Silnik ciągle zimny (?)

Data: 2009-12-16 15:04:29
Autor: J.F.
Silnik ciągle zimny (?)
Użytkownik "klechu" <klechu13WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7b19.00000066.4b287e3anewsgate.onet.pl...
Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury
ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm.
Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie zagrzal sie nawet
do tych 50-60 C? To juz powinno ruszyc wskazówką. Dodam, że do środka dmuchał
ciepłym powietrzem (choć to mogło być 30-40 C, więc jeszcze o niczym nie
świadczy). Wczoraj znajomy wymieniał mi 3 świece żarowe, ale to chyba malo
prawdopodobne, zeby cos przy tym niechcacy "odpiął"

Jesli przedwczoraj grzal sie normalnie, to zaczalbym od sprawdzenia czy nie odpial/urwal kabelka od czujnika.

A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w
nowszych autach chłodnica z przodu jest często w zimie "odcinana" i działa
tylko nagrzewnica (wtedy zadna oslona nie ma sensu).

W kazdym aucie. Do tego sluzy termostat - przymyka obieg do chlodnicy poki silnik nie ma ~80 stopni.
Pytanie na ile przymyka jak jest sprawny - drobna dziurka moze byc, i na ile jest sprawny - uszkodzenia sie zdarzaja, 10 lat to w sam raz zeby juz nie zamykal na dobre.

A oslona nie tylko chlodnice oslania, ale tez na caly silnik wplywa.

J.

Silnik ciągle zimny (?)