Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta

Data: 2012-07-06 14:38:46
Autor: kamil
Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta
On 06/07/2012 13:06, Sarjos wrote:
Kumpel chce mi sprzedac markowy fotelik z systemem isofix dla dziecka do
auta.
Nowy fotelik kosztowal 1200 pln, ja uzywany moge wziac za 400.
Czy warto brac taki fotelik jesli moje auto nie ma systemu isofix? Mam
starsza toyote.
Czy mimo wszystko warto brac dobry fotelik bo bezpieczny, konfortowy itp.
A moze nie da sie tego zamocowac na pasy?
Macie jakies doswiadczenia?

Jak już pisali - brać, przekładałem tak fotelik pomiędzy samochodami z czego jeden isofixa nie miał i żadnych problemów, poza oczywistą upierdliwością w montażu samymi pasami.

Z którego roku i jaka ta toyota? Niektóre samochody (np. WW/Audi z lat 1999/2000 miały fabryczne otwory na śruby do haków isofix, wystarczyło dokupić sobie zaczepy i gotowe.

Największa zaleta to to, że foteliki z grupy 18kg+ nie muszą być przypinane nawet jeśli dzieciaka w nim nie ma, inaczej fruwają po całym samochodzie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-06 14:08:32
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 06 Jul 2012 14:38:46 +0100, kamil napisał(a):
[...]

Focusy tez mozna bylo doposazyc.

Największa zaleta to to, że foteliki z grupy 18kg+ nie muszą być przypinane nawet jeśli dzieciaka w nim nie ma, inaczej fruwają po całym samochodzie.

Nie tylko. Fotelik nie ma zerowej wagi, wiec przy wypadku dziecko jest
dociskane do pasow niemala waga. Do tego niektore foteliki 15-36 mocowane
na isofix maja tez mozliwosc ustawienia pozycji bardziej "wypoczynkowej".

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-06 15:13:22
Autor: kamil
On 06/07/2012 15:08, Jacek Osiecki wrote:
[...]

Miałem na myśli jazdę z pustym fotelikiem. Dla mniejszych dzieciaków fotele są montowane niezależnie od pasów dla dziecka, więc cały czas trzymają się w miejscu. Jazda z pustym fotelikiem 18+ wymaga przypięcia go pasami, a i tak przez niewielką wagę bywa że jeździ po całej kanapie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-06 14:41:49
Autor: kamil
On 06/07/2012 14:38, kamil wrote:

Największa zaleta to to, że foteliki z grupy 18kg+ nie muszą być
przypinane nawet jeśli dzieciaka w nim nie ma, inaczej fruwają po całym
samochodzie.

Chodzi oczywiście o przypinanie pasami, trzymają się wtedy na isofixie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-07 22:55:31
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2012-07-06 15:38, kamil pisze:
Z którego roku i jaka ta toyota? Niektóre samochody (np. WW/Audi z lat
1999/2000 miały fabryczne otwory na śruby do haków isofix, wystarczyło
dokupić sobie zaczepy i gotowe.

W mojej byłej Cytrynie '02 - (ale bez zmian produkowanej od 94 roku) zaczepy ISO były już w standardzie...

Niestety fotelik miałem bez isofix-a i się pasów nazapinałem...

Więc trzeba się upewnić, czy nie da się tych zaczepów dokupić lub np tylko odsłonić ;)

--
                      Wojciech Smagowicz

Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta