Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Silnik 1.6 HDI 06-08r

Silnik 1.6 HDI 06-08r

Data: 2015-05-01 00:57:00
Autor: jerzu
Silnik 1.6 HDI 06-08r
On Thu, 30 Apr 2015 14:35:30 -0700 (PDT), Iglo <Iglo77@o2.pl> wrote:

Czy są jakieś szczególne elementy tego silnika na które warto zwrócić uwagę?

Smarowanie turbosprężarki. Tam jest zastosowany przewód z sitkami,
które to sitka miały chronić torbosprężarkę przed dostawaniem się do
niej syfu z oleju. Jak ktoś zaniedbywał wymiany oleju (co 15 tys.,
zaleca się co 10 tys. km) to sitka się zapychały, brak smarowania
tirbosprężarki i... wydatek.
Zawór EGR - problemy, wymiana dość kosztowna, nowy zawór EGR w ASO
Forda (1.6 TDCi to to samo co 1.6HDI) kosztuje coś koło 1000 zł., w
sklepach internetowych około 700. Można zaślepić ;)
Nie wiem czy w Citroenie/Peugeocie jest DPF (wersja 109KM), ale tu też
bywają problemy.
Stukające wtryskiwacze, przeważnie powodem są podkładki pod
wtryskiwaczami, koszt podkładek - jakieś 6 zł. za sztukę.
Więcej grzechów nie pamiętam ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2015-05-05 11:14:22
Autor: Iglo
Silnik 1.6 HDI 06-08r
W dniu piątek, 1 maja 2015 00:56:58 UTC+2 użytkownik jerzu napisał:

Dziękuję za cenne informacje.

Silnik 1.6 HDI 06-08r

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona