Siekiera - czy to ma sens?

Data: 2013-10-17 03:25:08
Autor: Majka
Siekiera - czy to ma sens?
Albo mam za duy power w rkach, albo siekiery do niczego.
Popsuy si ju dwie, trzecia wida jak koczy ywot, objaw ten sam:
sabnie i amie si trzonek tu po obuchem.

Niby siekiery byy dobre:
- jedna solidna, droga, nazwana w sklepie 'ciesielsk', 1500g
- jedna sygnowana KOVAL, z klinem rozupujcym, 2000g
- ostatnia to may Fiskars, lekka, poniej 1000g.

Zostay mi dwa obuchy i konajcy may toporek.

Czy ma sens, czy mona zamiast drewnianego trzonka zespawa obuch siekiery z jak metalow rur? Na stae?
Metalowy trzonek pewnie byby trwalszy, nie kruszyby si, nie odchodziby drzazgi, nie sabby. No i zespawany z obuchem nie luzowaby si chyba...

Warsztat slusarski blisko,
tylko czy to ma sens, czy tak mona zrobi?

Nowa dobra cika siekiera to wydatek od 60 do 300 zotych, tylko po co, skoro kolejna przestanie by siekier, jak trzonek si zamie.

Majka

Data: 2013-10-17 03:55:41
Autor: Kris
Siekiera - czy to ma sens?
W dniu czwartek, 17 padziernika 2013 12:25:08 UTC+2 uytkownik Majka napisa:
Nowa dobra cika siekiera to wydatek od 60 do 300 zotych, tylko po co, skoro kolejna przestanie by siekier, jak trzonek si zamie..
Kup t:
http://www.fiskars.pl/Ogrod/Produkty/Drewno-i-galezie/Siekiery/122480-Siekiera-rozlupujaca-X25
lub t:
http://www.fiskars.pl/Ogrod/Produkty/Drewno-i-galezie/Siekiery/122500-Siekiera-rozlupujaca-X27
I kopoty si skocza.
Ta najwiksza dostaniesz za niewiele ponad 200z, ta mniejsza minimalnie tasza.
Uzywam od kilku lat, rabi rocznie kilkadziesit metrw drewna i odkd kupiem Fiskarsa zapomniaem co to amice si trzonki, wypadajce kliny, moczenie siekiery w wodzie itp.

Data: 2013-10-17 17:20:53
Autor: Dawid
Siekiera - czy to ma sens?
W dniu 2013-10-17 12:55, Kris pisze:

[...]

Przecie pisze, e nawet fiskarsa zaatwi.Po prostu nie umie posugiwa si siekier, wali na olep i nawet najlepsza siekiera tego nie wytrzyma.

Data: 2013-10-17 04:47:27
Autor: Lisciasty
Siekiera - czy to ma sens?
On Thursday, October 17, 2013 12:25:08 PM UTC+2, Majka wrote:
Czy ma sens, czy mona zamiast drewnianego trzonka zespawa
obuch siekiery z jak metalow rur? Na stae?

Sens wytrzymaociowy tak, ale wibracje przy waleniu pewnie bd strasznie mczce przez tak rur. L.

Data: 2013-10-17 05:05:13
Autor: Kris
Siekiera - czy to ma sens?
W dniu czwartek, 17 padziernika 2013 12:25:08 UTC+2 uytkownik Majka napisa:
Czy ma sens, czy mona zamiast drewnianego trzonka zespawa obuch siekiery z >jak metalow rur? Na stae?
Nie ma sensu.
Uzywajcy takiej siekiery odciskw sobie narobi pierwszego dnia.

Data: 2013-10-17 17:24:41
Autor: Ikselka
Siekiera - czy to ma sens?
Dnia Thu, 17 Oct 2013 05:05:13 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

W dniu czwartek, 17 października 2013 12:25:08 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
Czy ma sens, czy można zamiast drewnianego trzonka zespawać obuch siekiery z >jakąś metalową rurą? Na stałe?
Nie ma sensu.
Uzywający takiej siekiery odcisków sobie narobi pierwszego dnia.

Można metalowy trzonek siekiery w uchwycie z drewna osadzić - przez
analogię jak na obrazku....
http://las24pl.shoper.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_66c96c547859a19893584dacf55d604a.jpg
--
XL
"Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę

Data: 2013-10-17 18:15:58
Autor: wowa
Siekiera - czy to ma sens?

Uytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisa w wiadomoci news:0495e2c3-a023-4f7c-9f7a-a8747066e4degooglegroups.com...

[...]

Moesz sprbowa. Ja mam tak zrobiony motek. Na rkoje zaoyem gruby w gumowy i jest to do wygodne. Motek ma ju prawie trzydzieci lat :) Zmmieni si wywaenie takiej siekiery, trzeba si przyzwyczai.
Wojtek

--
Bo my, Polacy tak mamy,
e we wszystkim przesadzamy :(

Data: 2013-10-17 20:21:51
Autor: Ikselka
Siekiera - czy to ma sens?
Dnia Thu, 17 Oct 2013 03:25:08 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

Albo mam za duży power w rękach, albo siekiery do niczego.
Popsuły się już dwie, trzecia widać jak kończy żywot, objaw ten sam:
słabnie i łamie się trzonek tuż po obuchem.

Niby siekiery były dobre:
- jedna solidna, droga, nazwana w sklepie 'ciesielską', 1500g
- jedna sygnowana KOVAL, z klinem rozłupującym, 2000g
- ostatnia to mały Fiskars, lekka, poniżej 1000g.

Zostały mi dwa obuchy i konający mały toporek.(...)

Kiedyś siekiery wiodły w gospodarstwie żywot długi na kilka pokoleń
ludzkich. Dlaczego? - cóż, może dlatego, ze nie znano wtedy metod szybkiego
suszenia drewna, trzonki wykonywane były z pełnego okorowanego pędu a nie
cięte piłą z klocka, poza tym drewno było zdrowsze=trwalsze niż dziś, nie
mówiąc o tym, że nie wykonywano trzonków z byle kawałka, lecz starannie go
dobierano.

Data: 2013-10-18 12:33:42
Autor: wolim
Siekiera - czy to ma sens?
W dniu 2013-10-17 12:25, Majka pisze:

Nowa dobra cika siekiera to wydatek od 60 do 300 zotych, tylko po co, skoro kolejna przestanie by siekier, jak trzonek si zamie.

Wystarczy podej do pierwszego lepszego sklepu narzdziowego i dokupi trzonek za kilkanacie zotych. Po co od razu ca siekier?

I jak si rbie, trafia w klocka ostrzem siekiery, a nie trzonkiem :)

Pozdrawiam,
MW

Data: 2013-10-18 16:37:12
Autor: Dawid
Siekiera - czy to ma sens?
W dniu 2013-10-18 12:33, wolim pisze:
[...]

To jest to, nic innego.
Kiedy, za czasw starych siekier i starych drwali, po zamaniu trzonka drwal popenia samobjstwo, bo co innego mu pozostao  :-)

Data: 2013-10-18 16:52:17
Autor: Ikselka
Siekiera - czy to ma sens?
Dnia Fri, 18 Oct 2013 16:37:12 +0200, Dawid napisał(a):

Kiedyś, za czasów starych siekier i starych drwali, po złamaniu trzonka drwal popełniał samobójstwo, bo co innego mu pozostało  :-)

Bzdura.

Data: 2013-10-19 15:29:35
Autor: Dawid
Siekiera - czy to ma sens?
W dniu 2013-10-18 16:52, Ikselka pisze:
[...]

Wygrała Pani trzonek do siekiery, strzał w dziesiątkę.
Brawo i drugie brawo za inteligencję.

Data: 2013-10-20 17:28:32
Autor: Ikselka
Siekiera - czy to ma sens?
Dnia Sat, 19 Oct 2013 15:29:35 +0200, Dawid napisał(a):

[...]

Wsadź Pan sobie ten trzonek w... inteligencję.

Data: 2013-10-21 04:59:17
Autor: Marek Dyjor
Siekiera - czy to ma sens?
Ikselka wrote:
[...]

a nie kopnął cie drwał w poczucie humoru :)

Data: 2013-10-21 15:01:40
Autor: Ikselka
Siekiera - czy to ma sens?
Dnia Mon, 21 Oct 2013 04:59:17 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Ikselka wrote:
[...]

Ale nie w inteligencję.

Data: 2013-10-22 06:08:51
Autor: Marek Dyjor
Siekiera - czy to ma sens?

Ikselka wrote:
[...]

:-)

[...]

no co do tego to nikt nie może mieć wątpliwości...

nie można kopnąć kogoś w coś czego on nie posiada...

Data: 2013-10-22 10:52:28
Autor: Ikselka
Siekiera - czy to ma sens?

Ikselka wrote:
[...]

Mylnie sobie tam dywagujesz - żeby kopnąć kogoś w inteligencję, to trzeba
samemu ją mieć 3-)
--
XL
Szumczyk forever!

Data: 2013-10-18 20:39:27
Autor: Zakonspirowany
Siekiera - czy to ma sens?
W dniu 17-10-2013 12:25, Majka pisze:
Albo mam za duży power w rękach, albo siekiery do niczego.

Albo dwie lewe ręce.
Ja mam jeszcze po dziadku jedną taką, z długim trzonkiem, której lubię używać nawet do drobniejszych drewien, bo wystarczy wtedy ją podnieść i nawet nie trzeba się zamachiwać. Może taką sobie kup, o ile ktoś by zechciał Ci ją odsprzedać.

--

Data: 2013-10-21 05:01:21
Autor: Marek Dyjor
Siekiera - czy to ma sens?
Zakonspirowany wrote:
[...]

teraz już takich nie robią, czarownice wyginęły...

drzewiej bywały też kije samobije i stoliczki nakryj się, już pomijam facetów co po wodzie chadzali i wino z niczego produkowali.

ostatni taki polityką sie zajął z tego co wiem ;-)

Siekiera - czy to ma sens?