Data: 2011-02-23 21:29:06 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu | |
Zachęcony tematem wcześniej o gaśnięciu silnika przy skręcie chciałem zapytac o podobny problem:
Laguna 2.2dci. Podczas *lekkiego* skręcania w prawo słyszę wyraźnie głośniejszą prace silnika. Zjawisko nie wystepuje na postoju a tylko przy jeździe (nawet niezbyt szybko, np. 20km/h). Przypomina to jak gdyby glosniejsze walenie w klawiaturze silnika nakładające sie na normalny dzwięk. Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową przemieszcza się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka. Silnik nie wykazuje żadnych przejawów utraty mocy czy innych felerów. Po prostu pojawia się glosniejszy dzwięk, znika po wyprostowaniu. Brak objawów nie działania wspomagania, nic nie drga, dzwięk zsynchronizowany z prędkością silnika, chyba występuje słabiej na niższych obrotach. Oczywiście olej jest. Nowy czy stary stuka tak samo. Ciepły czy zimny stuka tak samo. Wyraźniej głośniej przy skręcie w prawo. W lewo nie ;) Czy to jakaś znana przypadlość, czy muszę jednak posłuchac gdzie to stuka (ale w trakcie jazdy ... ;)? |
|
Data: 2011-02-23 21:38:19 | |
Autor: szufla | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?
sz. |
|
Data: 2011-02-23 21:42:08 | |
Autor: Olek | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
W dniu 2011-02-23 21:38, szufla pisze:
Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ? jak na zakrêcie to mo¿e byæ ³o¿ysko - przegub charakterystycznie terkocze (ale to ju¿ jego ostatnie chwile), ³o¿ysko "szumi" |
|
Data: 2011-02-24 00:41:55 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
W dniu 23.02.2011 21:42, Olek pisze:
W dniu 2011-02-23 21:38, szufla pisze: Ja jeszcze do³o¿ê kolejn± mo¿liwo¶æ - u mnie dziwnorz꿱cy odg³os wydawa³a przy zakrêcie ta os³ona za tarcz± hamulcow±. S. |
|
Data: 2011-02-24 07:17:29 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Silnik gÂ?oÂ?niej pracuje przy skr??cani u | |
On 2011-02-23 21:38, szufla wrote:
Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ? Nie jestem pewny gdzie stuka. Przypomina to szybkie stukanie z czestotliwością podobną do normalnych odglosów silnika. Dlatego szukam przyczyny gdzies w silniku. Swoją drogą, autoa na podnośniku ma lekki feler: mogę jednym i drugim kołem przednim kręcić w rękach w granicach ok 1 stopnia jak gdyby wyczuwając luz koła wzglądem skrzyni. Koło da się kręcić palcem do wyczucia oporu. Nie wiem czy ten luz nie ma związku z tym stukaniem na zakrętach. |
|
Data: 2011-02-24 10:36:42 | |
Autor: szufla | |
Silnik g3o?niej pracuje przy skrecaniu | |
Ciezko okreslic tak przez internet, ale jak dla mnie po tym co piszesz szukal bym problemu w przegubach ew, gdzies w zawieszeniu. Sprawdzales stan manszet na przegubach, czy nie sa cale w smarze, albo w ogole rozerwane ? sz. |
|
Data: 2011-02-23 21:42:18 | |
Autor: sth | |
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu | |
Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową przemieszcza się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka. rotfl :) |
|
Data: 2011-02-23 21:43:46 | |
Autor: Olek | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
W dniu 2011-02-23 21:42, sth pisze:
Jedyne co mi przychodzi do glowy to ¿e olej si³± od¶rodkow± tez siê u¶mia³em :) |
|
Data: 2011-02-24 07:20:24 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?cani u | |
On 2011-02-23 21:42, sth wrote:
Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkowąrotfl :) No wiesz, w Lanosie glosniej gral silnik jak było mniej oleju (dużo mniej ;) i o ile pamiętam miało przy szybkim skręcaniu dzwięk się wtedy zmieniał. Niestety mimo szukania nie znalazlem duższego odcinka jezdni na tyle pochylonego żeby wykluczyć koła. |
|
Data: 2011-02-23 22:08:53 | |
Autor: PaweL | |
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu | |
Jak w Nissanie GT-R. :D Są w nim zastosowane pompki elektryczne, na zakrętach odprowadzające na siłę olej z turbosprężarek do miski olejowej, bo siła odśrodkowa jest większa niż siła grawitacji :D
Silnik 2.2 dCi nie ma klawiatury. Krzywki bezpośrednio naciskają szklanki popychaczy. Może masz uszkodzoną poduszkę zawieszenia silnika i ten przesuwa się na zakręcie? Albo to przegub napędowy terkocze? Paweł |
|
Data: 2011-02-24 00:25:01 | |
Autor: sth | |
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?caniu | |
Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości news:ik3t0t$u9t$1usenet.news.interia.pl... Jak w Nissanie GT-R. :D Są w nim zastosowane pompki elektryczne, na zakrętach odprowadzające na siłę olej z turbosprężarek do miski olejowej, bo siła odśrodkowa jest większa niż siła grawitacji :D olej doprowadzany jest do sprezarki pod cisnieniem, wiec to jakas bzdura o ktorej piszesz. zrodlo prosze :) |
|
Data: 2011-02-23 22:31:43 | |
Autor: venioo | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie ³o¿yska.
Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka? -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-02-23 22:14:46 | |
Autor: G Nowak | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie ³o¿yska. Raczej stukalby rowniez skrecajac na postoju, jadac z kolei nie ma jak przylozyc ucha ;) -- Pozdr G |
|
Data: 2011-02-24 07:21:38 | |
Autor: Sebastian Bia³y | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
On 2011-02-23 22:31, venioo wrote:
Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie ³o¿yska. Jest "prawie nowa" po regeneracji. Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka? Nic. Stukanie ma podoba czestotliwo¶æ jak praca silnika. |
|
Data: 2011-02-24 08:57:42 | |
Autor: Robson | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
W dniu 2011-02-23 22:31, venioo pisze:
Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie ³o¿yska. Ja bym powiedzial, zeby najpierw sprawdzic ilosc plynu w spomaganiu, jak bedzie go za malo to wtedy pompa przy skrecaniu strasznie rzezi. R |
|
Data: 2011-02-24 17:29:02 | |
Autor: Sebastian Bia³y | |
Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu | |
On 2011-02-24 08:57, Robson wrote:
Ja bym powiedzial, zeby najpierw sprawdzic ilosc plynu w spomaganiu, jak Jest dok³adnie tyle ile ma byæ i nie ubywa. P³yn wymieniony rok temu. |
|
Data: 2011-02-24 11:24:43 | |
Autor: Konrad L | |
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?cani u | |
U mnie takie slyszalne/wyczuwalne rzężenie powodowala pompa wspomagania, a wlasciwie brak plynu do wspomagania, ktory wyciekal przez nieszczelnosc przy maglownicy.
Tak duze opory byly ze przy skrecie rzucalo i drgalo calym silnikiem + na kierownicy bylo czuc szarpanie. Pozdr. |
|
Data: 2011-02-24 17:30:24 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Silnik g??o??niej pracuje przy skrÄ?cani u | |
On 2011-02-24 11:24, Konrad L wrote:
U mnie takie slyszalne/wyczuwalne rzężenie powodowala pompa wspomagania, Nic nie szarpie. W ogóle nie ma objawów mechanicznych. Tylko muzyka silnika sie zmienia. Zgodnie z radą obejrze okolice przegubów natomiast wspomaganie raczej to nie jest - mam tak "od zawsze" i wymiana pompy (która kiedyś faktycznie padła) nic nie zmieniła. |
|