Data: 2009-04-14 17:07:25 | |
Autor: Tomasso | |
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera | |
Użytkownik "Tate" napisał:
Czy ktoś próbował użyć nowoczesnego silnika z wirującymi magnesami neodymowymi Ja myślę, ze tego pana możnaby zapytać: http://pojazdyelektryczne.arbiter.pl/galeria/erower100W t |
|
Data: 2009-04-16 20:42:18 | |
Autor: Tate | |
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera | |
Użytkownik "Tate" napisał: A czy ktoś wie co coś takiego jest warte: http://www.allegro.pl/item586773917_regulator_silnika_bezszczotkowego_80a_t_rex_600.html Tate -- |
|
Data: 2009-04-17 08:55:41 | |
Autor: wywalto | |
Silnik 3-f do heli RC lub od ksero do rowera | |
A czy ktoś wie co coś takiego jest warte: Zwykły, popularny regulator/falownik modelarski. Steruje się tym modelarskie silniki bezszczotkowe, np: http://www.allegro.pl/item603914833_silnik_brushless_feigao_540l_kv_3511_600w.html Używam z powodzeniem mniejszego brata tzn, na 30A. Nie wiem jak w rowerze by sobie radził. W modelu rzadko pracuje dłużej niż 15-30 minut (na tyle starczają akumulatory), więc przy pracy ciągłej mogłoby się to grzać. Ale jakby dodać radiator, to kto wie. Sterowanie za pomocą sygnału PPM. Proste do zrealizowania na jakimś atmelku (czy nawet na ne555 jak sie ktoś uprze). Szczegóły np tu: http://www.seattlerobotics.org/encoder/200106/16csscnt.htm Silniki modelarskie są wysokoobrotowe, więc nie wiem czy ten regulator popędziłby jakiś większy, ale wolniejszy silnik. Pewnie tak, ale to moje domysły. Jakoś nie widzę sposobu zastosowania silnika modelarskiego w rowerze. To silniki wysokoobrotowe, trzeba by dużą przekładnię dać, zjadającą znaczny procent mocy. No i to silniki (jak już pisałem) raczej do pracy chwilowej - po 15 czy 30 minutach mają czas ostygnąć. Do roweru dałbym silnik w piaście. Można takie kupić. Trochę kosztują, ale do roweru chyba najlepsze rozwiązanie. pozdrawiam Jacek |
|