Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera

Data: 2009-04-14 17:07:25
Autor: Tomasso
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
Użytkownik "Tate" napisał:

Czy ktoś próbował użyć nowoczesnego silnika z wirującymi magnesami neodymowymi

Ja myślę, ze tego pana możnaby zapytać:
http://pojazdyelektryczne.arbiter.pl/galeria/erower100W

Data: 2009-04-16 20:42:18
Autor: Tate
Użytkownik "Tate" napisał:

> Czy ktoś próbował użyć nowoczesnego silnika z wirującymi magnesami > neodymowymi

Ja myślę, ze tego pana możnaby zapytać:
http://pojazdyelektryczne.arbiter.pl/galeria/erower100W

A czy ktoś wie co coś takiego jest warte:
http://www.allegro.pl/item586773917_regulator_silnika_bezszczotkowego_80a_t_rex_600.html

Tate

Data: 2009-04-17 08:55:41
Autor: wywalto
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera
A czy ktoś wie co coś takiego jest warte:
http://www.allegro.pl/item586773917_regulator_silnika_bezszczotkowego_80a_t_rex_600.html

Zwykły, popularny regulator/falownik modelarski. Steruje się tym modelarskie silniki bezszczotkowe,
np:

http://www.allegro.pl/item603914833_silnik_brushless_feigao_540l_kv_3511_600w.html

Używam z powodzeniem mniejszego brata tzn, na 30A. Nie wiem jak w rowerze by sobie radził. W modelu rzadko pracuje dłużej niż 15-30 minut (na tyle
starczają akumulatory), więc przy pracy ciągłej mogłoby się to grzać. Ale jakby dodać radiator, to
kto wie.

Sterowanie za pomocą sygnału PPM. Proste do zrealizowania na jakimś atmelku (czy nawet na ne555 jak
sie ktoś uprze). Szczegóły np tu: http://www.seattlerobotics.org/encoder/200106/16csscnt.htm

Silniki modelarskie są wysokoobrotowe, więc nie wiem czy ten regulator popędziłby jakiś większy, ale
wolniejszy silnik. Pewnie tak, ale to moje domysły. Jakoś nie widzę sposobu zastosowania silnika modelarskiego w rowerze. To silniki wysokoobrotowe,
trzeba by dużą przekładnię dać, zjadającą znaczny procent mocy. No i to silniki (jak już pisałem)
raczej do pracy chwilowej - po 15 czy 30 minutach mają czas ostygnąć. Do roweru dałbym silnik w piaście. Można takie kupić. Trochę kosztują, ale do roweru chyba najlepsze
rozwiązanie.

pozdrawiam
Jacek

Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera