Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

Data: 2009-07-31 09:22:24
Autor: krzysiek82
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
Witajcie
Jakie przebiegi generuj± mniej wiêcej te silniki bez kapitalki? Mam zamiar kupiæ grande z tym silnikiem jako kolejne auto. S³ysza³em od kogo¶, ¿e nawet 200-300ty¶ dla mnie to jakie¶ nieporozumienie by by³o.
Bo co to jest 300ty¶ km :) Jak z awaryjno¶ci± osprzêtu i czy faktycznie zdarzaj± siê defekty tych 16sto zaworowych g³owic?

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 09:40:37
Autor: kogutek
[...]

Dla mnie te¿ nieporozumienie. Chyba ze kto¶ uwa¿a ¿e silnik nadaje siê do
remontu jak przestaje siê obracaæ. I nie ma mo¿liwo¶ci odpalenia go z
rozrusznika a jedynie poprzez ci±gniêcie na lince z 10 kilometrów. 250 tysiêcy
to dobry wynik dla wspó³czesnych silników montowanych w popularnych samochodach.
Chyba ¿e to granada w wersji dla VIPów. Wtedy pó³ miliona mo¿e zrobiæ. --

Data: 2009-07-31 09:47:40
Autor: Jakub Witkowski
kogutek pisze:

[...]

Moja primera ma 320 tysiêcy, i silnik jest w stanie b.d.b.
Pobieranie oleju - niemierzalne, kompresja w normie i równa.
Brak odg³osów typowych dla luzów na wale czy t³okach.
Zapala w 1 sekundê. Pracuje równo.
Czy naprawdê mam ju¿ j± remontowaæ? Rili?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2009-08-01 01:09:20
Autor: DoQ
Jakub Witkowski pisze:

[...]

Masz Primere z silnikiem 1,3 multijet? To jakis przeszczep?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-07-31 09:48:05
Autor: krzysiek82
kogutek pisze:
250 tysiêcy
to dobry wynik dla wspó³czesnych silników montowanych w popularnych samochodach.

Na wszystko patrzê z perspektywy starego golfa który lekko licz±c przejecha³ z 500ty¶ i nadal silnik jest w ¶wietnej kondycji, to mo¿e b³±d. Bo teraz liczy siê niska cena a nie jako¶æ :/ Chcia³em auto którym chocia¿ z 5lat bêdê pomyka³. Ale zak³adaj±c roczne przebiegi w granicach   60-80ty¶ po trzech latach silnik bêdzie do remontu.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 08:38:28
Autor: to
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
krzysiek82 wrote:

Na wszystko patrzę z perspektywy starego golfa który lekko licząc
przejechał z 500tyś i nadal silnik jest w świetnej kondycji, to może
błąd. Bo teraz liczy się niska cena a nie jakość :/ Chciałem auto którym
chociaż z 5lat będę pomykał.

Kup droższe to będzie lepszej jakości.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-31 10:30:05
Autor: krzysiek82
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzymałość
to pisze:
Kup droższe to będzie lepszej jakości.

żeby cena była gwarancją jakości to bym trochę więcej dozbierał, decydujący rolę na wybór grande miała cena oraz tylne nadkola bardzo mi się spodobało rozwiązanie ochrony nadkola wewnętrznego przed zanieczyszczeniami.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 02:27:40
Autor: MarMarK
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
On 31 Lip, 10:30, krzysiek82 <krzysiek...@02.pl> wrote:
decyduj±cy rolê na wybór grande mia³a cena oraz tylne nadkola bardzo mi
siê spodoba³o rozwi±zanie ochrony nadkola wewnêtrznego przed
zanieczyszczeniami.

To bêdziesz niepocieszony jak zobaczysz jak w GP dzia³aj± przednie
nadkola ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2009-07-31 09:50:47
Autor: kamil
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzymalosc

"krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> wrote in message news:h4ualn$muu$3nemesis.news.neostrada.pl...
to pisze:
Kup drozsze to bedzie lepszej jakosci.

zeby cena byla gwarancja jakosci to bym troche wiecej dozbieral, decydujacy role na wybór grande miala cena oraz tylne nadkola bardzo mi sie spodobalo rozwiazanie ochrony nadkola wewnetrznego przed zanieczyszczeniami.

Prosze cie, powiedz ze tym razem juz naprawde zartujesz? Ja rozumiem wynoszenie sie na koniec swiata i biadolenie ze do pracy daleko i drogo, ja rozumiem trzymanie dwoch silnikow w garazu, gdyby jeden sie zepsul, ale kupowanie samochodu dla rozwiazania ochrony nadkola wewnetrznego przed zanieczyszczeniami juz sie w mojej glowie nie moze pomiescic..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-31 11:04:46
Autor: krzysiek82
kamil pisze:
[...]

By³em wczoraj w aso i przy okazji ogl±da³em nowe grande (oczywi¶cie nie kupie nowego ale jakie¶ np roczne) bardzo mi siê spodoba³o to rozwi±zanie zreszt± nowe brawo ma tak samo. Idealnie zabezpieczenie przed korozj± która mog³aby siê pojawiæ gdyby tego nie by³o. Ju¿ dawno nie wierze w ocynki. Wierze w profilaktykê. I w³a¶nie to mnie ujê³o w tym aucie. Po prostu to pierwsze punto w którym producent u¿y³ mózgu i pomy¶la³ o zabezpieczeniu antykorozyjnym. Mo¿e dla kogo¶ kto kupuje nowe auto na rok dwa nie ma to znaczenia, dla mnie jednak jest zupe³nie inaczej. Chce teraz kupiæ co¶ na d³u¿ej, a poza tym mam wstrêt do korozji dlatego ten szczegó³ przyku³ moj± uwagê.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 10:12:46
Autor: kamil

"krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> wrote in message news:h4ucmp$r0r$1nemesis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:
[...]

Widzisz, a jednak bedziesz miec problem bo nadkola przednie tego zaawansowanego systemu nie maja.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-31 11:22:45
Autor: krzysiek82
kamil pisze:
Widzisz, a jednak bedziesz miec problem bo nadkola przednie tego zaawansowanego systemu nie maja.

Pozdrawiam
Kamil

Nie jest tak ¼le, jak na fiata to i tak niez³y postêp nast±pi³ w porównaniu z wiêkszo¶ci± poprzednich modeli. Trudno tu mówiæ o zaawansowaniu, po prostu zma³powali co¶ od niemów :)

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 11:29:00
Autor: Agent
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzymalosc

U¿ytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h4ucig$cbr$1inews.gazeta.pl...

kamil pisze:
[...]

Ale trochê go rozumiem. Ople kiedyæ mia³y blachê na tylnych nadkolach zagiêta w U dziêki czemu b³otko idelnie tam siê gromadzi³o i trzyma³o a mo¿na przeciez zasosowaæ zagiêcie L lub nawet zagi±æ na zak³adkê jak sie chyba teraz coraz czê¶ciej robi i b³oto nie ma gdzie siê odk³adaæ.

Data: 2009-07-31 11:51:48
Autor: krzysiek82
Agent pisze:
[...]

Dok³adnie, nic mnie bardziej nie irytuje jak korozja, ju¿ przeboleje odbicia deski rozdzielczej w szybie oby tylko rdza trzyma³a siê z daleka.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 12:04:50
Autor: Agent
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzymalosc

U¿ytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h4ufev$17g$2nemesis.news.neostrada.pl...
Agent pisze:
[...]

Tak ale jak kupujes prawie nowe auto to raczej Ci nie zardzewieje tak szybko. Popatrz na obecne 8-9 latki z ró¿nych marek

Data: 2009-07-31 12:31:34
Autor: krzysiek82
Agent pisze:
Tak ale jak kupujes prawie nowe auto to raczej Ci nie zardzewieje tak szybko. Popatrz na obecne 8-9 latki z ró¿nych marek

No w³a¶nie patrzê, mo¿e trochê dok³adniej ni¿ inni i niestety widzê co siê dzieje.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 11:09:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
krzysiek82 pisze:
[...]

A ja dalej twierdzê, ¿e P2 które mia³e¶/masz, jest autem popowodziowym. Bo jak pisa³e¶ - koroduje w nim ca³a pod³oga.
I teraz niestety patrzysz na wszystko przez pryzmat tego jednego egzemplarza.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-07-31 11:21:05
Autor: krzysiek82
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A ja dalej twierdzê, ¿e P2 które mia³e¶/masz, jest autem popowodziowym. Bo jak pisa³e¶ - koroduje w nim ca³a pod³oga.
I teraz niestety patrzysz na wszystko przez pryzmat tego jednego egzemplarza.

W moim egzemplarzu pod³oga nie koroduje, ale s± rozwi±zania techniczne które nie s± dopracowane i do korozji prêdzej czy pó¼niej dojdzie. Tym bardziej, ¿e punto II s³ab± blachê ma.  Ka¿de nie tylko moje, niektórzy jeszcze tylko o tym nie wiedz± :) Bo albo nie chc± wiedzieæ albo nie szukaj±.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 10:00:27
Autor: to
krzysiek82 wrote:

decydujący rolę na wybór grande miała cena

To co marudzisz?

--
cokolwiek

Data: 2009-07-31 10:46:54
Autor: Agent
Silnik 1.3 Multijet 90KM wyt rzymałość
decydujący rolę na wybór grande miała cena oraz tylne nadkola bardzo mi się spodobało rozwiązanie ochrony nadkola wewnętrznego przed zanieczyszczeniami.

Słyszałem już różne kryteria wyboru auta ale konstrukcja nadkola to już mnie rozwaliła do reszty :)

Data: 2009-07-31 11:00:35
Autor: krzysiek82
Agent pisze:
Słyszałem już różne kryteria wyboru auta ale konstrukcja nadkola to już mnie rozwaliła do reszty :)

Zwracam uwagę na różne szczegóły i te które nie interesują zwykle innych na początku dla mnie są kluczowe.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 11:32:57
Autor: Maciek
Silnik 1.3 Multijet 90KM wyt rzymałość

Zwracam uwagę na różne szczegóły i te które nie interesują zwykle innych
na poczÄ…tku dla mnie sÄ… kluczowe.

Jesli chodzi o szczegoly to poczytaj, sobie fora i np:
http://www.autocentrum.pl/oceny/fiat/punto/grande_punto_hatchback.html

"...Najlepsze jest to, że niektórych nie da się usunąć. Na przykład problem ze spryskiwaczami które podczas jazdy psikają pod wycieraczki. Proszę sobie wyobrazić, że jedynym skutecznym sposobem jest montaż na klej spryskiwaczy z fiata linea. Koszmar! W moim samochodzie od nowości wali zawieszenie a w pierwszym miesiącu zaczęły falować obroty na biegu jałowym aż do samoistnego gaszenia silnika" ;-D

Maciek

Data: 2009-07-31 11:16:22
Autor: bratPit[pr]
[...]

ja kiedy pracowałem u dealera miałem klienta którego kryterium wyboru samochodu był...kształt nakładek progów o_O
[facet nawet sądził się z fordem], oczywiście starałem się mu _nie sprzedać_ samochodu ;-)
brat

Data: 2009-07-31 11:31:41
Autor: Maciek
[...]

sorry.. ale rozwalił mnie ten tekst :-D ...w 20 letnim kaszlu mojego ojca nie ma grama rdzy na nadkolach, zabezpieczenie antykorozyjne, przed zanieczyszczeniami wymagalo co kilka lat paru zlotych i paru godzin pomachania pedzlem, wot technika, advanced technology :-) Teraz takich aut nie robia, sam gnijacy szmelc ;-D

Maciek

Data: 2009-07-31 12:07:02
Autor: Agent

Użytkownik "Maciek" <maciejsa@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4udm0$h9l$1inews.gazeta.pl...
[...]

A ile tym kaszlem ojczulek jeździ. Bo jak ja posmarowałem kiedyć w moim AX nadkole jakąś czarną mazią do podwozi to po kilkunastu tys km woda + piasek i kamyki wszystko wytarły i było jak przed malowaniem.

Data: 2009-07-31 12:50:02
Autor: Maciek
[...]

Tak, na pewno zywotnosc konserwacji zalezy od wytrzymalosc powloki jej typu, twardosci itp.
Jak sporo jezdzisz, chcesz miec spokoj z tym to zakonserwuj, zaloz plastikowe nadkola, groszowa sprawa i problem z glowy.

Maciek

Data: 2009-07-31 10:32:38
Autor: kml
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

U¿ytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h4u86v$k74$1nemesis.news.neostrada.pl...
kogutek pisze:
[...]

To kup sobie zapasowy :)

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-31 21:22:01
Autor: Scyzoryk
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
chocia¿ z 5lat bêdê pomyka³. Ale zak³adaj±c roczne przebiegi w granicach 60-80ty¶ po trzech latach silnik bêdzie do remontu.

to kup co¶ grupy VW z silnikiem SDI. Fabia / Ibiza / Polo i zapomnij o k³opotach z silnikiem :)

Pozdr
Scyzoryk
Almera n16

Data: 2009-07-31 21:37:22
Autor: kml
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

U¿ytkownik "Scyzoryk" <gradon_m@wywal_to_interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h4vg8r$2in$1achot.icm.edu.pl...
[...]

I wyprzedzaniu :)))

kml

Data: 2009-07-31 21:43:36
Autor: Artur Ma¶l±g
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
kml pisze:
(...)
to kup co¶ grupy VW z silnikiem SDI. Fabia / Ibiza / Polo i zapomnij o k³opotach z silnikiem :)

I wyprzedzaniu :)))

Ekhem - jak siê nauczy to wyprzedzaæ bêdzie tym potrafi³.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-07-31 22:27:51
Autor: Hektor
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³

I wyprzedzaniu :)))

Ekhem - jak siê nauczy to wyprzedzaæ bêdzie tym potrafi³.

To kolejny mit, przy którym mo¿na siê dowarto¶ciowaæ w dyskusji. Tutaj nie ma za bardzo czego siê uczyæ. Je¶li ruch jest w miarê rzadki to - powiedzmy - mo¿na jeszcze co¶ zaplanowaæ, rozpêdziæ, nadrobiæ przewidywaniem sytuacji. Ale w normalnym, gêstym ruchu to albo masz trochê mocy pod mask± albo musisz mieæ twarde jaja i prosiæ Boga, aby ten z przeciwka nie zagapi³ siê i us±pi³ swojego pasa. Przy takim silniku to lepiej zostaæ buddyst± i trenowaæ cierpliwo¶æ, snuj±c siê z ciê¿arówkami.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-07-31 22:41:58
Autor: Artur Ma¶l±g
Hektor pisze:
"Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³:

I wyprzedzaniu :)))

Ekhem - jak siê nauczy to wyprzedzaæ bêdzie tym potrafi³.

To kolejny mit, przy którym mo¿na siê dowarto¶ciowaæ w dyskusji.

LOL - to nie jest mit, a dowarto¶ciowanie sobie dopisz.

Tutaj nie ma za bardzo czego siê uczyæ.

Nie, no sk±d.

[...]

LOL - w normalnym ruchu da siê tym wyprzedzaæ je¿eli jest taka potrzeba.
Modliæ siê nie trzeba. Wyznawcy "mocy" s± na straconej pozycji.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-08-01 04:23:11
Autor: to
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
Artur Maśląg wrote:

LOL - w normalnym ruchu da się tym wyprzedzać jeżeli jest taka potrzeba.
Modlić się nie trzeba. Wyznawcy "mocy" są na straconej pozycji.

Prawie 20 sekund do setki, to jest wolniejsze od Poloneza. --
cokolwiek

Data: 2009-08-02 19:19:54
Autor: Hektor
[...]

Widzê Arturku, ¿a tradycyjnie u Ciebie najlepszym sposobem na chlapniêt± bzdurê jest drwina. Napisz proszê, jakie to przymioty ducha czy umiejêtno¶ci trzeba wyuczyæ aby pokonaæ jego wrodzone s³abo¶ci i bezpiecznie wyprzedzaæ takim wo³em na naszych zat³oczonych drogach w godzinach szczytu. Tylko nie pisz ju¿, ¿e trzeba czekaæ lub odpu¶ciæ, bo dyskutujemy o wyprzedzaniu a nie sztuce wpasowywania siê w ogonek ciê¿arówek.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-08-02 20:36:25
Autor: Artur Ma¶l±g
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
Hektor pisze:
(...)
Widzê Arturku, ¿a tradycyjnie u Ciebie najlepszym sposobem na chlapniêt± bzdurê jest drwina.

Znam Twój styl - mo¿esz sobie darowaæ.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-08-03 12:56:01
Autor: Hektor
[...]

Podobnie jak ja Twój.
Pozdrawiam Ciebie serdecznie.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-07-31 22:33:58
Autor: Rafa³ Grzelak
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
Dnia Fri, 31 Jul 2009 21:43:36 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

kml pisze:
(...)
to kup co¶ grupy VW z silnikiem SDI. Fabia / Ibiza / Polo i zapomnij o k³opotach z silnikiem :)

I wyprzedzaniu :)))

Ekhem - jak siê nauczy to wyprzedzaæ bêdzie tym potrafi³.

U nas nie ma takich dlugich prostych...

;]

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-07-31 22:45:54
Autor: Artur Ma¶l±g
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
Rafa³ Grzelak pisze:
(...)
U nas nie ma takich dlugich prostych...

Je¿eli do wyprzedzenia jest potrzebna taka d³uga prosta, to jaki
jest sens samego wyprzedzania? Dla sportu raczej VW SDI siê nie
kupuje.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-08-01 00:57:51
Autor: Rafa³ Grzelak
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
Dnia Fri, 31 Jul 2009 22:45:54 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

Rafa³ Grzelak pisze:
(...)
U nas nie ma takich dlugich prostych...

Je¿eli do wyprzedzenia jest potrzebna taka d³uga prosta, to jaki
jest sens samego wyprzedzania? Dla sportu raczej VW SDI siê nie
kupuje.

Jak auto slabe to potrzebna, bo nia kazdy chce/umie wyprzedzac na
zakretach. A sens wyprzedzania jest, jesli sie trafi na marudera ktory
jedzie wolniej albo nierowno.

SDI pewnie dobrze czuja sie przy spokojnej jezdzie autostradowej. A to nie
u nas :)

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-08-01 12:51:33
Autor: Artur Ma¶l±g
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
Rafa³ Grzelak pisze:
(...)
Jak auto slabe to potrzebna, bo nia kazdy chce/umie wyprzedzac na
zakretach.

Jak kto¶ potrafi tylko na d³ugich prostych w stylu "wy¶cigu s³oni"
to lepiej niech nie wyprzedza. Z wiêksz± moc± równie¿, bo jeszcze
komu¶ krzywdê zrobi.

A sens wyprzedzania jest, jesli sie trafi na marudera ktory
jedzie wolniej albo nierowno.

Takich siê bez problemu wyprzedza SDI - trzeba tylko poczekaæ
na odpowiednie miejsce. Czasem trzeba byæ cierpliwym, ale
to niewielki koszt za cenê bezawaryjno¶ci, przebiegu i malutkiego
spalania.

SDI pewnie dobrze czuja sie przy spokojnej jezdzie autostradowej. A to nie
u nas :)

Spokojna g³owa - daje siê tym zupe³nie spokojnie je¼dziæ i w Polsce.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-08-01 08:25:00
Autor: kml
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h4vhh9$5ag$1inews.gazeta.pl...
kml pisze:
(...)
to kup co¶ grupy VW z silnikiem SDI. Fabia / Ibiza / Polo i zapomnij o k³opotach z silnikiem :)

I wyprzedzaniu :)))

Ekhem - jak siê nauczy to wyprzedzaæ bêdzie tym potrafi³.

Wiem, dlatego pisa³em z ":)))" ale w porównaniu do Tedeji to kiepsko jednak jest prawda :)

kml

Data: 2009-08-01 12:39:58
Autor: Artur Ma¶l±g
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
kml pisze:
(...)
Wiem, dlatego pisa³em z ":)))" ale w porównaniu do Tedeji to kiepsko jednak jest prawda :)

Sprawa oczywista :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-07-31 21:44:21
Autor: Scyzoryk
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

to kup co¶ grupy VW z silnikiem SDI. Fabia / Ibiza / Polo i zapomnij o
k³opotach z silnikiem :)

I wyprzedzaniu :)))

nie mozna miec wszystkiego :)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-07-31 22:14:57
Autor: J_K_K
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

U¿ytkownik "kogutek" <kogutek4@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:0560.00000942.4a729ff5newsgate.onet.pl...
rozrusznika a jedynie poprzez ci±gniêcie na lince z 10 kilometrów. 250 tysiêcy
to dobry wynik dla wspó³czesnych silników montowanych w popularnych samochodach.

Rzek³ bym raczej, ¿e dla benzyniaka jest to 1/2 jego ¿ywota bez powa¿niejszych remontów.

Pzdr

JKK

Data: 2009-08-03 11:33:03
Autor: Lopez
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
kogutek <kogutek4@op.pl> napisa³(a):
250 tysiêcy
to dobry wynik dla wspó³czesnych silników montowanych w popularnych
samochodach
.
Chyba ¿e to granada w wersji dla VIPów. Wtedy pó³ miliona mo¿e zrobiæ.

Ch³opie, nie wiem co piszesz.
Mój Pug 406 z 98 roku 2.0 16 v ma przejchane 530 000 km pali od dotkniêcia, olaju nie bierze. Jest w Rodzinie od wyjachanie z salonu i rêczê za jego przbieg oraz, ¿e nie by³ remontowany.

No chyba, ¿e mam wersjê dla VIP a o tym nie wiem.

Data: 2009-08-03 17:35:50
Autor: Artur Ma¶l±g
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
  Lopez pisze:
(...)
No chyba, ¿e mam wersjê dla VIP a o tym nie wiem.

VIP, VIP :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-08-04 07:30:49
Autor:
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> napisa³(a):
  Lopez pisze:
(...)
> No chyba, ¿e mam wersjê dla VIP a o tym nie wiem. VIP, VIP :)

Dok³anie, w 1999 roku w bia³ostockim salnie by³a super promocja, auto dla VIP w cenie normalnego, tyle, ¿e poromocja utajniona, tak aby nikt nie wiedzia³
:)

A swoj± drogê to jestem ciekaw czy technicznie mia³ by siê ró¿niæ silnika auta dla VIP vs zwyk³y. Z innych stopów by go robili czy jak?

--
Lopez

Data: 2009-07-31 11:46:45
Autor: marthen
krzysiek82 wrote:
[...]

Swego czasu kto¶ (ponoæ z Fiata) wypali³, ¿e ten silnik by³ projektowany na 200kkm. Ile w tym prawdy - nie wiadomo.
--
marthen
A3 & MX-5

Data: 2009-07-31 11:50:05
Autor: krzysiek82
marthen pisze:
Swego czasu kto¶ (ponoæ z Fiata) wypali³, ¿e ten silnik by³ projektowany na 200kkm. Ile w tym prawdy - nie wiadomo.

no w³a¶nie, dlatego pytam tutaj mo¿e kto¶ ju¿ przejecha³ wiêcej i ma jakie¶ wie¶ci w tym temacie.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 06:30:35
Autor: raadaar
On Jul 31, 11:50 am, krzysiek82 <krzysiek...@02.pl> wrote:
marthen pisze:

> [...]
> 200kkm. Ile w tym prawdy - nie wiadomo.

no w³a¶nie, dlatego pytam tutaj mo¿e kto¶ ju¿ przejecha³ wiêcej i ma

Napewno nie jeden ma przejechane wiêcej, szcególnie sprowadzone
samochody, "korekcji stanu licznika".
Nie mo¿na powiedzieæ, lub okre¶liæ na ile silnik jest "projektowany".
Nie ma tak, ¿e po 200 tys ³ami± siê korbowody, wa³ krzywi a zawory
urywaj±. Szczególnie w ¶wietle sytuacji ¿e 200kkm w mie¶cie (np. taxi)
a 200kkm na autobanach to nie to samo. To jaki¶ nonsens.

Data: 2009-07-31 16:45:05
Autor: krzysiek82
raadaar pisze:
> [...]
urywaj±. Szczególnie w ¶wietle sytuacji ¿e 200kkm w mie¶cie (np. taxi)
a 200kkm na autobanach to nie to samo. To jaki¶ nonsens.

Masz racje, ale s± silniki bardziej podatne i mniej podatne na usterki.
Jak to jest z tymi g³owicami, w aso ch³opaki mówi± no te 16stki to siê sypi± ale nic wiêcej, mo¿e kto¶ to potwierdzi lub zaprzeczy?

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 12:13:16
Autor: Agent
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

U¿ytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h4ufbo$17g$1nemesis.news.neostrada.pl...

http://tnij.org/dx04  Co prawda nie 90 KM ale 16V jak pisze. Ten to musia³ wtedy 3x silnik wymieniaæ.

Data: 2009-07-31 12:43:29
Autor: krzysiek82
Agent pisze:
http://tnij.org/dx04  Co prawda nie 90 KM ale 16V jak pisze. Ten to musia³ wtedy 3x silnik wymieniaæ.

Chocia¿ licznika nie przekrêci³ :)

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 15:55:34
Autor: Hektor
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
U¿ytkownik "marthen" <marthen@gazeta.pl> napisa³

Swego czasu kto¶ (ponoæ z Fiata) wypali³, ¿e ten silnik by³ projektowany na 200kkm. Ile w tym prawdy - nie wiadomo.

Oto jak rodz± siê legendy w internecie. "Swego czasu", "kto¶", "ponoæ", nie wiadomo ilew tym prawdy, ale warto powtórzyæ. Zawsze powtarzam, po co klepiesz co¶, czego nie wiesz i o czym nie masz pojêcia? Tamta wypowied¼ dotyczy³a pierwszych czynno¶ci serwisowych w tym silniku (oczywi¶cie poza wymian± p³ynów).

Zbigniew Kordan

Data: 2009-07-31 16:05:05
Autor: krzysiek82
Hektor pisze:
[...]

Zdecyduje siê na ten motorek, jestem ciekaw czy nie pu¶ci mnie z torbami, poszukiwania grande rozpoczête. Bêd± dwa kropki w rodzinie :)
Fajne jest to, ¿e jest lekki wiec i zawieszenie powinno d³u¿ej wytrzymywaæ.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 21:26:17
Autor: Scyzoryk
[...]

tylko kto kupuje dro¿szego diesla ¿eby go po roku / dwoch sprzedaæ??

Uwa¿aj na takie od handlarzy z niby ma³ymi przebiegami.
Zanim zmieni³em autko troche rozgl±da³em sie za GP. Jest ich du¿o ale zdecydowana wiêkszo¶æ to rozbitki z UE. Czêsto te¿ trafiaj± siê po nauce jazdy. Tu faktycznie mo¿na upolowaæ 2-3 latka z przebiegiem 200tys lub od handlarza takiego samego z przebiegiem 70tys ;)

Tak w ogole ³adne autko

Powodzenia

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-01 00:32:17
Autor: Maciek
[...]

Nikt normalny po 2 latach nie sprzeda oszczednego diesla na ktorego wylozyl niezla kase. To nie ten segment, ze ktos pojezdzil i z nudow zmienia samochod bo go stac a jesli nawet to ciekawe dlaczego samochod do znajomych nie poszedl;) Wiec albo dzwon albo felerny samochod, gosciowi nerwy juz puscily i chce sprzedac.

Maciek

Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ