Sielski obrazek

Data: 2009-09-28 07:30:59
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-09-28, Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
Wczoraj, po po艂udniu, Wroc艂aw, Niskie 艁膮ki. Pan z w贸zkiem dzieci臋cym stoi na 艣rodku DDRa, pani po tej samej drodze
biega za na oko p贸艂torarocznym dzieckiem i psem luzem. Rowerzyst贸w
oczywi艣cie nie widz膮, tego gdzie s膮, te偶 nie. Reakcja pana na to, 偶e
rowerzystka zahacza stop膮 o w贸zek - "uwa偶aj, kurwo!".

Og贸lny problem w tym, 偶e mia艂 racj臋 - to, 偶e kto艣 idzie po DDR nie daje
rowerzy艣cie 偶adnego prawa najechania na niego.

Data: 2009-09-28 09:43:14
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Sielski obrazek
Dnia Mon, 28 Sep 2009 07:30:59 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa(a):

Og髄ny problem w tym, 縠 mia racj - to, 縠 kto idzie po DDR nie daje
rowerzy禼ie 縜dnego prawa najechania na niego.

Tak og髄nie to sta, ale nie jestem pewien, czy w czasie mijania nie ruszy
w砤秐ie. Jako 秗ednio chce mi si wierzy w rozmy秎ne zahaczenie. --
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki
Przewodnik sudecki klasy 0

Data: 2009-09-28 09:07:33
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-09-28, Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
Dnia Mon, 28 Sep 2009 07:30:59 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa艂(a):

Og贸lny problem w tym, 偶e mia艂 racj臋 - to, 偶e kto艣 idzie po DDR nie daje
rowerzy艣cie 偶adnego prawa najechania na niego.

Tak og贸lnie to sta艂, ale nie jestem pewien, czy w czasie mijania nie ruszy艂
w艂a艣nie. Jako艣 艣rednio chce mi si臋 wierzy膰 w rozmy艣lne zahaczenie.

Nawet je艣li nie - to mijanie na centymetry te偶 nie jest dopuszczalne.
Pewn膮 ostro偶no艣膰 zachowa膰 nale偶y.

Oczywi艣cie rowerzy艣ci mieli pe艂ne prawo do pretensji i wyganiania takich
delikwent贸w z DDR metodami nieinwazyjnymi (kwesti臋, czy AirZound jest
inwazyjny, zostawiam nierozstrzygni臋t膮:).

Bo ruszenie w贸zkiem chyba nie by艂o gwa艂townym manewrem?

Data: 2009-09-29 19:04:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sielski obrazek
Jan Srzednicki bredzi/晨e/gada/be砶ocze/zeznaje (niepotrzebne skre秎i):
Oczywi禼ie rowerzy禼i mieli pe硁e prawo do pretensji i wyganiania takich
delikwent體 z DDR metodami nieinwazyjnymi (kwesti, czy AirZound jest
inwazyjny, zostawiam nierozstrzygni阾:).

AirZound na DDR? Nie jest. IMO jest w pe硁i uprawiony. Tak jak klakson na
drodze.

--
Pozdrowienia,                            | Pr罂no repliki si spodziewa
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ci j***,

Data: 2009-09-29 19:38:14
Autor: Mariusz Kruk
Sielski obrazek
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek 'marcus075' Karweta"
[...]

Ale pami阾asz, 縠 w terenie zabudowanym nie wolno u縴wa sygna丑w
d紈i阫owych?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-09-29 21:55:54
Autor: Titus Atomicus
Sielski obrazek
In article <slrnhc4hg6.n1f.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl>,
 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

> [...]
>drodze.

Ale pami阾asz, 縠 w terenie zabudowanym nie wolno u縴wa sygna丑w

Tego przepisu nigdy nie rozumialem.
I dlaczego w takim razie przed szpitalami (bynajmniej nie na kraje miesta) jest z reguly ustawiony znak zakazu uzywania sygnalu dzwiekowego?

TA

Data: 2009-09-30 09:02:39
Autor: MadMan
Sielski obrazek
Dnia Tue, 29 Sep 2009 21:55:54 +0200,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisa(a):

[...]

Nie chce mi si szuka, ale przepis chyba m體i o NADu縴waniu sygna硊
d紈i阫owego. Sam wczoraj jad眂 samochodem tr眀i砮m 2 razy i w moim mniemaniu
s硊sznie. 3 sekundy na ruszenie to wystarczaj眂a ilo舵 czasu. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-30 09:47:06
Autor: fabian
Sielski obrazek
MadMan wrote:
[...]

                                    Art. 29.
1. Kieruj眂y pojazdem mo縠 u縴wa sygna硊 d紈i阫owego lub 秝ietlnego, w razie gdy zachodzi konieczno舵 ostrze縠nia o niebezpiecze駍twie.
2. Zabrania si:
     1) nadu縴wania sygna硊 d紈i阫owego lub 秝ietlnego;
     2) u縴wania sygna硊 d紈i阫owego na obszarze zabudowanym, chyba 縠 jest to konieczne w zwi眤ku z bezpo秗ednim niebezpiecze駍twem;
     3) ostrzegania 秝iat砤mi drogowymi w warunkach, w kt髍ych mo縠 to spowodowa o秎epienie innych kieruj眂ych.

Nie cierpi tr眀ienia.

Fabian.

Data: 2009-09-30 09:59:54
Autor: MadMan
Sielski obrazek
Dnia Wed, 30 Sep 2009 09:47:06 +0200, fabian napisa(a):

Nie cierpi tr眀ienia.

Ja te, niestety niekiedy trzeba. --

Data: 2009-09-30 10:38:36
Autor: fabian
Sielski obrazek
MadMan wrote:
Dnia Wed, 30 Sep 2009 09:47:06 +0200, fabian napisa(a):

Nie cierpi tr眀ienia.

Ja te, niestety niekiedy trzeba.

Bo kto za wolno rusza?! Chyba tylko raz w 縴ciu mia砮m sytuacj, 縠 musia砮m u縴 klaksonu, jak kto pr骲owa zmieni pas wje縟縜j眂 we mnie. We wszystkich innych wypadkach by硂 ju za p蠹no na tr眀ienie. Z tego co widz to kierowcy tr眀i aby kogo pouczy lub da upust swoim emocjom, a sygna d紈i阫owy ma s硊縴 do ostrzegania, a nie ganienia. Jak kto ju zajecha drog to jest za p蠹no aby tr眀i, ju nie ma po co. Z tego samego powodu zrezygnowa砮m z Airzounda. Zawsze by硂 ju za p蠹no na u縴cie, a raz jak by si przyda to kierowca autobusu i tak nie us硑sza albo nie zwr骳i uwagi i musia砮m ust眕i ;)

Fabian.

Data: 2009-09-30 10:47:36
Autor: MadMan
Sielski obrazek
Dnia Wed, 30 Sep 2009 10:38:36 +0200, fabian napisa(a):

sygna d紈i阫owy ma s硊縴 do ostrzegania, a nie ganienia.

To go ostrzegam 縠 jak nie ruszy to zaraz mu si czerwone zapali :)

Data: 2009-09-30 11:24:14
Autor: fabian
Sielski obrazek
MadMan wrote:
Dnia Wed, 30 Sep 2009 10:38:36 +0200, fabian napisa(a):

sygna d紈i阫owy ma s硊縴 do ostrzegania, a nie ganienia.

To go ostrzegam 縠 jak nie ruszy to zaraz mu si czerwone zapali :)

Pewnie ma砮 szanse, ale jak by na mnie trafi to mo縠 si zdarzy, 縠 wyjd i uprzejmie Cie zapytam, przed czym chcia砮 mnie ostrzec. A wtedy skutek b阣zie odwrotny do zamierzonego.

Fabian.

Data: 2009-09-30 11:39:24
Autor: MadMan
Sielski obrazek
Dnia Wed, 30 Sep 2009 11:24:14 +0200, fabian napisa(a):

[...]

Ruszasz ponad 3 sekundy po zapaleniu si zielonego? "Gratuluj". I gor眂o zach阠am do po鎤iczenia szybkiego ruszania. Dobre auto nie
zast眕i sprawnej wk砤dki mi阣zy kierownic a fotelem - rozlatuj眂 si
Cors z silnikiem 1.2 rusza砮m na 秝iat砤ch z regu硑 pierwszy. --

Data: 2009-09-30 12:13:00
Autor: fabian
Sielski obrazek
MadMan wrote:
[...]

Wysuwasz pochopne wnioski.

Fabian.

Data: 2009-09-30 12:18:58
Autor: RadoslawF
Sielski obrazek
Dnia 2009-09-30 11:39, U縴tkownik MadMan napisa:

[...]

Zagapi sie ludzka rzecz. Tr眀i niby te ale najlepsza zabawa
jak jele zatr眀i to zaci眊n辨 r阠zny wysi倍 i podej舵 do tr眀i眂ego
aby zapyta co chce. Bo skoro tr眀i to pewnie chce.  :-)
I nie wa縩e 縠 ile zmian 秝iate to potrwa, wa縩e jest 糳ziwienie
i przera縠nia na twarzy tr眀i眂ego kt髍y jeszcze sekundy temu
by bohaterem a nagle robi sie malutki.  :-)
Raz mia砮m nawet tak 縠 zanim podszed砮m go舵 szybko pozamyka
okna i zablokowa drzwi. Jak zapuka砮m do okienka to z przera縠niem
wrzuci wsteczny i buta z wiadomym skutkiem.
Po prostu ludzie s podobni do zwierz眛, ma硑 i nic nie znacz眂y
cz硂wieczek robi wok蟪 siebie du縪 czumu (klaksonem te) tak
jak ma砮 pieski kt髍e musz szczeka na wszystko co si rusza
aby zamaskowa sw骿 strach i swoj ma硂舵.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-30 12:44:46
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
RadoslawF pisze:
[...]

To juz nalezy zakwalifikowa jako utrudnianie ruchu. Do wyboru: 秝iadome, lub idiotyczne (to tak zdziwiona mina)
Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-09-30 12:58:51
Autor: RadoslawF
Sielski obrazek
Dnia 2009-09-30 12:44, U縴tkownik Micha矴 napisa:

[...]

Od strony formalnej masz racj (z kwalifikacj) od strony
praktycznej wygl眃a to tak 縠 ma砮 niedowarto禼iowane pieski
nie tr眀i w obecno禼i policji bo mo縩a za to mandat dosta.
A w przypadku jej nieobecno禼i nikt nie b阣zie tego
klasyfikowa. Z mojej strony EOT.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-30 12:51:11
Autor: dobrov
Sielski obrazek
RadoslawF pisze:
[...]

No c罂. Wida, 縠 z punktu widzenia tego co siedzi z ty硊 prawdopodobie駍two,
縠 podchodz do niego w celu obicia mu pyska jest wysokie. Nie ma czemu
si dziwi, zw砤szcza kiedy podchodz眂y wygl眃a na "du縠go".

R體nie dobrze mo縠sz powiedzie, 縠 pan s阣zia wym眃rza si w s眃zie a jak go
skazany przydybie potem w parku to wykazuje ma硂舵.
Wniosek chyba taki, 縠 jak nie potrafi wyj舵 na solo z t硊stym karkiem, to
nie powinien by s阣zi.

Data: 2009-10-04 11:22:46
Autor: Miko砤j \"Miki\" Menke
Sielski obrazek
Dnia 30.09.2009 12:51 u縴tkownik dobrov napisa :
[...]

Ach te usenetowe analogie. :-D Sugerujesz, 縠 tr眀i眂y na skrzy縪waniu przeprowadza post阷owanie zgodnie z kpk/kpw i wydaje wyrok zgodnie z prawem?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-30 14:10:08
Autor: darkimage
Sielski obrazek

U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:h9uvuu$ir5$1node1.news.atman.pl...

[...]

Do czasu gdy nie trafisz na takiego co wyjdzie do Ciebie z mocniejszymi argumentami ;)
--
DarkImage

Data: 2009-09-30 15:53:14
Autor: RadoslawF
Sielski obrazek
Dnia 2009-09-30 14:10, U縴tkownik darkimage napisa:

Do czasu gdy nie trafisz na takiego co wyjdzie do Ciebie z mocniejszymi argumentami ;)

Taki kt髍y ma "mocniejsze argumenty" nie b阣zie mnie prowokowa
tr眀ieniem. On wie co potrafi i nie musi tego udowadnia, zw砤szcza
klaksonem.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-30 11:23:16
Autor: dobrov
Sielski obrazek
fabian pisze:
MadMan wrote:
[...]

Abstrahuj眂 od tego, co m體i PORD i czy jest za p蠹no czy nie jest:
Je縠li delikwent ma chocia kilka klepek pod sufitem, do zauwa縴wszy,
縠 co cz阺to na niego titaj mo縠 przemy秎i spraw i co zmieni.
Dlatego uwa縜m, 縠 nale縴.

Inna sprawa, czasem wyst阷uj sytuacje, gdzie niestety pacjent prawie na
pewno nie zakuma o co chodzi - je wtedy mam ochot dogoni i nawsadza paszczowo, chocia jeszcze nigdy czego takiego nie zrobi砮m i pewnie nie
zrobi (no chyba, 縠 zagro縪ne b阣zie moje 縴cie).

Przyk砤dy:

kretyn, kt髍y skr阠aj眂 w lewo blokuje ca硑 pas (metr od 秗odka),
by przypadkiem kto go nie min背 z prawej. A za nim korek.

oszcz阣zajacy migaczy kretyn, kt髍y stoi na pasie w lewo+prosto i zaczyna
miga w lewo jak mu si zielone zapala, po czym blokuje na ca潮 zmian sznurek
samochod體, kt髍e jad prosto u mog硑 ustawi si na prawym pasie, gdyby kierowcy wiedzieli wcze秐iej.

kretyn, kt髍y nie miga przy zje糳zie z ronda powoduj眂 korki na dojazdach.

itd. itp.

Raz otita砮m jednego, kt髍y kr阠眂 w lewo z g丑wnej do podporz眃kowanej, kt髍 ja nadje縟縜砮m w砤秐ie do skrzy縪wania przyci背 po moim pasie tak, 縠 musia砮m
przyhamowa wcze秐iej. Pacjent wygl眃a po tym na bardzo zdezorientowanego. Nie dotar硂 do pustej pa硑.

Data: 2009-09-30 16:12:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sielski obrazek
fabian bredzi/晨e/gada/be砶ocze/zeznaje (niepotrzebne skre秎i):
     2) u縴wania sygna硊 d紈i阫owego na obszarze zabudowanym, chyba 縠 jest to konieczne w zwi眤ku z bezpo秗ednim niebezpiecze駍twem;

No. To ja AirZoundem na DDR ostrzegam przed niebezpiecze駍twem przecie. I
to bardzo bezpo秗ednim, bo m骻砨ym po delikwencie przejecha.

Data: 2009-09-30 16:20:41
Autor: Mariusz Kruk
Sielski obrazek
[...]

"A m骻 zabi"

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-09-30 17:26:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sielski obrazek
Mariusz Kruk bredzi/晨e/gada/be砶ocze/zeznaje (niepotrzebne skre秎i):
[...]

My秎, 縠 kilka 秏iertelnych potr眂e pieszych przez rowerzyst體
za砤twi硂by spraw na d硊go.

Data: 2009-09-30 18:20:20
Autor: Mariusz Kruk
Sielski obrazek
[...]

Tak. Policja zorganizowa砤by jak倍 wspania潮 akcj, dzi阫i kt髍ej
drastycznie poprawi硂by si bezpiecze駍two na polskich drogach.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-09-30 16:24:13
Autor: fabian
Sielski obrazek
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Dobrze wiesz, 縠 je縠li go widzisz, a widzisz bo ostrzegasz to mo縠sz si zatrzyma i nie musisz na niego tr眀i. Zreszt przera糽iwie. Chyba za mientki jestem, ale jako nie potrafi砮m u縴wa na ddr airzounda, uwa縜砮m, 縠 jest nieadekwatny.

Fabian.

Data: 2009-09-30 17:25:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sielski obrazek
[...]

A co jak nie mog, poniewa warunki na DDR na to nie pozwalaj?

Chyba za mientki jestem, ale jako nie potrafi砮m u縴wa na ddr airzounda, uwa縜砮m, 縠 jest nieadekwatny.

No, jeste za mientki. ;-)

Data: 2009-10-01 07:08:36
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Sielski obrazek
Dnia Wed, 30 Sep 2009 16:24:13 +0200, fabian napisa(a):

[...]

No to pto co w og髄e w obowi眤kowym wyposa縠niu dzwonek, skoro i tak mo縠sz
si zatrzyma przed ka縟ym pieszym, psem, 秎imakiem, czy wykopem?

--
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki

Data: 2009-10-01 08:07:00
Autor: johnkelly
Sielski obrazek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

A do czego ci dzwonek przy wykopie? B阣ziesz dzwoni a si ten we糾ie, wstanie i zasypie? :)

Ad meritum, nie wiem dlaczego mia砨ym nie tr眀i na kogo, kto nie do舵, 縠 stwarza zagro縠nie, to jeszcze blokuje mi przejazd.

--
Maciej "johnkelly" R罂alski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl
blog: www.maciejrozalski.eu .........................................

Data: 2009-10-01 08:14:28
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Sielski obrazek
Dnia Thu, 01 Oct 2009 08:07:00 +0200, johnkelly napisa(a):

A do czego ci dzwonek przy wykopie? B阣ziesz dzwoni a si ten we糾ie, wstanie i zasypie? :)

Pieszy kontra samoch骴:
pieszy: "Nie tramwaj, skr阠i"
kierowca: nie s硊p, uskoczy"

--
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki

Data: 2009-10-01 08:42:11
Autor: fabian
Sielski obrazek
johnkelly wrote:
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Je縠li ten kto nie us硑szy dzwonka to OK. I je縠li bli縠j Ciebie nie ma nikogo innego ni cz硂wiek - przeszkoda. W innym wypadku u縴 bym dzwonka. Z moich obserwacji wynika, 縠 mimo wszystko dzwonek jest dobrze kojarzony z rowerem. Przynajmniej w Gda駍ku. Dla mnie tr眀ienie airzoundem bez wyra糿ej potrzeby wydania tak g硂秐ego d紈i阫u jest chamskie. Ale naciska nie b阣, bo niestety chamstwo te mi si czasem wytyka w ruchu drogowym :/

Fabian.

Data: 2009-10-01 09:24:32
Autor: johnkelly
Sielski obrazek
fabian pisze:

[...]

Z moich do秝iadcze (rowerzysty i pieszego) wynika, 縠 dzwonek jest za cichy i cz阺to bezkierunkowy. Czyli obdzwaniany nawet jak s硑szy to bywa, 縠 nie wie sk眃 - mia砮m sytuacje w kt髍ych pieszy ust阷owa, ale nie w te stron bo w砤zi mi jeszcze bardziej pod ko砤.

Fabian.

Data: 2009-10-02 13:46:46
Autor: fabian
Sielski obrazek
johnkelly wrote:
fabian pisze:

[...]

A airzound dzia砤 w takim momencie?

Fabian.

Data: 2009-10-02 17:36:56
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisa(a):
johnkelly wrote:

A airzound dzia砤 w takim momencie?

Airzound dzia砤 wcze秐iej.

Tr眀isz z daleka i pacjent TE nic nie wie, ale ma czas si rozejrze, zanim
dojedziesz.

rmikke

Data: 2009-10-02 22:43:06
Autor: johnkelly
Sielski obrazek
fabian pisze:

[...]

Jak cholera. Oczy jak pi赕 z硂ty wlepione w 紃骴硂 d紈i阫u.

Fabian.

Data: 2009-10-01 08:29:49
Autor: fabian
Sielski obrazek
Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
[...]

Czy nie widzisz r罂nicy pomi阣zy airzoundem, a dzwonkiem? Dla mnie jest ona istotna.

Fabian.

Data: 2009-10-01 08:37:52
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Sielski obrazek
Dnia Thu, 01 Oct 2009 08:29:49 +0200, fabian napisa(a):

Czy nie widzisz r罂nicy pomi阣zy airzoundem, a dzwonkiem? Dla mnie jest ona istotna.

Jednak縠 oba s sygna砤mi d紈i阫owymi i je秎i dobrze rozumiem, w terenie
zabudowanym u縴wa si ich nie powinno ;)
Wiem, czepiam si.

--
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki

Data: 2009-10-01 09:00:23
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Airzound na miejskiej 禼ie縞e to zdecydowana przesada. S硊縴 g丑wnie do straszenia i wywo硑wania sensacji. W koncu nikt sie nie spodziewa tam TIR-a.... ;). U縴cie dzwonka w odpowiedniej odleg硂禼i (tak by dac czas na reakcje) jest zazwyczaj ca砶owicie wystarczaj眂e...

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-01 10:35:07
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Sielski obrazek
Dnia Thu, 01 Oct 2009 09:00:23 +0200, Micha矴 napisa(a):

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Tylko cz阺to nast阷uje ci眊: dzwonek -> znaczy rower -> znaczy ola

--
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki

Data: 2009-10-01 10:49:58
Autor: Micha矴
Sielski obrazek

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Nie s眃ze- 99%= dzwonek> sprawdzenieco> niechetnespojrzenie> drugidzwonek> wolna droga.... ;)
To musi by 'natarczywy dzwonek', a nie byle pstrykad硂...
A przy AZ bedzie: sygna> odskok> z砤panie sie pier> wygra縜nie> bluzgi ;)
Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-01 10:58:14
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Sielski obrazek
Dnia Thu, 01 Oct 2009 10:49:58 +0200, Micha矴 napisa(a):

[...]

Z硂ty 秗odek - dzwonek i airzound, jako odpowiednik b硑秐i阠ia d硊gimi w
samochodzie ;)

--
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki

Data: 2009-10-01 11:09:30
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

ototo.... AZ jako wspomagacz, gdy dzwonek zawodzi. Ale najpierw dzwonek! Dzia砤nie wychowawcze zapewnione;)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-01 18:49:08
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
Micha矴 <grodmich@wp.pl> napisa(a):
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
> Dnia Thu, 01 Oct 2009 10:49:58 +0200, Micha矴 napisa(a):
> samochodzie ;)
ototo.... AZ jako wspomagacz, gdy dzwonek zawodzi. Ale najpierw dzwonek! Dzia砤nie wychowawcze zapewnione;)

Tak, kto otr眀iony z bliska zapewne Ci wychowa.

rmikke

Data: 2009-10-02 08:02:31
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

i bedzie mia 100% racji... ;)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-01 18:47:31
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
> [...]

To musi by 'natarczywy dzwonek', a nie byle pstrykad硂...
A przy AZ bedzie: sygna> odskok> z砤panie sie pier> wygra縜nie> bluzgi ;)

No nie, AZ jest po to, 縠by da sygna z wy縠j wymienionej
"odpowiedniej odleg硂禼i".

rmikke

Data: 2009-10-02 08:01:18
Autor: Micha矴
Sielski obrazek

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

s硑sza砮 kiedy 'nieprzera糽iwy' AZ?

Micha

Data: 2009-10-02 17:39:49
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
Ryszard Mikke pisze:

> "odpowiedniej odleg硂禼i".

s硑sza砮 kiedy 'nieprzera糽iwy' AZ?

Tak, na Masie. R罂ni si od mojego tym, 縠 by ze 20 metr體 ode mnie.

rmikke

Data: 2009-10-01 18:46:17
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
> [...]

Airzound na miejskiej 禼ie縞e to zdecydowana przesada. S硊縴 g丑wnie do straszenia i wywo硑wania sensacji. W koncu nikt sie nie spodziewa tam TIR-a.... ;). U縴cie dzwonka w odpowiedniej odleg硂禼i (tak by dac czas na reakcje) jest zazwyczaj ca砶owicie wystarczaj眂e...

Zazwyczaj absolutnie nie. Czas potrzebny przeci阾nemu polskiemu
pieszemu na reakcj absolutnie wyklucza us硑szenie dzwonka z odpowiedniej
odleg硂禼i.

rmikke

Data: 2009-10-02 07:59:47
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

taaa...... mnie wystarcza. Na 禼iezce. Osobnikowi, kt髍y uwa縜 za ujm na honorze rowerzysty jazde po ciagu pieszojezdnym wolniej ni 30km/h a dzwi阫i ostrzegawcze wydaje 'odpaszczowo' raczej nie wystarczy.... ;)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-02 23:43:22
Autor: Szewc
Sielski obrazek
Micha矴 pisze:

[...]

To ja nie kmini. DDR jest do tego, 縠by si sprawnie porusza z jednego kra馽a miasta na drugi czy tylko dla spacerowania?

Bo jak rowerem na spacer to pr眂ie bardzo dzy-dzy i mo縠 panienka/paniusia z pieskiem/bez pieska i kto tam jeszcze (inna zawalidroga) si odwr骳i i powie "O przepraszam." i zejdzie z drogi.

A jak trzeba gdzie si normalnie przemie禼i to co, przed ka縟ym b阣ziesz zwalnia do zera, dzwoni i czeka na reakcj?

Mieszkam na Kole (DC) niedaleko znanego powszechnie parku Moczyd硂. Ile razy bym nie jecha przeze 禼ie縦 rowerow to zawsze kto z w髗kiem (cz阺to z gratami na handelek na bazarek na Olimpii), psem, dzieckiem, zakochani pod r阫, stare baby, i B骻 wie kto jeszcze musz i舵 DDR. Jak na razie wo砤nie,"Zapraszam na chodnik" i "Prosz zej舵 na chodnik" daje ograniczony skutek. Zw砤szcza, 縠 za ka縟ym kto akurat przed Tob zawalidroguje trzeba zawo砤. Niekt髍zy owszem usun si, inni wog髄e nie s硑sz, a jeszcze inni zdziwieni nie wiedz o co biega. Jeszcze inni wy秏iewaj a kolejni bluzgaj, 縠 im si niedzielny spacer zepsu硂.

Bluzganie te nie daje skutku. Bo tylko Ci ludzie za chama wezm i nie zwr骳 uwagi na sw骿 b潮d. My秎, 縠 AZ m骻砨y tu by niez硑m rozwi眤aniem... Chocia bardziej jako narz阣zie edukacyjne, bo po parku i tak szybko si nie je糳zi. (Cho wieczorem... jest par fajnych zakr阾體) A normalnie w mie禼ie staram si uspokoi g硂w i nie bra urazy za u硂mno禼i ludzkie. Jak to William (nie Bill) Nealy napisa - rowerzysta jest jak ig砤 na p硑cie. A Zbycho Bikerider (OIDP) powiedzia, 縠 rowerzysta jak woda dostosowuje si do ka縟ych warunk體 i p硑nie dalej). Kiedy ju jestem gotowy, 縠 na drodze mog si dzia r罂ne rzeczy, to staram si jak najlepiej przewidywa i obje縟縜 przeszkody a nie "ostrzega je".

Tak wog髄e to jak tylko mog staram si nimi nie je糳zi bo kierowcy s bardziej przewidywalni, cho te potrafi nawa縴 piwa. (Na ulicy nigdy mi jeszcze 2 letnie dziecko przed ko砤 nie wyskoczy硂)

Pozdr.
szewc

p.s. w sprawie Ko砤 to si pewnie jeszcze darkimage wypowie, albo Alfer.

Data: 2009-10-02 23:53:04
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Szewc pisze:
Micha矴 pisze:

[...]

jak wida s硊zy do wielu cel體 ;)- z wyj眛kiem sprawnego przemieszczania rowerem... ;)

[...]

a poco? Przejedz. Nast阷nym razem jeden z drugim bedzie uwa縜..... ;)

Mieszkam na Kole (DC) niedaleko znanego powszechnie parku Moczyd硂. Ile [...]rodze mog si dzia
[...]

jedynie  s硊szny wniosek.. ;)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-03 11:14:50
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-10-02, Szewc wrote:

Tak wog贸le to jak tylko mog臋 staram si臋 nimi nie je藕dzi膰 bo kierowcy s膮 bardziej przewidywalni, cho膰 te偶 potrafi膮 nawa偶y膰 piwa. (Na ulicy nigdy mi jeszcze 2 letnie dziecko przed ko艂a nie wyskoczy艂o)

Mi wyskoczy艂o ~4-letnie. I co? :)

Data: 2009-10-01 07:33:04
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Sielski obrazek
Dnia Wed, 30 Sep 2009 16:12:42 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisa(a):

[...]

Tak przy okazji dzi na funiastych si objawi硂. ;)
http://www.funiaste.net/obrazki/2009/pazdziernik/01/36691284.jpg
--
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki

Data: 2009-10-08 05:42:17
Autor: nb
Sielski obrazek
at Wed 30 of Sep 2009 09:47, fabian wrote:

Nie cierpi臋 tr膮bienia.

Nienawidz臋,,,

Kierowcom w akustycznie odizolowanej puszce wydaje si臋, 偶e tr膮bi膮 na drugiego kierowc臋, a w rzeczywisto艣ci
po uszach dostaje pieszy albo cyklista niezamieszany
w spraw臋 zapuszkowanych.

PS Mieszkam w rejonie najwi臋kszych kork贸w w mie艣cie
i tr膮bi膮 na mnie kiedy 艣pi臋,

--
nb

Data: 2009-09-28 11:12:33
Autor: Wojtek Paszkowski
Sielski obrazek

"Marek 'Qrczak' Potocki" <marek@wytnij.kurczak.one.pl> wrote in message news:rb9lthnfv8ol.5wkcb5baa48q$.dlg40tude.net...

Jako 秗ednio chce mi si wierzy w rozmy秎ne zahaczenie.

mo縠 nie tyle rozmy秎ne, co bezmy秎ne. Kiedy stoj眂 sobie grzecznie na czerwonym 秝ietle (nb. na mocno ruchliwym skrzy縪waniu) zosta砮m potr眂ony kierownic przez tak bezstresowo chowan m硂d rowerzystk. Nawet jej to nie wzruszy硂, o przeprosinach nie m體i眂, zreszt z r體n beztrosk, bez specjalnego rozgl眃ania si czy zwalniania, wjecha砤 sobie na czerwonym 秝ietle na przejazd.

oizdr

Data: 2009-09-28 09:56:19
Autor: KuFeL
Sielski obrazek
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-28, Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
[...]

temat rzeka. Niedzielne popoludnie, Warszawa, Pole Mokotowskie. DDR rownolegla do chodnika. Po chodniku poruszam sie z zona i moj syn na hulajnodze. DDR jedzie na rowerze moja corka. DDR generalnie pusta.

Z naprzeciwka nadjezdzaja 3 rowery - nastotaltkowie w siodlach. Jada chodnikiem. Na nasz widok dwoch z nich zjezdza na DDR. Jeden mija nas o wlos chodnikiem a na komentarz ze obok jest DDR cos tam niezbyt cenzuralnie sie odzywa i jedzie dalej. Po chwili koledzy zjezdzaja z DDR do tego jednego i dalej suna chodnikiem.

Mysle ze problem niereformowalny :/

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-09-28 11:35:04
Autor: Titus Atomicus
Sielski obrazek
In article <h9pq6u$51i$1@inews.gazeta.pl>, KuFeL <kufel@o2.pl> wrote:

Jan Srzednicki pisze:

Mysle ze problem niereformowalny :/

Ale dlaczego np. zaraz za nasz zachodnia granic da sie?

TA

Data: 2009-09-28 11:37:48
Autor: Mariusz Kruk
Sielski obrazek
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world"
Mysle ze problem niereformowalny :/
Ale dlaczego np. zaraz za nasz zachodnia granic da sie?

Bo da si te wiele innych rzeczy.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-09-28 12:00:31
Autor: KuFeL
Sielski obrazek

Jan Srzednicki pisze:

Mysle ze problem niereformowalny :/

Ale dlaczego np. zaraz za nasz zachodnia granic da sie?

bo mentalnosc... bo od zakonczenia IIWS ludzie mieli dana wolnosc rowniez mentalna. U nas przez lata robilo sie rzeczy na przekor wladzy i tak samo robi sie dzis...

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-09-28 10:03:07
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek

Jan Srzednicki pisze:

[...]

Dziwnym trafem "zaraz za nasz膮 zachodni膮 granic膮" tej wolno艣ci by艂o
por贸wnywalnie co u nas, albo i nawet mniej...

Data: 2009-09-28 12:48:20
Autor: zcxz
Sielski obrazek
Jan Srzednicki wrote:
  > Dziwnym trafem "zaraz za nasz膮 zachodni膮 granic膮" tej wolno艣ci by艂o
por贸wnywalnie co u nas, albo i nawet mniej...
ale oni sie podporzadkowali i jakos to dzialalo, w kazdym razie tak, ze w sklepach bylo pelno. a my walczylismy i u nas bylo prawie nic :)
co nas zaczelo wkurzac, a ze bylismy elementem wiekszego systemu to przy okazji rozwalilismy caly system :)
najgorzej jest jak sami tworzymy system bo sami sobie rozwalamy :)
biada narodom ktore chca z nami tworzyc system :)

--
zcxz

Data: 2009-09-28 15:35:39
Autor: arturbac
Sielski obrazek
zcxz pisze:
Jan Srzednicki wrote:
> [...]
ale oni sie podporzadkowali i jakos to dzialalo, w kazdym razie tak, ze w sklepach bylo pelno. a my walczylismy i u nas bylo prawie nic :)

Bo ruski im doplacaly do interesu.

Data: 2009-09-28 15:44:42
Autor: zcxz
Sielski obrazek
arturbac wrote:
Bo ruski im doplacaly do interesu.
a nas chcieli przekupic i to juz za mlodu :)
chyba w 1 czy 2 klasie podstawowki dostalem na swieta BN plastikowy zegar wypelniony slodyczami :)

--
zcxz

Data: 2009-09-28 16:44:14
Autor: arturbac
Sielski obrazek
zcxz pisze:
arturbac wrote:
Bo ruski im doplacaly do interesu.
a nas chcieli przekupic i to juz za mlodu :)
chyba w 1 czy 2 klasie podstawowki dostalem na swieta BN plastikowy zegar wypelniony slodyczami :)

Ja by艂m wtedy w podstaw贸wce i odm贸wi艂em przyj臋cia podaraunku, swierdzaj膮c i偶 dzieci radzieckie s膮 biedniejsze od nas i nie moge przyj膮膰 go.
Moi rodzicie mieli przez to przesrane. ;-)

Data: 2009-09-28 10:45:54
Autor: zly
Sielski obrazek
Dnia Mon, 28 Sep 2009 07:30:59 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa(a):

Og髄ny problem w tym, 縠 mia racj - to, 縠 kto idzie po DDR nie daje
rowerzy禼ie 縜dnego prawa najechania na niego.

twoja stara tez jest kurwa?
--
marcin

Data: 2009-09-28 11:05:10
Autor: zly
Sielski obrazek
Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:57:08 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa(a):

twoja stara tez jest kurwa?
Nie.
PLONK

eh, ten kali...
--
marcin

Data: 2009-09-28 09:26:08
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-09-28, zly wrote:
Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:57:08 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa艂(a):

twoja stara tez jest kurwa?
Nie.
PLONK

eh, ten kali...

Dobrze, wy艂awiam ci臋 na chwilk臋 z kibelka, bo nic nie zrozumia艂e艣.

Nie wiem, jakim cudem wykoncypowa艂e艣, 偶e uwa偶am, 偶e 贸wen mi艂y jegomo艣膰
mia艂 racj臋 nazywaj膮c ow膮 dziewczyn臋 na rowerze dam膮 lekkich obyczaj贸w -
ale, jakby mi kto艣 potr膮ci艂 w贸zek z dzieckiem, to zapewne wyrwa艂oby mi
si臋 co艣 r贸wnie niecenzuralnego.

Za艣 mia艂 pe艂n膮 racj臋 krzycz膮c "uwa偶aj".

A teraz wracasz do KF na sta艂e, za艣lepiona pacynko.

Data: 2009-09-28 11:39:16
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Sielski obrazek
Dnia Mon, 28 Sep 2009 09:26:08 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa(a):

Nie wiem, jakim cudem wykoncypowa砮, 縠 uwa縜m, 縠 體en mi硑 jegomo舵
mia racj nazywaj眂 ow dziewczyn na rowerze dam lekkich obyczaj體 -
ale, jakby mi kto potr眂i w髗ek z dzieckiem, to zapewne wyrwa硂by mi
si co r體nie niecenzuralnego.

Dla porz眃ku, w髗ek by pusty, dziecko biega硂 po tej 禼ie縞e kawa砮k dalej
(tak na oko bawi硂 si z mam i psem w berka).

A co do niezbyt bezpiecznego manewru, to oczywi禼ie masz racj.

--
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki

Data: 2009-09-28 09:41:45
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-09-28, Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
Dnia Mon, 28 Sep 2009 09:26:08 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa艂(a):

[...]

Dla porz膮dku, w贸zek by艂 pusty, dziecko biega艂o po tej 艣cie偶ce kawa艂ek dalej
(tak na oko bawi艂o si臋 z mam膮 i psem w berka).

No dobrze, to mo偶e by nie by艂o niecenzuralnie.. ;)

A co do niezbyt bezpiecznego manewru, to oczywi艣cie masz racj臋.

Data: 2009-09-28 11:48:49
Autor: zly
Sielski obrazek
Dnia Mon, 28 Sep 2009 09:26:08 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa(a):

Nie wiem, jakim cudem wykoncypowa砮, 縠 uwa縜m, 縠 體en mi硑 jegomo舵
mia racj nazywaj眂 ow dziewczyn na rowerze dam lekkich obyczaj體 -

mniej wiecej w tym momencie mi sie nasunelo 'Og髄ny problem w tym, 縠 mia
racj' a tobie zadalem tylko pytanie.

ale, jakby mi kto potr眂i w髗ek z dzieckiem, to zapewne wyrwa硂by mi
si co r體nie niecenzuralnego.

Jednym slowem zachiowujesz sie jak idiota, powodujesz zagrozenie i jeszcze
masz czelnosc obrazac innych.
A teraz wracasz do KF na sta砮, za秎epiona pacynko.

oh bu

--
marcin

Data: 2009-09-28 12:02:00
Autor: Wojtek Paszkowski
Sielski obrazek
"zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote in message news:1mvdqy8v2ojc5$.dlgpiki.fixed...

eh, ten kali...

Jednym slowem zachiowujesz sie jak idiota, powodujesz zagrozenie i jeszcze
masz czelnosc obrazac innych.

rozumiem, 縠 gdy zdarza si, 縠 kierowca ci昕ar體ki przyciska Ci do kraw昕nika (w miejscu, gdzie nie powiniene jecha jezdni, bo istnieje 秏ieszka rowerowa), te grzecznie go wtedy przepraszasz, budz si w Tobie wyrzuty sumienia i przyrzekasz sobie, 縠 nigdy wi阠ej nie b阣ziesz sobie robi z jezdni 禼ie縦i rowerowej?

pozdr

Data: 2009-09-28 22:43:25
Autor: zly
Sielski obrazek
Dnia Mon, 28 Sep 2009 12:02:00 +0200, Wojtek Paszkowski napisa(a):

rozumiem, 縠 gdy zdarza si, 縠 kierowca ci昕ar體ki przyciska Ci do kraw昕nika (w miejscu, gdzie nie powiniene jecha jezdni, bo istnieje 秏ieszka rowerowa),

wiem, ze 90% gospodyn domowych nie widzi roznicy (i nie wiem czemu
odniosles sie do rowerzysty, ktorego miejsce jest na jezdni a nie do tej
samej grupki ludzi  i tira - analogia bylaby bardziej trafna), ale mam
dobry nastroj wiec ci wylistuje:
-zakaz dla rowerow jest zazwyczaj na wielopasmowkach, przynajmniej w moim
miescie
-wielopasmowki wiarza sie z ty, ze latwo mnie wyprzedzic
-jednoczesnie szansa na czolowe z jadacym z naprzeciwka jest znikoma
-kierowca ma wlasciwie pewnosc, ze nie skrece o 90 stopni i nie zatrzymam
sie w miejscu i nie cofne
-na takiej trasie zazwyczaj jest niewiele skrzyzowan
-nie zatrzymuje sie w miejscu na srodku drogi
-kwestia sprawiania zagrozenia wlasciwie nie istnieje mimo, ze tak
niektorzy staraja sie interpretowac ten znak
-prosty dowod ulica modlinska w dc, gdzie byl zakaz, a teraz mimo ze
warunki sa znacznie gorsze bo poprzesuwane pasy z powodu remontu i zakazu
nie ma (czyzby nagle zrobilo sie bezpiecznie?)
-kawalek dalej ul. jagiellonska o dokladnie takich samych warunkach, a
nawet jeszcze szybciej tam jezdza, zakazu nie ma -reasumujac rowerzysta na ulicy z zakazem nie stwarza wiekszego zagrozenia
niz na ulicy bez zakazu, pieszy na sciezce na ktorej zazwyczaj ledwo
mieszcza sie dwa rowery zdecydowanie tak
-porownywanie zahaczenia pedalem o torbe, kiedy jest ciasno, psy lataja ci
pod kolami do celowego narazania zycia pod kolami tira jest cokolwiek
zabawne

--
marcin

Data: 2009-09-28 21:50:33
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisa(a):
> [...]

-kwestia sprawiania zagrozenia wlasciwie nie istnieje mimo, ze tak
niektorzy staraja sie interpretowac ten znak

Nieprawd jest, jakoby.

Cyklista wlok眂y si wielopasm體k sk砤nia do wyprzedzenia go.

Ja wiem, 縠 kierowca przy tym powinien si odpowiednio zachowa,
ale na psychologi nic nie poradzisz, nie przeceniaj si硑 przepis體.
KT覴Y Ci wyprzedzi zbyt ryzykownie i ciesz si, jak to nie Ty
po dupie dostaniesz.

Mnie raz kierowca prywatnego autobusu wyprzedza szerokim 硊kiem.
Na tyle szerokim, 縠 po砤ma lusterko samochodu na nast阷nym pasie...
Jako czuj si z tym niewygodnie, mimo 縠 mia砮m prawo tam by.

[...]

Owszem, stwarza, bo kierowcy si go nie spodziewaj.

Ryszard Mikke

Data: 2009-09-29 00:28:10
Autor: zly
Sielski obrazek
Dnia Mon, 28 Sep 2009 21:50:33 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisa(a):

Cyklista wlok眂y si wielopasm體k sk砤nia do wyprzedzenia go.

tego manewru ucza na kursach przed prawem jazdy. do wyprzedzania sklania
tez kierowca malucha czy skutera

[...]

zdazalo sie, jestem w na tyle komfortowej sytuacji, ze juz sie nauczylem
jak reagowac na proby uszkodzenia mnie. do tej pory dziala

Mnie raz kierowca prywatnego autobusu wyprzedza szerokim 硊kiem.
Na tyle szerokim, 縠 po砤ma lusterko samochodu na nast阷nym pasie...
Jako czuj si z tym niewygodnie, mimo 縠 mia砮m prawo tam by.

eee... no to juz jestes dziwny, cos jak matka teresa :) a jakbys jechal
motorem lub nawet samochodem i kierowca wyprzedzajac cie nie spojrzalby w
lusterko tez bys sie czul winny?

-reasumujac rowerzysta na ulicy z zakazem nie stwarza wiekszego zagrozenia
niz na ulicy bez zakazu,
Owszem, stwarza, bo kierowcy si go nie spodziewaj.

hmm, na wiekszosci tego typu tras widocznosc jest baaaardzo duza, ciezko
niezauwazyc rowerzysty ( w dzien, bo po zmroku to troche inna sprawa)
dodatkowo samochod osobowy (tiry jezdza wolniej i maja jeszcze wieksza
widocznosc) jest w stanie w wiekszosci przypadkow zmiescic sie na pasie
ktory na takich trasach tez zazwyczaj jest dosc szeroki, razem z rowerem

natomiast gdyby jeszcze przestrzegali tych 80 km/h to juz w ogole by nie
bylo najmniejszego problemu z rowerzysta

--
marcin

Data: 2009-09-29 10:17:43
Autor: arturbac
Sielski obrazek
zly pisze:
[...]

Nie tylko, jak jad swoim samochodem np z Redy do Gdyni dk nr 6 zgodnie z ograniczeniami pr阣ko禼i (50km/h) to absolutnie wszyscy mnie wyprzedzaj je秎i tylko mog. Ale czy to znaczy 縠 powinienem jecha swoim samochodem po chodnikach , albo 縠 sprawiam zagro縠nie ? ;-)
A mo縠 to oni stanowi zagro縠nie przekraczaj眂 dozwolon pr阣ko舵 ?

Data: 2009-09-29 17:38:25
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisa(a):
zly pisze:
> [...]

A mo縠 to oni stanowi zagro縠nie przekraczaj眂 dozwolon pr阣ko舵 ?

Ty stwarzasz.
Nie wiem, jak tam Ciebie uczyli na prawo jazdy, ale m骿 instruktor
wbija nam do g硂wy, 縠 przede wszystkim nale縴 dostosowa pr阣ko舵
do warunk體 jazdy. W tym, je秎i jest ograniczenie jest do 50, a wszyscy
jad 90, nale縴 si dostosowa.

Nie wiem, jak to si ma do przepis體 ;) i na pewno w razie wypadku
policja ukarze tego, kto jecha powy縠j ograniczenia. Ale prawda jest
taka, 縠 tym, kt髍y jest niedostosowany i powoduje zak丑cenia
w p硑nnym ruchu, jest ta lebiega, co jedzie 50...

Ryszard Mikke
(b阣zie flejm? 8-D )

Data: 2009-09-30 09:49:11
Autor: fabian
Sielski obrazek
zly pisze:
[...]

Ale masz wsparcie :P

[...]

Ty tak na serio?

Fabian.

Data: 2009-09-30 14:12:14
Autor: arturbac
Sielski obrazek
zly pisze:
[...]

Mog przepis PoRD prosi kt髍y zezwala 砤ma prawo w imi dostosowania si do reszty, zwalniaj眂y z karalno禼i ?

Dodatkowo w/g mojej opini w takim nat昕eniu ruchu 50km/h jest pr阣ko禼i zapewniaj眂 mi panowanie nad pojazdem i najlepsza wzgl阣em panuj眂ych warunk體 (nat昕enie ruchu) , i co teraz powiesz ?

Data: 2009-09-30 14:46:51
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
zly pisze:
[...]

ano, 縠 szcze秎iwie, przy takiej nieporadno禼i, zrobi砮 prawo jazdy..... ;)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-09-30 17:50:11
Autor: arturbac
Sielski obrazek
Micha矴 pisze:
zly pisze:
[...]

Jasnowidz jeste, nie by砮 nie widzia砮 a wiesz lepiej, i kwestionujesz na dodatek przepisy bo wiesz lepiej.
Polemika polega na wymianie sensownych argument體 a ty pociskasz pierdo硑, zastan體 si nad tym co piszesz bo sie osmieszasz.
Prawojazdy mam od 16 lat i setki tys km na koncie, i im dluzej jezdze po calej EU i im wiecej trupow omijam na ulicach w PL tym bardziej zdaje sobie sprawe z subiektywizmu oceny bezpieczenj predkosci. I tego jak bardzo agresywni sa polacy na drogach.

EOT

Data: 2009-10-01 08:03:03
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
arturbac pisze:
Micha矴 pisze:
zly pisze:
> [...]

Prawojazdy mam od 16 lat i setki tys km na koncie, i im dluzej jezdze po calej EU i im wiecej trupow omijam na ulicach w PL tym bardziej zdaje sobie sprawe z subiektywizmu oceny bezpieczenj predkosci. I tego jak bardzo agresywni sa polacy na drogach.
秝iety czas. Przeczyta砮 co napisa砮? Za plecami masz jeszcze bazuke z podobnymi argumentami? Popatrz czasem do lustra i usmiechnij sie do tego delikwenta z drugiej strony. To pomaga!

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-09-30 22:11:37
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
Ryszard Mikke pisze:

> [...]
> jad 90, nale縴 si dostosowa.

Mog przepis PoRD prosi kt髍y zezwala 砤ma prawo w imi dostosowania si do reszty, zwalniaj眂y z karalno禼i ?

W 縜dnym wypadku, co zreszt wynika硂 z kawa砶a, kt髍y wyci背e..

Dodatkowo w/g mojej opini w takim nat昕eniu ruchu 50km/h jest pr阣ko禼i zapewniaj眂 mi panowanie nad pojazdem i najlepsza wzgl阣em panuj眂ych warunk體 (nat昕enie ruchu) , i co teraz powiesz ?

C罂, Ty najlepiej wiesz, na ile sta Ciebie i Tw骿 pojazd.
Je縠li uwa縜sz, 縠 jad眂 z tak sam pr阣ko禼i, jak wszyscy,
stwarzasz zagro縠nie, to ja zak砤dam, 縠 wiesz, co robisz
i na pewno nie b阣 Ci zmusza do jazdy szybciej.

Skoro jednak wszyscy jako mog, a Ty nie, to mo縠 warto
rozwa縴 ofert komunikacji publicznej? Dla bezpiecze駍twa
swojego i innych...

Ryszard Mikke

Data: 2009-10-01 08:53:12
Autor: fabian
Sielski obrazek
zly pisze:
[...]

Co wg Ciebie oznacza 縠 mog? Jak przejad przez centrum miasta z pr阣ko禼i 150-160 km/h. I nic si stanie to znaczy, 縠 tak mo縩a je糳zi? Obni縠nie pr阣ko禼i ma na celu zmniejszenie prawdopodobie駍twa wyst眕ienia wypadku. Zwi阫szaj眂 pr阣ko舵 zwi阫szasz szanse na sw骿 udzia w wypadku. W przypadku ni縮zej pr阣ko禼i skutki wypadku te b阣 mniejsze. Poza tym wi阫sza pr阣ko舵 dojazdowa do miasta zwi阫sza tylko korki w miejscach newralgicznych wcale nie skracaj眂 czasu dojazdu. Jedyny zysk to, 縠 wyprzedzisz te par samochod體 jad眂ych mniej ryzykownie.

Fabian.

Data: 2009-10-01 09:23:26
Autor: johnkelly
Sielski obrazek
fabian pisze:

[...]

Gro z tych ogranicze jest stawiana w oparciu o kiepskie warunki pogodowe jakie mog tam wyst阷owa. A kt髍e zdarzaj si kilka razy w roku.

Fabian.

Data: 2009-10-01 09:59:25
Autor: Wojtek Paszkowski
Sielski obrazek
"johnkelly" <johnkelly@wp.pl> wrote in message news:ha1ld4$3am$1inews.gazeta.pl...

Gro z tych ogranicze jest stawiana w oparciu o kiepskie warunki pogodowe jakie mog tam wyst阷owa. A kt髍e zdarzaj si kilka razy w roku.

hmm, a jak w/g Ciebie maksymaln pr阣ko舵 powinien ustali in縴nier ruchu na 秗骴miejskiej drodze 2x2 (z w眘kim pasem dziel眂ym, miejscami chyba nawet bez;  pasy raczej w眘kie) bezpo秗ednio (bez 縜dnych barierek energoch硂nnych) s眘iaduj眂ej z chodnikami, maj眂ej niezliczon ilo舵 skrzy縪wa, przej舵 dla pieszych, nawrotek, wyjazdow z posesji wprost z ogrodzenia domu na jezdni - wszystko cz阺to przy ograniczonej widoczno禼i z racji profilu i braku miejsca w centrum miasta; z bardzo du縴m ruchem i ci昕kim, i lokalnym (i rowerowym :)?

pozdr

Data: 2009-10-01 10:10:47
Autor: Mariusz Kruk
Sielski obrazek
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek Paszkowski"
[...]

No oczywi禼ie tyle, ile jest w stanie wyci眊n辨 Tw骿 samoch骴. Wolnej
je縟勘 tylko kapelusznicy.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-10-01 10:11:04
Autor: johnkelly
Sielski obrazek
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Tylko, 縠 ja pisz og髄nie a nie o konkretnej drodze przez 秗骴mie禼ie. S u nas drogi mi阣zy polami gdzie skrzy縪wa, zabudowa, chodnik體, przej舵 dla pieszych i tak dalej brak a ograniczenie stoi bo zim kilku wypad硂 na zakr阠ie z powodu kiepskich warunk體 atmosferycznych (wicie, rozumicie - 秐ieg, wiatr, oblodzenie). W zwi眤ku z czym latem nale縴 tam je糳zi 50km/h - zw砤szcza ze wzgl阣u na oblodzenie.

Data: 2009-10-01 10:17:48
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
johnkelly pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Tylko ze wzgledu na fotoradar, ktory oczywi禼ie stoi w niebezpiecznym miejscu.......

Pozdrawiam
micha

Data: 2009-10-01 10:15:16
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

wtedy ma racje... ;)
A jak na 2x2 z pieciometrowym pasem zieleni, obarierowan z obu stron, zero skrzyzowa, z 2 metrowym poboczem asfaltowym. Nie秏iertelne 70? Jako usprawiedliwienie, gdy w zimie sp蠹ni sie raz na 3 lata z odsnie縜niem to ogolne 100 bedzie za du縪?
(wislanka miedzy Drogomy冻em-Ochabami i Skoczowem)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-01 10:32:29
Autor: Wojtek Paszkowski
Sielski obrazek
"Micha矴" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:ha1oem$qe1$1news.onet.pl...

A jak na 2x2 z pieciometrowym pasem zieleni, obarierowan z obu stron, zero skrzyzowa, z 2 metrowym poboczem asfaltowym. Nie秏iertelne 70?

Ooo, u mnie na wsi jest w砤秐ie taka (nno dobra, bez pobocza, za to pas zieleni miejscami mo縠 z 10m ma), bez 縜dnego podwy縮zenia ;) Cz阺te miejsce patroli policji, nawet po 2 radiowozy lubi stawa ;)

A z drugiej strony na g丑wnej 秗骴miejskiej arterii nie ma ani jednego fotoradaru, mimo 縠 przynajmniej na kilku skrzy縪waniach taka dzia砤j眂a przynajmniej czas od czasu budka pozwoli砨y unikn辨 wielu st硊czek, a nawet niestety kilku trup體...

pozdr

Data: 2009-10-01 10:44:10
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

A policja ma podobno zapobiegac wypadkom i zwieksza bezpieczenstwo na drogach.... podobno.
Od czasu jak gwardia prezydenta miasta namierzy砤 mnie na skandalicznie niebezpiecznym przekroczeniu 61/50, w aucie pojawi硂 sie radio i d硊ga antena. W砤czone - choc go nie lubie.... ;)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-01 10:46:19
Autor: Mariusz Kruk
Sielski obrazek
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Micha矴"
Od czasu jak gwardia prezydenta miasta namierzy砤 mnie na skandalicznie niebezpiecznym przekroczeniu 61/50, w aucie pojawi硂 sie radio i d硊ga antena.

No dobra, a od kiedy jest "skandalicznie niebezpieczne"? Od 70/50? Od
90/50, od 120/50?

W砤czone - choc go nie lubie.... ;)

Wiesz, jakby przestrzega przepis體, nie potrzebowa砨y radia.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-10-01 10:53:23
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Mariusz Kruk pisze:
[...]

napisa砨ym gdzie mam z硂秎iwe 砤panki, ale to forum publiczne... ;)
SM, przynajmnie w mojej okolicy, dzia砤 wy砤cznie w celach zarobkowych.
Micha

Data: 2009-10-01 11:44:46
Autor: arturbac
Sielski obrazek
Micha矴 pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

R罂nica w skutkach przy potr眂eniu pieszego przy pr阣ko禼i 50 a 60 jest znaczna, od 30 skutki rosn wyk砤dniczo a nie liniowo. Drobne 10km oznacza 秏ier wyk砤dniczo w wi阫szej ilo禼i zdarze drogowych.

Data: 2009-10-01 09:47:55
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-10-01, arturbac wrote:
Micha艂G pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:
A z drugiej strony na g艂贸wnej 艣r贸dmiejskiej arterii nie ma ani jednego fotoradaru, mimo 偶e przynajmniej na kilku skrzy偶owaniach taka dzia艂aj膮ca przynajmniej czas od czasu budka pozwoli艂by unikn膮膰 wielu st艂uczek, a nawet niestety kilku trup贸w...

A policja ma podobno zapobiegac wypadkom i zwieksza膰 bezpieczenstwo na drogach.... podobno.
Od czasu jak gwardia prezydenta miasta namierzy艂a mnie na skandalicznie niebezpiecznym przekroczeniu 61/50, w aucie pojawi艂o sie radio i d艂uga antena. W艂aczone - choc go nie lubie.... ;)

R贸偶nica w skutkach przy potr膮ceniu pieszego przy pr臋dko艣ci 50 a 60 jest znaczna, od 30 skutki rosn膮 wyk艂adniczo a nie liniowo. Drobne 10km oznacza 艣mier膰 wyk艂adniczo w wi臋kszej ilo艣ci zdarze艅 drogowych.

A Ty je藕dzisz z oczami wbitymi w licznik i stale monitorujesz, czy
magicznej 50-tki nie przekraczasz?

Nosz kurka wodna, pitolisz po prostu.

Data: 2009-10-01 12:01:35
Autor: arturbac
Sielski obrazek
On 2009-10-01, arturbac wrote:
Micha艂G pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

S艂ysza艂e艣 o tempomacie ?, mam taki magiczny guzik naciskam i samo jedzie ...

Data: 2009-10-01 10:14:13
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-10-01, arturbac wrote:
[...]

OK, jeste艣 m臋ski i masz tempomat. Ale, o ile mi wiadomo, nie jest on
niezb臋dnym wyposa偶eniem samochodu i nie ma go w zdecydowanej wi臋kszo艣ci
aut w Polsce. A w precyzj臋 do 5km/h na oko nie wierz臋, bo percepcja
pr臋dko艣ci jest bardzo zale偶na od otoczenia.

Data: 2009-10-01 12:04:06
Autor: arturbac
Sielski obrazek
On 2009-10-01, arturbac wrote:
Micha艂G pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

A nawet gdybym go nie mial to bez patrzenia sie na licznik potrafie jezdzic jak wiekszosc kierowcow ze stala predkoscia w granicy +- 5km/h to nic trudnego. A za +5km/h w PL nie wystawia sie mandatow.

Data: 2009-10-01 13:00:12
Autor: Micha艂G
Sielski obrazek
On 2009-10-01, arturbac wrote:
Micha艂G pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

偶artujesz, prawda?

Pozdrawiam
Micha艂

Data: 2009-10-01 13:07:27
Autor: Mariusz Kruk
Sielski obrazek
[...]
縜rtujesz, prawda?

Ale o co chodzi? 痚 nie mo縩a jecha z w miar sta潮 pr阣ko禼i? To do舵
proste jest.

Data: 2009-10-01 11:15:23
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-10-01, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Micha艂G"
[...]

Ale o co chodzi? 呕e nie mo偶na jecha膰 z w miar臋 sta艂膮 pr臋dko艣ci膮? To do艣膰
proste jest.

Na prostej p艂askiej drodze bez 偶adnych przeszkadzajek, zapomnia艂e艣
doda膰.

Data: 2009-10-01 13:50:53
Autor: Mariusz Kruk
Sielski obrazek
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
[...]
Na prostej p砤skiej drodze bez 縜dnych przeszkadzajek, zapomnia砮
doda.

Jak masz trudniejsze warunki, to i tak musisz 秝iadomie pr阣ko禼i
pilnowa, wi阠 to nic nowego.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-10-01 12:58:53
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
arturbac pisze:
Micha矴 pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

po pierwsze: rosn proporcjonalnie do sumy energii zderzaj眂ych sie obiekt體,  czyli w drugiej pot阣ze do predko禼i a nie wyk砤dniczo,
Po drugie: ostatniego pieszego widziano ta kilka lat wczesniej jak nie by硂 obarierowanego chodnika
Po trzecie: zaczynam sie ba - teraz juz tylko krok bym by pos眃zony o masowe morderstwa...

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-01 19:17:18
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
Ryszard Mikke wrote:

> [...]

Co wg Ciebie oznacza 縠 mog? Jak przejad przez centrum miasta z pr阣ko禼i 150-160 km/h. I nic si stanie to znaczy, 縠 tak mo縩a je糳zi?

Ale je秎i na jakims odcinku (np. wi阫sza cz甓 Jagiello駍kiej w Warszawie)
wszyscy spokojnie je縟勘 90, a obowi眤uje 50, to co jest nie tak,
prawda? Podkre秎am WSZYSCY, 潮cznie z ni縠j podpisanym w L-ce
z instruktorem u boku par阯a禼ie lat temu.

Obni縠nie pr阣ko禼i ma na celu zmniejszenie prawdopodobie駍twa wyst眕ienia wypadku. Zwi阫szaj眂 pr阣ko舵 zwi阫szasz szanse na sw骿 udzia w wypadku. W przypadku ni縮zej pr阣ko禼i skutki wypadku te b阣 mniejsze.

Ale wiesz, 縠 jeste o krok od zauwa縠nia, 縠 s inne sposoby
zmniejszania prawdopodobie駍twa wypadku?

Poza tym wi阫sza pr阣ko舵 dojazdowa do miasta zwi阫sza tylko korki w miejscach newralgicznych wcale nie skracaj眂 czasu dojazdu. Jedyny zysk to, 縠 wyprzedzisz te par samochod體 jad眂ych mniej ryzykownie.

Tu si BARDZO mylisz, przynajmniej je秎i chodzi o moje dojazdy.
Hint: znam interesuj眂e mnie okolice lepiej od taks體karzy.

rmikke

Data: 2009-10-01 10:28:05
Autor: arturbac
Sielski obrazek
zly pisze:
[...]

Przez 14 lat je糳zi砮m jak wszyscy i robi砮m powt髍nie prawojazdy za punkty za pr阣ko舵, i zmieni砮m zdanie i spos骲 jazdy po oko硂 14 latach, szczeg髄nie po kilku wizytach w Dani, Szwecji i Holandi.
Czy砮m si u nich ze swoim zachowaniem na jezdni jak zestresowany dzikus wyrwany z buszu.

Rozum przychodzi z wiekiem.

Data: 2009-10-01 14:31:45
Autor: zcxz
Sielski obrazek
Panowie, czyscie oszaleli?
Atakujecie arturbac za to, ze stara sie jezdzic zgodnie z przepisami?

--
zcxz

Data: 2009-10-01 20:00:16
Autor: arturbac
Sielski obrazek
zcxz pisze:
Panowie, czyscie oszaleli?
Atakujecie arturbac za to, ze stara sie jezdzic zgodnie z przepisami?

Gdy jad samochodem czy w szczeg髄no禼i rowerem do sklepu itd, odczuwam to za ka縟ym razem na ulicy od kierowc體 samochod體. 痑dna nowo舵 wyra縜na w innej formie tu na forum tylko, i na ulicy poprzez agresje - potwierdzaj眂a w smutny spos骲 spostrze縠nie psycholog體 ulica - moja przestrze a inni uczestnicy to wrogowie/rywale, w tym rowerzy禼i gnidy do rozjechania.

Data: 2009-10-01 20:24:52
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
arturbac pisze:
zcxz pisze:
[...]

Takie fobie czasem s uleczalne - spr骲uj- mo縠 sie uda....

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-01 20:32:17
Autor: arturbac
Sielski obrazek
Micha矴 pisze:
arturbac pisze:
zcxz pisze:
[...]

Fobia to strach a ja si nie boj, zar體no samochodem je縟筷 normalnie i 縜dne pociskanie pierd蟪 na forum nie zmieni mojego nastawienia staram si nie by taki ja reszta, i rowerem je縟筷 normalnie i nawet wyzwiska pod moim kierunkiem od kierowc體 samochod體 czy atakowanie przyczep czy wymuszanie pierwsze駍twa, czy celowe zajechanie drogi i hamowanie ze spychaniem na kraw昕nik tego nie zmieni.

To nie s fobie to jest codzienno舵 w Tr骿mie禼ie/Rumi/Redzie.

Data: 2009-10-02 09:26:10
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
arturbac pisze:
Micha矴 pisze:
arturbac pisze:
zcxz pisze:
[...]

wg Wiki (nie mam pod r阫 nic lepszego):
Fobia to zaburzenie nerwicowe, kt髍ego objawem osiowym jest uporczywy l阫 przed r罂nymi okre秎onymi sytuacjami, zjawiskami lub przedmiotami, zwi眤any z unikaniem sytuacji wywo硊j眂ych go i utrudnieniem funkcjonowania w spo砮cze駍twie. Fobie wywo砤ne s przez pewne sytuacje lub obiekty zewn阾rzne wobec osoby prze縴waj眂ej l阫, kt髍e obiektywnie nie s niebezpieczne. Cierpi na nie oko硂 10% ludzko禼i.
Pasuje?
nie ma zamiaru Cie reformowa. Jednak ja te je縟ze normalnie , du縪 (jak na mnie, nie jak na standarty grupowe 3-4tys. km na sezon) w 90% po szosie i dalib骻 wyzwisk, atakowania przyczep, spychania i tr眀ienia karnego, wysy砤nia na chodnik nie do秝iadczam... te chcia砨ym wiedzie dlaczego.
Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-02 14:06:20
Autor: arturbac
Sielski obrazek
Micha矴 pisze:
arturbac pisze:
Micha矴 pisze:
arturbac pisze:
zcxz pisze:
[...]

ja si nie boj

Pasuje?

nie.

[...]

Po mie禼ie czy po szosie na wycieczki/wyprawy bo tu twki roznica, jesli po miescie to zadupiami i chodnikami czy glownymi arteriami.

Atakowanie przyczep - dk nr 6 , ul Gda駍ka Reda - wracam z sklepu w Rumi do Domu - jedyna droga utrwadzona to ta w砤snie. Ciezarowy z przyczep wyprzedza mnie pomiedzy drugim samochodem < 1m i zjezdza do prawej bed w po硂wie, gdyby si nie zatrzyma zmieli by mnie.
20m dalej na 秝iat砤ch stoi i doganiam go i pytam si czy zdaje sobie sprawe co robi, t硊maczenie z pian na pysku 縠 to moja wina bo jak mia mnei wyprzedzi skoro na sasiednim pasie b samoch骴. No comment.

Zajechanie drogi i wciskanie na chodnik - ta sama droga r體niez wracam do dom, kole za mn na moim pasie musial zwolnic bo lewy pas zajety , ostatecznie zacza wyprzedac na trzeciego < 1m nie dokonczy manweru w po硂wie  zwolnil do mojej predkosci i zaczal zjerdzac w prawo wciskajac zlosliwie mnie w kraweznik - sprawa na policji zgloszona 08.2008

Wymuszanie pierwszenstwa to najczestsze na przejazdach rowerowych - laska zajerdza na full predkosci mi przejazd staje na przejezdzie i cos pokazuje przez szybe bo nei spodowlo sjej sie ze wychamowalem tuz przed jej drzwiami.

itd itp ....

Data: 2009-10-02 16:25:47
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
arturbac pisze:
Micha矴 pisze:
arturbac pisze:
Micha矴 pisze:
arturbac pisze:
zcxz pisze:
[...]

2/3 na 1/3 szosa - miasto... Zreszt w okolicy ka縟a szosa to miasto lub spora wies (drogi z chodnikami).... ;)

z tych 2/3 po硂wa to scie縦i gospodarczo-dojazdowe w beskidzie 秎askim z regu硑 ma硂 p砤skie.  Tam 'przeciwnika' trzeba brac na s硊ch, i zawczasu przytulac sie do skarpy, bo z regu硑 szerszy niz droga. ;)

[...]

Nie mam powodu nie wierzy, dlatego jak tylko mog to wystrzegam sie 禼ie縠k rowerowych.W krajowym wydaniu to wyj眛kowo uci眤liwe i niebezpieczne twory. Mo縩a by pomy秎e , 縠 budowane po to by obrzydzi jazde na rowerze... ;) Naprawde wole poczuc za plecami cos du縠go ale kierowalnego niz by zmiecionym j/w na przejezdzie, czy sta po 10 min by przejechac przez kazde skrzyzowanie..
W砤sciwie jedyny dyskomfort na szosie to lewoskr阾 na 2 pasmowej drodze - bez 秝iate czesto niewykonalny.
Moje wra縠nie jest mo縠 nietypowe, ale stwierdzam, 縠 kierowcy nauczyli sie (no.. prawie ;) ) wyprzedza rowerzyst體. Dotyczy to te Tirowc體. Problemy maj jedynie czasem kierowcy zestaw體 z przyczepami.
Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-10-02 19:05:13
Autor: arturbac
Sielski obrazek
Micha矴 pisze:
[...]
Nie mam powodu nie wierzy, dlatego jak tylko mog to wystrzegam sie 禼ie縠k rowerowych.
To zaczyna by sztuk sam w sobie, ja te to robie ale jad眂 z Redy do Gdyni obecnie to niemo縧iwe.

W krajowym wydaniu to wyj眛kowo uci眤liwe i niebezpieczne twory.

To mi nawet sekcja Bezpiecze駍twa Ruchu przy Starostwie powiatowym i Komenda Powiatowa Policji potwierdzily formalnie na pismie. :-D

Mo縩a by pomy秎e , 縠 budowane po to by obrzydzi jazde na rowerze... ;)

Obrzydzi, wyt阷i, pozby si uci笨liwych popapra馽體 zepchn辨 na chodnik.

Naprawde wole poczuc za plecami cos du縠go ale kierowalnego niz by zmiecionym j/w na przejezdzie, czy sta po 10 min by przejechac przez kazde skrzyzowanie..

Tak samo bo kierowca je秎i ju si Ciebie spodziewa to w砤snie na ulicy na nie na przeje糳zie kt髍e wi阫szo舵 olewa.

W砤sciwie jedyny dyskomfort na szosie to lewoskr阾 na 2 pasmowej drodze - bez 秝iate czesto niewykonalny.

Trudny bym powiedzia i to bardzo bo cz阺to go pokonuje na 4 pasach (2 w lewo i 2 prosto) w Rumi.

Moje wra縠nie jest mo縠 nietypowe, ale stwierdzam, 縠 kierowcy nauczyli sie (no.. prawie ;) ) wyprzedza rowerzyst體. Dotyczy to te Tirowc體.

Tak co ciekawe w TIR'ach z naczep najcz甓ciej s najrozs眃niej秈 kierowcy. Wida czytali o mieleniu pieszych stoj眂ych przy przej禼iach dla pieszych wci眊anych do tylniego w髗ka. ;-)

Problemy maj jedynie czasem kierowcy zestaw體 z przyczepami.

Lokalne buraki ?

Data: 2009-10-02 22:45:53
Autor: johnkelly
Sielski obrazek
arturbac pisze:

W krajowym wydaniu to wyj眛kowo uci眤liwe i niebezpieczne twory.

To mi nawet sekcja Bezpiecze駍twa Ruchu przy Starostwie powiatowym i Komenda Powiatowa Policji potwierdzily formalnie na pismie. :-D

A czy istnieje mo縧iwo舵 bym dosta skan tego pisma? Oczywi禼ie bez twoich danych osobowych.

Data: 2009-10-03 17:46:06
Autor: arturbac
Sielski obrazek
johnkelly pisze:
arturbac pisze:

[...]

Pismie "elektornicznym" poni縠j (publikowalem juz je na preclu).
W zakresie dr骻 krajowych sprawa nr Rdw-5/kp/542/OPD/06/2009

From: "Rzecznik Prasowy KPP Wejherowo" <kppwejherowo@pomorska.policja.gov.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_B=B3edne_oznakowania_dr=F3g_w_Rumi?=
Date: Wed, 9 Sep 2009 15:29:26 +0200
Disposition-Notification-To: "Rzecznik Prasowy KPP Wejherowo" <kppwejherowo@pomorska.policja.gov.pl>

Dzien dobry.
Uprzejmie informuj , 縠 skierowane do nas  pismo dotar硂.
Nie odpisywa砤m do Pana wcze秐iej, gdy nie chcia砤m wyprzedza fakt體.
_Uznaj眂_ _zasadno舵_ Pana spostrze縠 Komenda Powiatowa Policji w Wejherowie
skierowa砤 wniosek do Starostwa Powiatowego _o_ _zmian阓 _organizacji_ _ruchu_ oraz
o ujednolicenie rozwi眤a architektonicznych oraz oznakowania w zakresie
ruchu rower體 na terenie powiatu wejherowskiego. Przedmiotowy _wniosek_ _zosta砡 poparty przez cz硂nk體 _Komisji_ _Bezpiecze駍twa_ _w_ _Ruchu_ _Drogowym_ _przy_ _Starostwie_ _powiatowym_, uzyskuj眂 ca砶owit akceptacj w dniu 08.09.2009r.Ujednolicenie b阣zie skutkowa硂 wypracowaniem rozwi眤a dla
ca砮go powiatu w formie decyzji administracyjnej.
W du縠j mierze zostanie wprowadzone po潮czenie znak體 "C-16" i "T-22", jako
rozwi眤anie tymczasowe. Zniesienie barier architektonicznych w ruchu rower體
na chwil obecn jest niemo縧iwe, tak uzyska砤m informacj.
Je縠li chce Pan uzyska wi阠ej informacji w interesuj眂ym Pana temacie
prosz zapytania kierowa do Pana Tomasza Milewskiego, kt髍y zajmie si
procesem legislacyjnym z ramienia Starostwa.
Ponadto informuj,縠 w kwestii nieprawid硂wo禼i na ul. I Dywizji WP
materia硑 zosta硑 przekazane do Zarz眃u Dr骻 Wojew骴zkich, w砤禼iwego
rzeczowo. Starostwo Pwiatowe w Wejherowie nie jest w砤禼iwe do podejmowania
decyzji w obr阞ie dr骻 b阣眂ych w przedmiotowym zarz眃zie.

                         z powa縜niem
                         podkom. Dorota Majewska
                         Naczelnik Wydzia硊 Ruchu Drogowego KPP Wejherowo

Data: 2009-10-03 18:37:52
Autor: johnkelly
Sielski obrazek
arturbac pisze:
johnkelly pisze:
arturbac pisze:

[...]

Dzi阫i :). Mo縠sz rzuci jeszcze zapytanie?

Data: 2009-10-03 18:48:03
Autor: arturbac
Sielski obrazek
johnkelly pisze:
arturbac pisze:
johnkelly pisze:
arturbac pisze:

[...]

List nr 1

Prosz o przekazanie tego listu jako interwencji do Sekcji Ruchu Drogowego.

Zwracam si do Pa駍twa jako ostatniego organu kt髍y jest w stanie zobligowa inne organy samorzadowe do naprawienia b砮dnych oznakowa dr骻 na terenie powiatu wejherowskiego a dok潮dnie w Rumi. Dotychczasowe moje strania w psotaci list體 email do urzedu miejskiego w Rumi oraz do samorzadowc體 Rumi pozostaly bez echa ( juz prawie rok mina).

W砤dze Rumi ch眂 jak mniemam poprawi bezpiecze駍two rowerzyst體 wykona硑 wiele idiotycznych 禼iezek rowerowych , b砮dne oznakowanych kt髍e w 縜dnen spos骲 nie mo縩a nazwa drogami rowerowymi. W wielu miejscach kwestia pierwsze駍twa przejazdu jest ca砶owicie nie jasna a wiele z rozwi眤a zagra縜 縴ciu rowerzyst體 lub pieszych.

Zgodnie z kodeksem ruchu drogowego kierujacy pojazdem napedzanym si砤 mie秐i jest zobligowany do kozystania z takich dr骻 jesli sa one oznaczone znakiem C13 lub jego kompilacj ze znakiem C16.
Osoba w moim wieku poruszajaca sie rowerem jedzie z pr阣ko禼ia 20-35 km/h. Na owych drogach w Rumi jest wiele czychajacych pu砤pek na takiego osobnika. Gdyby owych znak體 obliguj眂ych nie by硂 jazda ulicami by砤 by bezpieczniejsza poniewa sa w znacznie lepszym stanie bez barier poprzecznych, pionowych oraz kierowcy ogolnie stosuja sie do znakow.

Postaram sie wymieni najcz阺tsze b砮dy w oznakowaniu czy elementy zagrazajace bezpiecze駍twu rowerzyst體 i innych uczestnik體 wraz z dokumentacj fotograficzn. Oraz paroma zdjeciami z holandi czy danii i niemiec gdzie obowiazuja niemal te same przepisy "Konencji wiedenskiej" a jednak tam jest to calkowicie inaczej.

1) Idiotyczne znaki poziomie w obrebie w砤czania si dr骻 podporz眃kowanych do drogi g硂wnej wzd硂 kt髍ej jest droga oznaczona C13 oraz identyczne sytuacje w obrebie chyba wszystkich rond na ktorych sa rownolegle drogi rowerowe o ruchu okreznym.
Prosze popatrzec na zdjecie "droga z pierwszenstwem"
Rowerzysta zgodnie ze znakiem D1 ma pierwszenstwo nad dojerzdzajacymi z bocznej uliczki. Tymczasem na owej uliczce znaki poziome umieszczone sa wprost na drodze rowerowej a dorga rowerowa jest przecieta linia ciagla, to jest tak absurdalne ze nie wymaga komentarza.

W obrebie rond np Kosynier體-Wiejska, Kosynier體-IDywizjiWp wystepuje dokladnie tam sama sytuacja. Znaki A7 i poziome na drogach dojazdowych sa umieszone albo na drogach rowerowych albo za nimi.
Zgodnie z KRD Rowerzysta bedacy na przejedzie rowerowym ma pierwszenstwo   ale i nie ma prawa wjezdzac wprost pod ndjerzdzajacy pojazd w zwiazku z czym defkato "ma i nie ma pierwszenstwo" bo "wprost pod nadjerzdzajacy pojazd" nie odnosi sie w zaden wymierny sposob do predkosci tego pojazdu. A wystarczy oznakowanie ustawic tak by ruch rowerow byl podporzadkowany tym samym prawom ruchu okreznego co samochodow i przestawic znaki A7 i malowanie poziome w odpowiednie miejsce.

2)
Na owych rondach dodatkowo wystepuja podniesienia poprzeczne na wysepkach o 4-10cm z betonowymi kraweznikami.
Nie potrafie zrozumiec dlaczego w momencie przejerzdzania przez jezdnie gdy rowerzysta powinien byc skupiony na ruchu pojazdow, komus zalezy aby rowerzysta stracil panowanie nad kierownica i byl skoncentrowany na owych krawerzniakch. Rowery z regoly nie maja amortyzatorow wiec aby przez takie cos przejechac trzeba stac na pedalach. Nawet w moim wieku nie potrafie nawet przy predkosci 10km stac na pedalach i jednoczesnie puscic jedna reke aby sygnalizowac kierunek jazdy i jednoczesnie utrzymac kierownice i nei stracic panowania na takiej przeszkodzie.

3) Powszechne muldy jak na ulicy Tysiaclecia zdjecie "rumai_muldy" , nie da sie jechac po tym pomimo checi a znaki pokrewne C13 obliguja do tego.
Nie rozumie dlaczego to rowerzysta jadacy 20km ma poruszac sie ruchem gora dol po muldach , a samochodu wejrzdzajace na psoesje z predkoscia 2-5km/h maja gladki podjazd. Ani w Szwecji, dani , holandi niemczech nigdzie nie ma takich idiotycznych drog ...

4) Drogi a wlasciwie sciezki bo drogami tego nei mozna nazwa rowerowe wzdluz ciagow ulic jak na ulicy Kosynierow zagrazaja zyciu pieszych i rowerzyst體 poprzez:
- objazdy sciezki rowerowej ( slalom przez przejscia) przy drogach wlaczajacych sie do drog glownych. Zakrety na tych przejazdach maja 90st na dysytansie 1m , Jadac tylko 10km ciezko ominac przechodnio i nie wjechac w zywoploty . Dlaczego te drogi nei sa na wprost ?
- integracja drog rowerowych na poziomie chodnikow skutkuej tym ze dzieci i pisi kompletnie ognoruja wydzielone pasy ruchu rowerow.
Nie wiem kiedy ale mysle ze to kwestia miesiecy jak dojdzie do tragicznego wypadku gdy dziecko zostanie rozjechane przez rowerzyste przy predkosci 30km/h. Rowerzysta to nie pieszy i jedzie 3-6 razy szybciej niz pieszy. Te rowiazania to jak wpuszczenie ruchu samochodowego na chodniki to idiotyczne.
W Holandi na drogach podrzednych drogi rowerowe robi sie na poziomie ulic wzdloz ciagu ulicy jako dodatkowy pas ruchu. Tam gdzie natezenie ruchu jest znaczne wydziela sie je z drog pojazdow silnikowych ale i nie integruje sie na chodniach ich z ruchem pieszym bo to absurd.

5) Na ulicy 縲irki i wigury znaki C13 obliguja do jazdy rowerzystow wyznaczona droga . Jednakze ta droga to: slupy w skrajni przejazdu rowerzysty, zaparkowane czesto samochody w poprzed, generalnie slalom gigant miedzy drzewami, samochdami i slupami.

Postuluje:
Usunac gdzie to tylko mozliwe znaki C13 do czasu naprawienia przez samorzad bledow w postaci kraweznikow, blednego oznakowania pierwszenstwa, muld przy wjazdach do posesji czy slalomow w obrebie skrzyzowan. Jazda ulicami w Rumi gwarantuje wieksze bezpoieczenstwo rowerzystom poniewaz nie stwarza absurdalnych sytuacji w ktorych nik nie ma pewnosci kto ma pierwszenstwo, gwarantuje dodatkowo wieksze bezpieczenstwo pieszych. Gwarantuje generalnie szybsza i bezpieczniejsza jazde rowerem os骲 doros硑ch. Dzieci do lat 10 zgodnie z krd moga jezdzic chodnikami wiec usuniecie znakow C13 niepogorszy ich bezpieczenstwa.

List nr 2

Miesiac temu , dokladnie 2009-07-30 wyslalem do Pa駍twa list o poni縮zej tresci , wraz z zalaczonymi zdjeciami.
Nie dostalem do tej pory nawet potwierdzenia otrzymania , w zwiazku z czym prosze o informacje czy:

1) otrzymaliscie Pa駍two list i zalczniki
2) czy kiedykolwiek zostana podjete jakiekolwiek kroki zmierzajace usunieciu bledow projektowych i wykonawczych w oznakowaniu i wykonaniu drog w Rumi.
3) Jesli tak to jakie kroki zostana podjete
4) Czy na podstawie poprzednio i aktualnie zamieszczonych zdjec zostana wyciagniete wnioski by koszmary z Rumi  w przyszlosci nie byly odbierane   i sankcjonowane a przez co wlaczane do ruchu.

Zalaczam tym razem jako przyklad dokaldnie takich samych rond jak sa w Rumi ktore zagrazaja bezpieczenstwu rowerzystow, tym razem w wykonaniu Dunczykow u ktorych obowiazuje ten sam nadrzedny wobec PoRD ( ekspertyza biura analiz sejmowych RP) akt miedzynarodowy jakim jest konwencja wiedenska ratyfikowany przez wladze Polski i .

Wprowadzenie drobnej zmiany oznakowania i malowania moze calkowicie poprawic bezpieczenstwo i klarownosc peirwszenstwa jak na zalaczonych obrazkach a dodatkowo usprawnic przejazd reorzystow i pojazdow.
W zalaczeniu 2 przykaldy
- jeden na ktorym rowerzysci maja peirwszenstwo , sytuaowany najczesciej w srodku miasta o duzym natezeniu ruchu samochodow i rowerow
- drugi przeciwny ale w przeciwienstwie do tych w Rumi klarowny sytuwany poza strefa zabudowana gdzie ruch rowerowy jest maly.

Data: 2009-10-03 18:56:16
Autor: arturbac
Sielski obrazek
johnkelly pisze:
arturbac pisze:

[...]

Btw w jakim celu Ci to potrzebne ?

Data: 2009-10-03 21:42:22
Autor: johnkelly
Sielski obrazek
arturbac pisze:
johnkelly pisze:
arturbac pisze:

[...]

Wojuj w podobnych sprawach u siebie.

Data: 2009-09-29 09:18:19
Autor: Wojtek Paszkowski
Sielski obrazek

wiem, ze 90% gospodyn domowych nie widzi roznicy (i nie wiem czemu
odniosles sie do rowerzysty, ktorego miejsce jest na jezdni)

miejsce rowerzysty jest na 禼ie縞e rowerowej. Na jezdni tylko wyj眛kowo, w
skrajnym przypadku ;)

 a nie do tej
samej grupki ludzi  i tira - analogia bylaby bardziej trafna),

raczej tej samej grupki ludzi na wiejskiej drodze, gdzie auta jad rzadko i
powoli. Bardzo cz阺to widuj taki widok i bardzo mnie on cieszy (bo akurat
po takich drogach mo縩a si porusza bezpiecznie, gdy we wsi pojawia si
szeroki i g砤dki asfalt, chodniki (ostatnio cz阺to bezpodstawnie oznakowane
przy okazji jako 禼ie縦i rowerowe), rowerem od razu je糳zi si mniej
przyjemnie i bezpiecznie.

ale mam
dobry nastroj wiec ci wylistuje:
(...)

ooo, chyba masz poczucie winy,  skoro si tak obszernie t硊maczysz :) Nie mam Ci bynajmniej za z砮, 縠
je糳zisz jezdni, ale nie czaruj - robisz to g丑wnie z w砤snej wygody.
Podobnie jak piesi 砤勘 gdzie popadnie cz阺to przez wygod - bo tak bli縠j,
mniejszy t硂k itp. U mnie na wsi akurat zdecydowana wi阫szo舵 tych pieszych
砤zi g丑wnie przez nie秝iadomo舵 i spartaczone 禼ie縦i (by硑 w眘ki chodnik
podzielony tak, 縠 2/3 przypad硂 rowerom, a w眘ki skrawek, na kt髍ym si
ledwo w髗ek zmie禼i, pieszym; podzia ci眊u pieszo/rowerowego tylko kolorem
kostki, zupe硁ie nieczytelny w p蟪mroku), dzwonek zwykle ko馽zy si szybk
ewakuacj na chodnik, cz阺to przeprosinami.

Wszystkim tak oburzaj眂ym si na pieszych 砤縜cych po 禼ie縦ach proponuj
zastanowi si, jak zareagowa砨y przeci阾ny rowerzysta na nawet kulturaln
uwag, 縠 po chodniku si rowerem nie je糳zi. Pewnie rzuci砨y stekiem
bluzg體, albo w najlepszym przypadku wyla stek 縜l體... Kiedy przeciska砮m
si chodnikiem wzd硊 Gagarina  (WAW) mi阣zy parkuj眂ymi autami a 禼ian
budynku, mo縠 1,5m wolnej przestrzeni albo i mniej, i zosta砮m totalnie
zjechany przez jak倍 park na rowerach, 縠 lez tym chodnikiem zamiast zej舵
na bok i da im przejecha. Sobotni poranek, 2x3-pasmowa jezdnia o spokojnym
prawym pasie puuusta... na uprzejm pro禸 o skorzystanie z jezdni dosta砮m
wyk砤d, jak to torpeduj ide jazdy rowerem, zdrowego stylu 縴cia, 縠 siedz
ca硑mi dniami przed telewizorem (he he) zamiast poje糳zi ;)

pozdr

Data: 2009-09-28 18:39:08
Autor: Adrian S.
Sielski obrazek
Jan Srzednicki wrote:

Og髄ny problem w tym, 縠 mia racj - to, 縠 kto idzie po DDR nie daje
rowerzy禼ie 縜dnego prawa najechania na niego.

mam nadziej, 縠 je秎i ta nowelizacja przepis體 o kt髍ej ostatnio jest
g硂秐o przejdzie to 縠 nast阷na b阣zie zawiera砤 m.in. domy秎nie
przyjmowan zgod ka縟ego pieszego palanta wchodz眂ego na ddr na
uszkodzenie jego cia砤 w wyniku nieust眕ienia przez niego pierwsze駍twa. P.S. A mam ochot kilka nast阷nych os骲 z w髗kami z dzie鎚i na ddr z buta
potraktowa...

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-09-28 16:46:19
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-09-28, Adrian S. wrote:
Jan Srzednicki wrote:

Og贸lny problem w tym, 偶e mia艂 racj臋 - to, 偶e kto艣 idzie po DDR nie daje
rowerzy艣cie 偶adnego prawa najechania na niego.

mam nadziej臋, 偶e je艣li ta nowelizacja przepis贸w o kt贸rej ostatnio jest
g艂o艣no przejdzie to 偶e nast臋pna b臋dzie zawiera艂a m.in. domy艣lnie
przyjmowan膮 zgod臋 ka偶dego pieszego palanta wchodz膮cego na ddr na
uszkodzenie jego cia艂a w wyniku nieust膮pienia przez niego pierwsze艅stwa. P.S. A偶 mam ochot臋 kilka nast臋pnych os贸b z w贸zkami z dzie膰mi na ddr z buta
potraktowa膰...

Tia, nast臋pny domoros艂y szeryf si臋 znalaz艂...

Data: 2009-09-28 19:39:54
Autor: Adrian S.
Sielski obrazek

On 2009-09-28, Adrian S. wrote:
Jan Srzednicki wrote:

[...]

Tia, nast阷ny domoros硑 szeryf si znalaz...
  A Ty nast阷ny obro馽a uci秐ionych spaceruj眂ych po 禼ie縦ach debili....

 Jakos policja ani SM si nie kwapi 縠by cho鎎y edukowa, jak patrol idzie
to przewa縩ie po ddr a nie obok nich. Kto musi o te puste 禼ie縦i walczy
a poniewa piesi nie maj tablic rejestracyjnych to tylko natychmiastowa
reakcja mo縠 odnie舵 skutek.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-09-28 21:53:08
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
Adrian S. <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> napisa(a):
Jan Srzednicki wrote:

> [...]

uszkodzenie jego cia砤 w wyniku nieust眕ienia przez niego pierwsze駍twa. P.S. A mam ochot kilka nast阷nych os骲 z w髗kami z dzie鎚i na ddr z buta

Zwyk砮 "zapraszam na chodnik" te dzia砤.

rmikke

Data: 2009-09-29 00:10:44
Autor: stefandora
Sielski obrazek
Ryszard Mikke wrote:
P.S. A mam ochot kilka nast阷nych os骲 z w髗kami z dzie鎚i na ddr z buta
potraktowa...

Zwyk砮 "zapraszam na chodnik" te dzia砤.

Nie dzia砤. Zazwyczaj spotyka si z plecami oboj阾no禼i.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-29 21:52:15
Autor: Titus Atomicus
Sielski obrazek
In article <h9rc90$o6f$3@news.onet.pl>, stefandora <stefandora@onet.eu> wrote:

Ryszard Mikke wrote:

Nie dzia砤. Zazwyczaj spotyka si z plecami oboj阾no禼i.

O, to calkiem jak u mnie.
:-(
TA

Data: 2009-09-30 00:18:21
Autor: Stefandora
Sielski obrazek
On 29 Wrz, 00:10, stefandora <stefand...@onet.eu> wrote:
> Ryszard Mikke wrote:
> Zwyk砮 "zapraszam na chodnik" te dzia砤.

Nie dzia砤. Zazwyczaj spotyka si z plecami oboj阾no禼i.

I 秝ie縪 z laboratorium - najnowsze wyniki eksperymentu!

Dwie damy w starszym wieku paraduj眂e pod r阫 po DDR, z mojej strony
z u秏iechem "Zapraszam na chodnik, drogie panie"  i szeroki gest
zapraszaj眂y i otwarta d硂 wskazuj眂y na chodnik. Zachowa砤m
odpowiedni dystans.

Rezultat: panie pozosta硑 na 禼ie縞e, a ja si nas硊cha砤m (tyle, co
by砤m w zasi阦u s硊chu).

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-30 09:38:34
Autor: Micha矴
Sielski obrazek
Ryszard Mikke wrote:
[...]

W ich mniemaniu chcia砤 od nich co kompletnie niezrozumia砮go. Trudno sie nawet dziwi. W niekt髍ych zachowaniach skuteczna jest tylko metoda Moj縠sza - 40 lat na pustyni i zmiana pokolenia... ;)))

pozdrawiam
Micha

Data: 2009-09-30 11:49:25
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-09-30, Stefandora wrote:
On 29 Wrz, 00:10, stefandora <stefand...@onet.eu> wrote:
> Ryszard Mikke wrote:
> Zwyk艂e "zapraszam na chodnik" te偶 dzia艂a.

Nie dzia艂a. Zazwyczaj spotyka si臋 z plecami oboj臋tno艣ci.

I 艣wie偶o z laboratorium - najnowsze wyniki eksperymentu!

Dwie damy w starszym wieku paraduj膮ce pod r臋k臋 po DDR, z mojej strony
z u艣miechem "Zapraszam na chodnik, drogie panie"  i szeroki gest
zapraszaj膮cy i otwarta d艂o艅 wskazuj膮cy na chodnik. Zachowa艂am
odpowiedni dystans.

Rezultat: panie pozosta艂y na 艣cie偶ce, a ja si臋 nas艂ucha艂am (tyle, co
by艂am w zasi臋gu s艂uchu).

Trzeba by艂o p贸j艣膰 za ciosem i postawi膰 rower w poprzek DDR, zagradzaj膮c
j膮 ca艂膮. Dzia艂a.

Data: 2009-09-30 11:57:32
Autor: Krees
Sielski obrazek
Stefandora <stefandora@gmail.com> napisa(a):

I 秝ie縪 z laboratorium - najnowsze wyniki eksperymentu!

Podobna sytuacja z udzia砮m mojej 縪ny. ie縦a przy Podle秐ej (WAW), 秗odkiem
spaceruje wygl眃aj眂a na mi潮 starsza pani z wnuczkiem (wnuczek prowadzony za
r眂zk). 痮na zwraca grzecznie uwag, 縠 obok jest chodnik, po kt髍ym pani
mo縠 i powinna spacerowa. Reakcja - "Spier%alaj, Ty 縴dowska kur%o jeb*&a!"

Zaprawd, starsze pokolenie nale縴 szanowa i na秎adowa, bo ono jest krynic
m眃ro禼i i skarbnic moralno禼i narodu polskiego! ;)

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-09-29 00:11:58
Autor: zcxz
Sielski obrazek
Ryszard Mikke wrote:
  > Zwyk砮 "zapraszam na chodnik" te dzia砤.
nie kazdy ma taka posture jak TY :)

--
zcxz

Data: 2009-09-28 23:13:03
Autor: Ryszard Mikke
Sielski obrazek
zcxz <valter@poczta.onet.pl> napisa(a):
Ryszard Mikke wrote:
  > Zwyk砮 "zapraszam na chodnik" te dzia砤.
nie kazdy ma taka posture jak TY :)

Ale czy ja ich strasz?

rmikke

Data: 2009-09-29 01:59:07
Autor: zcxz
Sielski obrazek
Ryszard Mikke wrote:
Ale czy ja ich strasz?
a czy oni sie boja ;)

przypomnial mi sie tekst, koles wola drugiego:
- chodz tu! nie boj sie! nie boj sie, bo ci przypierdxle :)

--
zcxz

Data: 2009-09-29 08:36:27
Autor: Wojtek Paszkowski
Sielski obrazek
"Adrian S." <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> wrote in message news:h9qopq$bpd$1inews.gazeta.pl...

[...]

rozumiem, 縠 na zasadzie wzajemno禼i nie b阣ziesz mia nic przeciwko, gdy kto Ci zdzieli bejzbolem za wjechanie, cho鎎y na 10m, na chodnik?

pozdr

Data: 2009-09-29 07:27:07
Autor: Jan Srzednicki
Sielski obrazek
On 2009-09-29, Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

rozumiem, 偶e na zasadzie wzajemno艣ci nie b臋dziesz mia艂 nic przeciwko, gdy kto艣 Ci臋 zdzieli bejzbolem za wjechanie, cho膰by na 10m, na chodnik?

Kolejny obro艅ca uci艣nionych pieszych na DDR!
Ale ju偶 Arian S. da nam popali膰...

Data: 2009-09-29 20:41:04
Autor: Adrian S.
Sielski obrazek
Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

 na zasadzie wzajemno禼i, je秎i nie ust眕i pieszym...

--
Adrian S. the Lajt Rider

Sielski obrazek