Siła a jakość sygnału dvd-t.

Data: 2011-05-09 16:12:41
Autor: abrakadabra
Siła a jakość sygnału dvd-t.

Użytkownik "Mirek"  napisał w wiadomości...
Witam.
Zainstalowałem antenę do odbioru dvb-t z Chwaszczyna k. Gdańska. Do nadajnika mam ok.20 km. Oba muxy odebrane od razu z dobrą jakością, siła/jakość mux3 7/8 na 10, mux2 9/10 na 10. Niestety, odbiór mux3 nie jest stały. Często parametry przekazu spadają do 7/2 co uniemożliwia oglądanie. Siła sygnału pozostaje dość wysoka a jakość drastycznie spada. Te spadki jakości skąd się biorą? Wina po stronie nadawcy czy moja instalacja jast za słaba? Mux3 jest nadawany z mocą 15kW a mux2 z 100kW.
Mieszkam w Szczecinie i mam podobne problemy. Mam dwie teorie, ale nie mam pewności, że którakolwiek z nich jest prawdziwa. Mux 3 w moim wypadku jest nadawany z mocą 10 kW a na sąsiednim kanale jest nadawany analogowy Polsat z mocą 600 kW i zakłóca słaby sygnał cyfrowy. Drugim powodem może mpże być wieża telekomunikacyjna do telefonii komórkowej lub transmisji danych znajdująca się dokładnie na kierunku do nadajnika w odległości ok 200 m ode mnie.

Pozdrawiam
abrakadabra

Data: 2011-05-09 18:12:54
Autor: Robert_J
Siła a jakość sygnału dvd-t.
[...]

Nic nie zakłóca, przetestowałem to na różne sposoby i na różnych typach odbiorników/tunerów DVB-T. Próbowałem od wzmacniania sygnału prawie do granicy przesterowania wzmacniacza (przez K48), po osłabianie do granicy zaniku odbioru na K49. Choć zgadzam się że przydzielenie tego 49 kanału w Kołowie to szczyt głupoty, to jednak nie jest ono przyczyną problemów z odbiorem :-).
Niestety jednak w wielu miejscach w Szczecinie problemy z odbiorem MUX3 są, i to duże...

Data: 2011-05-09 19:46:20
Autor: Mirek
Siła a jakość sygnału dvd-t.
Ja już rozwiązałem problem. Obróciłem antenę niemal 180 stopni na Kisielice pod Iławą. Mam teraz 9/10 na obu muxach. Są nadawane z mocą 50kW i 100kW. Odległość od nadajnika ok. 100km. Prawdą jest, że nadajniki dvb-t nie muszą nadawać z taką siłą jak analogowe. Spróbuj edebrać muxy z Piły, może ukształtowanie terenu w tym kierunku jest dobre i się uda

Siła a jakość sygnału dvd-t.