Side Mount

Data: 2010-12-17 18:46:00
Autor: jacekplacek
Side Mount
Data: 2010-12-18 08:40:14
Autor: Zakrzówek Kraken
Side Mount
Kiedy Jacek dopracujesz technikę pracy płetw na tyle aby przesiąść się tak jak Bogaerts na Maresy Plany Avanti Quattro. Czy może przepraszam już się przesiadłeś. :-)

Tak swoją drogą to gość piękne rzeczy potrafi a konfigurację ma nieźle poukładaną

MSC

Data: 2010-12-18 08:31:19
Autor:
Side Mount
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Bogaerts na Maresy Plany Avanti Quattro. Czy może przepraszam już się przesiadłeś. :-)

Ma też pogryzioną piankę, że też gość się nie boi że pianka jego zamodruje.

Tak swoją drogą to gość piękne rzeczy potrafi a konfigurację ma nieźle poukładaną

Do okreslonego typu nurkowania, w ciepłych warunkach.
Ostatnio na wyjeździe usłyszałem następujący komenaż, "W Bałtyku latem macie taką temperaturę wody jak w morzu Śródziemnym mamy zimą".
Czy ta konfiguracja może wyglądać tak samo do długiego nurkowania w zimnej wodzie, z długą dekompresja ?
Wiemy że nie.

pozdrawiam rc
ps ten jegomośc jest wyjątkowo odważnym człowiekiem, *.pdf jest nie zabezpieczony, jak zrobił to PP, któryś musiał się bardzo bać.

Data: 2010-12-18 10:40:04
Autor: Daniel Kowalski
Side Mount
..
Czy ta konfiguracja może wyglądać tak samo do długiego nurkowania w zimnej
wodzie, z długą dekompresja ?
Wiemy że nie.

Siema Rysiu!  Oczywiście można dopasować konfigurację do zimnej wody i deco; Sidemount to nie tylko pianka i płytkie wody. Pojawia się natomiast problem z balastem, bo pas na długą metę jest męczący dla kręgosłupa. Można odlać balast na kształt płyty (o właśnie, czas pomęczyć Włodka Kołacza ;-))
  Druga sprawa to wyporność - ja czasem zakładam worek POD płytę lub mocuję na 2 śrubki i jego brzegi zaczepiam do krawędzi płyty, żeby się nie podwijały. Inflatora nie podłączam wtedy do worka (unikanie burdelu w konfiguracji), wystarczy dmuchane ustami. Worek ma dwa zadania: po pierwsze utrzymać na powierzchni, gdy pode mną jest głęboko (balast jest ciężko zrzucalny a w suchym zawsze może coś się spierniczyć) a po drugie wyważenie workiem pozwala na obracanie się nogami w górę (sam suchy może Cię wtedy "pociągnąć"). Jak ktoś ma kasę to może sobie kupić gotowy zestaw Armadillo albo poczekać na finalną wersję Seamonster?
Co do dekompresji i długich nurkowań; no problem, możesz użyć spokojnie 4 stage, taki myk możesz obejrzeć na filmie poniżej;
http://www.youtube.com/watch?v=jchnhzybGhc  (fragment od 2;30)
Pozdrawiam Cię!

Data: 2010-12-18 10:36:12
Autor:
Side Mount
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Na portalnurkowy pokazałem dobry pas balastowy, jego główną zaletą jest to że mimo dużego ciężaru 16 kg, nie jest sztywny ciężarki mają po 2 kg i dużą powierzchnię styku z ciałem. Wpuściłem się ze 20 lat temu w duże ciężkie ciężarki tego nie polecam. Szelki z balastem plecowym i brzusznym są znanym rozwiązaniem od lat 70. Jak się pojawia słowo płyta to drugim słowem jest anatomiczna, lecz nie powinien to być jeden sztywny element, nie warto ponawiać błędów projektowych, tymbardziej jak są podane na tacy.

[...]

Starnawski ma ciekawe doświadczenia z uprzężą nurkowo-wspinaczkowo-jaskinową.

Co do dekompresji i długich nurkowań; no problem, możesz użyć spokojnie 4 stage, taki myk możesz obejrzeć na filmie poniżej;

Cztery szt to nie dwie, zawsze mogę podać takie warunki że ta liość znacznie wzrośnie.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-18 12:10:09
Autor: Daniel Kowalski
Side Mount
W dniu 2010-12-18 11:36, demolant@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

Tak, mocowanie na szelkach to nie najgorsza opcja, chyba się dziś pobawię z zaplatanie uprzęży.  Co do płyty to jest jedna kwestia a mianowicie można użyć swojej stalówki lub alu, ja cały czas mówię o rozwiązaniach low-costowych. Noszak natomiast nie za bardzo zdaje egzamin z uwagi na brak "otworów montażowych".
A może być wrzucił jakiś "konceptowy" rusunek?! ;-D

[...]

Widziałem taką uprząż u Lamy - fajna sprawa, jednak trzeba mieć trochę talentu i czasu, żeby sobie zrobić. A niestety nie widziałem gotowych produktów. No i weź pod uwagę, że większość osób jednak wchodzi do wody bezpośrednio.

[...]

Naturalnie. Sidemount nie ogranicza się do dwóch czy czterech ;-)

Data: 2010-12-18 11:43:46
Autor:
[...]

Noszaki które mam są bardzo tanie, dziury można sobie wiercić bo jest wkład kompozytu szklanego. Ma też uprząż z regulacją.

> [...]

Widziałem taką uprząż u Lamy - fajna sprawa, jednak trzeba mieć trochę talentu i czasu, żeby sobie zrobić. A niestety nie widziałem gotowych produktów. No i weź pod uwagę, że większość osób jednak wchodzi do wody bezpośrednio.

Z łodzi.

Naturalnie. Sidemount nie ogranicza się do dwóch czy czterech ;-)

Dawno temu w Polsce używałem 2 aluminiowych butli czeskiej produkcji (kyslik 51r) do których były dokręcone 2 automaty, trzymało to się w ręku bo butle miały 2l.

pozdrawiam rc

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-20 13:20:21
Autor: jacekplacek
Side Mount
> [...]

Tak, mocowanie na szelkach to nie najgorsza opcja, chyba się dziś pobawię z zaplatanie uprzęży.

Może dobrym pomysłem byłby pas z gumy + szelki? Założone pod uprząż powinien dać dość sporą swobodę, bez potrzeby poprawiania/dopinania?

[...]

A po co Ci w sm płyta? Przecież to chyba najgorsze rozwiązanie a jedynym uzasadnieniem mogą być d-ringi z ich intuicyjnym położeniem...

> [...]

Widziałem taką uprząż u Lamy - fajna sprawa, jednak trzeba mieć trochę talentu i czasu, żeby sobie zrobić. A niestety nie widziałem gotowych produktów. No i weź pod uwagę, że większość osób jednak wchodzi do wody bezpośrednio.

Tylko to są bardzo indywidualne rozwiązania, dostosowane wręcz do konkretnego nurkowania a na pewno do typu uprawianych nurkowań. Chociaż połączenie uprzęży nurkowej ze wspinaczkową przypomina trochę tę do monkey diving :) Na pewno wpięcie skutera w razorową gumę kroczną daje dość nieoczekiwane efekty :)

> Cztery szt to nie dwie, zawsze mogę podać takie warunki że ta liość
znacznie
> wzrośnie.

Naturalnie. Sidemount nie ogranicza się do dwóch czy czterech ;-)

Na samym suchym w miarę swobodnie pływa się z pełnymi alusami 2xS80+2x7l. Kombinowałem początkowo ze smyczą(jak w DIR) ale to kompletna porażka. W końcu jak sm to sm i butle po dwie po bokach. Tylko trochę kładzie, bo gazy dekompresyjne nie są zużywane naprzemiennie, ale atrakcja musi być, bo byłoby nudno a nie o to na dekompresji chodzi :)

Data: 2010-12-18 12:11:19
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik "Daniel Kowalski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4D0C8174.3040505@gazeta.pl...

..
[...]

Nie trzeba męczyć. Napisz co potrzebujesz a coś pokombinujemy.
Ja w zasadzie temat mam rozwiązany w swoich kombinacjach. Jest to całkowicie inny sposób podejścia do tematu konstrukcji SM niż pokazuje Razor czy Armadillo, Seamonster. Chodziło o to żeby zachować zalety koncepcji Razora i możliwości Armadillo. Chyba się udało w każdym razie mam takie wrażenie.
Wyważyć się i wytrymować możesz prawie tak samo jak w zwykłej płycie twinowej (oczywiście szczegółowe rozwiązania są inne). Jest świetnie dopasowany do tego fabryczny worek (można lepiej ale trzeba robić cały worek), udało się zachować przyzwyczajenia z konfiguracji stosowanej do zwykłych KRW. To zaczyna być ważne podczas zmian sprzętu.  Nie mam jeszcze tego worka ale jest wypróbowany i myślę o (mam inny worek - do dupy a nie do tej konfiguracji :-). Więc może wąż z kieszeni gdzieś odpłynie w dal ....:-) Albo znajdę "dobrocenowy" egzemplarz Dive Rite REC EXP nie musi być nowy ale musi być w pełni sprawny :-) Dystrybutor na PL nie był zbyt układny cenowo choć mógł by zwiększyć sprzedaż o te worki do składanych przez nurków SM.

Moje rozwiązanie ma kilka niewielkich ograniczeń w stosunku do typowej wersji jaskiniowej ale i nie było to robione do jaskiń ale do zwykłego nurkowania rekreacyjnego takie jakie lubię. Główne ograniczenie to nieco trudniejsze odpinanie i zapinanie flaszek na dolne deringi a to utrudnia przeniesienie flaszek do przodu. Za to mam zaletę dość swobodnego chodzenia z butlami po powierzchni i np wskakiwania do wody. Łatwiej się go ubiera niż Razora Ciut trudniej niż rozwiązania Typu Armadillo. Mam w głowie koncepcję mającą zalety Razora  połączone z zaletami Armadillo i pozbyłem się wad mojego rozwiązania :-) Będzie czas i potrzeba to zrobię to :-)

Dzisiaj miałem plana puścić się sidemountowo ale planowany partnur uciekł do jakichś sztolni więc temat padł z przyczyn logistycznych - kto mi k.... zapnie i rozepnie skafander jak w półmetrowych śniegach nikt nie spaceruje!!! Głupków na nurkowanie także nie uświadczysz zbyt wielu. Pozostaje ekscytujące malowanie łazienki :-((

Zapładniacz umysłów i marzeń SM kol Boagerts ma zasadniczy inny problem lub jego brak niż nurkowie zimnolubni okutani grubymi warstwami. On ma cienką pojedynczą pianeczkę a to w SM zdecydowanie ułatwia jego piękne działania pokazowe. Wiem bo mam porównanie. Do nurkowania takiego jakie się robi grubość skafandra i jego krępowanie ruchów nie ma istotnego znaczenia.

[...]

Zrobiłem kilka prób z układaniem kabelków i chyba w miarę przyzwoicie rozwiązałem temat burdelu w kabelkach (problemy zaczynają się już na poziomie konstrukcji I st AO -kupiłem dość przyzwoite do tego dwa I st.) W zasadzie to w SM tylko robiłem próby i testy różnych rozwiązań przy okazji pływając do pustych flaszek bo jakże by inaczej. Pewnie dalej będę kombinował bo pewnie będą nowe docelowe flaszki do opanowania i ustawienia oraz jest to niezwykle fajna zabawa :-)

[...]

Jak nie ma kasy to może kupić kilka m taśmy, trochę nierdzewek, kawałek blachy alu, wiertarkę i pilnik i po 3 - 4 godzinach ma  w pełni funkcjonalny SM za 150 zł.
Oczywiście jak ma ręce i minimum talentu w trzymaniu wiertarki i pilnika :-)

[...]

Rysiu w SM możesz robić prawie każde nurkowanie OC które sobie zamarzysz i na dodatek masz lepszy komfort w wodzie :-)
Na dodatek masz podobną funkcjonalność gałek jak w dolnych zaworach. Minusem jest nieco trudniejsze zakładanie tego składu klamotów.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-18 12:01:20
Autor:
Side Mount
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Za to mam zaletę dość swobodnego chodzenia z butlami po powierzchni i np wskakiwania do wody.

Czterema ?
- kto mi k.... zapnie i rozepnie skafander jak w półmetrowych śniegach nikt nie spaceruje!!! Głupków na nurkowanie także nie uświadczysz zbyt wielu.

W PW2 idziesz nurkować ? tam była potrzebna ekipa powierzchniowa.
Suwak skośnie z przodu i zapominasz o konieczności pomocy przy zapinaniu, jak drzew brakinie.

[...]

W jednym z wielu projektów sprzętu (Interspiro i Auer) jest puszczenie węża HP wewnątrz MP, dla uzytkownika jest jeden, do AO i odłącza się od niego manometr.

[...]

Oszem robiłem tak dawno temu klamry ze zdobywanej nierdzewki, prościej będzie wyciąć plazmą czy wodą niezbędne elementy.

Rysiu w SM możesz robić prawie każde nurkowanie OC które sobie zamarzysz i na dodatek masz lepszy komfort w wodzie :-)

Chyba jednak nie, zwłaszcza że to co mie głównie interesuje to Samo Mieszające Systemy.

Na dodatek masz podobną funkcjonalność gałek jak w dolnych zaworach. Minusem jest nieco trudniejsze zakładanie tego składu klamotów.

Nurkowałem ze sprzętem bez łączników międzybutlowych.

pozdrawiam rc --

Data: 2010-12-18 15:11:48
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iei7qf$qcd$1@inews.gazeta.pl...

Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Za to mam zaletę dość swobodnego chodzenia
z butlami po powierzchni i np wskakiwania do wody.

Czterema ?
Pływałeś w tym zestawie?
Tak dwie w rękach.

- kto mi k....
zapnie i rozepnie skafander jak w półmetrowych śniegach nikt nie
spaceruje!!! Głupków na nurkowanie także nie uświadczysz zbyt wielu.

W PW2 idziesz nurkować ?
Nie ta zabawa jest za mną od conjmniej 25 lat:-)

tam była potrzebna ekipa powierzchniowa.

Suwak skośnie z przodu i zapominasz o konieczności pomocy przy zapinaniu,

Wiesz że większość zamków w mojej ocenie jest montowana z tyłu? Ja też mam z tyłu bo tak się złożyło. Nie mam zamiaru wydawać kilku tyś tylko dlatego żeby mieć zamek z przodu.

jak
drzew brakinie.

Czy zapinałeś i odpinałeś zamek umieszczony z tyłu?
I co sądzisz o trwałości przy takich zabawach?

[...]

Rysiu przyjrzyj się zestawowi SM, chcesz to wpadnij dam ci jeden do popływania i zauważ że to całkiem coś innego niż projekty tych zacnych firm.
Tu masz dwie niezależne flaszki manometry nie stanowią problemu bo są na zaje-króciutkich wężykach, AO II st są na dłuższych wężykach aby spełnić wymagania procedur dzielenia się gazem musi byc zasilanie SS i z drugiej butli zasilanie suchego.
Teraz najważniejsze. To wszystko jest złożone ze standardowych elementów wyposażenia nurkowego.
Wszyscy wiedzą że można zaprojektować dedykowany osprzęt. Tylko pewnie nikt by go nie kupił bo MUSIAŁ by kosztować jak za matkę.

[...]

Rysiu czy próbowałeś zlecić wycinanie plazmą czy wodą. Ja tak. Na pierwszy póbny egzemplarz wyrobu czekałem nie mniej jak miesiąc Na drugą wersję czekam już miesiąc.
Qumasz już że nie masz racji w odniesieniu do takiej pierdoły.

[...]

Ale mnie Rysiu takie systemy nie inetresują. Ocena przydatności systemu jest bardzo indywidualna. Poza tym pisałem o OC a nie o jakichś innych systemach.

Na dodatek masz podobną funkcjonalność gałek jak w dolnych zaworach. Minusem
jest nieco trudniejsze zakładanie tego składu klamotów.

Nurkowałem ze sprzętem bez łączników międzybutlowych.

Ja też ale nie był to system SM Wiesz jaka jest różnica. Pływałeś w SM? Ja tak wielokrotnie.

pozdrawiam rc

--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-18 14:50:30
Autor:
Side Mount
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Czterema ?
Pływałeś w tym zestawie?
Tak dwie w rękach.

Przeczytaj pozostałe wpisy.

Wiesz że większość zamków w mojej ocenie jest montowana z tyłu? Ja też mam z tyłu bo tak się złożyło. Nie mam zamiaru wydawać kilku tyś tylko dlatego żeby mieć zamek z przodu.

To niemożliwe mam 4 skafandry suche z tego 2 suwak na ramionach z tyłu i 2 skośnie z przodu. Kolega ma skafander Poseidon suwak na dole brzucha się zaczyna przechodzi za głową na plecy okrążając głowę i wraca na klatę. Z ciekawszych to spiralne zpięcie na brzuchu. Na prezentacji obiegu zamkniętego Poseidona szwed miał jeszcze bardziej zabawne zamknięcie suchego. Nie mówię tu o starym wejściu przez tyłek.

Czy zapinałeś i odpinałeś zamek umieszczony z tyłu?
I co sądzisz o trwałości przy takich zabawach?

Nie raz zapinałem. "Waterman" opowiadał ciekawą historię o drzewie gwoździu i zapinaniu suwaka. W pilnej potrzebie gwóźdź wyrwał się zwieracze poddały.
Dla trwałości suwaka to dobre nie jest, nie widać czy ocieplacz podlazł.

[...]

Przecierz widzę że to typowe aluminiowe butle.
Wszyscy wiedzą że można zaprojektować dedykowany osprzęt. Tylko pewnie nikt by go nie kupił bo MUSIAŁ by kosztować jak za matkę.

Niekoniecznie.

[...]

Włodek ja się zwracam z prośbą do odpowiedniej osoby i dostaję to co potrzebuje. Rozumiesz taki poziom współpracy ?

[...]

Dlaczego zakładasz że to jest jedynie do obiegów zamkniętych, w tym wielkich.

Ja też ale nie był to system SM Wiesz jaka jest różnica. Pływałeś w SM? Ja tak wielokrotnie.

Coś tobie urosło od pływania w SM ? bądź poważny.

pozdrawiam rc --

Data: 2010-12-18 16:46:16
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieihnm$soj$1@inews.gazeta.pl...

Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Czterema ?
Pływałeś w tym zestawie?
Tak dwie w rękach.

Przeczytaj pozostałe wpisy.

Da się tak jak napisałem czy się nie da?

[...]

To masz Ty i wychodzi że masz połowę z zamkiem z tyłu.

[...]

Dużo jest różnych rozwiązań Ale przeważają dwa. Moim zdaniem więcej niż połowa to zamki z tyłu Tak to obserwuję tu u mnie. Natomiast gdy będziemy mówili o tendencjach To tak tendencja jest taka aby być samowystarczalnym w zapinaniu skafandra. Następny mój będzie miał zapięcie z przodu. Ale najpierw ten muszę zużyć do cna.

[...]

Ja mogę o odpinaniu bardzo ciekawą opowiedzieć.

Dla trwałości suwaka to dobre nie jest, nie widać czy ocieplacz podlazł.

Widzisz rozumiesz dlaczego nie jest to dobre. Raz zapinałem i odpinałem więcej nie będę!. Szkoda mi stracić kilka setek na nowy zamek. Ale znam małpoluda który ręcznie zapina sobie zamek na plecach. Też bym tak chciał ale nie umiem. Zrobił bym więcej nurkowań solo po sezonie niż teraz.

[...]

Rysiu nie muszą być aluminiowe i absolutnie nie o butle tu chodzi w tej rozmowie a o osprzęt do tych butli.

Wszyscy wiedzą że można zaprojektować dedykowany osprzęt. Tylko pewnie nikt
by go nie kupił bo MUSIAŁ by kosztować jak za matkę.

Niekoniecznie.

Aby osprzęt był dedykowany do SM projektowanie MUSI zacząć się od I st. redukcji a reszta MUSI być dostosowana do konkretnej konfiguracji. Jeśli jest inaczej to nie jest to osprzęt dedykowany a składak. Jak kiedyś się spotkamy przy tym zestawie to Ci pokażę jak było by idealnie ALE DLA MNIE i mojego ustawienia tych klamotów.
Czy uważasz że przy tak minimalnych potrzebach na zestawy SM będzie to tanie rozwiązanie?

[...]

Ja też dostaję co potrzebuję. Jednak chciał bym abyś zwrócił uwagę na drobny acz ważny szczegół Większość ludzi nurkujących nie ma nawet pojęcia że możesz prosić o wycinanie na ploterze co dopiero znać kogoś mającego taki ploter wodny lub laserowy. Jak już wiedzą i zamówią to zwykle muszą na pierdołę czekać i zapłacić bo firmy mają znacznie poważniejsze zamówienia.

Ale niestety ostatnie zlecenie wycinania mam w Łodzi bo mieszkam na zadupiu. W Wawie pewnie ze 100 ploterów stoi ale nie tu. Tu mam świetne jezioro a nie ploter. Fakt mam ploter laserowy ale do Alu średnio się nadaje i trzeba czekać mimo znajomości.

[...]

Więc proszę wytłumacz co mają wspólnego samo-mieszające się systemy do obiegu otwartego? Który co najwyżej bąblami miesza wodę.

RC
[...]

Rysiu co ma wspólnego nurkowanie  z butlami alu 2 l trzymanymi w rękach do skonfigurowanego SM?
Lub co ma wspólnego nurkowanie z pojedynczymi rozdzielonymi flaszkami na grzbiecie do skonfigurowanego SM?

Nic oprócz tego że i tu i tu robimy to w wodzie.

Cytat
[...]

Naprawdę zapraszam, dam Ci popływać do woli w tych klamotach.  To naprawdę fajna zabawa Dotkniesz sam własnymi zmysłami a wtedy możemy pogadać o zaletach i wadach tego systemu do rekreacji nurkowej.
Ale wierzę w Ciebie i jak tylko zechcesz to sam w kilka godzin złożysz sobie w pełni funkcjonalny SM i do wody z nim. Napewno będziesz zadowolony z nurkowania. Niektórym szczęka opada na pasek i nie chce się zamknąć. Ja tak mam :-)

--
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-18 17:00:48
Autor:
Side Mount
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Da się tak jak napisałem czy się nie da?

To skacz z 10m z 4 szt 11l butlami aluminiowymi.

[...]

Owszem tylne umieszczenie suwaka jest najpopularniejsze.

[...]

Takich to znam kilku.

Rysiu nie muszą być aluminiowe i absolutnie nie o butle tu chodzi w tej rozmowie a o osprzęt do tych butli.

Dlaczego zakładasz że bardzo bedę ułatwiał rozmowę. Chodzi o układ uprzęży na człowieku i sposób (w szerszym znaczeniu urzywanym w UP) dołączenia do nich butli.

Aby osprzęt był dedykowany do SM projektowanie MUSI zacząć się od I st.

Mam bardzo ładne za 50zł/szt. Mogę z nimi robić co tylko wymyślę i nie mam dylematów że były drogie.

[...]

Także jestem zwolennikiem układania sprzętu pod własne potrzeby i wygodę, wiadomo gdzie mam "sztywne zalecenia" amerykanów.

[...]

Wymyślono DHL i innych kurierów.

Więc proszę wytłumacz co mają wspólnego samo-mieszające się systemy do obiegu otwartego? Który co najwyżej bąblami miesza wodę.

Tylko tyle że od 5 lat wiem jak je budować. Zgłościć nie było okazji.

[...]

OC to straszna nuda, tak jak całe to nurkowanie. Jeszcze można od tego dostać takiej "pięnej mordy jak u flądry".

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-18 18:57:25
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieipc0$p9a$1@inews.gazeta.pl...

Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Da się tak jak napisałem czy się nie da?

To skacz z 10m z 4 szt 11l butlami aluminiowymi.

Skoczysz z twinem z 10 m?

No to po co mi proponujesz! Z pomostu z dwoma flaszkami skoczę bo skakałem. Ale nie o skakaniu tu mówimy Prawda!
Rozmawialiśmy o noszeniu 4 szt. Prawda?
Nie próbuj manipulować.

[...]

No i ja takie mam więc mam problem z zapinaniem. Wybieram oszczędzanie zamka.
Cieszę się że się zgadzamy

[...]

To rzadkość mieć takie zasięgi końcówek.

[...]

Ale Ty nie utrudniasz Ty mówisz o zupełnie czymś innym Ty blokujesz dyskusję.
Mówisz o butlach a ja o osprzęcie do butli.
Ja jak rozmawiam z człowiekiem to słucham co do mnie mówi i staram się aby była użyteczna.

Aby osprzęt był dedykowany do SM projektowanie MUSI zacząć się od I st.

Mam bardzo ładne za 50zł/szt. Mogę z nimi robić co tylko wymyślę i nie mam
dylematów że były drogie.

Rysiu Czy one zostały skonstruowane z myślą o SM?
Nie, zatem to nie ten temat.

Mam też kilka tanich i ładnych. Ale to nie dotyczy osprzętu dedykowanego do SM.
Jak się spotkamy przy SM to Ci wyjaśnię w czym jest myk z dedykowaniem I st. do SM Potem po kabelkach pójdziemy dalej.

[...]

Pijesz do DIR a ja w ogóle o tym nie pisałem. Gadamy o SM takie jakie używamy czy narzekamy na zatęchły system zgniłego Amerykanizmu?

[...]

Rysiu pisałem o tym że czekam na wykonanie a nie na wysyłkę. To drobna różnica chyba jednak istotna. Czekam na wycięcie następnej wersji sprzętu z blachy aluminiowej. Transport to pryszcz nie warty wzmianki.

Więc proszę wytłumacz co mają wspólnego samo-mieszające się systemy do
obiegu otwartego? Który co najwyżej bąblami miesza wodę.

Tylko tyle że od 5 lat wiem jak je budować. Zgłościć nie było okazji.

Rysiu proszę nie mów do mnie jak do przedszkolaka.
Ja pytałem o to co mają wspólnego samo-mieszające się z OC?
A ty mi że wiesz już 5 lat

Dla mnie to nie jest odpowiedź na zadane pytanie.
Może być ucieczką od odpowiedzi że samo-mieszanie nie dotyczy OC.
Prawda?

[...]

No tu się zgodzę Ale ja lubię mieć mordę jak flądra Zatem Ty myśl i kombinuj swoje P ileś tam a ja ponurkuję jeszcze trochą jak bozia zdrowie da. A jak zechcesz popływać w SM to sobie dopiero wtedy pogadamy o nurkowaniu na tych klamotach. Dobrze?

--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-18 19:07:03
Autor:
Side Mount
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Skoczysz z twinem z 10 m?

Jaki był program w LOK ?

No to po co mi proponujesz! Z pomostu z dwoma flaszkami skoczę bo skakałem. Ale nie o skakaniu tu mówimy Prawda!
Rozmawialiśmy o noszeniu 4 szt. Prawda?
Nie próbuj manipulować.

Wiesz dorzucają informacje o 4 butlach, to trudno żebym Tobie tego gorącego kartofla nie podrzucił.

No i ja takie mam więc mam problem z zapinaniem. Wybieram oszczędzanie zamka.
Cieszę się że się zgadzamy

Nawet do zapinania powinna być osoba która wie jak się nim posługiwać.

Ale Ty nie utrudniasz Ty mówisz o zupełnie czymś innym Ty blokujesz dyskusję.

Wiesz ile ciekawych informacji pojawia się w pozornym dryfie dyskusji.

Mam bardzo ładne za 50zł/szt. Mogę z nimi robić co tylko wymyślę i nie mam
dylematów że były drogie.

Rysiu Czy one zostały skonstruowane z myślą o SM?
Nie, zatem to nie ten temat.

Czy Elf jest do nurkowania ? Czy Marlin jest do nurkowania ? W obecnych standardach NIE. Te które ja mam mogę używać ze względu na konfigurację węży HP i średniego ciśnienia, możliwości wkręcenia mocnego manometru bezpośrednio w 1 stopień, który jest dużo doskonalszy niż APEKS.

Pijesz do DIR a ja w ogóle o tym nie pisałem. Gadamy o SM takie jakie używamy czy narzekamy na zatęchły system zgniłego Amerykanizmu?

Bogartes to Europa ?

Rysiu pisałem o tym że czekam na wykonanie a nie na wysyłkę. To drobna różnica chyba jednak istotna. Czekam na wycięcie następnej wersji sprzętu z blachy aluminiowej. Transport to pryszcz nie warty wzmianki.

Pisałem wprost nie jesteś obłożony miejscami w których to możesz zrobić, nie ma w tym mojej winy.

Rysiu proszę nie mów do mnie jak do przedszkolaka.
Ja pytałem o to co mają wspólnego samo-mieszające się z OC?
A ty mi że wiesz już 5 lat

Przecierz jasno napisałem że to też da się zrobić w OC.
Przychodzi kursant na egzamin z nitroksu i pada pytanie, jakie panuje ciśnienie cząstkowe tlenu na 14m odpowiedź 1,4 at, a jakie na 21m 1,4 at, a jakie na 34 m 1,4 at, jakie na 40 m 1,4 at, jakie na 50 ma 1,4 at. Wszystkie odpowiedzi są prawdziwe i prawidłowe. Elementy do takich systemów mam już w zgłoszeniach to tylko patent zależny, nie da się jego zrobić bez tych składowych.

Dla mnie to nie jest odpowiedź na zadane pytanie.
Może być ucieczką od odpowiedzi że samo-mieszanie nie dotyczy OC.
Prawda?

No widzisz nie znasz się na OC.
 pozdrawiam rc

Data: 2010-12-18 21:02:23
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iej0on$llo$1@inews.gazeta.pl...

Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Skoczysz z twinem z 10 m?

Jaki był program w LOK ?
No jaki?
Miejsce z którego skakaliśmy do dziś stoi ma nie więcej jak 5 m A twin nie miał 30 kg - 50 kg Prawda?

[...]

Jaki gorący? Nie na temat i tyle.

No i ja takie mam więc mam problem z zapinaniem. Wybieram oszczędzanie
zamka.
Cieszę się że się zgadzamy

Nawet do zapinania powinna być osoba która wie jak się nim posługiwać.

No to o co chodzi bo przestaję łapać? Przecież pisałem że potrzebuję zapinacza Piszesz po to żeby pisać czy piszesz na temat?

Ale Ty nie utrudniasz Ty mówisz o zupełnie czymś innym Ty blokujesz
dyskusję.

Wiesz ile ciekawych informacji pojawia się w pozornym dryfie dyskusji.

Nie dla mnie Ja nie jestem patenciarzem. Ja wolę merytorycznie i na temat.

[...]

Rysiu czy te AO są skonstruowane do SM NIE zatem nie na temat

Pijesz do DIR a ja w ogóle o tym nie pisałem. Gadamy o SM takie jakie
używamy czy narzekamy na zatęchły system zgniłego Amerykanizmu?

Bogartes to Europa ?

Nie mam pojęcia To Ty sugerujesz coś o Ameryce i ich standardach.

[...]

Nie, Rysiu. Wybacz to Ty nie potrafisz udowodnić związku mieszania z obiegami otwartymi.
pisałeś:

Chyba jednak nie, zwłaszcza że to co mie głównie interesuje to Samo
Mieszające
Systemy.

Pytałem o związek samo mieszających się systemów z obiegami otwartymi
Przepraszam nie napisałeś nic konkretnego więc albo się nie znasz albo znasz na mieszaniu tylko użyłeś tego w nie tym miejscu co trzeba.

Rysiu proszę nie mów do mnie jak do przedszkolaka.
Ja pytałem o to co mają wspólnego samo-mieszające się z OC?
A ty mi że wiesz już 5 lat

Przecierz jasno napisałem że to też da się zrobić w OC.

Nie napisałeś jasno tylko to że od pięciu lat wiesz coś tam. Ja i zapewne nikt nie wie co masz na myśli.

[...]

Rysiu w obiegach otwartych gaz jest zgromadzony w butli i w miarę zwiększania głębokości rośnie ciśnienie parcjalne mieszaniny którą nurek oddycha w podziale zgodnym z prawem Daltona. Gaz ten jakbyś zapomniał jest wydychany a świeża porcja jest pobierana z butli przez takie różne ciekawe pierdołki Przypomniałeś już sobie?
To co Ty wymyśliłeś nie jest w rozumieniu wiedzy nurkowej obiegiem otwartym.

To o czym piszesz to najprawdopodobniej Twoja wytwornica gazu oddechowego którą zawsze klasyfikowałeś do obiegów zamkniętych. Tak samo wytwornice acetylenu mogli byśmy nazwać obiegiem otwartym lub pół otwartym bo ma reduktor i nie zawsze popuszcza gaz
Mydlisz oczy Rysiu przestań opowiadać bajki.

[...]

To Twoje stwierdzenie nie poparte żadnymi dowodami. Spróbuj to udowodnić jakimiś zrozumiałymi dla większości dowodami :-).
--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-18 20:55:36
Autor:
[...]

Do tej pory się cieszę że nie załapałem się na skoki ze śmigłowca, z ilu to było metrów ? Mors ważył ponad 20 kg.

Wiesz dorzucają informacje o 4 butlach, to trudno żebym Tobie tego gorącego
kartofla nie podrzucił.

Jaki gorący? Nie na temat i tyle.

Przeczytaj uważnie wpisy różnych osób w tym temacie, długi nie jest.
> [...]

No to o co chodzi bo przestaję łapać? Przecież pisałem że potrzebuję zapinacza Piszesz po to żeby pisać czy piszesz na temat?

Wiesz jak wyglądają ząbki suwaka zamkniętego na ocieplaczu ?
Jeśli nie wiesz, to nie oceniaj czy jest na temat czy nie, rozumiesz o czym mówię ?

Nie dla mnie Ja nie jestem patenciarzem. Ja wolę merytorycznie i na temat.

To bardzo ciekawa rorywka i rozgrywka.

Rysiu czy te AO są skonstruowane do SM NIE zatem nie na temat

No to się wypierniczyłeś w argumentacji mówiłeś że to typowy sprzęt, czy specjalny. Zdecyduj się.

[...]

Włodek kto Tobie powiedział że tego nie wiem, jak zachowuje się 1 butla z mieszaniną gazową. Ja mówię o Samo Mieszających Systemach.
Nie rozumiesz to jest proste do realizacji w OC.

 Gaz ten jakbyś zapomniał jest wydychany a świeża porcja jest pobierana z butli przez takie różne ciekawe pierdołki Przypomniałeś już sobie?
To co Ty wymyśliłeś nie jest w rozumieniu wiedzy nurkowej obiegiem otwartym.

To ty jesteś w prechistori, ja mówię o bliziutkiej przyszłości.

[...]

Cienias jesteś w te klocki. W SCR SMS mam 4 konstrukcje. Pisałem wprost że OC nie chciało mi się zgłaszać.

Data: 18-12-2010, 18:00:48
Tu masz wpis, którego nie umiesz zrozumieć.
 Musiał bym opis napisać, tylko to ja decyduję kiedy to zrobię.
Zrozumiałeś ?
Pewne rozwiązania czekały 3 lata żeby znaleźć się w tym co zgłosiłem 2 lata temu. Dzięki temu powstał bardzo prosty mechanicznie SCR SMS z chemicznie zgromadzonym tlenem. Elementy rozpoznane 5 lat temu, są doskonałym fundamentem do SCR CVR (PSCR dla rozgarniętych inaczej) żeby miały stałe ppO2. Zrobienie tego w OC jest proste, dla mnie.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-19 01:08:09
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iej748$emb$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Z helikoptera 7 m chłopaki skakali. Ale to nie był program szkolenia LOK Nie masz orientacji.

Mors ważył ponad 20 kg.

Twin 12 l z osprzętem 30 - 50 kg
Jest różnica?

Wiesz dorzucają informacje o 4 butlach, to trudno żebym Tobie tego gorącego
kartofla nie podrzucił.

Jaki gorący? Nie na temat i tyle.

Przeczytaj uważnie wpisy różnych osób w tym temacie, długi nie jest.

Piszą o nurkowaniu z 4 butlami a nie o noszeniu lub skakaniu To Ty każesz skakać z czterema. Chyba aby podnieść temperaturę :-)
Ja pisałem ze w moim SM da się skakać z pomostu.
Proszę wróć do źródeł.

> [...]

Wiesz jak wyglądają ząbki suwaka zamkniętego na ocieplaczu ?
Jeśli nie wiesz, to nie oceniaj czy jest na temat czy nie, rozumiesz o czym

Tak raz o tym że zamek z przodu a teraz o uszkodzeniu zamka jak przytniesz suwakiem ocieplacz.
Jaki to ma związek z  konfiguracją SM?
Owszem pisałem o tym że nie puściłem się dzisiaj w SM bo partnura zabrakło. I tylko tyle.

Nie dla mnie Ja nie jestem patenciarzem. Ja wolę merytorycznie i na temat.

To bardzo ciekawa rorywka i rozgrywka.

Dla mnie nie Mnie to nudzi przypominanie Tobie co napisałeś wcześniej i o czym rozmawiamy i tego czego nie napisałeś choć  w dyskusji powinieneś.

Rysiu czy te AO są skonstruowane do SM NIE zatem nie na temat

No to się wypierniczyłeś w argumentacji mówiłeś że to typowy sprzęt, czy
specjalny. Zdecyduj się.

Wróć do tekstu.
Padło pytanie czy te AO są skonstruowane do SM. To nie jest argumentacja. Byłą by gdybyś powiedział tak bo.....i tu wymienił dlaczego tak uważasz!
Niestety nie masz pojęcia o SM oprócz oglądania na fotkach czy filmach To za mało jak dla mnie.
Dalej podtrzymuję dla Ciebie zaproszenie na nurka w tych klamotach.
Przypomnę jakbyś nie chciał znaleźć. Pisałem o dedykowanych I st do SM Ty zaś zaproponowałeś jakieś inne po 50 szt. Na moje pytanie czy są to specjalnie zrobione napisałeś coś o Elfie i innych.
Rozumiesz pojęcie konstrukcji dedykowanej do określonego sprzętu. Zaproponowałem Ci w dyskusji że przy okazji mogę Ci pokazać o co w tym chodzi aby było dobrze z SM.

W tej chwili typowy sprzęt jest montowany do SM a nie dedykowany bo takiego poprostu nie ma i prawdopodobnie nie będzie ze względów kosztowych.
Pasuje?

[...]

Rysiu zatem wytłumacz bo pytam o to już chyba trzeci raz. To że użyłeś nazwy i twierdzisz że nie wiem nie oznacza że udowodniłeś że system samo mieszający dotyczy obiegu otwartego W innym poście wręcz jasno pokazałeś że to co wg Ciebie jest obiegiem otwartym spełnia wszystkie kryteria konstrukcyjne i użytkowe obiegu zamkniętego. To ze zamiast butli jest proszek tlenotwórczy niczego nie zmienia Liczy się układ pochłaniacza CO2

[...]

Mów o teraźniejszości to się dogadamy :-) Teraz za obieg otwarty nurkowie uznają butlę i AO i wydech do wody. Jak w przyszłości będziesz miał rację to ok. Ale dzisiaj jej nie masz.

[...]

No pewnie że nie znam się na SMS Ty zaś nie umiesz udowodnić prostych rzeczy.

Data: 18-12-2010, 18:00:48
Tu masz wpis, którego nie umiesz zrozumieć.

Nie to jest prosta i nie dawna data a nie żaden wpis. Gdzie ten wpis udowadniający to co sugerujesz Ja go rzeczywiście nie widzę.
Zresztą tej daty Ci gratulowałem i jest ok Ale to nie znaczy że cokolwiek udowodniłeś. Nic nie udowodniłeś bo nic nie napisałeś konkretnego.

[...]
Czyli obieg zamknięty

Elementy rozpoznane 5 lat temu, są doskonałym fundamentem
do SCR CVR (PSCR dla rozgarniętych inaczej) żeby miały stałe ppO2.
Zrobienie tego w OC jest proste, dla mnie.

Ale Rysiu to że masz coś w głowie wcale nie znaczy że jest to na świecie. Może będzie ale "co nie jest nie pisze się w rejestr"
Tego nie ma zatem w prostej logice nie mieści się to że coś czego nie ma stanowiło by jakiś argument.
Pokaż to to uwierzę.
Nie ma bo jest w moim pomyśle To tego poprostu nie ma nie funkcjonuje nie istnieje. Nie jest argumentem.

pozdrawiam rc

--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-19 07:04:24
Autor:
[...]

Jesteś pewien że nic z tej konstrukcji nie istnieje ?
Elementy zostały sfotografowane przy pierwszym AO CG z 43r.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-18 21:54:50
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik "Włodek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d0d135e$0$22809$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

ciach

To co Ty wymyśliłeś nie jest w rozumieniu wiedzy nurkowej obiegiem otwartym.

To o czym piszesz to najprawdopodobniej Twoja wytwornica gazu oddechowego
którą zawsze klasyfikowałeś do obiegów zamkniętych.

Uzupełnię żeby było jaśniej. Najprawdopodobniej Twoja wytwornica która oparta jest na masach tlenotwórczych (taki szarawy w ciepłym odcieniu proszek, używaliśmy w pracy tego typu puszek - wtedy była to nowość) uważasz za obieg otwarty.
Niestety nie trzyma się to kupy bo utarło się w nurkowaniu i jest jasne to co określamy obiegiem otartym.
    Takie wytwornice raczej kojarzą się z aparatmi ucieczkowymi w górnictwie a nie w nurkowaniu.
A na dodatek nie interesują Cię obiegi otwarte tylko zamknięte albo trochę zamknięte.

CIACH
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-18 21:03:10
Autor:
[...]

http://www.rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?t=15
Tu masz wpis o tleniakach z O3 (mieszanina Na2O2 i KO2 lub KO2 też w wielu innych wariantach mas tleno twórczych).
Doskonale odróżniam OC od obiegów zamkniętych (w wielu wariantach).
Zastanawiam się dlaczego tak prosty technicznie problem jak stałe ppO2 w OC, tak bardzo jest nie mozliwy dla Ciebie w realizacji. To naprawdę jest proste, dla mnie.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-19 01:08:25
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iej7ie$g37$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Rysiu na miły bóg patrz co piszesz :-)
W podanym przez Ciebie tekście nie podważałeś tego co zostało napisane w kwestii obiegu zamkniętego!
Zostało napisane jak byk:

"Zaczniemy od najprostszego obiegu zamkniętego jakim jest rebreather tlenowy"

Dlaczego tego tak poważnego błędu nie podważyłeś wtedy???
Dlaczego teraz wskazujesz że to błąd?

Czy w normalnym nurkowaniu stosuje się aparaty ucieczkowe bo o nich piszesz?
Nie.  Zatem o co chodzi?
Czy wszyscy inni nie nazywają tego typu urządzeń obiegiem zamkniętym?
Rysiu pracowałem w KGHM w ratownictwie górniczo hutniczym w jednostce pożarniczej tam i takie gadżety mieliśmy.

Cytat
"Najprostszym aparatem tlenowym jest konstrukcja z tlenem zgromadzonym chemicznie.
Jest worek oddechowy, pochłaniacz, wytwornica tlenu, węże (często jeden i wahadłowy obieg) i zawór nadmiarowy. To podstawa. "

Ryszardzie czyż nie napisałeś tego co wyżej? Zatem co tam robi pochłaniacz i co pochłania jak nie dwutlenek węgla. Zatem ja widzę z opisu elementy pętli oddechowej !

Sam sobie zaprzeczasz.

--
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-19 06:57:53
Autor:
> [...]

Ryszardzie czyż nie napisałeś tego co wyżej? Zatem co tam robi pochłaniacz i co pochłania jak nie dwutlenek węgla. Zatem ja widzę z opisu elementy pętli oddechowej !

Zastanawiam się od kilku postów z kim się widziałeś, że tak zdurniałeś.
Głównym obszarem działań są obiegi półzamkniete o stałym cisnieniu cząstkowym tlenu. Lecz to nie jedyne mozliwoćsi, w śród nich są obiegi otwarte o stałym cisnieniu cząstkowym tlenu. Że nie wiesz jak to zrobić, to dobrze wtedy mam odpowiednie tło.
 pozdrawiam rc

Data: 2010-12-20 20:00:44
Autor: szufla
Side Mount
No i ja takie mam więc mam problem z zapinaniem. Wybieram oszczędzanie
zamka.
Cieszę się że się zgadzamy

Przepraszam jasnie pana, ze sie wtrace, ale naprawde nie potrafisz sam sobie zapiac zamka na plecach ?
A jest na to taki prosty patent (bez zadnych numerkow) i nawet ty tego nie wiesz ?
Rece i nogi opadaja :/

sz.

Data: 2010-12-20 20:08:10
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik "szufla"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieo93j$gsb$1@inews.gazeta.pl...

No i ja takie mam więc mam problem z zapinaniem. Wybieram oszczędzanie
zamka.
Cieszę się że się zgadzamy

Przepraszam jasnie pana,
A jaśnie pan to kto?
Cieszę się że najpierw przepraszasz.

ze sie wtrace, ale naprawde nie potrafisz sam sobie
zapiac zamka na plecach ?

Nie pisałem że nie potrafię ale że nie będę tego robił!
Jaśnie pan zrozumiał tekst pisany czy jeszcze nie?

A jest na to taki prosty patent (bez zadnych numerkow) i nawet ty tego nie
wiesz ?

Ależ wiem ale nie skorzystam z takich patentów bo mi zamka szkoda Qumasz jaśnie panie?

Rece i nogi opadaja :/

sz.

Tobie też opadają jak czytasz swoje bzdety bez zrozumienia i nie na temat?

Szufla koleś

-- Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-20 20:41:02
Autor: szufla
Side Mount
A jaśnie pan to kto?

Jan Kowalski, moze byc ?

Cieszę się że najpierw przepraszasz.

Alez prosz....

Nie pisałem że nie potrafię ale że nie będę tego robił!
Jaśnie pan zrozumiał tekst pisany czy jeszcze nie?

Nie do ciebie bylo, nie unos sie tak.

> Ależ wiem ale nie skorzystam z takich patentów bo mi zamka szkoda Qumasz
jaśnie panie?

Kumam, psujesz sobie zamek przy zapinaniu, wymysl cos innego. Gwozdzie odloz na bok :)
Ok, podpowiem wam bo nie tylko ciebie sie tyczy, ale jeszcze tego miszcza od patentow :) Koszt wynalazku to okolo 10groszy.

Tobie też opadają jak czytasz swoje bzdety bez zrozumienia i nie na temat?

Nie tlumacz sie, wszystko przed toba, czlowiek sie w koncu uczy cale zycie :)

-- Pozdrawiam Włodek

Rowniez cie serdecznie pozdrawiam
Szufla koles

PS. Ustaw sobie redagowanie wiadomosci bo masz burdel jak cytujesz i odpowiadasz.

Data: 2010-12-20 19:53:09
Autor:
Side Mount
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
Kumam, psujesz sobie zamek przy zapinaniu, wymysl cos innego.

Zadzwoń do R.Gałacha i zapytaj (chyba że odwagi zabraknie), co się dzieje z zębami jak siłowo zasuniemy suwak. Ale głupek jesteś, pasujesz wiesz do kogo.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-20 21:13:55
Autor: szufla
Side Mount
Zadzwoń do R.Gałacha i zapytaj (chyba że odwagi zabraknie), co się dzieje z
zębami jak siłowo zasuniemy suwak.
Ale głupek jesteś, pasujesz wiesz do kogo.

sz.

Data: 2010-12-20 21:51:59
Autor:
Side Mount

Data: 18-12-2010, 15:50:30
"Waterman" opowiadał ciekawą historię o drzewie gwoździu i zapinaniu suwaka. W pilnej potrzebie gwóźdź wyrwał się zwieracze poddały.

Szufla jesteś koszmarnie głupi, dodatkowo czytać ze zrozumieniem nie umiesz.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-20 23:47:41
Autor: Włodek
Side Mount
Użytkownik "szufla"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieobeu$ptd$1@inews.gazeta.pl...

A jaśnie pan to kto?

Jan Kowalski, moze byc ?

Nie. Znam Pana Jana Kowalskiego To na pewno nie Ty :-)

Cieszę się że najpierw przepraszasz.

Alez prosz...

Ależ dzięk,,,,.

Nie pisałem że nie potrafię ale że nie będę tego robił!
Jaśnie pan zrozumiał tekst pisany czy jeszcze nie?

Nie do ciebie bylo, nie unos sie tak.
Ok.

[...]

Nie wbiję sobie w oponę Będzie fajna zabawa :-)

Najlepsza była wielka klama od garażu. Wbijać nie trzeba i fajnie się zaczepia. Ale nie wszędzie są garaże z wielką klamą :-(

Ok, podpowiem wam bo nie tylko ciebie sie tyczy, ale jeszcze tego miszcza od
patentow :) Koszt wynalazku to okolo 10groszy.

Tania sprawa To fakt. Tyle płaci się za dobry sznureczek. Też nie skorzystam z tych samych powodów co wyżej. Pod tym kątem suwak zamka się przekasza na ząbkach.

Tobie też opadają jak czytasz swoje bzdety bez zrozumienia i nie na temat?

Nie tlumacz sie, wszystko przed toba, czlowiek sie w koncu uczy cale zycie
:)
Ja to nawet nurkować się wciąż uczę. Mówi się że człowiek całe życie się uczy a i tak głupio umiera

-- Pozdrawiam Włodek

Rowniez cie serdecznie pozdrawiam
Szufla koles

PS. Ustaw sobie redagowanie wiadomosci bo masz burdel jak cytujesz i
odpowiadasz.

Jest problem mam win Live Mail 2o11 na win 7 Starter do Netboków
To gówno nie ma >>> tych automatycznych znaczków do cytowania albo nie umiem ich ustawić?!.
Próby z innymi czytnikami jakoś opornie idą - nie chcę stracić poczty a automatycznie nie chce się przenosić.
Tęsknię za zwykłym Outlok Ekspresem Jednak do win 7 już nie ma tego narzędzia. Wypada mi przeprosić za ten bajzel z cytowaniem

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-18 15:10:13
Autor: Zakrzówek Kraken
Side Mount

Użytkownik "Włodek" <div100@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4d0c9853$0$27024

Cześć Włodek
Może złączymy siły.
Podeślij mi jakieś fotki, tego co masz.
Ja dołożę worek i zobaczymy co wyjdzie. Ty będziesz miał dla nurków a ja dla siebie

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2010-12-18 16:54:28
Autor: Włodek
Side Mount

[...]

Ja nie potrzebuję dla nurków bo nie szkolę w tym temacie. Pewnie moje federacje długo nie będą oferowały takiej specjalizacji. Składam dla siebie zestaw próbując różnych rozwiązań. W tej chwili już wszystko wiadomo. Znakomicie pływa się bez worka w suchym ale na powierzchni już jest gorzej. No i dublowanie źródeł wyporu też ma jakieś znaczenie.

Co masz na myśli pisząc o złączeniu sił?.
Znaczy dasz mi worek EXP a ja tobie resztę uprzęży ?
Barter czasem jest fajny :-)

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-18 17:27:15
Autor: Zakrzówek Kraken
Side Mount

[...]

Może któraś z nich będzie.

Co masz na myśli pisząc o złączeniu sił?.
Znaczy dasz mi worek EXP a ja tobie resztę uprzęży ?
Barter czasem jest fajny :-)

Pozdrawiam Włodek
Może nie aż tak, będę negocjował :-)
Zadzwonię

MSC

Data: 2010-12-20 17:52:08
Autor: tomq100
Side Mount
Dnia 2010-12-18 10:40, Użytkownik Daniel Kowalski napisał:
> [...]
> natomiast problem z balastem, bo pas na długą metę jest męczący dla
> kręgosłupa. Można odlać balast na kształt płyty (o właśnie, czas

Mam nieco odmienne zdanie niĹź kolega.
Do SM przy 4 x c.a 12L butlach  potrzebujesz od 30-50% mniej balastu niĹź do konfiguracji twin 2 x 12 plus 2 stage 2x c.a.12 L. ( w moim przypadku jest to 3 x 1.2 kg)
Do zimnej wody i na długie deco przećwiczyłem konfigurację z MSR 6L plus Scubapro vel. Whites Fusion. Zabieram tyle samo ołowiu co do
półsuchej pianki 5,6 Nova Scotia Scubapro. Przećwiczyłem to w kamieniołomach. Razem używam 3 odważników po 1.2 kg równomiernie rozłożonych na pasie biodrowym i krzyznym. Tak więc raczej nie ma tu problemu z dźwiganiem nadmiernej ilości balastu. Konfiguracja wg. S.B.
jest lekka i ma być lekka bo została stworzona z myślą o używaniu w jungli. Chodzi oczywiście o dostęp do "dziury". Jak trzeba urządzić sobie spacer godzinny przez chaszcze z maczetą w ręku do tego 2 butle
dwa automaty, pianka, uprząż to każdy kilogram ma znaczenie.
Tak więc nie przesadzałbym ze specjalną kombinacją z ołowiem,
no chyba, że ktoś będzie potrzebował np: 2 odważniki po 1,3 ka i jeden np: 1,7. To wtedy kastomizajca będzie niezbędna.
Tak więc konfiguracja SM nie musi się w przypadku nurkowania z długą deco. różnić za bardzo od tej z krótką.

Data: 2010-12-20 12:53:09
Autor: jacekplacek
Side Mount
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a): > Bogaerts na Maresy Plany Avanti Quattro. Czy może przepraszam już się > przesiadłeś. :-)

Ma też pogryzioną piankę, że też gość się nie boi że pianka jego zamodruje.

Pewnie dlatego ja pogryzł, żeby wiedziała kto rządzi :)
Ale na serio. Poza rozindyczeniem, warto zwrócić uwagę jak grubej pianki używa i jakie są tego konsekwencje. Na filmikach widać to bardzo wyraźnie - czasem wręcz nie bierze camelbaga. Z czy to jest związane? Wprost z wyporem piaki i możliwością zrównoważenia go oddechem(swobodne zrównoważenie oddechem to wartość rzędu 2l, czyli pianka maks 3mm, zależnie od kroju i wielkości). Cała "jazda" z zabijaniem przez pianki zaczyna się wraz ze znacznym wzrostem ich grubości a jedna z najpowszechniej używanych w Polsce, czyli 7+7mm jest poza kryteriami rozsądku i bezpieczeństwa, tym większe im większy użytkownik. Poza tym widzę nadmierne skupianie się na bezpieczeństwie wyporu a prawie całkowitym pomijaniu przyczyny i sensu zakupu takiej pianki - mianowicie termika. Izolację termiczną zapewniają pęcherzyki gazu zawarte w neoprenie - podlegają one wszystkim konsekwencjom związanym z głębokością, czyli mówiąc prosto - zanikają, ograniczając własności termiczne, bo sama guma raczej nie grzeje. Ponieważ wraz z głębokością narasta również znieczulające działanie azotu, więc można jakiś czas zachować złudne poczucie komfortu, ulegając dość znacznemu wychłodzeniu - warto o tym pamiętać pakując się głęboko pod lód, gdzie wraz z wynurzaniem wraca czucie i spada temperatura wody... Sam popadałem w skrajności, dokładając do grubej pianki "żyletę" a znam przypadki zakładania pod 7+7 dodatkowo 5mm, wlewania ciepłej wody itp. kombinacje. Może i to jest romantyczne, ale na krótką metę a wystarczy trochę wiatru na powierzchni i z warunków ogólnie przyjętych jako średnie, robi się ostra jazda.

Data: 2010-12-19 21:38:55
Autor: jacekplacek
Side Mount
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Kiedy Jacek dopracujesz technikę pracy płetw na tyle aby przesiąść się tak jak Bogaerts na Maresy Plany Avanti Quattro. Czy może przepraszam już się przesiadłeś. :-)

Cały czas nad tym pracuję :) Maresy Avanti Quatro Power używam coś od roku i jak dla mnie są REWELACYJNE! Mam też płetwy do free(SoprasSub) i śmiem twierdzić, że AQPower sa lepsze :) Przy okazji mała reklama: w Krakenie są Avanti Quatro Power w tak śmiesznej cenie, że grzech nie kupić - a przynajmniej były tam jeszcze we wrześniu, kiedy byłem tam ostatnio :) Natomiast bardzo poważnie zastanawiam się nad zakupem paskowych Quatro, specjalnie do side mount. SM w typowych dla mnie nurkowaniach jest zdecydowanie lżejsza i bardziej opływowa, więc taka miękka płetwa ma szansę dać radę a być może i wiele więcej. Myślę, że niebawem taki zakup nastąpi.

Tak swoją drogą to gość piękne rzeczy potrafi a konfigurację ma nieźle poukładaną

Dlatego linkuję Go, jak tylko wiem, że jest coś nowego.

Data: 2010-12-26 12:18:45
Autor: maran
Side Mount
On 17 Gru, 19:46, " jacekplacek" <jaceki...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
http://gosidemount.com/download/GUE_WhySideMount.pdf

http://www.unifiedteamdiving.com/page/zdiving-system

Data: 2010-12-26 22:09:09
Autor:
Side Mount
maran <slawek@real.int.pl> napisał(a):
http://www.unifiedteamdiving.com/page/zdiving-system

Fajny system, tylko zbyt skomplikowany, za 50 zł mam anatomiczną kompozytową płytę z uprzężą, do tego wykonanie balastu nie stanowi problemu, worka wypornościowego również. Odpadnie pas krokowy bo i tak nie daje się zdjąć noszaka anatomicznego nawet z 3 pasową uprzężą, trzyma się dobrze bez tego elementu. Szybkozłącza używałem ładnych parę lat temu, nawet nad Białym 2 lata temu w Gaśnicy Nurkowej.
Tylko nie będę się mógł onanizować powtarzajac Armadillo ("Waldo"), SM czy inny wariant uprzęży. Będzie to zabawka z Auerem w tle.

pozdrawiam rc

--

Side Mount