Silnik 2.2 i-ctdi Hondy- jaki i ile oleju zaleca producent

Data: 2011-10-20 22:30:49
Autor: Janko Walski
Silnik 2.2 i-ctdi Hondy- jaki i ile oleju zaleca producent
Witam Szanownych Grupowiczow.
Czy ktos z Was uzytkujacy Honde (Accord, Cr-v, Fr-v) z tym silnikiem diesla moglby zerknac do ksiazki obslugi jaki olej jest zalecany przez Honde.
Ile oleju wchodzi do silnika oraz ile potrzeba aby podniesc na bagnecie pomiarowym z min na max.
Dziekuje i pozdrawiam
JK

Data: 2011-10-21 10:25:30
Autor: Maciej M.
On 2011-10-20 23:30, Janko Walski wrote:
Witam Szanownych Grupowiczow.
Czy ktos z Was uzytkujacy Honde (Accord, Cr-v, Fr-v) z tym silnikiem
diesla moglby zerknac do ksiazki obslugi jaki olej jest zalecany przez
Honde.

Wg. Castrola, rok 2003-2006:

Silnik (DT)
Zalecany Edge Professional A5 0W-30 (a, b)
Dobry Magnatec Professional A5 5W-30

Ile oleju wchodzi do silnika oraz ile potrzeba aby podniesc na bagnecie
pomiarowym z min na max.

6 litrów.

--
MM

Data: 2011-10-22 17:52:25
Autor: Massai
Maciej M. wrote:

On 2011-10-20 23:30, Janko Walski wrote:
> [...]

Zalecany Edge Professional A5 0W-30 (a, b)
Dobry Magnatec Professional A5 5W-30

> Ile oleju wchodzi do silnika oraz ile potrzeba aby podniesc na

Że ile???
Co to, jakiś silnik do ciężarówki? ;-)
Tyle pewno wchodzi do pustego, jako wymiana ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-10-22 23:37:55
Autor: Maciej M.
On 2011-10-22 19:52, Massai wrote:

[...]

Żebyś się nie zdziwił - tak pisze Castrol, ale pewnie chce zarobić.

Co to, jakiś silnik do ciężarówki? ;-)

U mnie w 2.1TD wchodzi niecałe ~5 litrów przy wymianie, Castrol pisze 6l - więc myślę że minimum w rzeczonym przypadku to też 5l.

W ciężarówce to na wiaderka się olej liczy...

Tyle pewno wchodzi do pustego, jako wymiana ;-)

Zresztą czy na sucho czy nie to dużej różnicy nie ma. To nie skrzynia automatyczna.

--
MM

Data: 2011-10-23 12:17:52
Autor: jerzu
Silnik 2.2 i-ctdi Hondy- jaki i ile oleju zaleca producent
On Sat, 22 Oct 2011 17:52:25 +0000 (UTC), "Massai" <tsender@wp.pl>
wrote:

¯e ile???
Co to, jaki¶ silnik do ciê¿arówki? ;-)
Tyle pewno wchodzi do pustego, jako wymiana ;-)

Do 2.5 dCi wchodzi 8 litrów oleju. Przy wymianie z regu³y lej± 7-7,5
litra.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-23 11:46:37
Autor: freak502
W dniu 2011-10-20 23:30, Janko Walski pisze:
[...]

Z ze swojego doświadczenia- miałem taki silnik -rewelacja.
Jeśli nie masz filtra DPF - Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
Jeśli masz DPF -motul 8100 X-CLEAN

Innych nawet nie lej...

Robert

Data: 2011-10-23 11:47:26
Autor: freak502
W dniu 2011-10-23 11:46, freak502 pisze:
[...]

Kup 6 litrów wejdzie około 5,8 - 5,9 litra

Robert

Data: 2011-10-23 19:18:54
Autor: Janko Walski
Silnik 2.2 i-ctdi Hondy- jaki i ile oleju zaleca producent
Użytkownik "freak502"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j80nse$q9$2@mx1.internetia.pl...

[...]

Zamierzalem zalac Motula bo tylko tego oleju uzywam we wszystkich swoich autach.
Niestety nie wiem czy mam DPF (auto mam od tygodnia), oraz czy wlac 5w30 czy tez
0w30 bo podobno taki zaleca producent.
JK

Data: 2011-10-23 20:40:01
Autor: freak502
[...]

Motul 0W30 jest chyba niedostępny w Polsce...
Ja wlewałem Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 i byłem bardzo zadowolony.- oleju nie ubywało, silnik ładnie pracował szybko nabierał właściwej temperatury.

Koledzy z klubu Hondy wlewają również Amsoil - ale bardzo ciężko dostępny.

W serwisach Honda leje Shell - ale moje zdanie znasz MOTUL jak wyżej.

Koniecznie sprawdź czy masz DFP - bo jesli jest potrzebny jest olej jak pisałem typu LOW SAPS

Robert

Silnik 2.2 i-ctdi Hondy- jaki i ile oleju zaleca producent