Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Silk Road 2.0

Silk Road 2.0

Data: 2015-12-02 18:12:39
Autor: u2
Silk Road 2.0
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/minister-szmit-zadbamy-o-infrastrukture-polski-wschodniej,15522048844

  "Najważniejsze kwestie wynikajÄ… z faktu, że program zostawiony przez poprzedni rzÄ…d, czyli program budowy dróg krajowych do roku 2025, opiewa na kwotÄ™ blisko 200 miliardów zÅ‚otych, natomiast w budżecie zapewniono jedynie 107 miliardów zÅ‚otych na realizacjÄ™ tych planów."

Panie ministrze, mija dopiero kilka dni od pańskiej nominacji, ale doskonale wiemy, że pracy w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa czeka na Pana mnóstwo. Udało się już ustalić priorytety na najbliższe miesiące?

Najważniejsze kwestie wynikajÄ… z faktu, że program zostawiony przez poprzedni rzÄ…d, czyli program budowy dróg krajowych do roku 2025, opiewa na kwotÄ™ blisko 200 miliardów zÅ‚otych, natomiast  w budżecie zapewniono jedynie 107 miliardów zÅ‚otych na realizacjÄ™ tych planów. Trzeba zrobić wszystko, żeby znaleźć brakujÄ…ce Å›rodki i zacząć poprawiać spójność komunikacyjnÄ… Polski, zwÅ‚aszcza jej wschodniej części. To jest priorytet. Dla poprzednich rzÄ…dów program poprawy spójnoÅ›ci komunikacyjnej byÅ‚ tylko chwytem wyborczym. My realnie myÅ›limy o potrzebach Polaków i chcemy je realizować.

Wschodnia część kraju, bardzo zaniedbana przez rząd Platformy i PSL-u, wymaga z pewnością szczególnej atencji. Jakie są konkretne plany dotyczące tej części kraju?

Przede wszystkim chcemy, aby realizowane byÅ‚y te inwestycje, które już siÄ™ rozpoczęły, albo już sÄ… na bliskim etapie do podjÄ™cia realizacji. PojawiÅ‚ siÄ™ problem z obwodnicÄ… Olsztyna, bo jest tam podejrzenie zmowy cenowej i niestety prace nad ogÅ‚oszeniem przetargu zostaÅ‚y przerwane. Ta sytuacja dotyczy części A1, drogi S8, czyli drogi miÄ™dzy Piotrkowem Trybunalskim a WarszawÄ…, czy obwodnicy Góry Kalwarii. Tu wszÄ™dzie pojawiajÄ… siÄ™ pytania o to, czy nie należaÅ‚oby rozpisać przetargów od poczÄ…tku, bo pojawiÅ‚y siÄ™ informacje o zmowach cenowych. WracajÄ…c do Polski Wschodniej. Tu priorytetem jest m. in. droga krajowa nr 19, która – umownie – ma poÅ‚Ä…czyć BiaÅ‚ystok z Rzeszowem i jednoczeÅ›nie stanowi element najkrótszego możliwego poÅ‚Ä…czenia miÄ™dzy Morzem Czarnym a BaÅ‚tykiem i uzupeÅ‚nienia autostrady A1. Druga kwestia to  S16,czyli poÅ‚Ä…czenie Augustowa z Olsztynem. Jest też pomysÅ‚ na drogÄ™ krajowÄ… S15, czyli Olsztyn – ToruÅ„. To sÄ… wszystko bardzo konkretne rzeczy, nad którymi aktualnie pracujemy.

Panie ministrze, po ostatniej wizycie prezydenta Andrzeja Dudy w Chinach mówi się często o intensyfikacji współpracy z Państwem Środka, a nawet o Jedwabnym Szlaku 2.0. Jak w tym kontekście wyglądają plany ministerstwa Infrastruktury?

TÄ™ sprawÄ™ chciaÅ‚bym przedstawić w szczegółach na kierownictwie resortu, tu bardzo ważne i decydujÄ…ce bÄ™dzie oczywiÅ›cie stanowisko ministra Adamczyka. DziÅ› BiaÅ‚orusini budujÄ… olbrzymie centrum logistyczne, gdzie chcÄ… przejmować znacznÄ… część transportu, który ma trafiać do Rosji, Kazachstanu, czy wÅ‚aÅ›nie do Chin. Wydaje siÄ™, że powinniÅ›my odpowiedzieć na to w Polsce i przy autostradzie A2 zbudować wÅ‚asne centrum. ÅšwietnÄ… lokalizacjÄ… byÅ‚aby oczywiÅ›cie BiaÅ‚a Podlaska, gdzie można byÅ‚oby skorzystać z bliskoÅ›ci suchego portu w MaÅ‚aszewiczach, czy wojskowego lotniska. To mogÅ‚aby być wschodnia brama towarowa Unii Europejskiej. W dzisiejszej sytuacji geopolitycznej unia z pewnoÅ›ciÄ… nie bÄ™dzie siÄ™ szybko na wschód rozszerzaÅ‚a, a może siÄ™ okazać, że aktualna granica wspólnoty pozostanie bardzo trwaÅ‚a. W tej sytuacji powinniÅ›my to wykorzystać i wybudować w BiaÅ‚ej Podlaskiej ogromne centrum logistyczne.   To pozwoli odpowiedzieć na wyzwanie, które stawia przed nami Jedwabny Szlak. Dobrze, że to wstÄ™pne porozumienie zostaÅ‚o podpisane, bo to tworzy nowÄ… perspektyw otwarcia na gospodarkÄ™ chiÅ„skÄ…. To w dużym stopniu zabezpiecza nas przed nerwowÄ… sytuacja w Rosji.

Ten strategiczny plan dla Polski może okazać się bardzo ważny dla całej Unii Europejskiej. Ale pierwsi jego dobre skutki powinni zacząć odczuwać mieszkańcy Południowego Podlasia.

Oczywiście. Najpierw wschód Polski odczułby dobre efekty tego planu, ale jego dobra realizacja przysłużyłaby się całej wspólnocie. Kluczowe będzie dobre połączenie transportu kolejowego z drogowym i lotniczym. Pozwoli na to zintensyfikowanie prac przy wschodniej części autostrady A2 i w przyszłości droga S19, która mogłaby obsługiwać ten obszar. To stworzy silny ośrodek wzrostu i da wielki impuls do rozwoju dla tej części kraju.

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-12-02 18:29:13
Autor: Mark Woydak
Silk Road 2.0

Mark Woydak

--

burak "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:565f2688$0$22820$65785112news.neostrada.pl...
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/minister-szmit-zadbamy-o-infrastrukture-polski-wschodniej,15522048844

 "Najważniejsze kwestie wynikajÄ… z faktu, że program zostawiony przez poprzedni rzÄ…d, czyli program budowy dróg krajowych do roku 2025, opiewa na kwotÄ™ blisko 200 miliardów zÅ‚otych, natomiast w budżecie zapewniono jedynie 107 miliardów zÅ‚otych na realizacjÄ™ tych planów."

Panie ministrze, mija dopiero kilka dni od pańskiej nominacji, ale doskonale wiemy, że pracy w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa czeka na Pana mnóstwo. Udało się już ustalić priorytety na najbliższe miesiące?

Najważniejsze kwestie wynikajÄ… z faktu, że program zostawiony przez poprzedni rzÄ…d, czyli program budowy dróg krajowych do roku 2025, opiewa na kwotÄ™ blisko 200 miliardów zÅ‚otych, natomiast  w budżecie zapewniono jedynie 107 miliardów zÅ‚otych na realizacjÄ™ tych planów. Trzeba zrobić wszystko, żeby znaleźć brakujÄ…ce Å›rodki i zacząć poprawiać spójność komunikacyjnÄ… Polski, zwÅ‚aszcza jej wschodniej części. To jest priorytet. Dla poprzednich rzÄ…dów program poprawy spójnoÅ›ci komunikacyjnej byÅ‚ tylko chwytem wyborczym. My realnie myÅ›limy o potrzebach Polaków i chcemy je realizować.

Wschodnia część kraju, bardzo zaniedbana przez rząd Platformy i PSL-u, wymaga z pewnością szczególnej atencji. Jakie są konkretne plany dotyczące tej części kraju?

Przede wszystkim chcemy, aby realizowane byÅ‚y te inwestycje, które już siÄ™ rozpoczęły, albo już sÄ… na bliskim etapie do podjÄ™cia realizacji. PojawiÅ‚ siÄ™ problem z obwodnicÄ… Olsztyna, bo jest tam podejrzenie zmowy cenowej i niestety prace nad ogÅ‚oszeniem przetargu zostaÅ‚y przerwane. Ta sytuacja dotyczy części A1, drogi S8, czyli drogi miÄ™dzy Piotrkowem Trybunalskim a WarszawÄ…, czy obwodnicy Góry Kalwarii. Tu wszÄ™dzie pojawiajÄ… siÄ™ pytania o to, czy nie należaÅ‚oby rozpisać przetargów od poczÄ…tku, bo pojawiÅ‚y siÄ™ informacje o zmowach cenowych. WracajÄ…c do Polski Wschodniej. Tu priorytetem jest m. in. droga krajowa nr 19, która – umownie – ma poÅ‚Ä…czyć BiaÅ‚ystok z Rzeszowem i jednoczeÅ›nie stanowi element najkrótszego możliwego poÅ‚Ä…czenia miÄ™dzy Morzem Czarnym a BaÅ‚tykiem i uzupeÅ‚nienia autostrady A1. Druga kwestia to  S16,czyli poÅ‚Ä…czenie Augustowa z Olsztynem. Jest też pomysÅ‚ na drogÄ™ krajowÄ… S15, czyli Olsztyn – ToruÅ„. To sÄ… wszystko bardzo konkretne rzeczy, nad którymi aktualnie pracujemy.

Panie ministrze, po ostatniej wizycie prezydenta Andrzeja Dudy w Chinach mówi się często o intensyfikacji współpracy z Państwem Środka, a nawet o Jedwabnym Szlaku 2.0. Jak w tym kontekście wyglądają plany ministerstwa Infrastruktury?

Tę sprawę chciałbym przedstawić w szczegółach na kierownictwie resortu, tu bardzo ważne i decydujące będzie oczywiście stanowisko ministra Adamczyka. Dziś Białorusini budują olbrzymie centrum logistyczne, gdzie chcą przejmować znaczną część transportu, który ma trafiać do Rosji, Kazachstanu, czy właśnie do Chin. Wydaje się, że powinniśmy odpowiedzieć na to w Polsce i przy autostradzie A2 zbudować własne centrum. Świetną lokalizacją byłaby oczywiście Biała Podlaska, gdzie można byłoby skorzystać z bliskości suchego portu w Małaszewiczach, czy wojskowego lotniska. To mogłaby być wschodnia brama towarowa Unii Europejskiej. W dzisiejszej sytuacji geopolitycznej unia z pewnością nie będzie się szybko na wschód rozszerzała, a może się okazać, że aktualna granica wspólnoty pozostanie bardzo trwała. W tej sytuacji powinniśmy to wykorzystać i wybudować w Białej Podlaskiej ogromne centrum logistyczne. To pozwoli odpowiedzieć na wyzwanie, które stawia przed nami Jedwabny Szlak. Dobrze, że to wstępne porozumienie zostało podpisane, bo to tworzy nową perspektyw otwarcia na gospodarkę chińską. To w dużym stopniu zabezpiecza nas przed nerwową sytuacja w Rosji.

Ten strategiczny plan dla Polski może okazać się bardzo ważny dla całej Unii Europejskiej. Ale pierwsi jego dobre skutki powinni zacząć odczuwać mieszkańcy Południowego Podlasia.

Oczywiście. Najpierw wschód Polski odczułby dobre efekty tego planu, ale jego dobra realizacja przysłużyłaby się całej wspólnocie. Kluczowe będzie dobre połączenie transportu kolejowego z drogowym i lotniczym. Pozwoli na to zintensyfikowanie prac przy wschodniej części autostrady A2 i w przyszłości droga S19, która mogłaby obsługiwać ten obszar. To stworzy silny ośrodek wzrostu i da wielki impuls do rozwoju dla tej części kraju.

-- General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Silk Road 2.0

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona