Sikorski mógł ostrzec pilotów?

Data: 2010-10-04 14:25:52
Autor: Bogdan Idzikowski
Sikorski mógł ostrzec pilotów?
Polskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych dowiedziało o gęstej mgle w Smoleńsku 40 minut przed katastrofą. Resort Radosława Sikorskiego nie miał jednak obowiązku informowania o tym pilotów, którzy o problemach z widocznością dowiedzieli się znacznie później.

"Rzeczpospolita" pisze, że Radca MSZ Dariusz Górczyński, obsługujący w Smoleńsku 10 kwietnia wizytę prezydenta, informował 40 minut przed katastrofą centralę w Warszawie i nasze placówki dyplomatyczne o gęstej mgle na miejscu uroczystości, w pobliżu którego miał lądować samolot z polską delegacją.

Gazeta twierdzi, że na pół godziny przed katastrofą podjęto też decyzję o lądowaniu na lotnisku zastępczym. Służby dyplomatyczne brały pod uwagę Moskwę, Mińsk i Witebsk.

Polskie MZS było przekonane, że delegacja poleci do Mińska. Czekało tylko na potwierdzenie takiej decyzji przez załogę Tu-154. W pogotowiu był też nasz ambasador w stolicy Białorusi - pisze "Rzeczpospolita".

http://www.fakt.pl/Sikorski-mogl-ostrzec-pilotow-,artykuly,84052,1.html

I proszę, jak rozwiązał się pewien wątek na pokładzie samolotu:

KBC - dowódca statku powietrznego
A - nieokreślony rozmówca

08:26:17   KBC   Panie dyrektorze, wyszła mgła... {dyrektor - to Kazana - ,mój przyp.}
08:26:19   KBC   W tej chwili, w tych warunkach, które są obecnie, nie damy rady usiąść.
08:26:26   KBC   Spróbujemy podejść, zrobimy jedno zajście, ale prawdopodobnie nic z tego nie będzie.
08:26:31   KBC   Jak się okaże (niezr.), to co będziemy robili?
08:26:38   KBC   Paliwa nam tak dużo nie wystarczy do tego (niezr.)
08:26:43   A   No, to mamy problem... {dyrektor Kazana}
08:26:44   KBC   Możemy pół godziny powisieć i odlecieć na zapasowe.
08:26:47   A   Jakie zapasowe?
08:26:48   KBC   Mińsk albo Witebsk.

Było to na 14 minut przed rozpierduchą.

08:30:32   A   Na razie nie ma decyzji prezydenta, co dalej robić. {dyrektor Kazana}

Teraz już wiadomo o jaką decyzję chodziło - o wybór lotniska zapasowego (10,5 minuty przed rozpierduchą). I ta decyzja nie zapadła.

Data: 2010-10-04 21:20:39
Autor: jadrys
[...]

I wiedziało również że kilkanaście/dziesiąt minut po katastrofie po mgle nie będzie prawie ani śladu? Na zdjęciach i filmach robionych zaraz po katastrofie widoczność jest na jakieś co najmniej pół kilometra...

Data: 2010-10-05 08:42:10
Autor: Miglanc

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i8d9gv$r3k$2news.onet.pl...
[...]

Załóżmy, że to Rosjanie za pomocą jakiegoś IŁ-a rozpylili sztuczną mgłę. Wciąż pozostaje pytanie: DLACZEGO mimo to piloci lądowali w tej mgle?! Czy byli aż takimi macho z ułańską fantazją czy też KTOŚ im KAZAŁ?

--

Zahir

Data: 2010-10-05 20:50:25
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-05 08:42, Miglanc pisze:

[...]

Z jednej strony groźba VIP-ów na pokładzie TU-154, a z drugiej zapewnienie obsługi lotniska że można lądować, że pas startowy jest pod nimi. Byli tylko malo doświadczonymi pilotami. Takiemu mixowi nacisków  nie potrafili się oprzeć.

Data: 2010-10-05 22:30:41
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i8fspg$915$4news.onet.pl...
[...]

Nigdy kontrolerzy nie pozwolili lądować. Pozwolenie kontrolerów było warunkowe. Mieli zniżyć się na 100 m i zameldować czy widzą lotnisko.

08:35:22   KRL   Polski 101, i od 100 metrów być gotowym do odejścia na drugi krąg.
08:35:29   KBC   Tak jest.

Polacy zignorowali warunek i lądowali bez widoczności. To był właśnie kardynalny błąd.

I to wszystko. Nie było zamachu, Nie było sztucznej mgły. Nie było dobijania rannych. Nie była to awaria samolotu.

Była tylko zła decyzja kapitana. Można tylko domyślać się dlaczego. Może wyjaśnią zapisy z taśmy odczytane przez naszych fachowców.

Data: 2010-10-06 09:15:18
Autor: jadrys
[...]

Zacznij w końcu myśleć bez zacietrzewienia - lądowanie na leśnym lotnisku przy kompletnym braku widoczności, i to tylko dlatego że Prezydent tak chciał?  Bez słów zapewniających z wieży lotniska takie lądowanie na pewno by się nie odbyło. Piloci nie byli samobójcami.
A z tym dobijaniem rannych to faktycznie jakaś bzdura wymyślona przez Macierewicza..

Data: 2010-10-06 09:42:51
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i8h7ms$vl4$2news.onet.pl...
[...]

Są na świecie rzeczy które się fizjologom nie śniły.

Już mi się nie chce z tobą dyskutować na ten temat.

Data: 2010-10-06 17:46:47
Autor: jadrys
[...]

Z przykrością stwierdzam że do filozofa bardzo ci daleko.

No niestety - ja na to nie mam wpływu. - To ty wypowiedziałeś umowę.

Data: 2010-10-06 17:54:09
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i8i5op$smj$3news.onet.pl...

Są na świecie rzeczy które się fizjologom nie śniły.

Już mi się nie chce z tobą dyskutować na ten temat.

Z przykrością stwierdzam że do filozofa bardzo ci daleko.

A gdzieś ty znalazł filozofa?

Data: 2010-10-07 16:44:27
Autor: cirrus
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4cac9ba1$0$27040$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W sobie- bo to chlopski filozof.

--
stevep

Data: 2010-10-07 22:06:48
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-07 16:44, cirrus pisze:
[...]

Chłopski filozof nie różni się niczym od inteligenckiego filozofa.

Data: 2010-10-07 22:07:28
Autor: jadrys
[...]

Każdy człowiek o szerokich horyzontach możne zostać nazwany filozofem. Filozofia to znaczy dosłownie - "umiłowanie mądrości", nie jest żadną nauką, wystarczy tylko otwarty umysł. .. Niestety cytując innych, albo podpisując się pod czyimiś tekstami nigdy nie zostaniesz filozofem.

Data: 2010-10-05 18:27:58
Autor: heÂŽsk
On Mon, 04 Oct 2010 21:20:39 +0200, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

> [...]

I wiedziało również że kilkanaście/dziesiąt minut po katastrofie po mgle nie będzie prawie ani śladu? Na zdjęciach i filmach robionych zaraz po katastrofie widoczność jest na jakieś co najmniej pół kilometra...

 o co chodzi, przeciez o 08:21 zadzwonil prezes PiS i kazal ladowac!

Data: 2010-10-06 18:22:51
Autor: MH
Sikorski móg� ostrzec pilotów?

Komu kazaĹ&#65533;?

--

Boszsz , Jadrys , nie poznaję Cię !!  Po pierwsze primo , to nie Komu , ale Kto
Komu. A po drugie primo , to zapytaj się o to Prezesa. Najlepiej podczas jego

MH

Data: 2010-10-07 22:06:27
Autor: jadrys
Sikorski móg� ostrzec pilotów?
  W dniu 2010-10-06 18:22, MH pisze:
Komu kazaĹ&#65533;?

--
[...]

Pytam autora, czyli Heska. On wydaje się być dobrze zorientowany w kwestii tego zamachu.

Data: 2010-10-04 22:09:39
Autor: Kaczysta
Sikorski mógł ostrzec pilotów?
Gdyby Sikorski miał wiedzę o tej mgle - to stanąłby na głowie, aby doprowadzić do tego, że samolot wylądowałby jak najdalej od Smoleńska: nie przegapiłby cienia okazji, aby popsuć Kaczyńskiemu imprezę.
Skoro tego nie zrobił - to nie miał bladego pojęcia o złych warunkach do lądowania w Smoleńsku.
AZ

Data: 2010-10-06 18:03:31
Autor: u2
W dniu 2010-10-04 22:09, Kaczysta pisze:
[...]

Oczywiście, Radek S. jest poza wszelkimi podejrzeniami.

Sikorski mógł ostrzec pilotów?