Sieci贸wka PCI-X w slocie PCI 2.x

Data: 2012-06-16 00:49:20
Autor: Michal
Sieci贸wka PCI-X w slocie PCI 2.x
Cze艣膰,

Rekonesans po okolicznych sklepach lekko mnie pod艂ama艂 - 95% dost臋pnych sieci贸wek AD2012 to nadal FastEthernet (i to zazwyczaj na RTL8139).
Dlaczego - nie za bardzo pojmuj臋 - w ko艅cu praktycznie ka偶da mobo od co najmniej 5-7 lat ma co najmniej zwyk艂y FastEthernet wbudowany (teraz i gigabit, ale par臋 lat temu by艂o to zastrze偶one dla mobo z wy偶szej p贸艂ki),  je艣li ju偶 kupuje si臋 zewn臋trzn膮 sieci贸wk臋 to albo na do przyspieszenia, a je艣li nawet brak lub wbudowana jest uszkodzona to co najmniej dziwne jest sprzedawanie tragicznie wolnych 100 mbps.
Jak ju偶 trafia si臋 PCI 2.1/2.1 to zazwyczaj RTL8169 z jego wydajno艣ci膮.

W tej samej cenie (z przesy艂k膮) mo偶na kupi膰 porz膮dne u偶ywane Intel Server Adaper czy 3com itp - zazwyczaj na Broadcomie BCM5701/BCM5703.
Sam chip obs艂uguje hosta PCI v2.2, 32/64-bit, 33/66 MHz oraz
PCI-X v1.0 64-bit, 133 MHz, manual od najpopularniejszego HP NC7770 podaje zgodno艣膰 z PCI 2.x 32bit.
Tak samo Broadcom w FAQ zeznaje:
"Will a 64-bit server adapter work on a 32-bit PCI slot? Yes."

Karta jest PCI-X universal, ma dzia艂a膰 w PCI 2.2 kluczowanej na 5V.
Z teoretycznego sprawdzania wynika, 偶e powinno to dzia艂a膰 OK, zanim jednak zam贸wi臋 pytanie - kto艣 z Was w praktyce u偶ywa艂 takiej lub podobnej sieci贸wki PCI-X w zwyk艂ym PCI 2.2? Jakie艣 problemy?

--
MB

Data: 2012-06-16 09:56:45
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-06-16 00:49, Michal wrote:
Cze艣膰,

[...]

Troche nie w temacie, bo zdziwilo mnie co piszesz (niedost臋pno艣膰 kart 1Gb). wlasnie wyd艂uba艂em z rupieciarni Intel 1000 MT - kupione kilka lat temu, praktycznie nieuzywane, co艣 takiego: http://www.delllow.com/karta-sieciowa-intel-pro-1000mt-desktop-adapter.html

Je偶eli zainteresowany, daj znac

Data: 2012-06-18 00:46:48
Autor: Michal
W dniu 16.06.2012 09:56, Rafal Lukawski pisze:

Je偶eli zainteresowany, daj znac

Na jaki adres? Ten z nag艂贸wka odbijaj膮 mi 3 r贸偶ne konta mail od r贸偶nych provider贸w.

--
/MB

Data: 2012-06-16 10:36:59
Autor: qwerty
Sieci贸wka PCI-X w slocie PCI 2.x
U偶ytkownik "Michal"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:jrgeam$ja5$1@mx1.internetia.pl...
Rekonesans po okolicznych sklepach lekko mnie pod艂ama艂 - 95% dost臋pnych sieci贸wek AD2012 to nadal FastEthernet (i to zazwyczaj na RTL8139).

No popatrz. Kupi艂em jaki艣 czas temu na RTL8167 (1 Gbps) na pci.

Data: 2012-06-18 00:51:18
Autor: Michal
W dniu 16.06.2012 10:36, qwerty pisze:
> [...]
RTL8139).

No popatrz. Kupi艂em jaki艣 czas temu na RTL8167 (1 Gbps) na pci.

O tym w艂a艣nie pisz臋. Raz, 偶e zdziwi艂o mnie z lekka 偶e nadal ogromna wi臋kszo艣膰 to fastethernet (cenowo RTL8139 i 8169 powinny r贸偶ni膰 si臋 minimalnie, bo zasadniczo to tylko r贸偶nica w chipie - pcb, wyprowadzenia, inne elementy pasywne s膮 takie same), dwa 偶e skoro porz膮dn膮 kart臋 serwerow膮 mo偶na kupi膰 z przesy艂k膮 taniej ni偶 te badziewiaki na Realtekach, to wol臋 serwer贸wk臋 na Intelu (przy du偶ym ruchu i CPU jednordzeniowym ju偶 wida膰 r贸偶nic臋)

--
/MB

Data: 2012-06-16 15:06:48
Autor: Irokez
Sieci贸wka PCI-X w slocie PCI 2.x
U偶ytkownik "Michal" <usenet@invalid.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jrgeam$ja5$1mx1.internetia.pl...
[...]

A mi si臋 wala kupiona 2 lata temu taka Gigabitowa D-Linka na PCI
http://www.dlink.com/products/?pid=284

--
Irokez

Data: 2012-06-17 15:30:49
Autor: m4rkiz
"Michal" <usenet@invalid.pl> wrote in message news:jrgeam$ja5$1mx1.internetia.pl...
Cze艣膰,
Rekonesans po okolicznych sklepach lekko mnie pod艂ama艂 - 95% dost臋pnych sieci贸wek AD2012 to nadal FastEthernet (i to zazwyczaj na RTL8139).
Dlaczego - nie za bardzo pojmuj臋

po co to komu w osiedlowym sklepiku skoro entuzjasci na bank maja gigabitowe
na plytach, a zwykli userzy w 90% przypadkow zadowola sie 10megabitami

a gigabitowych sieciowek to jest masa dostepnych w miejsach ktore nimi handluja

Data: 2012-06-18 01:07:14
Autor: Michal
W dniu 17.06.2012 16:30, m4rkiz pisze:

[...]

To inaczej - po co produkowa膰/sprzedawa膰 AD2012 stare realteki na 8139, skoro r贸偶nica w cenie RTL8169 powinna by膰 znikoma, a jednak transfery "lekko" lepsze, poza tym fastethernet od dawna ma ka偶da p艂yta, a gigabit jest standardem dopiero od ~2-3 lat.

skoro entuzjasci na bank maja gigabitowe na plytach,

Wiesz, te偶 w wi臋kszo艣ci desktop贸w i laptop贸w mam od jakiego艣 czasu gigabit贸wki,ale gigabit贸wka przyda艂aby si臋 do starszego komputera do test贸w i interenetu z p艂yt膮 AFAIR z 2005  + Athlon64 3000,
a tam jest na mobo zwyk艂a FastEthernet - w tamtych czasach ma艂o kt贸ra mobo inna ni偶 topowe modele mia艂a gigabitow膮 sieci贸wk臋.
Jeszcze ciekawiej jest z SOHO routerami/modemorouterami - modele z gigabitowym switchem zacz臋艂y szerzej pojawia膰 si臋 zdecydowanie p贸藕niej ni偶 gigabitowe sieci贸wki na mobo w standardzie.

a zwykli userzy w 90% przypadkow zadowola sie 10megabitami

Mnie ju偶 si臋 znudzi艂o np: robienie backupu systemu przez sie膰
na NAS po 100 mbps, o 10 mbps nawet nie m贸wi臋. Od czasu NT6.x sam backup partycji systemowej z kompresj膮 to 30-40 GB, a przy RAID0 robienie cz臋stych backup贸w jest jednak mocno zalecane ;)

a gigabitowych sieciowek to jest masa dostepnych w miejsach ktore nimi
handluja

Nie chodzi o to 偶e ich nie ma w wyspecjalizowanych sklepach ze sprz臋tem stricte sieciowym. Dziwne jest dla mnie po prostu nadal utrzymywanie si臋 sprzeda偶y w ogromnej wi臋kszo艣ci nie艣miertelnych RTL8139 przy dzisiejszych pojemno艣ciach dysk贸w itp., a robienie backup贸w z partycji na partycj臋 na tym samym komputerze, to praktycznie tak jakby nie robi膰 ich wcale.

--
/MB

Data: 2012-06-20 21:43:55
Autor: maX
[...]

Sprawdzi艂em w sklepie gdzie najcz臋艣ciej kupuj臋 - gigabit贸wki stanowi膮 jakie艣 30% oferty. Sprawdzi艂em na Allegro - 40%.

Dlaczego - nie za bardzo pojmuj臋

Bo sieci贸wki 100Mbit s膮 znacznie ta艅sze ni偶 1Gbit. Pozatym lameriada u偶yszkodnik贸w. Pod艂膮czy taki sieci贸wk臋 1Gbit do innej 1Gbit i  mo偶e mie膰 problem (bo link 1Gbit jest znacznie bardziej wymagaj膮cy od kabla); po艂膮cznie 100Mbit jest znacznie mniej problematyczne.

- w ko艅cu praktycznie ka偶da mobo od co najmniej 5-7 lat ma co najmniej zwyk艂y FastEthernet wbudowany

Bywa艂y i p艂yty z dwoma RJ-45, obecnie zamiast drugiego Lanu bardziej op艂aca si臋 zintegrowa膰 sieci贸wk臋 wi-fi (a i z telefonami, aparatami fot, MP3 raczej rzadko mo偶na nawi膮za膰 po艂膮cznie RJ-45, znacznie cz臋艣ciej wyst臋puje tam wi-fi lub USB).

(teraz i gigabit, ale par臋 lat temu by艂o to zastrze偶one dla mobo z wy偶szej p贸艂ki)

I w Polsce zacz臋艂y si臋 pojawia膰 oferty internetu 1Gbit za akceptowaln膮 cen臋, ale kto ma taki internet ten napewno ma sieci贸wk臋 1Gbit na p艂ycie.

 je艣li ju偶 kupuje si臋 zewn臋trzn膮 sieci贸wk臋 to albo na do przyspieszenia, a je艣li nawet brak lub wbudowana jest uszkodzona to co najmniej dziwne jest sprzedawanie tragicznie wolnych 100 mbps.

Rzadko kto ma internet szybszy ni偶 100Mbit. A do po艂膮czenia z reszt膮 sprz臋tu domowego (inne pecety, laptopy, telefony) raczej u偶ywa si臋 wi-fi. Wi臋c to jest wr臋cz odwrotnie - komu si膮dzie zintegrowana na p艂ycie sieci贸wka 1Gbit to p贸jdzie i kupi kart臋 100 Mbit, bo wi臋cej nie potrzebuje a po co przep艂a膰 dodatkowo 20 z艂.

Sieci贸wka PCI-X w slocie PCI 2.x