Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

Data: 2009-07-31 11:46:45
Autor: marthen
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
krzysiek82 wrote:
Witajcie
Jakie przebiegi generuj± mniej wiêcej te silniki bez kapitalki? Mam
zamiar kupiæ grande z tym silnikiem jako kolejne auto. S³ysza³em od
kogo¶, ¿e nawet 200-300ty¶ dla mnie to jakie¶ nieporozumienie by by³o.
Bo co to jest 300ty¶ km :) Jak z awaryjno¶ci± osprzêtu i czy
faktycznie zdarzaj± siê defekty tych 16sto zaworowych g³owic?

Swego czasu kto¶ (ponoæ z Fiata) wypali³, ¿e ten silnik by³ projektowany na 200kkm. Ile w tym prawdy - nie wiadomo.
--
marthen
A3 & MX-5

Data: 2009-07-31 11:50:05
Autor: krzysiek82
marthen pisze:
Swego czasu kto¶ (ponoæ z Fiata) wypali³, ¿e ten silnik by³ projektowany na 200kkm. Ile w tym prawdy - nie wiadomo.

no w³a¶nie, dlatego pytam tutaj mo¿e kto¶ ju¿ przejecha³ wiêcej i ma jakie¶ wie¶ci w tym temacie.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 06:30:35
Autor: raadaar
On Jul 31, 11:50 am, krzysiek82 <krzysiek...@02.pl> wrote:
marthen pisze:

> [...]
> 200kkm. Ile w tym prawdy - nie wiadomo.

no w³a¶nie, dlatego pytam tutaj mo¿e kto¶ ju¿ przejecha³ wiêcej i ma

Napewno nie jeden ma przejechane wiêcej, szcególnie sprowadzone
samochody, "korekcji stanu licznika".
Nie mo¿na powiedzieæ, lub okre¶liæ na ile silnik jest "projektowany".
Nie ma tak, ¿e po 200 tys ³ami± siê korbowody, wa³ krzywi a zawory
urywaj±. Szczególnie w ¶wietle sytuacji ¿e 200kkm w mie¶cie (np. taxi)
a 200kkm na autobanach to nie to samo. To jaki¶ nonsens.

Data: 2009-07-31 16:45:05
Autor: krzysiek82
raadaar pisze:
> [...]
urywaj±. Szczególnie w ¶wietle sytuacji ¿e 200kkm w mie¶cie (np. taxi)
a 200kkm na autobanach to nie to samo. To jaki¶ nonsens.

Masz racje, ale s± silniki bardziej podatne i mniej podatne na usterki.
Jak to jest z tymi g³owicami, w aso ch³opaki mówi± no te 16stki to siê sypi± ale nic wiêcej, mo¿e kto¶ to potwierdzi lub zaprzeczy?

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 12:13:16
Autor: Agent
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ

U¿ytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h4ufbo$17g$1nemesis.news.neostrada.pl...

http://tnij.org/dx04  Co prawda nie 90 KM ale 16V jak pisze. Ten to musia³ wtedy 3x silnik wymieniaæ.

Data: 2009-07-31 12:43:29
Autor: krzysiek82
Agent pisze:
http://tnij.org/dx04  Co prawda nie 90 KM ale 16V jak pisze. Ten to musia³ wtedy 3x silnik wymieniaæ.

Chocia¿ licznika nie przekrêci³ :)

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 15:55:34
Autor: Hektor
Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ
U¿ytkownik "marthen" <marthen@gazeta.pl> napisa³

Swego czasu kto¶ (ponoæ z Fiata) wypali³, ¿e ten silnik by³ projektowany na 200kkm. Ile w tym prawdy - nie wiadomo.

Oto jak rodz± siê legendy w internecie. "Swego czasu", "kto¶", "ponoæ", nie wiadomo ilew tym prawdy, ale warto powtórzyæ. Zawsze powtarzam, po co klepiesz co¶, czego nie wiesz i o czym nie masz pojêcia? Tamta wypowied¼ dotyczy³a pierwszych czynno¶ci serwisowych w tym silniku (oczywi¶cie poza wymian± p³ynów).

Zbigniew Kordan

Data: 2009-07-31 16:05:05
Autor: krzysiek82
Hektor pisze:
[...]

Zdecyduje siê na ten motorek, jestem ciekaw czy nie pu¶ci mnie z torbami, poszukiwania grande rozpoczête. Bêd± dwa kropki w rodzinie :)
Fajne jest to, ¿e jest lekki wiec i zawieszenie powinno d³u¿ej wytrzymywaæ.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-31 21:26:17
Autor: Scyzoryk
[...]

tylko kto kupuje dro¿szego diesla ¿eby go po roku / dwoch sprzedaæ??

Uwa¿aj na takie od handlarzy z niby ma³ymi przebiegami.
Zanim zmieni³em autko troche rozgl±da³em sie za GP. Jest ich du¿o ale zdecydowana wiêkszo¶æ to rozbitki z UE. Czêsto te¿ trafiaj± siê po nauce jazdy. Tu faktycznie mo¿na upolowaæ 2-3 latka z przebiegiem 200tys lub od handlarza takiego samego z przebiegiem 70tys ;)

Tak w ogole ³adne autko

Powodzenia

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-01 00:32:17
Autor: Maciek
[...]

Nikt normalny po 2 latach nie sprzeda oszczednego diesla na ktorego wylozyl niezla kase. To nie ten segment, ze ktos pojezdzil i z nudow zmienia samochod bo go stac a jesli nawet to ciekawe dlaczego samochod do znajomych nie poszedl;) Wiec albo dzwon albo felerny samochod, gosciowi nerwy juz puscily i chce sprzedac.

Maciek

Silnik 1.3 Multijet 90KM wytrzyma³o¶æ