Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Siedem chudych lat

Siedem chudych lat

Data: 2014-05-21 19:51:36
Autor: Mark Woydak
Siedem chudych lat


Tytu艂em wst臋pu Podstawa dobrobytu w pa艅stwie opiera si臋 na wolno艣ci i przedsi臋biorczo艣ci obywateli, ich woli pracy i samoorganizacji. Razem stanowi膮 kapita艂 ludzki, kt贸ry jawi si臋 dzi艣 wart wiele wi臋cej ni偶 euro czy dolary, bowiem te mog膮 okaza膰 si臋 bezwarto艣ciowe ju偶 jutro - w czasach kryzysu. Wiedz膮 o tym Niemcy, Amerykanie czy Chi艅czycy i Hindusi. Pierwsi, bo robi膮 wszystko, by przezwyci臋偶y膰 zapa艣膰 demograficzn膮 kusz膮c naszych rodak贸w do siebie, drudzy, bo opieraj膮 rozw贸j w coraz wi臋kszym stopniu o rynek wewn臋trzny. Z tej perspektywy, polski rz膮d prowadzi bezrefleksyjn膮 polityk臋 podporz膮dkowania Polski UE, jako peryferii i zasobu taniej si艂y roboczej dla Niemiec, kt贸ra nieub艂aganie skutkuje wyludnianiem kraju i musi doprowadzi膰 do katastrofy w finansach publicznych. Bo na przysz艂o艣膰 kraju sk艂adaj膮 si臋 przekonania i decyzje jednostek - obywateli, w tym m艂odego pokolenia wchodz膮cego na rynek pracy. Czy偶 potrzeba bardziej znacz膮cych dowod贸w ponad ten, 偶e 75% m艂odych ludzi planuje 鈥瀕epsze鈥 偶ycie poza Polsk膮, na emigracji.

Rze藕 polskich przedsi臋biorc贸w Nie do艣膰 mocnych s艂贸w o katastrofalnej polityce gospodarczej tego rz膮du. Etatystyczna, korupcjogenna, sprzeczna interesem narodowym, a co szokuje, wymierzona przeciw rodzimym przedsi臋biorcom. Bo jak t艂umaczy膰 fakt, 偶e lwi膮 cz臋艣膰 zam贸wie艅 publicznych, zleceniodawca jakim jest pa艅stwo, oddaje podmiotom zagranicznych, g艂贸wnie firmom z Niemiec, podczas, gdy firmy z Polski sprowadzone we w艂asnym kraju do roli podwykonawcy cz臋sto nie otrzymuj膮 zap艂aty za zlecone prace. Ostatnio, znowu g艂o艣no o 20 sk艂adach Pendolino zakupionych od zagranicznego konsorcjum. Do艣膰 powiedzie膰, 偶e za sum臋 kontraktu polscy producenci PESA i NEWAG mogli dostarczy膰 60 szybkobie偶nych sk艂ad贸w dostosowanych do miejscowych warunk贸w. Podatki i miejsca pracy pozosta艂yby w kraju. Rz膮d toleruje obywatela, jako tani膮 si艂臋 robocz膮, je艣li nie 鈥瀔w臋koli鈥, a ci臋偶ko pracuje za lichy grosz na umowie 艣mieciowej. Czy wtedy gdy na posadzie za 1000 euro bierze kredyt hipoteczny we frankach zad艂u偶aj膮c si臋 ponad miar臋. Tymczasem, rodzimych przedsi臋biorc贸w w艂adza upatrzy艂a sobie jako wroga publicznego, potencjalnego oszusta, osob臋 ni偶szego stanu. Oczywi艣cie, od regu艂y istniej膮 wyj膮tki, tzw 鈥瀗ajlepsi p艂atnicy鈥, 鈥瀞wojacy鈥. To najcz臋艣ciej byli politycy, funkcjonariusze s艂u偶b specjalnych lub partyjni koledzy. Na ich dyskrecj臋 mo偶na liczy膰. Do osobnej kategorii nale偶膮 oligarchowie kontroluj膮cy media i partnerzy prominentnych kancelarii prawnych odciskaj膮cy pi臋tno na kszta艂t i skuteczno艣膰 wymiaru sprawiedliwo艣ci. Ca艂e to towarzystwo ma swego bo偶ka - mamon臋, st膮d te偶 pokornie chyli czo艂o, wr臋cz kl臋czy przed kapita艂em zagranicznym niezale偶nie od kierunku pochodzenia, w my艣l zasady, 偶e 偶aden pieni膮dz nie 艣mierdzi.

Bariery wzrostu Pierwsz膮 barier膮 rozwoju ma艂ych i 艣rednich firm s膮/b臋d膮 rosn膮ce rachunki za gaz i inne 藕r贸d艂a energii, czyli przek艂adaj膮c na j臋zyk polityki, cena za spolegliwo艣膰 Tuska i Piechoci艅skiego wobec Rosji, Niemiec i Unii Europejskiej. Podczas, gdy 485 dolar贸w za 1000 metr贸w sze艣ciennych 偶膮dane przez Rosj臋 od Ukrainy wywo艂a艂o sprzeciw, to w Polsce nikt, ani 艣mie pisn膮膰, 偶e 艣rednia cena za rosyjski gaz zap艂acona przez PGNiG w 2012 roku wynosi艂a 530 dolar贸w, podczas gdy Niemcy r贸wnolegle otrzymywali ten sam towar po 380 dolar贸w. Innymi s艂owy, polscy obywatele w tym przedsi臋biorcy finansuj膮 imperialn膮 polityk臋 Rosji przymuszani do p艂acenia wysokich rachunk贸w za energi臋 kompensuj膮c przy tym poniesione straty lich膮 p艂ac膮 na lokalnym rynku pracy. Podobny efekt ekonomiczny niesie ze sob膮 podpisany w ramach Unii Pakiet Klimatyczny. Gro偶膮 upad艂o艣ci przej臋cia i zwolnienia nie tylko sektorze wydobywczym i energetycznym, ale r贸wnie偶 w przemy艣le chemicznym, kt贸ry jak dot膮d pozostawa艂 pod kontrol膮 rodzimego kapita艂u. Przyk艂ad cen energii przemawia do wyobra藕ni ze wzgl臋du na sytuacj臋 Ukrainy, lecz wi臋ksze pieni膮dze uciekaj膮 z Polski przez system bankowy. Banki coraz cz臋艣ciej celowo niszcz膮 firmy swoich klient贸w, jak w przypadku producenta makaron贸w Malma Michela Marbot czy Optimusa Romana Kluski. Sk艂ada si臋 na to szereg uwarunkowa艅. Po pierwsze, bankowcy udzielaj膮 znacz膮cych po偶yczek w tzw konsorcjach kredytowych. Uczestnicz膮 te偶 razem w radach wierzycieli podczas procesy restrukturyzacji d艂ug贸w. Decyzje w tych gremiach podejmuje wi臋kszo艣膰, a ta przynale偶y obcemu kapita艂owi, kt贸ry kontroluje blisko 70% sektora bank贸w. Nic dziwnego, 偶e w艂a艣ciciele bank贸w bez skr臋powania dziel膮 mi臋dzy sob膮 polski tort faworyzuj膮c firmy z kraj贸w pochodzenia. To jedynie cz臋艣膰 prawdy, ta lepsza, mieszcz膮ca si臋 w ramach prawa i logice rynku, bo codzienna praktyka przybiera odcie艅 ubezw艂asnowolniaj膮cej czerni. Zagraniczne banki w swym arsenale przeciw lokalnej konkurencji posiadaj膮 bro艅 masowego ra偶enia, tzw Bankowy Tytu艂 Egzekucyjny (BTE), relikt w prawie z czas贸w stalinowskich wykorzystywany po dzi艣 dzie艅, by odbiera膰 w艂asno艣膰 z r膮k miejscowej ludno艣ci. Zapisy o BTE stawiaj膮 banki ponad prawem i kontrol膮 s膮dow膮 pozwalaj膮c arbitralnie przejmowa膰 nieruchomo艣ci, 艣rodki na kontach i dochody. Bez w膮tpienia, BTE to narz臋dzie rzeczywistego w艂adztwa w Polsce i bezpardonowej kolonizacji gospodarki. 2013 by艂 kolejnym rokiem, w kt贸rym wystawiono grubo ponad milion BTE. Banki nadu偶ywaj膮 BTE na wszelkie mo偶liwe sposoby, cz臋sto jako narz臋dzie szanta偶u, co spotka艂o przedsi臋biorc贸w nabitych w opcje walutowe, czy tzw 鈥瀎rankowicz贸w鈥, kt贸rzy nieopacznie wzi臋li kredyty hipoteczne oparte na franku. Gdy zestawimy has艂owo przewiny bank贸w w Polsce wylania si臋 obraz bantustanu, kraju skolonizowanego, kt贸rego obywatele bez szemrania godz膮 si臋 z losem najemcy, wr臋cz niewolnika. Lista jest niezwykle d艂uga: od wielokrotnych op艂at za t臋 sam膮 us艂ug臋, nadmiernego oprocentowania kredyt贸w i debet贸w dla polskich klient贸w, nieuzasadnionych, wysokich prowizji, nieuczciwych praktyk sprzeda偶y i marketingu, BTE, bankowych, lichwiarskich odsetek karnych (nawet ponad 40% w skali roku), oszuka艅czych poliso-lokat, opcji walutowych i kredyt贸w we frankach, manipulowania stawk膮 WIBOR, po odpychaj膮ce praktyki naci膮ganie emeryt贸w na us艂ugi, kt贸rych nie potrzebuj膮, czy w ko艅cu 艣wietnie udokumentowany bezprawny transfer kapita艂u i zysk贸w, jak mia艂o to miejsce w przypadku Pekao SA i projektu Chopin, czy nagminny proceder cen transferowych pod pretekstem op艂at licencyjnych za warto艣ci intelektualne, mark臋, logo czy software lokowanych w rajach podatkowych. Oczywi艣cie, zagarni臋te bezprawnie nadmierne zyski i nielegalny transfer kapita艂u pomniejsza popyt, konsumpcj臋 i rynek wewn臋trzny oraz kreuje pot臋偶ny deficyt na rachunku bie偶膮cym. 艢rednio grubo ponad 100 miliard贸w z艂otych (oficjalne statystyki nie oddaj膮 ca艂ej skali procederu) co rok wysysanych z kraju przez system bankowy i korporacje mi臋dzynarodowe powoduje, 偶e owoce naszej pracy konsumuj膮 inni, podczas gdy my systematycznie ubo偶ejemy. Poszerza si臋 obszar wykluczenia finansowego, a brak perspektyw zmusza do emigracji za prac膮 i godnym 偶yciem. Ko艂o si臋 zamyka鈥 Z艂owieszcz膮 triad臋 barier postawionych przed polskim przedsi臋biorc膮 dope艂nia niesprawiedliwy i korupcjogenny system podatkowy. Bo ci臋偶ar podatk贸w, kt贸rych p艂acenia unikaj膮 banki, mi臋dzynarodowe korporacje, sieci sklep贸w wielkopowierzchniowych, telekomy, konglomeraty energetyczne, przerzucono na barki Kowalskiego oraz lokalne ma艂e i 艣rednie przedsi臋biorstwa. Trudno ten mechanizm okre艣li膰 inaczej jak rabunkowy, bo prowadzi do niszczenia miejsc pracy, ci膮g艂ej presji na obni偶anie p艂ac i spadku konsumpcji wewn臋trznej. W konsekwencji, do malej膮cych wp艂yw贸w podatkowych, k艂opot贸w bud偶etu i rosn膮cego zad艂u偶enia pa艅stwa. I w tym obszarze rz膮dz膮cy stosuj膮 bro艅 masowego ra偶enia. Niechlujne zapisy prawa podatkowego poszerzaj膮 przestrze艅 interpretacji i arbitralnych decyzji poborcy podatkowego. Nawet, je艣li to urz膮d skarbowy zmieni w艂asn膮 wyk艂adni臋 zapisu prawa, to podatnik musi pokry膰 straty nie od momentu zmiany interpretacji, a wstecz przez ca艂y okres obowi膮zywania spornego zapisu! W tej sytuacji polski przedsi臋biorca nie zna dnia i godziny i zawsze musi by膰 gotowy na najgorsze, dok艂adnie tak, jak bohaterowie znakomitego filmu 鈥濽k艂ad zamkni臋ty鈥. Co wi臋cej, dodawane s膮 coraz to nowe m臋tne przepisy poszerzaj膮ce w艂adztwo urz臋dnik贸w. Jak cho膰by ostatnio, ten o solidarno艣ci podatkowej, kt贸ry umo偶liwia ukaranie uczciwego przedsi臋biorcy za podatki niezap艂acone przez kooperanta. Kolejny, korupcjogenny obszar mo偶liwych fa艂szerstw, nadu偶y膰, szanta偶u i samowoli urz臋dnik贸w.

Stra偶nicy systemu a naprawa pa艅stwa Gdzie nie ma sprawiedliwo艣ci rz膮dz膮 z艂oczy艅cy. Z tak膮 sytuacj膮 mamy do czynienia w Polsce. Mitem jest niewydolno艣膰 urz臋d贸w/s膮d贸w鈥 Te pe艂ni膮 rol臋 stra偶nik贸w systemu i dzia艂aj膮 sprawnie chroni膮c interesy beneficjent贸w. Co prawda, przepisy nak艂adaj膮 na urz臋dy/s膮dy okre艣lone terminy, s膮 to jednak tzw terminy instrukcyjne. S膮d, czy urz膮d nie musi w danym czasie sprawy rozstrzygn膮膰, a jedynie powinien. Nierzadko spory ci膮gn膮 si臋 po 10 lat, je艣li dotycz膮 zarzut贸w przeciwko ZUS, organom pa艅stwa, instytucjom finansowym oraz lokalnym sitwom urz臋dniczym. W takich sytuacjach, nawet po przegranej, ZUS/urz膮d/instytucja/sitwa nie s膮 zobowi膮zane do zap艂aty odsetek od 艣wiadczenia, kt贸rego nie chcia艂y zap艂aci膰, b膮d藕 艣rodk贸w nielegalnie zagrabionych. Oddzielnym rozdzia艂em stanowi prawo odszkodowawcze, martwe w za艂o偶eniu, ze wzgl臋du, 偶e poszkodowany przy znikomym prawdopodobie艅stwie wygranej musi na wst臋pie ponie艣膰 wysoki koszt, jako procent od roszczenia. Ze wzgl臋du na stopie艅 patologii, naprawa pa艅stwa rozumiana jako egzekucja prawa wobec mi臋dzynarodowych koncern贸w, przy jednoczesnym wsparciu dla rodzimych przedsi臋biorc贸w szybko przynios艂aby efekty ekonomiczne, finansowe i gospodarcze. Podstawowe cele to: obni偶ka cen energii, repolonizacja systemu bankowego, skuteczne opodatkowanie korporacji mi臋dzynarodowych, obni偶enie obci膮偶e艅 fiskalnych i administracyjnych rodzimych firm, pomoc m艂odym poprzez tworzenie p艂atnych godziwie miejsc pracy i ulgi podatkowe dla pracodawc贸w, reindustrializacja kraju i szeroko zakrojona polityka prorodzinna. By te cele osi膮gn膮膰 nale偶y odbudowa膰 sprawnie dzia艂aj膮cych instytucji pa艅stwa prawa. A zacz膮膰 nale偶y niew膮tpliwie od weryfikacji reprezentant贸w i skuteczno艣ci dzia艂a艅 wymiaru sprawiedliwo艣ci, bo bez tego warunku sine qua non przy w艂adzy pozostan膮 z艂oczy艅cy.

Data: 2014-05-22 11:45:57
Autor: leming.show
Siedem chudych lat
u縴tkownik Mark Woydak napisa:
Tytu砮m wst阷u Podstawa dobrobytu w pa駍twie opiera si na wolno禼i i przedsi阞iorczo禼i obywateli, ich woli pracy i samoorganizacji.

Nie ma wolnosci bez wlasnosci, banki nie sa gojowe.
Przedsiebiorczosc jest, ale rownosci pod wzgledem opodatkowania brak.
Goje nie moga sie organizowac bo to zostanie uznane za antysemityzm, patrz sprawa polski w "miedzynarodowy zyd" H.Forda.

Data: 2014-05-23 02:29:18
Autor: stevep
Siedem chudych lat
W dniu .05.2014 o 20:45 <leming.show@gmail.com> pisze:

u縴tkownik Mark Woydak napisa:
Tytu砮m wst阷u Podstawa dobrobytu w pa駍twie opiera si na wolno禼i i

przedsi阞iorczo禼i obywateli, ich woli pracy i samoorganizacji.

Nie ma wolnosci bez wlasnosci, banki nie sa gojowe.
Przedsiebiorczosc jest, ale rownosci pod wzgledem opodatkowania brak.
Goje nie moga sie organizowac bo to zostanie uznane za antysemityzm,  patrz sprawa polski w "miedzynarodowy zyd" H.Forda.

Gn骿 to ty jeste.
--
stevep
-- -- -
U縴wam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2014-05-23 10:49:53
Autor: Mark'Woydak
Siedem chudych lat

U縴tkownik <leming.show@gmail.com> napisa w wiadomo禼i
news:c60f5aea-2657-4dfd-b568-f5beaccd1ec9googlegroups.com...
u縴tkownik Mark Woydak napisa:
Tytu砮m wst阷u Podstawa dobrobytu w pa駍twie opiera si na wolno禼i i

przedsi阞iorczo禼i obywateli, ich woli pracy i samoorganizacji.

Nie ma wolnosci bez wlasnosci, banki nie sa gojowe.
Przedsiebiorczosc jest, ale rownosci pod wzgledem opodatkowania brak.
Goje nie moga sie organizowac bo to zostanie uznane za antysemityzm, patrz
sprawa polski w "miedzynarodowy zyd" H.Forda.

--

Zgoli砮 ju pejsy?

MW

Data: 2014-05-22 16:10:42
Autor: Mark'Woydak
Siedem chudych lat
Przyg艂up PODSZYWACZ!


MW

U偶ytkownik "Mark Woydak" <markwoydak@outlook.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lljspg$j84$8dont-email.me...


Tytu艂em wst臋pu Podstawa dobrobytu w pa艅stwie opiera si臋 na wolno艣ci i przedsi臋biorczo艣ci obywateli, ich woli pracy i samoorganizacji. Razem stanowi膮 kapita艂 ludzki, kt贸ry jawi si臋 dzi艣 wart wiele wi臋cej ni偶 euro czy dolary, bowiem te mog膮 okaza膰 si臋 bezwarto艣ciowe ju偶 jutro - w czasach kryzysu. Wiedz膮 o tym Niemcy, Amerykanie czy Chi艅czycy i Hindusi. Pierwsi, bo robi膮 wszystko, by przezwyci臋偶y膰 zapa艣膰 demograficzn膮 kusz膮c naszych rodak贸w do siebie, drudzy, bo opieraj膮 rozw贸j w coraz wi臋kszym stopniu o rynek wewn臋trzny. Z tej perspektywy, polski rz膮d prowadzi bezrefleksyjn膮 polityk臋 podporz膮dkowania Polski UE, jako peryferii i zasobu taniej si艂y roboczej dla Niemiec, kt贸ra nieub艂aganie skutkuje wyludnianiem kraju i musi doprowadzi膰 do katastrofy w finansach publicznych. Bo na przysz艂o艣膰 kraju sk艂adaj膮 si臋 przekonania i decyzje jednostek - obywateli, w tym m艂odego pokolenia wchodz膮cego na rynek pracy. Czy偶 potrzeba bardziej znacz膮cych dowod贸w ponad ten, 偶e 75% m艂odych ludzi planuje 鈥瀕epsze鈥 偶ycie poza Polsk膮, na emigracji.

Rze藕 polskich przedsi臋biorc贸w Nie do艣膰 mocnych s艂贸w o katastrofalnej polityce gospodarczej tego rz膮du. Etatystyczna, korupcjogenna, sprzeczna interesem narodowym, a co szokuje, wymierzona przeciw rodzimym przedsi臋biorcom. Bo jak t艂umaczy膰 fakt, 偶e lwi膮 cz臋艣膰 zam贸wie艅 publicznych, zleceniodawca jakim jest pa艅stwo, oddaje podmiotom zagranicznych, g艂贸wnie firmom z Niemiec, podczas, gdy firmy z Polski sprowadzone we w艂asnym kraju do roli podwykonawcy cz臋sto nie otrzymuj膮 zap艂aty za zlecone prace. Ostatnio, znowu g艂o艣no o 20 sk艂adach Pendolino zakupionych od zagranicznego konsorcjum. Do艣膰 powiedzie膰, 偶e za sum臋 kontraktu polscy producenci PESA i NEWAG mogli dostarczy膰 60 szybkobie偶nych sk艂ad贸w dostosowanych do miejscowych warunk贸w. Podatki i miejsca pracy pozosta艂yby w kraju. Rz膮d toleruje obywatela, jako tani膮 si艂臋 robocz膮, je艣li nie 鈥瀔w臋koli鈥, a ci臋偶ko pracuje za lichy grosz na umowie 艣mieciowej. Czy wtedy gdy na posadzie za 1000 euro bierze kredyt hipoteczny we frankach zad艂u偶aj膮c si臋 ponad miar臋. Tymczasem, rodzimych przedsi臋biorc贸w w艂adza upatrzy艂a sobie jako wroga publicznego, potencjalnego oszusta, osob臋 ni偶szego stanu. Oczywi艣cie, od regu艂y istniej膮 wyj膮tki, tzw 鈥瀗ajlepsi p艂atnicy鈥, 鈥瀞wojacy鈥. To najcz臋艣ciej byli politycy, funkcjonariusze s艂u偶b specjalnych lub partyjni koledzy. Na ich dyskrecj臋 mo偶na liczy膰. Do osobnej kategorii nale偶膮 oligarchowie kontroluj膮cy media i partnerzy prominentnych kancelarii prawnych odciskaj膮cy pi臋tno na kszta艂t i skuteczno艣膰 wymiaru sprawiedliwo艣ci. Ca艂e to towarzystwo ma swego bo偶ka - mamon臋, st膮d te偶 pokornie chyli czo艂o, wr臋cz kl臋czy przed kapita艂em zagranicznym niezale偶nie od kierunku pochodzenia, w my艣l zasady, 偶e 偶aden pieni膮dz nie 艣mierdzi.

Bariery wzrostu Pierwsz膮 barier膮 rozwoju ma艂ych i 艣rednich firm s膮/b臋d膮 rosn膮ce rachunki za gaz i inne 藕r贸d艂a energii, czyli przek艂adaj膮c na j臋zyk polityki, cena za spolegliwo艣膰 Tuska i Piechoci艅skiego wobec Rosji, Niemiec i Unii Europejskiej. Podczas, gdy 485 dolar贸w za 1000 metr贸w sze艣ciennych 偶膮dane przez Rosj臋 od Ukrainy wywo艂a艂o sprzeciw, to w Polsce nikt, ani 艣mie pisn膮膰, 偶e 艣rednia cena za rosyjski gaz zap艂acona przez PGNiG w 2012 roku wynosi艂a 530 dolar贸w, podczas gdy Niemcy r贸wnolegle otrzymywali ten sam towar po 380 dolar贸w. Innymi s艂owy, polscy obywatele w tym przedsi臋biorcy finansuj膮 imperialn膮 polityk臋 Rosji przymuszani do p艂acenia wysokich rachunk贸w za energi臋 kompensuj膮c przy tym poniesione straty lich膮 p艂ac膮 na lokalnym rynku pracy. Podobny efekt ekonomiczny niesie ze sob膮 podpisany w ramach Unii Pakiet Klimatyczny. Gro偶膮 upad艂o艣ci przej臋cia i zwolnienia nie tylko sektorze wydobywczym i energetycznym, ale r贸wnie偶 w przemy艣le chemicznym, kt贸ry jak dot膮d pozostawa艂 pod kontrol膮 rodzimego kapita艂u. Przyk艂ad cen energii przemawia do wyobra藕ni ze wzgl臋du na sytuacj臋 Ukrainy, lecz wi臋ksze pieni膮dze uciekaj膮 z Polski przez system bankowy. Banki coraz cz臋艣ciej celowo niszcz膮 firmy swoich klient贸w, jak w przypadku producenta makaron贸w Malma Michela Marbot czy Optimusa Romana Kluski. Sk艂ada si臋 na to szereg uwarunkowa艅. Po pierwsze, bankowcy udzielaj膮 znacz膮cych po偶yczek w tzw konsorcjach kredytowych. Uczestnicz膮 te偶 razem w radach wierzycieli podczas procesy restrukturyzacji d艂ug贸w. Decyzje w tych gremiach podejmuje wi臋kszo艣膰, a ta przynale偶y obcemu kapita艂owi, kt贸ry kontroluje blisko 70% sektora bank贸w. Nic dziwnego, 偶e w艂a艣ciciele bank贸w bez skr臋powania dziel膮 mi臋dzy sob膮 polski tort faworyzuj膮c firmy z kraj贸w pochodzenia. To jedynie cz臋艣膰 prawdy, ta lepsza, mieszcz膮ca si臋 w ramach prawa i logice rynku, bo codzienna praktyka przybiera odcie艅 ubezw艂asnowolniaj膮cej czerni. Zagraniczne banki w swym arsenale przeciw lokalnej konkurencji posiadaj膮 bro艅 masowego ra偶enia, tzw Bankowy Tytu艂 Egzekucyjny (BTE), relikt w prawie z czas贸w stalinowskich wykorzystywany po dzi艣 dzie艅, by odbiera膰 w艂asno艣膰 z r膮k miejscowej ludno艣ci. Zapisy o BTE stawiaj膮 banki ponad prawem i kontrol膮 s膮dow膮 pozwalaj膮c arbitralnie przejmowa膰 nieruchomo艣ci, 艣rodki na kontach i dochody. Bez w膮tpienia, BTE to narz臋dzie rzeczywistego w艂adztwa w Polsce i bezpardonowej kolonizacji gospodarki. 2013 by艂 kolejnym rokiem, w kt贸rym wystawiono grubo ponad milion BTE. Banki nadu偶ywaj膮 BTE na wszelkie mo偶liwe sposoby, cz臋sto jako narz臋dzie szanta偶u, co spotka艂o przedsi臋biorc贸w nabitych w opcje walutowe, czy tzw 鈥瀎rankowicz贸w鈥, kt贸rzy nieopacznie wzi臋li kredyty hipoteczne oparte na franku. Gdy zestawimy has艂owo przewiny bank贸w w Polsce wylania si臋 obraz bantustanu, kraju skolonizowanego, kt贸rego obywatele bez szemrania godz膮 si臋 z losem najemcy, wr臋cz niewolnika. Lista jest niezwykle d艂uga: od wielokrotnych op艂at za t臋 sam膮 us艂ug臋, nadmiernego oprocentowania kredyt贸w i debet贸w dla polskich klient贸w, nieuzasadnionych, wysokich prowizji, nieuczciwych praktyk sprzeda偶y i marketingu, BTE, bankowych, lichwiarskich odsetek karnych (nawet ponad 40% w skali roku), oszuka艅czych poliso-lokat, opcji walutowych i kredyt贸w we frankach, manipulowania stawk膮 WIBOR, po odpychaj膮ce praktyki naci膮ganie emeryt贸w na us艂ugi, kt贸rych nie potrzebuj膮, czy w ko艅cu 艣wietnie udokumentowany bezprawny transfer kapita艂u i zysk贸w, jak mia艂o to miejsce w przypadku Pekao SA i projektu Chopin, czy nagminny proceder cen transferowych pod pretekstem op艂at licencyjnych za warto艣ci intelektualne, mark臋, logo czy software lokowanych w rajach podatkowych. Oczywi艣cie, zagarni臋te bezprawnie nadmierne zyski i nielegalny transfer kapita艂u pomniejsza popyt, konsumpcj臋 i rynek wewn臋trzny oraz kreuje pot臋偶ny deficyt na rachunku bie偶膮cym. 艢rednio grubo ponad 100 miliard贸w z艂otych (oficjalne statystyki nie oddaj膮 ca艂ej skali procederu) co rok wysysanych z kraju przez system bankowy i korporacje mi臋dzynarodowe powoduje, 偶e owoce naszej pracy konsumuj膮 inni, podczas gdy my systematycznie ubo偶ejemy. Poszerza si臋 obszar wykluczenia finansowego, a brak perspektyw zmusza do emigracji za prac膮 i godnym 偶yciem. Ko艂o si臋 zamyka鈥 Z艂owieszcz膮 triad臋 barier postawionych przed polskim przedsi臋biorc膮 dope艂nia niesprawiedliwy i korupcjogenny system podatkowy. Bo ci臋偶ar podatk贸w, kt贸rych p艂acenia unikaj膮 banki, mi臋dzynarodowe korporacje, sieci sklep贸w wielkopowierzchniowych, telekomy, konglomeraty energetyczne, przerzucono na barki Kowalskiego oraz lokalne ma艂e i 艣rednie przedsi臋biorstwa. Trudno ten mechanizm okre艣li膰 inaczej jak rabunkowy, bo prowadzi do niszczenia miejsc pracy, ci膮g艂ej presji na obni偶anie p艂ac i spadku konsumpcji wewn臋trznej. W konsekwencji, do malej膮cych wp艂yw贸w podatkowych, k艂opot贸w bud偶etu i rosn膮cego zad艂u偶enia pa艅stwa. I w tym obszarze rz膮dz膮cy stosuj膮 bro艅 masowego ra偶enia. Niechlujne zapisy prawa podatkowego poszerzaj膮 przestrze艅 interpretacji i arbitralnych decyzji poborcy podatkowego. Nawet, je艣li to urz膮d skarbowy zmieni w艂asn膮 wyk艂adni臋 zapisu prawa, to podatnik musi pokry膰 straty nie od momentu zmiany interpretacji, a wstecz przez ca艂y okres obowi膮zywania spornego zapisu! W tej sytuacji polski przedsi臋biorca nie zna dnia i godziny i zawsze musi by膰 gotowy na najgorsze, dok艂adnie tak, jak bohaterowie znakomitego filmu 鈥濽k艂ad zamkni臋ty鈥. Co wi臋cej, dodawane s膮 coraz to nowe m臋tne przepisy poszerzaj膮ce w艂adztwo urz臋dnik贸w. Jak cho膰by ostatnio, ten o solidarno艣ci podatkowej, kt贸ry umo偶liwia ukaranie uczciwego przedsi臋biorcy za podatki niezap艂acone przez kooperanta. Kolejny, korupcjogenny obszar mo偶liwych fa艂szerstw, nadu偶y膰, szanta偶u i samowoli urz臋dnik贸w.

Stra偶nicy systemu a naprawa pa艅stwa Gdzie nie ma sprawiedliwo艣ci rz膮dz膮 z艂oczy艅cy. Z tak膮 sytuacj膮 mamy do czynienia w Polsce. Mitem jest niewydolno艣膰 urz臋d贸w/s膮d贸w鈥 Te pe艂ni膮 rol臋 stra偶nik贸w systemu i dzia艂aj膮 sprawnie chroni膮c interesy beneficjent贸w. Co prawda, przepisy nak艂adaj膮 na urz臋dy/s膮dy okre艣lone terminy, s膮 to jednak tzw terminy instrukcyjne. S膮d, czy urz膮d nie musi w danym czasie sprawy rozstrzygn膮膰, a jedynie powinien. Nierzadko spory ci膮gn膮 si臋 po 10 lat, je艣li dotycz膮 zarzut贸w przeciwko ZUS, organom pa艅stwa, instytucjom finansowym oraz lokalnym sitwom urz臋dniczym. W takich sytuacjach, nawet po przegranej, ZUS/urz膮d/instytucja/sitwa nie s膮 zobowi膮zane do zap艂aty odsetek od 艣wiadczenia, kt贸rego nie chcia艂y zap艂aci膰, b膮d藕 艣rodk贸w nielegalnie zagrabionych. Oddzielnym rozdzia艂em stanowi prawo odszkodowawcze, martwe w za艂o偶eniu, ze wzgl臋du, 偶e poszkodowany przy znikomym prawdopodobie艅stwie wygranej musi na wst臋pie ponie艣膰 wysoki koszt, jako procent od roszczenia. Ze wzgl臋du na stopie艅 patologii, naprawa pa艅stwa rozumiana jako egzekucja prawa wobec mi臋dzynarodowych koncern贸w, przy jednoczesnym wsparciu dla rodzimych przedsi臋biorc贸w szybko przynios艂aby efekty ekonomiczne, finansowe i gospodarcze. Podstawowe cele to: obni偶ka cen energii, repolonizacja systemu bankowego, skuteczne opodatkowanie korporacji mi臋dzynarodowych, obni偶enie obci膮偶e艅 fiskalnych i administracyjnych rodzimych firm, pomoc m艂odym poprzez tworzenie p艂atnych godziwie miejsc pracy i ulgi podatkowe dla pracodawc贸w, reindustrializacja kraju i szeroko zakrojona polityka prorodzinna. By te cele osi膮gn膮膰 nale偶y odbudowa膰 sprawnie dzia艂aj膮cych instytucji pa艅stwa prawa. A zacz膮膰 nale偶y niew膮tpliwie od weryfikacji reprezentant贸w i skuteczno艣ci dzia艂a艅 wymiaru sprawiedliwo艣ci, bo bez tego warunku sine qua non przy w艂adzy pozostan膮 z艂oczy艅cy.



Data: 2014-05-23 02:28:42
Autor: stevep
Siedem chudych lat
W dniu .05.2014 o 02:51 Mark Woydak <markwoydak@outlook.com> pisze:



Tytu艂em wst臋pu Podstawa dobrobytu w pa艅stwie opiera si臋 na wolno艣ci i  przedsi臋biorczo艣ci obywateli, ich woli pracy i samoorganizacji. Razem  stanowi膮 kapita艂 ludzki, kt贸ry jawi si臋 dzi艣 wart wiele wi臋cej ni偶 euro  czy dolary, bowiem te mog膮 okaza膰 si臋 bezwarto艣ciowe ju偶 jutro - w  czasach kryzysu. Wiedz膮 o tym Niemcy, Amerykanie czy Chi艅czycy i  Hindusi. Pierwsi, bo robi膮 wszystko, by przezwyci臋偶y膰 zapa艣膰  demograficzn膮 kusz膮c naszych rodak贸w do siebie, drudzy, bo opieraj膮  rozw贸j w coraz wi臋kszym stopniu o rynek wewn臋trzny. Z tej perspektywy,  polski rz膮d prowadzi bezrefleksyjn膮 polityk臋 podporz膮dkowania Polski UE,  jako peryferii i zasobu taniej si艂y roboczej dla Niemiec, kt贸ra  nieub艂aganie skutkuje wyludnianiem kraju i musi doprowadzi膰 do  katastrofy w finansach publicznych. Bo na przysz艂o艣膰 kraju sk艂adaj膮 si臋  przekonania i decyzje jednostek - obywateli, w tym m艂odego pokolenia  wchodz膮cego na rynek pracy. Czy偶 potrzeba bardziej znacz膮cych dowod贸w  ponad ten, 偶e 75% m艂odych ludzi planuje 鈥瀕epsze鈥 偶ycie poza Polsk膮, na  emigracji.

Rze藕 polskich przedsi臋biorc贸w Nie do艣膰 mocnych s艂贸w o katastrofalnej  polityce gospodarczej tego rz膮du. Etatystyczna, korupcjogenna, sprzeczna  interesem narodowym, a co szokuje, wymierzona przeciw rodzimym  przedsi臋biorcom. Bo jak t艂umaczy膰 fakt, 偶e lwi膮 cz臋艣膰 zam贸wie艅  publicznych, zleceniodawca jakim jest pa艅stwo, oddaje podmiotom  zagranicznych, g艂贸wnie firmom z Niemiec, podczas, gdy firmy z Polski  sprowadzone we w艂asnym kraju do roli podwykonawcy cz臋sto nie otrzymuj膮  zap艂aty za zlecone prace. Ostatnio, znowu g艂o艣no o 20 sk艂adach Pendolino  zakupionych od zagranicznego konsorcjum. Do艣膰 powiedzie膰, 偶e za sum臋  kontraktu polscy producenci PESA i NEWAG mogli dostarczy膰 60  szybkobie偶nych sk艂ad贸w dostosowanych do miejscowych warunk贸w. Podatki i  miejsca pracy pozosta艂yby w kraju. Rz膮d toleruje obywatela, jako tani膮  si艂臋 robocz膮, je艣li nie 鈥瀔w臋koli鈥, a ci臋偶ko pracuje za lichy grosz na  umowie 艣mieciowej. Czy wtedy gdy na posadzie za 1000 euro bierze kredyt  hipoteczny we frankach zad艂u偶aj膮c si臋 ponad miar臋. Tymczasem, rodzimych  przedsi臋biorc贸w w艂adza upatrzy艂a sobie jako wroga publicznego,  potencjalnego oszusta, osob臋 ni偶szego stanu. Oczywi艣cie, od regu艂y  istniej膮 wyj膮tki, tzw 鈥瀗ajlepsi p艂atnicy鈥, 鈥瀞wojacy鈥. To najcz臋艣ciej  byli politycy, funkcjonariusze s艂u偶b specjalnych lub partyjni koledzy.  Na ich dyskrecj臋 mo偶na liczy膰. Do osobnej kategorii nale偶膮 oligarchowie  kontroluj膮cy media i partnerzy prominentnych kancelarii prawnych  odciskaj膮cy pi臋tno na kszta艂t i skuteczno艣膰 wymiaru sprawiedliwo艣ci.  Ca艂e to towarzystwo ma swego bo偶ka - mamon臋, st膮d te偶 pokornie chyli  czo艂o, wr臋cz kl臋czy przed kapita艂em zagranicznym niezale偶nie od kierunku  pochodzenia, w my艣l zasady, 偶e 偶aden pieni膮dz nie 艣mierdzi.

Bariery wzrostu Pierwsz膮 barier膮 rozwoju ma艂ych i 艣rednich firm s膮/b臋d膮  rosn膮ce rachunki za gaz i inne 藕r贸d艂a energii, czyli przek艂adaj膮c na  j臋zyk polityki, cena za spolegliwo艣膰 Tuska i Piechoci艅skiego wobec  Rosji, Niemiec i Unii Europejskiej. Podczas, gdy 485 dolar贸w za 1000  metr贸w sze艣ciennych 偶膮dane przez Rosj臋 od Ukrainy wywo艂a艂o sprzeciw, to  w Polsce nikt, ani 艣mie pisn膮膰, 偶e 艣rednia cena za rosyjski gaz  zap艂acona przez PGNiG w 2012 roku wynosi艂a 530 dolar贸w, podczas gdy  Niemcy r贸wnolegle otrzymywali ten sam towar po 380 dolar贸w. Innymi  s艂owy, polscy obywatele w tym przedsi臋biorcy finansuj膮 imperialn膮  polityk臋 Rosji przymuszani do p艂acenia wysokich rachunk贸w za energi臋  kompensuj膮c przy tym poniesione straty lich膮 p艂ac膮 na lokalnym rynku  pracy. Podobny efekt ekonomiczny niesie ze sob膮 podpisany w ramach Unii  Pakiet Klimatyczny. Gro偶膮 upad艂o艣ci przej臋cia i zwolnienia nie tylko  sektorze wydobywczym i energetycznym, ale r贸wnie偶 w przemy艣le  chemicznym, kt贸ry jak dot膮d pozostawa艂 pod kontrol膮 rodzimego kapita艂u.  Przyk艂ad cen energii przemawia do wyobra藕ni ze wzgl臋du na sytuacj臋  Ukrainy, lecz wi臋ksze pieni膮dze uciekaj膮 z Polski przez system bankowy.  Banki coraz cz臋艣ciej celowo niszcz膮 firmy swoich klient贸w, jak w  przypadku producenta makaron贸w Malma Michela Marbot czy Optimusa Romana  Kluski. Sk艂ada si臋 na to szereg uwarunkowa艅. Po pierwsze, bankowcy  udzielaj膮 znacz膮cych po偶yczek w tzw konsorcjach kredytowych. Uczestnicz膮  te偶 razem w radach wierzycieli podczas procesy restrukturyzacji d艂ug贸w.  Decyzje w tych gremiach podejmuje wi臋kszo艣膰, a ta przynale偶y obcemu  kapita艂owi, kt贸ry kontroluje blisko 70% sektora bank贸w. Nic dziwnego, 偶e  w艂a艣ciciele bank贸w bez skr臋powania dziel膮 mi臋dzy sob膮 polski tort  faworyzuj膮c firmy z kraj贸w pochodzenia. To jedynie cz臋艣膰 prawdy, ta  lepsza, mieszcz膮ca si臋 w ramach prawa i logice rynku, bo codzienna  praktyka przybiera odcie艅 ubezw艂asnowolniaj膮cej czerni. Zagraniczne  banki w swym arsenale przeciw lokalnej konkurencji posiadaj膮 bro艅  masowego ra偶enia, tzw Bankowy Tytu艂 Egzekucyjny (BTE), relikt w prawie z  czas贸w stalinowskich wykorzystywany po dzi艣 dzie艅, by odbiera膰 w艂asno艣膰  z r膮k miejscowej ludno艣ci. Zapisy o BTE stawiaj膮 banki ponad prawem i  kontrol膮 s膮dow膮 pozwalaj膮c arbitralnie przejmowa膰 nieruchomo艣ci, 艣rodki  na kontach i dochody. Bez w膮tpienia, BTE to narz臋dzie rzeczywistego  w艂adztwa w Polsce i bezpardonowej kolonizacji gospodarki. 2013 by艂  kolejnym rokiem, w kt贸rym wystawiono grubo ponad milion BTE. Banki  nadu偶ywaj膮 BTE na wszelkie mo偶liwe sposoby, cz臋sto jako narz臋dzie  szanta偶u, co spotka艂o przedsi臋biorc贸w nabitych w opcje walutowe, czy tzw  鈥瀎rankowicz贸w鈥, kt贸rzy nieopacznie wzi臋li kredyty hipoteczne oparte na  franku. Gdy zestawimy has艂owo przewiny bank贸w w Polsce wylania si臋 obraz  bantustanu, kraju skolonizowanego, kt贸rego obywatele bez szemrania godz膮  si臋 z losem najemcy, wr臋cz niewolnika. Lista jest niezwykle d艂uga: od  wielokrotnych op艂at za t臋 sam膮 us艂ug臋, nadmiernego oprocentowania  kredyt贸w i debet贸w dla polskich klient贸w, nieuzasadnionych, wysokich  prowizji, nieuczciwych praktyk sprzeda偶y i marketingu, BTE, bankowych,  lichwiarskich odsetek karnych (nawet ponad 40% w skali roku),  oszuka艅czych poliso-lokat, opcji walutowych i kredyt贸w we frankach,  manipulowania stawk膮 WIBOR, po odpychaj膮ce praktyki naci膮ganie emeryt贸w  na us艂ugi, kt贸rych nie potrzebuj膮, czy w ko艅cu 艣wietnie udokumentowany  bezprawny transfer kapita艂u i zysk贸w, jak mia艂o to miejsce w przypadku  Pekao SA i projektu Chopin, czy nagminny proceder cen transferowych pod  pretekstem op艂at licencyjnych za warto艣ci intelektualne, mark臋, logo czy  software lokowanych w rajach podatkowych. Oczywi艣cie, zagarni臋te  bezprawnie nadmierne zyski i nielegalny transfer kapita艂u pomniejsza  popyt, konsumpcj臋 i rynek wewn臋trzny oraz kreuje pot臋偶ny deficyt na  rachunku bie偶膮cym. 艢rednio grubo ponad 100 miliard贸w z艂otych (oficjalne  statystyki nie oddaj膮 ca艂ej skali procederu) co rok wysysanych z kraju  przez system bankowy i korporacje mi臋dzynarodowe powoduje, 偶e owoce  naszej pracy konsumuj膮 inni, podczas gdy my systematycznie ubo偶ejemy.  Poszerza si臋 obszar wykluczenia finansowego, a brak perspektyw zmusza do  emigracji za prac膮 i godnym 偶yciem. Ko艂o si臋 zamyka鈥 Z艂owieszcz膮 triad臋  barier postawionych przed polskim przedsi臋biorc膮 dope艂nia  niesprawiedliwy i korupcjogenny system podatkowy. Bo ci臋偶ar podatk贸w,  kt贸rych p艂acenia unikaj膮 banki, mi臋dzynarodowe korporacje, sieci sklep贸w  wielkopowierzchniowych, telekomy, konglomeraty energetyczne, przerzucono  na barki Kowalskiego oraz lokalne ma艂e i 艣rednie przedsi臋biorstwa.  Trudno ten mechanizm okre艣li膰 inaczej jak rabunkowy, bo prowadzi do  niszczenia miejsc pracy, ci膮g艂ej presji na obni偶anie p艂ac i spadku  konsumpcji wewn臋trznej. W konsekwencji, do malej膮cych wp艂yw贸w  podatkowych, k艂opot贸w bud偶etu i rosn膮cego zad艂u偶enia pa艅stwa. I w tym  obszarze rz膮dz膮cy stosuj膮 bro艅 masowego ra偶enia. Niechlujne zapisy prawa  podatkowego poszerzaj膮 przestrze艅 interpretacji i arbitralnych decyzji  poborcy podatkowego. Nawet, je艣li to urz膮d skarbowy zmieni w艂asn膮  wyk艂adni臋 zapisu prawa, to podatnik musi pokry膰 straty nie od momentu  zmiany interpretacji, a wstecz przez ca艂y okres obowi膮zywania spornego  zapisu! W tej sytuacji polski przedsi臋biorca nie zna dnia i godziny i  zawsze musi by膰 gotowy na najgorsze, dok艂adnie tak, jak bohaterowie  znakomitego filmu 鈥濽k艂ad zamkni臋ty鈥. Co wi臋cej, dodawane s膮 coraz to  nowe m臋tne przepisy poszerzaj膮ce w艂adztwo urz臋dnik贸w. Jak cho膰by  ostatnio, ten o solidarno艣ci podatkowej, kt贸ry umo偶liwia ukaranie  uczciwego przedsi臋biorcy za podatki niezap艂acone przez kooperanta.  Kolejny, korupcjogenny obszar mo偶liwych fa艂szerstw, nadu偶y膰, szanta偶u i  samowoli urz臋dnik贸w.

Stra偶nicy systemu a naprawa pa艅stwa Gdzie nie ma sprawiedliwo艣ci rz膮dz膮  z艂oczy艅cy. Z tak膮 sytuacj膮 mamy do czynienia w Polsce. Mitem jest  niewydolno艣膰 urz臋d贸w/s膮d贸w鈥 Te pe艂ni膮 rol臋 stra偶nik贸w systemu i dzia艂aj膮  sprawnie chroni膮c interesy beneficjent贸w. Co prawda, przepisy nak艂adaj膮  na urz臋dy/s膮dy okre艣lone terminy, s膮 to jednak tzw terminy instrukcyjne.  S膮d, czy urz膮d nie musi w danym czasie sprawy rozstrzygn膮膰, a jedynie  powinien. Nierzadko spory ci膮gn膮 si臋 po 10 lat, je艣li dotycz膮 zarzut贸w  przeciwko ZUS, organom pa艅stwa, instytucjom finansowym oraz lokalnym  sitwom urz臋dniczym. W takich sytuacjach, nawet po przegranej,  ZUS/urz膮d/instytucja/sitwa nie s膮 zobowi膮zane do zap艂aty odsetek od  艣wiadczenia, kt贸rego nie chcia艂y zap艂aci膰, b膮d藕 艣rodk贸w nielegalnie  zagrabionych. Oddzielnym rozdzia艂em stanowi prawo odszkodowawcze, martwe  w za艂o偶eniu, ze wzgl臋du, 偶e poszkodowany przy znikomym  prawdopodobie艅stwie wygranej musi na wst臋pie ponie艣膰 wysoki koszt, jako  procent od roszczenia. Ze wzgl臋du na stopie艅 patologii, naprawa pa艅stwa  rozumiana jako egzekucja prawa wobec mi臋dzynarodowych koncern贸w, przy  jednoczesnym wsparciu dla rodzimych przedsi臋biorc贸w szybko przynios艂aby  efekty ekonomiczne, finansowe i gospodarcze. Podstawowe cele to: obni偶ka  cen energii, repolonizacja systemu bankowego, skuteczne opodatkowanie  korporacji mi臋dzynarodowych, obni偶enie obci膮偶e艅 fiskalnych i  administracyjnych rodzimych firm, pomoc m艂odym poprzez tworzenie  p艂atnych godziwie miejsc pracy i ulgi podatkowe dla pracodawc贸w,  reindustrializacja kraju i szeroko zakrojona polityka prorodzinna. By te  cele osi膮gn膮膰 nale偶y odbudowa膰 sprawnie dzia艂aj膮cych instytucji pa艅stwa  prawa. A zacz膮膰 nale偶y niew膮tpliwie od weryfikacji reprezentant贸w i  skuteczno艣ci dzia艂a艅 wymiaru sprawiedliwo艣ci, bo bez tego warunku sine  qua non przy w艂adzy pozostan膮 z艂oczy艅cy.


Do budy podszywaj膮cy si臋 kundlu.

--
stevep
-- -- -
U偶ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Siedem chudych lat

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona