Sigma BC1200 - diagnostyka

Data: 2009-05-13 18:46:07
Autor: Arkadiusz Dymek
Sigma BC1200 - diagnostyka
Witam,

Może mi ktoś podpowiedzieć, jak mogę dojść który element zawodzi w mojej   Sigmie? Wygląda na to, że nie odbiera sygnału - sporadycznie wskazuje prędkość, ale to rzadkość. Podejrzewam, że coś nie tak z czujnikiem, ale najpierw bym chciał sprawdzić, czy to nie kabelki. Może ktoś podpowiedzieć, czy wpięcie się woltomierzem w te punkciki na podstawce coś mi podpowie? I jakich wyników powinienem się spodziewać, jeśli tam wszystko bez zarzutu?

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2009-05-13 18:09:51
Autor:
Sigma BC1200 - diagnostyka

[...]

Czujnik działa na zasadzie zwarcia/rozwarcia - magnes zwiera kontraktron.
Równie dobrze możesz wziąć kawałek przewodu i zwierać wyprowadzenia w liczniku.
Jeżeli będziesz to robił z jakąś częstotliwością, to pojedziesz (licznik
wskaże prędkość). ;)

Pozdrawiam.

Data: 2009-05-13 18:55:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sigma BC1200 - diagnostyka
Panie Arkadiusz Dymek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:4a0af958$1news.home.net.pl> przy ul....

Może mi ktoś podpowiedzieć, jak mogę dojść który element zawodzi w mojej   Sigmie? Wygląda na to, że nie odbiera sygnału - sporadycznie wskazuje prędkość, ale to rzadkość.

Przepraszam, za idiotyczne pytanie, ale z własnego doświadczenia wiem, że
rzeczy najprostsze często się omija. Mianowicie: czy magnes na szprysze
jest dobrze ustawiony względem czujnika?

Data: 2009-05-13 19:16:22
Autor: Arkadiusz Dymek
Sigma BC1200 - diagnostyka
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Myślę, że tak - przynajmniej na ile udało się mi rozpoznać to na obrazkach w instrukcji (jak ja nienawidzę tych obrazkowych instrukcji - zawsze się godzinę zastanawiam, co mi autor chciał przekazać...). A nawet jak nie tak, to kręciłem już nim dookoła i nic. Podejrzewam kabelek, ale chcę uzyskać pewność.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2009-05-13 20:33:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sigma BC1200 - diagnostyka
Panie Arkadiusz Dymek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:4a0b006fnews.home.net.pl> przy ul....

(jak ja nienawidzę tych obrazkowych instrukcji - zawsze się godzinę zastanawiam, co mi autor chciał przekazać...)

Sztuka, panie, sztuka!
;-)

Data: 2009-05-13 20:09:53
Autor: Marcin
Sigma BC1200 - diagnostyka
Znajdź w mierniku albo położenie omomierza, albo sprawdzanie ciągłości obwodu (w tym położeniu powinno piszczeć jak dotkniesz do siebie końcówki pomiarowe).
Następnie dotykasz końcówkami pomiarowymi do styków w podstawce licznika i powoli kręcisz kołem. W momencie, gdy magnes mija czujnik powinno nastąpić przerwanie obwodu.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-05-14 14:49:19
Autor: Arkadiusz Dymek
Sigma BC1200 - diagnostyka
Marcin wrote:
[...]

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że sobie poradzę :)

Pozdrawiam,
Arkadesh

Sigma BC1200 - diagnostyka