Sigma Rox 9.0 - Test

Data: 2009-04-10 14:18:48
Autor: Kuba Stasiak
Sigma Rox 9.0 - Test
Po felernym wypadku z Sigmą 1106 nareszcie udało mi się zakupić Rox 9.0. Pod linkiem kilka zdań na jej temat:

http://inimicus.bikestats.pl/index.php?did=163950

Data: 2009-04-10 06:37:36
Autor: Michał Wolff
Sigma Rox 9.0 - Test
Parę pytań - jak wygląda kwestia czujnika odbierającego sygnał z
sensora prędkości? Chodzi mi o to czy licznik mierzy prędkość tylko
jak jest wpięty w podstawkę, czy też zawsze w określonej odległości od
czujnika? Bo w moim Z3 jest to drugie rozwiązanie, niestety znacznie
gorsze, podczas np prowadzenia przez kawałek roweru trzeba odsuwać
czujnik od magnesu, by nie mierzył prędkości (fałszując w ten sposób
średnią) i p,óźniej na nowo go ustawiać.

Druga sprawa - jak wygląda to oprogramowanie? Czy tylko takie wykresy
jak wrzuciłeś, czy też są inne zaawansowane profile wysokościowe. Bo z
tego co widzę to coś mniej więcej takiego samego jak w Z3, czyli nic
specjalnego. Chodzi mi o dobre profile tego typu:
http://tinyurl.com/csdbj6
czy też takie liczące nachylenia poszczególnych km:
http://www.genetyk.com/podjazdy/orlinek1.html

Program CicloTour to zdecydowanie najlepszy pod tym względem jaki
widziałem, jak to wygląda w Sigmie? I jak wygląda sprawa ewentualnego
eksportu danych? Da się to zrzucić do formatu Excela, czy jakiś
innych?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-10 16:01:29
Autor: Kuba Stasiak
Sigma Rox 9.0 - Test
1 - Licznik liczy jedynie wysokość gdy jest wypięty. Gdy jest w podstawce sam się uaktywnia i zaczyna zliczać km i wszystkie dane. Po wypięciu wszystko oprócz wysokosciomiewrza przestaje działać. Dla mnie to dość dobre rozwiązanie bo nie trzeba pamietać by "budzić" licznik przy starcie, gdy w podstawce to zawsze gotowy. Wadą jest natomiast fakt, ze po wypieciu nie działa pulsometr :(

2 - To mój pierwszy wysokosciomierz (oprócz GPS), więc wiele z tych haseł jest jeszcze dla mnie obcych. Wygląda na to jednak, ze w programie jest tylko jeden wykres. Można jednak zaznaczać punkty (waypointy) np. po wjechaniu na górkę. Reszta to statystyki liczbowe, które postarałem się zamieścić na tym obrazku (wybrane zakładki):

http://www.inimicus.yoyo.pl/img/121212.jpg

Ze strony producenta mozna też pobrac demo "sigma data center" i tam sobie wszystko przejrzeć.

3 - Dane mozna wyeksportowac do pliku rozpoznawanego tylko przez "sigma data center". W przypadku utraty danych można odtworzyć ten plik w programie powracając do dnia ze zrzutu.

Data: 2009-04-10 08:56:23
Autor: Michał Wolff
Sigma Rox 9.0 - Test
Dzięki za informacje. Czyli wygląda na to, że Sigma jest lepsza pod
względem odbioru sygnału, natomiast oprogramowanie ma gorsze, jeśli
nie da się wyeksportować danych w żadnym innym formacie. Z VDO można
zrobić eksport do Excela i po przerobieniu danych da się to wgrać do
programu CicloTour