Data: 2009-12-16 07:29:14 | |
Autor: klechu | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
Witam
Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm. Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie zagrzal sie nawet do tych 50-60 C? To juz powinno ruszyc wskazówką. Dodam, że do środka dmuchał ciepłym powietrzem (choć to mogło być 30-40 C, więc jeszcze o niczym nie świadczy). Wczoraj znajomy wymieniał mi 3 świece żarowe, ale to chyba malo prawdopodobne, zeby cos przy tym niechcacy "odpiął" A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w nowszych autach chłodnica z przodu jest często w zimie "odcinana" i działa tylko nagrzewnica (wtedy zadna oslona nie ma sensu). Tylko nie wiem, czy vw polo 1999r to już jest "nowsze" auto?:) pozdrawiam zimowo klechu -- |
|
Data: 2009-12-16 08:10:30 | |
Autor: Seba | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
Dnia Wed, 16 Dec 2009 07:29:14 +0100, klechu napisał(a):
Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm. Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie zagrzal sie nawet do tych 50-60 C? Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich objawów. -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2009-12-16 09:17:08 | |
Autor: Lagod | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 10:02:08 | |
Autor: Seba | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 10:17:10 | |
Autor: krzysiek82 | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 10:50:12 | |
Autor: Lagod | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 12:00:08 | |
Autor: krzysiek82 | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 12:05:36 | |
Autor: Wojtekk | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 13:13:50 | |
Autor: Lagod | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 08:32:39 | |
Autor: Wojtekk | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
Użytkownik "klechu" <klechu13WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7b19.00000066.4b287e3anewsgate.onet.pl... Witam Jeżeli jest młodszy niż 50 lat, nie jest dwusuwem, motorowerem, kosiarką do trawy, itp., to zalicza się do tych "nowszych" aut :-) Każdy samochód chłodzony cieczą ma termostat, który odcina obieg wody w chłodnicy gdy silnik jest zimny. Osłona na grila nie zastąpi sprawnego termostatu. Koszt termostatu z wymianą to najwyżej kilkadziesiąt złotych. Jeżeli silnik nie nagrzewa się do nominalnej temperatury to termostat prawdopodobnie jest do wymiany. Jeżeli silnik był ciepły, a wskazówka nie drgneła, to może uszkodził się czujnik temperatury? Osłona na grila miała (podobno) sens w samochodach z silnikami gaźnikowymi. Raczej nie chodziło tam o osłonę chłodnicy przed zimnem (przy sprawnym termostacie i tak była odcięta). Przypuszczam, że celem tych osłon było zmniejszenie opływu powietrza wokół silnika. Zazwyczaj zimowy wlot powietrza wyprowadzony był nad kolektor wydechowy i w ten sposób zasysane powietrze było wstępnie podgrzewane. Dzięki temu można było wcześniej wyłączać ssanie i zaoszczędzić trochę paliwa. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2009-12-16 12:44:15 | |
Autor: RobertP. | |
Silnik ciÄ gle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 16:43:11 | |
Autor: Wojtekk | |
Silnik ciÄ gle zimny (?) | |
UĹźytkownik "RobertP." <r_p_u_d_l_i_k@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:op.u40371izbpkylhpc-rp.bustec.pl... MyĹlÄ Ĺźe i teraz takie osĹoniÄcie moĹźe mieÄ zauwaĹźalny wpĹyw na to jak szybko silnik siÄ nagrzeje (opĹyw powietrza o ktĂłrym wspomniaĹeĹ). SzczegĂłlnie oszczÄdny diesel w -20 stopniach (co wymusza rĂłwnieĹź dodatkowe doĹÄ intensywne chĹodzenie silnika nagrzewnicÄ , bo przecieĹź nie chcemy przymarznÄ Ä do kierownicy). Z doĹwiadczenia wiem Ĺźe 20km poza miastem to za maĹo Ĺźeby dojĹÄ do 90 stopni nawet przy sprawnym termostacie.MyĹle, Ĺźe duĹźo wiÄcej ciepĹa ucieka z silnika przez nagrzewnicÄ, niĹź przez opĹyw powietrza. Przy sprawnym termostacie to powietrze bÄdzie w nowoczesnych silnikach bez znaczenia. W przeciwnym przypadku projektanci samochodĂłw pewnie by wpadli na na to, Ĺźe moĹźna zamontowaÄ jakÄ Ĺ ĹźaluzjÄ przed chĹodnicÄ (w "staroĹźytnych" samochodach istniaĹy takie rozwiÄ zania). W samochodach gaĹşnikowych temperatura powietrza miaĹa wpĹyw na tworzenie mieszanki i osiadanie benzyny na Ĺciankach kolektora dolotowego, dlatego wyeliminowanie napĹywu zimnego powietrza pod maskÄ byĹo jeszcze jakoĹ wytĹumaczalne. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2009-12-16 09:25:00 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 09:27:01 | |
Autor: Darek. | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 09:30:10 | |
Autor: klechu | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 09:44:38 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 09:32:05 | |
Autor: perszing | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 09:46:49 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 10:44:34 | |
Autor: emes | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 11:07:17 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
|
|
Data: 2009-12-16 11:53:01 | |
Autor: klechu | |
Silnik ciągle zimny (?) - po problemie:) | |
|
|
Data: 2009-12-16 15:04:29 | |
Autor: J.F. | |
Silnik ciągle zimny (?) | |
Użytkownik "klechu" <klechu13WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7b19.00000066.4b287e3anewsgate.onet.pl...
Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury Jesli przedwczoraj grzal sie normalnie, to zaczalbym od sprawdzenia czy nie odpial/urwal kabelka od czujnika. A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w W kazdym aucie. Do tego sluzy termostat - przymyka obieg do chlodnicy poki silnik nie ma ~80 stopni. Pytanie na ile przymyka jak jest sprawny - drobna dziurka moze byc, i na ile jest sprawny - uszkodzenia sie zdarzaja, 10 lat to w sam raz zeby juz nie zamykal na dobre. A oslona nie tylko chlodnice oslania, ale tez na caly silnik wplywa. J. |