Data: 2015-05-01 00:57:00 | |
Autor: jerzu | |
Silnik 1.6 HDI 06-08r | |
On Thu, 30 Apr 2015 14:35:30 -0700 (PDT), Iglo <Iglo77@o2.pl> wrote:
Czy są jakieś szczególne elementy tego silnika na które warto zwrócić uwagę? Smarowanie turbosprężarki. Tam jest zastosowany przewód z sitkami, które to sitka miały chronić torbosprężarkę przed dostawaniem się do niej syfu z oleju. Jak ktoś zaniedbywał wymiany oleju (co 15 tys., zaleca się co 10 tys. km) to sitka się zapychały, brak smarowania tirbosprężarki i... wydatek. Zawór EGR - problemy, wymiana dość kosztowna, nowy zawór EGR w ASO Forda (1.6 TDCi to to samo co 1.6HDI) kosztuje coś koło 1000 zł., w sklepach internetowych około 700. Można zaślepić ;) Nie wiem czy w Citroenie/Peugeocie jest DPF (wersja 109KM), ale tu też bywają problemy. Stukające wtryskiwacze, przeważnie powodem są podkładki pod wtryskiwaczami, koszt podkładek - jakieś 6 zł. za sztukę. Więcej grzechów nie pamiętam ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-05-05 11:14:22 | |
Autor: Iglo | |
Silnik 1.6 HDI 06-08r | |
W dniu piątek, 1 maja 2015 00:56:58 UTC+2 użytkownik jerzu napisał:
Dziękuję za cenne informacje. |
|