Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Silnik ci±gle zimny (?)

Silnik ci±gle zimny (?)

Data: 2009-12-16 08:32:39
Autor: Wojtekk
Silnik ci±gle zimny (?)

Użytkownik "klechu" <klechu13WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7b19.00000066.4b287e3anewsgate.onet.pl...
Witam

Dzi¶ na zewn±trz temp. ok -5 C, zrobiłem jakie¶ 60km i wskazówka temperatury
ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm.
Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie  zagrzal sie nawet
do tych 50-60 C? To juz powinno ruszyc wskazówk±. Dodam, że do ¶rodka dmuchał
ciepłym powietrzem (choć to mogło być 30-40 C, więc jeszcze o niczym nie
¶wiadczy). Wczoraj znajomy wymieniał mi 3 ¶wiece żarowe, ale to chyba malo
prawdopodobne, zeby cos przy tym niechcacy "odpi±ł"
A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzie¶ wyczytałem, że w
nowszych autach chłodnica z przodu jest często w zimie "odcinana" i działa
tylko nagrzewnica (wtedy zadna oslona nie ma sensu). Tylko nie wiem, czy vw
polo 1999r to już jest "nowsze" auto?:)

Jeżeli jest młodszy niż 50 lat, nie jest dwusuwem, motorowerem, kosiark± do trawy, itp., to zalicza się do tych "nowszych" aut :-)

Każdy samochód chłodzony ciecz± ma termostat, który odcina obieg wody w chłodnicy gdy silnik jest zimny. Osłona na grila nie zast±pi sprawnego termostatu. Koszt termostatu z wymian± to najwyżej kilkadziesi±t złotych. Jeżeli silnik nie nagrzewa się do nominalnej temperatury to termostat prawdopodobnie jest do wymiany. Jeżeli silnik był ciepły, a wskazówka nie drgneła, to może uszkodził się czujnik temperatury?

Osłona na grila miała (podobno) sens w samochodach z silnikami gaĽnikowymi. Raczej nie chodziło tam o osłonę chłodnicy przed zimnem (przy sprawnym termostacie i tak była odcięta). Przypuszczam, że celem tych osłon było zmniejszenie opływu powietrza wokół silnika. Zazwyczaj zimowy wlot powietrza wyprowadzony był nad kolektor wydechowy i w ten sposób zasysane powietrze było wstępnie podgrzewane. Dzięki temu można było wcze¶niej wył±czać ssanie i zaoszczędzić trochę paliwa.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-12-16 12:44:15
Autor: RobertP.
Silnik ciÄ…gle zimny (?)


Data: 2009-12-16 16:43:11
Autor: Wojtekk
Silnik ciÄ…gle zimny (?)

Użytkownik "RobertP." <r_p_u_d_l_i_k@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u40371izbpkylhpc-rp.bustec.pl...

MyĹ›lÄ™ ĹĽe i teraz takie osĹ‚oniÄ™cie moĹĽe mieć zauwaĹĽalny wpĹ‚yw na to jak  szybko silnik siÄ™ nagrzeje (opĹ‚yw powietrza o ktĂłrym wspomniaĹ‚eĹ›).  SzczegĂłlnie oszczÄ™dny diesel w -20 stopniach (co wymusza rĂłwnieĹĽ dodatkowe  dość intensywne chĹ‚odzenie silnika nagrzewnicÄ…, bo przecieĹĽ nie chcemy  przymarznąć do kierownicy). Z doĹ›wiadczenia wiem ĹĽe 20km poza miastem to  za maĹ‚o ĹĽeby dojść do 90 stopni nawet przy sprawnym termostacie.
Myśle, że dużo więcej ciepła ucieka z silnika przez nagrzewnicę, niż przez opływ powietrza. Przy sprawnym termostacie to powietrze będzie w nowoczesnych silnikach bez znaczenia. W przeciwnym przypadku projektanci samochodów pewnie by wpadli na na to, że można zamontować jakąś żaluzję przed chłodnicą (w "starożytnych" samochodach istniały takie rozwiązania). W samochodach gaźnikowych temperatura powietrza miała wpływ na tworzenie mieszanki i osiadanie benzyny na ściankach kolektora dolotowego, dlatego wyeliminowanie napływu zimnego powietrza pod maskę było jeszcze jakoś wytłumaczalne.

Pozdrawiam
Wojtek

Silnik ci±gle zimny (?)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona