Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera

Data: 2009-04-12 14:53:03
Autor: TomaszB
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
Tate pisze:
Czy ktoś próbował użyć nowoczesnego silnika z wirującymi magnesami neodymowymi
do napędu roweru, chodzi mi tu o większe moce tak żeby wspomóc jazdę pod górę.
Ciekawią mnie osiągi i możliwości tego rodzaju hybrydy.

Nie zapomnij przyczepy z akumulatorami

Data: 2009-04-12 06:43:46
Autor: Rowerex
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
On 12 Kwi, 13:53, TomaszB hybrydy.

Nie zapomnij przyczepy z akumulatorami

Wystarczy KERS plus potrójny dyfuzor ;)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-12 15:52:41
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera

Nie zapomnij przyczepy z akumulatorami

Wystarczy KERS plus potrĂłjny dyfuzor ;)

Ale najpierw trzy dałnhile.

zyga

Data: 2009-04-12 07:13:37
Autor: Rowerex
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
On 12 Kwi, 14:52, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

> Wystarczy KERS plus potrójny dyfuzor ;)

Ale najpierw trzy dałnhile.

Żarty, żartami - pytanie: jakiej mocy prądnica zahamowała by rower w
sposób porównywalny z typowym hamulcem obręczowym czy tarczówką i ile
energii można z tego odzyskać?

Zamiast puszczać energię w skrajnym przypadku z dymem palonych klocków
i tarcz, można by sobie baterie w lampkach, gpsie, czy komórce
doładować - i nie musi być to zawodowe de-ha.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-12 16:39:28
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Nie tylko prądnica ale i jakie obciążenie.

Zamiast puszczać energię w skrajnym przypadku z dymem palonych klocków
i tarcz, można by sobie baterie w lampkach, gpsie, czy komórce
doładować - i nie musi być to zawodowe de-ha.

Przecież to fizyka na poziomie szkoły podstawowej.
E=0.5 * m * v^2
m=90kg rajder razem z rowerem
v1=20m/s (72km/h)
v2=10m/s (36km/h)

E1=18kJ
E2=4.5kJ
dE=13.5kJ

13500J masz do stracenia, podziel przez czas i wyjdzie jakiej minimalnej mocy musi być prądnica i do tego odbiornik, zakładając sprawność prądnicy 100%.

zyga

Data: 2009-04-12 08:14:56
Autor: Rowerex
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
On 12 Kwi, 15:39, "Zygmunt M. Zarzecki"

Przecież to fizyka na poziomie szkoły podstawowej.

Nie pamiętam, bym chodził do takiej szkoły :P

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-12 16:53:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
Panie Rowerex, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Zamiast puszczać energię w skrajnym przypadku z dymem palonych klocków
i tarcz, można by sobie baterie w lampkach, gpsie, czy komórce
doładować - i nie musi być to zawodowe de-ha.

Panie! Charbike, piastę z dynamem i ładujesz.

Data: 2009-04-12 08:21:38
Autor: Rowerex
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
On 12 Kwi, 15:53, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

> [...]
> doładować - i nie musi być to zawodowe de-ha.

Panie! Charbike, piastę z dynamem i ładujesz.

No tak, tylko czemu bolidy F1 nie jeżdżą z dynamem, tylko z jakimś
kopiący prądem KERSem? ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-12 17:33:10
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Tam jest dynamo, tylko na wysokie napięcie!

zyga

Data: 2009-04-12 23:56:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
Panie Rowerex, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:

[...]

Quasi-sportów w to nie mieszaj. ;-)

Data: 2009-04-12 15:23:33
Autor: Tate
Tate pisze:
> [...]
> do napędu roweru, chodzi mi tu o większe moce tak żeby wspomóc jazdę pod górę.
> Ciekawią mnie osiągi i możliwości tego rodzaju hybrydy.

Nie ma się co śmiać, jeśli różnej maści wózki robią 20-40km na jednym ładowaniu,
gdzie jest jakiś tam komutatorowy silnik starej daty, to wiesz, mały wózek na
dwóch kółkach tylko dla akku i może być daleka wycieczka, alternatywa dla np
skutera.
Tate

Data: 2009-04-12 17:15:50
Autor: R.M.
TomaszB wrote:
Nie zapomnij przyczepy z akumulatorami

jesli zelowe to tak, litowo-jonowe sa lzejsze i zajmuja mniej miejsca, wlasnie toshiba wprowodza ulepszone baterie "Super Charge Ion Battery" (m.in. do samochodow)

http://www.pcworld.pl/news/331044/Toshiba.wkrotce.zaleje.rynek.bateriami.nowej.generacji.SCIB.html

baterie taka mozna naladowac do 90% pojemnosci w 10min - to umozliwia zastosowanie mniejszych pojemnosci i doladowywanie na stacjach benzynowyh

Data: 2009-04-13 15:37:56
Autor: TomaszB
R.M. pisze:
baterie taka mozna naladowac do 90% pojemnosci w 10min - to umozliwia zastosowanie mniejszych pojemnosci i doladowywanie na stacjach benzynowyh

Wszystko to pięknie, tylko że sam pakiet akumulatorów przewyższy kilkukrotnie wartość roweru.

Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera