Sigma 1609 pierwsze wrażenia

Data: 2012-08-02 10:10:55
Autor: Alfer_z_pracy
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
Jak pewnie pamiętacie, moja Sigma zdechła i tak oto stałem się posiadaczem nowszej wersji czyli modelu 1609. Na kabelku, po Bożemu.

Wygkl±d fajny, taka bardziej eleegancka. Mam co prawda podejrzenia że te srebrne guziczki lada chwila obejd± ze srebra i będzie wiocha ale to kwestia drugorzędna.

Dobrze że licznik jest kompatybilny z podstawkami TwistLock z zeszłych lat. Także tę dla roweru nr 2. Dzięki Bogu nie wpadli na pomysł żeby wprowadzić kolejny standard, więc można wykorzystać stare.

Dwie fajne novinki: ma termometr, 1606 nie miała, lubię znać ten parametr. I ma możliwo¶ć podpięcia pod komputer (za pomoc± płatnej przystawki i płatnego programu), opcja może być ciekawa choć sam raczej nie skorzystam.

Niestety, "jak zawsze", choć Sigma mówi do nas w 7 językach to po polsku wci±ż nie gada. Mi to ryba ale pewnie znajd± się niezadowoleni.

Na godzinnej przejażdżce miałem podpięte naraz 2 liczniki: tę Sigm± i starszy model 906. Co prawda próba jest mała, ale na takim dystanie zbieżno¶ć pomiarów bardzo duża, choć jednak różni±ca się ostatnim miejscem po przecinku. Co ciekawe, choć celowo ustawiłem oba magnesy w tym samym miejscu na obwodzie koła, jednoczesne wskazania liczników np. aktualna prędko¶ć były nieco inne, wygl±da na to że oba modele maj± troszkę inny algorytm pokazywania danych ewentualnie inn± bezwładno¶ć. Niemniej precyzja wskazań jako taka jest, tradycyjnie jak u Sigmy, stała.

Nie byłbym sob±, gdybym nie ponarzekał. No luuudzieee! Po cholerę zmieniać co¶, co działa dobrze? W nowej sigmie s± dwa zonki, przy czym jeden wybitnie (mnie) irytuj±cy.

Najpierw zonk mały: kadencja. W "starej" sigmie podczas programowania można było na stałe ustawić "pokazuj kadencję" b±dĽ "nie pokazuj kadencji". IMO sens to ma olbrzymi, bo je¶li kto¶ nie ma czujnika to na cholerę mu ten parametr?

Otóż w nowej Sigmie jeżeli licznik nie rozpozna czujnika, dopiero po 5 minutach ten parametr znika z menu. Ale na pocz±tku jest :-) Extra, dodatkowe pole wy¶iwetlacza, przez które trzeba się przeklikać. Dla mnie nie do¶ć że bez sensu, to skoro była lepsza opcja wcze¶niej czemu z niej zrezygnowali a przynajmniej nie dali użytkownikowi wyboru?

No i zonk duży. Jak dla kogo, może dla innych być zupełnie nieistotny. DWÓJKA. Cyfra 2. Co za dureń dizajner wymy¶lił, że dwójka zamiast wygl±dać jak dwójka była jak siódemka? Zerknijcie sami:
http://alfer.pl/Sigmydwie.jpg

Wy¶wietlacz technologicznie umożliwia pokazanie "normalnej" dwójki, bo odpowiednie pałeczki s±, np. w 3. Niestety obecnie ta cyfra jest cholernie zbliżona do 7, różni się tylko doln± pałeczk± a przecież licznik powinien być czytelny nawet na pierwszy rzut oka. Pal diabli sytuację, kiedy jest godzina 8:70, każdy wie że to jest 8:20. Gorzej, kiedy nie jest tak jednoznacznie: dosłownie już dzi¶ kiedy miałem "deadline" w postaci godziny 9:00 i pędziłem przez miasto jak diabeł, musiałem skupić się żeby zauważyć że była 8:52 a nie 8:57 co miało duży wpływ na tempo jazdy :-) No i podobnie np. prędko¶ć, jad±c po wertepach w dół licznik będzie wymagał od użytkownika o ułamek sekundy dłuższego zerknięcia (co nawet może być niebezpieczne) kiedy pokaże prędko¶ć 52 km/h, a może 57?

Zreszt± podobnie bez sensu zamienili przecinek na kropkę 23,4 >>> 23.4, znów czytelno¶ć odrobinkę niższa.

Tu dodam, że rzecz jasna w całym rozrachunku to s± pierdółki, wszak nie licznik stanowi o jako¶ci jazdy, niemniej pod tym względem moim zdaniem Sigma zrobiła krok w tył. Niemiecka firma psuj±ca na własne życzenie ergonomię użytkowania to zjawisko kuriozalne, ale jednak prawdziwe :-)

Tyle pierwszych wrażeń, a teraz czas na długie wielogodzinne i wielomiesięczne testy, zobaczymy czy nowy model wytrzyma lat kilka ;)

Pzdr
A.

Data: 2012-08-02 08:32:09
Autor: Olgierd
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
On Thu, 02 Aug 2012 10:10:55 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

Mam co prawda podejrzenia ĹĽe te srebrne guziczki lada chwila obejdÄ… ze
srebra i będzie wiocha ale to kwestia drugorzędna.

Używam takiej od roku i sreberko jest jak było.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-08-02 11:02:01
Autor: bans
W dniu 2012-08-02 10:32, Olgierd pisze:

Używam takiej od roku i sreberko jest jak było.

Uf, to pewnie Alferowi ulzylo :)))

--
bans

Data: 2012-08-02 12:14:48
Autor: Alfer_z_pracy
bans napisał:
Uf, to pewnie Alferowi ulzylo :)))

Pfff, od roku :-) Pogadamy w 2017 :)))

A.

Data: 2012-08-07 10:16:35
Autor: JDX
Sigma 1609 pierwsze wraĹĽenia
On 2012-08-02 10:32, Olgierd wrote:
[.....]
Używam takiej od roku i sreberko jest jak było.
Moja po ~1,5 roku uĹĽytkowania:
http://img703.imageshack.us/img703/1239/img2044bh.jpg. Sreberko rĂłwnieĹĽ
jest na miejscu, ale za to Twist Lock delikatnie się zużył i gdy wkładam
licznik w gniazdo i przekręcam w prawo to przekręca się w tym kierunku
trochę za dużo. Na szczęście prawie niezauważalnie. No i "szkło" trochę
się powycierało jak widać.

Co do kadencji to rĂłwnieĹĽ denerwuje mnie jej umieszczenie (chociaĹĽ mam
czujnik :-D ). IMO to pod wyczynowców tak zostało zrobione.

Data: 2012-08-07 10:44:57
Autor: Alfer_z_pracy
JDX napisał:
http://img703.imageshack.us/img703/1239/img2044bh.jpg.

Uuu stary, przy takiej temperaturze to chyba niezbyt zdrowo kręcić :-)))?

A.

Data: 2012-08-07 11:59:28
Autor: JDX
On 2012-08-07 10:44, Alfer_z_pracy wrote:
JDX napisał:
http://img703.imageshack.us/img703/1239/img2044bh.jpg.

Uuu stary, przy takiej temperaturze to chyba niezbyt zdrowo kręcić :-)))?
No chyba niezbyt. :-D Fotkę zrobiłem około godz. 14 przed osiągnięciem
połowy 73 kilometrowej wycieczki. Wkrótce po tym zacząłem już "zdychać".
:-D A jakieś dwa tygodnie wcześniej zrobiłem 91km przy maksymalnej
zanotowanej temperaturze "zaledwie" 45 stopni i czułem się znacznie
lepiej. :-D

BTW. Termometr w tej Sigmie działa dobrze. Porównywałem jego wskazania
ze wskazaniami przyzwoitego multimetru z termoparÄ… typu K oraz ze
wskazaniami chińskiej "stacji pogodowej" i rozbieżności wskazań były na
poziomie +/-0,2 stopnia przy temperaturze w zakresie 20-30 stopni.

Data: 2012-08-07 12:13:34
Autor: Alfer_z_pracy
JDX napisał:
BTW. Termometr w tej Sigmie działa dobrze.

A przy okazji, bo przyznam że z lenistwa nie chce mi się szukać :-) Czy ten parametr jest jakoś odnotowany w Sigmie czyli że w domu możesz sprawdzić np. maksymalną lub średnią temperaturę? Czy po prostu zawsze pokazuje temp. aktualną i żeby znać maksymalną trzeba po prostu monitorować to podczas wycieczki?

A.

Data: 2012-08-07 12:38:54
Autor: JDX
On 2012-08-07 12:13, Alfer_z_pracy wrote:
JDX napisał:
BTW. Termometr w tej Sigmie działa dobrze.

A przy okazji, bo przyznam że z lenistwa nie chce mi się szukać :-) Czy
ten parametr jest jakoĹ› odnotowany w Sigmie czyli ĹĽe w domu moĹĽesz
sprawdzić np. maksymalną lub średnią temperaturę? Czy po prostu zawsze
pokazuje temp. aktualną i żeby znać maksymalną trzeba po prostu
monitorować to podczas wycieczki?
Niestety, pokazuje tylko temperaturÄ™ aktualnÄ….

Data: 2012-08-07 12:40:57
Autor: biodarek
W dniu 2012-08-07 11:59, JDX pisze:
On 2012-08-07 10:44, Alfer_z_pracy wrote:
JDX napisał:
[...]

To w Polsce było? Moja Sigma rejestruje krzywą temperatury i jeszcze w tym roku nie pokazała mi więcej niż 34 stopnie Celsjusza. W ostatnią niedzielę chyba 32C.

Może spróbuj szybciej jeździć? Lepsze chłodzenie i krócej przebywasz narażony na wysoką temperaturę.

--
biodarek

Data: 2012-08-07 12:08:29
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 07 Aug 2012 12:40:57 +0200, biodarek napisał(a):

To w Polsce było? Moja Sigma rejestruje krzywą temperatury i jeszcze w
tym roku nie pokazała mi więcej niż 34 stopnie Celsjusza. W ostatnią
niedzielÄ™ chyba 32C.

Może spróbuj szybciej jeździć? Lepsze chłodzenie i krócej przebywasz
naraĹĽony na wysokÄ… temperaturÄ™.

Jak byłem tydzień temu w Świeradowie to temp. była na poziomie 32stp, pokazywana przez Sigmę. Przy postoju rosła do 38stp. Nic tylko szybciej jeździć.

Najgorsze było gdy jechało się pod górkę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-08-07 12:45:56
Autor: Alfer_z_pracy
biodarek napisał:
To w Polsce było? Moja Sigma rejestruje krzywą temperatury i jeszcze w tym roku nie pokazała mi więcej niż 34 stopnie Celsjusza. W ostatnią niedzielę chyba 32C

Wczoraj pod WAW koło 17-18 kręciłem przez dłuższy czas przy temperaturze 37,8*C.

A.

Data: 2012-08-07 12:59:49
Autor: JDX
On 2012-08-07 12:40, biodarek wrote:
[.....]
To w Polsce było? Moja Sigma rejestruje krzywą temperatury i jeszcze w
tym roku nie pokazała mi więcej niż 34 stopnie Celsjusza. W ostatnią
niedzielÄ™ chyba 32C.
W Polsce i to w dodatku w woj. podlaskim. :-D Niedaleko Bociek, kilka km
na wschód od DK19. IMO to całkiem "normalna" temperatura gdy jedzie się
w środku lata w pełnym słońcu po asfalcie. Jesteś wtedy też przypiekany
od dołu. :-)

Data: 2012-08-07 14:06:15
Autor: biodarek
W dniu 2012-08-07 12:59, JDX pisze:
On 2012-08-07 12:40, biodarek wrote:
[.....]
[...]

No tak. Nie pomyślałem o asfalcie :)

--
biodarek

Data: 2012-08-07 14:42:32
Autor: JDX
On 2012-08-07 14:06, biodarek wrote:
[.....]
No tak. Nie pomyślałem o asfalcie :)
Asfalt swoje robi, ale np. tutaj jest sytuacja z poczÄ…tku lipca gdzie do
najbliższego asfaltu jest z pół kilometra za to tylko ~10m do 5ha
zalewu: http://img20.imageshack.us/img20/4420/img0125fb.jpg. :-D

Data: 2012-08-07 14:52:41
Autor: biodarek
W dniu 2012-08-07 14:42, JDX pisze:
On 2012-08-07 14:06, biodarek wrote:
[.....]
[...]

Dubicze Cerkiewne 7 lipca o 13:10. Dużo masz takich zdjęć? To jest chyba też odpowiedź na pytanie Alfera o zapis temperatury w 1609 - trzeba robić zdjęcia licznika co jakiś interwał ;)

--
biodarek

Data: 2012-08-07 15:41:55
Autor: JDX
On 2012-08-07 14:52, biodarek wrote:
[.....]
Dużo masz takich zdjęć?
Cztery. :-D Serio. :-D Ale dwa pozostałe pokazują "niskie" temperatury z
przedziału 39-41 stopni. :-D

Data: 2012-08-07 14:59:02
Autor: kawoN
W dniu 12-08-07 14:42, JDX pisze:

No tak. Nie pomyślałem o asfalcie :)
Asfalt swoje robi, ale np. tutaj jest sytuacja z poczÄ…tku lipca gdzie do
najbliższego asfaltu jest z pół kilometra za to tylko ~10m do 5ha
zalewu:

Ale to raczej temp. z pełnego słońca. Pomiar w cieniu zakłada jednak
cień, odpowiednie otoczenie i wiele innych warunków a nie pełne słońce chociaż w pędzie powietrza :)
Wczoraj z tego co zauważyłem był najcieplejszy dzień w roku w Polsce.
Pomiary (profesjonalne) w cieniu w W-wie, Rzeszowie i wielu innych miastach pokazały 35 C i to do godzin popołudniowych.

--
kawoN
-

Data: 2012-08-07 15:14:17
Autor: Alfer_z_pracy
kawoN napisał:
Wczoraj z tego co zauważyłem był najcieplejszy dzień w roku w Polsce. Pomiary (profesjonalne) w cieniu w W-wie, Rzeszowie i wielu innych miastach pokazały 35 C i to do godzin popołudniowych.

Cień cieniem, standaryzacja standaryzacją, ale fakt faktem że rowerzysta podczas jazdy doświadcza też niestandardowych sytuacji. Dlatego też jeśli nawet IMiGW pokazał że było w skrzynce +35 ale na naszej trasie np. w słońcu na asfalcie pokazało się +49 to znaczy że użytkownik takiej temperatury zaznał, walczył z nią (a nie ze standardem w ocienionej skrzynce na wysokości 2 m) i ma się czym pochwalić :-)

A.

Data: 2012-08-07 06:55:55
Autor: Wilk
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
On 7 Sie, 15:14, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:

Cień cieniem, standaryzacja standaryzacj±, ale fakt faktem że rowerzysta
podczas jazdy do¶wiadcza też niestandardowych sytuacji. Dlatego też je¶li
nawet IMiGW pokazał że było w skrzynce +35 ale na naszej trasie np. w słońcu
na asfalcie pokazało się +49 to znaczy że użytkownik takiej temperatury
zaznał, walczył z ni± (a nie ze standardem w ocienionej skrzynce na
wysoko¶ci 2 m) i ma się czym pochwalić :-)

Otóż to, co rowerzy¶cie z pomiaru temperatury w cieniu, skoro sam jest
cały czas na słońcu? Na szczę¶cie większo¶ć liczników z pomiarem
temperatury pokazuje realn± temperaturę jazdy - np. reaguje na
podmuchy powietrza (gdy rower stoi nagrzewaj± się wyraĽnie mocniej).
Wiele zależy też od lokalizacji czujnika pomiaru temperatury, czy
głębiej w bebechach cz bardziej na wierzchu. Ze swojej praktyki widzę,
że np. pomiar w liczniku VDO jest nieco bardziej wiarygodny niż w
Edge800 (a np. 705 w ogóle nie ma temperatury - ze względu na to, że
producent bał się o wiarygodno¶ć takiego pomiaru - czyli za mocne
nagrzewanie się od samego urz±dzenia, podobnie jest w 62s czy 60Csx,
które choć termometr fizycznie maj± - to nie da się jego odczytów
zobaczyć). Z tego pewnie powodu Sigma ROX podaje nieco inne odczyty od
mniej skomplikowanych liczników (obstawiałbym, że mniej dokładne, bo
bardziej skomplikowane liczniki/urz±dzenia maj± z reguły gorzej
umieszczony czujnik temperatury)

Ze swojej praktyki - temperatury "europejskie" takie jak ostatnio po
34-36'C osobi¶cie znoszę bez problemów, ale powyżej 40'C to już się
robi bardzo ciężko; jad±c do Ziemi ¦więtej miałem parę dni takich
ekstremalnych temperatur, gdzie długie godziny utrzymywało się 44-45'C
- i to już było niesłychanie męcz±ce, do tego doszło jeszcze fatalnie
gęste powietrze w niecce Morza Martwego, ten odcinek dał mi w ko¶ć
bardzo mocno; a najbardziej dobijaj±ce były noce z temperatur± koło
30'C, gdzie nie sposób się było zregenerować:
https://picasaweb.google.com/112049258709272112752/ZiemiaSwieta2010#5541675197467870514
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-08-07 16:12:05
Autor: Titus Atomicus
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
In article <e010620b-fc33-40fd-b103-b6fc0f9cf6c4@m13g2000vbd.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

temperatury pokazuje realn± temperaturę jazdy - np. reaguje na
podmuchy powietrza (gdy rower stoi nagrzewaj± się wyraĽnie mocniej).

I tak i nie.
Oczywiscie, ze dla rowerzysty wazniejsza jest temp. w sloncu minus 'czynnik chlodzenia wiatru' .  Czyli odczuwalna.
Z drugiej strony - trudno to porownywac. Standardowo mierzy i podaje sie temperature w cieniu. Wiec tak jest bardziej miarodajnie (i intuicyjnie bardziej porownywalne).

Ze swojej praktyki -
[ciach]
[Bieganek style on]
E, u nas w Sudanie to sa dopiero temperatury.
--
TA

Data: 2012-08-07 14:22:17
Autor: Wilk
On 7 Sie, 16:12, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Z drugiej strony - trudno to porownywac. Standardowo mierzy i podaje sie
temperature w cieniu.  Wiec tak jest bardziej miarodajnie (i intuicyjnie
bardziej porownywalne).

Zdaję sobie z tego sprawę, żeby rzeczowo porównywać temperatury -
trzeba mieć pomiar w cieniu. Ale to też nie do końca mówi o realnych
warunkach - przy tej samej temperaturze w cieniu - inna przecież
będzie temperatura w słońcu w Polsce, a inna na Saharze, gdzie słońce
operuje pod zupełnie innym k±tem, pal±c do żywego. A na prywatny
użytek tak± wiarygodno¶ć i porównywalno¶ć warunków zapewnia używanie
cały czas tego samego przyrz±du pomiarowego; ja używam tego samego
licznika, więc w ten sposób mogę obiektywnie porównywać różne miejsca
w których miałem okazję jeĽdzić rowerem.

E, u nas w Sudanie to sa dopiero temperatury.

A jakie Ty miałe¶ temperatury w tym Sudanie? Jak pamiętam byłe¶ tam na
pocz±tku roku, wtedy jeszcze temperatury s± zno¶ne; bo tak od kwietnia
to już na rowerze jeĽdzić się sensownie nie da
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-08-07 23:38:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-08-07 23:22, Wilk pisze:
[...]

Nie ma czego¶ takiego jak "temperatura w słońcu". To znaczy temperatura powietrza na słońcu jest praktycznie taka sama, jak temperatura powietrza w cieniu. To, że termometr na słońcu pokazuje więcej, oznacza, że pokazuje temperaturę termometru, a nie temperaturę powietrza.

--
Liwiusz

Data: 2012-08-08 01:58:38
Autor: Wilk
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
On 7 Sie, 23:38, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nie ma czego takiego jak "temperatura w s o cu". To znaczy temperatura
powietrza na s o cu jest praktycznie taka sama, jak temperatura
powietrza w cieniu.

Ale¶ mnie rozbawił ;))
Pewnie dlatego wszyscy na upale uciekaj± w cień bo owa temperatura
jest taka sama, niezależnie czy słońce bezpo¶rednio owe powietrze
podgrzewa, czy też nie? ;)
Pomiar temperatury w słońcu - oczywi¶cie jest niewiarygodny, bo tak
jak piszesz urz±dzenia pomiarowe się nagrzewaj±, więc nie sposób
okre¶lić, która warto¶ć jest poprawna; nie sposób takich warto¶ci ze
sob± porównywać, za duży byłby bł±d pomiaru. Ale st±d jeszcze bardzo
daleko to takich absurdalnych teorii, że owe temperatury s± takie same
w cieniu i w słońcu. Tutaj masz krótki artykulik o mierzeniu
temperatury:
http://www.twojapogoda.pl/artykuly/106279,jak-poprawnie-zmierzyc-temperature
cytat:
"Na pełnym słońcu zwykle jest o kilkana¶cie stopni cieplej, w
zależno¶ci od tego jakie panuje zachmurzenie."
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-08-08 18:02:30
Autor: Titus Atomicus
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
In article <ae1b7a27-d729-45b8-9e61-dd1ade718ec3@m13g2000vbd.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

Pewnie dlatego wszyscy na upale uciekaj± w cień bo owa temperatura
jest taka sama, niezależnie czy słońce bezpo¶rednio owe powietrze

E, cos krecisz, Wilk. Jak zwykle.
A kol. Liwiusz ma racje. Znaczy wg ciebie powietrze sie nie miesza?
Owszem, wszyscy 'uciekaja w cien' zeby nie byc bezposrednio narazonym na dzialanie slonca. Jak rozlozysz parasol to pod nim bedziesz mial taka sama temperature jak pol metra dalej? Czy tez nie? Znaczy, ze powietrze spod parasola bedzie mieszalo sie z reszta czy nie?
--
TA

Data: 2012-08-08 10:08:45
Autor: Wilk
On 8 Sie, 18:02, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

[...]

Mi nie musisz wierzyć, dlatego przytoczyłem artykuł z portalu
po¶więconego meteorologii. Chcesz się dalej kompromitować w tym stylu
- be my guest, chętnie się po¶mieję czytaj±c kolejne tego typu
m±dro¶ci
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-08-08 21:16:40
Autor: Titus Atomicus
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
In article <ab9b62f1-760f-43ff-a807-ea7b40fa01f4@i7g2000vbc.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

> mieszalo sie z reszta czy nie?

Mi nie musisz wierzyć, dlatego przytoczyłem artykuł z portalu

Hm. widze. Ale zdaje sie to taka meteorologia dla opornych.

Chcesz się dalej kompromitować w tym stylu
- be my guest, chętnie się po¶mieję czytaj±c kolejne tego typu
m±dro¶ci

Wlasnie rzucilem okiem. Dlaczego znowu robisz siebie durnia, Wolff?
Moglbys przynajmniej czytac to co wklejasz, i po raz kolejny sie nie podkladac.

Po pierwsze, zdanie " Na pelnym sloncu zwykle jest o kilkanscie stopni cieplej, w zaleznosci od tego jakie panuje zachmurzenie" nie jest tozsame ze zdaniem 'Temperatura powietrza w sloncu jest zwykle wyzsza o kilkanascie stopni od temperatury powietrza w cieniu' Po drugie caly artykul wyjasnia dlaczego mierzenie temperatury w sloncu nie ma najmniejszego sensu. Co juz wczesniej probowalem ci powiedziec.
Podobnie jak kol. Liwiusz.
No nic. Ale ty nawet artykul ktory jest kontrargumentem dla twoich tez potrafisz zinterpretowac jak ci wygodniej.

Typowe dla trolli.
--
TA

Data: 2012-08-08 14:06:12
Autor: Wilk
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
On 8 Sie, 21:16, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<ab9b62f1-760f-43ff-a807-ea7b40fa0...@i7g2000vbc.googlegroups.com>,

[...]

Czy aby na pewno posiadasz ¶wiadectwo ukończenia szkoły podstawowej?
Bo mnie w podstawówce nauczono rozumieć proste teksty. Wiec do czasu
aż zobaczę skan tego ¶wiadectwa z Twoim nazwiskiem - muszę przerwać tę
dyskusję; bo odnoszę wrażenie, że gdyby mój chomik, którego swego
czasu posiadałem jeszcze żył - to lepiej zrozumiałby sens tego
zdania...

Po drugie caly artykul wyjasnia dlaczego mierzenie temperatury w sloncu
nie ma najmniejszego sensu. Co juz wczesniej probowalem ci powiedziec.
Podobnie jak kol. Liwiusz.

Cytat z mojej wypowiedzi "Pomiar temperatury w słońcu - oczywi¶cie
jest niewiarygodny"

No i oczywi¶cie EOT do czasu przedstawienia dyplomu ukończenia Szkoły
Podstawowej ;))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-08-09 00:08:10
Autor: Titus Atomicus
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
In article <9fefd59b-0a03-4578-b62c-1157643b1d34@n13g2000vby.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

Czy aby na pewno posiadasz ¶wiadectwo ukończenia szkoły podstawowej?
Bo mnie w podstawówce nauczono rozumieć proste teksty.

Tak tylko ci sie wydaje. I to jest wlasnie twoj problem.

> [...]
> Podobnie jak kol. Liwiusz.

Cytat z mojej wypowiedzi "Pomiar temperatury w słońcu - oczywi¶cie

Hm, ale piszesz rowniez o temperaturze w cieniu:
[...]

Co stoi w sprzecznosci z artykulem, ktory przytoczyles (http://www.twojapogoda.pl/artykuly/106279,jak-poprawnie-zmierzyc-tempera
ture)

No i oczywi¶cie EOT do czasu przedstawienia dyplomu ukończenia Szkoły
Podstawowej ;))

He, he i co jeszcze?
Moze chcesz skan mojego indeksu z zaliczeniem hydrologii i praktyk hydrologicznych??? Calkiem przypadkowo mam cos takiego.
--
TA

Data: 2012-08-08 10:12:07
Autor: Alfer_z_pracy
Liwiusz napisał:
Nie ma czego¶ takiego jak "temperatura w słońcu". To znaczy temperatura powietrza na słońcu jest praktycznie taka sama, jak temperatura powietrza w cieniu.

Ale Ty, jako rowerzysta (człowiek), na postoju w skwarze chowasz się do cienia czy Ci to zupełnie wisi? :-)))

A.

Data: 2012-08-08 23:59:59
Autor: Titus Atomicus
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
In article <50221f5a$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote:

Liwiusz napisał:
> [...]

Ale Ty, jako rowerzysta (człowiek), na postoju w skwarze chowasz się do cienia czy Ci to zupełnie wisi? :-)))

Pewnie chodzi o to, ze w cieniu nie jestes narazony BEZPOSREDNIO na dzialanie slonca.
--
TA

Data: 2012-08-08 17:55:29
Autor: Titus Atomicus
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
In article <51088032-67e4-48b0-959f-4e862a42f445@w8g2000vbx.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

licznika, więc w ten sposób mogę obiektywnie porównywać różne miejsca
w których miałem okazję jeĽdzić rowerem.

Nie jest obiektywnie, bo odczuwalne temperatury zaleza tez od twojej predkosci jazdy i wilgotnosci powietrza. No i przeciez nie jezdzisz chyba z gola glowa? Ja, jak jest goraco jezdze w kapeluszu z szerokim rondem.

> E, u nas w Sudanie to sa dopiero temperatury.

A jakie Ty miałe¶ temperatury w tym Sudanie?

To byl sarkazm. No, dobra. Nie mialem nawet termometru, ale zapewniam cie, ze bylo goraco.

,Jak pamiętam byłe¶ tam na
pocz±tku roku,

Od polowy grudnia, do polowy lutego.

wtedy jeszcze temperatury s± zno¶ne; bo tak od kwietnia
to już na rowerze jeĽdzić się sensownie nie da

 Najcieplej w Sudanie jest w czerwcu, potem lipiec-sierpien temperatura nieco spada. Z tym, ze zima 2009-10 byla wyjatkowo ciepla i sami Sudanczycy to mowili. Specjalnie dla ciebie zapuscilem google: Atbara+"January 2012" +temperature oraz Khartoum+"February 2012"+temperature/ I to samo dla lutego. Wynika z tego, ze temperatury dochodzily do 40 stopni w cieniu (w sloncu to mozna jajecznice robic na patelni). W tych dwoch miastach, a wiec przy Nilu. Ja odczuwalnie najwyzsza temperature mialem jakies 50 km na wschod od Asuanu, a potem przed Dongola, i trzeci raz, przed Chartumem.
--
TA

Data: 2012-08-07 16:08:34
Autor: kawoN
W dniu 12-08-07 15:14, Alfer_z_pracy pisze:

[...]

Aha - przecież nie kwestionuję, że ktoś był poddany
działaniu takiej temperatury. Bardziej chodzi mi
o punkt odniesienia.

--
kawoN
-

Data: 2012-08-07 15:41:38
Autor: JDX
On 2012-08-07 14:59, kawoN wrote:
[.....]
Wczoraj z tego co zauważyłem był najcieplejszy dzień w roku w Polsce.
Pomiary (profesjonalne) w cieniu w W-wie, Rzeszowie i wielu innych
miastach pokazały 35 C i to do godzin popołudniowych.
Wiesz, jeśli masz dom jednorodzinny to w słoneczny letni dzień w
okolicach południa udaj się z termometrem pod jego północna ścianę a
kilka minut później pod południową. I nie zdziw się jeśli całym ciałem
poczujesz różnicę natomiast termometr od strony północnej pokaże np. 27
stopni a od południowej 41. A oba miejsca odległe raptem o ~10 metrów. :-D

Data: 2012-08-02 11:04:02
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 02 Aug 2012 10:10:55 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):

Niestety, "jak zawsze", choć Sigma mówi do nas w 7 językach to po polsku
wciÄ…ĹĽ nie gada. Mi to ryba ale pewnie znajdÄ… siÄ™ niezadowoleni.
Mam 1609STS i ma język polski.

No i zonk duży. Jak dla kogo, może dla innych być zupełnie nieistotny.
DWÓJKA. Cyfra 2. Co za dureń dizajner wymyślił, że dwójka zamiast
wyglądać jak dwójka była jak siódemka? Zerknijcie sami:
http://alfer.pl/Sigmydwie.jpg
No dwĂłjka wybitnie nie trafiona.

Od siebie dodam że wersja STS nie jest odporna na zakłócenia np. z linii energetycznych. I nie wiem jak się zachowa przy innych podobnych licznikach.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-08-02 13:14:13
Autor: Alfer_z_pracy
piecia aka dracorp napisał:
Od siebie dodam że wersja STS nie jest odporna na zakłócenia np. z linii energetycznych. I nie wiem jak się zachowa przy innych podobnych licznikach.

Od "zawsze" chciałem mieć bezprzewodowca. I od "zawsze" są jakieś "ale". Poczytałem fora, nawet w obecnych (2012 r.) licznikach zdarzają się ludziom jakieś siupy jak mają lampki na kierownicy obok, jak przejeżdżają pod drutami z prądem i takie tam różne historie, że powstaje Vmax 140 km/h. W sumie kabelek nie jest taki zły :)

A.

Data: 2012-08-02 11:18:37
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-08-02, Alfer_z_pracy wrote:
piecia aka dracorp napisał:
[...]

To zaleĹĽy. W bezprzewodowych analogowych (gdzie transmiter przy kole
jedynie przekazuje dalej to co mu magnes porobił) to faktycznie tak się
może dziać. W cyfrowych (które mają swój protokół transmisji, np Ant+) takie
sztuczki sÄ… znacznie mniej prawdopodobne.

Od ponad pół roku jeżdżę z Garminem Edge 800 i jak na razie jeszcze nie
zaliczył żadnego wybryku w tej kwestii. Transmitery robione przez VDO.
;)

Data: 2012-08-02 12:16:26
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 02 Aug 2012 11:18:37 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

[...]
No VDO Z3 w tej kwestii był b.dobry. Ale tylko w tej.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-08-02 14:10:19
Autor: Alfer_z_pracy
Sigma 1609 pierwsze wraĹĽenia
Jan Srzednicki napisał:
To zależy. W bezprzewodowych analogowych (gdzie transmiter przy kole jedynie przekazuje dalej to co mu magnes porobił) to faktycznie tak się może dziać. W cyfrowych (które mają swój protokół transmisji, np Ant+) takie sztuczki są znacznie mniej prawdopodobne.

Teoretycznie masz rację, natomiast spotkałem się w necie z opinią że nawet mimo cyfrowego kodowania, komuś coś zaszalało w jakichś tam dziwnych warunkach. Albo ktoś źle napisał albo tak było faktycznie, zamiast przekonywać się na własnym przykładzie wybrałem kabel, który jest pod tym względem dość wygodny i nie potrzebuje kolejnej baterii ;)

A.

Data: 2012-08-03 13:10:12
Autor: Fabian
On 02.08.2012 13:04, piecia aka dracorp wrote:
[...]

energetycznych. I nie wiem jak siÄ™ zachowa przy innych podobnych
licznikach.

Ciekawe, 1609 sts w ciągu 6000 km nie wykazała przekłamania max prędkości, a linie energetyczne na pewno przecinam ;)

Fabian.

Data: 2012-08-03 12:33:51
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 03 Aug 2012 13:10:12 +0200, Fabian napisał(a):

Ciekawe, 1609 sts w ciągu 6000 km nie wykazała przekłamania max
prędkości, a linie energetyczne na pewno przecinam ;)

Nie napisałem że przekłamuje. Podczas przejazdu obok linii energetycznej licznik nic nie wskazuje. Aczkolwiek to może być coś innego ale na razie objawia się przy liniach energetycznych.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-08-03 15:14:34
Autor: Fabian
On 03.08.2012 14:33, piecia aka dracorp wrote:
[...]

objawia siÄ™ przy liniach energetycznych.

A to sobie połączyłem z innym postem kogoś innego ;) Brak wskazania mogłem przegapić bo zazwyczaj wożę licznik na dolnej rurze, ale w sumie brak wskazania przez kilka sekund nie jest dla mnie problemem.

Fabian.

Data: 2012-08-07 10:32:01
Autor: JDX
On 2012-08-03 14:33, piecia aka dracorp wrote:
[.....]
Nie napisałem że przekłamuje. Podczas przejazdu obok linii energetycznej licznik nic nie wskazuje. Aczkolwiek to może być coś innego ale na razie objawia się przy liniach energetycznych.
O, właśnie w takie zachowanie STS-a jestem w stanie uwierzyć. I w
zasadzie nie ma w tym nic dziwnego ĹĽe tak siÄ™ zachowuje.

Data: 2012-08-03 13:11:11
Autor: Fabian
On 03.08.2012 13:10, Fabian wrote:
Ciekawe, 1609 sts w ciągu 6000 km nie wykazała przekłamania max
prędkości, a linie energetyczne na pewno przecinam ;)

Tylko trzeciÄ… bateriÄ™ wĹ‚aĹ›nie w niego wkĹ‚adam. :/  W samym liczniku, w czujnikach jeszcze nie zmieniaĹ‚em.

Fabian.

Data: 2012-08-03 13:17:46
Autor: Alfer_z_pracy
Sigma 1609 pierwsze wraĹĽenia
A jeszcze w temacie zbieżności pomiarów, oba liczniki pokazały po całej wycieczce niemal identyczne wskazania, niby nic dziwnego ale byłem przekonany że mimo wszystko te dane się rozjadą a tu jednak naprawdę spora precyzja:

http://alfer.pl/Sigmydwiedwa.jpg

"Największa" różnica w czasie, ale mimo wszystko to są różnice pomijalne.

Pzdr
A.

Data: 2012-08-03 14:33:04
Autor: de Fresz
On 2012-08-03 13:17:46 +0200, "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> said:

A jeszcze w temacie zbieżno¶ci pomiarów, oba liczniki pokazały po całej wycieczce niemal identyczne wskazania, niby nic dziwnego ale byłem przekonany że mimo wszystko te dane się rozjad± a tu jednak naprawdę spora precyzja:

http://alfer.pl/Sigmydwiedwa.jpg

Skoro się już chwalisz, to napiszę, że całkiem niezgorsze osi±gi ;-), ale tak mnie zastanawia - jestes italofilem? ;-)

de Fresz

Data: 2012-08-03 14:36:17
Autor: Alfer_z_pracy
de Fresz napisał:
ale tak mnie zastanawia - jestes italofilem? ;-)

Hehe, pudło! Espanol, amigo ;)

A.

Data: 2012-08-07 10:26:18
Autor: JDX
On 2012-08-02 13:04, piecia aka dracorp wrote:
[.....]
Od siebie dodam że wersja STS nie jest odporna na zakłócenia np. z linii energetycznych. I nie wiem jak się zachowa przy innych podobnych licznikach.
Mam STS-a i jakoś nie zauważyłem dziwnego zachowania przejeżdżając pod
liniami WN. Ale jestem skłonny w to uwierzyć.

Data: 2012-08-05 17:15:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:501a3616$0$1305$65785112news.neostrada.pl...

[...]

WTF? ;/

Tyle pierwszych wrażeń, a teraz czas na długie wielogodzinne i wielomiesięczne testy, zobaczymy czy nowy model wytrzyma lat kilka ;)

Ciekawe ile żre baterii i czy muli jak się zimno robi... BTW: jakiekolwiek wyższe modele zrobiły się DROGIE ;/

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-06 10:55:00
Autor: Alfer_z_pracy
kamil/Endurorider.pl napisał:
BTW: jakiekolwiek wyższe modele zrobiły się DROGIE ;/

Nie wiem które dla Ciebie s± te "wyższe", ale jak dla mnie 80 złotych polskich za model 1609 to jest bardzo przyzwoita cena. Tym bardziej że to jest jednorazowy wydatek na (mam nadzieję!) parę lat.

A.

Data: 2012-08-06 11:17:47
Autor: kawoN
W dniu 12-08-06 10:55, Alfer_z_pracy pisze:

Tym bardziej że
to jest jednorazowy wydatek na (mam nadzieję!) parę lat.

Nie wiem jak w najnowszym modelu, ale ja w modelu z przed 2 lat
(przynajmniej kupionym) w bardzo prosty sposób zepsułem
gwint na dekielku podczas wymiany baterii. Nie wiem jak to
zrobiłem (tzn. na pewno za duża siła za mała precyzja :)
- spotkało mnie to po raz pierwszy. Podczas próby dokręcenia
dekielka nagle zauważyłem że co¶ mi się sypie i okazało się
że zerwałem/zgniotłem 2 zwoje gwintu (a nie jest ich tam wiele).
Co ciekawe - o dziwo mimo tego braku dekielek się trzyma,
zamierzam go jako¶ "dokleić" solidniej, ale na razie nie ma
takiej potrzeby. Oczywi¶cie gdy licznik jest zamontowany
w podstawce cało¶ć jest dodatkowo wzmocniona :)

--
kawoN
-

Data: 2012-08-06 20:25:36
Autor: kamil/Endurorider.pl
Sigma 1609 pierwsze wrażenia

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:501f8664$0$1314$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pamiętasz model TARGA taki z grubym kablem? :) Obecny odpowiedni jest drogi :( To miałem na my¶li.

Owszem podstawowe modele i tak maj±w więc niż potrzeba, ale sentyment do dawnych produktów pozostał :P

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-08 15:14:52
Autor: Alfer_z_pracy
Sigma 1609 pierwsze wrażenia
Nawiasem mówi±c, Sigma przeszła do¶ć spor± ewolucję:
http://alfer.pl/Sigmycztery.jpg

Auuu, tylko ta popieprzona "dwójka" w ostatnim modelu! ;-)

A.

Sigma 1609 pierwsze wrażenia