Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Silnik 2.0 Diesel VAG

Silnik 2.0 Diesel VAG

Data: 2012-03-31 10:46:53
Autor: Noweusz
Silnik 2.0 Diesel VAG
Witam, Rozważam zakup Audi A4 z silnikiem 2.0 tdi Rozmawiałem nie dawno ze znajomym i ten mówił że do 2007-8 [?] roku silnki te
miały poważne wady, skutkujące pękaniem głowicy czy innymi kosztownymi defektami. Wspomniał on że serie silników z trzyliterowym oznaczeniem [?] były bardzo
awaryjne, a potem (właśnie niby od 2007 lub 2008) były już znacznie mniej
awaryjne - i wyróżnia je czteroliterowe oznaczenie... Czy mógłby ktoś to potwierdzić/zaprzeczyć, albo coś dodać w tym temacie ? Dzięki, pozdrawiam
N.


--


Data: 2012-03-31 13:34:28
Autor: =Marcos=
Silnik 2.0 Diesel VAG
Wspomniał on że serie silników z trzyliterowym oznaczeniem [?] były bardzo
awaryjne, a potem (właśnie niby od 2007 lub 2008) były już znacznie mniej
awaryjne - i wyróżnia je czteroliterowe oznaczenie...

Na pewno lepsze opinie odnośnie bezawaryjności ma wersja 170KM (140KM awaryjna).

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia

Data: 2012-03-31 14:49:14
Autor: Lukasz
Silnik 2.0 Diesel VAG
W dniu 2012-03-31 13:34, =Marcos= pisze:
Wspomniał on że serie silników z trzyliterowym oznaczeniem [?] były
bardzo
awaryjne, a potem (właśnie niby od 2007 lub 2008) były już znacznie mniej
awaryjne - i wyróżnia je czteroliterowe oznaczenie...

Na pewno lepsze opinie odnośnie bezawaryjności ma wersja 170KM (140KM
awaryjna).


ale tylko wiosną, ja kupowałem jesienią i mówili że mniej awaryjne to te 140KM.
Mój jest z 2007r, przejechane 237000km, na razie głowica nie pękła...

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2012-04-02 07:49:17
Autor: omega_fan
Silnik 2.0 Diesel VAG
ale tylko wiosną, ja kupowałem jesienią i mówili że mniej awaryjne to te
140KM.
Mój jest z 2007r, przejechane 237000km, na razie głowica nie pękła...


Ktoś kiedyś podesłał taką fajną listę:

2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy
zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa:
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Silnik 2.0 Diesel VAG

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona