Sie mi kojarzy

Data: 2012-10-12 16:03:48
Autor: leszek niewiadomski
Sie mi kojarzy
Am 12.10.2012 13:38, schrieb Bogdan Idzikowski:
Jak s艂ysz臋 tu i 贸wdzie padaj膮ce coraz g臋艣ciej  i coraz cz臋艣ciej has艂a
wypowiadane przez pan贸w biskup贸w, pan贸w polityk贸w wiadomej ma艣ci i
r贸偶nych takich klakier贸w typu Terlikowski, has艂a typu: 鈥瀗ie dla
dekadencji i moralnego zepsucia, tak dla przyzwoito艣ci i moralno艣ci w
rodzinie i pa艅stwie鈥, to mam dziwne historyczne skojarzenia.

Ot贸偶 w maju 1933 roku Joseph Goebbels, pan kt贸ry zaczyna艂 w艂a艣nie robi膰
ol艣niewaj膮ca karier臋, te偶 krzycza艂: 鈥濶ie dla dekadencji i moralnego
zepsucia! Tak dla przyzwoito艣ci i moralno艣ci w rodzinie i pa艅stwie鈥. A w
chwil臋 potem do ognia na berli艅skim placu zacz膮艂 wrzuca膰 ksi膮偶ki Manna,
Gl盲sera, K盲stnera, Brechta, Marksa, a nawet鈥 Hemingwaya. Jak my艣licie,
za tydzie艅, dwa, a mo偶e za rok, czyje ksi膮偶ki zaczn膮 pali膰 na -
powiedzmy - Placu Pi艂sudskiego w Warszawie? I czy sko艅czy si臋 tylko na
paleniu ksi膮偶ek? Czekam na Wasze opinie i propozycje kremacji.
pi膮tek, 12 pa藕dziernika 2012, revelstein
http://revelstein.blox.pl/2012/10/2728-sie-mi-kojarzy.html

=========================

I co wy na to???

Jestem moze tutaj jednym z nielicznych, ktorym kojarzy sie nazwisko Klechta, redaktor naczelny "Radaru", chwalca Gierka i "propagandy sukcesu", a w koncu gosc noszacy magnetofon za Walesa. Ale to co napisal o atmosferze przed zabiciem Narutowicza czesciowo rehabilituje go w moich oczach.

>Nie ma co por贸w颅ny颅wa膰 pierw颅szych lat II Rzecz颅po颅spo颅li颅tej z pierw颅szymi latami trze颅ciej dekady III Rzecz颅po颅spo颅li颅tej. Dwie epoki, odle颅g艂e czasy. Ale jed颅nak co艣 wsp贸l颅nego pobrz臋颅kuje. Jad. Nie颅na颅wi艣膰. Uliczny wrzask. Kala颅nie bia艂o-czerwonej. Jan Bau颅do颅uin de Cour颅te颅nay w 鈥濵y艣li Wol颅nej鈥 (nr 2/1923) pisa艂, 偶e w Pol颅sce ob艂膮颅ka艅cy lub te偶 uda颅j膮cy ob艂膮颅ka艅颅c贸w sta颅raj膮 si臋 zatru颅wa膰 umy颅s艂y i sumie颅nia narodu. W grud颅niu br. minie 90 lat od zamor颅do颅wa颅nia pre颅zy颅denta Naru颅to颅wi颅cza. Pocho颅wany w kryp颅cie archi颅ka颅te颅dry war颅szaw颅skiej. Uro颅dzi艂 si臋 na 呕mu颅dzi. Za dzia颅艂al颅no艣膰 poli颅tyczn膮 w艂a颅dze car颅skie zabro颅ni艂y mu wjazdu na zie颅mie pol颅skie znaj颅du颅j膮ce si臋 w zabo颅rze rosyj颅skim. Wybitny in偶y颅nier 鈥 kon颅struk颅tor. Pio颅nier elek颅try颅fi颅ka颅cji Szwajcarii.<
http://studioopinii.pl/artykul/12501-jerzy-klechta-zatruwanie-umyslow

I jeden z komentarzy:
>Boj臋 si臋 zacz膮膰 pisa膰, bo naj颅ch臋t颅niej to chcia颅艂a颅bym wykrzy颅cze膰
wszyst颅kie naj颅ordy颅nar颅niej颅sze s艂owa jakie ist颅niej膮 w naszym j臋zyku. Wiem,偶e tego nie zrobi臋,偶a艂uj臋. Ci trzej (Kaczy艅ski,Rydzyk i Duda)kt贸rzy tak bezpardonowo,nikczemnie wdarli si臋 ze swoj膮 nie颅na颅wi颅艣ci膮 w spo颅k贸j spo颅rej cz臋颅艣ci spo颅艂e颅cze艅颅stwa nie sko艅颅cz膮 swo颅jej gry. Nadal b臋d膮 usi颅艂o颅wali doj艣膰 do w艂a颅dzy i nadal b臋d膮 szar颅pa膰 nam nerwy. Z tego co spo颅ty颅ka艂o Pi艂颅sud颅skiego i jak zamor颅do颅wano Naru颅to颅wi颅cza wida膰,偶e w poli颅tyce nie颅na颅wi艣膰 to pol颅ska przywara. 呕e tak by艂o i tak jest. Ale nie musi tak by膰.Kto i jak roz颅prawi si臋 z tymi dur颅niami? Z nadziej膮 cze颅kam na dzi颅siej颅sze wyst膮颅pie颅nie pre颅miera. Mam r贸w颅nie偶 nadziej臋,偶e rz膮d i sejm,ze swoj膮 wi臋k颅szo颅艣ci膮 koali颅cyjn膮, wresz颅cie zare颅aguj膮 na t膮
ban颅dyck膮 dzia艂alno艣膰. Niestety cz臋艣膰 偶ur颅na颅li颅st贸w zaraz
przyj颅dzie w sukurs p贸艂g贸wkom,kt贸rzy, d膮偶膮c do zre颅ali颅zo颅wa颅nia w艂a颅snych ambi颅cji, naj颅ch臋t颅niej dopro颅wa颅dzi颅liby do wojny domowej.<

--
ln.
--
>Ein bisschen bi schadet nie!<