Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu

Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu

Data: 2011-02-23 21:29:06
Autor: Sebastian Biały
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu
Zachęcony tematem wcześniej o gaśnięciu silnika przy skręcie chciałem zapytac o podobny problem:

Laguna 2.2dci. Podczas *lekkiego* skręcania w prawo słyszę wyraźnie głośniejszą prace silnika. Zjawisko nie wystepuje na postoju a tylko przy jeździe (nawet niezbyt szybko, np. 20km/h). Przypomina to jak gdyby glosniejsze walenie w klawiaturze silnika nakładające sie na normalny dzwięk.

Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową przemieszcza się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka. Silnik nie wykazuje żadnych przejawów utraty mocy czy innych felerów. Po prostu pojawia się glosniejszy dzwięk, znika po wyprostowaniu. Brak objawów nie działania wspomagania, nic nie drga, dzwięk zsynchronizowany z prędkością silnika, chyba występuje słabiej na niższych obrotach. Oczywiście olej jest. Nowy czy stary stuka tak samo. Ciepły czy zimny stuka tak samo. Wyraźniej głośniej przy skręcie w prawo. W lewo nie ;)

Czy to jakaś znana przypadlość, czy muszę jednak posłuchac gdzie to stuka (ale w trakcie jazdy ... ;)?

Data: 2011-02-23 21:38:19
Autor: szufla
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?

sz.

Data: 2011-02-23 21:42:08
Autor: Olek
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
W dniu 2011-02-23 21:38, szufla pisze:
Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?

sz.



jak na zakrêcie to mo¿e byæ ³o¿ysko - przegub charakterystycznie terkocze (ale to ju¿ jego ostatnie chwile), ³o¿ysko "szumi"

Data: 2011-02-24 00:41:55
Autor: Stefan Szczygielski
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
W dniu 23.02.2011 21:42, Olek pisze:
W dniu 2011-02-23 21:38, szufla pisze:
Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?
jak na zakrêcie to mo¿e byæ ³o¿ysko - przegub charakterystycznie
terkocze (ale to ju¿ jego ostatnie chwile), ³o¿ysko "szumi"

Ja jeszcze do³o¿ê kolejn± mo¿liwo¶æ - u mnie dziwnorz꿱cy odg³os wydawa³a przy zakrêcie ta os³ona za tarcz± hamulcow±.

S.

Data: 2011-02-24 07:17:29
Autor: Sebastian Biały
Silnik gÂ?oÂ?niej pracuje przy skr??cani u
On 2011-02-23 21:38, szufla wrote:
Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?

Nie jestem pewny gdzie stuka. Przypomina to szybkie stukanie z czestotliwością podobną do normalnych odglosów silnika. Dlatego szukam przyczyny gdzies w silniku.

Swoją drogą, autoa na podnośniku ma lekki feler: mogę jednym i drugim kołem przednim kręcić w rękach w granicach ok 1 stopnia jak gdyby wyczuwając luz koła wzglądem skrzyni. Koło da się kręcić palcem do wyczucia oporu. Nie wiem czy ten luz nie ma związku z tym stukaniem na zakrętach.

Data: 2011-02-24 10:36:42
Autor: szufla
Silnik g3o?niej pracuje przy skrecaniu

Ciezko okreslic tak przez internet, ale jak dla mnie po tym co piszesz szukal bym problemu w przegubach ew, gdzies w zawieszeniu.
Sprawdzales stan manszet na przegubach, czy nie sa cale w smarze, albo w ogole rozerwane ?


sz.

Data: 2011-02-23 21:42:18
Autor: sth
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu
Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową przemieszcza się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka.

rotfl :)

Data: 2011-02-23 21:43:46
Autor: Olek
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
W dniu 2011-02-23 21:42, sth pisze:
Jedyne co mi przychodzi do glowy to ¿e olej si³± od¶rodkow±
przemieszcza siê pod pokryw± g³owicy na lewo i klawiatura g³o¶niej stuka.

rotfl :)

tez siê u¶mia³em :)

Data: 2011-02-24 07:20:24
Autor: Sebastian Biały
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?cani u
On 2011-02-23 21:42, sth wrote:
Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową
przemieszcza się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka.
rotfl :)

No wiesz, w Lanosie glosniej gral silnik jak było mniej oleju (dużo mniej ;) i o ile pamiętam miało przy szybkim skręcaniu dzwięk się wtedy zmieniał.

Niestety mimo szukania nie znalazlem duższego odcinka jezdni na tyle pochylonego żeby wykluczyć koła.

Data: 2011-02-23 22:08:53
Autor: PaweL
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu
Jak w Nissanie GT-R. :D Są w nim zastosowane pompki elektryczne, na zakrętach odprowadzające na siłę olej z turbosprężarek do miski olejowej, bo siła odśrodkowa jest większa niż siła grawitacji :D

Silnik 2.2 dCi nie ma klawiatury. Krzywki bezpośrednio naciskają szklanki popychaczy.

Może masz uszkodzoną poduszkę zawieszenia silnika i ten przesuwa się na zakręcie? Albo to przegub napędowy terkocze?


Paweł

Data: 2011-02-24 00:25:01
Autor: sth
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu

Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości news:ik3t0t$u9t$1usenet.news.interia.pl...
Jak w Nissanie GT-R. :D Są w nim zastosowane pompki elektryczne, na zakrętach odprowadzające na siłę olej z turbosprężarek do miski olejowej, bo siła odśrodkowa jest większa niż siła grawitacji :D

olej doprowadzany jest do sprezarki pod cisnieniem, wiec to jakas bzdura o ktorej piszesz. zrodlo prosze :)

Data: 2011-02-23 22:31:43
Autor: venioo
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie ³o¿yska.
Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

Data: 2011-02-23 22:14:46
Autor: G Nowak
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie ³o¿yska.
Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?


Raczej stukalby rowniez skrecajac na postoju, jadac z kolei nie ma jak przylozyc ucha ;)

--
Pozdr
G

Data: 2011-02-24 07:21:38
Autor: Sebastian Bia³y
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
On 2011-02-23 22:31, venioo wrote:
Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie ³o¿yska.

Jest "prawie nowa" po regeneracji.

Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?

Nic. Stukanie ma podoba czestotliwo¶æ jak praca silnika.

Data: 2011-02-24 08:57:42
Autor: Robson
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
W dniu 2011-02-23 22:31, venioo pisze:
Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie ³o¿yska.
Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?


Ja bym powiedzial, zeby najpierw sprawdzic ilosc plynu w spomaganiu, jak bedzie go za malo to wtedy pompa przy skrecaniu strasznie rzezi.

R

Data: 2011-02-24 17:29:02
Autor: Sebastian Bia³y
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
On 2011-02-24 08:57, Robson wrote:
Ja bym powiedzial, zeby najpierw sprawdzic ilosc plynu w spomaganiu, jak
bedzie go za malo to wtedy pompa przy skrecaniu strasznie rzezi.

Jest dok³adnie tyle ile ma byæ i nie ubywa. P³yn wymieniony rok temu.

Data: 2011-02-24 11:24:43
Autor: Konrad L
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?cani u
U mnie takie slyszalne/wyczuwalne rzężenie powodowala pompa wspomagania, a wlasciwie brak plynu do wspomagania, ktory wyciekal przez nieszczelnosc przy maglownicy.
Tak duze opory byly ze przy skrecie rzucalo i drgalo calym silnikiem + na kierownicy bylo czuc szarpanie.

Pozdr.

Data: 2011-02-24 17:30:24
Autor: Sebastian Biały
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?cani u
On 2011-02-24 11:24, Konrad L wrote:
U mnie takie slyszalne/wyczuwalne rzężenie powodowala pompa wspomagania,
a wlasciwie brak plynu do wspomagania, ktory wyciekal przez
nieszczelnosc przy maglownicy.
Tak duze opory byly ze przy skrecie rzucalo i drgalo calym silnikiem +
na kierownicy bylo czuc szarpanie.

Nic nie szarpie. W ogóle nie ma objawów mechanicznych. Tylko muzyka silnika sie zmienia.

Zgodnie z radą obejrze okolice przegubów natomiast wspomaganie raczej to nie jest - mam tak "od zawsze" i wymiana pompy (która kiedyś faktycznie padła) nic nie zmieniła.

Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona