołami. Ponadto podczas ostrych startów działa na przód samochodu RWD siła podnosząca ten przód do góry, a tym samym zmniejszająca docisk przednich kół, czyli pogarszająca przyczepność.
W przypadku FWD te siły nie występują. W powiązaniu z dobrym dociążeniem przednich kół silnikiem, przyczepność samochodu z takim napędem jest większa niż przyczepność przednich kół w RWD.

Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.
BMW to klasa sama w sobie. Są to samochody z zacięciem sportowym o dużej masie i dobrze dociążone. Porównywanie ich z pierwszym lepszym Golfem czy innym, typowo cywilnym autem jest po prostu śmieszne, a Ty cały czas to właśnie robisz. To, że lepiej się prowadzi i lepiej trzyma drogi to zasługa całej konstrukcji i zawieszenia, a nie rodzaju napędu. Uważam, że RWD stając w szranki z autem FWD podobnej klasy po prostu przegrywa z kretesem.
Polityka firmy BMW jest jednoznacznie określona. Trafiają oni do klientów przede wszystkim młodych, chcących się wyszaleć i z zamiłowaniem do sportów samochodowych. Przy FWD ci ludzie po prostu nie mieliby frajdy tak jak przy RWD.
FWD jest napędem dla przeciętnego Kowalskiego, któy chce jak najbezpieczniej dostać się z punktu A do punktu B i to tanim kosztem i nie zależy mu na zrywaniu przyczepności i driftingach, a wręcz przeciwnie.

Może w końcu to zrozumiesz.
FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza popełnianych błędów.
RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową, ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.

FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg, krawężniki, nierówności terenu, ale okupione jest to gorszymi wynikami przyspieszeń na prostej, ponieważ przy ostrych startach przednie koła się ślizgają lub wręcz auto skacze jak piłka.
RWD natomiast ma lepsze osiągi jeżeli chodzi o start, ponieważ w chwili na tryln aoś przenoszona jest większość masy samochodu, a ponadto posiada lepszą kontrolę toru jazdy podczas hamowania.

Reasumujac:
FWD gorzej startuje, dobrze hamuje ale tylko na prostej, a zarazem zapewnia bezpieczniejsze prowadzenie - przeznaczony jest dla laików, dla których liczy się tylko bezpieczne dotarcie z punktu A do punktu B.
RWD lepiej startuje, zapewnia lepszą kontrolę trakcji podczas hamowania, wymaga większych umiejętności podczas pokonywania ostrych zakrętów - przeznaczony jest dla ludzi o zacięciu sportowym.
Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu śmieszna i wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)

Data: 2010-02-16 00:01:48
Autor: Filip KK
Siła wyższości tylnego napędu.
W dniu 2010-02-15 21:09, Plumpi pisze:

(...)

Zrobiłeś mega długi wywód, tak to prawda.. Dużo rzeczy się zgadza w tym co napisałeś. I zwróć uwagę, że zgadzam się z tym! Ale nie zgadzam się z wieloma opiniami, że tylny napęd nie nadaje się na zimę. Bo to piszą ludzie, którzy nigdy nie jeździli dobrze przygotowanym samochodem do zimy z napędem na tył, czyli z jakimiś normalnymi dobrymi oponami w dobrym samochodzie (nie jakiejś beczce).

[...]
ciÄ…gniecia.

Bardzo głupi przykład!!!!!!!!!!!!!! Gdyby łatwiej się ciągnęło wózki, to by nie były tak zaprojektowane, żeby je pchać!!!!!!!!!!!!

Bo łatwiej się właśnie pcha wózek, a nie ciągnie. Bo gdy ciągniesz wózek, on sobie sam skręca i nie masz praktycznie żadnej sterowności nad nim, sam jedzie gdzie chce i łatwiej w półkę wjechać albo w kogoś. To samo jest z przednim napędem, tył wpada w niekontrolowane poślizgi.

Zaś jak pchasz wózek, masz właśnie większą kontrolę nad wózkiem, nie wjedziesz w nic, bo wózek nie ucieknie ani w prawo ani w lewo, chyba że ma skrętne tylne kółka.

Co to skręcania, to kompletna bzdura, bo samochodu z napędem na tył nie skręca się trzymając za tylny zderzak. Więc nie trafiłeś z tym przykładem kompletnie.

[...]

To tylko teoria, w praktyce tak nie jest. Przód dużo trudniej jest wrzucić w poślizg, a jeśli uważasz inaczej, wsiądź do BMW i spróbuj przód wrzucić w poślizg, życzę powodzenia.

Ponadto podczas ostrych startów działa na
przód samochodu RWD siła podnosząca ten przód do góry, a tym samym
zmniejszająca docisk przednich kół, czyli pogarszająca przyczepność.

Do czego Ci idealna przyczepność przednich kół podczas startu samochodu z RWD? Przecież przód nie idzie w powietrze na 10 cm ponad asfalt, chyba że masz silnik rakietowy.

W przypadku FWD te siły nie występują.

Właśnie, że występują. Przecież zawsze przód się podnosi, niezależnie od tego na którą oś/ośki masz napęd.

W powiązaniu z dobrym dociążeniem
przednich kół silnikiem, przyczepność samochodu z takim napędem jest
większa niż przyczepność przednich kół w RWD.

Rzekłbym taka sama, chyba że mamy do czynienia z samochodem, który ma z tyłu silnik.

Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.

Więc nie chcę słyszeć od niedowiarków, że BMW na śnieg się nie nadaje, bo chyba nigdy nie jechali BMW po śniegu.

BMW to klasa sama w sobie. Są to samochody z zacięciem sportowym o dużej
masie i dobrze dociążone.

I to wszystko w temacie, amen.

Polityka firmy BMW jest jednoznacznie określona. Trafiają oni do
klientów przede wszystkim młodych, chcących się wyszaleć i z
zamiłowaniem do sportów samochodowych.

Nie zgadzam się. Ludzi młodych nie stać na BMW. Chyba, że jakieś 20 letnie padło, które ma tylko znaczek BMW, bo reszta nadaje się tylko na złom.

FWD jest napędem dla przeciętnego Kowalskiego, któy chce jak
najbezpieczniej dostać się z punktu A do punktu B i to tanim kosztem i
nie zależy mu na zrywaniu przyczepności i driftingach, a wręcz przeciwnie.

Zgadzam siÄ™.

Może w końcu to zrozumiesz.
FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
popełnianych błędów.

Nie zgodzę się. BMW z systemami włączonymi zapewni większą stabilność i kontrolę, niż przedni napęd (przeważnie tylko z systemem ABS).

RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową,
ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.

Tak.

FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg,krawężniki, nierówności
terenu,

FWD nie może wjechać na parking zaśnieżony, bo od razu wbija się w śnieg przednimi kołami i mieli, a tylny napęd jedzie cały czas po torze już ubitym przez przednie koła. Przy dobrym rozpędzie, można bez problemu pokonać odcinek mocno zaśnieżony...

Na parkingu widziałem jak obok mnie golfem się męczył, żeby wjechać w to samo co ja wjechałem za pierwszym razem bez rozpędu.

ale okupione jest to gorszymi wynikami przyspieszeń na prostej,
ponieważ przy ostrych startach przednie koła się ślizgają lub wręcz auto
skacze jak piłka.

"W powiÄ…zaniu z dobrym dociążeniem przednich kół silnikiem, przyczepność samochodu z takim napÄ™dem jest  wiÄ™ksza niż przyczepność przednich kół w RWD."

Jedno z drugim siÄ™ wyklucza.

RWD natomiast ma lepsze osiągi jeżeli chodzi o start, ponieważ w chwili
na tryln aoś przenoszona jest większość masy samochodu, a ponadto
posiada lepszÄ… kontrolÄ™ toru jazdy podczas hamowania.

Zapomniałeś dodać, że RWD ma również najlepsze osiągi jeżeli chodzi o prędkość maksymalną i hamowanie w zakrętach.

Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu
śmieszna i wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)

Zastanów się co napisałeś.

Pozdrawiam :)

Data: 2010-02-16 02:04:54
Autor: złoty
Filip KK pisze:

Przestań wierzyć w takie stronnicze brednie.
Dam Ci prosty przykład. Zrób sobie próbę np. z wóżkiem choćby nawet
sklepowym.

...moze wsiadz sobie wreszcie do auta..a nie testuj swoich teorii rodem z PS2/3 na tych wozkach sklepowych :)

Bardzo głupi przykład!!!!!!!!!!!!!! Gdyby łatwiej się ciągnęło wózki, to by nie były tak zaprojektowane, żeby je pchać!!!!!!!!!!!!

...misiu kolorowy: wozki (podobnie jak np taczki) projektowane sa tak, by je mozna bylo rownie dobrze pchac jak i ciagnac. Kurna..nawet TEGO nie wiesz?..rotfl

To tylko teoria, w praktyce tak nie jest. Przód dużo trudniej jest wrzucić w poślizg, a jeśli uważasz inaczej, wsiądź do BMW i spróbuj przód wrzucić w poślizg, życzę powodzenia.

...udostepnij mi ta E34 swojego brata a udowodnie ci, ze wrzuce ci przod, tyl, bok, dach..w dowolny poslizg..heh

Do czego Ci idealna przyczepność przednich kół podczas startu samochodu z RWD? Przecież przód nie idzie w powietrze na 10 cm ponad asfalt, chyba że masz silnik rakietowy.

...bo jak nie masz przyczepnosci na przodzie..to i na tyle. Wiec sieroto..ta twoja rtec nie przesunie ci sie na tyl pojazdu i nie ruszysz po prostu...rotfl

Rzekłbym taka sama, chyba że mamy do czynienia z samochodem, który ma z tyłu silnik.

...w AutoSmieciu to wyczytales? Daj linka do numeru..

Więc nie chcę słyszeć od niedowiarków, że BMW na śnieg się nie nadaje, bo chyba nigdy nie jechali BMW po śniegu.

...jezdzilem. W przeciwienstwie do ciebie. Playstation nie zawsze odpowiada  realiom.

Nie zgadzam się. Ludzi młodych nie stać na BMW.

...no co ty? ..mowisz, ze stac cie..zdecyduj sie. Faktycznie to auto brata?

FWD nie może wjechać na parking zaśnieżony, bo od razu wbija się w śnieg

...na ktorym levelu? W poczatkowych ponoc wjezdza..

Przy dobrym rozpędzie, można bez problemu pokonać odcinek mocno zaśnieżony...

...no tak, tak..przednim. Oczywiscie tylnym tez da sie jezdzic..ale czasem stoja jak te sieroty pod dyskotekami potem bo 5 cm roznicy poziomow nie sa w stanie pokonac..heh (wyjatkowo zlosliwe i nieobiektywne z mojej strony...a co! :) )

"W powiÄ…zaniu z dobrym dociążeniem przednich kół silnikiem, przyczepność samochodu z takim napÄ™dem jest  wiÄ™ksza niż przyczepność przednich kół w RWD."

Jedno z drugim siÄ™ wyklucza.

...dla idioty na pewno

Zapomniałeś dodać, że RWD ma również najlepsze osiągi jeżeli chodzi o prędkość maksymalną i

noo...na zime to najwazniejsze koles! :) Ale..tu nie dyskomlotka z laskami..nie musisz takich bredni rzucac..heh

A.

Data: 2010-02-16 07:26:09
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
On Tue, 16 Feb 2010 00:01:48 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl>
wrote:

Bardzo g³upi przyk³ad!!!!!!!!!!!!!! Gdyby ³atwiej siê ci±gnê³o wózki, to by nie by³y tak zaprojektowane, ¿eby je pchaæ!!!!!!!!!!!!

 Gdyby¶ mia³ oczy w dupie, to by³yby zaprojektowane tak, by je
 ci±gn±æ.

Data: 2010-02-16 10:44:05
Autor: J.F.
On Tue, 16 Feb 2010 07:26:09 +0000 (UTC),  Robert Rêdziak wrote:
[...]

Raczki a nie d*. Kon tez nie ma oczu w d*, a woz ciagnie a nie pcha :-)

J.

Data: 2010-02-16 10:25:41
Autor: Robert Rêdziak
Si³a wy¿szoœci tylnego napêdu.
On Tue, 16 Feb 2010 10:44:05 +0100, J.F
[...]

 Ale koñ nie musi koñtrolowaæ zawarto¶ci wózka. :)

Data: 2010-02-16 20:59:41
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Si³a wy¿szoœci tylnego napêdu.
Dnia 16.02.2010 Robert Rêdziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa³/a:
[...]

Dwa "l". ;)

Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2010-02-16 11:21:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
J.F. pisze:
On Tue, 16 Feb 2010 07:26:09 +0000 (UTC),  Robert RÄ™dziak wrote:
On Tue, 16 Feb 2010 00:01:48 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl>
Bardzo głupi przykład!!!!!!!!!!!!!! Gdyby łatwiej się ciągnęło wózki, to by nie były tak zaprojektowane, żeby je pchać!!!!!!!!!!!!
Gdybyś miał oczy w dupie, to byłyby zaprojektowane tak, by je
ciągnąć.

Raczki a nie d*. Kon tez nie ma oczu w d*, a woz ciagnie a nie pcha :-)

Koń ma oczy u woźnicy. Często niemal dosłownie. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-02-16 11:43:16
Autor: Kuba \(aka cita\)
Si³a wy¿szo?ci tylnego napêdu.

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5qkn5tgnaog6jf5pfplbcf4t7icbadu8k4ax.com...

Raczki a nie d*.
Kon tez nie ma oczu w d*, a woz ciagnie a nie pcha :-)

tak mi sie przypomnia³o, i od razu ura¿onych b. przepraszam ;)

"pizda nie traktor, a ci±gnie"

BP, MSPANC

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 21:59:11
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-16 10:44, J.F. pisze:
[...]

Ale koń wykorzystuje tylne nogi do napędu, a nie przednie!

Ale beka z tego wÄ…tku siÄ™ robi...
A gepardy napędzają się przednimi łapami... A ryby pływają dzięki ruchom głowy? lol.

Wystarczy popatrzeć na każde zwierze, które ma 4 łapy. Które kończyny są mocniej rozwinięte? Przednie czy tylne? Gdyby przednimi łapami lepiej się odbijało, napędzało i utrzymywało prędkość, przednie łapy byłyby masywniejsze. Ale niestety tak nie jest. Popatrz na tygrysa, kota, geparda, antylopę, jelenia i inne. Ryś ma tylne łapy dłuższe od przednich. Główny napęd zwierząt to tył. Czyżby natura była tak niedoskonała? nic bardziej mylnego...

"Inną cechą agam są dobrze rozwinięte nogi, przednie są bardziej smuklejsze od tylnych, ich silne palce zakończone mocnymi pazurami służą do wspinaczki i chwytania gałęzi. Silnie umięśnione tylne łapy są wykorzystywane jako pomoc we wspinaniu, pływaniu czy skokach. Agamy wodne są zdolne do biegu na dwóch, tylnych łapach, i jest to widok wart obejrzenia."

"Środek ciężkości wypada u kota bliżej głowy niż ogona, tak więc łapy przednie utrzymują ciężar ciała, tylne zaś odpowiedzialne są za jego ruch naprzód. "

"Nieco dłuższe tylne łapy są doskonale przystosowane do skakania. Tygrys jest drugim po pumie rekordzistą w skoku wzwyż – potrafi wskoczyć na wysokość 5 m – i drugim po lwie w skoku w dal – jednym skokiem pokonuje odległość 8-9 m"

A skończywszy na homo-sapiensie.. Zrób eksperyment. Idź do siłowni, załóż 60 kg na sztangę i ją wyciśnij na klatkę, policz ile razy wyciskasz. A teraz taki ciężar załóż na suwnicę na uda i porównaj wyniki. Jak ręce masz silniejsze od nóg, to powinieneś chodzić na rękach, a samochody odpychać się przednimi kołami.

Pozdrawiam :)

Data: 2010-02-16 09:22:49
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hlcjp8$akl$2news.task.gda.pl...
[...]

Ty chyba nie tylko BMW ale wóżka sklepowego nie widzialeś :D

ps. wyimaginuj sobie, ze ciągniesz ten wózek trzymając go za przód (tam gdzie są kierowane kółka) a nie za tył wlekąc sterowane kółka z tyłu - a moze Ci sie trche rozjaśni.

ps2. masz dzieci? Pchaleś kiedyś wóżek przez piasek?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-17 11:57:32
Autor: michail
W dniu 2010-02-16 00:01, Filip KK pisze:
[...]

Bzdura, tylne koła nie jadą torami przednich przy parkowaniu przodem w (no może jak masz tylną oś skrętną ale i tak wątpię).
A teraz pomyśl...
1. Jak parkować aby jak najszybciej wyjechać?
2. Jaki jest najlepszy sposób na parkowanie w wąskich przestrzeniach na parkingach (99% przypadków)?
3. Jak parkujesz gdy parkowanie jest dozwolone tylko równolegle do krawężnika a jest mało miejsca (99% przypadków)?
A teraz odpowiedzi:
Ad.1 Tyłem
Ad.2 Tyłem
Ad.3 Tyłem (ulubiona na kursach "zatoczka" tyłem)

Do czego zmierzam... W tych przypadkach Twoja fura staje się samochodem najgorszym z możliwych. Nie dość że przez moment stajesz się wyśmiewanym prze Ciebie FWD, to jeszcze rozkład mas działa na Twoją niekorzyść. Otóż parkując tyłem wbijasz się kołami i mielisz, a że ciężki masz i tył i przód to nie tylko mielisz ale i ciągniesz kawał masy. Nie daj Boże jest lekko pod górkę...
A tymczasem w opisywanych przypadkach FWD staje się chwilowo RWD z lekkim tyłem co pozwala lekko, łatwo i przyjemnie wbić lekki tył auta w najgłębszy śnieg korzystając z lepszej przyczepności na drodze (ciężka napędowa oś), nie wspominając o łatwym wyjeździe.

Na parkingu widziałem jak obok mnie golfem się męczył, żeby wjechać w to
samo co ja wjechałem za pierwszym razem bez rozpędu.

Na parkingu na moim osiedlu przez kilka dni z rzędu koleś Bardzo Małym Wackiem (rozmiar "5") chciał sobie zaparkować równolegle do krawężnika (zatoczka tyłem) w niezbyt głębokim śniegu. Pechowo było lekko po górkę. Panu udało się to dopiero przy 50m rozbiegu. Opony miał zimowe. Na pocieszenie dodam że w to samo miejsce próbowała wjechać Omega ale kierowca poddał się po 4 nieudanej próbie i zaparkował gdzieś indziej. Jakiż szok musiał przeżyć kierowca BMW gdy innego dnia widział jak w te miejsce wjechała tyłem pani z Forda Fusiona (fakt, lekki) z oponami typu Fulda.
Nie mówię kategorycznie że RWD jest be a FWD cacy, oba typy mają swoje + i -, daję tylko przykłady, że RWD nie jest takie super jak piszesz.

PS: To miejsce to ul. Jeleniogórska w Gdańsku, mógłbyś wpaść potrenować ale teraz już droga jest czarna.

--
Michail

Data: 2010-02-17 13:58:21
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-17 11:57, michail pisze:

Bzdura, tylne koła nie jadą torami przednich przy parkowaniu przodem w
(no może jak masz tylną oś skrętną ale i tak wątpię).

Jak ja parkuję w bardzo trudnych warunkach (dużo mazi śniegowej ca. 20-25 cm), to sobie wycofam po wjechaniu i wjadę jeszcze raz, żeby wyprostować auto. Czemu wczoraj (ok. 15:00) koło Black Red White w osowej na tym małym parkingu stały 4 auta zaparkowane po skosie? (wszystkie były przednionapędowe zaparkowane przodem). Nie łatwiej byłoby, gdyby chociaż raz wycofali i ponownie wjechali na miejsce parkingowe prosto? Przez nich nie mogłem znaleźć miejsca parkingowego.. A gdy już znalazłem, obok mnie dwie kobietki w jakimś audi zaparkowały dosłownie na samym przejeździe, najbliżej wejścia (żeby szpileczki się nie utopiły w śniegu;) )

A teraz pomyśl...
1. Jak parkować aby jak najszybciej wyjechać?

Ja zawsze parkuję przodem, tyłem się łatwiej wyjeżdża z miejsca parkingowego.

2. Jaki jest najlepszy sposób na parkowanie w wąskich przestrzeniach na
parkingach (99% przypadków)?

Przodem.

3. Jak parkujesz gdy parkowanie jest dozwolone tylko równolegle do
krawężnika a jest mało miejsca (99% przypadków)?

99% przypadków w trójmieście parkuje się prostopadle do chodnika. Bo brakuje miejsc parkingowych. A jak nie ma miejsca na zaparkowanie (czyli np. obok manhattanu), to wbijam się zawsze przodem, bo gdybym spróbował tyłem, to bym musiał przejechać to miejsce (co w takim ruchu, jaki jest w Gdańsku, skutkuje podjechaniem innego auta pod tył naszego samochodu). I już nie wycofa, bo za chwile ktoś jemu pod tył podjedzie. I parkowanie tyłem niestety nie zdaje egzaminu.

A teraz odpowiedzi:
Ad.1 Tyłem
Ad.2 Tyłem
Ad.3 Tyłem (ulubiona na kursach "zatoczka" tyłem)

Tyłem każdy powinien umieć parkować. Bo wjeżdżając tylną ośką (nieskrętną) można się wpasować w "bardzo małą przestrzeń".

Do czego zmierzam... W tych przypadkach Twoja fura staje siÄ™ samochodem
[...]

I właśnie odpowiedziałeś sam sobie dlaczego FWD jest gorszy, że podczas parkowania tyłem RWD->staje się->FWD i bardzo ładnie opisałeś dlaczego rozkład mas działa na niekorzyść, bo kołami się mieli.

A tymczasem w opisywanych przypadkach FWD staje siÄ™ chwilowo RWD z
lekkim tyłem co pozwala lekko, łatwo i przyjemnie wbić lekki tył auta w
najgłębszy śnieg korzystając z lepszej przyczepności na drodze (ciężka
napędowa oś), nie wspominając o łatwym wyjeździe.

Brawo, wreszcie ktoś dojrzał że RWD się jeździ łatwo i przyjemnie, korzystając z lepszej przyczepności. Nie wspominając o łatwym wyjeździe.

[...]

Ten przykład nie jest miarodajny. Skąd wiesz ile mm bieżnika miał w tym BMW? Czy miał odpowiednio dobraną szerokość opony? Czy miał dobre opony, czy "dobre opony" ? Czy nowe, czy stare? Ma to ogromne znaczenie. Każda opona ma swoją mieszankę. Jedna po 2 latach jest do wyrzucenia, bo się robi z niej kamień, a inna po 10 latach. Więc zimówka, a zimówka, to jest duża różnica. Fusion to w miarę nowy samochód i nie wierzę, żeby kobieta w nim miała opony-kamienie 10 letnie. Jak już wczxeśniej tu wielokrotnie wspomniałem, ja mam nowe opony i nie mam problemów z żadnymi górkami, czy śniegami. Więc przypadek jaki podałeś nie jest miarodajny. Jeśli chcesz, możemy zrobić jakiś test śniegowy, bo nikt nie chce.. Zapodałem już dwa razy taką możliwość i nikt się nie zgodził na test. Ale wszyscy bardzo chętnie odpowiadają, że ich FWD wygrywa w każdym przypadku z RWD. W takim razie czemu nie zrobimy testu?! Ja wolę jednak praktykę i umiejętności, a nie suchą teorię za monitorem komputera.

PS: To miejsce to ul. Jeleniogórska w Gdańsku, mógłbyś wpaść potrenować
ale teraz już droga jest czarna.

Jest dużo innych górek zaśnieżonych w Gdańsku.. :)

Data: 2010-02-17 15:09:00
Autor: MadMan
Siła wyższości tylnego napędu.
Dnia Wed, 17 Feb 2010 13:58:21 +0100, Filip KK napisa³(a):

2. Jaki jest najlepszy sposób na parkowanie w w±skich przestrzeniach na
parkingach (99% przypadków)?

Przodem.

Dlatego ¿e trudniej wjechaæ bo auto wje¿d¿aj±c przodem ma wiêkszy
promieñ skrêtu?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-17 16:07:34
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-17 15:09, MadMan pisze:
[...]

Ja zawsze parkujê przodem, jak komu¶ trudniej wjechaæ, niech parkuje ty³em (wtedy ma zaletê maj±c FWD).

Data: 2010-02-17 17:38:40
Autor: MadMan
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.
Dnia Wed, 17 Feb 2010 16:07:34 +0100, Filip KK napisa³(a):

Ja zawsze parkujê przodem, jak komu¶ trudniej wjechaæ, niech parkuje ty³em

Ja zazwyczaj parkujê te¿ przodem, ale je¶li jest ma³o miejsca to ty³em
po prostu pro¶ciej. Je¶li nie wierzysz to obejrzyj sobie dowolny wózek wid³owy. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-17 18:38:24
Autor: J_K_K
Si³a wy¿szo¶ci tylnego napêdu.

U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1crrznd3i54u8.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
Ja zazwyczaj parkujê te¿ przodem, ale je¶li jest ma³o miejsca to ty³em
po prostu pro¶ciej.
O ile nie jest potrzebny dostêp do baga¿nika.

Je¶li nie wierzysz to obejrzyj sobie dowolny wózek wid³owy.
Albo kombajn ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-16 00:23:30
Autor: złoty
Plumpi pisze:

Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.
BMW to klasa sama w sobie.

ostatnia "klasa sama w sobie" skonczyla sie z E34 i analogicznych z tego okresu. Potem..zaczal sie wiekszy/mniejszy szajs ;)

[...]

...w zimie! RWD jest fajnym napedem na lato/ciepla wiosne i jesien!

[...]

...alez oczywiscie, ze mieliby. Ci "mlodzi" nie maja przewaznie bladego pojecia o jezdzie. BMW robi po prostu to..co umie. W kwestii produkcji aut przednionapedowych ma takie pojecie i doswiadczenie..ja swinia w kwestii latania.

Może w końcu to zrozumiesz.
FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza popełnianych błędów.

...tak

RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową, ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.

...i NIE NADAJE sie do jazdy zimowej (w kontekscie prawdziwej polskiej zimy). Byc moze wielu nie zdaje sobie z tego sprawy ale w takich Niemczech w przeciagu ostatnich..hmm..powiedzmy 10 lat raptem z 4 razy zdarzylo sie, ze glowne drogi przelotowe nie bylyby odsniezone/zasolone. Boczne drogi o dziwo rowniez da sie odsniezyc (co jest niewykonalne z jakis tajemnych przyczyn w PL) a przecietnie auto po dluzszej "trasie" zima jest szro-biale bez wzgl. na kolor wpisany do DR ;)

[...]

...odnosnie drugiej czesci: w zimie RWD ma przewaznie GOWNIANE osiagi jesli chodzi o start gdyz - jak to slusznie ktos w tym watku zauwazyl - by nastopilo owo "automagiczne" przesuniecie masy na tyl potrzebna jest przyzwoita przyczepnosc na starcie. Dlatego wlasnie przy ostrzejszej zimie posiadacze RWD zastanawiaja sie jak tu w ogole ruszyc spod swiatel przy osniezonej/oblodzonej drodze (ze o "przesuwaniu mas" nie wspomne).
Na ciepla wiosne/lato/jesien..jak najbardziej - RWD da wiele radochy z jazdy... o ile oczywiscie nie pada ;) Polska niestety lezy tu gdzie lezy..i przy modelu jednoautowym nie sprawdza sie w kontekscie calorocznego uzytkowania. To..nie Hiszpania ;) Choc oczywiscie DA sie tym jezdzic..podobnie jak na prawie lysych oponach w zimie (co kiedys sam sprawdzilem :) ).

Reasumujac:
FWD gorzej startuje,

...nie dotyczy zimy

a zarazem zapewnia bezpieczniejsze prowadzenie - przeznaczony jest dla laików,

...dla kazdego, kto potrafi jezdzic. Jak mozna wyczytac w tym watku jest czesc osob tzw. "tylnonapedowcow", ktorzy nie radza sobie zima po przesiadce na FWD. FWD jest tanszy, lepszy i..bardziej uniwersalny w klimacie PL. RWD jest rozwiazaniem prehistorycznym,  trwalszym (choc obecnie to ma mniejsze znaczenie) dajacym wiele frajdy w okresach ciepla/suszy. Lecz..w warunkach prawdziwej polskiej zimy jest.. do dupy. Chocby FilipKK i tabuny jego kolegow grajacych w PS2/3 przekonywalo na necie iz jest inaczej :)

RWD lepiej startuje, zapewnia lepszą kontrolę trakcji podczas hamowania, wymaga większych umiejętności podczas pokonywania ostrych zakrętów - przeznaczony jest dla ludzi o zacięciu sportowym.

...w lecie. W zimie jezdza jak te sieroty gdyz..ten tym napedu tak ma niestety (przyznaje to mimo iz wychowalem sie na RWD i zrobilem na tym napedzie z 700-800 tys. km  a i obecnie zawsze mam "pod reka" zawsze jakies RWD). Stad montuja tam na potege te trzyliterowe bozki coby gdziekolwiek dojechaly w razie mocniejszej zimy.

Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu śmieszna i wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)

...i z tym sie w pelni zgadzam.

pzdr
A.

Data: 2010-02-16 22:00:04
Autor: Tomasz Pyra
Plumpi pisze:

[...]

Patrząc na wyniki w sportach motorowych, RWD wygrywają tylko w próbach torowych, gdzie jest asfalt po którym jeździ się z dużymi prędkościami.

Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas wynikających z pojemności silnika.

Zresztą taka była historia motorsportów - kiedyś jeździły RWD, które potem zostały zdetronizowane przez FWD. A dopiero potem przyszło Audi Quattro i wszystkich pogodziło.

Data: 2010-02-16 22:02:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Tomasz Pyra pisze:

Zresztą taka była historia motorsportów - kiedyś jeździły RWD, które potem zostały zdetronizowane przez FWD. A dopiero potem przyszło Audi Quattro i wszystkich pogodziło.

No i tak samo będzie wyglądać pmsowa kariera Filipa KK. Za dwa lata się dowiemy jakie to AWD jest super i wogóle och ach, a te wstrętne ośki to są dla dziadków i kapeluszników.

Data: 2010-02-16 22:58:34
Autor: Filip KK
[...]

Od dzisiaj jesteÅ› mojÄ… szklanÄ… kulÄ…. :D

Czy mógłbyś mi powiedzieć, co będę robił ciekawego 20 maja 2017 roku?

Data: 2010-02-16 22:09:34
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-16 22:00, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Daj 3 takie porównania.

Data: 2010-02-16 22:41:01
Autor: Tomasz Pyra
Filip KK pisze:
[...]

Tu masz do oporu porównań:
http://www.wyscigigorskie.pl/Wyniki-32.html

Zresztą jakikolwiek rajd - startuje trochę aut RWD i dysproporcja jest dość wyraźna.

Np. w RPP jest osobna klasa RWD po to żeby samochody z napędem na tył miały o co walczyć, bo tak w konkurencji z FWD to mimo wszystko słabo.

Data: 2010-02-16 23:05:34
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-16 22:41, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Tomku, ale ja bym chciał porównanie według parametrów fabrycznych.
Czyli, np. do 2 litrów:
samochód X FWD, od 0-100 x sek. (xx KM na 1 kg)
samochód Y RWD, od 0-100 x sek. (XX KM na 1 kg)

do 3 litrów:

itp.

Data: 2010-02-16 23:25:40
Autor: Tomasz Pyra
Filip KK pisze:
[...]

Ale nie ma parametrów fabrycznych mówiących który rodzaj samochodu daje się szybciej prowadzić.
Przyspieszenie jest lepsze w RWD i widać to doskonale jeżeli chodzi o wyniki na 1/4 mili które polegają jedynie na przyspieszaniu.

Ja mówię o wynikach w rajdach i wyścigach górskich, czyli w jakiś tam dość specyficznych warunkach gdzie najistotniejsza jest możliwość pokonywania ostrych zakrętów.

Tam gdzie jeździ się bardzo szybko, zaczyna grać rolę docisk aerodynamiczny, a zakręty się jedzie na okrągło bez poślizgów, tam RWD jest szybsze niż FWD (wyścigi torowe, F1 itp.).

Data: 2010-02-17 00:50:05
Autor: J_K_K
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hlf65u$b63$1atlantis.news.neostrada.pl...
Przyspieszenie jest lepsze w RWD i widać to doskonale jeżeli chodzi o wyniki na 1/4 mili które polegają jedynie na przyspieszaniu.

Czyli - w realnym świecie - dla miszczów prostej ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-17 06:50:35
Autor: MarcinJM
Tomasz Pyra pisze:
Filip KK pisze:
[...]

A nie wynika to z faktu, ze wszelkie podciecia oski robisz z gazem na dnie, w RWD MUSISZ rozpiac na chwile naped. Albo strzelic sprzeglem, zeby zerwac tyl, albo rozpiac sprzeglo i zawinac sie na recznym.
W AWD przyhamowanie tylu przerzuci moc na przednie kola, no i generalnie zwawiej sie rozpedza na 4 lapach.

Jezdzilem i FWD i RWD, ale nigdy nie robilem porownan, wiec o dywagacje czysto teoretyczne.
Mozliwe, ze najwiekszy potencjal drzemie pomiedzy kierownica a pedala.. przepraszam: gejami.
;)

S. Zasada jakos nie marudzil z powodu jezdzenia porsche.

MarcinJM

Data: 2010-02-17 12:04:54
Autor: michail
W dniu 2010-02-12 13:07, Filip KK pisze:
Ten filmik dedykuję wszystkim tym, którzy uważają że przedni napęd jest
lepszy od tylnego:

Przedni, tylny, na 4... wszystko jedno badziewie. Ta dyskusja nie na sensu, przecież wszyscy i tak wiedzą że najlepszy typ napędu mają samochody służbowe. Wjadą w każdą zaspę i z każdej wyjadą.

--
Michail

Siła wyższości tylnego napędu.