Sidoma - XTB - Eksport danych

Data: 2009-11-26 06:24:36
Autor: crashev
Sidoma - XTB - Eksport danych

Witam,
W Sidomie pojawiła się jakiś czas temu opcja Eksportu danych w
formacie Metastock. Dane takie są eksportowane np. co minutę.
Dla przykładu linijka dla kontraktu FW20Z wyglądać może tak:

FW20Z09-I,1,20091126,152000,0.0,2351.0,0.0,0.0,255,0.0

teraz - czy ktoś z obecnych wie co oznacza każde z tych pól, o ile
pewne są oczywiste o tyle te gdzie znajdują się aktualne kursy/kurs są
dla mnie zagadką ?

Paweł

Data: 2009-11-26 17:08:59
Autor: kigam
Sidoma - XTB - Eksport danych
crashev pisze:
[...]

Powinno być tak, za bossa:
FW20Z09,1,20091126,152000,2351.00,2351.00,2347.00,2348.00,258,100309
Jaśniej?

Data: 2009-11-26 11:43:36
Autor: crashev
Sidoma - XTB - Eksport danych
On 26 Lis, 17:08, kigam <pilot.zol...@gmail.com> wrote:
crashev pisze:

> [...]

> Paweł

Powinno być tak, za bossa:
FW20Z09,1,20091126,152000,2351.00,2351.00,2347.00,2348.00,258,100309

No i teraz pokolei co oznacza każde pole:
FW20Z09 - nazwa instrumentu
1             - okres czasowy
20091126 - data
152000    - czas
2351.00   - ?? (kurs aktualny czy tez sredni z ostatniej minuty?)
2351.00   - ??
2347.00   - ??
2348.00   - ??
258          - ??
100309     - ??

Chcę się dowiedzieć co te pola z ?? oznaczają , do czego się odnoszą.

Data: 2009-11-26 21:18:32
Autor: totus
Sidoma - XTB - Eksport danych
crashev wrote:

[...]

Odpowiednio: kurs otwarcia, kurs najwyższy, kurs najniższy, kurs zamknięcia, obrót, liczba otwartych pozycji na zamknieciu. Wszystko dotyczy okresu czasowego 1.

Data: 2009-11-26 13:18:21
Autor: crashev
Sidoma - XTB - Eksport danych
On 26 Lis, 21:18, totus <to...@poczta.onet.pl> wrote:
crashev wrote:
> [...]

obrót, liczba otwartych pozycji na zamknieciu. Wszystko dotyczy okresu

Nie bardzo to pasuje.
Bo kurs otwarcia zmienia się praktycznie co minutę.
Więc to nie jest dobry format.

Data: 2009-11-26 23:12:03
Autor: totus
Sidoma - XTB - Eksport danych

crashev wrote:
> [...]

dotyczy okresu czasowego 1.

Nie bardzo to pasuje.
Bo kurs otwarcia zmienia się praktycznie co minutę.

Nie zrozumiałeś. Wszystko dzieje się w ciagu tej 1 min. Jeżeli okres czasowy to 1 min. ! minuta trwa 60 sekund. Zaczyna sie minuta i zaczynamy obserwacje. Od razu na począdku obserwacji kurs jest 2351 i to jest najwyższy kurs w czasie tej minuty. Po 30 sekundach kurs spadł do 2347 po następnych 15 sekundach wzrósł do 2349 zeby po 60 sekundach od początku obserwacji skończyć na 2348. W czasie handlu podczas analizowanej minuty obróciło się 258 kontraktów, a na koniec analizowanej minuty było 100309 otwartych pozycji. Może to nie jest dobry format ale taki jest. Z tych danych powstaje świeca minutowa. Moze jest jeszcze jakis inny ale wszyscy znani mi handlarze papierami stosują ten. I przytoczone przez Ciebie dane właśnie są w tym formacie. I wszystko pasuje bardzo, bardzo. Nie wyklucza to zjawiska, że kurs praktycznie zmienia się co minutę bo on zmienia się co tik. Czasem tylko zmiana = 0

Data: 2009-11-26 23:56:37
Autor: crashev
Sidoma - XTB - Eksport danych
On 26 Lis, 23:12, totus <to...@poczta.onet.pl> wrote:
crashev wrote:

> [...]

zjawiska, że kurs praktycznie zmienia się co minutę bo on zmienia się co

Ok, teraz zrozumiałem. Wprowadzę sobie poprawki do swojego skryptu.
Dzięki!

Data: 2009-11-27 08:39:01
Autor: skippy
Sidoma - XTB - Eksport danych

Użytkownik "crashev"

Nie bardzo to pasuje.
Bo kurs otwarcia zmienia się praktycznie co minutę.
Więc to nie jest dobry format.

W swieczkach minutowych na płynnym walorze to raczej dziwne jakby się nie zmieniał.

Sidoma - XTB - Eksport danych